CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Sunt posesorul a doua drujbe rusesti, dintre care una este originala 100 % iar pe cea de a duoa am modificat-o putin deoarece o folosesc destul de des si nu am fost multumit de comsumul mare de benzina si de carburatorul pe care il avea (mi-a mancat zilele si nervi: fie pornea greu , fie nu isi tinea relantuiul). Pe ambele le-am cumparat defecte si nepornite de mult timp . Prima am cumparat-o in 2009 de la un batran din localitatea Bibesti (Gorj). El o avea din 1992, cumparata de noua dar a tot avut probleme cu aprindera electronica si ii tot facea figuri ( nu pornea tot timpul sau se oprea din mers si nu mai pornea decat cand se racea motorul ) . La ea au lucrat tot felu de tipi care se "pricep" iar int-un final nu a mai pornit de loc. Din 1993-1994 a fost abandonata intr-un garaj. Dupa ce am cumparat-o ( cu 100lei) i-am inlocuit aprindera cu una nou i-am reglat carburatorul si am pornit-o . Batranul mi-a mai dat si o gramada de lanturi , garnituri , un set de segmenti si tot felul de maruntisiri pe care le mai avea.
Modificat de ymacandy (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am si o mica filmare cu o prezentare a unor piese din motor pe care le am dint-o drujba mai veche . Scuzati daca ma mai incurc
Modificat de ymacandy (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Pe cea de a doua am cumparat-o in mai 2010 tot de la un batran ( cum pastreaza ei toate chestile vechi si nu le arunca la gunoi cand nu mai sunt folositoare, ca noi ) din Bratuia (gorj). Aceasta nu mai fusese pornita din 2003- 2004, cand ea avea nevoie de o reparatie capitala la motor dar si lant si lama noua . Asa ca a abandonat-o si si-a cumparat o Husqvarna. Intr-un sac mi-a dat o gramada de piese dint-o drujba mai veche , in ideea ca-mi vor folosi la repararea ei. I-am desfacut motorul si i-am luat segmenti si piston nou , rulmenti de la ambielaj (se potrivesc cei de alternator de Dacie), semeringuri , fisa nou si bujie, rotita motrica de la reductor si bine inteles lama si lant noi.
pus acum 13 ani
Sutica
Membru Senior
Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4672
Frumos !!! Faind drujbe !!! Am si io o drujba dar de generatie noua
pus acum 13 ani
w311
Membru Senior
Din: ploesci
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 605
Deci drujba e cuvant rusesc , nu pui si filmulete cu drujba in actiune?
_______________________________________
pus acum 13 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Ha-ha si eu am una din asta! Nu stiam ca-i oldtimer...poate-i pui niste roti!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 13 ani
bachus_21
Membru Senior
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3175
Misu de Cluj a scris:
Nu stiam ca-i oldtimer...poate-i pui niste roti!
Am si eu o capalitoare SOLO de vreo 50 de ani.Are si roti, dar nu v-o prezint aici. Ba am chiar si un classic car pentru boi.Nu vi-l prezint nici pe ala.
pus acum 13 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
O sa deschid zilele urmatoare o sectiune noua "Coltul tractoristului" unde vom muta toate agregatele agricole, de la treactoare, combine, cositoare, motosape, drujbe etc.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Cer scuze administratorilor pt ca am postat unde nu trebuia , dar am considerat ca acest material v-a fi de folos cuiva deoarece eu nu am gasit nici un material concret cu date tehnice sau topicuri referitoare la aceasta drujba. Voi continua prezentare materialelor foto si video referitoare la reparartiilor de la motor dar si cu modificare carburatorului in rubrica promisa de administrotor.
Modificat de ymacandy (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Ca o ciudatenie pistonul nu are nici un fel de semn ( sageata sau punct) care sa indice directia de montare . Convins de un prieten ce a folosit la etansare carterului popxipolul am incercat si eu aceea motada. Dupa ceva timp acesta a devenit casant si pe linia de imbinare a carterului si la baza cilindruli au aparut pete de amestec carburant . Asa ca m-am apucat de demontare .
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Demontare continua .
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am razut popxipolul si am facut din carton de dosar garnituri noi pe care le-am uns cu silicon negru pe ambele parti.
pus acum 13 ani
fari
Membru Senior
Din: Odorhei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 576
ymacandy a scris:
Ca o ciudatenie pistonul nu are nici un fel de semn ( sageata sau punct) care sa indice directia de montare . Convins de un prieten ce a folosit la etansare carterului popxipolul am incercat si eu aceea motada. Dupa ceva timp acesta a devenit casant si pe linia de imbinare a carterului si la baza cilindruli au aparut pete de amestec carburant . Asa ca m-am apucat de demontare .
Pistonul este usor de montat, pe capul pistonului marchezi pzitia in care se fixeaza capatul segmentilor. Pune pistonul in cilindru fara segmenti si vezi unde trece capatul segmentilor.Daca nu trece peste fanta de admisie sau evacuare este OK.
_______________________________________ SR 132 M Carpati 1967 M 461 C Zimbru 1969 Aro 240 1973 UAZ 469 1973
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Remonatare.
