CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Sophya pe Simpatie.ro
| Femeie 25 ani Bucuresti cauta Barbat 25 - 54 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
autom a scris:
Fac offtopic:
Si policolor face asa ceva. De fapt o fabrica din Bulgaria face si vinde sub denumirea policolor, subdenumire ,,protecta 3 in 1,,.
Protecta 3 in 1 Email pentru metale
DESCRIERE: Email alchidic pe baza de rasina alchidica, pigmenti, solventi organici si aditivi pentru finisarea si protejarea anticoroziva a suprafetelor din metal feros exploatate la interior si exterior BENEFICII:
Triplu rol de inhibitor de coroziune, grund si strat de finisare Putere buna de acoperire si protectie eficienta a metalului vechi, ruginit Vopsire rapida - se aplica direct peste rugina, fara decapare si grunduire Aderenta buna la suprafete metalice Rezistenta buna la uzura si intemperii Disponibil intr-o gama variata de culori lucioase si efect "lovitura de ciocan"
|
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 13 ani |
|
autom
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
|
|
Grundul rosu si gri din zilele noastre are mult material de umplutra ( denumit si filler desi nu este fillerul din procesul de vopsitorie) si putin material activ.
Acum 20 de ani exista grundul cu miniu de plumb ( roscat./portocaliu) care era un produs imbatabil pentru protectia metalului. Acum nu mai exista asa ceva.
acest ,,3 in 1,, este un produs pe baza de aluminiu care protejeaza si electrochimic metalul. Aceasta explicatie o am de la vecinul meu inginer chimist care, mai mutl decat atat, are o afacere in domeniu produselor chimice ( nu produce vopsele ci alte materiale).
Ideal pentru burta masinii este urmatoarea ,,reteta,, 1. Curatat bine de tot ( adica foarte bine) 2. Degresat cu toluen sau benzina ( nu folositi diluant din acela prost) 3. 3 in 1 sau echivalent ( binenteles, nu exclud produsele din alta gama superioara) 4. Clorcauciuc 5. Antifon diluat cu motorina ( ramane lipicios si nu crapa) 6. In echivalenta la punctul 5, vaselina aplicata calda urmata de un drum prin mult praf.
Daca altcineva are alta ,,reteta,, banuiesc ca o putem dezbate......
_______________________________________ "...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"
|
|
pus acum 13 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Citind pe-aici am inteles ca grundul Protecta 3 in 1 nu e asa de bun.
Subscriu, grundul maro e de calitate din ce in ce mai proasta Eu folosesc grund gri, de oricare gasesc, si pana acum nu am avut probleme. Avem chiar o portiune de hayon grunduita cu asa ceva (cel mai banal grund gri, 8 lei/cutia), sub grund e tabla lucioasa, de vre-o 3 luni sta asa, o bate ploaia, o arde soarele si rugina nu a aparut deloc. Nu contest ca s-ar putea sa existe produse mai bune. Ideal ar fi produse de calitate, "dedicate" auto, de la wurth, body, etc. Materialul in care erau acoperite original caroseriile (ma rog, unele marci faceau tratament d-asta, prin imersiune in baie) e un material anticoroziv, foarte asemanator cu DINITROL-ul prezentat de adi2cv. Ar fi foarte fain sa putem procura si noi asa ceva. O sa incerc clorcauciucul, numai de bine am auzit de el.
Autovapantul niciodata nu mi-a placut, folosit simplu nu da randament, eventual e util daca e aplicat prin suflare. Singurul "rol" util pe care ar putea sa-l aiba e acela de a nu lasa pietrisul sa "rascheteze" izolatia. De antifonat antifoneaza foarte putin. Aplicat cu pensula in strat gros, dauneaza mai mult decat e folositor.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 13 ani |
|
autom
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
|
|
Protecta 3 in 1 nu e bun findca e mult mai scump decat produsul similar de la fabryo.
