CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil Alexandraa.
Femeie
22 ani
Braila
cauta Barbat
26 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Legislatie privind oldtimerele / Marlania atinge noi limite... Moderat de amb13, r16r1150, vranceanu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4 5 6 ... 7
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
-Atestarea autovehiculelor ca find istorice la implinirea varstei de 30 ani, nu ca si acum, la 30 de ani de la fabricarea ultimului model
-Placute de inmatriculare cu indicativ specific masinilor atestate
-Crearea mai multor "categorii" de autovehicule ce pot fi atestate ( sa se poata atesta masinile tip "custom" ca prin Vest <a se vedea Germania>


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
GABIHOTU
Membru Senior

Din: slobozia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 328
numere sezoniere?   poate ca unii vrea sa se dea cu masina tot anul .impozitul sa fie ceva simbolic si asigurarile de asemenea sa i arda la impozit pe cei cu x 6 si asigurari la fel nu pe noi

_______________________________________
bmw 518 bmw325 FORD TRANSIT MK2

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Ba sa fie numere sezoniere ca cine are multe masini, oricum nu circula cu toate deodata!
Nemtii au gandit-o cu cap treaba! Nu-s o natie de prosti!
Nu trebuie ca moi sa inventam galbenusul din ou, can exista deja inventata de altii!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
amb13
Moderator

Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
Pai atunci sa vedem exact cum stau nemtii cu legislatia , si sa o copiem daca a lor este convenabila. Oricum sintem membrii UE si trebuie sa ne aliniem, nu-i asa?

_______________________________________
Decit sa moara trei, mai bine unul!

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

amb13 a scris:

Pai atunci sa vedem exact cum stau nemtii cu legislatia , si sa o copiem daca a lor este convenabila. Oricum sintem membrii UE si trebuie sa ne aliniem, nu-i asa?

Daca s-ar aplica si pe la noi legislatia lor, atunci ar fi ok pentru toata lumea!
Ei au inteles, ca exista loc sub soare pentru toata lumea!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
marian_6963
Membru Senior

Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157

gherghin nicolae a scris:

Numere sezoniere ...
Asigurari mai mici de 6 luni adica pe o perioada mai mica...
Dar VA ROG scrieti si dvs. ...

Cu asigurari pe perioada mai mica de 6 luni (sau egala cu perioada de valabilitate a numerelor sezoniere), nu sunt de acord, pt. ca atunci vor fi multi care-si vor face pe sapte zile sau o zi asigurare, si asta doar cand i se va cere in mod expres sa o prezinte (de ex. inmatriculare, vanzare, ITP etc.). Nu mi-ar place sa fiu lovit de cineva care vine de la cules , unde a stat 2 saptamani si nu a avut unde sa faca asigurare, spre exemplu.
Multi dintre noi au impresia ca asigurarea RCA e ceva impus cu forta, inutil, nu constientizam utilitatea ei decat in clipa cand ''am comis-o''.
Drept e ca multe firme de asigurari de pe piata noastra nu-si fac treaba cum trebuie, dar asta este alta discutie.


_______________________________________
Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!

pus acum 13 ani
   
amb13
Moderator

Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
marian, este vorba de masinile aste clasice , cu care nu cred ca te duci la cules sau la padure. O scoti pentru a participa la o intilnire sau expozitie, nu o transformi in masina de zi cu zi.Noi pentru masinile astea ne luptam.

_______________________________________
Decit sa moara trei, mai bine unul!

pus acum 13 ani
   
bughi
Membru Senior

Din: Braila
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 532

Nifartachi a scris:

In lege zice clar, prima vanzare dupa ce intra legea in vigoare; cel putin asa am vazut io...

Bughi, de unde stii ca se amana? 


Pai nu stiu cine scrisese la un moment dat ca se amana votarea legii pana se intorc din concendiu.
Si eu as cobori un pic varsta la care se pot inmatricula ca istorice la implinirea a 25 de ani a fiecarei masini in parte asa cum e in Spania. Si asta din simplum motiv ca va fi mult mai usor de gasit piese pentru restaurat acea masina decat daca astepti inca 5 ani cand se vor mai taia si duce la fier vechi inca cateva mii de masini. Nu stiu voi ce parere aveti ?


pus acum 13 ani
   
GABIHOTU
Membru Senior

Din: slobozia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 328
eu raman la ideea ca nu s bune nr sezoniere deoarece nu cred ca va place ca de fiecare data cand vrei sa iesi cu masina sa te duci pe la anmatriculari sa ti pierzi timpul pe la ghisee si  sa platesti tot felul de taxe de fiecare data ,asa ca raman la ideea ca sa aiba nr normale nu sezoniere doar ca impozitele sa aibe sume simbolice si asigurarea la fel

_______________________________________
bmw 518 bmw325 FORD TRANSIT MK2

pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Incercati sa sintetizati fiecare dintre dvs . cite o dorinta , adica sa scrieti ce s-ar mai putea sa cuprinda acel statut al O.N. G.  Sa fie o discutie constructiva , si sa incercam sa ne grabim putin...pentru ca perioada concediului o sa treaca si ne trezim cu cine stie ce lege adoptata sau modificata si atunci sa vedeti plinsete din partea multora dintre noi...
Si daca se poate ...sau cit se poate fara politica. Avem un interes, un tel , pe care trebuie sa-l urmarim.
Deci ...propuneri :


pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319

GABIHOTU a scris:

eu raman la ideea ca nu s bune nr sezoniere deoarece nu cred ca va place ca de fiecare data cand vrei sa iesi cu masina sa te duci pe la anmatriculari sa ti pierzi timpul pe la ghisee si  sa platesti tot felul de taxe de fiecare data ,asa ca raman la ideea ca sa aiba nr normale nu sezoniere doar ca impozitele sa aibe sume simbolice si asigurarea la fel


S-a specificat clar, POSIBILITATEA INMATRICULARII SEZONIRERE!!! Deci e o chestie optionala, nu se aplica pt toata lumea, numai cine  vrea. Si in Germania asa e. E o "unealta" utila pt colectionari cu mai multe masini/motoare mari, astfel nu sunt nevoiti sa tina masinutele inmatriculate si sa plateasca toate aberatiile tot timpul.


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Evident ca numerele sezoniere sint o optiune...
Dar nici sa te duci cu masina sa vinzi cartofi sau varza...sa zicem cu numere sezoniere nu se poate. Asta cu numerele sezoniere este dupa cum a explicat si Misu pentru cei care nu doresc sa foloseasca masina neaparat incadrata ca vehicul de epoca sau alta incadrare...Deci poti sa ai si numere definitive sau oricind numerele sezoniere pot fi transformate in numere definitive. Daca ai sa zicem o masina noua cu un motor de 1.9 TDI ca astea-s mai dese , si mai ai sa zicem un Mercedes cu motor de 5000 V8 , care te rupe la impozite si asigurari atunci la Mercedes ii scoti numere sezoniere si ii faci asigurare pe perioada in care circuli cu Mercedes-ul .
Acum sper ca ai inteles !
Alte propuneri va rog...


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

GABIHOTU a scris:

eu raman la ideea ca nu s bune nr sezoniere deoarece nu cred ca va place ca de fiecare data cand vrei sa iesi cu masina sa te duci pe la anmatriculari sa ti pierzi timpul pe la ghisee si  sa platesti tot felul de taxe de fiecare data ,asa ca raman la ideea ca sa aiba nr normale nu sezoniere doar ca impozitele sa aibe sume simbolice si asigurarea la fel

Nu e asa! O singura data o inmatriculezi pe sezonier, si in fiecare an intra automat in vigoare in perioada respectiva. Nu este nici o umblatura si nici acte, doar iti platesti asigurarea si pui benzina si te duci! Treaba e bine gandita de nemti!
Numerele sezoniere sunt pentru orice masina, indiferent de anul de fabricatie!
De exemplu neamtul, daca isi cumpara o decapotabila noua cu care umbla doar vara, o inmatriculeaza pe sezonier si plateste impozit doar pe perioada verii.
Astfel ar avea posibilitatea sa supravietuiasa si masinile tunate sau masinile colectibile, care inca nu se incadreaza la istorice. In plus si poluarea ar scadea ca in perioada de iarna cand inmatricularea nu este activa, atunci nu circula masinile respective.
Ar fi un castig pentru toti!

O alta chestie ar fi, ca de exemplu colectionarul neamt, poate inmatricula 10 masini pe un singur numar de inmatriculare! Iarasi o chestie logica!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
marian_6963
Membru Senior

Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157
Perfect, sa se poata face asigurare pe o perioada egala cu cel putin jumatate din  perioada de valabilitate a numerelor sezoniere.
Ca format pt. numrele autovehiculelor ce poseda Atestat de vehicol istoric, mi-ar place, pe placa, sa apara formularea veche gen ''1CJ...'' pt autoturisme si ''31CJ....'' pt cele mai mari de 3.5t, ambele pe fond galben.


_______________________________________
Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

marian_6963 a scris:

Perfect, sa se poata face asigurare pe o perioada egala cu cel putin jumatate din  perioada de valabilitate a numerelor sezoniere.
.

Asigurarea trebuie facuta pe toata perioada de valabilitate ale numerelor sezoniere.
Tu poti sa alegi perioada inmatricularii sezoniere de la 2 luni la 10 luni pe ani (asa este in Germania ca pe capatul din dreapta a numerelor este scris cu fond galben perioada)
De exemplu 04-09 (aprilie-septembrie) sau 05-08 (mai-august) sau asa cum vrei si cum iti convine perioada.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Si pentru alea de Partid sau de biserica ...sa fie pe fond negru...   cum erau pe vremea lui Ceausescu ...    

pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
La fel au cred si pentru autorulote. Le iau numere sezoniere doar in perioada cind au concediu .

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Misu de Cluj a scris:


Tu poti sa alegi perioada inmatricularii sezoniere de la 2 luni la 10 luni pe ani (asa este in Germania ca pe capatul din dreapta a numerelor este scris cu fond galben perioada)
De exemplu 04-09 (aprilie-septembrie) sau 05-08 (mai-august) sau asa cum vrei si cum iti convine perioada.