Carburatorul ei, de constructie ruseasca este tare problematic , il regleze si merge bine un timp apoi iarasi incepe sa faca probleme asa ca m-am gandit sa adaptez alt tip de carburator de scuter sau alt ceva. Un prieten avea un motor de motogenerator demontat asa ca am l-am cumparat si i-am luat carburatorul (restul pieselor sper sa-si gaseasca si ele utilitate) Pe langa problemele legate de reglaje si pornirea una destul de importanta este cea a consumuli mare de benzina. Rezervorul are 1.5l-1.6l si cu lantul bine ascutit abia de ajungea la o caruta si ceva de lemne . Pentru ca o folosesc destul de des am hotarat sa-i imlocuiesc vechiul carburator cu cel de motogenerator.
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Ceva foarte asemanator am facut si eu , in plus cu sublerul am masurat pistonul (in dreapta si stanga gauri de bolt) dar sunt aceleasi dimensiuni. Astfel am cautat ca segmenti sa nu agate ferestrele din cilindru .
Modificat de ymacandy (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
George
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 568
Frumos, am si eu una dar cu motor mai mare decat ale tale.
Modificat de George (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Aceea este Ural 2t, daca este tot ruseasca. Sunt mai rare iar piesele de schimb foarte, foarte greu de gasit. Revin cu modificarea carburatoruli: am facut flasensele de prindere pe galeria de admisie si pt filtru de aer , din platbanda de grosime de 2mm. Pe ele am alamit doua bucsi facute la strung de un prieten, flansa care apare in poza nu am mai folosit-o pt ca nu a avut nici o cota sa-mi fie de folos. Ca filtru de aer doream sa pun unul de Husqvarna dar asta insemna alte modifcari si alti bani, asa ca l-am folosit tot pe al ei. Cablul de acceleratie l-am facut dintr-un cablu de schimbator de bicicleta. Carburatorul este de motogenerator GS650 (doua timpi si 65cm3) ceva chinezesc cred, are clapeta de soc si acceleratie cu clapeta nu cu setar. Dupa mici reglaje isi tine relantiul si parneste la rece " la sfert" si cel mai important i-a redus comsumul si nu se mai plafoneaza in sarcina. Cu 2.5l am taiat un camion ce lemne, cea ce cred ca este foarte bine. Cel mai mult imi place cum suna acum motorul , foarte asemanator cum unul de motocicleta, dar incerc sa nu o fortez pe ca mare problema o motorelor vechi este fiabilitatea si nu vreau sa se trice ceva in ea.
pus acum 13 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Carburatorul ei, de constructie ruseasca este tare problematic , il regleze si merge bine un timp apoi iarasi incepe sa faca probleme asa ca m-am gandit sa adaptez alt tip de carburator de scuter sau alt ceva. Un prieten avea un motor de motogenerator demontat asa ca am l-am cumparat si i-am luat carburatorul (restul pieselor sper sa-si gaseasca si ele utilitate) Pe langa problemele legate de reglaje si pornirea una destul de importanta este cea a consumuli mare de benzina. Rezervorul are 1.5l-1.6l si cu lantul bine ascutit abia de ajungea la o caruta si ceva de lemne . Pentru ca o folosesc destul de des am hotarat sa-i imlocuiesc vechiul carburator cu cel de motogenerator.
Si la drujba mea, tot asa se deregleaza carburatorul si pe urma nu prea vrea sa porneasca! Poate ne explici cu cateva poze, cum se regleaza cel mai bine.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Daca o faci sa-si tina relantiul amestecul carburant este usor bogat cea ce face ca pornirea la cald sa se faca mai greu. In general pt a o porni trebuie sa amorsezi carburatorul de la butonul de pe camera de nivel constant si sa inclini putin drujba spre dreapta ca sa vina putina benzina pe galerie spre ferastra de admisie. Acceleratia sa o ti la jumatate din cursa ca sa porneasca usor deoarece pistonul nu face suficienta depresiune in motor care sa aspire vaporii de benzina din carburator iar acesta nu are clapeta de soc pt a usura pornirea. Pt reglarea carburatoruli infiletezi jiglorul de benzina( cel care este pependiculat pe camera de nivel constant) la maxim apoi il desfaci 4-5 ture dupa care reglezi jiglorul de aer (cel care este inclinat) la o anumita pozitie. Pornesti motorul si reglezi din jiglorul de aer pana ce motorul are un mers constant. Prin infiletare amestecul devine mai bogat iar prin desurubare amestecul este saracit . Poti face apoi mici ajustari din jiglorul de benzina . Am o mica fimare cu drujbele cum functioneaza , atat cu carburatorul vechi cat si cu cel nou.
Scuzati curcani dar pana de pasti rezolv si cu ei
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Filmare si cu drujba cu noul carburator . Spre deosebire de celalalt porneste foatre usor.
pus acum 13 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Si eu asa am reglat-o cum ziceai, dar porneste bine doar la cald. La rece nu porneste, doar daca scot bujia si bag benzina in cilindru cu o seringa.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 13 ani
Hoinarul
Moderator
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
Salutare !
