CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Azi am coborat cu aripa, care e de pe o dacie din 78, a fost la vopsea originala, dar si asa ma muncit destul ca sa o modelez sa vina cum trebuie, dupa care i-am dat grundul, aripa ei e mancata rau la capul de prag si are pasajul deformat.
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
si asa arata usa albastra vopsita in culoarea ei, ca sa se vada bine diferenta, sincer mai bine as fi preferat sa vopsesc masina albastra ca usa aia, sper in toamna sa am bani necesari sa o vad albastra
Din: Slatina
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 312
bravo victor felicitari pt munca depusa.spor la munca in continuare.
_______________________________________ Pasionat dupa masini vechi
pus acum 12 ani
Liviu-Florin
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2253
Imi place cum isi schimba aspectul aceasta masina si imi place ca insisti sa fie totul cat mai bine aranjat pe masina, la linie si cum faci ca fiecare detaliu sa vina bine. Spor la treaba Victor!
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Mersi, azi am curatat fusta fata pe interior in partea dreapta si am aplicat Fertanul, am mai facut o incercare de a chitui micile indoituri , da nu-mi iese neam, ma las pagubas, o sai zic tinichigiului sa o chituiasca el peste tot, maine ma apuc sa scot aripa din stanga, sa vedem ce o sa gasesc....
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Azi am scos aripa pe stanga, a fost lucrata la capul de prag, partea proasta e ca a sudat la linie cu restu de prag, din acest motiv nu pot pozitiona aripa la nicel cu pragu, sa vad ce poate face tinicchigiul in asa fel incat sa intre mai in interior tabla aia, si aripa a fost sudata la capuil de prag , are ceva chit pe ea, trebuie sa scap mde chit si de vopsea de pe ea, cam asa se prezinta, la prima vedere nu pare grav...
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 489
Spor la treaba Victor . Te-ai apucat serios de munca . Bravo
_______________________________________ Dacia 1300 Baba , an 1976.
pus acum 12 ani
Liviu-Florin
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2253
Totul este remediabil si reversibil. Totul este sa gasesti un tinichigiu bun si pasionat de clasice. Doar daca pune suflet in ceea ce face va iesi o treaba minunata.
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Dupa ce termin de curatat totu pe stanga o sa ma duc la un tinichigiu care mi la recomandat un prieten, sa vedem ce zice si cat ma duce tot ce are de sudat si indreptat.
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
uitativa pe poza asta, cum a putut sa repare capul de prag, a sudat tabla aia peste capul de prag original, exact unde vine aripa, acum trebuie desfacuta tabla aia si remodelat...
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
daca a vazut ca aripa iesea prea mult in exterior a zis sa puna distantier la balamaua usi de sus, usa pica stramb, se inchide numai prin trantire si nu culiseaza bine pe cheder, o sa fie scoasa si distantierul eliminat...
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
aici a sudat si a uitat sa polizeze, de e grea munca asta, e mai simplu sa arunci chit, nu mai zic de peticu ala, e pus in exterior,, in loc sa imbine tabla cap in cap, a sudat peste, o sa incerc sal polizez si sal ciocanesc sa intre mai in interior, daca il las asa se va cunoaste si intra prea mult chit...
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Spor la treaba... Ce se vede in poze e o chestie tipica pseudo-mesterilor, care doar autogen stiu, table sudate peste ca deh e greu sa sudezi cap la cap doua table.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
mersi, pana la urma cred ca o sa schimb si aripa asta, pe a ei ii dau un grund si o tin de rezerva, se poate face, da nu stiu daca mai iese cum vreau eu...
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Azi am reusit sa curat pragu si locasu roti spate, mai am sa curat unde sta toba, faceam totu de azi, numa ca a inceput sa ploua, am apucat sa dau fertanu, poze din pacate nu am mai apucat sa fac...
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2253
Sa mai pui poze Victor cu noile operatii facute la masina!
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Azi cand am scos roata am observat ca-mi curge lichid de frana pe la cilindru, nu stiu ce sa cumpar Asam exclus, de Autospeed nici sa nu vina vorba, sunt foarte proaste, ma gandesc la TRW sau Samko C12327, ma uitam acum la unix, dar nu mai vad deloc cilindri frana, iar roata aia care se blocheaza cand dau cu spatele, i sa parut mecanicului ca sa uzat unu din tamburi si la inlocuit cu unu aproape nou, banuiesc ca nu mai sunt egali si in momentul cand dau cu spatele agata...
