CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Alexanndra1994
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 42 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Lucrari de intretinere / Ghid de utilizare vopsele auto Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48291
Un site unde puteti gasi ghidul de utilizare pentru vopsele auto atat monocomponent 1k cat si bicomponent cu intaritor 2k:



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48291
Emaur


Emaur:


Ghid de aplicare pentru sistemul Emaur

1. Se slefuieste suprafata cu abraziv - granulatie P240.
2. Se curata si se degreseaza suprafata cu Solvoxol D 5095.
3. Se aplica Emaur Grund Auto, diluat cu Emaur Diluant pentru Grund Auto, in proportie de max. 50%. Diluantul este folosit pentru: reducerea eficienta a vascozitatii, etalarea corespunzatoare a peliculei, asigurarea unei grosimi si durate de uscare adecvate.
Emaur Grund Auto este un produs de acoperire monocomponent, pe baza de rasini plivinil-butiralice si pigmenti anticorozivi, folosit in protectia anticoroziva a caroseriilor auto.
Aplicat in sistemul Emaur, el confera o buna aderenta pe metal si o foarte buna rezistenta la coroziune.
Dupa aplicare, Emaur Grund Auto se lasa la uscare aproximativ 2 ore.
Pentru a asigura o buna aderenta, se recomanda slefuirea usoara a stratului anterior cu hartie abraziva - granulatie medie (P240 - 320), inaintea reacoperirii.
4. Se degreseaza supragata cu Solvoxol D 5095.
5. Se aplica Emaur Spritz Chit, diluat cu Emaur Diluant pentru Spritz Chit, in proportie de max. 20%. Diluantul este folosit pentru reducerea eficienta a vascozitatii, etalarea corespunzatoare a peliculei, asigurarea unei grosimi si durate de uscare adecvate.
Emaur Spritz Chit este un produs de acoperire monocomponent, pe baza de rasini nitrocelulozice. Aplicat in sistemul Emaur, el confera o pelicula dura, o slefuire usoara, o buna aderenta la Emaur Grund precum si nivelarea micilor denivelari ale suprafetei.
Se aplica 2-3 straturi de Emaur Spritz Chit, cu timp de aerare intre straturi de 7-10 min in functie de temperatura.
Se lasa la uscare 1 ora la 23°C.
Dupa uscare, se slefuieste fie uscat pe masina cu abraziv de granulatie P400-500, fie ud manual cu granulatie P800-1000.
Se degreseaza cu Solvoxol D 5095.
6. Se aplica Emaur Email Auto 1K , diluat cu Emaur Diluant pentru Email Auto 1K, in proportie de 15 - 20%. Diluantul este folosit pentru reducerea eficienta a vascozitatii, etalarea corespunzatoare a peliculei, asigurarea unei grosimi si durate de uscare adecvate.
Emaur Email este un email monocomponent pe baza de rasini alchido-melaminice folosit pentru vopsirea caroseriilor auto. El asigura rezistenta la intemperii si protectie indelungata.
Prin disponibilitatea lui in 33 nuante opace, confera un aspect placut pentru caroseria oricarui autovehicul.
Se aplica 2-3 straturi normale, cu timp de aerare intre straturi de 7-12 minute, in functie de grosimea filmului sau de temperatura ambientului; in functie de conditiile de exploatare sau culori, numarul de straturi poate creste.
Are o uscare totala de 24 de ore la 23°C sau 60 minute la 80°C - temperatura suportului.
Consum teoretic de 8 mp/litru.

ghid utilizare vopsele auto aplicare pentru sistemul emaur slefuieste suprafata abraziv granulatie Admin

34.1KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48291
Duralchid:


