CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
mememe12
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul camionagiului si tractoristului oldtimerist / drujba 4 electron Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Pistonul are rulmetul de la bolt fara colivie doar cu role si doua distantiere.

taiga_




Filtrul pompei de ulei :

taiga_



Modificat de ymacandy (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am demontat si curatat carburatorul. Membranele sunt in stare foarte buna in el chiar se mai gasea ulei din amestecul carburant si astfel membramele au ramas elastice si nu s-au copt. Carburatorul se aseamana forte mult cu cel de Ural 2T doar ca nu mai are butonul de amorsare si are carcasa filtrului de aer . Carburatorul vine montat pe o flansa de textolit care are un manson de cauciuc care nu permite curentului de aer ce raceste cilindru sa ajunga la carburator si sa se ''brumeze''. Ingenioasa chestie    

carburator_Taiga_



Modificat de ymacandy (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Profitand de zilele astea cu soare am dat statul de sprischit, urmand ca in curand sa vopsesc drujba.
Am o mare problema : nu gasesc pe nici unde piston cota 50mm pt astfel de drujba pt ca ea de altfel nu se mai fabrica demult si nu mai sunt in functiune si nu se mai gasesc piese de ele. Am cautat la mai multe magazine cu piese de scuter si drujbe-motosape nici un piston nu seamana cu cel de Taiga singurul care este in cota 50mm este cel de Sthil 440 dar acela ii cu cap drept.

taiga_



pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am facut garniturile si am cumparat ceva piese, insa piston tot nu am gasit, dar am promisiunea de la un rus din piata ce vinde piese de biciclete si "chinezarii" de drujbe, care se duce dupa marfa in R. Moldova, ca-mi cauta si-mi aduce sigur.



taiga_



Modificat de ymacandy (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
den100
Membru Activ

Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
Sunt sigur ca o sa iasa ceva super.
spor la treaba!


pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am vopsit drujba si in asteptarea pistonului dar si profitand de mini-vacanta de 1 mai, am inceput asamblarea.

taiga_



Pompa de ulei.

taiga_



Montarea ambreajului.

taiga_



Aprinderea electronica - volanta - ventilatorul care are montat pe el cei trei cricheti pt actionarea demarorului.

taiga_

   

Pe carcasa aprinderii pt reglarea avansului la aprindere, se gaseste o liniuta si alta pe carcasa motorului alta. Eu am pus aprinderea la semn , dar pt a mari avansul la aprindere se roteste platoul aprinderii in sensul oral ( spre dreapta), iar pt a reduce avasul aprinderii se roteste platoul spre stanga.


pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Dupa o lunga asteptare am primit si pistonul inpreuna cu bolt si segmenti noi.

taiga_



Modificat de ymacandy (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Pt a monta pistonul mai intai l-am incalzit pe aragaz si am folosit  un dispozitiv "home made" pt a monta boltul, dintr-un surub M8 si un bolt mai vechi de 12mm pe care l-am polizat ca sa intre usor in umerii pistonului. Acesta a mentinut colivia pe pozitie si a permis sa trag trag boltul. Poze pt a exemplifica cum functioneaza: am facut cu vechiul piston.

taiga_



Atunci cand pe piston nu exista vreun semn care sa arate pozitia sa de montaj, se monteaza pistonul cu partea cu bolturile pt prevenirea rotirii segmentilor catre fereastra de admisie, ramanand partea mare catre fereastra de evacuare . Deoarece momentul de basculare al pistonului ar uza bolturile acelea si intr-un final s-ar roti segmentii in canal iar gaura pt boltul pistonului nu este centrul planului transversal ci este putin mai in partea stanga. Dealtfel oricum s-ar monta, segmenti nu vor agata ferstrele din cilindru. Acest lucru ii valabil la majoritatea motoarelor in doi timpi (drujbe, scutere, motociclete)

taiga_



Montare segmentilor si a cilindrului. Ulterior am folosit o garnitura din clincherit de ,25mm.

taiga_



pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Montarea tobei de esapament.

taiga_



Bara si amortizoarele.

taiga_



Montarea alimentarii- filtru benzina, carburator.

taiga_



pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Asamblarea continua.
Nu pot lucra foarte mult pt ca vin tarziu de la servici si nu am foarte mult timp liber.

taiga_



pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Lama ei originala care era ruginita, am curatat-o si vopsit-o. In capacul cu frana de lant erau piuitele care stangeau lama, acestea aveau un guler care intra prin capac si se stragea pe lama. Pt. ca nu am decat o piulita a trebuit sa improvizez cu doua bucsi si piulite de M8 cu flansa.

taiga_



pus acum 12 ani
   
daredan
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
Felicitari. Arata bine Sa stii ca urmaresc postarile detaliate facute de tine cu destul de mult interes.
Eu am mai avut ocazia sa ma joc cu Electronul meu luna trecuta. Din pacate starterul de plastic luat din Obor asta primavara (cred ?!) nu l-am putut folosi deoarece nu ajungea racul sa actioneze racul de pe volanta. Chiar daca am pus distantiere la racul de pe volanta, tot nu-l arunca starterul suficient sa se cupleze. O sa mai caut sau pana la urma o sa-mi fac eu unul cand o sa-mi repar strungul.. 


pus acum 12 ani
   
VASYLE21
Membru Activ

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 101
A iesit treaba buna si frumoasa! Spor la munca cu ea si sa ovedem si in actiune!

pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am reusit cu greu s-o pornesc. Porneste destul de greu si daca o accelerez brusc se opreste imediat, daca o accelerez treptat, se accerereaza dar apoi se plafoneaza si se opreste. Am gasit la cineva un lant de Sthil, ruginit si cu zalele blocate, dar l-am curatit cu bormasina  cu perie de sarma si deblocat cu WD-40, l-am ascutit si acum arata ca nou.


lant_Taiga



pus acum 12 ani
   
manole76
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 10
Domnule ,,ymacandy'' nu va suparati pe mine dar am urmarit acel videoclip cu drujba cand taiati lemne, este sub orice critica. Nu merge deloc, nu are viata in ea. Probabil totul se datoreaza acelui carburator pe care l-ati adaptat. Mai cred si aproape sigur asa este carburatorul a fost luat de la un motor foarte mic in comparatie cu cel al drujbei. Eu am una, tot electron 4 facuta de mine din bucati, dar mege, nu se compara cu a dumneavoastra cu toate ca daca le pui una langa alta pe a mea o aruncati din prima cat este de urata. Am gasit din intamplare la cineva una iar la altcineva inca una si ceva piese de rezerva. M-am apucat de ele si in doua zile am facut o minunatie de drujba de nu se compara cu husqvarna 236 pe care am cumparato anul acesta. Vreau sa mai spun ca tatal meu pe timpul lui Ceausescu, pana in '89 a avut una la fel si taia lemne prin toate satele din imprejurimi cu ea. Intr-un timp o luasem eu si mai taiam cu ea si de atunci stiu cate ceva despre ea si mi-a fost foarte usor sa fac una acum. De consum nici nu vreau sa vorbesc, fata de husqvarna cred ca consuma de cel putin 5 ori mai mult, am incercat sa-i reglez carburatorul dar degeaba, nu mai tragea daca-i reduc consumul, asa ca o tin doar pentru lemne groase, unde nu vreau sa omor husqvarna aceia mica.
Problema la ea este ca aprinderea este pe platina si este cam obosita, nu zic deocamdata merge foarte bine dar nu mai stiu cat. Platina este rglata de mine foarte bine, nu dupa acele semne dupa platou ci exact cum se regleaza o aprindere la motoare 2T, sa dea scanteia cu 2-3 mm pana sa ajunga pistonul in PMS, simplu cu un creion (sau un ceas comparator cine are) si un aparat de masura cu buzzer. Alta treaba ce am mai observat este fisa. Am avut de ales intre fisa cu rezistenta si fara, cea fara rezistenta este mult mai buna, porneste la prima sfoara la rece dar in schimb cred ca o sa omoare platina sau bujia mult mai repede.
Acum cateva zile am facut rost de o ural 2t. Acum nu stiu exact cum este aceasta drujba ca nu am umblat niciodata in ea dar ideea este ca vreau sa-i iau aprinderea care este electronica si volanta deoarece la electron are rupte acele aripioare de racire. Aveti idee cumva daca se potrivesc aprinderea si volanta de la ural la electron? Oricum cand o sa am timp zilele acestea am sa o demontez.
Am sa fac un videoclip cand am sa am timp sa vedeti cum porneste din prima la rece fara acceleratie, este ceva ce nu va vine sa credeti. Nici husqvarna nu porneste nici pe departe ca electronul. Lemne nu mai am acum de taiat dar la prima ocazie am sa mai fac un video si cu ea in actiune sa vedeti diferenta intre acesasta si a dumneavoastra. Vam spus domnule ,,ymacandy'', nu vreau sa ma laud dar a dumneavoastra are ceva de nu trage deloc.
Inca o data daca cititi aceasta postare a mea si aveti idee daca merge aprinderea de la ural si pe electron va rog frumos sa-mi spuneti si mie. Era sa uit, de volanta la fel.
Va multumesc frumos, o zi buna in continuare!

