CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Anne98
Femeie
25 ani
Buzau
cauta Barbat
25 - 50 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / O.T.V. - Old Timer Virus / Nasterea SGM Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
melinda
Membru Senior

Din: Giroc- Banat
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 607


_______________________________________
Dorin si SGM

"you may delay, but time will not. "- Benjamin Franklin

pus acum 13 ani
   
melinda
Membru Senior

Din: Giroc- Banat
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 607
Strămoşul ATV-ului într-un muzeu girocean

Familia Dorin şi Melinda Bagiu este o familie tânără, modernă, exuberantă, plină de viaţă şi cu hobby pentru tot ceea ce vechi. Dacă Melinda a strâns de prin familie “piglaisurile” – fiarele de călcat vechi, cele cu jăratec, şi lămpile de petrol, pasiunea pentru vechi a lui Dorin s-a îndreptat spre domeniul auto, al maşinilor retro, pentru care are un adevărat cult. O altă componentă care uneşte familia Bagiu este dragostea. Tinerii s-au cunoscut în urmă cu mai bine de zece ani, veniţi la “şcoli” în Timişoara, el din Reşiţa, ea din Lugoj. Dorin a absolvit Politehnica, apoi dreptul, ea – ştiinţele economice, s-au căsătorit, iar astăzi dragostea lor se răsfrânge asupra celor trei fiice: Maria Alexia, de 7 ani, şi gemenele Ştefania şi Georgiana – iniţialele de la prenumele lor  «SGM» devenind şi numele viitorului muzeu de maşini vechi încropit de familia Bagiu la Giroc. Căsătoriţi, ei şi-au căutat un rost în viaţă, s-au gândit să-şi construiască o casă, apoi a fost nevoie de un teren, o bucată de pământ mai ieftină, iar Girocul li s-a părut locul potrivit. Au cumpărat terenul şi au construit casa şi anexele în regie proprie.
«Un merit deosebit în faptul că am reuşit să facem tot ceea ce am făcut la Giroc – ne spun soţii Bagiu – îl are domnul primar Iosif Ionel Toma, care ne-a ajutat din prima clipă. Nu ne-a cunoscut înainte, nu a fost vorba de intermediari, rude sau prieteni şi primarul ne-a ajutat necondiţionat. Îi datorăm aproape totul. Este un om deosebit, căruia nici nu ştim cum am putea să-i mulţumim vreodată».
Deşi veniţi din oraşe diferite ale Banatului şi stabiliţi la Giroc, soţii Bagiu se consideră astăzi giroceni-giroceni adevăraţi şi sunt înflăcăraţi de un patriotism local curat, în cel mai bun sens al cuvântului. “Eu stau la Giroc, spune Dorin, cu familia mea, am casa aici, aici voi face şi muzeul de maşini, iar primii care vor şti despre acest muzeu şi-l vor vizita vor fi tot girocenii”.