Ghid de aplicare pentru sistemul Duralchid

1. Se slefuieste suprafata cu abraziv - granulatie P240.
2. Se curata si se degreseaza suprafata cu Solvoxol D 5095.
3. Se aplica Duralchid Grund Auto 1K , diluat cu Duralchid Diluant pentru Grund Auto 1K , in proportie de max. 50%. Diluantul este folosit pentru: reducerea eficienta a vascozitatii, etalarea corespunzatoare a peliculei, asigurarea unei grosimi si durate de uscare adecvate.
Dupa aplicare, Duralchid Grund Auto 1K se lasa la uscare aproximativ 2 ore.
Pentru a asigura o buna aderenta, se recomanda slefuirea usoara a stratului anterior cu hartie abraziva - granulatie medie (P240 - 320), inaintea reacoperirii.
4. Se degreseaza supragata cu Solvoxol D 5095.
5. Se aplica Silverpol vopsea intermediara pentru asigurarea unui suport ideal emailului Duralchid Email Auto 2K.
Se combina si se amesteca componentele sistemului cu atentie, respectand cu strictete urmatoarele rapoarte:
Silverpol vopsea intermediara: 750 ml
Silverpol intaritor pentru grund si vopsea intermediara: 250 ml
Se aplica 2-3 straturi de Silverpol vopsea intermediara, cu timp de aerare intre straturi de 7-10 minute in functie de temperatura.
Se lasa la uscare 14 ore la 20°C sau 30 minute la 80°C - temperatura suportului.
Dupa uscare, se slefuieste fie pe uscat pe masina cu abraziv de granulatie P400-500, fie ud manual cu granulatie P800-1000.
Se degreseaza cu Solvoxol D5095.
6. Se aplica Duralchid Email Auto 2K, diluat cu Duralchid Diluant pentru Email Auto 2K, in proportie de 15 - 20%. Diluantul este folosit pentru reducerea eficienta a vascozitatii, etalarea corespunzatoare a peliculei, asigurarea unei grosimi si durate de uscare adecvate.
Duralchid Email este un email bicomponent pe baza de arasini alchido-melamice folosit pentru vopsirea caroseriilor auto. El asigura rezistenta la intemperii si protectie indelungata.
Se combina si se amesteca componentele sistemului cu atentie, respectand cu strictete urmatoarele rapoarte:
Duralchid Email: 750 ml
Duralchid Intaritor pentru Email: 250 ml
Amestecul are o durata limitata de utilizare (viabilitate - pot life) de cca 4 ore la 20°C. Se va prepara numai cantitatea posibill de utilizat in perioada de viabilitate a amestecului.
Se aplica 2-3 straturi normale cu timp de aerare intre straturi de 7-12 minute in functie de grosimea filmului sau de temperatura ambientului; in functie de conditiile de exploatare sau culori, numarul de straturi poate creste.
Se usuca total: 14 ore la 23°C sau 30 minute la 80°C - temperatura suportului.

ghid utilizare vopsele auto aplicare pentru sistemul duralchid slefuieste suprafata abraziv Admin

