nicu55
Membru Senior
Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
|
|
Stiti cum a zis ungurul????? Cine vrea sa more,cumpere motore.Normal ca am facut o gluma. Vreau sa va spun un lucru; cel mai bun mai sigur,mai eficace,fara a fi pretentios,carburator,usor de reglat si intretinut,in final cel mai optim ,este cel de la drujba a 4.[prima serie.]Ca ea nu mai porneste la prima sfoara,sigur intervine carburatia,in mod special atunci cind motorul este cald rau. MANOLE; nu poti schimba sau pune oricum o aprindere electronicade pe orice drujba ,pe oricare alta drujba. Ce pot sa-ti spun sigur,este faptul ca poti pune de pe o drujba electron4 pe o drujba a4 fara mai nici o modificare majora.Dar aprinderea se pune, ATENTIE cu magnetou cu tot.Initial este un mic ansamblu de piese, care trebuiesc montate cum se cuvin. Pozitia cum a fost montata pe electron,asa trebuie montata cu totul pe a4 [cea clasica cu platina]. O data montate, trebuie tinut cont de cele doua semne.Unulal aprinderii,si unul al platoului.Ele trebuiesc puse cap in cap,si aprinderea esta gata reglata.Ce spui tu ca mai pornesti ,mai bibilesti,mai o opresti iar o pornesti,iar o mai gidili ??? gata pusa la semn, o aprindere electronica nu poate da gres niciodata. Eu din vasta mea experienta,am incercat sa fac fel si fel de artificii, jmecherii,printre care sa-i dau putin avans,vezi doamne ca ar porni mai usor,ca ar fi mai puternica,si eu jmecher .....nu?????? Am pornit drujba,binisor spre bine,era mai nervoasa ,cum se zice marisem parca caii,dar dupa circa 5 minute de blana in padure,nu stiu de nu sa spart piston sau sa se gripeze, ca daca o puneai pe frunze jos , sincer va spun ca luau foc.Am pus aprinderea la semn si a mers normal.Si nu am dat avans mult.Am ajuns la concluzia ca trebuie sa nu te abati de la regula constructorului,si sa o asezi la semn.Eu cind intram in padure,luam si 2 seturi motor dupa mine,pentru ca nu se stia niciodata ce crapa.Aveam presa de deblocare volanta dupa mine, si faceam in maxim o ora drujba cum se zice .....din bara-n bara...... Daca rupeam cele 5,6 7, lanturi care le aveam dupa mine rezerva, ma apucam si le scimbam zalele le inadeam,sa muncesc in continuare.Pe timpul lui ceausescu,[care eu eunul sincer il regret]Parintii vostri il regreta banuiesc ca si mine,ptr. ca banuiesc ca nu aveti ca mine 59 ani, veneam din padure baut, mincat bine sicu minim2 mii lei. Cea mai mare suma care am luat intr-o zi, a fost 7 mii lei.Veneam acasa rupt de oboseala dupa 12 ore de tras nene.Merita. Acum au drujbe si copiii. Cu cit sint mai multe-n zona, cu atit beneficiul este mai mic.Astazi am un stihl mic cu care i-mi acopar nevoile casei,mai i-mi servesc doar prietenii,dar sa-mi dea doar benzina,[uleiul il p[un de la mine] si poate mai bem o bere.Era sa uit.........Reglatul carburatorului [aer benzina] este aproape cel mai important lucru de care trebuie tinut cont , ptr. bunul mers al motorului,atit in relanti cit si-n sarcina.reglajul trebuie sa fie facut aproape perfect,daca nu chiar perfect. Numai dupa aceea puteti cere unei drujbe ,tot ce poate da ea.In alt punct de vedere mai este si amestecul benzina-ulei,care daca nu-l faceti de fiecare data la fel,[aceleasi cantitati]deasemeni influenteazamersul motorului.[nu-si mai tine relantiul daca ai pus mai mult ulei,si trebuie sa lucrezi cu ea mai mult turata,nu mai trebuie lasata mult la relanti ca se poate ancrasa bujia, i-si pierde din putere s.a. Inchei aici cu rugamintea de a nu va supara pe mine.Nu ma dau profesor in drujbe,dar e bine de stiut ce v-am relatat.Pe mine nu ma indruma nimeni,erau invidiosi. Dadeam 0,500 coniac albanez la inceput sa-mi ascuta si mie lantul.Cind taiam lemne o lua intr-o parte taietura, si-mi spuneau ca-i lama strimba,mergeam la fabrica si o verificam. Lama era dreapta ,si era din vina ascutitului.Si ascutitul asta ,nu este asa de neimportant.Eu taiam busteni la dimensiuni de circa1,2 1,5 m [diametrul] cu lanturi ce unii le aruncau de vechi,se uiotau la lant,si se intrebau cu ce taie, ca dinti nu mai avea. [ramasese doar niste virgule]Cer scuze ca m-am intins atit,poate unora lea placut, altii m-au injurat,mie oricum mia facut placere,si le cer scuze si celor ce lea placut, si celor ce mau injurat. SCUZE.
|
|