CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Sophya pe Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 54 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Lucrari de intretinere / Grunduri Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

autom a scris:

Fac offtopic:

Si policolor face asa ceva. De fapt o fabrica din Bulgaria face si vinde sub denumirea policolor, subdenumire ,,protecta 3 in 1,,.


Protecta 3 in 1 Email pentru metale

DESCRIERE: Email alchidic pe baza de rasina alchidica, pigmenti, solventi organici si aditivi pentru finisarea si protejarea anticoroziva a suprafetelor din metal feros exploatate la interior si exterior
BENEFICII:

Triplu rol de inhibitor de coroziune, grund si strat de finisare
Putere buna de acoperire si protectie eficienta a metalului vechi, ruginit
Vopsire rapida - se aplica direct peste rugina, fara decapare si grunduire
Aderenta buna la suprafete metalice
Rezistenta buna la uzura si intemperii
Disponibil intr-o gama variata de culori lucioase si efect "lovitura de ciocan"


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
Grundul rosu si gri din zilele noastre are mult material de umplutra ( denumit si filler desi nu este fillerul din procesul de vopsitorie) si putin material activ.

Acum 20 de ani exista grundul cu miniu de plumb ( roscat./portocaliu) care era un produs imbatabil pentru protectia metalului. Acum nu mai exista asa ceva.

acest ,,3 in 1,, este un produs pe baza de aluminiu care protejeaza si electrochimic metalul. Aceasta explicatie o am de la vecinul meu inginer chimist care, mai mutl decat atat, are o afacere in domeniu produselor chimice ( nu produce vopsele ci alte materiale).

Ideal pentru burta masinii este urmatoarea ,,reteta,,
1. Curatat bine de tot ( adica foarte bine)
2. Degresat cu toluen sau benzina ( nu folositi diluant din acela prost)
3. 3 in 1 sau echivalent ( binenteles, nu exclud produsele din alta gama superioara)
4. Clorcauciuc
5. Antifon diluat cu motorina ( ramane lipicios si nu crapa)
6. In echivalenta la punctul 5, vaselina aplicata  calda urmata de un drum prin mult praf.

Daca altcineva are alta ,,reteta,, banuiesc ca o putem dezbate......


_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Citind pe-aici am inteles ca grundul Protecta 3 in 1 nu e asa de bun.

Subscriu, grundul maro e de calitate din ce in ce mai proasta Eu folosesc grund gri, de oricare gasesc, si pana acum nu am avut probleme. Avem chiar o portiune de hayon grunduita cu asa ceva (cel mai banal grund gri, 8 lei/cutia), sub grund e tabla lucioasa, de vre-o 3 luni sta asa, o bate ploaia, o arde soarele si   rugina nu a aparut deloc. Nu contest ca s-ar putea sa existe produse mai bune.
Ideal ar fi produse de calitate, "dedicate" auto, de la wurth, body, etc. Materialul in care erau acoperite original caroseriile (ma rog, unele marci faceau tratament d-asta, prin imersiune in baie) e un material anticoroziv, foarte asemanator cu DINITROL-ul prezentat de adi2cv. Ar fi foarte fain sa putem procura si noi asa ceva.
O sa incerc clorcauciucul, numai de bine am auzit de el.

Autovapantul niciodata nu mi-a placut, folosit simplu nu da randament, eventual e util daca e aplicat prin suflare. Singurul "rol" util pe care ar putea sa-l aiba e acela de a nu lasa pietrisul sa "rascheteze" izolatia. De antifonat antifoneaza foarte putin. Aplicat cu pensula in strat gros, dauneaza mai mult decat e folositor.


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
Protecta 3 in 1 nu e bun findca e mult mai scump decat produsul similar de la fabryo.