Modificat de manole76 (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
Aprinderea electronica de la ural se potriveste la electron ,si invers. In generalrusii au facut sa se potriveasca aprinderile de la una la alta.se potriveste si pe taiga fara nici o problema . Deci aprinderea electronica ruseasca ptr. drujbe, se potriveste la; drujba a4 electronica, electron, taiga,ural. sa ma uit ca parca mai aveam o aprindere noua.Daca o gasesc va voi da de stire. eu acum am un stihl mic,ce o tin ptr. casa. Cu celelalte, circa 20 de diferite marci numai rusesti, am facut o gramada de bani, dar pe timpul lui nea Nicu.Acum are mai oricine drujba.Drujba cu care m-am inteles cel mai bine a fost A4 cu aprindere electronica.[cea cu rezervor cum se zice inima de bou] ,Foarte simpla,usor de intretinut,,nu ppretentioasa,si nu te lasa niciodata.Aveam una veche de nu aveam probleme cu ea,si mai am cumparat una la fel,de rezerva. Intr-o zi,le-am luat pe amindoua la padure, unde faceam treaba cu padurarul,cu gindul sa-i fac un pic de rodaj la cea noua.Cei prezenti eram numai prieteni,dar nici acum de o gramada de ani mu-mi pot da seama cine si cind a putut sa mi-o fure.Drujba care nici nu-i auzisem macar glasul.Toti au vrut sa puna mina de la mina sa-mi cumpere alta, dar sincer va spun ca nu am acceptat.De atunci, cu multi dintre acei prieteni,nici astazi nu avem ce prea discuta decit ;;NOROC;;si ;;PA;;          Va salut si bafta.

pus acum 12 ani
   
manole76
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 10
Multumesc domnule Nicu pt. informatie. Inca o data daca mai gasiti acea aprindere si nu va mai este de trebuinta poate mi-o trimiteti mie, contra cost bineinteles. Multumesc inca o data. O zi buna!

pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191




Cand motorui ii putin rece (primele 30sec) are o oarecare ezitare dar apoi isi da drumul si merge cum trebuie, eu cred ca merge cu mult mai bine ca vechiul carburator nu stiu cat de bine v-a puteti da seama din filmare.Eu nu am camera care sa filmeze asa ca nu am alte fimari ca sa le postez. In filmare asta vad ca taiam stejar si fag.
Carburatorul alimenta un motor de circa 50cm3 (alezaj 40mm, circa40mm) iar Druzba 4 are motorul de 94cm3 dar eu l-am regrat pt noul motor.
In toamna asta am taiat ceva lemne si am intapinat urmatoarea problema: de obicei imi luam benzina de la un peco privat din cartier dar acum am luat de la Lukoil benzina fara plumb (cea mai ieftina), cu cea de Lukoil iti "rapaie" (clentanea) motorul daca il acelerez tare dar avea o putere de nu e adevarat. Am incercat sa tai lemne asa, insa mai usor iar in prima faza mi-a slabit piulita de la ambreaj iar mai apoi mi-a retezat pana de la volanta si s-a oprit motorul. Am rezolvat problema rotind platoul aprinderi catre dreapta in suportul sau (reducerea avansului) iar acum vad ca merge din nou bine.

druzba_lectron_



Modificat de ymacandy (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
manole76
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 10
Da, este posibil sa nu-mi dau eu seama bine din filmare. Duminica am fost la un prieten si am taiat doua tractoare de fag. Am inceput si am taiat cu husqvarna cea mica ce a fost mai usor iar la sfarsit am avut unele mai groase si niste noduroase si le-am taiat cu cea ruseasca. Nu am avut probleme cu ea decat ca acum nu mai porneste la prima sfoara ci la a doua sau a treia. Trebuie sa schimb neaparat aprinderea. Am o platina care este terminata dar totousi mai merge cat de cat asa ca intr-o seara cand o sa am timp o sa demontez acea Ural 2t sa-i iau aprinderea electronica. Acum platina cum am mai spus stiu sa o reglez fara semne fara nimic dar aceasta electronica habar nu am, sincer nici nu stiu cum arata decat din poze de la dumneavoastra. Trebuie pusa la semn, nu? Dupa care cred ca trebuiesc slabite cele trei suruburi de la suportul de la aprindere, cele care sunt prinse pe afara, pornita si ,,gadilita putin". Cel putin asa banuiesc.
Sper sa ma descurc. O zi buna!


pus acum 12 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
Stiti cum a zis ungurul?????                                                                                           Cine vrea sa more,cumpere motore.Normal ca am facut o gluma.   Vreau sa va spun un lucru; cel mai bun mai sigur,mai eficace,fara a fi pretentios,carburator,usor de reglat si intretinut,in final cel mai optim ,este cel de la drujba a 4.[prima serie.]Ca ea nu mai porneste la prima sfoara,sigur intervine carburatia,in mod special atunci cind motorul este cald rau.  MANOLE; nu poti schimba sau pune oricum o aprindere electronicade pe orice drujba ,pe oricare alta drujba.  Ce pot sa-ti spun sigur,este faptul ca poti pune de pe o drujba electron4 pe o drujba a4 fara mai nici o modificare majora.Dar aprinderea se pune, ATENTIE cu magnetou cu tot.Initial este un mic ansamblu de piese, care trebuiesc montate cum se cuvin.  Pozitia cum a fost montata pe electron,asa trebuie montata cu totul pe a4 [cea clasica cu platina].  O data montate, trebuie tinut cont de cele doua semne.Unulal aprinderii,si unul al platoului.Ele trebuiesc puse cap in cap,si aprinderea esta gata reglata.Ce spui tu ca mai pornesti ,mai bibilesti,mai o opresti iar o pornesti,iar o mai gidili  ??? gata pusa la semn, o aprindere electronica nu poate da gres niciodata.  Eu din vasta mea experienta,am incercat sa fac fel si fel de artificii, jmecherii,printre care sa-i dau putin avans,vezi doamne ca ar porni mai usor,ca ar fi mai puternica,si eu jmecher   .....nu??????  Am pornit drujba,binisor spre bine,era mai nervoasa ,cum se zice marisem parca caii,dar dupa circa 5 minute de blana in padure,nu stiu de nu sa spart piston sau sa se gripeze, ca daca o puneai pe frunze jos , sincer va spun ca luau foc.Am pus aprinderea la semn si a mers normal.Si nu am dat avans mult.Am ajuns la concluzia ca trebuie sa nu te abati de la regula constructorului,si sa o asezi la semn.Eu cind intram in padure,luam si 2 seturi motor dupa mine,pentru ca nu se stia niciodata ce crapa.Aveam presa de deblocare volanta dupa mine, si faceam in maxim o ora drujba cum se zice .....din bara-n bara...... Daca rupeam cele 5,6 7, lanturi care le aveam dupa mine rezerva, ma apucam si le scimbam zalele  le inadeam,sa muncesc in continuare.Pe timpul lui ceausescu,[care eu eunul sincer il regret]Parintii vostri il regreta banuiesc ca si mine,ptr. ca banuiesc ca nu aveti ca mine 59 ani, veneam din padure baut, mincat bine sicu minim2 mii lei. Cea mai mare suma care am luat intr-o zi, a fost 7 mii lei.Veneam acasa rupt de oboseala dupa 12 ore de tras nene.Merita. Acum au drujbe si copiii.  Cu cit sint mai multe-n zona, cu atit beneficiul este mai mic.Astazi am un stihl mic cu care i-mi acopar nevoile casei,mai i-mi servesc doar prietenii,dar sa-mi dea doar benzina,[uleiul il p[un de la mine] si poate mai bem o bere.Era sa uit.........Reglatul carburatorului [aer benzina] este aproape cel mai important lucru de care trebuie tinut cont , ptr. bunul mers al motorului,atit in relanti cit si-n sarcina.reglajul trebuie sa fie facut aproape perfect,daca nu chiar perfect. Numai dupa aceea puteti cere unei drujbe ,tot ce poate da ea.In alt punct de vedere mai este si amestecul benzina-ulei,care daca nu-l faceti de fiecare data la fel,[aceleasi cantitati]deasemeni influenteazamersul motorului.[nu-si mai tine relantiul daca ai pus mai mult ulei,si trebuie sa lucrezi cu ea mai mult turata,nu mai trebuie lasata mult la relanti ca se poate ancrasa bujia, i-si pierde din putere  s.a. Inchei aici cu rugamintea de a nu va supara pe mine.Nu ma dau profesor in drujbe,dar e bine de stiut ce v-am relatat.Pe mine nu ma indruma nimeni,erau invidiosi. Dadeam 0,500 coniac albanez la inceput sa-mi ascuta si mie lantul.Cind taiam lemne o lua intr-o parte taietura, si-mi spuneau ca-i lama strimba,mergeam la fabrica si o verificam. Lama era dreapta ,si era din vina ascutitului.Si ascutitul asta ,nu este asa de neimportant.Eu taiam busteni la dimensiuni de circa1,2   1,5 m [diametrul] cu lanturi ce unii le aruncau de vechi,se uiotau la lant,si se intrebau cu ce taie, ca dinti nu mai avea. [ramasese doar niste virgule]Cer scuze ca m-am intins atit,poate unora lea placut, altii m-au injurat,mie oricum mia facut placere,si le cer scuze si celor ce lea placut, si celor ce mau injurat.                SCUZE.                            

