CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: celestynne
| Femeie 19 ani Bucuresti cauta Barbat 28 - 40 ani |
|
Autor |
Mesaj |
Pagini: 1 ... 3 4 5 6 |
|
|
classicfan
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564
|
|
Asa este, ai dreptate, pana la inceputul anilor 2000 cam toate erau copii. Era un capitol la care totusi nu sufereau asa de mult si anume fiabilitate, in ansamblu. Damasul asa era un adevarat pericol. Am cunostinte care s-au rasturnat cu Damasul, deoarece nu au stiut sa angajeze "corect" o curba usoara
Modificat de classicfan (acum 4 ani)
|
|
pus acum 4 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
|
|
classicfan a scris:
Asa este, ai dreptate, pana la inceputul anilor 2000 cam toate erau copii. Era un capitol la care totusi nu sufereau asa de mult si anume fiabilitate, in ansamblu. Damasul asa era un adevarat pericol. Am cunostinte care s-au rasturnat cu Damasul, deoarece nu au stiut sa angajeze "corect" o curba usoara |
Damasul este de fapt o copie dupa un asa zis "kei-car" japonez. Kei-car sunt masinile mici japoneze, care se pot strecura pe stradutele inguste din Japonia. Este de fapt un Daihatsu Hijet, concept de la inceputul anilor '70. Nu erau facute sa fie rezistente, ci doar sa fie mici si sa se strecoare prin aglomerarile urbane japoneze si din Asia de est. O duba normala nu incape in orasele lor, unde totul e dimensionat pentru circulatia bicicletelor. Si in plus acolo nu putem vorbi nici nici de viteze mari, de abia se circula cu 40-50 km/h, iar la viteza aia era si stabila si oferea si o minima siguranta, oricum era mai sigura deacat o motoeta sau un scooter japonez. Asta era scopul si era perfect pentru acest scop. Cat era de ingust si de inalt, era de asteptat sa aibe stabilitate proasta la viteze mari. Plus ca Damasul are si tractiune pe spate, care cu centrul de greutate inalt, este o combinatie mortala la viteze mai mari. Trebuie sa fii constient ca nu era facuta pentru viteza si trebuie sa-i cunosti limitele. Si apropo de siguranta, uitati-va la crash-testele de la Volkswagen T3, duba patratoasa. Veti face cruce! Si ala era o masina nemteasca bine facuta, foarte apreciata si elogiata pe vremea ei, fabricata pana in anii '90.
Aceasi concept de kei-kar este si Tico si chiar si Matizul. Acolo nu ai ce sa te astepti la siguranta. Conserva mica, daca te duci tare si faci accident, te transformi in carne tocata. Nu erau facute pentru viteza, sunt masini de oras, care sa te duca din puctul A in punctul B.
Iar la Cielo si Espero, si acolo unii zic lipsa de siguranta. Nu e vorba de lipsa de siguranta, ci de siguranta la nivelul anilor 1977-1979. Sa nu uitam ca este vorba de platforma structurala J de la General Motors, lansat in 1979, odata cu Opel Kadett D, apoi ulterior la E, apoi la Astra F. Adica conceput la miljocul anilor '70. L-au mai imbunatatit usor pe parcurs, dar la baza a ramas pe nivelul anilor '70.
46.7KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 4 ani |
|
andi500
Membru Senior
Din: Otopeni
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 417
|
|
Damas se trage din Suzuki Carry, Tico din Daihatsu, Cielo este pe platforma GM Opel Kadet, Espero Opel Rekord. Coreenii au copiat drastic tot ce au putut. tragedia vine de la faptul că ei au obținut niște patente vechi însă nu au respectat deloc specificațiile proiectanților și au folosi materiale foarte ieftine. Au lucrat mai prost decât lucrează chinezii astăzi. De exemplu Cielo avea bordul din carton presat, cine are curiozitatea poate să încălzească puțin cu țigara vinilinul de pe bord care este mai subțire decât coperta unui caiet. Espero se dezmembrează la impactul cu o dacie. Din toată gama de Daewoo modelul Matiz este cel mai rezistent. A fost dezvoltat în colaborare cu carosierul Pininfarina. După ce au fost preluați de Chevrolet ( faliment) au fost nevoit să părăsească uniunea europeană deoarece nu îndeplineau niciun fel de norme de siguranță și poluare
|
|
pus acum 4 ani |
|
classicfan
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564
|
|
Corect astea sunt
Daewoo Damas - copie Suzuki Carry/Every Daewoo Tico - copie Suzuki Alto nu ceva Daihatsu Daewoo Cielo/Nexia/ Racer - Opel Kadett E Daewoo Espero - Opel Ascona C -GM's J-Type Platform Daewoo Prince - Opel Rekord E nu Espero
Matiz e tot o coaja, cu o caroserie proiectata de Italdesign Giugiaro, nu de Pininfarina, initial pentru Fiat Cinquecento, care a primit insa alta caroserie. Am vazut destule , erau praf in caz de impact de orice fel, un Oltcit era net superior. Cielo si Espero erau totusi mai mari si mai grele poate putin mai "solide". Nici chiar Leganza nu statea bine. Chinezii lucreaza mult mai prost decat coreenii in prezent nu putem compara, dar si in anii aia era diferenta, e drept nu ca astazi. Nu stiu cu cate dezastre de tipul Geely sau Great Wall ai avut de a face. Cu Great Wall la un "minitest al elanului" am avut probleme in a o redresa. Chinezariile astea nici nu merita amintite.
