edyson
Membru Activ
Din: Iasi
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 169
|
|
As vrea sa lansez o provocare,desi nu e o masina romaneasca ,e totusi o masina clasica...si ca sa numai amintesc ca este o farama de istorie romaneasca,fie ca santem sau nu mandri de asta.....am dat din intamplare..peste un articol STiati unde au ajuns bunurille familiei Ceausescu???Ma refer la auto !!! 1.
Ştim că e greu de crezut, dar e adevărul gol-goluţ. Elena Ceauşescu trăieşte! Ce-i drept nu în carne şi oase!
Sunteţi curioşi cu ce viteză se deplasa academiciană prin mijlocul mulţimilor ce-o aclamau?
Păi tot e bine domnule director. Mulţi dintre cetăţenii României nu se pot plimba nici în 2010 cu viteza asta. Că n-avem drumuri. Să vedem însă cum stătea Renault-ul la dotări
Nu ne vine să credem că ditamai savantul de renume mondial a stat pe aşa tapiţerie şi a transpirat la peste 30 de grade celsius fără aer condiţionat! Elena Ceauşescu a mers doar de câteva ori cu maşina, apoi a donat-o.
Timpul a trecut, iar acum maşina cu care se plimba "savantul de renume mondial", îşi odihneşte cauciucurile bătrâne între două autovehicole marca Aro, cam din aceeaşi generaţie cu ea.
Iar acum, deţinătorul ei e gata s-o schimbe cu oricine îi dă un Logan Diesel...nou să fie!
2.
eşit din fabricaţie în urmă cu 26 de ani, automobilul Citroen CX 2400 este încă în stare de funcţionare. Actualul proprietar al limuzinei, comisarul Emil Stărescu din Târgovişte, şi-a achiziţionat bunul în urmă cu cinci ani.
Luxoasa maşină personală a fostei Prime Doamne a României, Elena Ceauşescu, care cândva era o raritate pe străzile Bucureştiului, se află astăzi parcată în curtea unui dâmboviţean din satul Valea Voievozilor. Fără plăcuţele cu numere de înmatriculare, prăfuită, cu roţile desumflate, uşor zgâriată, cu tabla îndoită pe alocuri, cu tapiţeria ruptă pe ici - pe colo, limuzina tovarăşei, aşezată lângă coteţul unui câine, nu a mai defilat pe străzile oraşului de aproximativ patru ani. „Eu am cumpărat-o în urmă cu cinci ani de zile, dar am circulat cu ea doar timp de un an. Am vrut să o recondiţionez, dar aş avea nevoie de foarte mulţi bani, aşa că m-am decis să o vând cu 1.000 de euro”, ne-a spus actualul proprietar al maşinii, Emil Stărescu.
Cadou de la Regele Spaniei
Se pare că maşina pe care reporterii „Adevărul de Seară” au găsit-o în curtea dâmboviţeanului este a treia maşină care a ieşit din fabrica Citroen din Franţa, şi i-a fost dăruită Elenei Ceauşescu de către Regele Juan Carlos I. În anul 1986 limuzina defila deja pe străzile Bucureştiului, cu numărul de înmatriculare 17-B-4031.
Automobilul negru, spaţios, cu tapiţerie de piele, blindată în dreptul uşilor şi motorului, cu geamuri şi oglinzi electrice şi sistem de climatizare, a rămas în capitală aproximativ trei ani, după anul 1989 intrând în posesia Comandamentului Naţional de Grăniceri. Aici a fost folosită timp de 12 ani, până în anul 2001, când, ajunsă în Constanţa, a devenit maşina de Serviciu a Şefului Brigăzii numărul 4 Grăniceri, Generalul Nicolae Moldovan. Acesta a condus-o timp de un an, până în aprilie 2002, când a ieşit la pensie. Doi ani mai târziu, după ce maşina a stat nefolosită în Grupul de Nave, valoarea de inventar stabilită pentru fosta maşină personală a Elenei Ceauşescu era de 8.000 de lei.
Scoasă la licitaţie în 2005
După cinci ani în care a circulat cu numere de Constanţa, Citroenul CX 2400, având deja 257.229 de kilometri parcurşi, a fost disponibilizat prin transfer fără plată la Primăria din Răcari, care a scos-o la licitaţie în acelaşi an, cu preţul de pornire de 70 de milioane de lei vechi.