pus acum 12 ani
   
manole76
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 10
Va salut domnule Nicu! Nu cred ca are cineva de ce sa se supere pe dumneavostra, dim contra, trebuie sa va multumim pentru sfaturi. Nu am reusit sa schimb aprinderea deoarece presa cu care scot volanta afara nu se potriveste filetul de la electron (cea mai veche, pe platina) la cealalta mai noua ural2t, are filetul mai mare aceasta din urma asa ca am dat ,,racul'' si presa cea veche la un strungar sa-mi faca alta. In fine, cand am sa schimb aprinderea si daca o fi sa nu ma descurc va mai rog inca o data sa ma ajutati, o sa pun si niste poze daca e sa nu ma descurc sa vedeti daca este bine. Poate cand aveti timp va uitati de aprinderea aceea care a-ti spus ca s-ar putea sa o mai aveti, poate o gasiti si daca nu va mai este de trebuinta mi-o trimiteti mie, nu degeaba bineinteles.
Sa va spun drept eu nu vreau sa fac aceasta drujba ca nu am cu ce sa tai lemne, (am gaze dar nu stiu de ce mai bine fac focul cu lemne, i-mi place mie sa aud lemnul troznind in soba) pur si simplu o fac mai mult sa ma relaxez, parca-mi aduce aminte de copilarie cand taiam cu cea veche a tatalui meu. V-am spus ca am si eu una din astea mici o husqvarna 236 care merge de nu am treaba cu ea dar aceasta ruseasca are ea ceva, zgomotul acela, simplitatea...
Eu am un atelier de confectii metalice, fier forjat si acum de cand s-a mai stricat vremea nu prea mai este nici de munca chiar asa si-mi mai fac de lucru, cu drujba, mai desfac cate o scula si o mai curat etc, asa e iarna.
Va multumesc inca o data si sper sa mai discutam ca-mi face placerea. Va doresc o zi buna in continuare.


pus acum 12 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
O.K.

pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Pt " Manole76":
Atat la Druzba 4, Ural 2T si Taiga, aprinderile sunt la fel, difera doar volantele.
Am facut niste poze ca sa observati mai bine diferentele dintre volanta de Druzba 4 si cea de Ural. Ambele volante au cate 4 magneti dispusi simetric.

volanta_drujba



Aprinderea electronica vine montata pe un platou (probabil ca este identic cu cea  cu aprindere prinprin platina ), iar pe aceasta este marcat semnul pt " avansul aprinderii".
Cand pistonul este la PMS canalul de pana de pe axul ambielajului este in partea de jos iar reperul avansului este ca cel din poza de mai jos.

aprindere_Druzba_


 
Eu am mai multe aprinderi, mai vechi dar nu stiu care dintre ele sunt bune, mai am una noua pe care insa o tin de rezerva pt ca s-ar putea  ca atunci cand am nevoie sa nu mai gasesc alta. Cele vechi sunt originale (1992) iar asta noua "after market" este din 2010, dar lasa de dorit la felul cum ii facuta.

aprindere_Druzba_



P.S.  Postati poze cu drujba si aprinderea 


pus acum 12 ani
   
manole76
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 10
Da. am incercat ieri dar nu se potriveste. Nu se potriveste platoul acela de care spuneti dumneavoastra. La cea pe platina este mai mic in diametru. Practic cea electronica nu-mi intra pe acel platou. Am vrut initial sa fac cateva poze dar de nervi ca nu se potriveste am si uitat. Nu aveti vreun platou dinacela in plus? Oricum acela nu prea vad eu cum sa se strice sa aveti nevoie de el ca si piesa de scimb, nu este ca aprinderea sa se arda sau ca alta piesa sa aibe uzura mecanica.
Pana la urma daca stau sa ma gandesc i-mi trebuie si o volanta...cea de la platina nu cred ca se potriveste. Daca aveti un platou si o volanta de vanzare va rog sa ma anuntati sau va pot da piese de la ural 2T ca mie si asa nu-mi trebuie decat aprinderea de la ea.
Va multumesc si astept un raspuns de la dumneavoastra.


pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Tot cautand pe internet, am gasit pe niste site-uri rusesti ca "Дружба 4М Электрон" se fabrica si se comercializeaza si in prezent, dar cu unele imbunatatiri: carburator КМП-100У folosit la Ural 2t iar demarorul ii tot cel folosit la Ural, este un fel de " hibrid" druzba 4 - Ural. Cel mai probabil, carburator КМП-100У face ca druzba sa consume mai putin si  motorul sa functioneze mult mai bine.

druzba_g



Cilindrul difera fata de modelul vechi la care carburatorul era fixat prin prindere cu colier. La acesta are o flansa cu doua  prezoare pt carburator si a canalizatie pt vacumul carburatorului

druzba_ggrnb



pus acum 12 ani
   
manole76
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 10
Acel cilindru cu carburator este aparut pt. electron 4 de prin '95-'96. Stiu ca am cumparat eu unul de la rusi pt. drujba veche a lui tata. L-am cautat acum cateva saptamani dar nu mai dau de el pt ca nu l-am mai pus niciodata. Am avut cilindrul cu tot cu carburator  + o aprindere electronica noua dar nu mai stiu de ele de ani de zile, probabil au fost aruncate din greseala de unul din parintii mei, pacat ca erau noi noute. Am desfacut cele doua aprinderi cu gandul sa modific platoul la sfatul dumneavoastra dar nu merge, cel pe platina este mult mai mic in diametri fata de aprinderea electronica asa ca nici o sansa.

pus acum 12 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Acesta cred ca este primul model de  " Дружба-4М Электрон " (dupa 95-96) care are carcasa filtrului de aer din metal si pornirea se facea tot cu vechiul demaror.
Eu unul nu stiam ca exista  un asemenea model sau ca acesta druzba inca se mai fabrica 
druzba_gdsrtyujb





manole76 a scris:


Am desfacut cele doua aprinderi cu gandul sa modific platoul la sfatul dumneavoastra dar nu merge, cel pe platina este mult mai mic in diametri fata de aprinderea electronica asa ca nici o sansa.

 
Asta inseamna ca singura solutie este sa montezi aprinderea cu platoul ei original cu tot pt ca difera mult de cel cu platina.

platou_aprindere_druzba_



Modificat de ymacandy (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
manole76
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 10
Da, acum nu stiu nici eu daca au scos un model de drujba cu acel tip de cilindru+carburator sau erau facute doar cilindrul+carburatorul separat ca un fel de ,,upgrade''. Cat despre treaba ca inca se mai fabrica...sunt cam sceptic, probabil sa nu se fi apucat cine stie ce ,,chinez'' sa le faca cine stie pe unde.

pus acum 12 ani
   
acumaici
Membru nou

Din: Campina
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 8
salut baieti
am si eu o drujba ca asta, dar imi da de furca carburatorul, are din ala clasic cu doua jigloare
am reglat primul jiglor la 4 ture i-am dat un spritz si porneste fara nici o problema
al doilea jiglor la 2 ture nu merge prea bine si nu tine relantiul
daca il strang sau il desfac nu vad mare diferenta
nu stiu ce sa-i mai fac nici nu taie prea bine adica mai moare in lemn cate odata
cine ma poate ajuta?
i-as pune un carburator nou de undeva il adaptez dar nu am gasit
are cine va vreo idee unde gasesc unul cat de cat sa se potriveasca sau sa-i fac flansa etc?
multumesc
ps lantul e super ascutit
ps2 m-a prins iarna cu lemnele netaiate
noroc


_______________________________________
„Uneori oamenii se īmpiedică de adevăr, dar numai cei proşti se ridică imediat şi merg indiferenţi mai departe.”

pus acum 11 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
@ acumaici te rog fain sa-ti faci o prezentare personala  conform regulamentului acum_aici :


si sa nu uiti te rog sa treci locatia la avatar conform tot regulamentului acum_aici (te rog sa-l citesti):