_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 13 ani
   
nel34
Membru Senior

Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094
Cel mai bun grund este cel cu zinc   La noi in sibiu se gasea din belsug la IPAS (fabrica de piese auto) am folosit mult timp grundul procurat de acolo si este singurul de care am ramas impresionat,o sticla de cola de 2 litri plina cu acel grund cantarea vreo 5-6 kg nu ca porcariile din magazine...Din pacate ipas sibiu a fost luata de KRUPP si BILSTEIN si sa dus sursa 

_______________________________________
Vremurile e grele.
oamenii e nervosi, are arme ,trage

pus acum 13 ani
   
mihai80
Membru Activ

Din: Susita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 166
la baba mea din '72 care acum este la vopsitorie am folosit doar grund Protecta. Ce pot sa spun despre el, cu toate ca se recomanda a se aplica direct pe rugina, nu recomand din urmatorul fapt: pe o portiune de tabla ce prezenta rugina  ( nu patrunsa, care cu feruginol se curata), dupa ce in prealabil o frecasem    cu peria de sarma si apoi curatita cu diluant, la 2 luni dupa ce am aplicat grundul, a iesit rugina de sub el. Cu toate aceste, daca suprafata este pasivata anterior, eu il consider cel mai bun de se gaseste momentan pe piata.
..Si ca un pont la antifon, de ala la 3,5 kg - de-al ieftin, cauciucat-eu folosesc urmatoarea reteta: la o cutie de 3,5 kg mai amestec cam 1-200 g de prenadez si 0.5 kg vopsea de aia universala (zidarie, metal, lemn). Cu aceasta reteta de antifon pusa in opera prin apasare cu pensula mi-am protejat eu masina (-nile) de cand ma stiu si am fost foarte multumit .

Modificat de mihai80 (acum 13 ani)


_______________________________________
Dacia 1300 1970
Dacia 1300 1972

pus acum 13 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
.

Modificat de AdyC (acum 13 ani)


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Nu uitati ca puteti sa dati cu orice grund, daca nu tratati si pasivati mai intai rugina!
Este total gresit sa te iei dupa ce scrie acolo pe prospectu lor si sa dai cu grund direct pe rugina!
Poate pe garduri tine, dar pe masina vei avea surprize tare neplacute dupa 2-3 ani, daca nu ai folosit solutie de pasivare (Evipass, Fertan, etc). Rugina trebuie intai oprita si pasivata, iar apoi dai cu grund!
Grundul maro se poate da ca un prim strat diluat, care face aderenta ca daca dai direct cu alte vopsele mai vascoase cum ar fi lovitura de ciocan, s-ar putea sa ai neplacuta surpriza, ca sa se cojeasca dupa foarte putin timp!
Grundul de la Kober este destul de bun calitativ , fata de alte grunduri asemanatoare!

Deci eu dau asa:
1.-curatat tabla mecanic
2.-evipass, pentru oprirea si pasivarea ruginii
3.-grund Kober diluat pentru prim strat de aderenta
4.-hammerite Kober
5-autovapant cauciucat, doua straturi (un strat diluat cu motorina si al doilea strat mai vascos semidiluat!). Neaparat primul strat sa fie duliat si al doilea semidiluat! Nu aplicati niciodata nediluat ca va crapa cum zicea si knx!
6-dupa caz se poate da si peste ca ultim strat cu vopsea auto care da un plus de protectie si aspect.

Asta este reteta veche si bine experimentata si tine fara probleme cel putin 10 ani!

Nu aplicati vaselina pe podeaua masinii, ca se usuca si se decojeste in timp!

Bineinteles ca exista si produse noi si special dedicate "auto" dar de obicei la preturi duble sau triple, iar de multe ori rezultatul lor este indoielnic, doar pretul este mare!!
Acuma fiecare are propria reteta, dar eu prefer metoda clasica, bine probata, de care stiu ca tine mult si bine!
Si sa nu uitati, ca nu exista nici o reteta care sa opreasca coplet rugina! Rugina va reapare dupa un timp, orice am face si de aceea supa 5-6 ani trebuie repetata operatiunea si reparate portiunile unde a reaparut rugina de suprafata inainte sa se agraveze situatia!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

autom a scris:



acest ,,3 in 1,, este un produs pe baza de aluminiu care protejeaza si electrochimic metalul.

Gresit!
Se stie ca fierul si aluminiul sunt doua metale cu valente chimice diferite, care nu se impaca una langa alta! Intre ele imediat incepe coroziunea anodica!
Din acest punct de vedere nu este indicat sa pui un produs pe baza de aliminiu direct pe fier!
Grundul maro, din contra este maro, din cauza ca are in compozitia sa oxid de fier, deci din punct de vedere chimic nu este daunator fierului!!
De asemenea vopsirea direct pe rugina netratata si nepasivata este o gresala fundamentala, ce-ti va scurta mult viata masinii!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
zistok
Membru Senior

Din: Sighisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 281
Intradevar se cunoaste experienta la Misu !