Am si eu o drujba exact ca asta , este cumparata de noua de tatal meu. In vara , am reusit sa o reparam , se dusese in interior un opritor de la segment si primul segment se invartea pe piston. Am remediat problema si acum merge destul de bine.
Dar are aceleasi probleme cu carburatorul si nu mai are toba.
Pe unde se gasesc piese noi ? as vrea sa-i iau si eu un set , sau macar un piston si segmenti . Si bucsa de la ambielaj , cea de la boltul pistonului.
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Piesele de gasesc foarte greu pt ca foarte putini mai au acest fel de drujbe iar pe langa faptul ca sunt scumpe, sunt si de proasta calitate ( sunt facute in Rep. Moldova ). Eu personal am gasit la cetatenii modoveni care vand in piata piese de bicicleta si chei. Poti cauta segmenti de la un scuter cu piston cu diametru de 48mm. , boltul are 12mm ( tot ceva de scuter si eventual il tai in strung la lungimea dorita), rulmenti sunt ca cei de alternator de Dacie (nu e stiu exact codul). Cu boltul si ambielajul te poti duce la un strungar bun sa-ti faca din bronz grafitat o noua bucsa. Dar totusi inceaca prin piata la " rusi " si eventual comanzi piese si ti le aduc ei sau prin targul de vechituri
Modificat de ymacandy (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
am avut o drujba din asta in proba, vroia sa o cumpere tata de la un coleg, dar fiind amandoi incepator in ale drujbii, ne-am lasat pagubasi... imi pare rau ca nu i-am facut poze calumea, asta e facuta in timp ce stateam sa ma incalzesc in daciuta.. Daca intereseaza pe cineva, poate fac rost de un numar de telefon
30.5KB
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Tin sa multumesc colegului Hoinaru care mi-a trimis ceva piese ( de fapt aproape o drujba ) din fosta drujba tatalui sau care statea abandonata de mai mult timp. Cu ce piese mai am si eu in curand are sa apara si cea de a treia . Iar cand ma gandesc ca prin 2009 cautan disperat sa mai gasesc o drujba 4 completa s-o am asa de placere s-o tin undeva in debara sau la tara in garaj de placere si acum am aproape 3.
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Aceasta ii mai " noua" ca ale mele , fabricatie 1996. Piesele chiar daca sunt second se prezinta destul de bine iar in curand am sa ma apuc si de ea, dar cand vremea va permite pt ca iarna asta care nu se mai termina ma tine mai mult la bloc iar aici din lipsa de spatiu nu pot avea un garaj unde sa mai mesteresc cate ceva .
Modificat de ymacandy (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
arcasul
Membru Senior
Din: Focsani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1054
Am si eu o drujba de asta, luata de la Remat. O adusese un nene! Inca nu m-am apucat de ea, nici nu prea ma pricep, dar o s-o fac sa mearga! Daca mai aveti piese (dupa ce spun de care este) va rog sa ma ajutati!
_______________________________________ Nu uita ca eşti român ......
pus acum 13 ani
vwtyp3variant
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
den100 a scris:
250 lei negociabil,inca valabila
asta ii un topic de prezentare...nu site cu anunturi gratuite.... te rog sa respecti regulamentul si sa te prezinti la rubrica prezentare forumisti
_______________________________________ "M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am facut rost de un Ural 2 T . Este din 1991 , demontat si cu ceva lipsuri ( lipsesc demarorul si coarnele ) .
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Drujba am luat-o de la un prieten care mai demult a incercat cu niste vecini de ai lui s-o repare pt ca nu mai pornea dar fiind depasiti de situatie au abandonat-o asa pe mult timp . Insa intre timp s-au pierdut si ceva piese de la ea , cel mai greu de gasit este demarorul (coarne cu maneta de acceleratie mai am eu ). Pt inceput am spalat toate piesele si am inceput demontarea motorului . Am gasit si de ce nu pornea : aprinderea este prinsa pe carter cu doua suruburi de fixare care s-au slabit si aprinderea a frecat in magnetou .
Carburatorul este cu clapeta si are si soc pt usurarea porniri la rece dar si pompa de alimentare , are o membrama care prin intermediul unor canalizatii comunica cu carterul motorului , iar prin depresiunea creata de deplasarea pistonului in motor , se realizeaza actionarea acesteia . Carcasa filtrului de aer este foarte ciudata si cuprinde multe piese care mi-au dat ceva baiaie de cap pana am inteles cum vin asamblate.
Am asamblat motorul dar am intampinat o mare problema , nu am scantie la bujie . Cu toate ca mai avea o aprindere de rezerva , aceea s-a dovetit defecta iar pana cand voi face rost de alta aprindere si demaror drujba ramane asa .