Pentru că nimeni nu a oferit atât, limuzina i-a fost vândută cu suma de 40 de milioane de lei vechi târgovişteanului Emil Stărescu. „Pe vremea aceea eram comandant la Răcari şi ştiam întreaga poveste a maşinii. După ce am cumpărat-o am circulat un an cu ea, iar în ultimii patru ani am lăsat-o parcată în curtea unui prieten din satul Valea Voievozilor, pentru că la mine acasă nu aveam suficient loc de parcare”, ne-a spus Emil Stărescu, proprietarul maşinii.
3.
Un Renault 18, alb, zace in garajul unei scoli profesionale din Holboca. E mancat de rugina, prafuit, cu numerele de inmatriculare impaienjenite. Ce mai, un harb de masina. Pana aici nimic spectaculos. Poate doar faptul ca ar putea face obiectul proiectului guvernamental “rabla”. Dar, masina ascunde o istorie aparte: in anii ’80 a fost masina de serviciu a Elenei Ceausescu, sotia dictatorului. Cand Ceauseasca si-a schimbat masina, aceasta a ajuns la Ministerului Administratiei si Lucrarilor Publice de la acea vreme si, ulterior, in 1997, a ajuns la grupul scolar Agricol din Holboca.
Pentru scoala de soferi In anul 1997, Constantin Rotaru, directorul grupului scolar Agricol de la Holboca, a facut o cerere catre Minister prin care solicita masina repectiva, in conditiile in care in cadrul unitatii de invatamant exista si o scoala de soferi. Astfel, directorul institutiei a intrat in posesia autovehicului printr-un transfer fara plata de la Minister. A primit acel Renault 18, cu numararul de inmatriculare 1B 180, cu care a mers Elena Ceausescu. “Timp de un an, elevii scolii au facut practica pe aceasta masina, la scoala de soferi. Dupa aceasta perioada masina nu s-a mai putut folosi din cauza conditiilor proaste in care se afla. Nu mai merita sa investim in ea. Nu se mai gaseau piese de schimb si consuma foarte mult ulei”, a explicat Constantin Rotaru, directorul grupului scolar Agricol Holboca. In timp autovehicolul a fost scos din uz si parcat in garajul din spatele grupului scolar.
Parasita Masina cu care se plimba Elena Ceausescu este blocata in garajul instutiei de doua autovehicole marca Aro. Ca sa poata fi scos din garaj, directorul scolii trebuie sa mobilizeze mai bine de patru angajati, ca sa impinga masinile. Instructorul auto, Teodor Ciocanel isi aduce aminte ca prin anii ’82 - ’83 astfel de masini aveau doar cei mai importanti si mai puternici oameni politici. “Primul secretar de judet, de la vremea respectiva avea o astfel de masina. Era una in fiecare judet”, a spus instructorul. In perioada dictaturii ceusiste masinile marca Renault nu erau la indemana oricui. Unul dintre cei mai mari constructori de automobile, Renault fabrica in perioada respectiva printre cele mai sigure masini pentru soferi si pasageri. “Erau masini dotate foarte bune, peste marca Dacia. Era o masina rara”, spune Teodor Ciocanel. In garajul solii, timpul si-a lasat amprenta peste vechiul autoturism. Masina de lux, al carui pasager zilnic era Elena Ceusescu, seamana mai mult cu un morman de fiare vechi. Din cauza conditiile in care a fost pastrata, tabla a ruginit, rotile s-au desumflat si cu greu ar mai putea fi pornita.
Si nimeni nu o vrea In urma cu cativa ani, conducerea scolii a incercat sa organizeze o licitatie insa nimeni nu s-a aratatat interesat. Masina a aparut si la mica publicitate, dar fara succes. “Modelul nu se mai fabrica de ani de zile. Am vrut sa o vindem cuiva care este pasionat de masinile vechi. Am apelat si la televiziuni si la ziare, insa fara succes”, a declarat Constantin Rotaru, directorul scolii. Autovehicolul vechi de mai bine de 30 de ani nu a mai fost scos din garaj de ani buni. Praful si rugina au mancat caroseria si interiorul masinii. Rotaru a incercat sa apeleze si la programul “rabla” dar fara succes. Persoanele care vor sa renunte la autovehicolele vechi trebuie sa indeplineasca cateva conditii, care insa nu pot fi aplicate si in acest caz. Intrebat daca ar mai putea fi reconditionata, instructorul auto Teodor Ciocanel spune cu o urma de regret: “Masina se afla intr-o stare avansata de degradare. Reconditionarea ei ar costa prea mult. Nu cred ca ar vrea cineva sa cheltuiasca cateva mii de euro pentru refacerea ei. Nimeni nu si-ar scoate investitia.”