14.5KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48291
Silverpol


Ghid de aplicare pentru sistemul Silverpol

1. Se slefuieste suprafata cu abraziv - granulatie P240.
2. Se curata si se degreseaza suprafata cu Solvoxol D 5095.
3. Se aplica Silverpol Grund Auto 2K, diluat cu Silverpol Diluant pentru Lac 2K, Grund Auto 2K si Vopsea intermediara 2K, in proportie de max. 20%, rezultand reducerea eficienta a vascozitatii, etalarea corespunzatoare a peliculei si asigurarea gsosimii si duratei de uscare a adecvate.
Silverpol Grund Auto 2K este un produs 2K si se utilizeaza numai in amestec cu intaritorul de tip poliizocianat alifatic Silverpol Intaritor pentru Grund Auto 2K si Vopsea intermediara 2K.
Asigura o aderenta excelenta a vopselei si protectia anticoroziva a piesei respective.
Se combina si se amesteca componentele sistemului cu atentie, respectand cu strictete urmatoarele rapoarte:
Silverpol Grund Auto 2K: 750 ml
Silverpol Intaritor pentru Grund Auto 2K si Vopsea intermediara 2 K: 250 ml
Amestecul are o durata limitata de utilizare (viabilitate - potlife) de ccca 4 ore la 20°C.
Se aplica 2 straturi de grund cu timp de aerare intre straturi de 7-10 minute in functie de temperatura ambientului.
Consum teoretic: 11 mp/l.
Se usuca total: 14 ore la 20°C sau 30 minute la 60°C - temperatura suportului.
Dupa uscare, se slefuieste fie uscat pe masina cu abraziv de granulatie P400-500, fie ud manual cu granulatie P800-1000.
4. Se degreseaza supragata cu Solvoxol D 5095.
5. Se aplica Silverpol Vopsea intermediara 2K, diluata cu Silverpol Diluant pentru Lac 2K, Grund Auto 2K si Vopsea intermediara 2K, in proportie de max. 20%, rezultand reducerea eficienta a a vascozitatii, etalarea corespunzatoare a peliculei si asigurarea grosimii si duratei de uscare adecvate.
Silverpol Vopsea intermediara 2K este un produs 2K, de acoperire bicomponent, si se utilizeaza numai in amestec cu intaritorul de tip poliizocianat alifatic Silverpol Intaritor pentru Grund Auto 2K si Vopsea intermediara 2K.
Asigura o aderenta foarte buna la stratul de grund si are capacitati de nivelare a micilor denivelari ale suprafetei.
Se combina si se amesteca componentele sistemului cu atentie, respectand cu strictete urmatoarele rapoarte:
Silverpol Vopsea intermediara 2K: 750 ml
Silverpol Intaritor pentru Grund 2K si Vopsea intermediara 2K: 250ml
Amestecul are o durata limitata de utilizare (viabilitate - potlife) de cca 4 ore la 20°C.
Se aplica 2 straturi de grund cu timp de aerare intre straturi de 7-10 minute in functie de temperatura ambientului.
Consum teoretic: 9 mp/l.
Se usuca total: 14 ore la 20°C sau 30 minute la 80°C - temperatura suportului.
Dupa uscare, se slefuieste fie uscat pe masina cu abraziv de granulatie P400-500, fie ud manual cu granulatie P800-1000.
6. Se degreseaza suprafata cu Solvoxol D 5095.
7. Se aplica Silverpol Vopsea dublustrat cu efect metalizat-perlat, diluata cu Silverpol Diluant pentru Email in proportie de max. 10-20%, rezultand reducerea eficienta a vascozitatii, etalarea corespunzatoare a peliculei si asigurarea grosimii si duratei de uscare adecvate.
Silverpol Vopsea dublustrat este un produs monocomponent care necesita obligatoriu reacoperire cu Lac transparent 2K.
Datorita compozitiei sale, Silverpol Vopsea dublustrat confera o aplicare usoara, uscare rapida precum si un aspect placut metalizat-perlat.
Se aplica 2 straturi de grund cu timp de aerare intre straturi de 7-10 minute in functie de grosimea filmului sau de temperatura ambientului; in functie de conditiile de exploatare sau culori, numarul de straturi poate creste.
Se lasa sa se zvante 10-15 minute la 23°C inainte de aplicarea lacului.
Consum teoretic: 8 mp/l
8. Se aplica Silverpol Lac 2K, diluat cu Silverpol Diluant pentru Lac 2K, Grund Auto 2K si Vopsea intermediara 2K in proportie de max. 15%, rezultand reducerea eficienta a vascozitatii, etalarea corespunzatoare a peliculei si asigurarea grosimii si duratei de uscare adecvate.
Silverpol Lac 2K este un lac bicomponent incolor pe baza de rasini acrilice. El este folosit pentru protectia si finisarea emailurilor metalizate aplicate pe caroseriile autovehiculelor. Se utilizeaza doar in amestec cu intaritorul poliizocianat alifatic Silverpol Intaritor pentru Lac 2K.
Silverpol Lac 2K ofera o protectie indelungata, o foarte buna rezistenta la intemperii si un aspect foarte placut pentru caroseria oricarui vehicul.
Se combina si se amesteca componentele sistemului cu atentie, respectand cu strictete urmatoarele rapoarte:
Silverpol Lac 2K: 750 ml
Silverpol Intaritor pentru Lac 2K: 250 ml
Amestecul are o durata limitata de utilizare (viabilitate - potlife) de cca 4 ore la 20°C.
Se aplica 2 straturi de grund cu timp de aerare intre straturi de 7-10 minute in functie de temperatura ambientului
Se usuca total: 8ore la 20°C sau 30 minute la 60°C - temperatura suportului
Consum teoretic: 10 mp/l

ghid utilizare vopsele auto aplicare pentru sistemul silverpol slefuieste suprafata abraziv Admin

37KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48291
Paleta Silverpol

ghid utilizare vopsele auto paleta silverpol Admin

39.2KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48291
Probleme ivite in timpul vopsirii:


Ghidul vopsitorului:


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48291
O chestie importanta inainte sa cimparati vopseaua sa aveti in vedere cu ce vopsea a fost vopsita masina, ca s-ar putea ca stratul vechi de vopsea sa nu fie compatibila cu unele vopsele de generatie mai noua!


