CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
loca23 Profile
Femeie
23 ani
Cluj
cauta Barbat
23 - 44 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Lucrari de intretinere / time-out winter Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
ca tot si-a luat iarna o pauza, m-am apucat sa-i mai fac o mica revizie la carburatie. Mentionez ca revizia la aprindere i-am facut-o inainte de a da frigul, adica pe la inceputul lui decembrie. am schimbat tot ce se vede in poza, respectiv piesele de pe carton, unele chiar daca poate mai mergeau, insa mai bine mai din timp decat la -10 grade . Mentionez ca circul aproape zilnic cu masina. In 3 luni are 10000 km.

time-out winter tot si-a luat iarna pauza, m-am apucat sa-i mai fac mica revizie mentionez revizia

30.7KB


pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Am inceput cu demontarea carburatorului de pe motor, dezasamblarea lui si cufundarea carburatorului intr-o baie de diluant. Am pregatit setul de jigloare, cuiul poantou, membrana pompei de sprit, filtrul mic de la stut(este indicat ca acel filtru sa se schimbe impreuna cu paharelul filetat din alama ce il sustine), . Dealtfel foarte important este sa se schimbe periodic si difusorul si banalul jiglor de relanti. Multi , din comoditate nu mai schimba difusorul(jiclorul lung cu 12 orificii progresive), . Am schimbat si plutitor, am pus nou din alama, inclusiv , ce e mai important garnitura carburatorului.

time-out winter inceput demontarea motor, lui cufundarea intr-o baie diluant. pregatit setul

36.7KB


pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Am decis sa schimb si cablul de acceleratie, posibil sa te lase iarna deoarece la pornirile la rece se dau multa sprituri, astfel fiin utilizat intens dar si din cauza uzurii camasii din plastic

time-out winter decis schimb cablul posibil lase iarna deoarece pornirile rece dau multa sprituri,

33.2KB


pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Am schimbat si toate furtunasele ce vin intre epurator-gatul de lebada-galerie, inclusiv T-urile cu duza,

time-out winter schimbat toate vin intre inclusiv t-urile duza,

33KB


pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Am montat intre pompa de benzina si filtrul decantor de sticla si acest filtru de banzina, este pentru modelul de Dacia pe injectie. E foarte eficient ! Atrag atentia a locului unde montati un filtru suplimentar !!!!   Am vazut la moda , filtre montate... asa .. cat mai confortabil..., adica pe furtun intre pompa  de benzina si carburator, binenteles pe furtunul care tranverseaza motorul !!! Total gresit !    In primul rand pentru pericolul de incendiu. In comparimentul motor, mai ales vara , in oras, sau ambuteiaja temperatura creste foarte mult, actualele furtune de benzina nu mai au insertie, pot ceda oricand. In al 2 -lea rand toate filtrele se monteaza inainte de pompa de benzina, filtrul decantor si filtrul cu hartie, cu toate ca este mai anevoios.

time-out winter montat intre pompa benzina filtrul decantor sticla acest filtru banzina, este pentru

33.7KB


pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
In sfarsit am schimbat si toate garniturile de sub carburator inclusiv distantierul din ebonita.  Sa nu uit , toate imbinarile ale furtunelor de combustibil trebuie sa aiba coliere(s-au uitat si cei de la RAR).  In sfarsit am montat carburatorul pe masina, pe urma am gresat cu pompita de ulei axul clapetei de acceleratie, cablul de soc, parghia pompitei de sprit. Stiind faptul ca la Dacie , iarna , epuratorul de gaze nu face fata, am montat un furtun care evacueaza gazele sub masina. Explicatia consta in faptul ca iarna , din cauza traseelor scurte se formeaza condens in capacul de colbutori, acea spuma alba, e bine ca sa se evite patrunderea ei in carburator. Totul a durat 2 ore.De obicei am un consum de 5,8-6% in afara lozalitatilor, la o viteza constanta de 80km/ora, cutie in 4 trepte. Cred ca odata cu montarea dispozitivului de la colegul Autom, consumul nu va mai depasi max 5%

time-out winter sfarsit schimbat toate sub carburator inclusiv din uit toate imbinarile ale

47.1KB

Modificat de antonov (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
bad moove cu furtunul care evacueaza gazele sub masina... Chiar ca nu inteleg, nu se prinde nimeni cine face asa, ca in timpul franei de motor se creeaza aspiratie pe furtunul ala ?! Si asa, tot jegul, praful, ajunge in motor....       

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Asa cum a spus colegul de mai sus, daca ti sa parut bine sa scoti furtunul de gaze, macar pune-l cu capul intr-un bidon si in comparimentul motor mai sus, unde nu e praf

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

knx a scris:

bad moove cu furtunul care evacueaza gazele sub masina... Chiar ca nu inteleg, nu se prinde nimeni cine face asa, ca in timpul franei de motor se creeaza aspiratie pe furtunul ala ?! Si asa, tot jegul, praful, ajunge in motor....       