Oricum sunt tare nerabdator sa aud cum suna motorul si mai ales cum se comporta la taiat de lemne .
pus acum 13 ani
bobi roc
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6
Salut,ma ajutat mult topicul asta si sant convins ca si pe altii felicitari. In una din poze vad piesele care strang si intind lama,par a fi doua modele ambele se potrivesc pe aceste drujbe? Am reconditionat si eu una,piston ,secmenti,rulmenti,semeringuri,garnituri,din fericire am gasit tot ce trebuie in oras,am gasito pe o gramada de nisip la un prieten,am pornito cu o bormasina pt ca nu avea demarorul,am reglato,amlasato sa mearga cu un rezervor plin aproape o zi si nu sa terminat,ca si un eventual rodaj m-am gandit eu. Acum am gasit alta in targ la un pret de nimic care avea si demaror si o sa ma apuc si dasta,e intro stare bunicica dar cine a avuto si cam apucat nasu prin ea ,are ceva probleme la volanta sa desprins axul care intra in ambielaj de aluminiul volantei era ceva improvizat prin ea cu ceva suruburi care sau desprins si au atacat aprinderea putin da ceva scanteie dar rar,cred ca se repara. Ambele drujbe,dupa pozele tale cred ca sant drujba 4,ca nu se vede nici un scris pe ele doar anul 1992,nu au avut nici lant nici lama nici sistemul de prindere al lamei,am gasit sa cumpar unu din pozele tale de mai sus dar nu stiu daca se potriveste. Este cel care este dintro bucata cu piulita aia care are un arc in spate,dasta intreb daca sistemele alea din poze sant pt toate modelele astea rusesti
pus acum 13 ani
den100
Membru Activ
Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
Se pare ca nu au disparut de tot aceste drujbe ... bafta
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Reductorul folosit la Druzba 4 si la Ural 2T este acelasi , deci si lama si intinzatorul de lant se potrivesc . Surubul de pe reductor pe care se monteaza intinzatorul ii de M10 cu pas normal . Lant de exemplu poti folosi de Sthil sau Oregon (din acela am eu ) modelele de drujbe mari profesionale . La drujba pe care o ai tu (cea cu probleme la volanta ) daca este stricat canalul de pana merge incarcat si facut la freza alt canal dar trebuie tinut cont de urmatorul fapt ; canalul indica PMS si trebuie dat fix tot in locul vechiului canal, pt ca daca il tai decalat nu iti v-a mai porni motorul pt ca decalezi avansul la aprindere . Daca tie iti da scanteie cand si cand dar motorul nu porneste inseamna ca volanta nefiind fixa pe axul ambielajului da scanteie aiurea netinand cont de momentul aprinderii . Daca ai posibilitatea si gasesti piese inlocuiestele pe cele defecte cu altele .
pus acum 13 ani
bobi roc
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6
Da am inteles ma interesa daca ambele modele de intinzatoare se potrivesc pe reductoare Cat despre volanta cred ca va merge rectificata si reparata dar nu sant sigur daca va fi la fel centrata pt ca nu se mai vede locul initial al ei Voi incerca sa gasesc alta noua
pus acum 13 ani
bobi roc
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6
Am uitat sa precizez ca aceste reconditionari le fac pt placerea de a vedea ceva vechi mergand iar cat si pentru pasiunea pt motoare. Nu cred ca var taia foarte multe lemne desi au taiat la viata lor paduri intregi
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Asa sunt si eu . Doar pe cea cu carburator de motogenerator o folosesc mai des , iar pe celelalte le tin de placere si pt faptul ca sunt motoare vechi care pt cativa ani vor fi raritati. Mie personal imi plac motoarele in 2 timpi ( mai ales cum suna ) sa ma relaxeaza sa '' mesteresc '' la ele cand am timp in wekend.
pus acum 13 ani
bobi roc
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6
uleiul de amestec la motarele de drujba asta ramane tot 2,5-3%pe litru? lama este universala sau trebuie una de la drujbe mai puternice?
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Eu folosesc pt amestec ulei pt drujba Sthil ( care are motor cu piston in 2 segmenti) in proportie de 4%, acesta fiind in general amestecul folosit la motoarele in 2 timpi mai vechi . Daca amestecul este prea mic ( 2-3%) exista riscul ca sa nu se realizeze o ungere corespunzatoare a motorului ducand la uzura ansamblului piston-segmenti-cilindru, deoarece motorul este construit cu o toleranta mare si din materiale mai slabe fata de cele de generatie noua . Ciudat la motorul tau imi pare cilindru , bujia este sigur cea originala iar volanta trebuie neaparat schimbata. Poti cauta in piata la rusi si poate gasesti lama (eu de acolo am luat) daca nu te poti duce la Sthil sau Oregon cu reductorul si intinzatorul si-ti cumperi o lama de la drujbele modele mari care ti se potriveste .
pus acum 13 ani
bobi roc
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6
am observat si eu ca cilindru este putin diferit o fi vrun facelift al rusilor cat despre volanta este terminata
pus acum 13 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
@bobi roc: Te rog sa citesti regulamentul forumului si sa-ti faci prezentarea!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am o mare problema : nu mai gasesc aprindere electronica la rusi in piata aici in oras la mine (Tg-Jiu) , am cauta si in targu de masini dar nu are nimeni . Daca ma poate ajuta un coleg sa-mi cumpere una si sa o timita prin posta iar eu sa platesc la ridicare coletului . Momentan lucrarile la drujba sunt sistate pt a nu am aprindere ca s-o pornesc Cine ma poate ajuta ma poate contacta pe mesaj privat.
