CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: karina22 la Simpatie.ro
| Femeie 25 ani Bucuresti cauta Barbat 25 - 54 ani |
|
neaghi
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 23
|
|
Salutare tuturor!
Zilele astea, am observat ca se opreste motorul in timpul mersului, si in urma unor observatii am dedus ca cel mai probabil este de vina contactul de pornire.Opririle erau bruste, nu simptom de motor inecat..fara nici un sablon, totusi 100% nu pot fi sigur, deoarece nu am acces la firele de la contact pt. a face punti..etc.. Am trecut la fapte..demontarea contactului si m-am lovit de urmatoarea problema, sper ca cineva a rezolvat-o intr-un fel si ma poate indruma si pe mine..Respectiv contactul e prins intr-o piesa de aluminiu, iar aceasta e strinsa de coloana volanului cu 2 suruburi.Problema este asa cum reiese din poze, suruburile nu au nici un fel de cap, par mai mult niste capete de nituri..si chiar n-am nici o idee de cum s-ar putea demonta.. Banuiesc ca sistemul asta de prindere a mai fost folosit si la alte tipuri de VW/Audi, din perioada '80, tocmai de aceea sper sa stie cineva cum se demonteaza chestia asta..
43.5KB
Modificat de neaghi (acum 13 ani)
|
|
pus acum 13 ani |
|
neaghi
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 23
|
|
|
pus acum 13 ani |
|
deceneu32
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3581
|
|
Am demontat si eu butucul de contact la un AUDI 80 TD-1991.Al meu era atasta poe coloana de directie prin intermediul unui surub cu cap TORX.Uite-l cum arata: Din imaginea prezentata de tine,butucul tau difera.Constat ca acesta se suprapune(imbraca) coloana de directie,fiind nituit. Ia o bormasina si taie niturile.Pe acestea le vei inlocui cu suruburi si piulite,cred ca metric 5.
31.3KB
Modificat de deceneu32 (acum 13 ani)
|
|
pus acum 13 ani |
|
neaghi
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 23
|
|
|
pus acum 13 ani |
|
neaghi
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 23
|
|
vedere de jos..capetele suruburilor..
rog un moderator sa puna toate pozele in primul mesaj...
21.4KB
|
|
pus acum 13 ani |
|
neaghi
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 23
|
|
deceneu32 a scris:
Am demontat si eu butucul de contact la un AUDI 80 TD-1991.Al meu era atasta poe coloana de directie prin intermediul unui surub cu cap TORX.Uite-l cum arata: Din imaginea prezentata de tine,butucul tau difera.Constat ca acesta se suprapune(imbraca) coloana de directie,fiind nituit. Ia o bormasina si taie niturile.Pe acestea le vei inlocui cu suruburi si piulite,cred ca metric 5. |
Sincer la asta m-am gindit si eu..dar..nituit..ati mai vazut asemenea gen de asamblare..? mie mi se pare chiar exagerat .. si in partea de sus, poate nu se vede bine in poza, dar sunt capetele suruburilor, se vad filetele, si piulitele sunt sudate de bucata aia de tabla..
|
|
pus acum 13 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Si la Vw este la fel! Trebuie sa dai cu un burghiu gaura in capul suruburilor, pana pica jos, apoi vei pune alte suruburi.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 13 ani |
|
neaghi
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 23
|
|
Multumesc mult pt promtitudea raspunsurilor, Deceneu si Misu.Asa voi face si sper sa pot rezolva si partea electrica a contactului.
|
|
pus acum 13 ani |
|
marian_6963
Membru Senior
Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157
|
|
Suruburile acelea, descrise in cuvinte, arata cam asa: cap hexagonal, apoi o zona subtiata, pana la diametru mic pe care il vezi tu, apoi vine capul acela ce pare a fi nit, si in continuare tija filetata. La montare se strang suruburile pana se rup din zona subtiata de dedesubt capul hexagonal, (ramai cu capul hexagonal in mana ,ele rupandu-se din zona in care se concentreaza tensiunile). Pe masina ramane ce ai vazut si tu. Astfel producatorul se asigura ca la strangere nu se v-a depasi cuplul recomandat, si nu se distrug filetele in suport. Alt rol este cel de antifurt, drept dovada munca pe care urmeaza sa o depui. Se scot doar prin distrugerea acestora, si se inlocuiesc cu altele originale din cutia cu noul contact , sau daca optezi pt repararea celui vechi se pot inlocui cu suruburi cu cap ingropat, sau suruburi cu cap imbus. Spor la treaba!