Exemplu: sacia asta are numere sezoniere pe care scrie 05-10 adica mai-octombrie.
Wartburgul din fundal tot cu numere sezoniere! Nu trebuie nimic radiat si reinmatriculat!
Intra in vigoare automat in fiecare an, tu nu trebuie s-o inmatriculezi doar o singura data, restul se face automat!

marlania atinge noi limite... misu cluj scris:tu poti alegi perioada sezoniere luni luni ani (asa Admin

56.2KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Tot, dar aici nu prea vad clar perioada de valabilitate, parca tot mai-octombrie.
Dar poate fi orice perioada din an, de la 2 luni la 10 luni, din cate am inteles.

marlania atinge noi limite... tot, dar aici prea vad clar perioada parca tot poate orice perioada Admin

47.8KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Sau celebrele numere "07" pe care le poti scoate oricand cu valabilitate de cateva saptamani! In rest masina sta radiata si nu platesti taxe pe ea!

marlania atinge noi limite... sau celebrele numere care poti scoate oricand cateva saptamani! rest Admin

56.8KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
O Dacie tunata la greu, tot cu numere "07"

marlania atinge noi limite... dacie tunata greu, tot numere Admin

54.4KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Si asta cu "07" e o solutie, daca ai colectie mare si le scoti doar rar!

marlania atinge noi limite... asta solutie, daca colectie mare scoti doar rar! Admin

45.5KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Si bine inteles si numere istorice pentru exemplarele cu adevarat tipla, care sunt tinute in "vitrina"

marlania atinge noi limite... bine inteles numere istorice pentru adevarat tipla, care sunt tinute Admin

52.3KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
O istorica putin mai tunata! Acolo se poate!

marlania atinge noi limite... istorica putin mai tunata! acolo poate! Admin

55.6KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Deci idea este ca in alte tari civilizate, cetateanul, are in fata sa mai multe optiuni, din care poate alege optiuneea cea mai potrivita!
La noi sunt doua optiuni! Ori o dai la rabla, ori platesti taxe aberante indiferent daca o folosesti sau nu!
Comparati cele doua legislatii, sa vedeti din ce optiuni poate sa aleaga un neamt si ce optiuni avem noi.
Cu ale cuvinte neamtul are libertatea de a alege, iar noi avem un pumn in gura!
Si sa nu uitam ca si neamtul, si romanul sunt cetateni ai aceluiasi Unuini Europene, unde drepturile omului ar trebui sa fie la fel!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Off-topic: Sunt curios ce o sa zica cei de la R. cand o sa citeasca topicul asta  Eu zic, daca apar pe-aici, sa lasam un topic deschis, sa discutam un pic cu ei   

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

knx a scris:

Off-topic: Sunt curios ce o sa zica cei de la R. cand o sa citeasca topicul asta  Eu zic, daca apar pe-aici, sa lasam un topic deschis, sa discutam un pic cu ei   

Ei zic un singur lucru! "legislatia mioritica este cea mai buna din ieuropa si asa trebuie sa ramana" !  Pentru ei intr-adevar este cea mai buna! Iar restul cetatenilor sa mearga in P...! Asta e ideea legislatiei actuale!
Exista o directiva a UE, care prevede ca din 2016 legislatiile tarilor membre, va trebui uniformizate!
Is curios daca nemtii se vor alinia legislatiei mioritice sau invers?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
bughi
Membru Senior

Din: Braila
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 532
As mai propune si numere specifice pt masinile istorice, in Spania au un H - 00000
  H-ul e de la Historico ceva asemanator mi-ar place si la noi.


pus acum 13 ani
   
marian_6963
Membru Senior

Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157
Sa inteleg ca unul dintre telurile organizatiei va fi:
   Pt autovehiculele cu numere de inmatriculare sezoniere sa se poata achizitiona RCA doar pe perioada valabilitatii numerelor sezoniere (daca depaseste 6 luni valabilitate inmatricularea sezoniera, sa se poata achitiona RCA impartita in doua perioade de valabilitate , din care prima, obligatoriu de 6 luni);
   Pt autovehiculele cu numere de inmatriculare istorice pentru exemplarele cu adevarat tipla, care sunt tinute in \"vitrina\" sa se poata achitiona RCA minim pe sapte zile;
   Pt autovehiculele cu numere de inmatriculare \"07\" pe care le poti scoate oricand cu valabilitate de cateva saptamani, in rest masina sta radiata si nu platesti taxe pe ea, pe perioada valabilitatii numerelor.


_______________________________________
Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!

pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
In principiu eu cred ca ar trebui sa colaboram cu ei .Sigur ei s-au ,,lovit "de chestiunile astea mai demult . Si ceea ce facem bun si noi si ei este faptul ca incercam sa salvam cit mai multe de la distrugere. Si mai ales este de apreciat faptul ca dorim sa apara un curent nou printre cei mai tineri , care citind ceea ce se scrie pe aici incep sa aprecieze masinile vechi .
Nu doresc sa intru in polemici nici cu membrii Classic car Cluj si nici cu cei care sint in Retromobil . Cred ca este buna o colaborare si mai ales este bine sa avem orice discutie constructiva.
Sigur , multi dintre noi am dori sa avem cit mai multe repere originale, daca se poate sa fie 100 %  originala toata masina , cum am vazut ca exista multe exemplare si aici pe forum , dar din pacate sint sigur ca lipsa banilor naste cele mai multe frustrari .
Sint sigur ca la evenimentele internationale sau la diferite expozitii de profil conteaza foarte mult pastrarea reperelor originale. Pentru acest lucru sint si cotatiile masinilor originale la preturi foarte mari prin diferitele carti sau site-uri internationale.
De asemenea sint convins ca nici in Germania sau Ungaria sau mai stiu eu ce tara un autovehicul , indiferent cit de modificat este , daca nu corespunde circulatiei pe drumurile publice nu o sa fie lasat sa circule.
Deci ...cit de curind se termina cu reviziile ,,aranjate " si daca masina fumega sau nu are aspect ,cu siguranta nu primeste revizia tehnica. Asa este peste tot. Si atunci daca functioneaza in parametrii pentru care a fost construita atunci o sa circule. Astfel mai scapam de ,,junghiurile" intilnite pe strazi.
Deci atentie cum restaurati masinile...O sa vina vremea cind chiar trebuie sa faceti lucruri de calitate .


pus acum 13 ani
   
bughi
Membru Senior

Din: Braila
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 532
Exemplu.

marlania atinge noi limite... exemplu.

41.1KB


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

gherghin nicolae a scris:

In principiu eu cred ca ar trebui sa colaboram cu ei .Sigur ei s-au ,,lovit "de chestiunile astea mai demult . Si ceea ce facem bun si noi si ei este faptul ca incercam sa salvam cit mai multe de la distrugere. Si mai ales este de apreciat faptul ca dorim sa apara un curent nou printre cei mai tineri , care citind ceea ce se scrie pe aici incep sa aprecieze masinile vechi .
Nu doresc sa intru in polemici nici cu membrii Classic car Cluj si nici cu cei care sint in Retromobil . Cred ca este buna o colaborare si mai ales este bine sa avem orice discutie constructiva.
Sigur , multi dintre noi am dori sa avem cit mai multe repere originale, daca se poate sa fie 100 %  originala toata masina , cum am vazut ca exista multe exemplare si aici pe forum , dar din pacate sint sigur ca lipsa banilor naste cele mai multe frustrari .
Sint sigur ca la evenimentele internationale sau la diferite expozitii de profil conteaza foarte mult pastrarea reperelor originale. Pentru acest lucru sint si cotatiile masinilor originale la preturi foarte mari prin diferitele carti sau site-uri internationale.
De asemenea sint convins ca nici in Germania sau Ungaria sau mai stiu eu ce tara un autovehicul , indiferent cit de modificat este , daca nu corespunde circulatiei pe drumurile publice nu o sa fie lasat sa circule.
Deci ...cit de curind se termina cu reviziile ,,aranjate " si daca masina fumega sau nu are aspect ,cu siguranta nu primeste revizia tehnica. Asa este peste tot. Si atunci daca functioneaza in parametrii pentru care a fost construita atunci o sa circule. Astfel mai scapam de ,,junghiurile" intilnite pe strazi.
Deci atentie cum restaurati masinile...O sa vina vremea cind chiar trebuie sa faceti lucruri de calitate .

Nu contesta nimeni faptul, ca masinile cu atestat sa fie cat mai bune calitativ!  Dar aceasta este doar o singura problema!
Pot fi si masini restaurate de calitate foarte buna, care nu pot fi incadrate la istorice, cum este Dacia caramizie a colegului din Alba. E o masina foarte frumos restaurata la calitate inalta, dar are si modificari de bun gust!
La fel, de exemplu, exista masini mai exotice, cum este Morganul (daca tot s-o vorbit despre el) si multe altele, care inca se fabrica deci nu se incadreaza la istorice, de si este masina de colectie!
Rablele propriu zise, se elimina singure! Ca ce nu este bun si functional, ala oricum iese din circulatie!
Ideea este ca sa nu se puna in aceasi oala toate masinile mai vechi de 12 ani si denumite generic "rable", cum se face in prezent!
Ideea pe care trebuie sa ne bazam, ca  cetateanul roman, posesorul unei masini vechi in stare tehnica si estetica buna, indiferent daca este sau nu modificata sau daca este 1000% originala sau daca are urme de uzura din cauza anilor, sa aibe posibilitatea de a alege dintre mai multe optiuni.
Una dintre aceste optiuni ar fi atestarea istorica, dar cum am zis sunt masini colectibile care nu pot fi incadrate la istorice!
Discutia cu cei de la RCR se poate face doar despre cele istorice ca doar segmentul asta intra in atribuita lor.
Discutia despre celelalte posibilitati, de inmatriculare, care exista in alte tari, ar fi in atributia celor de la RAR si Ministerul Transporturilor. Cu numerele sezoniere sau numerele "07" RCR-ul nu are nici un fel de legatura, ca aceste chestii nu au legatura cu istoricele, ci cu toate categoriile de masini.
Deci trebuie sa se inteleaga ca este vorba de un spectru mai larg de posibilitati (dintre care istoricele sunt doar una) care in alte tari exista, iar la noi nu exista!
Trebuie sa existe mai multe optiuni!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Bun atunci ...sa trecem la alte propuneri .
Sint sigur ca mai exista, pentru ca pina acum am discutat problema numerelor , a asigurarilor , a impozitarii exagerate a motoarelor mari si sa vedem ce dorinte mai sint .
Dar cam putini dintre forumisti au luat cuvintul ...
Oare nu mai este nimic de spus/scris ?
Sa va vad .Pina acum vad ca s-a miscat ceva...sau s-a incercat ceva .
Haideti sa punem pe tapet cam ceea ce dorim a se realiza .


pus acum 13 ani
   
marian_6963
Membru Senior

Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157
As dori incadrarea intr-o subcategorie de ''Vehicol istoric'' a acelor vehicule a caror firma producatoare a disparut ca fabrica, ca brand, gen Trabant, Daewoo, Lastun (desi acesta se numea Dacia 500), Aro etc. Chiar daca nu au trecut 30 de ani de la oprirea fabricatiei modelului respectiv, aceasta incadrare sa le ofere posesorilor unicul favor de a plati un impozit redus cu 50% pt aceste autovehicule.

