opel16
Membru Activ
Din: Iasi
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 141
|
|
cristi1100>
Folosesc un MIG-200 Giant, are gama de curent 50-200 A, cu 15% - 180 A, standard vine cu pistolet mig-mag de 3m, dar am constatat imediat ca 3 m sunt insuficienti!, vine cu rola de antrenare 0,8-1,0 mm, dar se poate adapta si rola de 0,6-0,8 mm. Pt. sudura caroseriilor auto cea mai indicata e sarma de otel de 0,6 intr-un mediu de gaz protector gen corgon(mix de Ar, O2, CO2) sau argon pur.Gazul de protectie e functie de materialul pe care-l sudezi, pt inox sau Al se foloseste doar Ar, se livreaza in cilindri de 50 l, chiria anuala undeva la 370 lei, o incarcare costa vreo 230 - 250 lei, vezi ca-ti trebuie societate comerciala pt a inchiria un cilindru de gaz!!! Ai nevoie de un regulator de presiune pe cilindru,pasta antistropi parca-i zice, duze de contact de 0,6 sau 0,8 fctie de sarma, dar vezi ca si lungimea duzelor variaza(....)! Avand in vedere ca vei suda tabla otel de 0,7-0,8 mm grosime, adica f.subtire!, principala ta problema va fi sa nu topesti tabla, adica sa nu faci gauri in ea, dar totodata sa ai patrundere buna!, dar nici sa incarci prea mult, pt ca vei avea de lucru mai mult cu flexul. Exista riscul sa induci prea multa caldura si sa distorsionezi tabla, de aceea trb sa sa sudezi in puncte, sa lasi 2-3 cm distanta intre ele, mici pauze de racire, apoi revii....si tot asa pana iese snur continuu. Vezi tonybmw pe forum retrorides Trb. sa te joci putin cu aparatul, sa vezi ce setari se potrivesc. Principalul parametru e valoarea curentului de sudare=viteza de inaintare a saarmei. Din practica am observat ca treapta 5, adica 116 A e ok la mine, tensiunea la pozitia 1, dar trb sa tii cont si de capatul liber al sarmei, distanta dintre duza gaz - tabla, inclinare pistolet...Cand totul e ok si arcul e stabil, vei auzi o sfaraiala, un zgomot specific. Un forum f. bun .................................Bafta
|
|