Masinile sotilor Ceusescu Modelul Buick Electra a ramas cea mai valoroasa masina din colectia de invidiat a dictatorului roman Nicolae Ceausescu, unul dintre cei mai invidiati lideri mondiali. Multe dintre masinile sale, unicat la acea vreme in Romania, au fost cadouri. Iar cel mai scump dintre ele a fost primit de dictatorul roman de la presedintele american Richard Nixon. Masina Buick Electra este in perfecta stare de functionare, desi are 34 de ani. Masina a fost cumparata recent de o firma, prin licitatie. Este frumoasa, este puternica si daca vreti sa stati in scaunul lui Ceausescu, o puteti cumpara, in schimbul a 40.000 de euro. Modelul a fost construit in anul 1975. Considerata perla parcului lui Nicolae Ceausescu, Buick-ul Electra nu mai are stralucirea de alta data. Sta de ceva vreme in parcarea din Piata Victoriei. Insa povestea masinii face toti banii. Buickul Electra a fost de departe cel mai scump si mai luxos autoturism al lui Ceausescu. Are aer conditionat, tapiterie si bord executate manual. La 34 de ani de la fabricatie si avand doar 16.000 de kilometri la bord, masina inca porneste la cheie. Singurul inconvenient il reprezinta motorul. Consumul este intre 35 si 40 de litri la suta de kilometri, pentru ca are o putere cat cinci Dacia Logan. O alta masina din luxosul parc auto a celor doi soti este Citroenul CX 2400, care a apartinut Elenei Ceausescu si care a iesit din fabricatie in urma cu 26 de ani. Actualul proprietar al masinii de lux, comisarul Emil Starescu din Targoviste, care tine in paragina masina, langa cotetul unui caine, vrea sa vanda Citroenul Ceausestilor cu numai 1.000 de euro. Masina nu mai are numere de inmatriculare, are rotile desumflate, vopseaua este zgariata, tabla este indoita, iar tapiteria din piele este rupta. Automobilul candva luxos nu a mai iesit pe strada de aproximativ patru ani. Masina care a apartinut Elenei Ceausescu este al treilea exemplar din seria CX 2400 de acest tip care a iesit din fabrica Citroen din Franta si i-a fost daruita acesteia de catre Regele Spaniei, Juan Carlos I. In anul 1986, limuzina, printre putinele masini de lux din Romania, circula pe strazile Bucurestiului cu numarul de inmatriculare 17-B-4031. Automobilul negru, spatios, cu tapiterie de piele, cu blindaj in dreptul usilor si motorului, cu geamuri si oglinzi electrice si sistem de climatizare, a ramas in capitala aproximativ trei ani, dupa anul 1989. Masina are 257.229 de kilometri parcursi si o valoare de inventar de 8.000 de lei.
……………..
Caracteristici Renault 18 An fabricatie: 1979 Capacitate: 1390cmc Putere: 80CP Carburant: Benzina An fabricatie: 1984 Capacitate: 1900cmc Putere: 90CP Carburant: Benzina
…………….
Numere alese In perioada anilor ’80, oamenii politici aveau numere de inmatriculare speciale, dupa care se deosebea fiecare dintre ei. Numarul de inmatriculare al masinii Elenei Ceausescu era 1 - B - 180. Una din limuzinele lui Nicolae Ceusescu era inmatriculata cu numarul 17 - B - 4031.
……………
Camion facut la comanda lui Ceausescu
Megalomania lui Ceausescu Ceausescu a vrut ca inginerii romani sa-i faca un "camion-gigant" care sa poata duce in bena o incarcatura de 120 tone la un singur transport. Dupa zece ani de proiectare, in '88 era omologat monstrul "DAC 120 DE" cu diametrul rotilor de 3,2 metri, lat cat soseaua, ce cantarea 90 tone cu bena goala si a carui inaltime de 5,4 metri ajungea pana la demarcatia dintre etajele unu si doi ale unui bloc.
Scuze de linkuri da nu stiu sa pun poze....provocarea ar fi daca tot salvam autobuze dc nu si istoria auto a romaniei,nu?
Modificat de edyson (acum 13 ani)
|
|