Bine  scrie , sa nu aveti incredere in prospecte. Rugina trebuie indepartate cit  mai  bine ( mecanic ). Acum citiva ani , fiind mai naiv , am acoperit si eu  cu  grund  rugina la  un prag de Dacie  si pot sa  va  confirm ca, anul urmator a trebuit sa  schimb  pragul  cu  totul.........

Concluzia , am  muncit  degeaba , respectand indicatiile producatorului !


pus acum 12 ani
   
dexter
Membru Activ

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 168

knx a scris:

Citind pe-aici am inteles ca grundul Protecta 3 in 1 nu e asa de bun.

Subscriu, grundul maro e de calitate din ce in ce mai proasta Eu folosesc grund gri, de oricare gasesc, si pana acum nu am avut probleme. Avem chiar o portiune de hayon grunduita cu asa ceva (cel mai banal grund gri, 8 lei/cutia), sub grund e tabla lucioasa, de vre-o 3 luni sta asa, o bate ploaia, o arde soarele si   rugina nu a aparut deloc. Nu contest ca s-ar putea sa existe produse mai bune.
Ideal ar fi produse de calitate, "dedicate" auto, de la wurth, body, etc. Materialul in care erau acoperite original caroseriile (ma rog, unele marci faceau tratament d-asta, prin imersiune in baie) e un material anticoroziv, foarte asemanator cu DINITROL-ul prezentat de adi2cv. Ar fi foarte fain sa putem procura si noi asa ceva.
O sa incerc clorcauciucul, numai de bine am auzit de el.

Autovapantul niciodata nu mi-a placut, folosit simplu nu da randament, eventual e util daca e aplicat prin suflare. Singurul "rol" util pe care ar putea sa-l aiba e acela de a nu lasa pietrisul sa "rascheteze" izolatia. De antifonat antifoneaza foarte putin. Aplicat cu pensula in strat gros, dauneaza mai mult decat e folositor.



nu am ramas impresionat de PROTECTA3in1 ,
Am facut o bolta la tar si aplicat pe teava curat di degresat a iesit rugina prin ea dupa un an


_______________________________________
Nici o fapta buna nu ramane nepedepsita.
Exceleaza in ceeea ce faci , gandeste si vei fi inlocuit intrucat prezinti un pericol.

pus acum 12 ani
   
mihaiimului
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 489
Cine ma poate ajuta si pe mine cu un sfat, ca tot am citit, dar nu stiu daca este asa bun  FERUGINOL RO55 , altceva nu am gasit . Am curatat tabla cu peria de sarma montata pe bormasina , dupa aplic FERUGINOL o mana ,doua ( se spala cu apa sau nu)  si pe urma pot sa d-au cu HAMMERITE direct s-au trebuie intai grunt si pe urma hammerit ? Astept sfaturi cum este mai bine . 

Modificat de mihaiimului (acum 12 ani)


_______________________________________
Dacia 1300 Baba , an 1976.

pus acum 12 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
Eu am gasit Evipas in Bucuresti la eurocolor.


"adresa:
Str. George Bacovia, nr. 1,
Com. Voluntari, Jud. Ilfov
e-mail:
tel: +40 21 269 14 12 sau +40 722 363 820
orar:
luni-vineri:
8-18 (martie-noiembrie)
8-17 (decembrie-februarie)
sāmbătă: 9-13
duminică: īnchis "


sau poti comanda online.

http://www.eurocolorshop.ro/Tratamente-speciale


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 12 ani
   
mihaiimului
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 489
Multumesc de informatie, dar acum am cumparat RO55 Feruginol,care vad ca au si eurocolor la vanzare.

_______________________________________
Dacia 1300 Baba , an 1976.

pus acum 12 ani
   
vespafun
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
M-am apucat sa vopsesc compartimentul motor asa ca am cumparat Hammerite; am decapat, curatat, etc si am dat un strat urmand apoi sa dau vopseaua finala. Insa apoi am aflat ca orice vopsea data peste hammerite se va increti sau va face sigur vreo reactie! Acum ce sa fac, caci Cromofag nu mai au la magazin pentru cel putin doua saptamani. Cum dau stratul de hammerite jos? Vreau sa dau cu grund si gata, cat o tine. a vopsit cineva cu succes peste hammerite?

