CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL MASINILOR VECHI VINTAGE SI CUSTOM FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Lista de useri | Inregistrare | Login

CHAT GENERAL | CHAT CLASSICCAR | POZE CLASSICCAR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie.ro:
Carine
Femeie
23 ani
Iasi

cauta Barbat
27 - 45 ani

Harta cu locatia membrilor forumului pe judete.
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul camionagiului si tractoristului oldtimerist / drujba 4 electron Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant  
Autor
Mesaj Pagini: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 10
ymacandy
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: 17-08-2010
Postari: 178
Pistonul are rulmetul de la bolt fara colivie doar cu role si doua distantiere.

taiga_




Filtrul pompei de ulei :

taiga_



Modificat de ymacandy (10-03-2012 21:13:30)


10-03-2012 11:34:37
   
ymacandy
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: 17-08-2010
Postari: 178
Am demontat si curatat carburatorul. Membranele sunt in stare foarte buna in el chiar se mai gasea ulei din amestecul carburant si astfel membramele au ramas elastice si nu s-au copt. Carburatorul se aseamana forte mult cu cel de Ural 2T doar ca nu mai are butonul de amorsare si are carcasa filtrului de aer . Carburatorul vine montat pe o flansa de textolit care are un manson de cauciuc care nu permite curentului de aer ce raceste cilindru sa ajunga la carburator si sa se ''brumeze''. Ingenioasa chestie    

carburator_Taiga_



Modificat de ymacandy (20-03-2012 18:09:39)


19-03-2012 20:19:47
   
ymacandy
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: 17-08-2010
Postari: 178
Profitand de zilele astea cu soare am dat statul de sprischit, urmand ca in curand sa vopsesc drujba.
Am o mare problema : nu gasesc pe nici unde piston cota 50mm pt astfel de drujba pt ca ea de altfel nu se mai fabrica demult si nu mai sunt in functiune si nu se mai gasesc piese de ele. Am cautat la mai multe magazine cu piese de scuter si drujbe-motosape nici un piston nu seamana cu cel de Taiga singurul care este in cota 50mm este cel de Sthil 440 dar acela ii cu cap drept.

taiga_



27-03-2012 21:30:12
   
ymacandy
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: 17-08-2010
Postari: 178
Am facut garniturile si am cumparat ceva piese, insa piston tot nu am gasit, dar am promisiunea de la un rus din piata ce vinde piese de biciclete si "chinezarii" de drujbe, care se duce dupa marfa in R. Moldova, ca-mi cauta si-mi aduce sigur.



taiga_



Modificat de ymacandy (01-05-2012 00:08:46)


24-04-2012 20:07:14
   
den100
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Rm Valcea
Inregistrat: 05-02-2011
Postari: 167
Sunt sigur ca o sa iasa ceva super.
spor la treaba!


24-04-2012 20:48:01
   
ymacandy
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: 17-08-2010
Postari: 178
Am vopsit drujba si in asteptarea pistonului dar si profitand de mini-vacanta de 1 mai, am inceput asamblarea.

taiga_



Pompa de ulei.

taiga_



Montarea ambreajului.

taiga_



Aprinderea electronica - volanta - ventilatorul care are montat pe el cei trei cricheti pt actionarea demarorului.

taiga_

   

Pe carcasa aprinderii pt reglarea avansului la aprindere, se gaseste o liniuta si alta pe carcasa motorului alta. Eu am pus aprinderea la semn , dar pt a mari avansul la aprindere se roteste platoul aprinderii in sensul oral ( spre dreapta), iar pt a reduce avasul aprinderii se roteste platoul spre stanga.


02-05-2012 22:30:58
   
ymacandy
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: 17-08-2010
Postari: 178
Dupa o lunga asteptare am primit si pistonul inpreuna cu bolt si segmenti noi.

taiga_



Modificat de ymacandy (15-05-2012 22:11:44)


15-05-2012 22:03:58
   
ymacandy
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: 17-08-2010
Postari: 178
Pt a monta pistonul mai intai l-am incalzit pe aragaz si am folosit  un dispozitiv "home made" pt a monta boltul, dintr-un surub M8 si un bolt mai vechi de 12mm pe care l-am polizat ca sa intre usor in umerii pistonului. Acesta a mentinut colivia pe pozitie si a permis sa trag trag boltul. Poze pt a exemplifica cum functioneaza: am facut cu vechiul piston.