_______________________________________
Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!

pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
In privinta perfectarii actelor de proprietate ...
In privinta omologarilor de motoare ...
De caroserii ...
Sint sigur ca mai exista dar trebuie sa va ginditi si voi cam ce s-ar mai putea scrie .
Sint multe creiere pe aici si se stie ca unde-s multi puterea creste . Deci altceva...domnilor ?


pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Bune sugestiile de pana acum.

As mai veni si eu cu una sau doua:
Posibilitatea omologarii fara costuri aberante a unor motoare de generatie mai noua pe clasice. Prin asta ar avea de castigat atat mediul cat si posesorul masinii respective, avand un motor mai performant ce haleste mai putin si polueaza mult mai putin.

O alta sugestie ar fi posibilitatea reducerii impozitului la masinile clasice "modificate", al caror motor a primit elemente electronice pentru controlul amestecului, eventual si catalizator, fara obligativitatea montarii acestora intr-un service autorizat. Sa poti merge la ITP cu ele, sa vada ca functioneaza iar apoi sa ti le treaca in carte la RAR, fara sa ai nevoie sa cotizezi la buzunarul magarilor. (scuzati-mi accesele ecologiste, mi se pare normal sa poti face astfel de upgrade-uri si sa ai anumite degrevari/reduceri de taxe, e in beneficiul tuturor).


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

marian_6963 a scris:

As dori incadrarea intr-o subcategorie de ''Vehicol istoric'' a acelor vehicule a caror firma producatoare a disparut ca fabrica, ca brand, gen Trabant, Daewoo, Lastun (desi acesta se numea Dacia 500), Aro etc. Chiar daca nu au trecut 30 de ani de la oprirea fabricatiei modelului respectiv, aceasta incadrare sa le ofere posesorilor unicul favor de a plati un impozit redus cu 50% pt aceste autovehicule.

Asta nu se poate ca  cei de la FIVA precizeaza in mod clar "30 de ani de la data fabricatiei".
Romanii au modificat-o si mai rau sa fie "30 de ani de la iesirea din fabricatie".
Dar asta ziceam, ca in alte tari, exista si alte posibilitati, in afara de istorice, dintre care cetateanul poate sa aleaga! Nu trebuie sa ne cramponam pe ideea ca toate masinile vechi sa fie istorice! Asa ceva nu este nicaieri, dar exista alte optiuni si ale posibilitati (ce am enumerat mai sus) ce acolo exista si la noi nu!!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
O alta chestie ar fi ca daca de exemplu pe un Trabant (sau orice masina veche) se monteaza un catalizator, in alte tari exista reduceri de taxe. La noi degeaba montezi ca tot noneuro ramane si tot atata platesti!
Deci, nivelul emisiilor de noxe sa fie stabilite in functie de valorile reale masurate, si nu in functie de anul de fabricatie!

Iar tot aici cu faza la moda cu "poluatorul plateste": Cine polueaza mai mult, o masina veche noneuro, cu care se iese de cateva ori pe an sau un Logan nou-nout euro5, care face taxi 24 ore din 24?  Care dintre ele emite mai multe noxe per ansamblu?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Se pot omologa in principiu orice motoare...trebuie insa sa nu dezvolte putere mai mare decit cu citeva procente ...pentru ca altfel ...frinele , directia , suspensia si chiar si caroseria nu rezista. Se fac omologari artizanale dar...tate astea costa si chiar daca ai plati vei vedea ca cel mai greu scapi de hatisul birocratie si al spagii !!!

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

gherghin nicolae a scris:

Se pot omologa in principiu orice motoare...trebuie insa sa nu dezvolte putere mai mare decit cu citeva procente ...pentru ca altfel ...frinele , directia , suspensia si chiar si caroseria nu rezista. Se fac omologari artizanale dar...tate astea costa si chiar daca ai plati vei vedea ca cel mai greu scapi de hatisul birocratie si al spagii !!!

E vorba de 40%
Eu nu vorbeam de alt motor, ci de aceasi motor, pe care se monteaza catalizator, care emite noxe mai putine, dar se taxeaza la fel!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
As fi curios sa studiem legislatia din Cehia, ca ei sunt cei mai deschisi din tot blocul estic, atat cu privire la istoricele, cat si cu privire la modificari si constructii artizanale.
As vi curios sa vad legislatia lor!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
marian_6963
Membru Senior

Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157

Misu de Cluj a scris:


marian_6963 a scris:

As dori incadrarea intr-o subcategorie de ''Vehicol istoric'' a acelor vehicule a caror firma producatoare a disparut ca fabrica, ca brand, gen Trabant, Daewoo, Lastun (desi acesta se numea Dacia 500), Aro etc. Chiar daca nu au trecut 30 de ani de la oprirea fabricatiei modelului respectiv, aceasta incadrare sa le ofere posesorilor unicul favor de a plati un impozit redus cu 50% pt aceste autovehicule.

Asta nu se poate ca  cei de la FIVA precizeaza in mod clar "30 de ani de la data fabricatiei".
Romanii au modificat-o si mai rau sa fie "30 de ani de la iesirea din fabricatie".
Dar asta ziceam, ca in alte tari, exista si alte posibilitati, in afara de istorice, dintre care cetateanul poate sa aleaga! Nu trebuie sa ne cramponam pe ideea ca toate masinile vechi sa fie istorice! Asa ceva nu este nicaieri, dar exista alte optiuni si ale posibilitati (ce am enumerat mai sus) ce acolo exista si la noi nu!!

Bun. Nu le dam denumirea de Autovehicol istoric acestor masini. Nui nimic, le gasim alta denumire, dar haideti sa luptam pt. aceasta facilitate la cele din categoria de mai sus.


_______________________________________
Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!

pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Catalizatorul este scump si se stie ca dureaza relativ putin.Solutii alternative ar fi montare instalatie de gaz...
La motoarele in 4 timpi evident. Nu stiu sa se poata monta gaz si la motoare in 2 timpi , dar nici catalizator nu am cunostinta sa existe pentru Trabant si Wartburg sau IFA/DKW/Auto Union.
De altfel sint prea putine in tara , ca sa conteze cit polueaza doar astea.
Cu Dieselul ar fi iarasi problema, pentru ca acolo ar trebui catalizator. Dar daca motorul este bun, injectoare noi , pompa buna , polueaza mai putin ca benzina.


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

marian_6963 a scris:


Misu de Cluj a scris:


marian_6963 a scris:

As dori incadrarea intr-o subcategorie de ''Vehicol istoric'' a acelor vehicule a caror firma producatoare a disparut ca fabrica, ca brand, gen Trabant, Daewoo, Lastun (desi acesta se numea Dacia 500), Aro etc. Chiar daca nu au trecut 30 de ani de la oprirea fabricatiei modelului respectiv, aceasta incadrare sa le ofere posesorilor unicul favor de a plati un impozit redus cu 50% pt aceste autovehicule.

Asta nu se poate ca  cei de la FIVA precizeaza in mod clar "30 de ani de la data fabricatiei".
Romanii au modificat-o si mai rau sa fie "30 de ani de la iesirea din fabricatie".
Dar asta ziceam, ca in alte tari, exista si alte posibilitati, in afara de istorice, dintre care cetateanul poate sa aleaga! Nu trebuie sa ne cramponam pe ideea ca toate masinile vechi sa fie istorice! Asa ceva nu este nicaieri, dar exista alte optiuni si ale posibilitati (ce am enumerat mai sus) ce acolo exista si la noi nu!!

Bun. Nu le dam denumirea de Autovehicol istoric acestor masini. Nui nimic, le gasim alta denumire, dar haideti sa luptam pt. aceasta facilitate la cele din categoria de mai sus.


Sa-ti dau un exeplu concludent. Tu ai o Dacie 1310 din seria "Dedicatie" model de serie limitata, cu potential colectibil ridicat in viitor. Nu ti-ai dori sa ai posibilitatea de a pastra aceasta masina?, care este un exemplar colectibil dar nu se poate incadra la vehicul istoric! La fel cu Lastunul, cu Dacia Sport, Dacia 1320, Aro 10, Oltcit Special, Aro 240!
Straineze cateva exemple: Trabant 601, Lada 1500, Lada 1200, Citroen 2Cv, Broasca mexicana, Renault4 etc.. si multe alte masini cu potential colectibil care nu se incadreaza la istorice!
Colectibil nu inseamna neaparat si istoric!!!
Cred ca denumirea a masinilor pe care dorim noi sa le protejam ar fi "MASINI COLECTIBILE sau CU POTENTIAL COLECTIBIL.
Nu trebuie sa ne cramponam doar la ideea de istorice!
Sa le denumim masini mai vechi de 20 ani!
Pot fi istorice, pot fi modificate, pot fi serii limitate cu potential colectibil, pot fi masini agricole sau tractoare vechi... deci exista o paleta mai mare care trebuie avute in vedere!
Nu trebuie sa ne cramponam la idea de istorice, astea sunt doar o felie!
Istoricele si legislatia despre istorice exista deja, e adevarat cu lipsuri, dar exista!
Ideea este sa vedem ( ca pe langa segmentul de istorice) ce lipseste din legislatia romaneasca, ce exista in alte tari!
Trebuie sa studiem problema intr-un cadru mai larg, ca nu doar unii sa existe si restul sa fie exterminati!  Ca sa aibe loc sub soare toata lumea!!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Catalizatorul il poti monta doar daca ai si un sistem care iti regleaza electronic amestecul (sonda lambda pt feedback si un carb electronic). Degeaba montezi un catalizator daca nu ai ceva care sa iti regleze amestecul, il colmatezi si faci pe el. Invers, daca nu ai catalizator insa ai sist de reglare electronica a amestecului, vei avea parte de imbunatatiri.