Modificat de ymacandy (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am reusit sa fac rost de aprindere electronica . Am gasit in piata la rusi in orasul Motru la pretul de 60lei, era singura care o mai aveau. Am montat-o , da scanteie dar totusi nu am reusit sa o pornesc pt ca nu am demaror , am rotit motorul cu bormasina dar pt are compresia destul de mare aceasta nu reuseste sa-l invarta suficient de puternic ca sa si porneasca. Ceva poze cu noua aprindere
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Am incercat sa pornesc drujaba asta a mea Ural, dar nu vrea sa dea semnw dw viata Scanteie are, dar parca nu primeste destula benzina. I-am demontat carburatorul si am curatat-o dar tot nu vrea sa se trezeasca la viata! Cum se regleaza carburatorul la Drujba Ural?
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
In partea de jos, carburatorul are un buton de amorsare care trebuie apasat pana curge benzina . Infileteaza la maxim jiglorul de benzina dupa care il desfiletezi 3-4 ture , iar pt jiglorul de aer cauta o opzitie relativa . Eventualele reglaje fine ale celor doua jigroale ( mai ales la cel de aer ) le vei face dupa ce porneste motorul si vezi cum se comporta ( isi mentine relantiul , are repriza si porneste usor) . Dupa ce amorsezi carburatorul inclina drujba catre dreapta ca surplusul de benzina sa se scurga prin ferastra de admisie in carter si astfel sa porneasca usor sau poti pune cu seringa putina benzina in capul pistonului.
pus acum 13 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
O sa incerc! Maine o aduc jos la atelierul A, ca acuma se afla la atelierul B.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 13 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Am incercat cum zici tu, dar nimica! Dupa care i-am demontat si curatat iarasi carburatorul. Dar degeaba, ca tot nu vrea sa dea semne de viata Compresie are, benzina primeste, scanteie are (s-ar putea sa aibe scanteia prea slaba?). In urma cu vreo 5 ani functiona bine, ca taicameu a taiat nucul cu asta. Nu are nici o logica sa se strice doar asa de la statul pe loc. Deja imi doare mana de la atat tras de cablul ala La bujie, la cat se regleaza electrodul? 0,7-0,8? Are si bujia ruseasca originala. Ma duc pana la piata sa vad, poate gasesc o aprindere noua, la rusi. La ce sa ma mai uit?
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 13 ani
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Cu riscul s-o ard in off-topic, relatez si eu o poveste asemanatoare Drujba ruseasca a unui prieten, cu carburator Carfil orizontal, asemanator cu cel de mobra. Am lucrat cu Subawoo si cu respectivul mai mult de 8 ore, nicicum nu vroia s-o ia. Scanteia era puternica, amestec venea, compresie era. Am reglat si rasreglat platina/aprinderea, nicicum nu vroia s-o ia. Pana la urma am folosit o bobina auto, pe care am alimentat-o de la o baterie. Dupa 2 ore de tras sfoara, a luat-o pentru 1 minut doua, parea ca mergea calumea, dupa care oprindu-se si-a dat obstescul sfarsit , adica nu a pornit nici intr-un fel, cu aprinderea lui, cu bobina auto alimentata, nicicum... De atunci cred ca sta uitata intr-un colt pe-undeva Ciudate rau drujbele astea...
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Misu nu are rost sa cumperi alta aprindere atat timp cand ai scanteie , eventual verifica ca avansul sa fie la semn si schimba bujia cu alta noua. Deasemenea verifica daca canalizatia din carter care conunica cu carburatorul si depresiunea pistonuli actioneaza membrama carburatorului , este infundata sau obturata de garnitura dintre carburator si carter. Daca intr-un final se incapataneaza sa nu porneasca poti adapta un carburator simplu de scuter , motosapa sau motogenerator.
Am gasit un manual pt drujba Ural insa ii in limba rusa dar poate ii de folos , are si o schema cum functioneaza aprinderea electronica si deasemenea prezinta si reglarea carburatorului.
Modificat de ymacandy (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Oauuu! Carte tehnica! Mersi mult!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 13 ani
diabolix
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 20
Salut la toata lumea sunt nou pe aici defapt am facut contu numai pt aceasta drujba mi-am facut contu vreau sa stiu si eu daca vinde cineva un demaror bun pt drujba 4 electron si cat cere pe el . Pt ca eu am o drujba identica cu cele 2 ale lui ymacandy insa nu reusesc sa o pornesc mentionand ca da scanteie si are si compresi insa reclarea carburatorului este mai dificila si demarorul meu are decat 2 suruburi. Si vreau sa mai stiu ce bujie are daca sunt identice cu cele de dacie sau nu.Iar uleiul se pune in benzina??? si ince cantitate. Cam multe intrebari
_______________________________________ Nu arunca un motor la urma ai sa il cauti
pus acum 13 ani
diabolix
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 20
Detin si eu asa ceva :
Modificat de diabolix (acum 13 ani)
_______________________________________ Nu arunca un motor la urma ai sa il cauti
pus acum 13 ani
amb13
Moderator
Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
@ diabolix treci pe la Prezentare forumisti, daca vrei raspunsuri la intrebari.
