CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
crazy_hell_angel
Femeie
25 ani
Gorj
cauta Barbat
25 - 53 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Echivalenta anvelope M Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
arcasul
Membru Senior

Din: Focsani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1054
Doresc sa schimb celebrele anvelope 6.50/16 de pe IMS, cu unele care se mai fabrica, de preferat 235/75/15. Am cautat pe net echivalenta si sunt mai mici cu un milimetru ca diametru (734 mm cele de 6.50/16 si 733 mm cele de 235/75/15) si cu 3 mm ca si circumferinta (2305 mm fata de 2302 mm).
Azi am fost la RAR si un inginer mai in varsta si cam plictisit, mi-a spus ca nu se pot pune alte anvelope, ca alea de 6.50/16 nu se mai fabrica si ca nu exista alta solutie.
Intreabrea mea este: v-ati confruntat careva cu problema asta? Pentru ca eu vreau sa-mi trec in CIV si alte anvelope (235/75/15) pentru a putea circula legal pe drumurile publice.
Legea spune ca se pot trece in CIV relativ usor acele tipuri de anvelope specificate de constructor, dar ma indoiesc ca fabricantii IMS au prevazut pe undeva si alte tipuri de anvelope. DE asemenea, tot legea mai spune ca se pot trece si alte anvelope, neprevazute, dar dupa nu stiu cate teste, care banuiesc ca ar costa o gramada de bani.
S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema? Cum se face? Unde? Cat costa acele teste? Se poate si altfel?
Va multumesc anticipat! 


_______________________________________
Nu uita ca eşti romān ......

pus acum 13 ani
   
gabi_gadea.
Membru Senior

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 530
se mai gasesc anvelope 6.50/16,trebuie cautat , de exemplu PETLAS (turcesti)se mai gasesc pe la noi prin romania inca....arata chiar bine.

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
In noile certificate de inmatriculare nu mai sunt trecute dimensiunile de la anvelope!
Deci daca te opreste poterasu, nu ai nici o treaba, doar daca pici in vreun filtru RAR.
Atunci in cel mai rau caz iti ia talonul, apoi iti pui gumele originale te duci la ei si iti da talonul inapoi. Nu prea se uita cei de la RAR la cauciucuri, doar in caz cand te cauta cu lumanarea si-s pusi pe incasat.
Fa-ti doua seturi de cauciucuri, un set cu cauciucuri originale, pe care le pui cand te duci la ITP, RAR etc. si un set de care vrei tu, cu care circuli!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
arcasul
Membru Senior

Din: Focsani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1054

Misu de Cluj a scris:

In noile certificate de inmatriculare nu mai sunt trecute dimensiunile de la anvelope!
Deci daca te opreste poterasu, nu ai nici o treaba, doar daca pici in vreun filtru RAR.
Atunci in cel mai rau caz iti ia talonul, apoi iti pui gumele originale te duci la ei si iti da talonul inapoi. Nu prea se uita cei de la RAR la cauciucuri, doar in caz cand te cauta cu lumanarea si-s pusi pe incasat.
Fa-ti doua seturi de cauciucuri, un set cu cauciucuri originale, pe care le pui cand te duci la ITP, RAR etc. si un set de care vrei tu, cu care circuli!


Am un set de 650/16, in stare destul de buna! Si vreau sa-mi cumpar si un set de 235/75/15, pentru care am jante JR si distantiere. Ideea este ca in caz de accident (Doamne fereste!) RCA-ul nu mai este valabil daca ai alte anvelope decat cele din talon (asa am auzit!).


_______________________________________
Nu uita ca eşti romān ......

pus acum 13 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055




In alta ordine de idei, nu cred ca este adevarata chestia asta cu invaliditatea RCA-ului in cazul in care ai alte anvelope.
Tatal meu a avut un accident (tamponare - in care teoretic el era vinovat) in toamna si la politie nu s-au uitat la anvelope, si nu s-a trecut asta in P.V.

Cel mai bine trebuie intrebat un broker de asigurari.


pus acum 13 ani
   
arcasul
Membru Senior

Din: Focsani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1054

Komissar a scris:

http://www.anvelopeagricole.org/search.php?showsub=yes&cat=&f1=6.50&f2=&f3=16&producator= 



In alta ordine de idei, nu cred ca este adevarata chestia asta cu invaliditatea RCA-ului in cazul in care ai alte anvelope.
Tatal meu a avut un accident (tamponare - in care teoretic el era vinovat) in toamna si la politie nu s-au uitat la anvelope, si nu s-a trecut asta in P.V.

Cel mai bine trebuie intrebat un broker de asigurari.



Este pe bune, tocmai ce am vorbit cu cineva de la asigurari!