_______________________________________ Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!
|
|
pus acum 13 ani |
|
neaghi
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 23
|
|
Multumesc pt. urare In principiu sunt de acord cu tine la ce ai spus despre sistem, completez doar ca la capete zona de ruptura, e perfect neteda, nu pare sa fie rupt materialul..si cred ca au dus la extrem protectia antifurt ,cu metoda asta..
|
|
pus acum 13 ani |
|
baga
Membru Junior
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 80
|
|
Nu neaprat ii dusa la extrem.Marian are dreptate, ideea ii ca nu oricine poate sa le desfaca/gaureasca de obicei trebuie sa dai jos bordul sau o parte din el pentru a avea acces cu masina de gaurit... (lucru pe care hotii nu prea au in calcul)
|
|
pus acum 13 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Am desfacut o gramada de suruburi de astea. In primul rind nu sint strinse tare, asa ca cu o dalta facuta din surubelnita se desfac foarte usor. Si in al doilea rind, de regula nu prea ai loc sa te joci cu bormasina pe acolo
La loc pui suruburi de 8 cu cap de 13 ca merg f bine, si pe viitor nu te mai patimesti
Modificat de Oldman (acum 13 ani)
|
|
pus acum 13 ani |
|
neaghi
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 23
|
|
Oldman, nu inteleg unde ai putea lovi cu dalta.Capetele "suruburilor" sunt ingropate dupa cum se vede in poza, nu ai acces, poate la partea opusa unde se vede filetul..iese cam 2 mm peste piulita. Daca n-ar fi strinse foarte tare, poate ar merge taiat un canal de surubelnita ..ar fi cea mai eleganta solutie.. Ar fi loc si pt bormasina, se vad cele doua degajari in dreptul suruburilor, doar ca trebuie un burghiu cu tija lunga si e incomod de lucrat .
|
|
pus acum 13 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Se desface cu bormasina! La Passat2 si la Audi 80 B3/B4, am desfacut eu cateva din astea.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 13 ani |
|
neaghi
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 23
|
|
Am reusit sa-l dau jos, dar nu a fost deloc usor..Din cauza pozitiei incomode, burghiului cu tija prea scurta ( atingea mandrina de bord).. Intr-un final am luat daltita, am pus pe filete coca cola , si am desfiletat suruburile pina am avut loc sa bag o lama de bomfaier cu care le-am taiat in 2 minute..:P Probabil ca fara bord ar fi mult mai simpla toata manopera, la mine din cauza p[ositiei masinii, a luat burghiul si din suportul de aluminiu..si nici n-a ajuns pina unde trebuia..
Odata demontat contactul, am constatat ca arculetul de la palpator era rupt, si pastila contactului fix (centralul) era turtita, deformata.Ma gindesc sa pun un contact platinat de la un releu, si in locul arculetului poate merge unul de bricheta..
Daca tot l-am desfacut am zis ca ar fi bine sa spal partea mecanica a contactului dupa care sa torn ulei..Am turnat whitespirt in el..si imediat am vazut ca nu mai merge cheia.. Am pus si ulei..si tot nu merge..dar merge f bine o alta cheie ce o tineam de rezerva.. Intrebarea este, cum de a mers atita vreme si de la o spalatura cu whitespirt sa nu mai mearga? era ceva blocat inauntru si de la spalat si-a dat drumul.?.pt ca nici dupa ungere nu a mai mers..
|
|
pus acum 13 ani |
|