_______________________________________ Decit sa moara trei, mai bine unul!
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
In sfarsit am reusit sa fac rost de demaror pe drujba Ural 2T . Am facut comanta la un rus in piata si mi l-a adus dupa 3 saptamani si zeci de vizite pe la taraba lui . Ca pret ii aceptabil ( 55lei) dar problema este ca ii de plastic si nu stiu cat de rezistent v-a fi .
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Demarolul s-a stricat dupa ce l-am folosit de cateva ori si a trebuit sa-l desfac si sa-l repar . Acum merge dar nu am incredere in el pt ca fiind de plastic de poate sparge oricand . Drujba insa nu am reusit s-o pornesc pt ca intampin aceleasi probleme ca si Misu: am scanteie, vine benzina dar nu porneste si nu da nici semne ca ar da sa porneasca . Ciudat , nici nu mai stiu ce sa-i fac , am desfacut carburatorul si aprinderea de cateva ori iar daca am vazut ca nu-i dau de cap m-am lasat pagubas.
pus acum 13 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
ymacandy a scris:
Demarolul s-a stricat dupa ce l-am folosit de cateva ori si a trebuit sa-l desfac si sa-l repar . Acum merge dar nu am incredere in el pt ca fiind de plastic de poate sparge oricand . Drujba insa nu am reusit s-o pornesc pt ca intampin aceleasi probleme ca si Misu: am scanteie, vine benzina dar nu porneste si nu da nici semne ca ar da sa porneasca . Ciudat , nici nu mai stiu ce sa-i fac , am desfacut carburatorul si aprinderea de cateva ori iar daca am vazut ca nu-i dau de cap m-am lasat pagubas.
Si eu is in aceasi situatie, nu mai am nervi! Daca gasesti vreo solutie, sa-mi zici si mie!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 13 ani
diabolix
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 20
ymacandy ce mai zice demarorul ??? ai reusit totusi sa o pornesti????
Modificat de diabolix (acum 13 ani)
_______________________________________ Nu arunca un motor la urma ai sa il cauti
pus acum 13 ani
diabolix
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 20
ymacandy ai un ambreaj care nu iti trebuie macar cele 2 discuri de la ambreaj discutam pe mess cauta-ma cand intri pe mess sa discutam
_______________________________________ Nu arunca un motor la urma ai sa il cauti
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
In demaror doat arcul , cablul si axul cu rac sunt de metal iar restul pieselor sunt de plastic . Daca trag mai tare de demaror cablul nu se mai retrage si trebuie sa-l strang cu patentul din rac. Nu am reusit s-o pornesc , dar nici timp de ea nu am mai avut , totusi suspectez carburatorul pt ca am scanteie si la cat am tras de demaror ar fi trebuit sa ude bujia dar in schimbea ii buna . Mai trebuie vazut carburatorul , reglaje , membrana iar pana la urma trebuie sa porneasca .
pus acum 13 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
ymacandy a scris:
In demaror doat arcul , cablul si axul cu rac sunt de metal iar restul pieselor sunt de plastic . Daca trag mai tare de demaror cablul nu se mai retrage si trebuie sa-l strang cu patentul din rac. Nu am reusit s-o pornesc , dar nici timp de ea nu am mai avut , totusi suspectez carburatorul pt ca am scanteie si la cat am tras de demaror ar fi trebuit sa ude bujia dar in schimbea ii buna . Mai trebuie vazut carburatorul , reglaje , membrana iar pana la urma trebuie sa porneasca .
Daca aflii cauza sa-mi zici si mie ca nici eu nu reusisem s-o pornesc, de si i-am desfacut si curatat carburatorul.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 13 ani
diabolix
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 20
vezi daca are compresie sau semeringu ala de presiune daca nu scoate fisa si da de mai multe ori la demaror daca nu uda bujia e clar ca e carburatoru
_______________________________________ Nu arunca un motor la urma ai sa il cauti
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Inspirat de lucrarile colegilor de site, mi-am zis ca o reconditionare nu este completa daca nu cuprinde si o vopsire, asa ca mi-am luat drujbele cu mine si in putinul timp liber pe care il am in timpul saptamanii mai lucrez la ele. Am luat o Druzba 4 si un motor de Ural 2T care a fost motopompa si vreau sa-l fac drujba si le-am curatat de vechea vopsea cu Decanol si polidiscul cu perie de sarma. Am si cateva poze cu rodul muncii
_______________________________________ Nu arunca un motor la urma ai sa il cauti
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Fiind ocupat cu serviciul si avand un program foarte incarcat si prelungit am tot amanat vopsire drujbelor , insa sambata trecuta am reusit sa dau primul strat se sprit-chit. Pistolul de vopsit l-am legat la butelia de la camion si pt inceput am exersat pe o capoata lovita , deoarece este prima data cand vopsesc. Primele repere nu mi-au iesit foarte bine si mai am si mici defecte pe restul pieselor dar voi da si un al doilea strat ca sa retusez.