_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 11 ani
   
acumaici
Membru nou

Din: Campina
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 8
gata am citit , multumesc Vranceanu pentru atentionare

_______________________________________
„Uneori oamenii se īmpiedică de adevăr, dar numai cei proşti se ridică imediat şi merg indiferenţi mai departe.”

pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Carburatorul (КМП-100АР pe cat ii de simplu pe atat ii de problematic, daca iti moare in lemn inseamna ca nu se alimenteaza si ar mai trebui sa desfiletezi jiglorul de benzina putin  ca motorul sa absoarba mai multa benzina. Totusi carburatorul necesita mici ajustari continue ca drujba sa-ti mearga bine, acum porneste usor si merge bine iar mai apoi te pomenesti ca nu vrea sa-si mai tina relantiul si abia mai porneste.
Postez niste scheme luate de pe net despre carburatorul КМП-100АР si apoi imprimate (vreau sa le pun pe pereti micului atelier pe care il am la tara).

carburator_KML_AP



Conform schemei "surubul" 3 este pt reglarea fluxului de aer care trece prin canalizatia ce duce la jiglorul principal de benzina (sertatrul cu ac) iar surubul 15 regleaza cantitatea de benzina care vine din camera de nivel constant catre jiglorul principal. Prin infiletare se realizeaza micsoarea debituli aer sau benzina.


pus acum 11 ani
   
acumaici
Membru nou

Din: Campina
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 8
multumesc ymacandy
am inteles probleme carburatoruui era si normal dat fiind faptul ca dintr-un singur jiglor de benzina se regleaza si relantiul si pornirea la alte drujbe mai e unul din cate stiu
bun , eu inteleg ca trebuie sa-l mai desfac pe cel de benzina insa cred eu ca sunt cu el la 4 ture deci aproape desfacut pentru ca atunci cand el merge se misca singur deci este desfacut
ar trebui sa aibe benzina destula
ce zici?
ala de aer cam cate ture crezi tu ca trebuie sa-i dau
bafta


_______________________________________
„Uneori oamenii se īmpiedică de adevăr, dar numai cei proşti se ridică imediat şi merg indiferenţi mai departe.”

pus acum 11 ani
   
acumaici
Membru nou

Din: Campina
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 8
am fost azi la un baiat din Targoviste
mi-a pus o bujie noua, mi-a ascutit lantul si acuma taie de rupe
singura problema mai e ca nu sta lantul la relanti
se invarte incet
inca o intrebare
am nevoie de un intinzator bun asa cum vad pe la voi in poze
multumesc


_______________________________________
„Uneori oamenii se īmpiedică de adevăr, dar numai cei proşti se ridică imediat şi merg indiferenţi mai departe.”

pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
"singura problema mai e ca nu sta lantul la relanti
se invarte incet"

  Asta nu problema, asa face si la mine se invarte lantul incet, oricum nu-i Huqvarna ca lantul sa nu se invarta deloc la relanti. 

Revenind la Тайга - 245: am desfacut motorul din nou pt ca nu mai pornea deloc si nu avea compresie pt ca era cilindru uzat. Am reusit cu greu sa gasesc la un domn care a lucrat la I.F.T niste piese de Тайга. Cilindrul ii nou, carburatorul mi l-a demontat de pe drujba lui care are probleme cu ambielajul si am mai primit si o aprindere noua de Дружба-4.

piese_druzba



Cilindru meu era destul de uzat in portiunea in care lucreaza segmenti iar pistonul are destul de mult joc in cilindru si nu facea destula despresiune in carter ca sa absoarta amestec din carburator.

taiga_hd



Modificat de ymacandy (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

acumaici a scris:

am fost azi la un baiat din Targoviste
mi-a pus o bujie noua, mi-a ascutit lantul si acuma taie de rupe
singura problema mai e ca nu sta lantul la relanti
se invarte incet
inca o intrebare
am nevoie de un intinzator bun asa cum vad pe la voi in poze
multumesc

@ acumaici ; te-am rugat sa pui si locatia la profil (avatar).   
Hai ca nu e mare secret !!


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 11 ani
   
acumaici
Membru nou

Din: Campina
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 8
la multi ani!
scuze nu era un secret, am omis doar campil ala,  sunt din Campina
intrebare :
s-a rupt o bucata din inelul ce inconjoara oala si s-a oprit exact sub prima oala pe care a indoit-o ,nu stiu cum sa va fac sa ma intelegeti
oalele acestea doua trebuie sa fie perfect rotunde
e, acuma la mine una e stramba
ce ma sfatuiti sa fac?
nu cred ca merge indreptata si nici sa cumpar nu gasesc poate are cineva una  veche
mutumesc


_______________________________________
„Uneori oamenii se īmpiedică de adevăr, dar numai cei proşti se ridică imediat şi merg indiferenţi mai departe.”

pus acum 11 ani
   
acumaici
Membru nou

Din: Campina
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 8
uite din asta s-a rupt si in cealalta a nimerit
am luat poza de la un coleg tot din forum, scuze

drujba electron uite din asta s-a rupt cealalta nimeritam luat poza coleg tot din forum, scuze

45.1KB


_______________________________________
„Uneori oamenii se īmpiedică de adevăr, dar numai cei proşti se ridică imediat şi merg indiferenţi mai departe.”

pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
ambreaj_druzba_



Asta ii ambreajul, care e tip centrifugal: cel doi segmenti in momemtul cand accelerezi  se departeaza si blocheaza in oala ambreajuli aflata in reductor (nu am poze monentan cu ea). In niturile de la cele doua opritoare pt segmentii ambreajului isi fac des joc datorita socurilor, eu am mai batut niturile ca oritoarele sa stea fixe. Probabil la tine s-au forfecat niturile si a iesit segmentul din canal si asa s-a rupt.
Daca s-a rupt unul din segmentii ambreajui atunci ar trebui sa inlocuiesti ambreajul cu totul. Demult se gaseau segmenti pt ambreaj sepat si puteai sa-i inlocuiesti, chiar si in piesele de rezerva ce le primeai cand luai o drujba noua se gaesau  si acestia.

druzba_e_electron_



pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am fost cu Дружба 4 Электрон la padure dupa ceva "vreascuri". Am sa pun si niste filmari dar trebuie sa gasesc pe cineva care sa  le posteze pe youtube.


druzba_e_electron_bvdryy



pus acum 11 ani
   
bogdan000
Membru nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 23
salutare tuturor impatimitilor de vechituri sovietice.am intrat si eu in posesia unei astel de relicve si ma cam da peste cap carburatorul care dupa ce in prima faza curgea (era permanent actionata supapa de debit) acum nu mai vrea de loc .PLLS HELP

drujba electron salutare tuturor vechituri intrat posesia unei astel relicve cam peste cap care dupa

29.3KB


pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191

bogdan000 a scris:

...ma cam da peste cap carburatorul care dupa ce in prima faza curgea (era permanent actionata supapa de debit) acum nu mai vrea de loc .PLLS HELP

Demonteaza camera de nivel comstant si vezi cum inchide pastila de cauciuc pe stutul de alimemtare sau daca parghia aceea din camera de nivel constant culiseaza pe ax. Poate ea acum a ramas blocata si nu mai vine benzina in carburator.


La Дружба 4 Электрон am inlocuit pipa de la fisa cu una mai "retro". Cea veche era NGK dar s-a rupt a bucata din ea cand am tras-o mai brutal de pe bujie, dar am inlocuit-o cu alta cumparata din targ de vechituri de la o motocicleta veche.

pipa_bujie_drujba



Modificat de ymacandy (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
acumaici
Membru nou

Din: Campina
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 8
la mine a aparut o alta problema
nu se alimenteaza cred ca tot sin tija aia de la camera de nivel constant nu?
am pus membrana noua
deci porneste din prima dar merge numai cateva secunde cat i-am dat spritz
sau din reglare?
multumesc


_______________________________________
„Uneori oamenii se īmpiedică de adevăr, dar numai cei proşti se ridică imediat şi merg indiferenţi mai departe.”

pus acum 11 ani
   
Fanseb
Membru nou

Din: Brasov
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 46
OOOOOOOOOO...... am avut si eu o asa drujba prin anii '90.Eram tare bucuros,dar ma chinuia enorm de mult la pornire,trageam de sfoara sa porneasca de cred ca faceam vreo 3 km .Dar era ditamai ''rus''',iar cand pornea ziceai ca poti sa tai si casa cu ea.Bravo voua cei care mai va ''chinuiti'' cu ea.

pus acum 11 ani
   
bogdan000
Membru nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 23
am verificat carburatorul pare cai ok deschide supapa din camera de nivel doar cind face vacum pistunul dar degeaba am siscintee dar .....

pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Functionare carburatorului КМП-10ОУ este in felul urmator:
-alimentarea se face din rezervor prin racordul 1, apoi benzina intra in camera de nivel constant unde cantitatea de benzina este controlata de supapa 16 actionata de parghia 11 direct de membrana 10. Presiunea atmosferica tine in mod normal membrana 10 impinsa catre interior astfel incat parghia 11 sa deschida supapa 16. Cand nivelul benzinei din camera ajunge peste nivelul jiglorului 15, acesta exercita o presiune mult mai mare asupra membramei 10 decat presiunea atmosferica astfel incat membrana de deplaseaza catre extrior actinand la randul sau parghia 11 care inchide supapa 16, intrerupand fluxul de combustibil ce vine din rezervor. Cand cantitatea de benzina din camera de nivel scade, ea numai exercita suficienta presiune asupra membranei si astfel membrana se deplaseaza inapoi catre interior si deschide supapa 16, permitand continuarea alimentari ca benzina a camerei. Mai deparde nu mai explic ca ma complic foarte mult.

carburator_KML_AP

   

In momentul cand actionezi butonul 12 "ineci" practic camera de nivel constant iar surplusul de benzina deverseaza prin aceea canalizatie din difuzorul carburatorului.