taiga_



Atunci cand pe piston nu exista vreun semn care sa arate pozitia sa de montaj, se monteaza pistonul cu partea cu bolturile pt prevenirea rotirii segmentilor catre fereastra de admisie, ramanand partea mare catre fereastra de evacuare . Deoarece momentul de basculare al pistonului ar uza bolturile acelea si intr-un final s-ar roti segmentii in canal iar gaura pt boltul pistonului nu este centrul planului transversal ci este putin mai in partea stanga. Dealtfel oricum s-ar monta, segmenti nu vor agata ferstrele din cilindru. Acest lucru ii valabil la majoritatea motoarelor in doi timpi (drujbe, scutere, motociclete)

taiga_



Montare segmentilor si a cilindrului. Ulterior am folosit o garnitura din clincherit de ,25mm.

taiga_



16-05-2012 20:10:09
   
ymacandy
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: 17-08-2010
Postari: 178
Montarea tobei de esapament.

taiga_



Bara si amortizoarele.

taiga_



Montarea alimentarii- filtru benzina, carburator.

taiga_



26-06-2012 12:43:56
   
ymacandy
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: 17-08-2010
Postari: 178
Asamblarea continua.
Nu pot lucra foarte mult pt ca vin tarziu de la servici si nu am foarte mult timp liber.

taiga_



29-06-2012 22:59:14
   
ymacandy
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: 17-08-2010
Postari: 178
Lama ei originala care era ruginita, am curatat-o si vopsit-o. In capacul cu frana de lant erau piuitele care stangeau lama, acestea aveau un guler care intra prin capac si se stragea pe lama. Pt. ca nu am decat o piulita a trebuit sa improvizez cu doua bucsi si piulite de M8 cu flansa.

taiga_



01-07-2012 22:17:31
   
daredan
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti
Inregistrat: 25-06-2009
Postari: 583
Felicitari. Arata bine Sa stii ca urmaresc postarile detaliate facute de tine cu destul de mult interes.
Eu am mai avut ocazia sa ma joc cu Electronul meu luna trecuta. Din pacate starterul de plastic luat din Obor asta primavara (cred ?!) nu l-am putut folosi deoarece nu ajungea racul sa actioneze racul de pe volanta. Chiar daca am pus distantiere la racul de pe volanta, tot nu-l arunca starterul suficient sa se cupleze. O sa mai caut sau pana la urma o sa-mi fac eu unul cand o sa-mi repar strungul.. 


01-07-2012 23:46:02
   
VASYLE21
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: 27-07-2011
Postari: 101
A iesit treaba buna si frumoasa! Spor la munca cu ea si sa ovedem si in actiune!

02-07-2012 15:09:14
   
ymacandy
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: 17-08-2010
Postari: 178
Am reusit cu greu s-o pornesc. Porneste destul de greu si daca o accelerez brusc se opreste imediat, daca o accelerez treptat, se accerereaza dar apoi se plafoneaza si se opreste. Am gasit la cineva un lant de Sthil, ruginit si cu zalele blocate, dar l-am curatit cu bormasina  cu perie de sarma si deblocat cu WD-40, l-am ascutit si acum arata ca nou.


