Misu de Cluj
Admin
![](/img/avatars/classiccar/2.jpg) Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48303
|
|
Deci, mai clar, despre ce zicea Amb13, la broaste , ar fi urmatoarele de revizuit:
1. La motor, cand schimbi uleiul, dupa ce scoti busonul de golire si se scurge uleiul, sacoate si placa aia rotunda ce e prins ci cele 6 suruburi M6, ca sub ala este filtrul de ulei cu sita, ce trebuie dat jos, cu ocazia, schimbului de ulei, apoi spalat bine in benzina, dupa care pui niste garnituri de carton noi si montezi filtrul la loc. Se pune, numai ulei 15W40.
2. La cutie, exista doua busoane de golire pe dedesubt, una sub cutie si una pe sub diferential, precum si un buson de umplere pe lateral. La busoanele astea vei avea nevoie de o cheie speciala hexagon de 17. Cei mai multineglijeaza schimbatul uleiului de transmisie, din cauza, ca nu au cheia respectiva.
3. La puntea din fata, exista 4 gresoare, pentru ungerea bucsilor arcurilor. Vei avea nevoie, de o pompa de gresaj, cu care sa presezi vaselina prin gresoarele alea. Faza asta, iarasi este neglijata de multa lume, ca nu au pompa de gresaj.
4. Caseta de directie este de tip melc si rola, in care se pune cam 0,3 l de ulei de transmisie. Caseta de directie nu are buson de golire, doar un buson pe lateral, cu cap patrat. Acolo, iarasi va trebui sa ai o cheie speciala, ca s-o desfaci si sa verifici, daca are ulei inauntru. Asta este neglijat, de aproape toti posesorii de broasca, din cauza, ca nu ai acces la caseta de directie, doar prin portbagaj, dupa ce demontezi, rezervorul de benzina. Este neaparat nevoie sa verifici caseta de directie, ca daca ramane fara ungere, atunci capata joc si va trebui s-o schimbi, cea ce te va costa foarte mult!
5. Si ar mai fi sistemul de franare, la care o data la 2 ani trebuie schimbat lichidul de frana, si cu aceasi ocazie verificate si dupa caz schimbate garniturile de frana de la cilindrii receptori de la roti, precum si garniturile de la pompa centrala. Si bineinteles, se verifica starea tamburilor si a sabotilor de frana, cu aceasi ocazie. Accesul la pompa de frana, se face, tot prin portbagaj, dupa ce demontezi rezervorul de benzina.
Daca ai intrebari, intreaba-ma ca dupa 12 ani de broscareala, eu cunosc aceste masini, cu ochii inchisi! Din fericire, si documentatie pentru ele este din belsug, care iti descrie tot ce trebuie sa faci!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! ![](http://www.3xforum.ro/img/smilies/nono.png) UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! ![](http://www.3xforum.ro/img/smilies/nono.png) SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! ![](http://www.3xforum.ro/img/smilies/nod.png)
|
|