Un vis devenit realitate
Dorin Bagiu este unul dintre oamenii care au reuşit să-şi împlinească visele din copilărie. Fiecare dintre noi, cu siguranţă, ne aducem aminte cât ne doream ca, atunci când vom fi mari, să avem maşini precum cele pe care le vedeam trecând în viteză pe stradă. Copilăria lui Dorin Bagiu, din acest punct de vedere, a însemnat cu precădere maşini româneşti, dar şi autoturisme produse în fostele state comuniste sau în cele occidentale, aduse în ţară în perioada deschiderii regimului ceauşist spre occident. Aşa se face că astăzi, în atelierul din curtea casei, dar şi într-un loc ce va deveni în curând muzeu, a strâns 15 maşini şi cinci motociclete fabricate între anii 1942-1965. Pasiunea pentru motoare şi pentru tot ce înseamnă deplasarea pe două, trei sau patru roţi, cu care şi-a molipsit iremediabil şi soţia, Dorin Bagiu o are de mic. A învăţat să conducă la 14 ani, iar la 17 ani, chiar de ziua lui, a făcut şi prima boroboaţă automobilistică: s-a răsturnat cu tractorul tatălui său! În ziua în care a împlinit 18 ani a şi intrat în posesia permisului auto, unul complet, pentru toate categoriile. A urmat, firesc, după terminarea liceului, o facultate în domeniu. A absolvit secţia autovehicule rutiere a Universităţii Politehnica, în 1999, cu media 9,80. În studenţie, pentru a se întreţine, după cursuri, repara maşini. Mai târziu a urmat o facultate de drept, meseria de jurist fiind, de altfel, cea de pe urma căreia îşi câştigă salariul. Acum lucrează ca şi consilier juridic la o companie de asigurări, dar, zilnic (cu excepţia sărbătorilor şi a concediilor), în medie patru ore pe zi, meştereşte în atelier la «bijuteriile» pe care a reuşit să le strângă în ultimii patru ani. Bazele viitorului SGM Museum au fost puse cu trei ani în urmă, când familia Bagiu a cumpărat un teren pe care va amenaja un spaţiu acoperit de 300 de metri patraţi şi un altul în aer liber, de 400 de metri patraţi, unde vor fi expuse maşinile şi motocicletele.

Lăstunul, sigla muzeului
Dintre multitudinea de mărci care se vor regăsi în muzeul SGM din Giroc una singură a fost aleasă să apară pe siglă. «Lăstunul – ne spune Dorin Bagiu – este un produs sută la sută timişorean, bănăţean. A fost maşina locală, aşa că este firesc să ocupe un loc de cinste în muzeu». Ca la fiecare autoturism pe care îl restaurează, Dorin Bagiu a lucrat mult şi la Lăstun. A reuşit, până acum, să-i recondiţioneze exteriorul şi în curând va finaliza interiorul şi motorul. Bineînţeles că dintre autovehiculele autohtone nu lipsesc diferitele modele de Dacia, de la Dacia 1100, la Dacia 1300 (aceasta din urmă va fi transformată într-o maşină cum avea miliţia pe vremuri) sau Oltcit (un model sută la sută Citroen, asamblat doar în România, la Craiova). Vizitatorii muzeului, pe care familia Bagiu îi aşteaptă chiar de acum, vor păutea admira şi câteva modele speciale: o Volgă rusească din anii ’50, puternică precum un tanc, câteva modele de Skoda, Lada, Moskvich sau Wartburg, produse în fostele ţări ale blocului comunist, dar şi modele occidentale, cum ar fi Renault sau Fiat. Toate se vor transforma în obiecte de muzeu şi vor aduce la Giroc o parte din istoria tehnicii auto din mileniul trecut.

Bijuteriile colecţiei
Indiscutabil, toate maşinile din colecţia familiei Bagiu sunt bijuterii ale tehnicii din perioade istorice apropiate sau mai îndepărtate. Cu toate acestea, există câteva piese care ies în evidenţă. În primul rând, ne dezvăluie Dorin Bagiu, de departe, cea mai valoroasă maşină este un FIAt 1100 Family, fabricat în 1963. La ora actuală, doar câteva exemplare mai există în colecţii private şi este estimată la peste 6.000 de euro. O altă piesă de rezistenţă, de data aceasta bijuteria doamnei Bagiu, este Fiatul 600, fabricat în 1962. Un alt Renault, de această dată modelul Gordini, va deţine un loc de cinste în viitorul muzeu auto de la Giroc. Muzeul are si un Renault 16 supranumita «Regina şoselelor», O altă piesă, care are şi o valoare sentimentală, este Dacia 1100, construită în 1972: în urmă cu patru ani, de sărbători, Melinda i-a cerut lui Dorin un cadou mai special; este vorba chiar de maşina care astăzi circulă pe şosele şi stârneşte curiozitatea şoferilor. La capitolul moto, supremaţia o deţine (într-un top realizat de autorii acestui material) motocicleta rusească Ural, cu transmisie pe cadran şi cu marşarier, produsă în 1956. Poveste acesteia este mai mult decât interesantă: proiectul este al producătorului german BMW, însă a ajuns pe mâna sovieticilor, care au construit înaintea nemţilor performanta motocicletă cu ataş. De asemenea, printre exponate face parte şi un precursor al popularelor ATV-uri, realizat de un pensionar girocean în urmă cu câteva zeci de ani.