lant_Taiga



14-08-2012 22:05:03
   
manole76
Membru nou
Mesaj Privat

Din: Targoviste
Inregistrat: 13-10-2012
Postari: 10
Domnule ,,ymacandy'' nu va suparati pe mine dar am urmarit acel videoclip cu drujba cand taiati lemne, este sub orice critica. Nu merge deloc, nu are viata in ea. Probabil totul se datoreaza acelui carburator pe care l-ati adaptat. Mai cred si aproape sigur asa este carburatorul a fost luat de la un motor foarte mic in comparatie cu cel al drujbei. Eu am una, tot electron 4 facuta de mine din bucati, dar mege, nu se compara cu a dumneavoastra cu toate ca daca le pui una langa alta pe a mea o aruncati din prima cat este de urata. Am gasit din intamplare la cineva una iar la altcineva inca una si ceva piese de rezerva. M-am apucat de ele si in doua zile am facut o minunatie de drujba de nu se compara cu husqvarna 236 pe care am cumparato anul acesta. Vreau sa mai spun ca tatal meu pe timpul lui Ceausescu, pana in '89 a avut una la fel si taia lemne prin toate satele din imprejurimi cu ea. Intr-un timp o luasem eu si mai taiam cu ea si de atunci stiu cate ceva despre ea si mi-a fost foarte usor sa fac una acum. De consum nici nu vreau sa vorbesc, fata de husqvarna cred ca consuma de cel putin 5 ori mai mult, am incercat sa-i reglez carburatorul dar degeaba, nu mai tragea daca-i reduc consumul, asa ca o tin doar pentru lemne groase, unde nu vreau sa omor husqvarna aceia mica.
Problema la ea este ca aprinderea este pe platina si este cam obosita, nu zic deocamdata merge foarte bine dar nu mai stiu cat. Platina este rglata de mine foarte bine, nu dupa acele semne dupa platou ci exact cum se regleaza o aprindere la motoare 2T, sa dea scanteia cu 2-3 mm pana sa ajunga pistonul in PMS, simplu cu un creion (sau un ceas comparator cine are) si un aparat de masura cu buzzer. Alta treaba ce am mai observat este fisa. Am avut de ales intre fisa cu rezistenta si fara, cea fara rezistenta este mult mai buna, porneste la prima sfoara la rece dar in schimb cred ca o sa omoare platina sau bujia mult mai repede.
Acum cateva zile am facut rost de o ural 2t. Acum nu stiu exact cum este aceasta drujba ca nu am umblat niciodata in ea dar ideea este ca vreau sa-i iau aprinderea care este electronica si volanta deoarece la electron are rupte acele aripioare de racire. Aveti idee cumva daca se potrivesc aprinderea si volanta de la ural la electron? Oricum cand o sa am timp zilele acestea am sa o demontez.
Am sa fac un videoclip cand am sa am timp sa vedeti cum porneste din prima la rece fara acceleratie, este ceva ce nu va vine sa credeti. Nici husqvarna nu porneste nici pe departe ca electronul. Lemne nu mai am acum de taiat dar la prima ocazie am sa mai fac un video si cu ea in actiune sa vedeti diferenta intre acesasta si a dumneavoastra. Vam spus domnule ,,ymacandy'', nu vreau sa ma laud dar a dumneavoastra are ceva de nu trage deloc.
Inca o data daca cititi aceasta postare a mea si aveti idee daca merge aprinderea de la ural si pe electron va rog frumos sa-mi spuneti si mie. Era sa uit, de volanta la fel.
Va multumesc frumos, o zi buna in continuare!

Modificat de manole76 (30-10-2012 02:08:14)


27-10-2012 23:24:42
   
nicu55
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: 26-12-2010
Postari: 647
Aprinderea electronica de la ural se potriveste la electron ,si invers. In generalrusii au facut sa se potriveasca aprinderile de la una la alta.se potriveste si pe taiga fara nici o problema . Deci aprinderea electronica ruseasca ptr. drujbe, se potriveste la; drujba a4 electronica, electron, taiga,ural. sa ma uit ca parca mai aveam o aprindere noua.Daca o gasesc va voi da de stire. eu acum am un stihl mic,ce o tin ptr. casa. Cu celelalte, circa 20 de diferite marci numai rusesti, am facut o gramada de bani, dar pe timpul lui nea Nicu.Acum are mai oricine drujba.Drujba cu care m-am inteles cel mai bine a fost A4 cu aprindere electronica.[cea cu rezervor cum se zice inima de bou] ,Foarte simpla,usor de intretinut,,nu ppretentioasa,si nu te lasa niciodata.Aveam una veche de nu aveam probleme cu ea,si mai am cumparat una la fel,de rezerva. Intr-o zi,le-am luat pe amindoua la padure, unde faceam treaba cu padurarul,cu gindul sa-i fac un pic de rodaj la cea noua.Cei prezenti eram numai prieteni,dar nici acum de o gramada de ani mu-mi pot da seama cine si cind a putut sa mi-o fure.Drujba care nici nu-i auzisem macar glasul.Toti au vrut sa puna mina de la mina sa-mi cumpere alta, dar sincer va spun ca nu am acceptat.De atunci, cu multi dintre acei prieteni,nici astazi nu avem ce prea discuta decit ;;NOROC;;si ;;PA;;          Va salut si bafta.