_______________________________________ "...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"
|
|
pus acum 13 ani |
|
nel34
Membru Senior
Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094
|
|
Cel mai bun grund este cel cu zinc La noi in sibiu se gasea din belsug la IPAS (fabrica de piese auto) am folosit mult timp grundul procurat de acolo si este singurul de care am ramas impresionat,o sticla de cola de 2 litri plina cu acel grund cantarea vreo 5-6 kg nu ca porcariile din magazine...Din pacate ipas sibiu a fost luata de KRUPP si BILSTEIN si sa dus sursa
_______________________________________ Vremurile e grele. oamenii e nervosi, are arme ,trage
|
|
pus acum 13 ani |
|
mihai80
Membru Activ
Din: Susita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 166
|
|
la baba mea din '72 care acum este la vopsitorie am folosit doar grund Protecta. Ce pot sa spun despre el, cu toate ca se recomanda a se aplica direct pe rugina, nu recomand din urmatorul fapt: pe o portiune de tabla ce prezenta rugina ( nu patrunsa, care cu feruginol se curata), dupa ce in prealabil o frecasem cu peria de sarma si apoi curatita cu diluant, la 2 luni dupa ce am aplicat grundul, a iesit rugina de sub el. Cu toate aceste, daca suprafata este pasivata anterior, eu il consider cel mai bun de se gaseste momentan pe piata. ..Si ca un pont la antifon, de ala la 3,5 kg - de-al ieftin, cauciucat-eu folosesc urmatoarea reteta: la o cutie de 3,5 kg mai amestec cam 1-200 g de prenadez si 0.5 kg vopsea de aia universala (zidarie, metal, lemn). Cu aceasta reteta de antifon pusa in opera prin apasare cu pensula mi-am protejat eu masina (-nile) de cand ma stiu si am fost foarte multumit .
Modificat de mihai80 (acum 13 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 1970 Dacia 1300 1972
|
|
pus acum 13 ani |
|
AdyC
Membru Senior
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
|
|
.
Modificat de AdyC (acum 13 ani)
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 13 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Nu uitati ca puteti sa dati cu orice grund, daca nu tratati si pasivati mai intai rugina! Este total gresit sa te iei dupa ce scrie acolo pe prospectu lor si sa dai cu grund direct pe rugina! Poate pe garduri tine, dar pe masina vei avea surprize tare neplacute dupa 2-3 ani, daca nu ai folosit solutie de pasivare (Evipass, Fertan, etc). Rugina trebuie intai oprita si pasivata, iar apoi dai cu grund! Grundul maro se poate da ca un prim strat diluat, care face aderenta ca daca dai direct cu alte vopsele mai vascoase cum ar fi lovitura de ciocan, s-ar putea sa ai neplacuta surpriza, ca sa se cojeasca dupa foarte putin timp! Grundul de la Kober este destul de bun calitativ , fata de alte grunduri asemanatoare!
Deci eu dau asa: 1.-curatat tabla mecanic 2.-evipass, pentru oprirea si pasivarea ruginii 3.-grund Kober diluat pentru prim strat de aderenta 4.-hammerite Kober 5-autovapant cauciucat, doua straturi (un strat diluat cu motorina si al doilea strat mai vascos semidiluat!). Neaparat primul strat sa fie duliat si al doilea semidiluat! Nu aplicati niciodata nediluat ca va crapa cum zicea si knx! 6-dupa caz se poate da si peste ca ultim strat cu vopsea auto care da un plus de protectie si aspect.
Asta este reteta veche si bine experimentata si tine fara probleme cel putin 10 ani!
Nu aplicati vaselina pe podeaua masinii, ca se usuca si se decojeste in timp!
Bineinteles ca exista si produse noi si special dedicate "auto" dar de obicei la preturi duble sau triple, iar de multe ori rezultatul lor este indoielnic, doar pretul este mare!! Acuma fiecare are propria reteta, dar eu prefer metoda clasica, bine probata, de care stiu ca tine mult si bine! Si sa nu uitati, ca nu exista nici o reteta care sa opreasca coplet rugina! Rugina va reapare dupa un timp, orice am face si de aceea supa 5-6 ani trebuie repetata operatiunea si reparate portiunile unde a reaparut rugina de suprafata inainte sa se agraveze situatia!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 13 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
autom a scris:
acest ,,3 in 1,, este un produs pe baza de aluminiu care protejeaza si electrochimic metalul. |
Gresit! Se stie ca fierul si aluminiul sunt doua metale cu valente chimice diferite, care nu se impaca una langa alta! Intre ele imediat incepe coroziunea anodica! Din acest punct de vedere nu este indicat sa pui un produs pe baza de aliminiu direct pe fier! Grundul maro, din contra este maro, din cauza ca are in compozitia sa oxid de fier, deci din punct de vedere chimic nu este daunator fierului!! De asemenea vopsirea direct pe rugina netratata si nepasivata este o gresala fundamentala, ce-ti va scurta mult viata masinii!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 13 ani |
|
zistok
Membru Senior
Din: Sighisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 281
|
|
Intradevar se cunoaste experienta la Misu !
