CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Alexandra21
Femeie
21 ani
Calarasi
cauta Barbat
23 - 52 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Lucrari de intretinere / Despre anvelope Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / Romānia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 732
Deoarece ne "lovim" de ele zi de zi, iar o parte dintre noi au inca oarece dubii, legate de simbolizarea anvelopelor, incerc sa clarific acest aspect! 

Exemple de simbolizari intalnite:

1.@:  7.50-16 / 7.50R16 - prima pentru anvelope diagonale, a doua pentru anvelope radiale:
- 7.50 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in toli/inch si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. Uzual, aceasta valoare este denumita "balon" - a nu se confunda latimea anvelopei cu latimea benzii de rulare, care, uzual, are o valoare mai mica decat latimea anvelopei! Latimea benzii de rulare nu apare in nici-o notatie pentru anvelope! Valoarea sectiunii acestor anvelope este "110 - 115"; valoare considerata standard, motiv pentru care nu mai apare in notatia anvelopei. Valoarea sectiunii anvelopei este reprezentata de un procent din latimea anvelopei (%), motiv pentru care nu are unitate de masura.
- R - reprezinta notatia uzuala pentru anvelopele radiale. Anvelopele diagonale nu se mai simbolizeaza - se simbolizau cu litera D.
- 16 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch. Aceasta valoare este mai mica decat diametrul nominal al jantei, pentru ca nu include si marginile jantei!

2.@:  185-16 / 185R16 - prima pentru anvelope diagonale, a doua pentru anvelope radiale:
- 185 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in milimetrii si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. Valoarea sectiunii acestor anvelope este "80"; valoare considerata standard, motiv pentru care nu mai apare in notatia anvelopei!
- R - reprezinta notatia uzuala pentru anvelopele radiale. Anvelopele diagonale nu se simbolizeaza.
- 16 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch.

3.@:  265/75-16 / 265/75R16 - prima pentru anvelope diagonale, a doua pentru anvelope radiale:
- 265 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in milimetrii si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa.
- /75 - reprezinta valoarea sectiunii anvelopei si este reprezentata de un procent din latimea anvelopei: 75% din 265mm (265 / 100 x 75). Fiind procent, nu are unitate de masura.
- R - reprezinta notatia uzuala pentru anvelopele radiale. Anvelopele diagonale nu se simbolizeaza.
- 16 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch.

4.@:  LT235/85-16 / LT235/85R16 - prima pentru anvelope diagonale, a doua pentru anvelope radiale:
- LT - reprezinta categoria vehicului pentru care este destinata anvelopa.
- 235 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in milimetrii si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa.
- /85 - reprezinta valoarea sectiunii anvelopei si este reprezentata de un procent din latimea anvelopei: 85% din 235mm (235 / 100 x 85). Fiind procent, nu are unitate de masura.
- R - reprezinta notatia uzuala pentru anvelopele radiale. Anvelopele diagonale nu se simbolizeaza.
- 16 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch.

5.@:  L670-15 / LR670-15 - prima pentru anvelope diagonale, a doua pentru anvelope radiale:
- L - reprezinta indicele de sarcina.
- R - reprezinta notatia uzuala pentru anvelopele radiale. Anvelopele diagonale nu se simbolizeaza.
- 670 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este "codata", iar dupa "decodare", valoarea este data in toli/inch (6.70 in x 100 = 670) si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. Valoarea sectiunii acestor anvelope este "80"; valoare considerata standard, motiv pentru care nu mai apare in notatia anvelopei!
- 15 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch.

6.@:  J78-15 / JR78-15 - prima pentru anvelope diagonale, a doua pentru anvelope radiale:
- J - reprezinta indicele de sarcina.
- R - reprezinta notatia uzuala pentru anvelopele radiale. Anvelopele diagonale nu se simbolizeaza.
- 78 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este "codata", iar dupa "decodare", valoarea este data in toli/inch (7.80 in x 10 = 78) si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. Valoarea sectiunii acestor anvelope este "80"; valoare considerata standard, motiv pentru care nu mai apare in notatia anvelopei!
- 15 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch.

7.@:  33X11.5X16 - de regula, sunt anvelope radiale:
- 33 - reprezinta diametrul anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la circumferinta anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in toli/inch si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa.
- 11.5 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in toli/inch si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa.
- 16 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch.

8.@:  1300X530X533 - de regula, sunt anvelope radiale:
- 1300 - reprezinta diametrul anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la circumferinta anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in milimetrii si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa.
- 530 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in milimetrii si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa.
- 533 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in milimetrii.

Sper ca am reusit intr-o oarecare masura sa scot acest subiect din "intuneric"... 



Modificat de MagnuM (acum 15 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost īn stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 15 ani
   
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / Romānia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 732
In ce priveste presiunea in pneuri, pe sosea sau in teren, deoarece variaza de la constructor la constructor, aveti aici un "calcul" simplu, raportat la sectiunea anvelopei, pentru a rezolva problema presiunii:



_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost īn stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Buna traba!
L-am mutat la "intretinere" ca aici citeste mai multa lume si se asorteaza mai bine.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
cristobob
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272
buna treaba asta. referitor la presiune , eu zic sa verificati ce scrie pe usa soferului (partea de sub incuietoare), pe stalpul le langa usa soferului sau pe usa de la busonul rezervorului (una dintre variante, in functie de masina).

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cristobob a scris:

buna treaba asta. referitor la presiune , eu zic sa verificati ce scrie pe usa soferului (partea de sub incuietoare), pe stalpul le langa usa soferului sau pe usa de la busonul rezervorului (una dintre variante, in functie de masina).


sau in notita de intretinere, ca de obicei, etichetele au fost deja vopsite de n-ori


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Faitonu
Membru fondator al forumului

Din: Cluj city
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2277
foarte corect si bine informat topicul lui Magnum..as dori sa mai adaug o problema la fel de importanta cu presiunea.Este vorba de indicele de sarcina al fiecarui autovehicul,precum si indicele de viteza al anvelopelor.Acestea din pacate nu se prea respecta si de-aici apar problemele.Promit ca voi reveni cu detalii.

pus acum 15 ani
   
cristobob
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272

faitonu a scris:

foarte corect si bine informat topicul lui Magnum..as dori sa mai adaug o problema la fel de importanta cu presiunea.Este vorba de indicele de sarcina al fiecarui autovehicul,precum si indicele de viteza al anvelopelor.Acestea din pacate nu se prea respecta si de-aici apar problemele.Promit ca voi reveni cu detalii.


din fericire am observat ca se respecta, diferenta (acceptata de altfel) fiind la gumele de iarna.


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

bachus_21 a scris:

Deoarece nu exista un topic special pentru roti, cred ca linkul poate sa isi gaseasca locul aici.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la