_______________________________________
Nu uita ca eşti romān ......

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Din cate stiu eu, expertizarea masinii, in urma unui accident se face, doar in cazul in care exista victime, adica morti sau raniti!
In cazul tamponarilor se rezolva prin intelegere amiabila si prin completarea unor formulare!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
arcasul
Membru Senior

Din: Focsani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1054

Misu de Cluj a scris:

Din cate stiu eu, expertizarea masinii, in urma unui accident se face, doar in cazul in care exista victime, adica morti sau raniti!
In cazul tamponarilor se rezolva prin intelegere amiabila si prin completarea unor formulare!



Inspectorul de asigurari mi-a spus asa: cand o firma de asigurari nu vrea sa-ti dea banii pe aigurare, se leaga si de tipul de anvelopa! Ca o ultima chichita, dar care tine, inclusiv in instanta! 


_______________________________________
Nu uita ca eşti romān ......

pus acum 13 ani
   
arcasul
Membru Senior

Din: Focsani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1054
Chiar nu mai stie nimeni marci de anvelope 6,50-16?!
Gabi Gadea mi-a spus una: Petlas, de productie turceasca. Am mai aflat eu una, Maxxis, made in Taiwan, destul de cunoscuti, ca si turcii de altfel.
Pretul unei anvelope Petlas este de aproximativ 350 de lei, iar a celei Maxxis de 360 de lei.
Poate mai cunosteti careva astfel de marci, haideti sa facem un topic, pentru cultura noastra generala. Ca oricum Danubienele nu se mai fabrica, iar RAR-ul ati vazut mai sus ce parere are.
Voi ce anvelope folositi?!

Modificat de arcasul (acum 13 ani)


_______________________________________
Nu uita ca eşti romān ......

pus acum 13 ani
   
arcasul
Membru Senior

Din: Focsani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1054
Ce mare secret este asta cu anvelopele de nu zice nimeni nimic?! Haideti oameni buni, doar suntem cativa cu acest "virus"! 

_______________________________________
Nu uita ca eşti romān ......

pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861

arcasul a scris:


Misu de Cluj a scris:

Din cate stiu eu, expertizarea masinii, in urma unui accident se face, doar in cazul in care exista victime, adica morti sau raniti!
In cazul tamponarilor se rezolva prin intelegere amiabila si prin completarea unor formulare!



Inspectorul de asigurari mi-a spus asa: cand o firma de asigurari nu vrea sa-ti dea banii pe aigurare, se leaga si de tipul de anvelopa! Ca o ultima chichita, dar care tine, inclusiv in instanta! 

Ma indoiesc ca o firma de asigurari nu iti va da banii in cazul in care tu nu ai anvelope din cele trecute in carte iar altu' te accidenteaza. Cum va demonstra in instanta ca e vina ta pt ca nu ai anvelopele trecute in carte daca altul intra in tine? Nu ai derapat cat trebuia, nu ai patinat "cat prevede legea", ai oprit mai repede decat prevede legea sau cum? Inspectoru' ala le infloreste prea mult.

In alta ordine de idei, vezi ce diametru aveau rotile cu tot cu cauciucuri originale, cauta o configuratie care sa iti dea acelasi diametru exterior si du-te cu masina incaltata cu noile roti la rar. Ti le vor trece in carte si vor verifica/etalona vitezometrul, dupa caz. Mai multe detalii despre asta gasesti pe pagina celor de la rar,


pus acum 13 ani
   
arcasul
Membru Senior

Din: Focsani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1054

blind a scris:


Ma indoiesc ca o firma de asigurari nu iti va da banii in cazul in care tu nu ai anvelope din cele trecute in carte iar altu' te accidenteaza. Cum va demonstra in instanta ca e vina ta pt ca nu ai anvelopele trecute in carte daca altul intra in tine? Nu ai derapat cat trebuia, nu ai patinat "cat prevede legea", ai oprit mai repede decat prevede legea sau cum? Inspectoru' ala le infloreste prea mult.

In alta ordine de idei, vezi ce diametru aveau rotile cu tot cu cauciucuri originale, cauta o configuratie care sa iti dea acelasi diametru exterior si du-te cu masina incaltata cu noile roti la rar. Ti le vor trece in carte si vor verifica/etalona vitezometrul, dupa caz. Mai multe detalii despre asta gasesti pe pagina celor de la rar,



235/75/15 sunt mai mici cu 1 mm in diametru decat 6,50/16, deci cu 3 mm la circumferinta! Cu toate acestea nu le accepta! Cel putin astia din Vrancea! Si eu de ei depind!   


_______________________________________
Nu uita ca eşti romān ......

pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la