Testul de solvent
Inainte de a incepe orice operatie pe o suprafata cu vopsea veche recomandam realizarea unui TEST DE SOLVENT, pentru a verifica daca sistemul de vopsea existent contine vopsele sensibile la solvent, si din acest motiv necesitarea unui tratament adecvat.

Vopsele sensibile la solvent:

Acrilice Termoplastice (TPA);
Nitro celulozice;
Sintetice neintarite  total;
Vopsele ce prezinta defectul de evaporare inceata a solventilor din componenta.
Cum se face testul:

Se slefuieste o portiune mica din piesa ce urmeaza sa fie reparata, astfel incat sa se identifice toate straturile sistemului.

Se inmoaie o carpa intr-un solvent puternic( diluant D 20), si se insista pe suprafata slefuita. Se analizeaza atent si daca se observa ca un start se inmoaie , se ridica ori devine lipicios, atunci acel strat este sensibil la solvent.

Instructiuni de tratare a unei suprafete cu vopsea sensibila la solvent:

Operatia de slefuire trebuie facuta cu abrasive mult mai fine decat de obicei si pe o suprafata mult mai mare.
Nu aplicati chit pe marginile slefuite ale sistemului sensibil lasati intotdeauna metal curat intre chit si vopseaua veche.
Aplicati fillerul si vopseaua finala in straturi subtiri lasand timpi mari de aerare intre straturi.
Nu aplicati fillere sau vopsele  in sistem ud pe ud.
Acolo unde sistemul sensibil la solvent este gros si este extrem de reactiv la solvent, acesta trebuie indepartat total pana la tabla curata inainte de a incepe operatia de reparatie.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48291
Pregatirea “fierului” pentru vopsit


Decaparea si inlaturarea stratului vechi de vopsea

In legatura cu curatatul tablei cu decanolul, pot sa va dau un mic sfat.
Nu folositi decanolul clasic romanesc, ci decanol Super Cromofag. Se poate gasi al fima Erocolor.
Mai demult am mai incercat si Decanolul romanesc clasic, cu care dupa ce dadeai, aveai serios de lucru cu spaclul si cu peria de sarma. Cu Cromofagul cand am dat-o, am ramas masca! Dupa 10 minute puteam sa sterg jos toata vopseaua veche si a ramas tabla curata! Daca sunt mai multe straturi mai ramane cate o pata de vopsea si mai dai inca un strat de Cromofag. In patru ore am curatat tot, pana la tabla! Nu mi-a venit sa cred!
Dar atentie ca este destul de toxic. Este indicat s-o faci decaparea afara in aer liber, ca altfel te alegi cu o solida durere de cap.
Decanolul Super Cromofag se poate gasi:
Cauta la solventi si decapanti
Tot la acceasi firma poti gasi si deruginolul Evipass pentru oprirea si pasivarea definitiva a ruginii.

Tratarea si pasivarea ruginii:

Dupa decapare degresati suprafata cu benzina!
Dupa ce vechea vopsea a fost indepartata, suprafetele de tabla se dau cu o solutie de pasivare care opreste rugina.
Exista mai multe produse in acest sens. Eu personal folosesc Evipass comercializat de Eurocolor. Este o solutie de culoare roz.
Mai intai suprafetele ruginite trebuie curatate cat se poate de bine cu peria de sarma.
Dupa aceea dai cu Evipass peste rugina si lasi vreo 3-4 ore pana se desfasoara reactia de pasivare.
Suprafetele ruginite devin negre in locurile unde a fost rugina mai multa , iar unde a fost rugina de suprafata, devine de culoare gri deschis. Dupa ce se usuca, iarasi dai o tura cu peria de sarma.
Dupa ce, dai cu solutia de pasivare, trebuie sa astepti sa se faca reactia si rugina sa-si schimbe culoarea. Devine neagra sau gri in locurile unde a fost rugina superficiala. Suprafata trebuie sa se usuce! Timpul reactiei, depinde in mare masura, de temperatura. E bine sa astepti, 24 ore, stergi suprafata cu o carpa imbibata cu benzina, dupa care poti sufla grundul.
Exista, aceasta solutie la Eurocolor. Ei sunt unica firma, care comercializeaza Evipass in tara noastra.
Pretul unui litru de deruginol Evipass este de doar 4,5 Ron

