CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
sexy_andrea2006
Femeie
22 ani
Sibiu
cauta Barbat
22 - 48 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Lucrari de intretinere / Garnituri de frana Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Azi iarasi am ramas fara frane la dacia mea galbena!
Dobitocii astia mioritici nu sunt in stare sa faca niste garnituri de frana pentru pompa centrala, din ceva material ca lumea!
Alea vechi originale tinau fara probleme 5-6 ani, dar astea ce se gasesc acuma sunt parca din plastilina, dupa max 5-6 luni trbuie sa le schimb.
Deci nu dispare frana brusc, doar se inmoaie pedala si picura lichidul pe pedala.
Tare enervant! Va trebui sa caut ceva garnituri mai de calitate ca asa nu se mai poate!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Nu sunt de vina garniturile . Pot fi 3 cauze 1: ai folosit lichid de frana prea tare (dot4) in loc sa pui Dot3, Vezi ca de obicei cu greu mai gasesti lichid de frana original, darmite sa mai fie si dot3.., preferabil sa nu cumperi de srl ci ia unul de marca.                                                                                                                                                                cauza 2: nu ai schimbat de mult timp lichidul de frana, este obligatoriu sa fie schimbat complet lichidul de frana la 2 ani !!     ...apropo.. cata lume schimba lichidul de frana la 2 ani !!?                                          cauza3: defectiuni si uzura accentuata la pompa de frana, pozibil ovalizare, rizuri
                                                   cauza 4: ar putea fi si garniturile de frana neconforme,... desi eu de-alungul anilor , ultima oara acum 2 luni.. am pus garnituri de frana (pompa centrala, etrieri, cilindri)  facute indiferent de producator si nu am avut probleme niciodata cu ele. Am avut si eu probleme , cu ani in urma, cu lichidul de frana , acesta devine acid odata cu invechirea sa, mananca garniturile,


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Garniturile is de vina ca lichidul este DOT3, iar o data la doi ani o schimb total, iar ultima data a fost primavara trecuta.
Pompa cemtrala are vreo doi ani si nu e uzata.
Din pacate erau ganituri de tip SRL... trebuie sa caut ceva  mai de calitate.
Faza e ca atat garniturile de frana, cat si furtunele de frana si burdufele de planetara, ce se gasesc in comert sunt foarte slabe calitativ.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Corect, nu se mai fabrica garnituri bune
Antonov, lichidul de frana nu manca garniturile dupa 2 ani, si nu pentru acea presupusa cauza se schimba ci pentru ca isi pierde calitatile de la ciclurile variabile de solicitare termica (ba fierbe ba ingheata), iar pentru ca nu este hidrofob, creste concentratia de apa. Exista metode de a testa lichidul daca e bun. Iar nu exista lichide de frana "prea tari" sau "mai tari", ca lichidul de frana nu e tuica, ele se clasifica doar prin natura uleiului, si temperatura de fierbere. Dot 4 e compatibil cu dot 3. Singurele care nu sunt compatibile sunt alea siliconice, care sunt mult mai bune, se pot folosi si acelea cu conditia sa se schimbe tot uleiul din instalatie si toate furtunele


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Misu, cea mai buna solutie, pt garnituri, daca corpul pompei e bun, o constituie cumpararea lor de la un magazin de piese de masini straine, pt tipul R`12, daca ai pompa simpla, sau dupa diametru si tip pt pompa dubla. Cele italiene, Autofren parca le zice, sint f bune

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Nu ma complic, cu garniturile! Cel mai bine schimb si pompa centrala cat si cilindrii de frana cu altele noi!

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Eu acum cativa ani am topit garniturile in 30 minute ! Cele de la pompa. Pusesem Dot 4(a aparut si Dot5). Am repus  Dot 3 si nu mai am probleme

pus acum 13 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Cand schimbi lichidul de frana, conteaza in ce ordine aerisesti ?