Modificat de ymacandy (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
V-am urmarit cu drujba ruseasca de ceva timp pentru ca si un unchi avusese asa ceva si ma minunam cand o vedeam ca taia lemne (pe vremuri...). Zilele trecute am trecut pe la un Remat si am vazut una care parea in stare buna si am intrebat patronul daca nu o vinde. Am achitat-o si luat-o acasa. Surpriza a fost foarte mare cand am ajuns acasa si am vazut ca este NOU-NOUTA!! Singura lipsa este demarorul insa am facut un rac si bagat in bormasina porneste de minune. Drujba este un electron 4, are vana nu gluma. Acum sunt si eu in cautare de demaror insa piesa de calitate (carcasa din aluminiu), nu plastic. Cine stie unde pot gasi sa-mi zica si mie. Spor la treaba "drujbasilor"!
Modificat de eu (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
Asta-i minunatia (s-a cam dus aparatul foto)
30.4KB
pus acum 13 ani
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
Si asta este partea cu demarorul
24.3KB
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Dupa tipul reductorului si forma carterului de la demaror ii un model din anii ''80. Surprinzator ca este completa si arata foarte bine , vechiul proprietar probabil a tinut-o intr-un garaj . Pe cilindru trebuie sa aiba stantat anul de fabricatie undeva in spatele tevi care este suport pt coarne si rezervor.
Modificat de ymacandy (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
Multam pentru lamuriri, chiar nu am nici o idee despre model, an fabricatie, capacitate... Am stiut doar ca este ruseasca si am pus mana pe ea S-a dovedit a fi o comoara
pus acum 13 ani
den100
Membru Activ
Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
Salutare,
de putin timp detin si eu o drujba ruseasca din 88' care seamana cu ale voastre.Stiti cumva de unde pot sa gasesc o carte tehnica pentru ea?si cat ulei se pune in benzina?
Multumesc. Numai bine. modelul asta:
34KB
Modificat de den100 (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
diabolix
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 20
Carte tehnica mai greu insa ce pot spune despre ea principiul de functionare al motorului in 2 timpi ule cam 30 ml la 1 litrtu 25-30 eu cam asa ii puneam daca e mai mult scoate fum nu ii ia mult din putere insa poza pe care o vad eu la tn drujba aia se vede ca este folosita la greu !!!
_______________________________________ Nu arunca un motor la urma ai sa il cauti
pus acum 13 ani
amb13
Moderator
Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
@den100 treci te rog pe la Prezentare Forumisti, conform Regulamentului.
IN ATENTIA CELOR NOU VENITI! INAINTE DE A POSTA, VA RUGAM SA CITITI SI SA RESPECTATI REGULAMENTUL FORUMULUI!
_______________________________________ Decit sa moara trei, mai bine unul!
pus acum 13 ani
den100
Membru Activ
Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
diabolix a scris:
Carte tehnica mai greu insa ce pot spune despre ea principiul de functionare al motorului in 2 timpi ule cam 30 ml la 1 litrtu 25-30 eu cam asa ii puneam daca e mai mult scoate fum nu ii ia mult din putere insa poza pe care o vad eu la tn drujba aia se vede ca este folosita la greu !!!
Salut,multumesc pentru raspuns poza este luata dupa internet,o sa incerc sa ii fac cateva poze dar momentan o asteapta o vopsea noua.As vrea sa o fac impecabila din toate punctele de vedere si sa pastrez.Ea merge foarte bine,dupa ce ii inund carburatorul si o las putin pe partea dreapta porneste surprinzator la a doua sau a treia sfoara.
Numai bine.
Modificat de den100 (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Astazi am reusit sa vopsesc drujbele . Am folosit vopsea Emaur caramiziu 331 iar sursa de aer- butelia de Man. Pentru ca eu nu am mai vopsit niciodata ( cu toate ca sprit-chitul l-am dat eu si nu a iesit din prima chiar foarte bine, trebuind si al doilea strat ) si nu am vrut sa stric vopseaua si sa fac scursuri asa ca am fost ajutat de un coleg de la firma care a lucrat cativa ani ca vopsitor si tinichigiu mai demult.
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Montajul pieselor va fi peste cateva zile, am sa le las sa se usuce foarte bine pt ca nu vreu sa le zgarii si oricum nu am nici o graba. Piesele vopsite arata foarte bine chiar daca nu am avut conditii iar eu unul sunt foarte curios sa vad drujbele asamblate .
Modificat de ymacandy (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Sambata am folosit-o din plin, porneste foarte usor dar pana se incalzeste putin nu prea are putere, . In rest eu sunt tare multumit de a ea
Modificat de ymacandy (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am si o scurta filmare:
Modificat de ymacandy (acum 13 ani)
pus acum 13 ani
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
A iesit foarte fain si merge struna!! BRAVO! De-abia astept sa ajung si eu pe la Brasov sa "ma dau cu drujba". I-am luat si eu un starter din Obor (Bucuresti) cu 60 de lei insa binenteles ca este tot un plastic. Sper sa ma tina.