Faza cu furtunul de gaze de carter scoasa pesub masina este cea mai mare tampenie ce se poate face! De fiecare data cand mergi in frana de motor aspira tot praful de pe sosea direct in motor si dupa aia motorul e terminat in scurt timp!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Nu prea cred sa aspire aer pe acolo motorul in deceleratie. In fond pe acolo sunt eliminate gazele nearse ce scapa pe langa segmenti, asta datorita compresiei din cilindri si a neetanseitatii complete a segmentilor pe camasa cilindrului. Orice am face noi, fie ca acceleram fie ca deceleram compresia se efectueaza in cilindri la fel, doar ca in a 2-lei caz motorul nu-si mai ia amestec pentru combustie. Continua sa primeasca benzina doar prin jiglorul de relanti si putin aer prin duza furtunului ce pleaca din T-eu. De aceea modelele 1300 fara stut in galeria de admisie au o frana de motor mai promta. In nici un caz motorul nu-si creaza vacuum in carter, adica sa functioneze pe un principiu invers, presiunea din carter sa patrunda in camera de ardere  . Oricum nu am vazut ca traseul de admisie, clapete, sa fie ermetic etans. Deci retineti, ca ori ca acceleram sau deceleram , distributia isi face le fel treaba si compresie in cilindri tot se face.

pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
teoria-i teorie, practica ne omoara. Daca e adevarat ceea ce ai scris acolo, inseamna ca toate cartile de CCMAI si de motoare = 0 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Azi , ca sa fie tacumul complet , am schimbat si bobina de inductie, fise si releul de tentiune. Pe masina erau cele originale, deci 22 ani vechime, am tot strans piese de-alungul vremii si consider ca e mai bine sa stea montate pe masina decat in magazie.

pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Ca o completare, epuratorul nu prea isi mai face treaba pentru ca nu o fi curatat =D
insa asta nu e timp de dat capacul la colbutori, mai ales ca nu am luat garnitura de la colbutori, eu nu suport motoarele si in general folosirea produselor de etansare, gen silicon, etc. Garnitua noua e sfanta, insa am vazut prin service-uri ca din comoditate, slaba pregatire si graba , umple motorul si toate imbinarile aferente cu tot felul de paste , rosii, negre etc. Daca pui o garnitura noua si mai ales ai rabdare si pricepere sa o strangi ca la carte(multi nu au) , nu are voie sa se intample nimic pana la urmatoarea revizie.


pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Iarasi... fals ! Majoritatea serviceurile, pun "silicon"(care de fapt e pasta de etansare) din doua motive:
-garniturile noi sunt cam proaste;
-aplicarea "siliconului" da un plus de siguranta creeari etanseitatii intre cele doua planuri;
Acuma ca se foloseste "silicon" d-ala la 6 lei duzina, ce miroase a otzet, si nu prea isi face treaba (indiferent daca e rosu sau negru), sau pun silicon de ex Victor Reinz "Reinzosil" care nici nu se vede (trebuie pus numai o idee, ca etanseaza de minune, are alt miros, contine antracit, nici nu se observa cu toate ca e negru), asta e alegerea lor.
Iar mai nou, etansarile nu se fac cu garnituri din pluta, se fac toate ori cu clingherit/foita metalica/cauciuc, ori cu pasta. Iar motoarele de generatie noua (chiar si cateva din alea vechi) au baile de ulei etansate cu pasta de etansat, fara garnitura.
Si eu sunt impotriva "siliconului" negru/rosu ca nu isi face treaba, se dilueaza de la benzina, reactioneaza in contact cu uleiul, dar cu pastele de etansare e alta poveste (gen REINZOSIL).


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815

antonov a scris:

Nu prea cred sa aspire aer pe acolo motorul in deceleratie. In fond pe acolo sunt eliminate gazele nearse ce scapa pe langa segmenti, asta datorita compresiei din cilindri si a neetanseitatii complete a segmentilor pe camasa cilindrului. Orice am face noi, fie ca acceleram fie ca deceleram compresia se efectueaza in cilindri la fel, doar ca in a 2-lei caz motorul nu-si mai ia amestec pentru combustie. Continua sa primeasca benzina doar prin jiglorul de relanti si putin aer prin duza furtunului ce pleaca din T-eu. De aceea modelele 1300 fara stut in galeria de admisie au o frana de motor mai promta. In nici un caz motorul nu-si creaza vacuum in carter, adica sa functioneze pe un principiu invers, presiunea din carter sa patrunda in camera de ardere  . Oricum nu am vazut ca traseul de admisie, clapete, sa fie ermetic etans. Deci retineti, ca ori ca acceleram sau deceleram , distributia isi face le fel treaba si compresie in cilindri tot se face.