Verifica daca ai montat bine membrana de la camera de nivel constant iar dupa ce "ineci" carburatorul inclina drujba catre dreapta ca surplusul de benzina sa vina prin galerie in cilindru si astfel v-a trebui sa porneasca, deasemenea incearca din jiglorul 15 sa regrezi un debit mai mare.
Daca tot nu vrea sa porneasca ar trebui sa incerci cu alt carburator. Eu de exemplu pana nu fac rost de un carburator nou nu cred ca am sa reusesc sa fac Тайга-245 sa porneaasca sa mearga bine si sa tai lemne cu ea.


pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Din filmarile facute cand am fost cu drujba "la padure", nu am putut sa selectez decat doua filmari pt ca persoana care am rugat-o sa-mi filmeze, a tot miscat camera plus de aceea, am avut asa treaba incat nu a mai fost timp sa refac filmarile   
Dar am mai multe filmari facute acasa care insa au iesit foarte bine.






Modificat de ymacandy (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
manole76
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 10
Cumpar o aprindere buna pt. o drujba la fel ca a domnului ,,ymacandy'' electron 4. Poate sa fie si pe platina dar sa fie platina buna sau platina separat. Bineinteles ideal ar fi o aprindere electronica. Am o aprindere electronica de Ural foarte buna daca are cineva nevoie sau pt. schimb cu una de electron 4. De asemenea cumpar chiar si drujba cu totul cu conditia sa aibe aprinderea electronica in stare buna. Tel 0732903344

pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Continui cu filmarile  facute cu Дружба-4М Электрон .
Pentru inceput am taiat separat lemnele mai subtiri iar apoi am taiat direct in gramada .





O alta fimare in care tai un bustean de salcan uscat .





pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Ultima filmare cu Дружба-4М Электрон,   regret ca nu am posibilitatea s-o folosesc  mult mai des pt ca mi-as dori sa am in fiecare weekend lemne de taiat dar oricum de fiecare data cand ajung la tara o pornesc pt cateva minute sa aud sunetul motorului.






pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am doua reductoare pt Дружба  4М Электрон, pe care le-am vopsit mai demult dar nu le demontasem sa vad ce probleme au...


Druzba_electron_



...unul este model vechi cu capac la axul transversal iar celalalt ii model "nou" mai simplu.
La demontarea celui vechi, am spart colivia rulmentilor de la axul transversal. Am folosit spray degripant dar fiind nedemontata de mult timp si aluminiu corodat, cand am fortat s-a rupt. Nu este insa o problema, pt ca se poate face la strung alta colivie.

reductor_drujba



Asa ca "revizia" s-a axat doar pe reductorul nou iar cel vechi a devenit donator de piese .
Am gasit axul pompei de ulei rupt  (piese rupta lipsea) iar in revervorul de ulei era"caneala" de la uleiul vechi care a infundat canalele prin care pompa trage si impinge uleiul catre lant.
reductor_drujba_fds



Am luat pompa cu totul de la celalt reductor

reductor_drujba_hgfds



Am spalat cu benzina toate piesele dar cel mai mult am avut de munca sa desfund canalele de ulei. Am folosit spray-uri, arc de pix si am suflat cu furtun subtire iar in final am reusit sa le desfundat.

reductor_drujba_fdsd



pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am cumparat semeringuri noi: la oala de la ambreaj cotele 35x19x7 iar la rotita de la lant imi trebuia 35x25x7 dar nu am gasit cotele astea asa ca am cumparat 35x25x10 si l-am frecat pe o piatra de polizor pana l-am adus la cota de 7mm.

reductor_druzba_



In continuare am montat axul longitudinal cu rulmenti, pompa de ulei, colivia cu semering si rulmenti de la axul transversal.
La montarea bucsei de bronz de la pompa de ulei trebuie avut grija ca gaurile din bucsa sa corespunda cu canalizatia din carterul reductorului.

reductor_druzba_



Pe axul coroanei de la axul transversal se monteaza saibe distantiere ce regleaza jocul dintre dantura pinioanelor din reductor. A trebuit sa demontez de cateva ori pana am reusit sa fac jocul corect. Ungerea angrenajelor se face cu vaselina.

reductor_druzba_



Garniturile de la capacul de la rezervorul de ulei si de la colivia rulmentilor le-am facut din carton de dosar.

reductor_druzba_



Am retusat locurile in care a mai sarit din vosea iar vechiul reductur a fost pus la pastrare.

reductor_druzba_



Modificat de ymacandy (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
r3ich
Membru nou

Din: sibiu
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1
in continuarea postului

Am o drujba ruseasca ural 2 electron 1992 asa scrie pe ea dar in rusa ,nu a mai fost pronita de vreo 6-7 ani am gasito intr-o magazie la bunicu si am zis sa o desfac sa o curat , stiu ca ultima data mergea cand a fost pornita , acum am desfacut-o dar am o problema adica doua as vrea sa ii schimb fisa de la bujie ca e un pic atinsa si nu gasesc garnituri de chiuloasa carburator si esapament am cautat pe internet am sunat la tot felul de siteuri si nimic toti imi zic sa imi caut clicherit si sa imi fac singur garniturile . daca cineva stie unde pot gasi piese de drujba ruseasca va rog sa postati sau sa dati pm multumesc anticipat .

PS un magazin sau un importator , sau o persoana care aduce  piese de ural ca vreau sa imi fac provizii


pus acum 11 ani
   
marian_6963
Membru Senior

Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157

r3ich a scris:

in continuarea postului

Inainte sa continuati un topic, va rugam sa cititi regulamentul si sa va faceti prezentare!
Link-uri utile:


_______________________________________
Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!

pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Reductorul pe care il am pe Дружба 4 Электрон avea capacul de la carterul pt. ulei oxidat si ii lipsea o parte din el, iar eu il reparasem cu Poxilina, dar cand am taiat lemne cu drujba, a mai sarit vopsea si arata destul de urat reparatia facuta de mine.
Chiar daca nu pierdea ulei, era practic dar tare inestetic.

Druzba_electron_



Asa ca am demontat reductorul de pe drujba si l-am luat la apartament la reparat in "Atelierul de pe masa din bucatarie" .

Druzba_electron_



L-am demontat, l-am curatat si i-am uns rulmenti si am inlocuit semeringul de la axul longitudinal al pinionului.

Druzba_electron_



Capaul de la carter a fost oxidat si ii lipsea o bucata din el iar eu am reusit sa-l repar cu Poxilina si nu mai pierdea ulei. Acum insa l-am inlocuit cu altul de la "reductorul donator" care il am in rezerva de piese.

Druzba_electron_



Am facut alta garnitura din carton de dosar pe care am uns-o cu un strat subtire de silicon iar apoi am asamblat  reductorul.
Nici acum nu are pierderi dar arata mult mai estetic.

Druzba_electron_iu



pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am primit un " cadou" de la un prieten, care a gasit in garaj intr-o cutie o "comoara" de piese noi de schimb pt Дружба 4 Электрон. Tatal sau a avut o astfel de drujba, dar a vandut-o acum cativa ani, insa au mai ramas ceva piese uitate prin garaj, iar cand a facut curatenie le-a gasit si mi le-a donat mie.
Piesele au fost cumparate prin 99-2000 iar din 2002 si-a cumparat o Huqvarna, iar pe Дружба 4 Электрон nu a mai folosit-o.

