CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
OnutzaGirl la Simpatie.ro
Femeie
24 ani
Galati
cauta Barbat
24 - 51 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Lucrari de intretinere / Decupate din revista ! Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
Salutari dragi colegi !

propun sa punem aici , diverse articole decupate din reviste , cu si despre motorete, motociclete , masini, si alte creatii nebunesti care au ca punct de plecare ceva din autovehicole. Si daca se poate domnule misu , ca acest topic sa fie pus sus , ar fi exceptional !

Cum astazi m-am plictisit de moarte in casa, am inceput sa citesc reviste tehnium si m-am apucat sa decupez articole pentru a le posta p'aci .

Incepem cu : " Functionarea , intretinerea si reglarea motoretei Mobra 5O " sursa , revista Tehnium !

Decupate_din_revista



Ramaneti pe faza ca voi reveni si cu alte poze, articole 


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Foarte fain! Chiar de ieri, m-am reapucat de Mobre!
Acuma cat timp e frig, nu pot face lucrari mari si ma ocup de motorete.
Iarna asta vor fi gata 4 Mobre si un Carpati!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
wob
Membru Senior

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
"motorete,motociclete, masini, si alte creatii nebunesti care au ca punct de plecare ceva cu autovehicule"??   E o gama cam larga, deci poti descrie: de la aparat de epilat si ras la 12V pentru dotarea masinii, vibratoare pentru femei de 12V, ascutitoare de creioane de scris si dermo pentru masini etc. si inca 1000 de articole, care au fost create pentru autovehicole.
    Dupa mine ar trebui se te limitezi la ce vrei sa scrii si sa citesti, care nu au fost postate la alte rublici. Ce ai postat o poti gasii la rublice speciale. Mai are rost sa incarcam acest forum cu postari identice si repetate dupa un timp?
    Scuze, dar si asa modelatorii decid nu noi, am facut doar o observatie, si eu ca matalei, la noi ninge si nu pot nici eu hoinarii!! si doar vorbesc la internet.

PS.In Misu ai gasit punctul slab, dar poate la coltul tehnic e mai bine sa discutati aceasta tematica.


 

Modificat de wob (acum 13 ani)


_______________________________________
Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare.
                                                   David Duhan.

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Asa daca-s pe albume nu incarca serverul, ca se redirectioneaza spre alt server.
Albume se pot pune cate vreti, doar pozele simple una cata una puse direct pe forum ingreuneaza situatia.

Se incadreaza mai bine la documentatii tehnice,  mut acolo topicul!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
Domnule Wob , va rog nu va aprindeti asa, nici o problema, postam si vibratoare, daca sunt pe baza de electromotor 

Va rog , inainte sa sariti la gatul meu , urmariti topicul , si veti vedea despre ce este vorba. Nu aveam de gand sa postez numai informatii stric legate de reparatii , dar am zis sa incep cu acel articol, ca tot este iarna , si merge de reparat la mobre.

Acest topic , se vrea unul ca un fel de caiet din copilarie, unde lipeam tot gaseam eu interesant prin reviste . De aceea am si pus numele , decupate din reviste !

In continuare, ceva legat de dacia !

Eu unul nu am mai vazut asemenea sportiva !

inceput_de_drum



Voi reveni cu Aro , Mobra 5O Super, Minimobra , Motosapatoare si altele. De aceea incadrasem topicul la diverse 
Vro fi chestii tehnice, legate de reparat , prezentari, fise tehnice...


pus acum 13 ani
   
wob
Membru Senior

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
Dle Hoinaru nu te supara dar m-am aprins un pic, dupa postarea ta din reviste ,comuniste, FARA O CUNOSTIINTA IN DOMENIUL AUTOVEHICULE". Te rog verifica un pic pagina doua care ai postat din revista. Toti cu cunostiinta in domeniu observa ceva iesit din comun. Spun eu pe ale mele:
-poza 2-ferestra de admisie al amestecului in carter, deci amestecul de la carburator!!!. Nu intra in cilindru ci intra in carter! adica in baia de ulei, ca la ala se zice carter.
-poza 3-Notat fereastra de transfer a amestecului din carter in cilindru!!
-poza 4-canal de transfer al amestecului din carter in cilindru!!
Toate astea o gasesti in desenul paginii.
Deci cand am vazut ca amestecul intra intai in baia de ulei! si pe urma in cilindru ca sa fie conprimat, inainte de explozie, am ramas socat si am postat. Restul nici nu am mai citit,mi-e era destul primele doua pagini cu greselile lor, ca nu avea rost, dupa pagina asta de explicatii la desene.
  Poate atunci asa au functionat Mobrele si eu sunt depasit de evenimente aniilor "prerevolutionare", atunci i-mi ridic palaria. Dar acum nu pot digera asemenea teorii, de secretar de partid.   Scuze.Nu sunt rautacios,doar observ.!


_______________________________________
Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare.
                                                   David Duhan.

pus acum 13 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
Eu nu sunt domn    sunt prea mic ca sa fiu domn 

Desenele sunt gresite , nu este vina mea. Eu doar am aratat ce " am decupat " din revista.