28-10-2012 18:28:52
   
manole76
Membru nou
Mesaj Privat

Din: Targoviste
Inregistrat: 13-10-2012
Postari: 10
Multumesc domnule Nicu pt. informatie. Inca o data daca mai gasiti acea aprindere si nu va mai este de trebuinta poate mi-o trimiteti mie, contra cost bineinteles. Multumesc inca o data. O zi buna!

30-10-2012 02:11:30
   
ymacandy
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: 17-08-2010
Postari: 178




Cand motorui ii putin rece (primele 30sec) are o oarecare ezitare dar apoi isi da drumul si merge cum trebuie, eu cred ca merge cu mult mai bine ca vechiul carburator nu stiu cat de bine v-a puteti da seama din filmare.Eu nu am camera care sa filmeze asa ca nu am alte fimari ca sa le postez. In filmare asta vad ca taiam stejar si fag.
Carburatorul alimenta un motor de circa 50cm3 (alezaj 40mm, circa40mm) iar Druzba 4 are motorul de 94cm3 dar eu l-am regrat pt noul motor.
In toamna asta am taiat ceva lemne si am intapinat urmatoarea problema: de obicei imi luam benzina de la un peco privat din cartier dar acum am luat de la Lukoil benzina fara plumb (cea mai ieftina), cu cea de Lukoil iti "rapaie" (clentanea) motorul daca il acelerez tare dar avea o putere de nu e adevarat. Am incercat sa tai lemne asa, insa mai usor iar in prima faza mi-a slabit piulita de la ambreaj iar mai apoi mi-a retezat pana de la volanta si s-a oprit motorul. Am rezolvat problema rotind platoul aprinderi catre dreapta in suportul sau (reducerea avansului) iar acum vad ca merge din nou bine.

druzba_lectron_



Modificat de ymacandy (30-10-2012 18:57:21)


30-10-2012 18:51:57
   
manole76
Membru nou
Mesaj Privat

Din: Targoviste
Inregistrat: 13-10-2012
Postari: 10
Da, este posibil sa nu-mi dau eu seama bine din filmare. Duminica am fost la un prieten si am taiat doua tractoare de fag. Am inceput si am taiat cu husqvarna cea mica ce a fost mai usor iar la sfarsit am avut unele mai groase si niste noduroase si le-am taiat cu cea ruseasca. Nu am avut probleme cu ea decat ca acum nu mai porneste la prima sfoara ci la a doua sau a treia. Trebuie sa schimb neaparat aprinderea. Am o platina care este terminata dar totousi mai merge cat de cat asa ca intr-o seara cand o sa am timp o sa demontez acea Ural 2t sa-i iau aprinderea electronica. Acum platina cum am mai spus stiu sa o reglez fara semne fara nimic dar aceasta electronica habar nu am, sincer nici nu stiu cum arata decat din poze de la dumneavoastra. Trebuie pusa la semn, nu? Dupa care cred ca trebuiesc slabite cele trei suruburi de la suportul de la aprindere, cele care sunt prinse pe afara, pornita si ,,gadilita putin". Cel putin asa banuiesc.
Sper sa ma descurc. O zi buna!