Druzba_electron_gvfcdsertyu



Lista de piese cuprinde: doua lanturi noi, unul este modelul vechi, doi segmenti pt ambreaj, furtun de alimentare, pinioanele din reductor, un ambielaj demontat, semeringuri, cuplajul de la coarne si altele maruntisuri.


pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191

ymacandy a scris:

Cumpar demaror pt drujba Ural 2T, sa fie din metal, nu tin neaparat ca racul sau arcul de readucere sa fie bun, doar carcasele sa fie bune. Demarorul arata ca cel din poze, astept mesaj pe privat.

ural

http://www.99poze.ro/hotlink/tn_3c1dca2 ... a1c791.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_c0738ed ... 743245.jpg



Dupa indelungi cautari si multe promisiuni am reusit sa fac rost de demaror de Урал 2Т Электрон, cred ca de aproape doi ani il cautat. Am dat comanda in piata la un cetatean din Rep. Moldova care vinde drujbe si piese de bicicleta si dupa 6 saptamani mi-a venit demarorul la pretul de 60lei.
Are carcasa din aluminiu si era de culoare rosie, dar eu l-am vopsit in portocaliu.

Dmaror_drujba




Acum ramane ca sa asamblez  Урал 2Т Электрон din piesele pe care le am, demarorul fiind ultima piese care mi-a tinut in loc acest proiect si pe care nu-mi imaginam sa-l gasesc asa de greu.

Modificat de ymacandy (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Mai demult am avut a discutie cu un prieten despre drujbele rusesti, ocazie cu care si-a amintit ca are acasa la tara ramas de la tatal lui un piston nou de УРАЛ. S-a tinut de promisiune si mi-a "donat" pistonul impreuna cu un set de segmenti noi. Eu mai aveam un piston care ii bun si un set de segmenti dar o piese de rezerva in plus nu strica niciodata. 

piston_Ural



pus acum 11 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
In toamna asta am avut ceva probleme cu drujba, respectiv in sarcina ramanea fara putere si nu se mai accelera iar daca continuam s-o fortez se oprea si pornea foarte usor daca astepteptam putin sa se " linisteasca". Am demontat si curatat carburatorul pe care l-am gasit infundat cu praf fin de rumegus. Filtru de aer pe care l-am pastrat de la vechiul carburator nu e foarte eficient si permite prafului sa treaca prin sita metalica, asa ca am incercat adaptarea unui filtru de la scutere.
Am folosit un filtru de aer universal cu cot la 90'  si o bucsa adaptoare de plastic.

filtru_aer_drujba


 

Am taiat cotul din cauciuc iar capacele laterale ale filtrului le-am vopsit in portocaliu ca sa fie in stilul retro al drujbei.

filtru_aer_drujba_



Am montat filtrul pe carburator iar drujba arata mult mai bine acum iar cel mai important este ca nu mai aspira praf in motor.

filtru_aer_drujba_



Pt mine este o placere deosebita sa dai lemne cu ea sa aud sunetul motorului . Chiar am fost "curtat" de cateva ori s-o vand  in toamna asta

filtru_aer_drujba_



La Урал-2Т Электрон sunt in cautare de ambreaj pt ca cel de  Дружба 4М-Электрон nu potriveste.

Modificat de ymacandy (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am lucrat cu Дружба 4М-Электрон in toamna si iarna asta foarte mult si am realizat un clip din niste filmari mai lungi facute de un vecin cu telefonul.
Am fost si la padure cu ea de cateva ori; singurul dezavantaj cu ea este ca datorita constructiei speciale iti limiteza munca la doborat si bebitat, nu prea poti sa cureti lemnul de crengi dupa ce il dobori si nu te poti urca in copac cu ea, dar in restul sunt foarte multumit de ea mai ales ca nu mi-a facut nici o problema: a pornit usor de fiecare data, isi mentine relantiul si are un consum de benzina "modest" ( ~1,5l la taiat 2 carute de lemne + 0,5l ulei pt lant)




.be

Modificat de ymacandy (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
mariansorin
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 8
salut!

Referitor drujba 4

La ora actuala nu se mai gasesc lanturi si lame pentru aceasta drujba, voi ce lanturi si lame compatibile ati gasit?

Am inteles ca lanturile de la sthil si oregon  se potrivesc, dar sunt cateva probleme (pasul lantului .404", eclise = 64 buc) 
Am inteles ca la eclisa este un cod, care este acesta?
Ma puteti ajuta?


_______________________________________
Tovarasul Inginer :d

pus acum 10 ani
   
mariansorin
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 8

mariansorin a scris:

salut!

Referitor drujba 4

La ora actuala nu se mai gasesc lanturi si lame pentru aceasta drujba, voi ce lanturi si lame compatibile ati gasit?

Am inteles ca lanturile de la sthil si oregon  se potrivesc, dar sunt cateva probleme (pasul lantului .404", eclise = 64 buc) 
Am inteles ca la eclisa este un cod, care este acesta?
Ma puteti ajuta?


nimeni nu stie date mai exacte referitoare la aceste lanturi?


_______________________________________
Tovarasul Inginer :d

pus acum 10 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Pe lanturile originale ce au fost folosite la Drujba 4 nu a fost inscris nici un cod.
Eu folosesc un lant Oregon pe care l-am cumparat mergand cu reductorul si lama si proband mai multe lanturi pana ce am considerat ca cel ales se potriveste perfect.

Momentat nu am poze decat cu lanturile "originale" .

lant_Druzba_



pus acum 10 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191

mariansorin a scris:



nimeni nu stie date mai exacte referitoare la aceste lanturi?




  Am realizat niste poze cu inscrisurile de pe lantul Oregon pe care il am eu la Дружба-4 Электрон.
  Nr de zale si cel de dinti nu il stiu pt ca nu am avut rabdare sa le numar.

 
lant_Druzba_



Modificat de ymacandy (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
mariansorin
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 8
conform catalog OREGON avem asa:
nr. lant 59
pasul 404"
calibrul toli 063"
          mm 1.6


Acest nr. lant "59" apare pe eclise in pozele facute de tine
Ma tot gandesc sa cumpar o sina ghidaj 0363RNDD009 - 90 (36)1,6mm 75LPX si un lant 27P104E-90cm(36) 404 1.6mm

27P cod lant
104E nr. eclise


Va multumesc si o zi buna!


_______________________________________
Tovarasul Inginer :d

pus acum 10 ani
   
robert900
Membru nou

Din: Dorohoi
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 6
puteti sa imi desenati o schema cu aprinderea de la drujba a4 electron, am una si nu ii merge aprindearea, am vazut una mai simpla pe aici
daca nu se poate as dori niste imagini in care sa se poata vedea mai bine componentele multumesc


pus acum 10 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Poze cu aprinderea electronica de Дружба 4 Электрон

Aprinderea_electronica_Druzba_



poti cauta aici mai multe detalii


Modificat de ymacandy (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
robert900
Membru nou

Din: Dorohoi
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 6
Sarumanaa am vazut pdf=ul si e perfect exact ce cautam
Am luat acasa de la tara aprinderea si din cate am inspectat-o sunt intacte bobinele, sper sa fie de la circuitul electric, mi-ar fi mai usor sa o repar. Drujba aceasta nu avea initial aprinderea cu platina ?

Modificat de robert900 (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
mariansorin
Membru nou

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 8

robert900 a scris:

Sarumanaa am vazut pdf=ul si e perfect exact ce cautam
Am luat acasa de la tara aprinderea si din cate am inspectat-o sunt intacte bobinele, sper sa fie de la circuitul electric, mi-ar fi mai usor sa o repar. Drujba aceasta nu avea initial aprinderea cu platina ?




Va salut!

La aceasta aprindere am montat un buton de oprire "montat pe coarnele drujbei" si am inlocuit condensatorul de 680V/ 0,47microfarazi


_______________________________________
Tovarasul Inginer :d

pus acum 10 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
@ mariansorin , te rog sa-ti faci mai intai prezentare la rubrica ,,prezentare forumisti'' conform regulamentului acestui forum ,    si sa nu uiti sa-ti treci si locatia la profil   ,   .

_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 10 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
@robert 900 ,acelasi lucru este valabil si pentru tine .


Pana la rezolvarea problemei vom inchide topicul .