Vreau doar sa adunam aici , diverse articole din reviste de atunci , cu ceea ce au devenit clasice astazi si nu numai !

una peste alta , uitati-va aici :

decupate din revista sunt domn    sunt prea mic fiu domn  desenele sunt gresite este

69.8KB


pus acum 13 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
Mai avem si aceste 2 minuni, motosapa cu motor de mobra si masina de stropit !

Mai "sap" si eu prin reviste si am sa va mai prezit diverse articole ! 

decupate din revista mai avem aceste minuni, motosapa motor mobra masina stropit !mai prin reviste

46.3KB


pus acum 13 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
Si acum , una speciala pentru Misu  :

moped




Si cu asta incheiam cu postarile aici pe ziua de astazi, nu de alta , dar asa isi pierde topicul din farmec , daca pun totul deodata !   


pus acum 13 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 242

wob a scris:

Dle Hoinaru nu te supara dar m-am aprins un pic, dupa postarea ta din reviste ,comuniste, FARA O CUNOSTIINTA IN DOMENIUL AUTOVEHICULE". Te rog verifica un pic pagina doua care ai postat din revista. Toti cu cunostiinta in domeniu observa ceva iesit din comun. Spun eu pe ale mele:
-poza 2-ferestra de admisie al amestecului in carter, deci amestecul de la carburator!!!. Nu intra in cilindru ci intra in carter! adica in baia de ulei, ca la ala se zice carter.
-poza 3-Notat fereastra de transfer a amestecului din carter in cilindru!!
-poza 4-canal de transfer al amestecului din carter in cilindru!!
Toate astea o gasesti in desenul paginii.
Deci cand am vazut ca amestecul intra intai in baia de ulei! si pe urma in cilindru ca sa fie conprimat, inainte de explozie, am ramas socat si am postat. Restul nici nu am mai citit,mi-e era destul primele doua pagini cu greselile lor, ca nu avea rost, dupa pagina asta de explicatii la desene.
  Poate atunci asa au functionat Mobrele si eu sunt depasit de evenimente aniilor "prerevolutionare", atunci i-mi ridic palaria. Dar acum nu pot digera asemenea teorii, de secretar de partid.   Scuze.Nu sunt rautacios,doar observ.!


Destul de rau ca nu ai mai citit restul si te-ai legat de HOINARUL in necunostinta de cauza, pentru ca asa functioneaza si in ziua de azi APROPAE TOATE motoarele in 2 timpi din lume si nu e nimic gresit in poze. Diferenta e ca ca cele din ziua de azi mai au de obicei o membrana (cu rol de supapa unisens) intre carburator si cilindru. Pozele sunt exemplificative iar daca vrei detalii cauta pe internet articole cu tema "how work two stroke engine". Tocmai de aceea i se spune "in 2 timpi" pentru ca nu are supape ca cel in 4 timpi pentru schimbul de gaze.
Daca ai rabdare, poti citi mai jos sa intelegi cum functioneaza:
Gazele de la carburator sunt atrase de vidul creat de piston in timp ce urca, in carter sub piston. Carterul la motorul 2 timpi e uscat iar ungerea ambielajului(vibrochen) e asigurata de amestecul aspirat (ca doar de aceea se spune ulei de amestec la uleiul ce se pune in benzina motarelor 2 timpi). Cand pistonul coboara, impinge amestecul aspirat anterior prin canalele de transfer si fereastra de admisie deasupra pistonului in cilindru, care incepe sa urce si inchide aceea fereastra de admisie comprimind amestecul. Cand ajunge sus, primeste o scanteie, detoneaza si uite asa elibereaza lucru mecanic. Cand pistonul coboara, deschide putin mai repede fereastra de evacuare iar gazele arse sunt impinse afara de amestecul proaspat care intra pe fereastra aflata de obicei in partea opusa si ciclul se reia. Tocmai din acest motiv motoarele in doi timpi sunt putin si poluante pentru ca o parte din gazele nearse din amestecul proaspat ies pe evacuare odata cu cele arse si de acolo e si fumul mai albastrui fata de motoarele in 4 timpi.
P.S. Ca si o curiozitate pt voi, sa stiti ca motoarele in 2 timpi au aparut mai tarziu decat cele in 4 timpi si au o putere litrica mai mare.
E valabil si pentru Hoinarul, doar nu ne-am nascut invatati.

Imi cer scuze pentru raspunsul asa de lung dar mi s-a parut cam........sa nu cunoasca cineva de pe acest forum principiile de functionare si diferenta intre 2T si 4T.


pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Asa este dr_krl.
   Aveti dreptate,mai ales ca autorul acelui articol,de altfel foarte util si interesant pentru cei care au Mobra ,este inginer (sau era...)
In chestiunile tehnice...din perioada comunista,nu prea aveau de ce sa abereze (nu zic de chimie !!!! unde coana Leana era cea mai tare  =D  ) exceptind traducerile din rusa unde ...se stie...rusii au inventat primii tot. De la motoare la orice ...deh asta era politica atunci.Comunistii erau cei mai tari....
Dar in acest articol chiar nu se abereaza .Sincer ...cititi si aratati-ne si noua unde nu-i corect.