Bine scrie , sa nu aveti incredere in prospecte. Rugina trebuie indepartate cit mai bine ( mecanic ). Acum citiva ani , fiind mai naiv , am acoperit si eu cu grund rugina la un prag de Dacie si pot sa va confirm ca, anul urmator a trebuit sa schimb pragul cu totul.........
Concluzia , am muncit degeaba , respectand indicatiile producatorului !
|
|
pus acum 12 ani |
|
dexter
Membru Activ
Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 168
|
|
knx a scris:
Citind pe-aici am inteles ca grundul Protecta 3 in 1 nu e asa de bun.
Subscriu, grundul maro e de calitate din ce in ce mai proasta Eu folosesc grund gri, de oricare gasesc, si pana acum nu am avut probleme. Avem chiar o portiune de hayon grunduita cu asa ceva (cel mai banal grund gri, 8 lei/cutia), sub grund e tabla lucioasa, de vre-o 3 luni sta asa, o bate ploaia, o arde soarele si rugina nu a aparut deloc. Nu contest ca s-ar putea sa existe produse mai bune. Ideal ar fi produse de calitate, "dedicate" auto, de la wurth, body, etc. Materialul in care erau acoperite original caroseriile (ma rog, unele marci faceau tratament d-asta, prin imersiune in baie) e un material anticoroziv, foarte asemanator cu DINITROL-ul prezentat de adi2cv. Ar fi foarte fain sa putem procura si noi asa ceva. O sa incerc clorcauciucul, numai de bine am auzit de el.
Autovapantul niciodata nu mi-a placut, folosit simplu nu da randament, eventual e util daca e aplicat prin suflare. Singurul "rol" util pe care ar putea sa-l aiba e acela de a nu lasa pietrisul sa "rascheteze" izolatia. De antifonat antifoneaza foarte putin. Aplicat cu pensula in strat gros, dauneaza mai mult decat e folositor. |
nu am ramas impresionat de PROTECTA3in1 , Am facut o bolta la tar si aplicat pe teava curat di degresat a iesit rugina prin ea dupa un an
_______________________________________ Nici o fapta buna nu ramane nepedepsita. Exceleaza in ceeea ce faci , gandeste si vei fi inlocuit intrucat prezinti un pericol.
|
|
pus acum 12 ani |
|
mihaiimului
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 489
|
|
Cine ma poate ajuta si pe mine cu un sfat, ca tot am citit, dar nu stiu daca este asa bun FERUGINOL RO55 , altceva nu am gasit . Am curatat tabla cu peria de sarma montata pe bormasina , dupa aplic FERUGINOL o mana ,doua ( se spala cu apa sau nu) si pe urma pot sa d-au cu HAMMERITE direct s-au trebuie intai grunt si pe urma hammerit ? Astept sfaturi cum este mai bine .
Modificat de mihaiimului (acum 12 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 Baba , an 1976.
|
|
pus acum 12 ani |
|
AdyC
Membru Senior
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
|
|
Eu am gasit Evipas in Bucuresti la eurocolor.
"adresa: Str. George Bacovia, nr. 1, Com. Voluntari, Jud. Ilfov e-mail: tel: +40 21 269 14 12 sau +40 722 363 820 orar: luni-vineri: 8-18 (martie-noiembrie) 8-17 (decembrie-februarie) sāmbătă: 9-13 duminică: īnchis "
sau poti comanda online.
http://www.eurocolorshop.ro/Tratamente-speciale
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 12 ani |
|
mihaiimului
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 489
|
|
Multumesc de informatie, dar acum am cumparat RO55 Feruginol,care vad ca au si eurocolor la vanzare.