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 10 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am reusit, sa gasesc in sfarsit ambreaj pt Урал-2 Электрон, ii aproape nou foarte putin folosit.
Nou nu am putut sa gasesc si nici sa dau comanda la "rusii\moldovenii" cu drujbe si piese de biciclete din piata, chiar am fost luat in deradere de ei  ca nu mai foloseste nimeni asemenea drujbe si sa-mi cumpa una noua iar alti mi-au spus sincer ca ei cumpara marfa din "Dragonu Rosu" si ajung rar "acasa" si atunci au alte treburi si nu pot sa-mi caute ambreaj pt. Ural.


ambreaj_ural



pus acum 10 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191

ymacandy a scris:


ymacandy a scris:

Cumpar demaror pt drujba Ural 2T, sa fie din metal, nu tin neaparat ca racul sau arcul de readucere sa fie bun, doar carcasele sa fie bune. Demarorul arata ca cel din poze, astept mesaj pe privat.

ural

http://www.99poze.ro/hotlink/tn_3c1dca2 ... a1c791.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_c0738ed ... 743245.jpg



Dupa indelungi cautari si multe promisiuni am reusit sa fac rost de demaror de Урал 2Т Электрон, cred ca de aproape doi ani il cautat. Am dat comanda in piata la un cetatean din Rep. Moldova care vinde drujbe si piese de bicicleta si dupa 6 saptamani mi-a venit demarorul la pretul de 60lei.
Are carcasa din aluminiu si era de culoare rosie, dar eu l-am vopsit in portocaliu.

Dmaror_drujba

http://www.99poze.ro/hotlink/tn_b1ef785 ... 695404.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_8c5861a ... f24479.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_f8db6b4 ... 68eaa5.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_8e14d69 ... 945a64.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_224a9ef ... 78fbae.jpg


Acum ramane ca sa asamblez  Урал 2Т Электрон din piesele pe care le am, demarorul fiind ultima piese care mi-a tinut in loc acest proiect si pe care nu-mi imaginam sa-l gasesc asa de greu.
   



In targul de vechituri am gasit astazi la un domn in gramada cu nimicuri ramase prin garaj si scoase la vanzare un demarol de Урал 2Т Электрон la un pret rezonabil de doar 10 lei.

demaror_Ural_t



pus acum 10 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1117
EU am nevoie de un demaror d'asta..
am gasit la fiare, adusa, o drujba INTREAGA, ala de acolo zicea c'o face, ca n'o da..
am masurat piesa, am pozat-o..
Peste o saptamana, cand m'am dus iar (mai iau diverse de la ei- mai un compresor, mai un cric crocodil.. la 2 lei kilu'..) am gasit drujba facuta bucati.
Demarorul, la fel.
Cand am intrebat ,,DE CE''? - au zis ca.. au scos aluminiul..
Pai... CAT aluminiu e intr-o pornire d'asta??  

..oricum, m'am rugat pentru sanatatea aluia.. sa-si rupa o mana.. sa-si taie un deget.. ceva..

Deci- am nevoie de o pornire d'asta.

Eu am o drujba mai veche si mai mare.. vreau s'o pornesc. ..si  n'am pornire..


pus acum 10 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Daca am sa gasesc alt demaror  am sa ti-l trimit sau iti pot da pe ce de plastic pe care il am (vezi postarire din pag. anterioare). Vorbim pe PM.


Am inceput asamblarea Урал-lui acum ca am toate piesele .
Am cumparat rulmenti noi romanesti URB 6024- 2ZR, semeringul doar cel din fata de la ambreaj l-am gasit nou, pt cel din spate de la volanta nu am putut gasi nici un corespondent la coltele pe care le are asa ca nu l-am inlocuit (oricum nu era uzat).

Ural_t_



Dupa asamblarea semicarterelor a aparut o problema: se misca axial ambielajul si bratele manetoane frecau in carter pt ca rulmenti nu mai au cota de strangere in semicarter. Pentru a rezolva acesta problema a trebuit sa fac o saiba distantier dintr-o tabla de 0.5mm in partea din spate intre rulment si siguranta  iar in parte din fata am facut o saiba distantier de 2mm dintr-o coala de clincherit cu insertie. Semeringul gasit prin cote de echivalenta (cele rusesti au stantard propriu ce difera de cel actual) a trebuit si el putin modificat .

Ural_t_



Pt ca piciorusele de sprijin erau foarte uzate am "confectionat'' altele din gartinuri de capac culbutori de BMW E36.

Ural_t_



Modificat de ymacandy (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
chrisdrag
Membru nou

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 4

ymacandy a scris:

Continui acest topic  tot un produs al marcii rusesti '' ZID '', fiind vorba despre o drujba foarte rara (dar si putin mai recenta) si mai evoluata si superioara produselor Druzba 4 si Ural 2T. Este vorba de Taiga 245, care mie  imi pare inspirata din motoferastraele Huqvarna modelele vechi dar la care se  adoptat limitarilor tehnice rusesti. De exemplu carburatorul este asemamator (sa nu spun aproape identic) cu cel de Ural 2T sau aprinderea electronica este aceeasi cu cea de la Druzba 4 plus aliajul de aluminiu la cartere si carcase , filtru de aer cu sita metalica.
Ca si date despre ea am gasit foarte putine pe internet : putere 2.6cp, cilindreea 75 cm3, capacitatea revervoruli 0.8l, masa 8.90kg, deschiderea la electrozi bujiei 0.7-0.8mm, amestec benzina+ulei in proportie de 3:1(adica 3%) carcasele sunt din aluminiu, are frana pt lant, maneta de soc, oprirea din buton a motorului.
Drujba pe care o am eu ii din 1998 si de 5 ani nu mai functiona , eu am cumparat-o partial demontata dar completa, de la un batranel care era dispus s-o vanda dar la un pret destul de mare (250lei ) dar dupa mai multe vizite pe la el am reusit s-o negociez la 100lei cu toate ca batrana nu a fost de acord    dar astea sunt neimportante.


Nu e foarte rara...se fabrica in continuare!!
Dupa multe cautari pe net am gasit un manual...e fotocopie...dar poate ajuta!!

Modificat de chrisdrag (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
chrisdrag
Membru nou

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 4

ymacandy a scris:

Tot cautand pe internet, am gasit pe niste site-uri rusesti ca "Дружба 4М Электрон" se fabrica si se comercializeaza si in prezent, dar cu unele imbunatatiri: carburator КМП-100У folosit la Ural 2t iar demarorul ii tot cel folosit la Ural, este un fel de " hibrid" druzba 4 - Ural. Cel mai probabil, carburator КМП-100У face ca druzba sa consume mai putin si  motorul sa functioneze mult mai bine.


Acelasi carburator are si Taiga 245...iata schema tradusa!


drujba electron ymacandy scris:tot cautand internet, gasit niste site-uri rusesti 4М fabrica

42.2KB


pus acum 10 ani
   
chrisdrag
Membru nou

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 4

chrisdrag a scris:


ymacandy a scris:

Continui acest topic  tot un produs al marcii rusesti '' ZID '', fiind vorba despre o drujba foarte rara (dar si putin mai recenta) si mai evoluata si superioara produselor Druzba 4 si Ural 2T. Este vorba de Taiga 245, care mie  imi pare inspirata din motoferastraele Huqvarna modelele vechi dar la care se  adoptat limitarilor tehnice rusesti. De exemplu carburatorul este asemamator (sa nu spun aproape identic) cu cel de Ural 2T sau aprinderea electronica este aceeasi cu cea de la Druzba 4 plus aliajul de aluminiu la cartere si carcase , filtru de aer cu sita metalica.
Ca si date despre ea am gasit foarte putine pe internet : putere 2.6cp, cilindreea 75 cm3, capacitatea revervoruli 0.8l, masa 8.90kg, deschiderea la electrozi bujiei 0.7-0.8mm, amestec benzina+ulei in proportie de 3:1(adica 3%) carcasele sunt din aluminiu, are frana pt lant, maneta de soc, oprirea din buton a motorului.
Drujba pe care o am eu ii din 1998 si de 5 ani nu mai functiona , eu am cumparat-o partial demontata dar completa, de la un batranel care era dispus s-o vanda dar la un pret destul de mare (250lei ) dar dupa mai multe vizite pe la el am reusit s-o negociez la 100lei cu toate ca batrana nu a fost de acord    dar astea sunt neimportante.


Nu e foarte rara...se fabrica in continuare!!
Dupa multe cautari pe net am gasit un manual...e fotocopie...dar poate ajuta!!

L-am convertit in word!!  Traducerea cu Google Translate!!


pus acum 10 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am vopsit toba de esapament folosind un spray cu vopsea termorezistenta, defapt am fopsit toate tobele de esapament pe care le am atat pe drujbe cat si ca piese de rezerva. Culoare ii negru mat si arat foarte bine : simplu si clasic.

toba_esapament_Ural



La cilindru am avut ceva de lucru, pt ca am pierdut prezoanele ce fixeaza toba de esapament iar gaurile prezoanelor erau deteriorate. Asa ca a trebuit sa fac doua prezoane din niste suruburi de altermator iar la gaurile pt prezoane am filetat cu M7 si am pus bucsa filetata.

Cilindru_Ural



Am curatat filetul de la bujie pt ca ultimele spire erau incarcate cu calamina (probabil bujia a avut filetul mai scurt) si nu puteam infileta bujia complet.  Am folosit un tarod M14x 1,25.