Spre exemplu, eu intentionez sa renunt la carbelitoare si sa trec pe injectie, cu un calculator de injectie(ce comanda si aprinderea) after-market. Nici sa vreau si nu voi putea legaliza asa ceva... Sa ma rezum la o injectie mecanica usor manarita mi se pare o pierdere de timp deoarece noxele nu sunt reduse prea mult.


E adevarat ca se pot omologa orice alte motoare, insa chiar si in limita de putere trebuie sa ai o patalama cum ca l-ai montat intr-un service autorizat, mai dai o spaga si la ala ca sa iti dea hartia. Mi se pare normal sa iti poti monta singur motorul daca te duce capul si ai skillul si uneltele necesare, fara sa trebuiasca sa platesti ceva in plus. Spre exemplu, in anglia te poti duce la "MOT" (ITP-ul lor) cu orice motor ai chef, acolo iti inspecteaza prinderile, eventual fac teste pentru a determina comportarea noului motor si daca totul este in regula iti dau OK-ul; nu te cocosaza cu taxe suplimentare pentru omologarea noului motor asa cum e la noi si nu trebuie sa te milogesti de astia de la rar ca sa iti acorde omologarea indiferent cat de bine ai facut totul (milogire gen cotizare).


pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861

gherghin nicolae a scris:

Cu Dieselul ar fi iarasi problema, pentru ca acolo ar trebui catalizator. Dar daca motorul este bun, injectoare noi , pompa buna , polueaza mai putin ca benzina.

Polueaza mai putin dupa criteriile de acum, in realitate dieselul elimina in aer alti poluanti mult mai otravitori! De ce se doreste renuntarea la autobuzele diesel din orasele tarilor mai rasarite?


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

blind a scris:

Catalizatorul il poti monta doar daca ai si un sistem care iti regleaza electronic amestecul (sonda lambda pt feedback si un carb electronic). Degeaba montezi un catalizator daca nu ai ceva care sa iti regleze amestecul, il colmatezi si faci pe el. Invers, daca nu ai catalizator insa ai sist de reglare electronica a amestecului, vei avea parte de imbunatatiri.



Exista catalizatoare controlate si catalizatoare necontrolate, care se montau pe modelele cu carburatie inca din anii 70-80, chiar inainte de aparitia calculatoarelor!
Faza cu montarea de GPL, iarsi este viabila, care ar duce la reducerea noxelor.
In Italia de exeplu se fac reduceri de taxe pentru cei care monteaza GPL!

Dar am impresia ca noua taxa de poluare nu are nici o legatura reala cu poluarea, ci mai degraba este un nou instrument de strangere de fonduri electorale ca sa aibe din ce  sa faca propaganda la anul!
Daca le-ar pasa cu adevarat de poluare, atunci nu ar sta cu mainile incrucisate, la vazul miilor de hectare de padure defrisate abuziv si ilegal! Acolo este poluarea adevarata, nu la cele cateva masini vechi ramase in circulatie!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Bun , am trecut si peste faza cu catalizatoare/ montare gaz , sa vedem si altceva ...
In general politica mondiala militeaza pentru stoparea sau reducerea poluarii...
Dar asta este politica. Sa ne vedem de ale noastre masini...

Modificat de gherghin nicolae (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Poate pare prostie, dar si faza cu numerele pare/impare, este o solutie!
In Ungaria, de exemplu, in unele portiuni istorice ale oraselor mari, este intituita circulatia intr-o zi a masinilor cu nr par iar in cealalta zi a celor cu nr impare!
Asta e o chestie comunista, tin minte cat i-am blestemat pe Ceausesti, cand duminica, nu puteam merge la iarba verde ca era zi cu numere impare si masina noastra era cu numere pare. Apoi ne-am cumparat inca o masina cu numar impar si atunci totul era ok.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Nifartachi
Membru Activ

Din: Bucuresci
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 137
Ca un observator resemnat, sa nu va suparati prea tare ca va zic, da' mai tot aduce a o "lista de dorinte", si nu cu un "plan de lupta".

Si daca dupa fraza asta mai am si io loc de o sugestie, cred ca mult mai practic ar fi sa se mearga pe implementarea unor reguli deja aplicate in Vest, sa se faca lobby in acest sens.


_______________________________________
MY AMbusLANCE

pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Ideea ar fi in felul urmator : Pentru a reduce poluarea mai ales in zonele istorice , din aceasta cauza circulatia era/este restrictionata. In alte tari , in centrul istoric este interzisa circulatia total.
Eu spre exemplu am fost de multe ori la Sighisoara, un oras superb. Acum mai multi ani am urcat cu masina sus la cetate, unde este castelul. Acum nu se mai permite si este un lucru bun.
Revenind la topic.
Sa vedem ce se mai poate scrie...pentru ca sint 5 pagini dar rezumind cred ca ar incape pe jumate de pagina !
Daca doriti un model de statut pentru un O.N.G. eu pot sau incerc sa scanez si sa vedeti cam ce contine. Sa incercam totusi sa ne miscam cumva...mai repede.
Nu doresc sa ma ocup eu de acest lucru , dar am spus/scris ca va sprijin.
Dar mai scrieti si voi cam ce mai doriti pentru ca este important. Si faceti asta cit mai repede !


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Nifartachi a scris:

cred ca mult mai practic ar fi sa se mearga pe implementarea unor reguli deja aplicate in Vest, sa se faca lobby in acest sens.

Asta ziceam si eu, ca degeaba ne strofocam sa inventam ceva ce altii au inventat demult, romanu tot nu va fi mai destept, decat neamtul!!

Eu propun sa sapam un pic pe google, sa vedem in mod clar, pe langa legislatia germana, care este clara si logica si legislatia altor tari (Cehia, Ungaria, Italia, Anglia, Spania, Grecia etc) ca apoi sa le studiem si sa incercam sa alegem ce este mai bun si ce ne-ar fi de folos!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Evident ca ne vom inspira dupa legislatiile existente in Vest si coroborat cu ceea ce avem la noi , incercam sa adaptam ceea ce au ei , deocamdata in acest O.N.G. Nu avem si nu cred ca poate avea cineva initiativa legislativa ...dar fara o consultare si o ...,,lista " cum bine ai scris nu putem sa ne punem cu totii de acord.
Desi vad ca nu prea sintem ...asa multi. Realitatea concreta spune ca nu prea avem cu cine !!!
Sau ma insel eu cumva ?


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Pentru initiativa legislativa trebuie vreo 10000-15000 semnaturi! Nu este chiar imposibil... dar pana atunci ne-am adunat deja vreo 12, asa ca suntem pe drumul cel bun.
Intr-o saptamana daca ne-am adunat 12 , atunci 12000  ne vom aduna in X saptamani... adica ne vom baza pe regula de trei simple si pe legea bulgarii de zapada
Noapte buna, ca maine am treaba


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Macar sa ajungem sa punem bazele ONG-ului, ulterior avem toti prieteni/cunostinte posesoare de masini vechi ce nu isi bat capul cu forumuri insa in caz de strangere de semnaturi pentru ceva ce va fi in folosul lor si nu va necesita implicare financiara din partea lor...sigur vor contribui.

Alte idei vom mai gasi de dimineata, lumea mai doarme la ora asta.


pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Model de statut :


Pentru ce sint necesare aceste consultari :

Sfat: Trimiteti (prin posta electronica) sau dati notarului/avocatului propunerea voastra pentru aceste acte, pentru a le citi si eventual a face observatii pe marginea lor, cu cateva zile inainte de data la care v-ati propus autentificarea.


Sau aici mai aveti extrase :

Scopul si obiectivele

Art. 8

Asociatia are drept scop promovarea, sprijinirea, realizarea si coordonarea de activitati care sa contribuie la dezvoltarea regiunii ..............din punct de vedere economic, social, educational, cultural, ecologic, turistic.

Pentru realizarea acestui scop Asociatia va avea urmatoarele obiective:

in domeniul turismului:

- va promova campanii in mass-media, va organiza sau va participa la simpozioane, expozitii, va sustine si va realiza materiale de specialitate (publicatii, brosuri, pagini web, etc.) in vederea promovarii turistice a imaginii orasului si zonei adiacente in tara si strainatate;

- va initia, si va derula proiecte de dezvoltare turistica locala si regionala, cu finantari proprii, sau va actiona pentru accesarea de fonduri publice sau private, din tara sau din strainatate;

- va initia activitati legate de dezvoltarea turismului.

in domeniul sprijinirii si dezvoltarii locale si regionale:

- va initia si implementa programe legate de promovarea imaginii regiunii in Europa;

- va sprijini planurile de dezvoltare ale comunitatii locale;

- va initia, si va derula proiecte de dezvoltare locala si regionala in domeniul economico-social, cu finantari proprii, sau prin accesarea de fonduri publice sau private, din tara sau din strainatate;

- va acorda consultanta in domeniul managerial, marketing, economic si turistic in scopul ridicarii gradului de profesionalism si competenta al localnicilor.

in domeniul protectiei mediului

- sa initieze si realizeze proiecte legate de protectia mediului in zona;

- sa coordoneze actiuni de ecologizare;

- instruieste membrii activi, simpatizantii si populatia in sprijinul protejarii si conservarii mediului ambiant.

in domeniul sprijinirii tineretului

- sa desfasoare activitati de promovare si educare a tinerilor;

- sa realizeze activitati de consiliere profesionala si indrumare vocationala in favoarea tinerilor, absolventilor.