Goana după exponate
Pentru a-şi alimenta pasiunea şi pentru a strânge exponate pentru viitorul muzeu, Dorin Bagiu a colindat ţara de la un cap la altul şi a achiziţionat maşină după maşină. Şi nu doar din România şi-a adus autoturismele (din oraşe precum Câmpia Turzii, Teiuş sau Braşov), ci şi din Ungaria. «Problema este că aceste maşini nu se mai construiesc demult, iar pentru a face rost de piese trebuie să merg prin ţară sau străinătate. De exemplu, pentru a face rost de sigla originală a Uzinei de Autoturisme din Piteşti, am fost nevoit să dau 250 de telefoane», ne dezvăluie Dorin Bagiu, care priveşte căutarea pieselor pentru maşinile sale ca pe o aventură. De altfel, întreaga poveste a muzeului este o aventură, una la care familia Bagiu vă invită şi pe dumneavoastră, girocenii, să luaţi parte. Tocmai de aceea, porţile viitorului SGM Museum vă sunt deschise tot timpul.
Anton BORBELY


_______________________________________
Dorin si SGM

"you may delay, but time will not. "- Benjamin Franklin

pus acum 13 ani
   
melinda
Membru Senior

Din: Giroc- Banat
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 607
nasterea SGM , prezentata mai sus este un articol din almanahul girocului pe anul 2011. eu am cumparat cu 7 ani in urma un atv facut de un tinichigiu batran din satul nostru care a facut mai multe jucarii.ajungand la dansul reporterii de la almanh au fost deturnati de acesta catre muzeul meu.

_______________________________________
Dorin si SGM

"you may delay, but time will not. "- Benjamin Franklin

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

melinda a scris:




Copilăria lui Dorin Bagiu, din acest punct de vedere, a însemnat cu precădere maşini româneşti, dar şi autoturisme produse în fostele state comuniste sau în cele occidentale, aduse în ţară în perioada deschiderii regimului ceauşist spre occident. Aşa se face că astăzi, în atelierul din curtea casei, dar şi într-un loc ce va deveni în curând muzeu, a strâns 15 maşini şi cinci motociclete fabricate între anii 1942-1965.   A învăţat să conducă la 14 ani, iar la 17 ani, chiar de ziua lui, a făcut şi prima boroboaţă automobilistică: s-a răsturnat cu tractorul tatălui său! În ziua în care a împlinit 18 ani a şi intrat în posesia permisului auto, unul complet, pentru toate categoriile. A urmat, firesc, după terminarea liceului, o facultate în domeniu. A absolvit secţia autovehicule rutiere a Universităţii Politehnica, în 1999, cu media 9,80. În studenţie, pentru a se întreţine, după cursuri, repara maşini. Mai târziu a urmat o facultate de drept, meseria de jurist fiind, de altfel, cea de pe urma căreia îşi câştigă salariul. Acum lucrează ca şi consilier juridic la o companie de asigurări, dar, zilnic (cu excepţia sărbătorilor şi a concediilor), în medie patru ore pe zi, meştereşte în atelier la «bijuteriile» pe care a reuşit să le strângă în ultimii patru ani. Bazele viitorului SGM Museum au fost puse cu trei ani în urmă, când familia Bagiu a cumpărat un teren pe care va amenaja un spaţiu acoperit de 300 de metri patraţi şi un altul în aer liber, de 400 de metri patraţi, unde vor fi expuse maşinile şi motocicletele.