Cilindru_Ural_



pus acum 9 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Continui asablarea motorului prin montarea pistonului.

motor_Ural



Pistonul nu are sageata care sa indice directia de montaj a acestuia, eu am montat partea plina catre fereasta de evacuare si cu cu stifturile ce previn rotire segmentilor in canal care ferasta de evacuare.

motor_Ural_



Am confectionat garnirura pt cilndru din carton de dosar si am uns-o cu un strat subtire se mastic.

motor_Ural_



Pt fixare cilindrului pe carter am folosit piulite de M6 cu garda mare, gasite in targul de vechituri si care dau un aspect deosebit si sunt mult mai bune decat cele de la magazinele de feronerie.

motor_Ural_



Semeringul montat in caseta sa face etansare pe axul ambreajului. Pt o mai buna etansare am folosit mastic intre nuturile ambielajului si ambreaj. Piulita de la ambreaj am " asigurat-o" cu stopfilet.

motor_Ural_



Garnitura tobei de esapament am facut-o din clingherit de 2mm cu insertie metalica.

motor_Ural_



Modificat de ymacandy (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Imi place, cun restaurezi drujbe rusesti.
Foarte norocos este drujba, care ajunge pe mana ta.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Claudiu_16
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1174
am eu demaror pentru drujba cine are nevoie sa ma sune

pus acum 9 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am cumparat fisa noua si pipa de la un magazin cu piese de scuter. La aprinderea electronica (care era de Дружба-4 Электрон am lipit un fir pt a opri motorul.

aprindere_elecronica



Aprinderea electronica are reper marcat pe ea care trebuie sa corespunde cu cel marcat pe carter, iar pt. modificare avansului aprinderii aceasta permite rotirea stanga sau dreapta in locasul sau.
Canalul de pana vine in partea de jos cand pistonul este la puntul mort superior iar cu o surubelnita am "evidentiat" unghiul avansului aprinderii care este de  29° inaintea P.M.S. sau 3,66 mm inaintea P.M.S. potrivit manualului de reparatie.

aprindere_elecronica_



Butonul pt oprirea motorului are suportul din plastic montat pe carter iar pe el ii fixat firul de la magnetou. Pe capacul motoruli ii butonul de oprire care in momentul cand il apesi atinge pe surubul firului de la magnetou, ceface astfel masa si opreste motorul pt ca " deviaza" curentul pt bujie.
La acest buton a trebuit sa inlocuiesc burduful original al carui cauciuc s-a plastficat si nu mai putem sa-l apas cu un alt burduf de la masini.

Buton_stop



Modificat de ymacandy (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am montat volanta iar la piulita  am pus doua saibe in valuri ce se gasesc la Logan la axul pedalierului (ambreaj- frana).

Ural_t_



pus acum 9 ani
   
vara
Membru nou

Din: slatina
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 2
Buna ziua.de curand am gasit o drujba electron4m din 91 in stare foarte buna dar nepornita de cativa ani.mi-a zis si fostul proprietar ca nu mai porneste.am curatat carburatorul dar am intampinat o problema: porneste la sfert dar in 3-4 secunde se opreste.nu vine benzina in carburator.rezervorul,filtrele,carburatorul le-am desfacut,curatat.sa fie membrana de vina?

pus acum 9 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191

ymacandy a scris:

Functionare carburatorului КМП-10ОУ este in felul urmator:
-alimentarea se face din rezervor prin racordul 1, apoi benzina intra in camera de nivel constant unde cantitatea de benzina este controlata de supapa 16 actionata de parghia 11 direct de membrana 10. Presiunea atmosferica tine in mod normal membrana 10 impinsa catre interior astfel incat parghia 11 sa deschida supapa 16. Cand nivelul benzinei din camera ajunge peste nivelul jiglorului 15, acesta exercita o presiune mult mai mare asupra membramei 10 decat presiunea atmosferica astfel incat membrana de deplaseaza catre extrior actinand la randul sau parghia 11 care inchide supapa 16, intrerupand fluxul de combustibil ce vine din rezervor. Cand cantitatea de benzina din camera de nivel scade, ea numai exercita suficienta presiune asupra membranei si astfel membrana se deplaseaza inapoi catre interior si deschide supapa 16, permitand continuarea alimentari ca benzina a camerei. Mai deparde nu mai explic ca ma complic foarte mult.

carburator_KML_AP

http://www.99poze.ro/hotlink/tn_088066f ... 68c421.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_11c054c ... 92e2bc.jpg   

In momentul cand actionezi butonul 12 "ineci" practic camera de nivel constant iar surplusul de benzina deverseaza prin aceea canalizatie din difuzorul carburatorului.

drujba catre dreapta ca surplusul de benzina sa vina prin galerie in cilindru si astfel v-a trebui sa porneasca, deasemenea incearca din jiglorul 15 sa regrezi un debit mai mare.
Daca tot nu vrea sa porneasca ar trebui sa incerci cu alt carburator..


pus acum 9 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Nu am mai postat demult pt ca a fost ocupat dar am reusit ca sa mai  lucrez la drujba.
Am cumparat un carburator pr scuet\motocicleta de 80-100 cm3 care il v-a inlocui pe cel original al drujbei pt ca imi e aproape imposibil s-o pornesc iar cand porneste functioneaza cateva secunde si apoi se opreste. 

carburator_kein



Am confectionat o flansa adaptoare pt montarea noului carburator.

flansa_carburator



Premontare

carburator_kein_



Montajul final.
Am vopsit flansa in portocaliu ca modificare sa fie cat mai discreta si am montat un nou filtru de aer.

carburator_kein_



Montajul final al carburatorului.

carburator_kein_



pus acum 9 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am pornit Урал-2Т Электрон .    
   
 


Dupa ce am incalzit motorul am reglat carbuatorul sa porneaca usor si sa-si mentina relantiul.




pus acum 9 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Wekend-ul asta am taiat lemne cu «Урал-2Т Электрон» , se comporta foarte bine, are putere iar carburatorul functioneaza perfect. E net diferita fata de Дружба-4М Электрон a carei carburator este subdimensionat pt motor si in sarcina intra in plafonare de aceea ma gandesc ca pe viitor (eventual proiect de iarna) sa schimb carburatorul cu unul de scuter echivalent pt cilindreea motorului de Дружба-4М Электрон.
Dar in prezent am alt plan: vreu sa inlocuiesc lama de la «Урал-2Т Электрон» cu alta mai scurta si sa-mi ramana cea de la Дружба-4М Электрон de rezerva s-o folosesc doar cand am de taiat lemne cu diametru mare .De aceea sunt in cautari pt lama si lant care s-ar potrivi pe pasul rotitei motrice de la reductor.

Am o alta lama veche monobloc pe care ma gandeam s-o modific dar imi pare rau de ea.

lama_drujba



Capatul lamei putea fi inlocuit pt ca steluta ii in general partea care se uzeaza datorita ungerii deficitare sau suprasolicitarii. Stelutele pe care le am sunt modelul vechi si sunt dupa cum se vade in pozele de mai sus, sunt noi

O lama mai scurta 40-45cm v-a face utilizarea mai usoara in gramada si nu v-a solicita foarte mult motorul. 

lama_drujba_



Modificat de ymacandy (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am mai "achizitionat" un «Урал-2Т Электрон» de la un prieten pe doua sticle de bere la 2.5 l.
Statea abandonata de ceva ani in podul unui sopron. Am dezmebrat-o si o tin pt piese. Ca si probleme, volanta nu a fost stransa bine si pana a avut joc in canalul din ambielaj deformandu-l, reductorul este spart in partea de jos, toba de esapament are sudata o alta gura de evacuare, ambreajul din patru saboti mai are doar doi, rezervorul este spart, nu are demaror etc...

ural_piese



Am luat capacul spate de la motorul cu inscrisuril «Урал-2Т Электрон»  si l-a montat pe drujba mea, urmeaza rezervorul dupa ce il sudez.

capac_motor_ural



pus acum 9 ani
   
ymacandy
Membru Activ

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Nu am postat demult deaceea revin cu o filmare cu Uralul la lucru.


pus acum 8 ani
   
gabi_gadea.
Membru Senior

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 530
navigind pe forum am intrat si pe postarile dv cu drujba,si mi-am adus aminte ca am vazut o carte
care cred ca e despre drujbe vechi ca a dv poate.... iata poza

drujba electron navigind forum intrat postarile drujba,si mi-am adus aminte vazut carte care cred

25KB

Modificat de gabi_gadea. (acum 7 ani)


pus acum 7 ani
   
Tpe3 66' Mark
Membru Senior

Din: Simleu-Silvaniei Salaj
Inregistrat: acum 4 ani
Postari: 705
De asta a avut și īncă mai există , a fost a bunicului meu

pus acum 1 an
   
Pagini:  1 2  

Mergi la