_______________________________________
Fiat 600D - 1965

pus acum 11 ani
   
vespafun
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Apropo unde se mai gaseste Kromofag in Cluj? Pe Bucuresti nu mai aduc o vreme.

_______________________________________
Fiat 600D - 1965

pus acum 11 ani
   
vespafun
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Mda, am rascolit netul si intradevar nu se poate vopsi peste Hammerite. deci trebuie dat jos dar nu am cu ce. Cine are de vanzare prin Cluj macar 300 de ml de Kromofag? De cum aduce la magazin iau si ii aduc inapoi omului, dar acum chiar am nevoie si nu am de unde lua.

Modificat de vespafun (acum 11 ani)


_______________________________________
Fiat 600D - 1965

pus acum 11 ani
   
zistok
Membru Senior

Din: Sighisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 281
Trebuie  sa  cauti, in  magazine  unde  mai  cunsosti  pe  cineva !
Nu  prea se  gaseste , ptr simplul  fapt  ca, nu  au  voie  sa  mai  vinda asa
ceva ( fiind  toxic ), asta  am  aflat  de  la  magazin ! Daca  nu  te  cunosc , nu  prea  au  curajul sa  iti  vinda  asa  ceva !

Modificat de zistok (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

vespafun a scris:

Apropo unde se mai gaseste Kromofag in Cluj? Pe Bucuresti nu mai aduc o vreme.

Nu se mai gaseste cromofag.
Dar exista alte solutii de decapare, am vazut la Baumax, dar is mai scumpe.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

vespafun a scris:

M-am apucat sa vopsesc compartimentul motor asa ca am cumparat Hammerite; am decapat, curatat, etc si am dat un strat urmand apoi sa dau vopseaua finala. Insa apoi am aflat ca orice vopsea data peste hammerite se va increti sau va face sigur vreo reactie! Acum ce sa fac, caci Cromofag nu mai au la magazin pentru cel putin doua saptamani. Cum dau stratul de hammerite jos? Vreau sa dau cu grund si gata, cat o tine. a vopsit cineva cu succes peste hammerite?

Nu da jos!
Hammeritul e bun, ca respinge apa.
Da peste cu teroson sau cu autovapant si apoi o poti vopsi linistit!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
vespafun
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Chitul prinde peste hammerite? Mersi de sfat, maine iau un teroson. Care e bun ca aderenta, nu crapa si se poate sufla? am acasa ceva autovapant clasic dar nu stiu cat este de bun.

_______________________________________
Fiat 600D - 1965

pus acum 11 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

vespafun a scris:

Chitul prinde peste hammerite? Mersi de sfat, maine iau un teroson. Care e bun ca aderenta, nu crapa si se poate sufla? am acasa ceva autovapant clasic dar nu stiu cat este de bun.

Chit  nu cred sa se poate da peste hammerite.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 11 ani
   
vespafun
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
L-am dat jos mecanic, cu perie de sarma pe flex. A mers usor. Cu ocazia asta s-au desprins multe bucati de vopsea sub care a stat rugina asa ca am tratat cu Evipass. Apoi am facut un amestec de grund cu miniu de plumb si am dat peste. Al doilea strat l-am dat cu grund gri curat. maine probabi ca voi sufla un strat de vopsea cauciucata si apoi vopseaua finala. La interior dau doar un strat fin de grund ca sa aiba aderenta vopseaua noua. Pe jos si pe panoul spre motor, o sa dau si cu vopsea cauciucata dupa ce dau grundul. Dupa cat timp se poate vopsi terosonul asta? Trebuie sa dau grund peste si apoi vopseaua?

_______________________________________
Fiat 600D - 1965

pus acum 11 ani
   
robyn
Membru Activ

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 105
Am niste obloane de Dacia 1304 drop side si ma gandeam sa dau peste grund,pe partea interioara, cu antifon,in genul celui de la Divvos,dar nu stiu daca rezista la lovituri sau rācāit??Se poate da cu vopsea peste sau se va inmuia si o va incretii?

pus acum 5 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la