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Peste tot stocul este zero Iti dau ceva coduri dupa care sa cauti, luate de pe R12 1.4 (diametru pistonas 22.2 mm) TRW BWH132 pt stanga si BWH133 pt dreapta, DELPHI: LW22135 stanga si LW22136 pt dreapta Pretul lor nu ar trebui sa sara de 55-60 lei Recomand sa schimbi si kitul de arculete sa scapi de probleme 100%, cod ATE 03.0137-9020.2 pret aprox 45 lei :d
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Azi am reusit sa termin de dat grundul, am desfacut usa de la sofer, ca sa scot distantierul, avea 2 distantiere, acum trebuie sa pun chederul ei la loc, pusesem eu unu mai gros ca nu culisa bine pe cheder in partea de sus, maine daca nu o ploua vreau sa curat aripa portocalie de vopsea, dupa care s-o dau cu Fertan, am facut si 3 poze.
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2253
Da' ai muncit ceva Victor! Felicitari!
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Mersi, inca mai e de munca destul, daca cineva se pricepe la chituit sa-ti explice si mie procedurra, cat mas chinui numi iese, am pe usa de la sofer o mica infundadura superficiala unde se poate chitui, am incercat sa chituiesc, am dat cu smirghert P 60 pana a devenit suprafata neteda, dupa care unu fin, inca se mai simte la mana infundatura, parca nici nu am chituit, trebuie sa chituiewc de mai multe ori?, sa pun chitu gros?, uinde gresesc?, pentru chituit am o faianta pe care pun chitul, mi-am cumparat un set de spacluri de diverse dimensiuni, spaclul de cauciuc l-am inlocuit cu o bucata de plastic flexibila, chitu il aplic direct pe tabla, se mai poate aplica si peste grund?
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Este recomandat a se aplica peste grund pt caroserii, nu pe tabla goala... Atunci cand chituiesti, spaclul e bine sa fie mai lat decat indoitura. Stratul maxim de chit tras dintr-o mana este de 2 mm, daca tragi mai gros dintr-o mana, nu se usuca egal, apar tensiuni interne si va crapa in timp. De asta e recomandat sa indrepti indoitura cat mai bine posibil si dupa aia sa chituiesti. Tutoriale despre chituit gasesti pe youtube Spor la treaba
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Mersi de sfat, o sa pun pe tinichigiu sa indrepte, dupa care o sa incerc sa chituiesc
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Azi ca sa nu stau degeaba, ca afara a tot plouat, m-am ocupat pe balcon de aripa pe stanga, acum e data cu Fertan pana luni cand trebuie sa ma duc sa iau grund ca nu mai am, nu are rugina deloc, sa pastrat incredibil de bine.
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 10
Chitul prinde cel mai si cel mai bine pe tabla goala. In cazul tau cureti zona la tabla, dai fertan, speli, cureti, apoi chit iar peste chit o sa vina spritz-chitul dat de vopsitor. Chitul nu prinde pe grund decat daca acesta este slefuit foarte bine inainte. Dar eu unul consider ca e muuult mai bine sa dai chit-ul peste tabla tratata cu Fertan, decat sa te mai complici si cu grund. Eventual, dau cu grund, pana te hotarasti sa chituiesti. Cand ajungi sa dai chitul, slefuiesti foarte, foarte bine grundul. Spor la treaba!
_______________________________________ Dacia 1300 RS 1978 - Under construction Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi ! ... Albert Einstein
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Esti cumva din domeniu ? Cunosti tehnologia ? La cei 17 ani ai tai eu am serioase dubii ca ai tras vreodata chit
Victor007, ma repet, nu trage chit pe tabla goala, pentru ca intre stratul de chit si tabla in timp se vor forma oxizi, si va ruginii tabla pe dedesubt !
aditza579 a scris:
Chitul prinde cel mai si cel mai bine pe tabla goala. In cazul tau cureti zona la tabla, dai fertan, speli, cureti, apoi chit iar peste chit o sa vina spritz-chitul dat de vopsitor. Chitul nu prinde pe grund decat daca acesta este slefuit foarte bine inainte. Dar eu unul consider ca e muuult mai bine sa dai chit-ul peste tabla tratata cu Fertan, decat sa te mai complici si cu grund. Eventual, dau cu grund, pana te hotarasti sa chituiesti. Cand ajungi sa dai chitul, slefuiesti foarte, foarte bine grundul. Spor la treaba!