Protectia anticoroziva a suprafetelor exterioare de tabla:

Pe suprafetele exterioare unde urmeaza sa fie vopsita se sufla un strat de Nitrochit (spritchit) in caz ca se va vopsi cu vopsea clasica de gen Emaur (Polocolor-Bucuresti) sau Neocar Kober (Piatra-Neamt). Sau in caz in care se vor folosi vopsele bicomponente acrilice, atunci este indicat folosirea de Filler sau Grund Auto in loc de Nitrochit.
Mare atentie, ca stratul de grund sa fie compatibil cu vopseaua cu care urmeaza vopsita masina.
Eu prefer varianta clasica, pentru ca si pe vremuri s-au folosit astfel de materiale. Daca mai exista neregularitati pe suprafetele exterioare, acestea se corecteaza prin chituire si slefuire, dupa care se da inca un strat de spritchit sau filler dupa caz.
Ca ultima etapa se slefuieste umed cu smirghel fin, dupa care te poti apuca sa-ti pregatesti pistolul de vopsit si te apuci de vopsit.

Pregatirea anticoroziva a suprafetelor inferioare expuse noroiului:

Pe suprafetele interioare si inferioare care in timpul mersului sunt expuse sarii si noroiului de pe drumuri, este indicat folosirea unui grund alchidic de culoare rosu-maro pe baza de oxid de fier de genul Grund Prevent (Oradea) sau Grund Kober (Piatra-Neamt) cunoscut popular si sub denumirea incorecta de “deruginol”. Iar dupa ce se usuca grundul se aplica pe aceste suprafete, un strat de Autovapant pe baza de bitum, care este folosit si la izolarea masinilor.


Cateva sfaturi privind vopsirea

Dupa decapat, grunduit, chituit si o gramada de slefuit, urmeaza in sfarsit vopsirea.
Este indicat, ca inainte de vopsire sa faci o proba pe o buc. de tabla si sa astepti sa se usuce. 
Oricum, daca o vopsesti de tot, nu conteaza o mica diferenta de nuanta.
Este mai important in cazul retusarilor, cand trebuie sa tii cont si de faptul, ca vechiul strat de vopsea s-a mai decolorat de la soare.
In ce priveste vopseaua sunt doua situatii:
1. de obicei culorile inhise se deschid la nuanta, dupa ce se usuca (visiniu, albastru, verde, maro, etc.);
2. iar culorile deschise se inchid la nuanta, dupa se se usuca (alb, galben, portocaliu, gri, rosu deschis, etc.)