In vederea atingerii scopurilor si obiectivelor propuse mai sus Asociatia va desfasura programe si activitati de informare, consiliere, educatie, monitorizare.

Art.9

Forme de activitate

Principalele activitati desfasurate de asociati sunt:

- sa colaboreze cu organismele publice, precum si cu persoane fizice si juridice romane sau straine care sunt interesate si pot oferi sprijin in vederea implementarii scopului propus. Asociatia poate promova si organiza schimburi de experienta cu alte asociatii similare din tara si strainatate.

- formarea de personal de specialitate care sa asigure punerea in practica a elementelor de mai sus;

- organizarea de manifestari(conferinte, expozitii, cursuri, simpozioane, manifestari cultural stiintifice)

- realizarea de documente audio-vizuale, tiparirea de buletine informative, publicarea de reviste precum si alte mijloace de informare;

- sa initieze si sa desfasoare schimburi culturale, educative cu persoane si institutii cu caracter similar din tara si din strainatate.

Capitolul III

Calitatea de membru

Art. 10

Pot fi membri ai Asociatiei........... persoanele fizice sau juridice care depun o adeziune scrisa in care declara ca sunt de acord cu prevederile statutare si alte reglementari specifice si doresc sa contribuie la realizarea scopurilor si obiectivelor propuse.

Pot fi membri persoane fizice indiferent de varsta, profesie, sex, cetatenie, nationalitate, apartenenta politica sau religie, origine sociala sau avere, care conform cererii de asociere respecta atat statutul Asociatiei cat si regulamentul intern de functionare.

Pot fi asociati: asociatiile sau societatile cu personalitate juridica, cu domiciliul in tara sau strainatate, urmand ca reprezentarea acestora in Adunarea Generala sa fie nominala (un vot pentru fiecare persoana juridica).

Cu precizarea ca trebuiesc adaptate scopului dorit !


pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Parerea mea este ca nu are cum sa coste 1000 euro !
Mi se pare mult !
De redactat , dupa consultarea cu dvs , membrii forumisti , pot sa ma ocup eu .
Gratis !
Problema este ca va trebuie pe cineva de la Cluj sa umble cu actele . Dar sint sigur ca mai sint juristi sau chiar studenti la drept la Cluj care pot sa mearga pe la autoritati . Eu va spun unde sa mergeti si ce va trebuie.
In rest ...sa schimbam viteza si sa-i dam o treapta mai mare...adica sa ne miscam mai repede .
Este utila si treaba cu tabelele cu semnaturi !
Cotizatii si sponsorizari din nou vor fi utile...
Apoi daca exista dorinta si daca exista membrii capabili , poate acceseaza si niste fonduri de la U.E.
Depinde de noi ce vrem !


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Pai colegii vor la Bucuresti, nu la Cluj! Poate e mai bine ca sa fie ONG-ul cu sediul in Bucuresti, ca alfel discuta cu noi, decat daca am fi doar niste bieti provinciali!

Dar fiti veseli, ca azi este miercuri, adica sedinta de guvern si nea Bo-Bocc, impreuna cu Lacibacsi ne rezerva muulte surprize-surprize!
Astept jurnalul de seara sa vadem ce au mai clocit saptamana asta!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
nel34
Membru Senior

Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094

marian_6963 a scris:


Misu de Cluj a scris:


marian_6963 a scris:

As dori incadrarea intr-o subcategorie de ''Vehicol istoric'' a acelor vehicule a caror firma producatoare a disparut ca fabrica, ca brand, gen Trabant, Daewoo, Lastun (desi acesta se numea Dacia 500), Aro etc. Chiar daca nu au trecut 30 de ani de la oprirea fabricatiei modelului respectiv, aceasta incadrare sa le ofere posesorilor unicul favor de a plati un impozit redus cu 50% pt aceste autovehicule.

Asta nu se poate ca  cei de la FIVA precizeaza in mod clar "30 de ani de la data fabricatiei".
Romanii au modificat-o si mai rau sa fie "30 de ani de la iesirea din fabricatie".
Dar asta ziceam, ca in alte tari, exista si alte posibilitati, in afara de istorice, dintre care cetateanul poate sa aleaga! Nu trebuie sa ne cramponam pe ideea ca toate masinile vechi sa fie istorice! Asa ceva nu este nicaieri, dar exista alte optiuni si ale posibilitati (ce am enumerat mai sus) ce acolo exista si la noi nu!!

Bun. Nu le dam denumirea de Autovehicol istoric acestor masini. Nui nimic, le gasim alta denumire, dar haideti sa luptam pt. aceasta facilitate la cele din categoria de mai sus.

Legea asta cu 30 de ani de la iesirea din fabricatie este special facuta pentru romania,daca ar trece la 30 de ani de la fabricatie romania s-ar umple rapid de masini aduse din germania fabricate dupa anii 80 la care nu se vor platii taxe ca sunt vehicule istorice!   Romanul speculeaza orice portita aparuta in legislatie,de exemplu acum este o portita cu vehiculele considerate autoutilitara la care taxa auto a scazut foarte mult(3-400 de euro la euro 2 chiar si la motor de 2500)urmarea din ianuarie si pana acum sibiul cel putin e plin de microbuze,camionete,dubite.. Daca ar fi aplicata legea cu 30 de ani de la fabricatie(scutire ca istorice)samsarii de masini ar fii cei mai fericiti oameni din romania parcul auto al germaniei din anii 80-90 s-ar muta in romania...


_______________________________________
Vremurile e grele.
oamenii e nervosi, are arme ,trage

pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Lasa-ma sa-ti combat afirmatia
Bine bine, mutau ei parcul auto al aniilor 80-90 aici, dar sa nu uitam ca acele masini trebuie atestate sa fie istorice (stare vizuala/tehnica f f buna, trebuie sa corespunda unor n norme, trebuiesc platite n taxe pana se atesteaza care costa) , si nu orice masina poate fi atestata, asa ca nu prea e valabila treaba.


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Hai sa revenim la discutii privind ONG-ul..

pus acum 13 ani
   
nel34
Membru Senior

Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094
Ia vezi aici
cate din astea nu ar trece de norme,majoritatea sunt 100% originale si mai ingrijite ca in romania..
Cum au scris si alti colegi ar trebui introduse numerele sezoniere,asigurarire rca pe perioade mai mici de 6 luni,numerele provizorii pe 5 zile ca si in germania,impozitul pe auto esalonat pe 4 trimestre nu pe 2 ca acum,numerele provizorii de parc auto,atestarea ca si vehicul istoric  daca are 30 de ani de la oprirea productiei corespunde din punct de vedere tehnic rar chiar daca are ceva modificari dar care nu sunt ireversibile si mai sunt multe de discutat


_______________________________________
Vremurile e grele.
oamenii e nervosi, are arme ,trage

pus acum 13 ani
   
Nifartachi
Membru Activ

Din: Bucuresci
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 137
Am sunat la minister si dupa ce m-au pasat intre ei (am sunat pe la vreo 8 nr. de tel.) tot n-am aflat nimic; unu m-a pus sa trimit imeil, ca are si ei niste protocoale si nu poate sa-mi raspunda la intrebari la tel. A mai zis una ca cica sa vedem ce iese din sedinta de guvern de azi.


Modificat de Nifartachi (acum 13 ani)


_______________________________________
MY AMbusLANCE

pus acum 13 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 242
Eu ma gandesc ca poate ar trebui sa ne inscriem cel putin ca membri simpatizanti la Retromobil pt a fi mai multi si astfel si ei sa aiba un cuvant de spus. Astfel, poate prin interventia lor pe langa forurile superioare s-ar face derogare de la lege macar pentru vehiculele mai vechi de 30 ani. (si nu ma refer la model mai vechi de 30 ani ci vehiculul in sine).
      Daca ar fi asa, oricum masinile mai vechi de 30 ani dar fara potential ajung conserve, iar cele cu potential ajung sa fie restaurate. In plus oricum nu mai sunt chiar asa multe in Romania. Cu aceasta ocazie cei de la Retromobil nu si-ar pierde obiectul muncii, in fond scopul lor ar trebui sa fie acela de a sustine acest hobby, adica de a detine un vehicul in primul rand vechi, pentru ca NUMAI din acestea se "fabrica" istoricele.

      Presupunind ca Guvernul aproba legea se intampla urmatoarele chestii:

-vehiculele cu statut de "istoric" nu se vor mai vinde pentru ca cel care restaureaza un vehicul istoric de obicei si-l face pentru el nu pentru vanzare. Iar daca totusi se vinde, sigur va fi foarte scump.

-masina veche cu statut de "proiect" nu se mai cumpara pentru ca ar fi prea mari taxele si putini si-ar permite sa le plateasca, astfel ca multe vor urma "curs" de recalificare la Remat.

-piese de schimb nu se vor prea vinde ca nu prea vor mai fi masini pe care sa le folosesti. Poate va fi piata pentru piese o perioada dar oricum restransa la cei cativa "abonati" ai Retromobil cu vehicule istorice.

-ramane variante aducerii din afara, o restaurezi si obtii atestat de "istoric", dar si aceasta alternativa cere bani "fara numar. fara numar..."