30-10-2012 21:29:31
   
nicu55
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: 26-12-2010
Postari: 647
Stiti cum a zis ungurul?????                                                                                           Cine vrea sa more,cumpere motore.Normal ca am facut o gluma.   Vreau sa va spun un lucru; cel mai bun mai sigur,mai eficace,fara a fi pretentios,carburator,usor de reglat si intretinut,in final cel mai optim ,este cel de la drujba a 4.[prima serie.]Ca ea nu mai porneste la prima sfoara,sigur intervine carburatia,in mod special atunci cind motorul este cald rau.  MANOLE; nu poti schimba sau pune oricum o aprindere electronicade pe orice drujba ,pe oricare alta drujba.  Ce pot sa-ti spun sigur,este faptul ca poti pune de pe o drujba electron4 pe o drujba a4 fara mai nici o modificare majora.Dar aprinderea se pune, ATENTIE cu magnetou cu tot.Initial este un mic ansamblu de piese, care trebuiesc montate cum se cuvin.  Pozitia cum a fost montata pe electron,asa trebuie montata cu totul pe a4 [cea clasica cu platina].  O data montate, trebuie tinut cont de cele doua semne.Unulal aprinderii,si unul al platoului.Ele trebuiesc puse cap in cap,si aprinderea esta gata reglata.Ce spui tu ca mai pornesti ,mai bibilesti,mai o opresti iar o pornesti,iar o mai gidili  ??? gata pusa la semn, o aprindere electronica nu poate da gres niciodata.  Eu din vasta mea experienta,am incercat sa fac fel si fel de artificii, jmecherii,printre care sa-i dau putin avans,vezi doamne ca ar porni mai usor,ca ar fi mai puternica,si eu jmecher   .....nu??????  Am pornit drujba,binisor spre bine,era mai nervoasa ,cum se zice marisem parca caii,dar dupa circa 5 minute de blana in padure,nu stiu de nu sa spart piston sau sa se gripeze, ca daca o puneai pe frunze jos , sincer va spun ca luau foc.Am pus aprinderea la semn si a mers normal.Si nu am dat avans mult.Am ajuns la concluzia ca trebuie sa nu te abati de la regula constructorului,si sa o asezi la semn.Eu cind intram in padure,luam si 2 seturi motor dupa mine,pentru ca nu se stia niciodata ce crapa.Aveam presa de deblocare volanta dupa mine, si faceam in maxim o ora drujba cum se zice .....din bara-n bara...... Daca rupeam cele 5,6 7, lanturi care le aveam dupa mine rezerva, ma apucam si le scimbam zalele  le inadeam,sa muncesc in continuare.Pe timpul lui ceausescu,[care eu eunul sincer il regret]Parintii vostri il regreta banuiesc ca si mine,ptr. ca banuiesc ca nu aveti ca mine 59 ani, veneam din padure baut, mincat bine sicu minim2 mii lei. Cea mai mare suma care am luat intr-o zi, a fost 7 mii lei.Veneam acasa rupt de oboseala dupa 12 ore de tras nene.Merita. Acum au drujbe si copiii.  Cu cit sint mai multe-n zona, cu atit beneficiul este mai mic.Astazi am un stihl mic cu care i-mi acopar nevoile casei,mai i-mi servesc doar prietenii,dar sa-mi dea doar benzina,[uleiul il p[un de la mine] si poate mai bem o bere.Era sa uit.........Reglatul carburatorului [aer benzina] este aproape cel mai important lucru de care trebuie tinut cont , ptr. bunul mers al motorului,atit in relanti cit si-n sarcina.reglajul trebuie sa fie facut aproape perfect,daca nu chiar perfect. Numai dupa aceea puteti cere unei drujbe ,tot ce poate da ea.In alt punct de vedere mai este si amestecul benzina-ulei,care daca nu-l faceti de fiecare data la fel,[aceleasi cantitati]deasemeni influenteazamersul motorului.[nu-si mai tine relantiul daca ai pus mai mult ulei,si trebuie sa lucrezi cu ea mai mult turata,nu mai trebuie lasata mult la relanti ca se poate ancrasa bujia, i-si pierde din putere  s.a. Inchei aici cu rugamintea de a nu va supara pe mine.Nu ma dau profesor in drujbe,dar e bine de stiut ce v-am relatat.Pe mine nu ma indruma nimeni,erau invidiosi. Dadeam 0,500 coniac albanez la inceput sa-mi ascuta si mie lantul.Cind taiam lemne o lua intr-o parte taietura, si-mi spuneau ca-i lama strimba,mergeam la fabrica si o verificam. Lama era dreapta ,si era din vina ascutitului.Si ascutitul asta ,nu este asa de neimportant.Eu taiam busteni la dimensiuni de circa1,2   1,5 m [diametrul] cu lanturi ce unii le aruncau de vechi,se uiotau la lant,si se intrebau cu ce taie, ca dinti nu mai avea. [ramasese doar niste virgule]Cer scuze ca m-am intins atit,poate unora lea placut, altii m-au injurat,mie oricum mia facut placere,si le cer scuze si celor ce lea placut, si celor ce mau injurat.                SCUZE.                            

31-10-2012 07:13:38
   
Pagini: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 10    
Mergi la
Dezvoltat de 3X Media International
Forum Gratuit