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 12 ani
aditza579
Membru nou
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 10
Pe bune? Da, am tras chit pe multe masini si nu de capul meu. Am primit sfatul acesta de la un mecanic de nota 20, din mana caruia am vazut iesite masini, facute de la 0 si dupa 10 ani, si acum arata perfect. De ce toata lumea asociaza varsta cu cunostintele?
_______________________________________ Dacia 1300 RS 1978 - Under construction Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi ! ... Albert Einstein
pus acum 12 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
aditza579 a scris:
De ce toata lumea asociaza varsta cu cunostintele?
Si prostia se incadreaza la cunostintele acumulate cu timpul!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Faza e ca Fertanul transforma rugina in praf, dupa ce ai spalat nu mai ai protectie asupra tablei si mie mi se pare util grundul, marea problema, ma uitam si azi la plafon, nu mi-a iesit forma, nu reusesc sal scot la linie, daca stiti link-uri de chituire de pe yotub, va rog mult sa le postati, poate asa inteleg si eu mai bine cum se face, e nepalacut sa muncesti in zadar.
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
aditza579 a scris:
Pe bune? Da, am tras chit pe multe masini si nu de capul meu. Am primit sfatul acesta de la un mecanic de nota 20, din mana caruia am vazut iesite masini, facute de la 0 si dupa 10 ani, si acum arata perfect. De ce toata lumea asociaza varsta cu cunostintele?
Pentru ca la x ani nu poti avea destula experienta/cunostinte din domeniu. Poti fi initiat, dar nu poti avea cunostinte si experienta destula. Si eu chituiam de la 15 ani, dar degeaba, ca imitam ceea ce facea altul care stia, doar acuma la 23 de ani dupa ce am citit multe carti din domeniu (4-5 cartulii, din care 2 manuale de tinichigii, din care invata la scolile profesionale) sunt un pic in tema, si tot nu am mana formata asa cum trebuie. Asa ca nu ajunge sa tragi chit pe 10000 de masini, daca nu stii ce faci, de ce faci ce faci, si nu faci calumea.
Scuze victor de off-topic.
Acolo in poze, chitul a fost tras din topor, era foarte gros, tras dintr-o mana si foarte putin finisat. Acesta este motivul pentru care a crapat. Chitul nu se foloseste pentru a umple, ci pentru a finisa.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Am inteles, deci peste tot unde e stramba inclusiv plafonul il pun pe tinichigiu sa o indrepte cat poate, dupa care se va finisa din chit
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Am gasit un filmulet, numai ca ce chituri foloseste asta nu cred ca-mi permit, eu folosesc de la Body.. nu mai zic ca eu il slefuiesc la mana, ceea ce e foarte greu si cred ca gresesc la s\mirghert, eu bag P 80, nu e prea gros?, tipu asta vad ca a bagat 240
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Se gasesc spacluri, din cate stiu In plus, suprafetele plane nu le slefui cu mana, ca nu iese bine. Eu folosesc niste suporti din lemn pe care fixez hartia abraziva, rar lucrez tinand hartia abraziva cu mana. Astfel iese foarte bine, de obicei nimeresc. La finisarea grosiera, unde e nevoie, si eu incep cu granulatie de 80, dupa care reduc treptat, pana la slefuirea umeda, care o fac cu o hartie abraziva foarte fina.
Pe vremuri se lucra cu cositor si alte materiale (gen plumb, nu recomand chiar cu plumb), merita sa incerci sa faci umpluturile grosiere asa.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Chit cu particule de aluminiu, nu credeam ca exista asa ceva, intrebarea ar fi cat o costa, ieftin nu cred ca e deloc, daca cel de fibra cea mai mica cutie de la body costa 20 ron...
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
knx a scris:
Se gasesc spacluri, din cate stiu In plus, suprafetele plane nu le slefui cu mana, ca nu iese bine. Eu folosesc niste suporti din lemn pe care fixez hartia abraziva, rar lucrez tinand hartia abraziva cu mana. Astfel iese foarte bine, de obicei nimeresc. La finisarea grosiera, unde e nevoie, si eu incep cu granulatie de 80, dupa care reduc treptat, pana la slefuirea umeda, care o fac cu o hartie abraziva foarte fina.