     In concluzie, cred ca cu cei de la Retromobil ar terbui vorbit pentru ca ei stiu deja mersul treburilor si e in interesul lor sa devina mai puternici ci nu doar o asociatie de "apartament" cu 200-300 de afiliati in club.
In toata chestia asta singurul lucru bun ar fi eventual ca ar fi mai de calitate restaurarile. EVENTUAL doar.


pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Cati membri retromobil ai vazut sa simpatizeze ideea acestui ONG pana acum? Crezi ca daca cineva din rcr ar fi dorit asta, nu puteau face pana acum ceea ce vrem noi?

pus acum 13 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 242
Veste putin proasta.
Tocmai ce am vorbit cu un domn foarte amabil de la Retromobil. Din discutie am ramas cu ideea ca nici nu are importanta daca apare sau nu legea, asa macar Romania scapa de vechiturile de doi bani, ca mai sunt o gramada. Zicea ca daca e vehicul istoric nu ma afecteaza legea, dar din pacate eu am ramas cu impresia ca dansul nu a inteles ca din "vechituri" devin automobilele "istorice". A zis ca pana acum cine avea de gand sa ateste istoric o masina, a avut timp suficient la dispozitie. Nu-l acuz, dar probabil pana si dansul e scarbit de vehiculele care probabil au primit atestare peste puterea lor (adica a Retromobil) cu diferite "recomandari" asa cum se intampla pe la noi, iar in plus zicea ca si Fiscul se tot leaga de activitatea lor.
Eu la fel ca multi altii de exemplu aveam de gand sa fac asa ceva dar din lipsa de bani si timp noua ne merge mai greu. Nu suntem toti "Tariceanu".


pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
off topic: Cu mare regret iti spun, ca ai primit o "mostra" live din ceea ce sunt ei, si traiesti cu falsa impresie ca "e scarbit". Din pacate majoritatea membrilor sunt asa (in special aia din comisii), si au o astfel de mentalitate. Nu neg, sunt cativa membrii de treaba (dintre cei cu care am avut tangente  B.Andrei, dl. wob, etc), dar foarte putini. Restul au mentalitatea "noi, si restul" si din pacate le doare undeva de noi, nu le intereseaza soarta celorlalti.

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
vwtyp3variant
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591

dr_krl a scris:

A zis ca pana acum cine avea de gand sa ateste istoric o masina, a avut timp suficient la dispozitie.

ce gandire....
de parca timpul s-ar opri pe loc, de parca masinile nu ar mai imbatranii...
sincer , am impresia ca cine gandeste asa, nu doreste sa fie mai multe istorice...doar cele care sunt acum
trist


_______________________________________
"M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi

pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Dar chiar, ? de d-nul Wob nu am mai auzit .

_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Sa recapitulam!

Am mai studiat si legislatia din Ungaria si din Germania.
Deci ca sa facem o concluzie, privind situatia actuala si masurile ce ar trebui luate ca sa fim si noi in randul lumii, ar trebui facute urmatoarele modificari legislative.
In primul rand sunt doua aspecte separate, privind oldtimere si separat youngtimere.

A. Oldtimere ( mai vechi de 30 de ani)

Legislatia actuala exista, dar ar trebui imbunatatite cu urmatoarele masuri:
- Incadrarea la oldtimer sa se poate face, la implinirea a 30 de anu de la data fabricatiei masinii si nu la 30 de ani de la iesirea din productie;
- Autovehiculele cu potential istoric si colectibil sa fie protejate, chiar daca sunt in stare de epava. In Ungaria MAVASZ-ul (RCR-ul unguresc) acorda certificate privind potential istoric al masinii, cu care te poti duce la primarie si radia masina, fara alte artificii, se scoate masina de la fisc, iar cand va veni timpul, vei putea s-o reinmatriculezi. Asta se acorda chiar si la epave!
- Autovehiculele cu un procentaj mic de modificari de gen replica de R12 Gordini sau replica de R8 Gordini sa poate atesta istoric, daca masina se afla in parametrii tehnici buni;
- ITP-ul sa se poate face, la orice statie ITP, nu numai la sediul RAR. Daca si statiile ITP sunt direct subordonate RAR-ului, atunci este ilogic ca ITP-ul sa se poate face, doar la sediul RAR, adica intr-un singur loc dintr-un judet.
- Atestarea ca vehicul istoric sa se poate face in fiecare judet, sa nu trebuiasa trimise actele la Bucuresti, apoi mers la RAR separat. Sa fie o statie ITP in fiecare oras, mai mare unde sa se poate face atestarea pe loc, conform unei evaluari grile tip FIVA. In momentul de fata exista doua autoritati (RCR si RAR) la care trebuie sa te apelezi, iar decizia lor de multe ori, poate sa bata cap in cap, ceea ce este aberant.
- ITP-ul la vehiculele istorice, sa se faca o data la 5 ani si nu o data la doi ani, cum se face in prezent.
- Sa se acorde placute de inmatriculare specifice de tip “OT” sau “H”

B. Youngtimere si alte masini cu potential colectibil. (intre 20-30 de ani)

- Numere provizorii de tip “07” , care sa poate fi scoase de cate ori se vrea, pentru o perioada scurta determinata dupa modelul german. Astfel masina nu trebuie tinuta neaparat tot timpul inmatriculata si astfel pe perioada in care este radiata, sa nu se platesca taxe si impozite;
- Numere sezoniere, pentru cei, care isi folosesc, masinile, doar pe o anumita perioada din an, tot dupa modelul german. Numerele intra in vigoare automat in fiecare an, fara a fi necesara radierea si inmatricularea repetata a masinii. Impozitele si taxele se platesc, doar pe perioada de valabilitate ale numerelor sezoniere.  Acest lucru ar fi de folos, posesorilor de decapotabile, motociclistilor sau posesorilor de oldtimere sau youngtimere, care sunt folosite doar sezonier.

Deci cam asta este ce au altii su nu avem noi!
Cele de sus, sunt extrase din legislatia germana si cea ungureasca!

Sa vedem si alte legislatii europene, poate mai exista si alte chestii in alte tari!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

marcu1 a scris:

Dar chiar, ? de d-nul Wob nu am mai auzit .

E pe aici! ieri a postat topicul cu intanirea cu Morgan.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
In fine, daca iese legea respectiva, va fi rau pentru piata, care se va bloca complet.
Nu se vor mai face contracte oficiale, dar se vor face multe artificii la limita legii si se va crea o debandada catastrofala!
Parte buna ca cei care au deja masina inmatriculata si nu vor s-o vanda, nu sunt afectati, ca taxa se aplica doar in momentul trazactionarii masinilor!
Drept urmare cei care au o masina veche in stare buna, vor invara s-o aprecieze si sa aibe mai mare grija de ea!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

vwtyp3variant a scris:


dr_krl a scris:

A zis ca pana acum cine avea de gand sa ateste istoric o masina, a avut timp suficient la dispozitie.

ce gandire....
de parca timpul s-ar opri pe loc, de parca masinile nu ar mai imbatranii...
sincer , am impresia ca cine gandeste asa, nu doreste sa fie mai multe istorice...doar cele care sunt acum
trist

Ce te mira asa? De parca pana acuma nu se comportau tot asa?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
retromotor
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 152
Unii dintre voi, fara sa cunoasca persoane din Retromobil, se grabesc sa arunce cu pietre, iar apoi trec la tehnica pumnului in gura si banarea pe forum. Baieti, daca sunteti trecuti de varsta pubertatii si vreti sa faceti ceva, lasati gargara ieftina cu "provinciali prosti" si "smecheri de Bucuresti", puneti mana pe telefon si vorbiti cu oamenii. Eu l-am cunoscut pe Ovidiu Ionescu, parca are si user pe forum pe aici, precum si pe altii, membrii obisnuiti, si au fost toti foarte de gasca.

PS. Probabil si postul asta va fi sters sau mi se vor cere dovezi ca sunt oameni fair-play, la fel ca pe topicul cu 328.
Si nu, nu-s membru RCR, am prieteni in CVE.

Modificat de gabi_pau (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
sharuntulidas
Membru Activ

Din: Bucuresti / Los Angeles
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 167
asta este o experienta personala gabi

eu am incercat sa discut legat de omologarea unei masini de epoca si m-am lovit de cel putin doua capete patrate, care insistau ca masina trebuie sa fie exact ca iesita de pe poarta fabricii (masina care doream sa o atest avea vopseaua originala chiar daca se vedea pe ea trecerea timpului) si mi s-a sugerat sa o vopsesc [!] pai cum dracu mai e originala atunci, ca asa fac pe comanda tot ce-i lipseste si cu asta basta, am o struto camila care doar pare originala... in fine!

nu neg ca exista oameni si oameni insa cel putin experienta mea a fost una profund negativa

despre ong, am gasit o procedura completa care poate fi accesata aici :


in ceea ce priveste cei doi centi ai mei, eu as spune ca este mult mai benefic sa existe in vestul tarii acest ong deoarece este un climat atat politic cat si social drastic diferit fata de bucuresti.

cat despre costuri citez :

Acte necesare infiintarii unei organizatii non-guvernamentale ( asociatie )

1. Cerere adresata Judecatoriei in a carei raza teritoriala isi are sediul asociatia;
2. Act Constitutiv si Statut:
2.1. Se incheie in forma autentica ori atestat de catre avocat
2.2. Actul constitutiv cuprinde, sub sanctiunea nulitatii absolute:
a) datele de identificare a asociatilor (minim trei asociati fondatori): numele sau denumirea si, dupa caz, domiciliul sau sediul acestora;
b) exprimarea vointei de asociere si a scopului propus;
c) denumirea asociatiei;
d) sediul asociatiei;
e) durata de functionare a asociatiei - pe termen determinat, cu indicarea expresa a termenului sau, dupa caz, pe termen nedeterminat;
f) patrimoniul initial al asociatiei; activul patrimonial, īn valoare de cel putin salariului minim brut pe economie, la data constituirii asociatiei, este alcatuit din aportul īn natura si/sau īn bani al asociatilor; ( 350 RON)
g) componenta nominala a celor dintai organe de conducere, administrare si control ale asociatiei;
h) persoana sau persoanele īmputernicite sa desfasoare procedura de dobāndire a personalitatii juridice;
i)    semnaturile asociatilor.
2.3. Statutul cuprinde, sub sanctiunea nulitatii absolute:
a) elementele prevazute in cazul Actului Constitutiv, cu exceptia celor de la lit. g) si h);
b) explicitarea scopului si a obiectivelor asociatiei;
c) modul de dobāndire si de pierdere a calitatii de asociat;
d) drepturile si obligatiile asociatilor;
e) categoriile de resurse patrimoniale ale asociatiei;
f) atributiile organelor de conducere, administrare si control ale asociatiei;
g) destinatia bunurilor, īn cazul dizolvarii asociatiei
3. Dovada sediului: contract de inchiriere sau de comodat
4. Dovada patrimoniului: deschidere de cont la CEC/banca, aport minim 350 RON
5. Dovada disponibilitate denumire: de la Min. Justitiei (5 RON) NB: valabila doar trei luni
6. Taxa judiciara de timbru + timbru judiciar: 19 RON + 3000 lei
7. Caziere fiscale ale asociatilor fondatori: 5 RON - in 10 zile lucratoare//20 RON - in 5 zile lucratoare, pentru fiecare asociat - se elibereaza de catre Directia Judeteana a Finantelor Publice NB: valabile doar 15 zile calendaristice
8. Dovada ca cenzorul este expert contabil: (copie legitimatie/autorizatie + copie CI/BI)


