MagnuM
Membru Senior
Din: Bucureşti / Romānia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 732
|
|
Deoarece ne "lovim" de ele zi de zi, iar o parte dintre noi au inca oarece dubii, legate de simbolizarea anvelopelor, incerc sa clarific acest aspect!
Exemple de simbolizari intalnite:
1.@: 7.50-16 / 7.50R16 - prima pentru anvelope diagonale, a doua pentru anvelope radiale: - 7.50 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in toli/inch si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. Uzual, aceasta valoare este denumita "balon" - a nu se confunda latimea anvelopei cu latimea benzii de rulare, care, uzual, are o valoare mai mica decat latimea anvelopei! Latimea benzii de rulare nu apare in nici-o notatie pentru anvelope! Valoarea sectiunii acestor anvelope este "110 - 115"; valoare considerata standard, motiv pentru care nu mai apare in notatia anvelopei. Valoarea sectiunii anvelopei este reprezentata de un procent din latimea anvelopei (%), motiv pentru care nu are unitate de masura. - R - reprezinta notatia uzuala pentru anvelopele radiale. Anvelopele diagonale nu se mai simbolizeaza - se simbolizau cu litera D. - 16 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch. Aceasta valoare este mai mica decat diametrul nominal al jantei, pentru ca nu include si marginile jantei!
2.@: 185-16 / 185R16 - prima pentru anvelope diagonale, a doua pentru anvelope radiale: - 185 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in milimetrii si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. Valoarea sectiunii acestor anvelope este "80"; valoare considerata standard, motiv pentru care nu mai apare in notatia anvelopei! - R - reprezinta notatia uzuala pentru anvelopele radiale. Anvelopele diagonale nu se simbolizeaza. - 16 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch.
3.@: 265/75-16 / 265/75R16 - prima pentru anvelope diagonale, a doua pentru anvelope radiale: - 265 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in milimetrii si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. - /75 - reprezinta valoarea sectiunii anvelopei si este reprezentata de un procent din latimea anvelopei: 75% din 265mm (265 / 100 x 75). Fiind procent, nu are unitate de masura. - R - reprezinta notatia uzuala pentru anvelopele radiale. Anvelopele diagonale nu se simbolizeaza. - 16 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch.
4.@: LT235/85-16 / LT235/85R16 - prima pentru anvelope diagonale, a doua pentru anvelope radiale: - LT - reprezinta categoria vehicului pentru care este destinata anvelopa. - 235 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in milimetrii si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. - /85 - reprezinta valoarea sectiunii anvelopei si este reprezentata de un procent din latimea anvelopei: 85% din 235mm (235 / 100 x 85). Fiind procent, nu are unitate de masura. - R - reprezinta notatia uzuala pentru anvelopele radiale. Anvelopele diagonale nu se simbolizeaza. - 16 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch.
5.@: L670-15 / LR670-15 - prima pentru anvelope diagonale, a doua pentru anvelope radiale: - L - reprezinta indicele de sarcina. - R - reprezinta notatia uzuala pentru anvelopele radiale. Anvelopele diagonale nu se simbolizeaza. - 670 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este "codata", iar dupa "decodare", valoarea este data in toli/inch (6.70 in x 100 = 670) si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. Valoarea sectiunii acestor anvelope este "80"; valoare considerata standard, motiv pentru care nu mai apare in notatia anvelopei! - 15 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch.
6.@: J78-15 / JR78-15 - prima pentru anvelope diagonale, a doua pentru anvelope radiale: - J - reprezinta indicele de sarcina. - R - reprezinta notatia uzuala pentru anvelopele radiale. Anvelopele diagonale nu se simbolizeaza. - 78 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este "codata", iar dupa "decodare", valoarea este data in toli/inch (7.80 in x 10 = 78) si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. Valoarea sectiunii acestor anvelope este "80"; valoare considerata standard, motiv pentru care nu mai apare in notatia anvelopei! - 15 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch.
7.@: 33X11.5X16 - de regula, sunt anvelope radiale: - 33 - reprezinta diametrul anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la circumferinta anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in toli/inch si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. - 11.5 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in toli/inch si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. - 16 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in toli/inch.
8.@: 1300X530X533 - de regula, sunt anvelope radiale: - 1300 - reprezinta diametrul anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la circumferinta anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in milimetrii si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. - 530 - reprezinta latimea anvelopei, masurata intre doua plane paralele, tangente la flancurile anvelopei, aceasta fiind umflata la presiunea nominala - teoretic. Valoarea este data in milimetrii si poate varia in functie de model si fabricant - mai exact, valoarea reprezinta clasa unde isi plaseaza fabricantul anvelopa. - 533 - reprezinta diametrul jantei, masurat intre doua plane paralele, tangente la suprafata de asezare a anvelopei. Valoarea este data in milimetrii.
Sper ca am reusit intr-o oarecare masura sa scot acest subiect din "intuneric"...
Modificat de MagnuM (acum 15 ani)
_______________________________________ "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost īn stare..." - Petre Ţuţea
|
|