_______________________________________ Dacia 1300 Baba , an 1976.
|
|
pus acum 12 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
M-am apucat sa vopsesc compartimentul motor asa ca am cumparat Hammerite; am decapat, curatat, etc si am dat un strat urmand apoi sa dau vopseaua finala. Insa apoi am aflat ca orice vopsea data peste hammerite se va increti sau va face sigur vreo reactie! Acum ce sa fac, caci Cromofag nu mai au la magazin pentru cel putin doua saptamani. Cum dau stratul de hammerite jos? Vreau sa dau cu grund si gata, cat o tine. a vopsit cineva cu succes peste hammerite?
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 11 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
Apropo unde se mai gaseste Kromofag in Cluj? Pe Bucuresti nu mai aduc o vreme.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 11 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
Mda, am rascolit netul si intradevar nu se poate vopsi peste Hammerite. deci trebuie dat jos dar nu am cu ce. Cine are de vanzare prin Cluj macar 300 de ml de Kromofag? De cum aduce la magazin iau si ii aduc inapoi omului, dar acum chiar am nevoie si nu am de unde lua.
Modificat de vespafun (acum 11 ani)
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 11 ani |
|
zistok
Membru Senior
Din: Sighisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 281
|
|
Trebuie sa cauti, in magazine unde mai cunsosti pe cineva ! Nu prea se gaseste , ptr simplul fapt ca, nu au voie sa mai vinda asa ceva ( fiind toxic ), asta am aflat de la magazin ! Daca nu te cunosc , nu prea au curajul sa iti vinda asa ceva !
Modificat de zistok (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
vespafun a scris:
Apropo unde se mai gaseste Kromofag in Cluj? Pe Bucuresti nu mai aduc o vreme. |
Nu se mai gaseste cromofag. Dar exista alte solutii de decapare, am vazut la Baumax, dar is mai scumpe.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
vespafun a scris:
M-am apucat sa vopsesc compartimentul motor asa ca am cumparat Hammerite; am decapat, curatat, etc si am dat un strat urmand apoi sa dau vopseaua finala. Insa apoi am aflat ca orice vopsea data peste hammerite se va increti sau va face sigur vreo reactie! Acum ce sa fac, caci Cromofag nu mai au la magazin pentru cel putin doua saptamani. Cum dau stratul de hammerite jos? Vreau sa dau cu grund si gata, cat o tine. a vopsit cineva cu succes peste hammerite? |
Nu da jos! Hammeritul e bun, ca respinge apa. Da peste cu teroson sau cu autovapant si apoi o poti vopsi linistit!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
Chitul prinde peste hammerite? Mersi de sfat, maine iau un teroson. Care e bun ca aderenta, nu crapa si se poate sufla? am acasa ceva autovapant clasic dar nu stiu cat este de bun.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 11 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
vespafun a scris:
Chitul prinde peste hammerite? Mersi de sfat, maine iau un teroson. Care e bun ca aderenta, nu crapa si se poate sufla? am acasa ceva autovapant clasic dar nu stiu cat este de bun. |
Chit nu cred sa se poate da peste hammerite.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
|
|
L-am dat jos mecanic, cu perie de sarma pe flex. A mers usor. Cu ocazia asta s-au desprins multe bucati de vopsea sub care a stat rugina asa ca am tratat cu Evipass. Apoi am facut un amestec de grund cu miniu de plumb si am dat peste. Al doilea strat l-am dat cu grund gri curat. maine probabi ca voi sufla un strat de vopsea cauciucata si apoi vopseaua finala. La interior dau doar un strat fin de grund ca sa aiba aderenta vopseaua noua. Pe jos si pe panoul spre motor, o sa dau si cu vopsea cauciucata dupa ce dau grundul. Dupa cat timp se poate vopsi terosonul asta? Trebuie sa dau grund peste si apoi vopseaua?
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
|
|
pus acum 11 ani |
|
robyn
Membru Activ
Din: Pitesti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 105
|
|
Am niste obloane de Dacia 1304 drop side si ma gandeam sa dau peste grund,pe partea interioara, cu antifon,in genul celui de la Divvos,dar nu stiu daca rezista la lovituri sau rācāit??Se poate da cu vopsea peste sau se va inmuia si o va incretii?
|
|
pus acum 5 ani |
|