Pe vremuri se lucra cu cositor si alte materiale (gen plumb, nu recomand chiar cu plumb), merita sa incerci sa faci umpluturile grosiere asa.
Da si eu m-am cumparat din comert o chestie de plastic pe care se fixeaza smirghertul, eu ma refeream ca nu am masina de slefuit, interesant filmuletu de la tine, o sa ma interesez de spacluri speciale, e clar ca cu cele de zidarie nu am cum sa trag perfect, chitul de fibra este pentru umplerea micilor indoituri?
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Da knx are dreptate, ca daca slefuiesti cu mana, iese urat, ca valurile Dunarii, la mine asa urat iese de fiecare data, ca nici rabdare nu prea am Dar saptamana trecuta mi-am luat masina de slefuit si de acum inainte se schimba treaba.
53.7KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
Slapi uzati cei cu talpa groasa din burete, se taie in forma dreptunghica si se folosesc ca si suport foarte bun pentru smirghel fin granulatie 600-800. In domeniul in care lucrez se foloseste foarte bine.
pus acum 12 ani
Liviu-Florin
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2253
Ai mai facut ceva la masina Victor?
pus acum 12 ani
GABY-DSO
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 354
Se gasesc la magazine de vopsele-materiale-diverse auto chituitori se numesc."Spacluri" speciale de diferite latimi pentru chiturie. Materiale gasesti si aici: Recomandari ar fi multe ,dar pe scurt: ai grija la straturile groase de chit trase si neslefuite calumea nu folosi chitul de fibra pe post de "umplutura" la gauri,goluri mai mari de 6mm recomandabil sudura in argon. mare grija la finisaje si la protectia suprafetelor inainte si dupa chiturie.
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
GABY-DSO: multumesc pentru sfaturi
Liviu-Florin: ieri am pus aripa pe stanga, am nimerit un spray cu grund infect si mai era si de la body, a vopsit numai cu stropi, da nu are nimic, inainte sa o vopsesc o sa matuiesc bine, sper in o saptamana-doua sa ajung la tinichigiu ca sa-i repar bubele, o sa revin cu poze zilele urmatoare
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 354
Ce spray de la Body ai folosit? Poti sa faci te rog o poza?!
pus acum 12 ani
FED express
Membru Senior
Din: Sebes/Alba/Cluj Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 256
Am folosit spritz-chitul Body 360 White.E chiar reusit.Nu am avut probleme cu el Ti-l recomand VIctor, daca tot folosesti produse Body.
_______________________________________ I'm old School, but up to date !
pus acum 12 ani
victor 007
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Eu am cerut grund la spray si asta mi-au dat, l-am agitat aproape 3 minute, mergea ceva , i-si pierdea presiunea, am incercat sa schimb si doza, dar degeaba, la fel de prost mergea, poate am avut eu ghinion de unu prost...
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1658
Sa va intreb si pe voi ce am intrebat pe Dacia Club.
Daca se schimba fata de usa (partea de tabla), trebuie sa dai ceva jos de pe usa sau se poate schimba fara sa demontezi ceva, intreb asta deoarece ma uitam azi la cele 2 usi care sunt ale ei si se vad ca au fost sudate sus la imbinarea cu culisa geamului, dar partea mai ciudata e ca eu cand am scos tapiteriile de pe usi, toate usile aveau plasticele nedezlipite, ciudat nu?, o sa revin maine cu poze mai clare.
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
victor 007 a scris:
Sa va intreb si pe voi ce am intrebat pe Dacia Club.
Daca se schimba fata de usa (partea de tabla), trebuie sa dai ceva jos de pe usa sau se poate schimba fara sa demontezi ceva, intreb asta deoarece ma uitam azi la cele 2 usi care sunt ale ei si se vad ca au fost sudate sus la imbinarea cu culisa geamului, dar partea mai ciudata e ca eu cand am scos tapiteriile de pe usi, toate usile aveau plasticele nedezlipite, ciudat nu?, o sa revin maine cu poze mai clare.
Ai luat in calcul faptul ca cineva a vrut sa faca o lucrare de calitate si a lipit la loc plasticele dupa ce a schimbat fetele de usi (asta daca sunt schimbate).