Marturisesc ca nici eu pana acum nu am facut o operatie dedicata de inlocuire a lichidului de frana, ci ma bazam pe faptul ca atunci cand puneam placute noi, aeriseam din belsug si improspatam o mare parte a circuitului.


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 13 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815

jgr1001 a scris:

Cand schimbi lichidul de frana, conteaza in ce ordine aerisesti ?

Marturisesc ca nici eu pana acum nu am facut o operatie dedicata de inlocuire a lichidului de frana, ci ma bazam pe faptul ca atunci cand puneam placute noi, aeriseam din belsug si improspatam o mare parte a circuitului.


Se incepe cu cea mai departata roata de pompa de frina si se termina cu cea mai apropiata, adica: dr sp - stg sp - dr f - stg f.
Dca ai umblat la pompa e bine, mai intii, sa aerisesti putin pe la conductele de pe pompa


pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Eu procedez invers. Incep cu cea mai apropiata roata de pompa(pentru ca are cel mai putin aer pe conducta) si continui in ordine crescatoare . Deci stanga -fata; dreapta-fata; apoi spatele-nu mai conteaza deoarece sunt egale.
     Dar in primul rand aerisesc POMPA CENTRALA DE FRANA !!!  Cele dublucircuit au si stut de aerisire, celelalte pe la conducte. De aceea ordinea este de la mic la mare. ; adica de la pompa -la roti !!
    Aerisind mai intai spatele, risti sa-ti vina(urce) aer in pompa de la rotile din fata(foarte facil si rapid).
    Pentru a aerisi spatele trebuie verificat repartitorul ! 


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Oldman a scris:


jgr1001 a scris:

Cand schimbi lichidul de frana, conteaza in ce ordine aerisesti ?

Marturisesc ca nici eu pana acum nu am facut o operatie dedicata de inlocuire a lichidului de frana, ci ma bazam pe faptul ca atunci cand puneam placute noi, aeriseam din belsug si improspatam o mare parte a circuitului.


Se incepe cu cea mai departata roata de pompa de frina si se termina cu cea mai apropiata, adica: dr sp - stg sp - dr f - stg f.
Dca ai umblat la pompa e bine, mai intii, sa aerisesti putin pe la conductele de pe pompa



Se incepe intotdeauna cu roata cea mai indepartata, dr spate, apoi stg spate, dreapta fata, stanga fata, iar daca pompa de frana are si ea aerisitor ala se face ultima.
De obicei trebuie doua persoane pentru aerisire, unu care sta in masina si pedaleaza si unu care aeriseste dedesubt.
Dar pentru lupii singuratici, exista si "metoda sinei de cale ferata" sau "metoda bolovanului de bordura"


Am schimbat pompa si am schimbat tot lichidul, am aerisit, iar acuma am frane teapene!
La primavara vreau sa-i pun niste tamburi mai mari si saboti cu sistem de autoreglaj, ca asa cu excentricele e nasol, ca mai tot timpul se ruginesc si nu pot regla sabotii ca lumea.

Iau tamburii, placa suport si sabotii cu autoreglaj de pe R15-le verde ca ala are oricum puntea spate rupta si-i pun o punte noua de Break, identica cu cea de R15.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Merci de lamuriri 

_______________________________________
diverse cazane

pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Eu stiu ca se aerisesc in diagonala. In manualu' haynes pentru Nissan N15 asta scria, asta am facut... si a mers de minune. Fara aerisire a pompei sau alte balarii. Aerul din pompa oricum se duce pe conducte pana la etrieri asa ca nu inteleg ce v-a venit cu pompa centrala...

Pentru a face treaba de unul singur poti sa iti cumperi un "brake bleeding kit" de la draper, e 30-40 lei si nu mai trebuie sa fentezi pe cineva sa vina sa te ajute.


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

blind a scris:

Eu stiu ca se aerisesc in diagonala. In manualu' haynes pentru Nissan N15 asta scria, asta am facut... si a mers de minune. Fara aerisire a pompei sau alte balarii. Aerul din pompa oricum se duce pe conducte pana la etrieri asa ca nu inteleg ce v-a venit cu pompa centrala...

