CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Coco11 pe Simpatie
Femeie
25 ani
Constanta
cauta Barbat
27 - 65 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Releu regulator IJ 56 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Am incercat montarea unui releu pe un IJ (Festival) in locul unuia existent de TRABANT (sau WARTBURG) , care functioneaza dar este cam "amarat" .
De la dinam/aprindere ies urmatoarele fire :
1 - excitatie (stator)
2 - incarcare (perie rotor)
3 - masa
4 - aprindere

La releu am legat la :
B - baterie + instalatie
R - incarcare
M - masa
U - excitatie

Cine are o schema sa ma ajute ?
Multumesc anticipat !

releu regulator incercat montarea unui releu (festival) locul unuia existent trabant (sau wartburg)

41.7KB


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 13 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 936
.

releu regulator

45.2KB


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 13 ani
   
Lolo_ID
Membru Senior

Din: Pangaea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 556
Releul regulator in 2 trepte e un aparat combinat, care exercita functia regulatorului de tensiune dupa schema reglajului in 2 trepte si in acelasi timp si functia conjunctor-disjunctor. Totodata rolul releului este sa-l decupleze de la retea atunci cand tensiunea e mai mica decat tensiunea acumulatorului. Releul are 2 bobinaje (unul de intensitate si unul de tensiune). Lama cu contacte a regulatorului este izolata de armatura si in partea superioare are un contact bilateral, cu care se poate inchide fie cu contactul la masa masinii (+) fie la corpul armaturii legate cu peria "-". Lama cu contacte a regulatorului e legata la borna S a generatorului. Bobinajul de tensiune al releului regulator se alimenteaza de la generator si magnetizeaza armatura. Cand armatura nu este inca magnetizata, sau este magnetizata slab sub actiunea arcului contactul lamei este inchis cu contactul din stanga al suportului la masa si curentul generatorului trecand prin bobinajul de excitatie, nu intalneste o rezistenta suplimentara, ceea ce contribuie la o crestere rapida a tensiunii in retea. Ca urmare, prin bobinajul de tensiune al releului trece un curent suficient pentru magnetizarea armaturii in asa masura incat se produce atragerea lamei si intreruperea contactului acestuia cu masa. Curentul trecand prin bobinajul de excitatie al generatorului trece in acest caz prin bobinajul de rezistenta si ca rezultat tensiunea in retea scade, ceea ce duce la slabirea magnetizarii armaturii si contactul lamei se inchide din nou la masa. Aceasta este prima treapta de functionare a regulatorului de tensiune. La cresterea considerabila a turatiei generatorului si la sarcina redusa functionarea regulatorului trece pe treapta a doua deoarece rezistenta suplimentara a bobinei de excitatie nu mai asigura stabilitatea tensiunii. In acest caz armatura releului regulator atrage lama pana la inchiderea contactelor acestuia cu contactul suportului din dreapta, legat cu minusul generatorului. Prin bobinajul de excitatie al generatorului nu trece curent si pentru un interval scurt de timp, generatorul nu mai debiteaza curent. Sub actiunea arcului, lama trece insa imediat in pozitia initiala. Cam asta e ciclul de lucru al regulatorului in treapta a doua. In timpul functionarii regulatorului cu 2 trepte , numarul oscilatiilor lamei post-contacte ajunge pana la 50 pe secunda, ceea ce asigura stabilitatea necesara a tensiunii in retea. Curentul de incarcare merge de la generator la armatura releului regulator apoi la lama post-contacte din dreapta a conj.-disj. Daca tensiunea generatorului depaseste tensiunea acumulatorului, curentul - trecand prin bobinajul de tensiune al releului - magnetizeaza armatura si atrage lama. Contactele conj.-disj. se inchid si prin ele trece curent prin bobinajul de curent al releului in acumulator si deci se va produce incarcarea. La scaderea turatiei generatorului, in momentul in care tensiunea acestuia este mai mica decat tensiunea acumulatorului, curentul din acumulator curge in generator insa trecand prin bobinajul de curent el creeaza o polaritate inversa si armatura se demagnetizeaza. In acest moment lama se retrage in pozitia initiala si contactele vor fi deschise, adica nu se produce descarcarea acumulatorului la generator.

1  - miezul armaturii;
2  - piesa polara;
3  - bobinajul de tensiune;
4  - bobinajul de curent;
5  - lama cu contacte a regulatorului;
6  - arc;
7  - izolatia;
8  - contactele regulatorului;
9  - suportul superior al contactelor regulatorului;
10 - suportul inferior al contactelor regulatorului;
11 - garnituri izolatoare;
12 - suportul superior al contactelor conj.-disj. ;
13 - suportul inferior al contactelor conj.-disj. ;
14 - contactele conj.-disj. ;
15 - arc;
16 - lama cu contacte a conj.-disj. ;
17 - iesirea bobinajului de curent ;
18 - conductor la peria minus (borna I);
19 - conductor la bobinajul de excitatie al generatorului (borna S);
20 - conductor la masa (borna M).

releu regulator releul regulator trepte aparat combinat, care exercita functia tensiune dupa schema

47.6KB

Modificat de Lolo_ID (acum 13 ani)


_______________________________________
ART. 30 CONSTITUTIA ROMANIEI/LibertateaDeExprimare/(1)LibertateaDeExprimare A Gandurilor,A OpiniilorSau A CredintelorSiLibertateaCreatiilorDeOriceFel,PrinViuGrai,PrinScris,PrinImagini,PrinSuneteSauPrinAlteMijloaceDeComunicareInPublic,SuntInviolabile./(2)CenzuraDeOriceFelEsteInterzisa.

pus acum 13 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
MULTUMESC , foarte mult pentru lamuriri ! Cate ceva mai stiam , dar uitasem care contacte sunt pentru curent si care pentru tensiune ......

_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la