Exista desigur si aici o varianta mai usoara, dar fara satisfactii: sa apelezi la un vopsitor.
A doua varianta, daca ai un compresor si un pistol de vopsit, sa te apuci singur.
Eu am ales aceasta a doua varianta.
Pentru vopsea am ales vopsea auto clasica monocomponent de tip Emaur, pentru ca si pe vremuri s-a folosit aceeasi tip de vopsea. Avantajul vopselelor clasice, fata de cele acrilice cu intaritor este ca pot fi folosite si la vopsire in aer liber, deci nu este necesar cuptor de uscare. Dar ca sa iasa calitate acceptabila trebuie indeplinite cateva conditii de baza:
1. Sa ai o curte ingradita, unde sa nu ai parte de vecini care casca gura si te streseaza;
2. Sa fie timp frumos;
3. Sa nu fie mult praf in zona;
4. Sa nu sufle vantul;
5. Temperatura sa fie intre minim 18 grade C (altfel se scurge) si maximum 30 grade C (peste care apare efectul de coaja de portocale);
6. Sa nu vopsesti sub copaci, din care sa pice toata mizeria si insectele in vopseaua proaspata.
Inainte de vopsit toate suprafetele trebuie degresate cu benzina curata, fara plumb. Nu folositi niciodata diluant pentru degresare, pentru ca dizolva un srat subtire din grund in care se lipesc toate scamele din carpa!
Vopseaua se dizolva cu Diluant Auto tip. 506 sau echivalent. Nu folositi Nitrodiluant sau Acetona, pentru ca sunt prea tari, evaporand prea repede si riscati sa pierdeti luciul suprafetei vopsite. Diluarea se face in urmatoarea proportie: la 1 litru de vopsea se adauga in jur de 0,3-0,4 litri de diluant 506.
Se umple rezervorul pistolului cu vopsea, apoi reglezi compresorul in asa fel sa ai o presiune intre 2 si 3 atmosfere.
Daca bagi presiune mai mare, vei risipi multa vopsea in aer si se supara vecinii pe tine.
Se sufla in 2-3 straturi succesive, la un interval de 10-15 minute intre straturi.
Cand se sufla ultimul strat, vopseaua poate fi diluata cu un picut mai mult diluant, obtinand astfel un luciu mai de calitate.
Dupa terminarea vopsirii se lasa sa se usuce cateva ore in soare (pana se usca vopseaua intr-un strat superficial subtire) dupa care se muta intr-un spatiu inchis si se lasa 48 ore sa se usuce in profunzime.
Eu le las o saptamana intreaga sa se usuce bine, evitand astfel sa se zgarie cand se monteaza totul la loc.
Am uitat sa mentionez, ca dupa folosire se spala pistolul de vopsit in diluant, ca altfel poti s-o arunci.
Si inca o chestie: in timpul vopsirii se foloseste echipament de protectie (masca, manusi, salopeta) si nu se fumeaza, ca altfel vin pompierii si salvarea! Deci atentie!
Desigur procedeul descris mai sus nu este un procedeu profesionist si trebuie exersat intai un pic, pe ceva table sau o usa veche de masina, ca s-ar putea sa nu iasa totul perfect din prima incercare.
Exista o regula care spune: “Calitatea este proportionala cu cu timpul si exersarea depusa”.

Spor la treaba!
Sper sa fie de folos!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3175
Si eu folosesc supercromofag si evipass.Cromofagul e chiar super dar evipass mi se pare ca lucreaza cam incet (Poate era prea rece).Dar e bun.
Cand mi-am facut una din "lazi" (1995) am avut o solutie antirugina care mi-a placut tare mult.Era ceva uleios si lucra foarte bine.
Acum am inteles de ce imi ramaneau scame la degresare.


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48291
Pai evipassul nu-l prea poti folosi pe timp rece ca nu se face reactia de pasivare, doar daca sunt peste 20 grade.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
roshkatu
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 286
nu cred ca v-am spus pana acum : sotia mea-i casierul policolorului !

pus acum 15 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Cam la ce pret e litru de vopsea nu stiti?

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48291
Noua gama de culori Duralchid!
Vad ca au preluat o parte din vechea paleta de culori de la Emaur!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48291
Paleta Duralchid:

ghid utilizare vopsele auto paleta duralchid: Admin

32.8KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3175

Misu de Cluj a scris:

Probleme ivite in timpul vopsirii:


Ghidul vopsitorului:

Voua va mai merg linkurile astea?


pus acum 13 ani
   
amb13
Moderator

Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
Mie nu. 

_______________________________________
Decit sa moara trei, mai bine unul!

pus acum 13 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3175
Pacat!Era o treaba buna.Nu a avut cineva intelepciunea sa le salveze?

pus acum 13 ani
   
Prinzinger
Membru Senior

Din: Satu-Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1805
Stie cineva codul ORIGINAL de nuanta (verde armata ?? )  pentru un M din 1968?

Modificat de oldtimer-prinzinger (acum 13 ani)


_______________________________________
Adalbert

Este mai mult decit o pasiune, E UN STIL DE VIATA !!!!!

pus acum 13 ani
   
fari
Membru Senior

Din: Odorhei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 576
Am eu un cod daca te intereseaza,pot sa trimit si o mostra.Este o vopsea industriala 2k finlandeza Tikkurila semilucioasa,poate fi si lucioasa,cod N 449.