Modificat de sharuntulidas (acum 13 ani)


_______________________________________
Dieu et mon droit

pus acum 13 ani
   
retromotor
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 152
Daca initiativa pleaca de la Cluj, nu inteleg de ce trebuie mutata in Buc. Nu-s oameni capabili si in Cluj sa isi sustina un punct de vedere pertinent? Daca se paseaza problema la prietenii din Bucuresti, iar rezultatul este negativ, prevad ca iar se lasa cu latraturi ca a bagat nush cine bete in roate, pe cand asa, daca cei din Cluj or sa reuseasca, nu o sa mai existe discutii antagonice.

pus acum 13 ani
   
sharuntulidas
Membru Activ

Din: Bucuresti / Los Angeles
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 167
deci pe scurt, trebuie sa punem umarul pe o lista clara, interna
trebuie sa stabilim atributiile fiecaruia
trebuie sa stabilim aportul si contributia fiecaruia
si sa ii dam drumul

e o tona de hartie de facut si costa ceva asa ca haideti sa tratam problema cu maxima seriozitate

de asemenea, cred ca optim ar fi sa copiem un sistem ( gen cel german ) si sa il ajustam nevoilor noastre. n-o sa inventam noi roata, asa s-a facut si cu constitutia si codurile penal si civil. s-a luat din alta parte, s-a ajustat si pe parcurs s-a modificat unde s-a vazut ca trebuie

cred ca e cea mai simpla, curata si logica solutie
asa putem spune ca noi ne bazam pe preceptele legale germane si asta ar fi un plus de imagine


_______________________________________
Dieu et mon droit

pus acum 13 ani
   
sharuntulidas
Membru Activ

Din: Bucuresti / Los Angeles
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 167

gabi_pau a scris:

Daca initiativa pleaca de la Cluj, nu inteleg de ce trebuie mutata in Buc. Nu-s oameni capabili si in Cluj sa isi sustina un punct de vedere pertinent? Daca se paseaza problema la prietenii din Bucuresti, iar rezultatul este negativ, prevad ca iar se lasa cu latraturi ca a bagat nush cine bete in roate, pe cand asa, daca cei din Cluj or sa reuseasca, nu o sa mai existe discutii antagonice.


sunt total de acord
dar pana la urma nu conteaza unde exact este cosmelia, conteaza sa functioneze
asta o putem decide intern, dupa ce stabilim clar ce si cum


_______________________________________
Dieu et mon droit

pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Chiar n-are importanta unde se infiinteaza ong-ul cat timp toti militam pentru acelasi scop. Si eu sunt de acord ca sediul sa fie la cj.
Nu are importanta ca ideea a pornit de la cineva din bucale sau din cluj (se vede in prima pagina a topicului cine a fost cu ideea ong-ului) important este sa contribuim toti cei ce punem umarul intru formarea acestui ONG si sa lasam frustrarile de provinciali/bucuresteni de-o parte!


pus acum 13 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815

gabi_pau a scris:

Unii dintre voi, fara sa cunoasca persoane din Retromobil, se grabesc sa arunce cu pietre, iar apoi trec la tehnica pumnului in gura si banarea pe forum. Baieti, daca sunteti trecuti de varsta pubertatii si vreti sa faceti ceva, lasati gargara ieftina cu "provinciali prosti" si "smecheri de Bucuresti", puneti mana pe telefon si vorbiti cu oamenii. Eu l-am cunoscut pe Ovidiu Ionescu, parca are si user pe forum pe aici, precum si pe altii, membrii obisnuiti, si au fost toti foarte de gasca.

PS. Probabil si postul asta va fi sters sau mi se vor cere dovezi ca sunt oameni fair-play, la fel ca pe topicul cu 328.
Si nu, nu-s membru RCR, am prieteni in CVE.



D-le Pau, spuneti  ca Ovidiu Ionescu are user pe forum... In ce scop a facut acest user oare ?  Cititi posturile D-lui si o sa va lamuriti...

Exemplu de discutie cu D-l Ionescu :

- la un salon auto mai demult cind treburile mergeau bine in Romania pt toata lumea - D-l Ionescu avea stand cu Oldtimer studio - masuta, diplomat, costum cu cravata de muuulti euro

Eu - Am vazut ca aveti un M 461 restaurat (cu pret de 12000 euro) in stand, imi puteti spune va rog de unde ati procurat chederele ?

D-l Ionescu - care era singur-cuc la masuta - Nu stiu, nu prea am timp acum dar puteti sa le cumparati de la mine la... (un pret aberant, nu-mi mai aduc aminte cit) , pe mliniar...

Acum cind toate afacerile au inceput sa nu mai produca atitia bani, se vede ca optica se mai schimba...

Nu te lasa inselat de o discutie, acesta a fost doar un exemplu amar despre cum privesc (inteleg) pasiunea pt masini vechi unii din oamenii cu multi bani si dintre careo mare parte au aparut pe firmament doar pt a face o alta afacere aducatoare de profit mult mai mare decit cea de dinainte, din care au facut banii pt aceasta, la un moment-dat a fost chiar un fel de trend in Bucuresti, majoritatea dintre ei nu deosebesc surubul de piulita si nu s-au murdarit in viata lor pe miini, pt ca au putut plati pe altii sa o faca...
O alta categorie a acestora, mai subtirei la bani, si de preferinta locati tot in Bucuresti, sint samsarii de masini de epoca- nu autohtone- pt care nu au nici-un fel de interes, ci din cele aduse de afara sau vinate dintre putinele ramase in tara sau  in Bucuresti.
Eu cred ca ambele categorii nu au nici o legatura cu spiritul acestui forum si cu pasiunea oamenilo ce activeaza aici...

Scuze de atit off-topic dar, din pacate, tot timpul va exista - ca fenomen - BUCURESTEANUL versus taranul din provincie, in toate aspectele vietii cotidiene, apartenenta la una din categorii depinde numai de vointa personala si nu neaparat de locatia unde te-ai nascut si traiesti... Specific ca aceasta parere proprie dateaza de foarte multi ani, nu am scris-o aici pt a se constitui intr-un afront la adresa colegilor din Bucuresti care nu se situeaza in prima categorie...

Modificat de Oldman (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
sharuntulidas
Membru Activ

Din: Bucuresti / Los Angeles
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 167

Oldman a scris:


Scuze de atit off-topic dar, din pacate, tot timpul va exista - ca fenomen - BUCURESTEANUL versus taranul din provincie, in toate aspectele vietii cotidiene, apartenenta la una din categorii depinde numai de vointa personala si nu neaparat de locatia unde te-ai nascut si traiesti...


maestre, hai sa nu ne inflamam inutil.
nu conteaza ca esti din bucuresti sau din alta parte a tarii
conteaza daor daca vrei sa faci ceva sau nu
e periculos sa generalizezi
oriunde o sa gasesti si oameni seriosi si unii de lasa-ma-sa-te-las
divagam... grupurile se formeaza pe interese comune, in cazul nostru masinile
asa ca haideti sa ne axam pe asta si sa lasam alte lucruri deoparte

apartenenta este un aspect foarte relativ in fond asa ca haideti inapoi la oile noastre cu motor, e mai productiv. de discutii e timp berechet dupa ce demaram ceva


_______________________________________
Dieu et mon droit

pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Tot timpul va exista fenomenul asta in toate planurile posibile, insa trebuie ca fiecare sa realizeze ca cei ce vor sa puna umarul la acest ong n-au basini d-astea in cap, iar daca au trebuie sa renunte la ele inainte de a pune umarul la treaba!

As putea scrie pagini intregi de exemple despre prostia provinciala de care am dat in toate locatiile in care am avut treaba (si am colindat ceva prin tara) si despre rasinile gen "ete ba, vin papagalii aia de la bucuresti sa ne invete cum sa facem" cand nici macar niste norme minime nu erau in stare sa respecte insa nu despre asta e vorba aici!!!!

Oldman, samsarii de care spui exista in absolut toate orasele, nu doar in bucuresti. Priveste mai atent si vei constata ca toti marii "restauratori" fac la fel. Nu urī şi oamenii care nu au nicio vina

Modificat de blind (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Peste tot in lume exista OAMENI si oameni...., credeam ca s-a inteles asta, postul meu era despre atitudinea generala a retromobilului fata de cei care nu au masini,, speciale,, cu ,,potential ridicat,,

Modificat de Oldman (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861

Oldman a scris:

Peste tot in lume exista OAMENI si oameni...., credeam ca s-a inteles asta

Noi am inteles, insa prin generalizarea facuta de tine dovedesti ca exact tu nu ai inteles


pus acum 13 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815

blind a scris:


Oldman a scris:

Peste tot in lume exista OAMENI si oameni...., credeam ca s-a inteles asta

Noi am inteles, insa prin generalizarea facuta de tine dovedesti ca exact tu nu ai inteles


Cred ca te-ai grabit putin cind ai citit postul meu, de obicei ma feresc de generalizari, sint un om al lucrului de amanunt


pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Sa trecem peste aceste discutii !
Abia punem bazele ONG-ului si deja sunt contradictii !?
Puteti continua polemica pe privat !