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Corect sau mai putin corect, esential, ca Hoinarul ne-a scanat niste reviste cu informatii utile! In revisterle de azi nu mai apar astfel de articole tehnice explicative!
Doar mentiunea "in caz de defectiune, apelati la cel mai apropiat dealer"


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
dr_krl : sa stii ca la varinata asta nu m-am gandit , pur si simplu nu am dat atentie ... Dar asa este , motoscuterele in 2 timpi , nu neaparat fabricatie mai recenta , au o supapa unisens, muzicuta ii zice pe aici pe la nou , sunt 2 lamele care se deschid doar la aspiratie , si dau voie carburatului sa intre in motor . Iar pistoanele au 2 fersestre pe fusta acestora.

Ai dreptate , chiar nu m-am gandit , ca cele 2 ferestre dupa cilindru comunica cu cele de la baza cilindrului , spatiul acela dintre camasa si cilindru.

Motoarele in 2 timpi fac defapt 2 timpi intr-unul singur , pistonul tine loc si de supapa.

Nu stiam ca motoarele in 2 timpi au aparut dupa cele in 4 timpi , dar stiu ca cele in 2 timpi sunt mai puternice decat cele in 4 timpi , dar cele in 4 timpi sunt mai fiabile !

Multumesc dr_krl 


pus acum 13 ani
   
wob
Membru Senior

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
No, acuma am fost o"musca in lapte". Cum am inceput postarea am si specificat ca m-am aprins. Adevarul ca cine pretinde ca cunoaste aceste diferente intre 2T si 4T, asa detailat, putea sa dae seama ca am postat, poate un pic grabit, dar din ochiul celui care stie 4T, cu o conparatie ne la locul lui. De altfel mi-a trebuit ? am primit!
   Dar nu inteleg de ce crezi, ca toti de pe acest forum trebuie sa fie specialist  in motoare in doi timpi? Membrii forumului sunt de diferite ocupatii si meserii, si doar virusul este care aduna pe ei. De exemplu eu, nu am avut ocazia sa desfac motoare de Mobra, Warburg, sau vehicole sau utilaje cu motoare in 2 timp. Sunt un protector convivs de mediu si animale pana la moarte!! Inseamna ca dupa tine putem parasi acest forum, din lipsa de cunostinta in motoare 2T! cam 95% din membrii existenti? Sunt sigur, putem etala cunostiinte in alt domeniu, al nostru. De ala suntem aici, sa ne conplectam, sa dezbatem, sa copiem ce e bun la colegi  etc. si nu suntem membrii unei cerc stiintific de specialitate, intr-un domeniu amintit.
   Sa nu te superi de cele zise,  mai ales in prag de sarbatori. Sa consideram ca a fost doar ca un schimb de viziune, care cu asta ramane "incheiat".  Mai reluam pareriile,  la prima ta participare la careva intalnire, ca eu particip la ele cu cazanul meu... dar in 4T.

Modificat de wob (acum 13 ani)


_______________________________________
Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare.
                                                   David Duhan.

pus acum 13 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 242
WOB sunt perfect de acord cu tine, adica cu faptul ca suntem aici sa dezbatem si sa facem schimb de impresii. Daca nu ar fi asa, insemana ca eu nu as mai intra pe forum sa invat la randul meu de la altii chestii pe care nu le stiu. Si crede-ma ca sunt multe. Nu am vrut sa par sarcastic dar din pacate asa a iesit. Intotdeauna in orice postare de pe orice forum pot aparea probleme de perceptie pentru ca interlocutorul vede doar ce scrii, fara intonatii.
Revenind la tema topicului, am o intrebare. Am fotografiat manualul de intretinere al motocicletelor MZ 175 ES si 250 ES original in limba romana din 1962 si as vrea stiu daca-l postez aici sau la categoria "manuale"?

decupate din revista wob sunt perfect acord tine, adica faptul suntem aici dezbatem facem schimb

86.8KB


pus acum 13 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
pai fiind manual, cred ca ar trebui postat la manuale, aici poti pune diverse articole din reviste , mai noi sau mai vechi , dar articolele sa fie despre lucruri "old school " ca sa ii spun asa 

pus acum 13 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
Revin cu ceva in 4 Timpi...

Autoturismul de teren ARO 24O :

Aro



enjoy 


pus acum 13 ani
   
dexter
Membru Activ

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 168

Hoinarul a scris:

Mai avem si aceste 2 minuni, motosapa cu motor de mobra si masina de stropit !

Mai "sap" si eu prin reviste si am sa va mai prezit diverse articole ! 


daca poti da mai multe detalii despre parsitoare si masina de stropit
mai multe pozne


_______________________________________
Nici o fapta buna nu ramane nepedepsita.
Exceleaza in ceeea ce faci , gandeste si vei fi inlocuit intrucat prezinti un pericol.

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la