Ai incercat sa dai la automat la un diesel astupindu-i admisia ? sa vezi ce turatie capata in lipsa de aer Asta face clapeta la carburator la turatii mai mari decit relantiul. La 3000 de ture in frina de motor cu clapeta inchisa ai un vacuum foarte mare in cilindru si, macar pina apare scinteia ai vacuum si in carter, adica aspiri de pe jos praful

Modificat de Oldman (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067

antonov a scris:

In sfarsit am schimbat si toate garniturile de sub carburator inclusiv distantierul din ebonita.  Sa nu uit , toate imbinarile ale furtunelor de combustibil trebuie sa aiba coliere(s-au uitat si cei de la RAR).  In sfarsit am montat carburatorul pe masina, pe urma am gresat cu pompita de ulei axul clapetei de acceleratie, cablul de soc, parghia pompitei de sprit. Stiind faptul ca la Dacie , iarna , epuratorul de gaze nu face fata, am montat un furtun care evacueaza gazele sub masina. Explicatia consta in faptul ca iarna , din cauza traseelor scurte se formeaza condens in capacul de colbutori, acea spuma alba, e bine ca sa se evite patrunderea ei in carburator. Totul a durat 2 ore.De obicei am un consum de 5,8-6% in afara lozalitatilor, la o viteza constanta de 80km/ora, cutie in 4 trepte. Cred ca odata cu montarea dispozitivului de la colegul Autom, consumul nu va mai depasi max 5%


Salut!

1. cele doua montaje promise sunt ambalate frumos la mine pe masa si asteapta sa fac drumul la posta ca sa zboare spre masina matale

2. Vezi ca pentru montajele astea trebuie sa schimbi flansa cu pata calda.

3. pe masina ta este un asemenea dispozitiv ( pneumatic) care este posibil, daca functioneaza corect, sa anuleze proprietatile dispozitivului EEBIO.



Ps. Te-ai elucidat cum se monteaza cablaraia la EEBIO?


_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 13 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
Uite ceva ce te intereseaza:

_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Nu are nici o legatura exemplul dat , cu motorul diesel. Sa refacem discutia pe baza acestui desen:


Deci decelerarea reprezinta o infranare aplicata la arborele cotit , astfel concordata cu reducerea drastica a admisiei pentru combustie, motorul aspirand un amestec ff sarac care odata comprimat in faza 'b' nu are cum sa se mai aprinda in faza 'c' astfel ca in faza 'd' evacuarea este ff slaba. asta nu inseamna ca motorul nu-si respecta ciclul.   
   Vreau sa stiu si eu    in ce faza a ciclului motor se face aspiratia    prin carter  ... .

replicile colegilor de pana acum se bazeaza pe o conceptie simpla   cum ca frana de motor creeaza vacuum in carter
   



Acu' , na , ce sa fac !?  ... rog pe moderator sa mute discutia asta la "discutii tehnice"( sper ca nu vor vedea aceste interventii si copiii de 14 ani)  

time-out winter are nici legatura exemplul dat motorul diesel. refacem discutia baza acestui

21.8KB


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

antonov a scris:

Nu prea cred sa aspire aer pe acolo motorul in deceleratie. In fond pe acolo sunt eliminate gazele nearse ce scapa pe langa segmenti, asta datorita compresiei din cilindri si a neetanseitatii complete a segmentilor pe camasa cilindrului. Orice am face noi, fie ca acceleram fie ca deceleram compresia se efectueaza in cilindri la fel, doar ca in a 2-lei caz motorul nu-si mai ia amestec pentru combustie. Continua sa primeasca benzina doar prin jiglorul de relanti si putin aer prin duza furtunului ce pleaca din T-eu. De aceea modelele 1300 fara stut in galeria de admisie au o frana de motor mai promta. In nici un caz motorul nu-si creaza vacuum in carter, adica sa functioneze pe un principiu invers, presiunea din carter sa patrunda in camera de ardere  . Oricum nu am vazut ca traseul de admisie, clapete, sa fie ermetic etans. Deci retineti, ca ori ca acceleram sau deceleram , distributia isi face le fel treaba si compresie in cilindri tot se face.

Atunci lasa linistit furtunul ala si vei vedea rezultatul, peste vreo 20.000 km.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Asa cum am spus mai sus, la turatii mari in frina de motor cu clapeta carburatorului inchisa (nu la frina de motor partiala) motorul nemaiavind scapari de compresie din camera de ardere pe linga segmenti (pentru ca, dupa citeva ture, lucreaza ca o pompa de vacuum, - asta era analogia cu dieselul cu admisia astupata - dupa citeva rotatii pe automat ii creste turatia pt ca nu mai are compresie nemaiaspirind aer), trage aer in carter pe la furtunul de ventilatie, vacuumul din camera de ardere aparut in timpul admisiei propagindu-se pe linga segmenti. Fenomenul este cu atit mai accentuat cu cit motorul este mai uzat.

Inchei aici aceasta problema, care nu este doar teoretica, asa cum s-ar putea crede, ci este verificata si practic, chiar de mine acum multi ani...

Asa cum a spus si Misu, ce faci cu masina ta e numai treaba ta...


pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la