Pentru a face treaba de unul singur poti sa iti cumperi un "brake bleeding kit" de la draper, e 30-40 lei si nu mai trebuie sa fentezi pe cineva sa vina sa te ajute.


Sunt masini de generatie mai noua, la care sistemul de franare este imparit in diagonala, adica stanga - fata dreapta spate su dreapta fata - stanga spate, acolo intr-adevar asa este cum zici.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815

blind a scris:

Eu stiu ca se aerisesc in diagonala. In manualu' haynes pentru Nissan N15 asta scria, asta am facut... si a mers de minune. Fara aerisire a pompei sau alte balarii. Aerul din pompa oricum se duce pe conducte pana la etrieri asa ca nu inteleg ce v-a venit cu pompa centrala...

Pentru a face treaba de unul singur poti sa iti cumperi un "brake bleeding kit" de la draper, e 30-40 lei si nu mai trebuie sa fentezi pe cineva sa vina sa te ajute.

Foarte multe pompe, in special cele de origine frantuzeasca, au pe ele sistemul de inchidere al circuitului avariat, pentru a limita pierderea lichidului de frina. Acestea se aerisesc foarte greu sau deloc daca nu aerisesti intii respectivul sistem care, odata actionat blocheaza iesirea pe unul din circuitele sale. A se vede Dacia cu pompa cu ICP pe ea. Credeti ca producatorul pompei monteaza aerisitor pe ea degeaba? Tot o masina romaneasca, Oltcitul RM avea icp-ul pe aripa, la 10 cm de pompa,  tot cu aerisitor pe el. Deasemenea, multe din masinile cu ABS au pe unitatea abs aerisitoare, mai ales la sistemele Delphi, cu camere variabile. Daca poti scoate aerul la pompa, nu inteleg de ce trebuie sa-l plimbi prin toata instalatia, pina la roata, ca sa emulsioneze lichidul si sa lungesti aerisirea si sa pierzi mai mult lichid

Modificat de Oldman (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Pompe cu By-Pass ,  se cheama.  S-au montat la Dacia dupa 2000

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
S-o montat inca din anii 80, pe Daciile de export!
Aveau si un senzor pe ele, pentru becul "Brake", montat direct pe corpul pompei si nu pe capacul rezervorului, care aprindea cand una din circuite pierdea presiune.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815

Misu de Cluj a scris:

S-o montat inca din anii 80, pe Daciile de export!
Aveau si un senzor pe ele, pentru becul "Brake", montat direct pe corpul pompei si nu pe capacul rezervorului, care aprindea cand una din circuite pierdea presiune.


Din asta a avut taica-meu pe Dacia 1300 lux export Belgia, an de fabricatie 1975 dublu circuit fata - spate, pompa DBA, fara servofrina


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Si 1300 Break din anii 70, avea pompa din asta!
Dar Breakul avea si servo, din cate stiu!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Lichid de fráná DOT 3 se gáseste din belsug in toate magazinele auto din Hu si-s de calitate f.buná-
Eu utilizez la toate vehicolele mele un lichid lockheed Dot 5 pe bazá de ulei de silicon.-special fácutá ptr conditii meteo extreme-folositá si de armata SUA si a dispárut fenomenul de gripare a fránelor la masinile ce nu se miscá cu lunile ! Asa este Tractionul Avant, Dubita Citroen, Ami 6, Cv 2 si Dyane-ul vechi pe tamburi, etc....
Asta am invátat-o de la prietenul meu din Belgia care restaureazá si lucreazá de mai bine de 30 de ani si a partcipat si la nenumárate Raliuri (Tunisia, Maroc, Coasta de Fildes, Turcia, Rallye des Alpes, etc toate in condirtii extreme de solicitare a sist de fránare.
La indicatia lui o utilizez de 3 ani si n-am probleme. E drept cá la mine cea mai mare problemá a fost griparea din cauza nefolosirii masinii, nu conditiile meteo extreme !      