  Acum se discuta constructiv, vrem sa construim ceva si nu invers.
Nu ma intereseaza divergentele unora, asa ca aveti PM la dispozitie.
  Deci ce facem cu ONG-ul, Misule esti cam tacut , tu ai infiintat acest forum , ONG-ul (logic) va fi produsul acestui forum , deci te rog ia fraiele in maini.
Tu esti principalul candidat la sefia ONG , sediul si conducerea iti apartine si o organizezi.
Poti deroga aceste lucruri cuiva apropiat si de mare incredere, onest si fara pata.


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
Nifartachi
Membru Activ

Din: Bucuresci
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 137
Am avut si io odata o discutie cu un nene de la RCR. I-am zis de vopsea originala, ca vreau s-o pastrez, ca ar fi ok in proportie de peste 90%; el nu si nu, ca asa e la ei, tre sa fie vopsea noua, sa fie ca iesit din fabrica... M-am uitat pe regulile de la FIVA si am zis sa vad daca el stie niste chestii elementare de acolo, si... desi dezamagit de intreaga situatie, am avut totusi placerea sa constat ca nu stie.

Deci... 


_______________________________________
MY AMbusLANCE

pus acum 13 ani
   
sharuntulidas
Membru Activ

Din: Bucuresti / Los Angeles
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 167

Nifartachi a scris:

Am avut si io odata o discutie cu un nene de la RCR. I-am zis de vopsea originala, ca vreau s-o pastrez, ca ar fi ok in proportie de peste 90%; el nu si nu, ca asa e la ei, tre sa fie vopsea noua, sa fie ca iesit din fabrica... M-am uitat pe regulile de la FIVA si am zis sa vad daca el stie niste chestii elementare de acolo, si... desi dezamagit de intreaga situatie, am avut totusi placerea sa constat ca nu stie.

Deci... 


+1


_______________________________________
Dieu et mon droit

pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861

sharuntulidas a scris:


Nifartachi a scris:

Am avut si io odata o discutie cu un nene de la RCR. I-am zis de vopsea originala, ca vreau s-o pastrez, ca ar fi ok in proportie de peste 90%; el nu si nu, ca asa e la ei, tre sa fie vopsea noua, sa fie ca iesit din fabrica... M-am uitat pe regulile de la FIVA si am zis sa vad daca el stie niste chestii elementare de acolo, si... desi dezamagit de intreaga situatie, am avut totusi placerea sa constat ca nu stie.

Deci... 


+1

+2
Eu am vrut sa imi revopsesc masina in culoarea originala (albastru metalizat) si mi s-a spus ca nu se stie sa fi fost vreodata albastru metalizat pe acel tip de masina.


@marcu1: nu intentionam sa am vreo polemica, insa din ceea ce a spus oldman nu am fost singurul care a vazut generalizarea.

Revenind la ong, alte pareri, doleante? Eu mi le-am exprimat pe ale mele in posturile de pe pagina anterioara (cele legate de modificari aduse motoarelor)

Modificat de blind (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 242
Avand in vedere ca problema de baza (adica cea in legatura cu masinile vechi) ne priveste pe mai multi dar din judete diferite si totodata avand in vedere si faptul ca pentru a umbla cineva dupa acte ar fi destul de scump si greoi, eu propun sa gasim un ONG existent care nu prea are activitate si prin acela sa luam initiative. Cred ca mai usor ar fi sa i se adauge o sarcina pe lista unui ONG existent decat sa infiintezi unul de la zero.
In plus chiar daca Misi a avut initiativa sa deschida acest forum, nu e sigur ca este doritor sa se inhame la un ONG, are timp sau abilitatea necesara de a-l conduce. Chiar daca in domeniul tehnic e bun. Eu cred ca ar fi mai potrivit cineva cu studii juridice, si cred ca exista pe forum asemenea persoane. In plus poate nu ar fi rau de vorbit si cu ceilalti forumisti.


pus acum 13 ani
   
sharuntulidas
Membru Activ

Din: Bucuresti / Los Angeles
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 167
juridic si economic, e cu totul alta problema daca te legi de un ong deja existent si daca infiintezi unul
in primul rand ca nu poti pur si simplu sa-ti pasezi cauza cuiva care poate sa reactioneze neasteptat la un moment dat si cand ti-e lumea mai draga sa te lase cu ochii in soare
in plus, cred ca cel mai indicat ar fi sa vedem cine se ofera sa se implice in problema asta activ, si sa luam o decizie in comun, nu sa "sugeram" cuiva sa se ocupe
in fond ne priveste pt toti
parerea mea e ca nu este cea mai stralucita idee din punct de vedere juridic, economic, fiscal etc. sa ne lipim de altcineva


_______________________________________
Dieu et mon droit

pus acum 13 ani
   
mcd81
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 211

marcu1 a scris:

Sa trecem peste aceste discutii !
Abia punem bazele ONG-ului si deja sunt contradictii !?
Puteti continua polemica pe privat !

  Acum se discuta constructiv, vrem sa construim ceva si nu invers.
Nu ma intereseaza divergentele unora, asa ca aveti PM la dispozitie.
  Deci ce facem cu ONG-ul, Misule esti cam tacut , tu ai infiintat acest forum , ONG-ul (logic) va fi produsul acestui forum , deci te rog ia fraiele in maini.
Tu esti principalul candidat la sefia ONG , sediul si conducerea iti apartine si o organizezi.
Poti deroga aceste lucruri cuiva apropiat si de mare incredere, onest si fara pata.

Sunt de acord cu dvs.din toate punctele de vedere.Sa putem realiza ceva TREBUIE SA FIM FOARTE UNITi,sa lasam discutiile in contradictoriu si nu in ultimul rand dupa 21 de ani de asa zisa democratie trebuie sa uitam de falsa modestie "aceea de a fi toti SEFI ,incepand de la o scara de bloc si pana la infintarea unor asociatii sau ONG-uri dupa caz"in astfel de cazuri nu se ajunge nicaieri  .Eu va sustin cu strangerea de semnaturi(indiferent de nr. lor inportant este sa participam toti)si cu bani (fiecare dupa posibilitati sau in functie de nr.sustinatorilor de pe forum o anume suma sa putem acoperi cheltuielile ).In legatura cu administrarea ONG-ului eu zic sa-l administreze cine-i in masura de asa ceva (daca doresc persoanele care au contribuit la aparitia acestui FORUM unde noi putem discuta si nu in ultimul rand persoane care se pricep in materie juridica ).Va multumesc tuturor pt. initiative si va doresc mult succes in dezbateri


pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Mi se pare o idee proasta sa ne legam de ceva existent. De fiecare data lucrul amestecat miroase a cacat. Nou si "al nostru" cu statut facut dupa dorintele noastre.
Se va gasi si cine sa alerge dupa acte, eventual facem o cheta suplimentara pt acest comision si gata. Timpu' e pretios pentru fiecare si trebuie rasplatit ca atare.

Modificat de blind (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
radu
Membru Senior

Din: TURDA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 713
Daca vrei sa ai o masina cu atestat istoric, in primul rind in afara de timpul pe care l-ai investit in restaurarea masinii ( dupa cum a avut fiecare posibilitate financiara ca nu la toti pica banii din cer), trebuie sa mai platesti la comisia de examinare 200 euro, si apoi anual o cotizatie de 100 si ceva de ron, si sa participi obligatoriu la citeva intilniri, iar ei in afara de atestare istorica te scuteste de impozitul local la masina si rovineta.
Daca calculam bine, dam mai multi bani la retromobil si nu esti sigur ca masina i atestata.

Sa aveti o zi buna

PS Misi spunemi si mie unde te pot gasi prin cluj sa semnez si eu sau dami un nr de tel


_______________________________________
Tot omul are o masina noua
Pe cind una veche , citi?

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

dr_krl a scris:


In plus chiar daca Misi a avut initiativa sa deschida acest forum, nu e sigur ca este doritor sa se inhame la un ONG, are timp sau abilitatea necesara de a-l conduce. Chiar daca in domeniul tehnic e bun. Eu cred ca ar fi mai potrivit cineva cu studii juridice, si cred ca exista pe forum asemenea persoane. In plus poate nu ar fi rau de vorbit si cu ceilalti forumisti.

Si eu cred ca e bine ca un coleg jurist sa se ocupe, ca pe mine ma bolunzesc chestiile birocratice de rezolvat hartii.
Iar locatia chiar ca nu conteaza. Eu ziceam de Bucuresti deoarece acolo trebuie vorbit cu ministerele, guvernantii, politicienii etc, ca ei fac legile si acolo se fac nu aici in Cluj.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

blind a scris:

Mi se pare o idee proasta sa ne legam de ceva existent. De fiecare data lucrul amestecat miroase a cacat. Nou si "al nostru" cu statut facut dupa dorintele noastre.
Se va gasi si cine sa alerge dupa acte, eventual facem o cheta suplimentara pt acest comision si gata. Timpu' e pretios pentru fiecare si trebuie rasplatit ca atare.

Corect! trebuie ceva nou, de la zero!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Nifartachi
Membru Activ

Din: Bucuresci
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 137
Asa, da-i cu "politica damboviteana", cu "oltenii"...

Bocanila di la Cluj o vinit, iar cu Borbely... sunt oameni in Cluj care ar putea sa-i vorbeasca pe limba lui 


_______________________________________
MY AMbusLANCE

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Nifartachi a scris:

Asa, da-i cu "politica damboviteana", cu "oltenii"...

Bocanila di la Cluj o vinit, iar cu Borbely... sunt oameni in Cluj care ar putea sa-i vorbeasca pe limba lui 

A venit din cluj dar au facut dezastru si tot ei au facut legea asta infecta.
Se poate si in Cluj, sau in republica autonoma secuiasca si facem totul pe ungureste


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Nifartachi
Membru Activ

Din: Bucuresci
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 137



_______________________________________
MY AMbusLANCE

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Haideti, mai iscrieti-va pe lista, ca suntem doar vreo 13 in momentul de fata!
Restul nu sunteti interesati? Chiar nu va pasa, sau asteptati ca altii sa scoata "castanele din foc" ??


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Pagini:  1 2 3 4 5 6 ... 7  

Mergi la