pus acum 13 ani
den100
Membru Activ
Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
Cateva poze si cu unealta mea galbena.http://www.fileshare.ro/34011893053.8http://www.fileshare.ro/34011945216.6http://www.fileshare.ro/34011971298http://www.fileshare.ro/34012049542.2http://www.fileshare.ro/34012179949.5http://www.fileshare.ro/34012232112.5http://www.fileshare.ro/34012310357http://www.fileshare.ro/34012362520.1
36.5KB
pus acum 13 ani
den100
Membru Activ
Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
2
45.8KB
pus acum 13 ani
den100
Membru Activ
Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
3
48.7KB
pus acum 13 ani
den100
Membru Activ
Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
4
30.3KB
pus acum 13 ani
den100
Membru Activ
Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
5
46.2KB
pus acum 13 ani
den100
Membru Activ
Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
care este de vanzare 400 lei pret fix
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Arata foarte bine pe galben dar totusi nu o vinde . Pune-o la pastrare pentru ca in curand nu o se mai gaseasca deoarece lumea le da la Remat pe un pret derizoriu ( max. 50lei ) si acolo intr-un colt de garaj nu ocupa mult loc
pus acum 13 ani
den100
Membru Activ
Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
Mi-a venit si lantul si cred ca sambata o bag in lemne dupa o perioada indelungata de stat.O sa incerc sa ii fac si un videoclip.
pus acum 13 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Continui acest topic tot un produs al marcii rusesti '' ZID '', fiind vorba despre o drujba foarte rara (dar si putin mai recenta) si mai evoluata si superioara produselor Druzba 4 si Ural 2T. Este vorba de Taiga 245, care mie imi pare inspirata din motoferastraele Huqvarna modelele vechi dar la care se adoptat limitarilor tehnice rusesti. De exemplu carburatorul este asemamator (sa nu spun aproape identic) cu cel de Ural 2T sau aprinderea electronica este aceeasi cu cea de la Druzba 4 plus aliajul de aluminiu la cartere si carcase , filtru de aer cu sita metalica. Ca si date despre ea am gasit foarte putine pe internet : putere 2.6cp, cilindreea 75 cm3, capacitatea revervoruli 0.8l, masa 8.90kg, deschiderea la electrozi bujiei 0.7-0.8mm, amestec benzina+ulei in proportie de 3:1(adica 3%) carcasele sunt din aluminiu, are frana pt lant, maneta de soc, oprirea din buton a motorului. Drujba pe care o am eu ii din 1998 si de 5 ani nu mai functiona , eu am cumparat-o partial demontata dar completa, de la un batranel care era dispus s-o vanda dar la un pret destul de mare (250lei ) dar dupa mai multe vizite pe la el am reusit s-o negociez la 100lei cu toate ca batrana nu a fost de acord dar astea sunt neimportante.
Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
Sunt curios sa o aud...o faci portocalie? Am pornit-o si eu azi dupa o luna de stat.
37.4KB
Modificat de den100 (acum 12 ani)
pus acum 12 ani
den100
Membru Activ
Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
poza 2
39.1KB
pus acum 12 ani
den100
Membru Activ
Din: Rm Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 168
poza 3
35.5KB
pus acum 12 ani
mihai80
Membru Activ
Din: Susita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 166
nu le mai vopsiti la pistol ca nu faceti treaba...ele sunt vopsite electrostatic ca sa reziste, asa la vopsea obisnuite le faceti doar de pus in vitrina...
nu le mai vopsiti la pistol ca nu faceti treaba...ele sunt vopsite electrostatic ca sa reziste, asa la vopsea obisnuite le faceti doar de pus in vitrina...sincer, imi plac lucrurile oldtimer da drujba modelul asta am avut vreo 5, luate de la moldoveni, si nu mi-au lasat o parere buna, pe ultima am dat-o si eu la "fer"
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Daca le-am lasa asa ruginite si zgariate ar arata tare urat dar asa vopsite in culoarea lor originala arata alt cumva . Eu nu tai decat maxim trei camioame de lemne pe an iar in rest le mai pornesc asa de placere duminica, oricum is mult mai bune decat drujbele acelea '' no name'' la promotie din Dedeman sau Praktiker. Personal imi place la nebunie forma asta ciudata a coarnelor si a rezervorului dar si cum suna motorul iar faptul ca mai mesteresti cate ceva la ele te mai destinde.....
pus acum 12 ani
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
Eu o tin doar de "decor" Am o drujba Husqvarna pe care o folosesc cand am nevoie insa Electron-ul are farmecul ei. Este intradevar foarte grea si anevoios de tinut dar imi place sum suna. De cand am luat drujba asta am taiat o singura data cu ea
pus acum 12 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Am inceput sa demontez drujba, mai intai a trebuit sa-mi fac o presa pt scos volanta . Cota masurata de mine pt presa era de M20 cu pas marunt (pasul find 1mm) dar dupa ce am facut-o la un strungar an vazut ca nu se potriveste pentru ca filetul ii cu desfasurare spre stanga, asa ca a trebuit sa fac alta.
Pistonul are un stift pt prevenirea rotirii segmentului in canal lipsa, iar in timp ce demontam cilindru nu stiu cum am facut si am fisurat mantaua pistonului
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Demontare motorului. Ambielajul are montat un pinion care actioneaza doi arbori de echilibrare cu contragreutati pentru atenuarea vibratilor motorului.