Lăstunul, sigla muzeului
Dintre multitudinea de mărci care se vor regăsi în muzeul SGM din Giroc una singură a fost aleasă să apară pe siglă. «Lăstunul – ne spune Dorin Bagiu – este un produs sută la sută timişorean, bănăţean. A fost maşina locală, aşa că este firesc să ocupe un loc de cinste în muzeu». Ca la fiecare autoturism pe care îl restaurează, Dorin Bagiu a lucrat mult şi la Lăstun. A reuşit, până acum, să-i recondiţioneze exteriorul şi în curând va finaliza interiorul şi motorul. Bineînţeles că dintre autovehiculele autohtone nu lipsesc diferitele modele de Dacia, de la Dacia 1100, la Dacia 1300 (aceasta din urmă va fi transformată într-o maşină cum avea miliţia pe vremuri) sau Oltcit (un model sută la sută Citroen, asamblat doar în România, la Craiova). Vizitatorii muzeului, pe care familia Bagiu îi aşteaptă chiar de acum, vor păutea admira şi câteva modele speciale: o Volgă rusească din anii ’50, puternică precum un tanc, câteva modele de Skoda, Lada, Moskvich sau Wartburg, produse în fostele ţări ale blocului comunist, dar şi modele occidentale, cum ar fi Renault sau Fiat. Toate se vor transforma în obiecte de muzeu şi vor aduce la Giroc o parte din istoria tehnicii auto din mileniul trecut.

Bijuteriile colecţiei
Indiscutabil, toate maşinile din colecţia familiei Bagiu sunt bijuterii ale tehnicii din perioade istorice apropiate sau mai îndepărtate. Cu toate acestea, există câteva piese care ies în evidenţă. În primul rând, ne dezvăluie Dorin Bagiu, de departe, cea mai valoroasă maşină este un FIAt 1100 Family, fabricat în 1963. La ora actuală, doar câteva exemplare mai există în colecţii private şi este estimată la peste 6.000 de euro. O altă piesă de rezistenţă, de data aceasta bijuteria doamnei Bagiu, este Fiatul 600, fabricat în 1962. Un alt Renault, de această dată modelul Gordini, va deţine un loc de cinste în viitorul muzeu auto de la Giroc. Muzeul are si un Renault 16 supranumita «Regina şoselelor», O altă piesă, care are şi o valoare sentimentală, este Dacia 1100, construită în 1972: în urmă cu patru ani, de sărbători, Melinda i-a cerut lui Dorin un cadou mai special; este vorba chiar de maşina care astăzi circulă pe şosele şi stârneşte curiozitatea şoferilor. La capitolul moto, supremaţia o deţine (într-un top realizat de autorii acestui material) motocicleta rusească Ural, cu transmisie pe cadran şi cu marşarier, produsă în 1956. Poveste acesteia este mai mult decât interesantă: proiectul este al producătorului german BMW, însă a ajuns pe mâna sovieticilor, care au construit înaintea nemţilor performanta motocicletă cu ataş. De asemenea, printre exponate face parte şi un precursor al popularelor ATV-uri, realizat de un pensionar girocean în urmă cu câteva zeci de ani.

Goana după exponate
Pentru a-şi alimenta pasiunea şi pentru a strânge exponate pentru viitorul muzeu, Dorin Bagiu a colindat ţara de la un cap la altul şi a achiziţionat maşină după maşină. Şi nu doar din România şi-a adus autoturismele (din oraşe precum Câmpia Turzii, Teiuş sau Braşov), ci şi din Ungaria. «Problema este că aceste maşini nu se mai construiesc demult, iar pentru a face rost de piese trebuie să merg prin ţară sau străinătate. De exemplu, pentru a face rost de sigla originală a Uzinei de Autoturisme din Piteşti, am fost nevoit să dau 250 de telefoane», ne dezvăluie Dorin Bagiu, care priveşte căutarea pieselor pentru maşinile sale ca pe o aventură. De altfel, întreaga poveste a muzeului este o aventură, una la care familia Bagiu vă invită şi pe dumneavoastră, girocenii, să luaţi parte. Tocmai de aceea, porţile viitorului SGM Museum vă sunt deschise tot timpul.
Anton BORBELY


Uimitor de cunoscuta mi se pare povestea ta!




_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la