Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Problema este in codul fiscal mioritic, unde impozitul se plateste strict pe bunurile detinute si nu tin cont de faptul, daca masina este inmatriculata sau radiata.
In majoritatea tarilor europene, pe masinile radiate din circulatie, nu se platesc nici impozite si nici alte taxe.
De exemplu la nemti, o poti radia cand vrei, si pe perioada pe care nu se afla in circulatie, nu platesti nici un impozit pe ele. Tot la nemti exista numerele sezoniere, la care tu poti alege perioada, minim pe 2 luni si maxim pe 11 luni. De exemplu daca alegi 05-10 atunci poti circula din mai pana in octombrie, in restul anului nu ai voie sa circuli cu masina, dar nici taxe nu platesti pe ea pe timp de extrasezon. Si atat radierea la cerere, cat si numerele sezonierese pot aplica la orice masina, indiferent de anul de fabricatie. Atestarea istorica este alta poveste, acolo se ia in calcul 30 de ani de la data fabricatiei, dar aici vorbim doar de cele care nu sunt atestate istoric.
La olandezi si la belgieni ai posibilitatea ca pe un singur numar de inmatriculare , sa inscrii pana la 10 masini, ca oricum daca ai o singura pereche de numere, poti umbla doar cu una singura deodata, iar impozitul se plateste doar pe cea cu motorul cel mai mare.
In Ungaria treaba este putin mai sucita. Acolo nu ai voie sa radiezi definitiv masina, doar daca o predai la remat (la fel ca la noi), in schimb exista posibilitatea de radiere temporara din circulatie a masinilor cu varsta minima de 20 de ani. Mergi la politie, predai numerele, iti da o hartie, cu care te duci la fisc si ti-se pune o stampila in cartea de identitate cu mentiunea “radiat temporar din circulatie”. Faza e ca atat timp cat o vrei sa o tii radiata temporar, in fiecare an trebuie sa te duci la fisc sa-ti vizezi cartea de identitate si sa-ti puna stampila de radiere temporara, ca in caz contrar masina se reimpune la fisc din oficiu si platesti din nou impozit. (eu la Fuego am vreo 6-7 stampile din astea de radiere temporara in cartea de identitate si o stampila de export, cand l-am scos din Ungaria). Asa o poti tine radiata atata timp cat doresti, fara sa te taxeze, apoi dupa ce o restaurezi o poti duce la atestare istorica si sa-i bagi numere OT sau o poti reinmatricula si in mod traditional, dar atunci vei plati iarasi taxele. Ungurii is mai birocrati (fata de cei din vest) si te cam poarta pe drumuri, dar totusi este un sistem destul de eficient si bine gandit!
Astea nu-s prostii, ci chestii bine gandite de oameni care stiu sa gandeasca cu capul, nu cu curul cum fac ai nostrii.
Din cauza legislatiei mioritice cretine s-au creat multe complicatii, ca din cauza taxarilor cretine si ca nu se pot radia temporar, multe masini au trecut prin 4-5 proprietari fara sa fie transcrise, si tot felul de complicatii cu acte pierdute, proprietari disparuti, sau de negasit, altii necooperanti si rau intentionati, apoi cand le cumperi trebuie sa faci pe detectivul, sa gasesti pe ultimul proprietar din acte, apoi daca este cooperant sa faci cu el un contract fictiv si o procura notariala. Apoi cu procura sa te duci la monitorul oficial sa declari pierderea actelor, apoi tot cu procura sa te duci la RAR-ul unde a fost eliberata cartea de identitate si sa ceri un duplicat, apoi sa scoti de la fisc certificatul fiscal pe vechiul proprietar, din care sa rezulte ca nu are datorii sau amenzi neplatite, dupa care o poti inscrie pe numele tau. Te si ametesti, faci tensiune, iti vine sa urlii si sa spargi totul din jurul tau. La lastunul verde am umblat vreo doua luni!
Eu is in aceasta situatie atat cu 2cv-ul cat si cu Lastunul albastru, noroc ca am reusit sa dau de fostii proprietari din acte si se pare ca sunt cooperanti. Drept consecinta, la primavara voi incepe expeditiile in judetele Salaj si Bihor, pentru rezolvarea si clarificarea actelor. O sa ma distrez de minune si voi face cateva excursii de neuitat.
Daca are numere vechi, si mai traieste ultimul proprietar, atunci este mai simpla treaba ca faci contract cu omul, plus o procura notariala si o copie dupa buletin, apoi te duci la politie la ghiseul informatii si zici ca ai o masina radiata cu numere vechi si iti trebuie o adeverinta de radiere (prin 2005 aceste adeverinte de radiere au fost eliberate la toate masinile cu numere vechi, unii proprietari le mai au si atunci esti scutit de drumul pana la politie). Apoi cu adeverinta aia te duci la fisc, dar nu la ghiseau ca acolo te expediaza instant, ci in audienta la inspectorul la care esti arondat si ai ceri ca pe baza acelei adeverinte, sa-ti dea o adeverinta de scoatere din evidenta fiscala. Dar inainte sa te duci acolo, ia-ti un pumn de calmante si anestezice. Asa o poti scoate de la fisc, dar ulterior cand o reinmatriculezi, te vor taxa cu impozitul retroactiv pe 5 ani (numai pe 5 ani te pot taxa retroactiv). Apoi la inmatriculare trebuie sa ai procura de la fostil proprietar, cu care te duci la RAR, faci omologarea si cartea de identitate, te duci la fisc s-o impui, dupa care o inmatriculezi.
Daca are masina numere noi, este practic imposibila radierea de la fisc, doar in cazul daca duci adeverinta de la remat … de si sunt multi, mai ales cei cu Aro 24 si cei din mediul rural, care au reusit sa le radieze de la fisc, fara sa le dea la remat, chiar daca aveau numere noi.
Deci te lovesti de o gramada de piedici, esti pus pe drumuri inutile, iti consumi nervii in mod inutil, in loc sa fie un sistem simplu si eficient ca in alte tari.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|