_______________________________________
SR 132 M Carpati 1967
M 461 C Zimbru   1969
Aro 240               1973
UAZ 469              1973

pus acum 13 ani
   
Prinzinger
Membru Senior

Din: Satu-Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1805
Dac poti ar fi bine sa vad culoarea.
Mersi


_______________________________________
Adalbert

Este mai mult decit o pasiune, E UN STIL DE VIATA !!!!!

pus acum 13 ani
   
victor 007
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Stie careva, la noi sub ce cod se vinde Bleu Fonce 460, numit la noi pe vremuri Albastru Egipt?

Modificat de victor 007 (acum 13 ani)


_______________________________________
Urmeaza-ti Pasiunea

pus acum 13 ani
   
amb13
Moderator

Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004

Misu, pune si topicul asta sus, caut prea mult dupa el cind am nevoie de lamuriri. Mersi!

Modificat de amb13 (acum 11 ani)


_______________________________________
Decit sa moara trei, mai bine unul!

pus acum 11 ani
   
sorin100
Membru Senior

Din: pitesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3675
stie careva codul vopsele ''gri 83'' dar nu emaur,pe baza de apa sa pot da lac,sau o vopsea asemanatoare cu gri 83 sa dau lac?

_______________________________________
m461 '74 under construction
2x dacia 1100
1300 '71 epoca
gaz 69A

pus acum 11 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 799
Am un compresor de 24L. I-am pus si regulator de presiune cu filtru decantor (ca n-ave nici nici). E suficient pt o vopsire casnica?

Inca o intrebare: pistolul are niste reglaje pe el, din ce am observat din unul reglez cantitatea de vopsea si din celalalt da drumul la alte duze si modifica forma spray-ului de vopsea. Cum se folosesc corect?

P.S.: felicitari pt informatiile din topic, m-au facut sa prind curaj si cred ca la anu' bag o masina (nu m-am hotarat care) la vopsit

Modificat de Tov (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48291

Tov a scris:

Am un compresor de 24L. I-am pus si regulator de presiune cu filtru decantor (ca n-ave nici nici). E suficient pt o vopsire casnica?

Inca o intrebare: pistolul are niste reglaje pe el, din ce am observat din unul reglez cantitatea de vopsea si din celalalt da drumul la alte duze si modifica forma spray-ului de vopsea. Cum se folosesc corect?

P.S.: felicitari pt informatiile din topic, m-au facut sa prind curaj si cred ca la anu' bag o masina (nu m-am hotarat care) la vopsit


Si compresorul meu e tot asa artizanala, caut dintr-un compresor de tractor, o butelie de frana de camion si un motor monofazat spalat de 2kw .
Cu ala mi-am vopsit toate tiriboantele, recent Fuego si urmeaza luna viitoare R4.
Ca e suficient sau nu, vezi atunci cand vopsesti, sa ai debit constant.
Daca nu-i de ajuns, pui o fulie mai mica la compresor sau o fulie mai mare la motor, ca sa-o invarte mai repede si sa bage mai mult aer.
La pistol, la surubul de jos de la maner reglezi debitul de aer, la ala nu da prea mult ca daca dai debit prea mare atunci irosesti vopseaua.
Cantitatea de vopsea si forma pulverizarii, o reglezi de la cele doua suruburi de sus, facand probe pe o tabla, sau pe usa garajului, nu te bagi direct pe masina pana nu o reglezi.
Alta chestie importanta sa diluezi vopseaua, pana cand scoti un bat din vopsea si cum curge, apar picaturi separate si nu mai curge continuu.
Si sa fie macar 20-25 grade, ca altfel se scurge. Si sa nu fie peste 30 de grade, ca atunci se usuca prea rapid si se face "coaja de portocala".
Si la culorile stridente sa ai grija la muste si la musculite.
Sufli 2-3 straturi, cu interval de 10-15 minute intre ele, ca altfel risti sa se scurga.
Daca vrei luciu mai bun, la ultimul strat, mai bagi inca vreo 100-150 ml de diluant, si atunci ultimul strat se asterne si se face lucioasa.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la