Modificat de cv2adi (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
as
Membru Senior

Din: Sannicolau Mare, Timis
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 445

cv2adi a scris:

Lichid de fráná DOT 3 se gáseste din belsug in toate magazinele auto din Hu si-s de calitate f.buná-
Eu utilizez la toate vehicolele mele un lichid lockheed Dot 5 pe bazá de ulei de silicon.-special fácutá ptr conditii meteo extreme-folositá si de armata SUA si a dispárut fenomenul de gripare a fránelor la masinile ce nu se miscá cu lunile ! Asa este Tractionul Avant, Dubita Citroen, Ami 6, Cv 2 si Dyane-ul vechi pe tamburi, etc....
Asta am invátat-o de la prietenul meu din Belgia care restaureazá si lucreazá de mai bine de 30 de ani si a partcipat si la nenumárate Raliuri (Tunisia, Maroc, Coasta de Fildes, Turcia, Rallye des Alpes, etc toate in condirtii extreme de solicitare a sist de fránare.
La indicatia lui o utilizez de 3 ani si n-am probleme. E drept cá la mine cea mai mare problemá a fost griparea din cauza nefolosirii masinii, nu conditiile meteo extreme !      


Spune-mi te rog, daca la o masina care a avut lichid de frana din perioada comunista, s-ar trece la un lichid lockheed Dot 5 pe baza de ulei de silicon, ar trebui shimbate furtunele si garniturile cu altele noi ?


pus acum 13 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Nu-s in másurá sá-ti ráspund exact la intrebare din mai multe motive :
1.Nu am experientá cu masinile foste comuniste in aceastá privintá
2.La citroebnuri cu lockheed, merge treaba, n-am schimbat absolut nimic si au sist  de fráná vechi, deci asta nu atacá garniturile si restul pieselor de cauciuc din sist. de fráná.
3.Avánd in vedere cá este pe bazá de ulei de silicon, folosit de noi pe suprafete de cauciuc ptr a lustrui si a reinvia sá zic asa aceste suprafete , nu cred sá producá fenomene de alterare sau degradare a cauciucurilor, din contrá, oferá protectie, ceea ce scrie si pe fllacon in Englezá.
Faptul cá este folositá de armatá in SUA si alte tári fiind hidrofugá, cred cá vorbeste de la sine.
Ceea ce stiu insá precis : Lichidul de fráná Lockheed DOT nu este compatibilá cu LHM-ul -lichidul Hidraulic Mineral folosit la Citroenurile 2 cV si altele.Ptr nestiutori, costá mult dacá introduc Lockheed DOT intr-un sistem de fránare cu LHM si viceversa !     
Eu cred cá la frumusetea aia de IMS pe care-l restaurezi merge DOT 5.Spor la treabá in continuare !

Modificat de cv2adi (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
as
Membru Senior

Din: Sannicolau Mare, Timis
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 445
Multumesc frumos!
Eu ma temeam ca lichidul siliconic sa nu intre in reactie cu lichidul de frana comunist impregnat in garnituri si furtune sa se produca depuneri sau alte lucruri neplacute.    


pus acum 13 ani
   
wob
Membru Senior

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
As,  sa stii ca se gaseste si DOT Universal, care este conpertibil cu orocare tip de DOT, si care a fost in masina.

_______________________________________
Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare.
                                                   David Duhan.

pus acum 13 ani
   
wob
Membru Senior

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
Misu, daca poti sa-mi dat tipul de pompa centrala,ce scrie pe el, ma pot iuta la noi daca aduce si la ce pret. Avem un magazin care este cu pret bun, de expl.mie mi-a adus la buburuze cilindrii receptori(de asta aveam nevoie) facute in Italia,conplecte,si cu 2 ani garantie, la 38 de Roni/bucata.
  Pe corpul pompei scrie tipul, mai dai diametrul care o stii dupa garnituri luate si te anunt ce si cum. Cu placere.


_______________________________________
Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare.
                                                   David Duhan.

pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la