Modificat de classicfan (acum 4 ani)
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
Din punctul meu de vedere, conceptual, Damasul este o masina geniala. O poti parca oriunde si bagi in ea cat nu intra in nimic altceva. Este o masina de oras, cu care sa iti faci treaba intr-un oras cu strazi mici. Romanii nu au inteles asta, parerea mea. S-au asteptat de la masina la viteza, si putea ceva pentru un motor atat de mic insa este adevarat ca forma nu o ajuta, s-au asteptat de la masina sa fie microbuz interurban, si nu este. Este pur si simplu o masinuta de oras, destinata oraselor cu strazi mici, poate unei mici afaceri pentru aprovizionare. Eu ma mir de ce nu mi-am cumparat una mai de mult, iar pentru amatorii de masini mici, le recomand sa incerce sa conduca asa ceva pentru ca 100% le va placea. Conceptul de microvan are radacini undeva in anii '50, cand au venit italienii cu Fiat 600 multipla. Nu stiu sa fi existat ceva similar pana atunci, a fost gaselnita italienilor de a rezolva o necesitate a acelei perioade, o masina mica dar incapatoare, atat pentru persoane cat si pentru bagaje, cu consum mic, care sa se strecoare pe stradute inguste.
Modificat de george-bogdan (acum 4 ani)
|
|
pus acum 4 ani |
|
costin20
Membru Senior
Din: vaslui
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 268
|
|
Pe drumul Vaslui-Bacau este un exemplar abandonat, care de la an la an se degradeaza fara voia lui, cu voia altora si a timpului, cu prima ocazie cand mai ajung pe acolo pot face poze
Modificat de costin20 (acum 4 ani)
|
|
pus acum 4 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
|
|
george-bogdan a scris:
Din punctul meu de vedere, conceptual, Damasul este o masina geniala. O poti parca oriunde si bagi in ea cat nu intra in nimic altceva. Este o masina de oras, cu care sa iti faci treaba intr-un oras cu strazi mici. Romanii nu au inteles asta, parerea mea. S-au asteptat de la masina la viteza, si putea ceva pentru un motor atat de mic insa este adevarat ca forma nu o ajuta, s-au asteptat de la masina sa fie microbuz interurban, si nu este. Este pur si simplu o masinuta de oras, destinata oraselor cu strazi mici, poate unei mici afaceri pentru aprovizionare. Eu ma mir de ce nu mi-am cumparat una mai de mult, iar pentru amatorii de masini mici, le recomand sa incerce sa conduca asa ceva pentru ca 100% le va placea. Conceptul de microvan are radacini undeva in anii '50, cand au venit italienii cu Fiat 600 multipla. Nu stiu sa fi existat ceva similar pana atunci, a fost gaselnita italienilor de a rezolva o necesitate a acelei perioade, o masina mica dar incapatoare, atat pentru persoane cat si pentru bagaje, cu consum mic, care sa se strecoare pe stradute inguste.
|
Exact ce zici mai sus, se regaseste in conceptul japonez "kei-car", pentru orasele asiatice aglomerate. Si italienii au fabricat Damasul sub numele de Piaggio Porter.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 4 ani |
|
andi500
Membru Senior
Din: Otopeni
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 417
|
|
Lasă că Piaggio Porter și Piaggio în general este un vis. Nu are grad de comparație ! E ca și cum ai compara Vespa cu un scuter chinezesc.
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
Misu de Cluj a scris:
george-bogdan a scris:
Din punctul meu de vedere, conceptual, Damasul este o masina geniala. O poti parca oriunde si bagi in ea cat nu intra in nimic altceva. Este o masina de oras, cu care sa iti faci treaba intr-un oras cu strazi mici. Romanii nu au inteles asta, parerea mea. S-au asteptat de la masina la viteza, si putea ceva pentru un motor atat de mic insa este adevarat ca forma nu o ajuta, s-au asteptat de la masina sa fie microbuz interurban, si nu este. Este pur si simplu o masinuta de oras, destinata oraselor cu strazi mici, poate unei mici afaceri pentru aprovizionare. Eu ma mir de ce nu mi-am cumparat una mai de mult, iar pentru amatorii de masini mici, le recomand sa incerce sa conduca asa ceva pentru ca 100% le va placea. Conceptul de microvan are radacini undeva in anii '50, cand au venit italienii cu Fiat 600 multipla. Nu stiu sa fi existat ceva similar pana atunci, a fost gaselnita italienilor de a rezolva o necesitate a acelei perioade, o masina mica dar incapatoare, atat pentru persoane cat si pentru bagaje, cu consum mic, care sa se strecoare pe stradute inguste.
|
Exact ce zici mai sus, se regaseste in conceptul japonez "kei-car", pentru orasele asiatice aglomerate. Si italienii au fabricat Damasul sub numele de Piaggio Porter. |
Din gama kei-car ma gândesc ca e mai apropiat Daewoo Labo. Nu imi amintesc sa fi vazut asa ceva pe la noi.
46.8KB
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
Poze noi cu lucrările
129.2KB
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
Puțină păsuire la table bord
57.3KB
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
O poza de ansamblu..
74.6KB
|
|
pus acum 4 ani |
|
liviumm
Membru nou
Inregistrat: acum 4 ani
Postari: 17
|
|
|
pus acum 4 ani |
|
MihaiV
Membru Senior
Din: IASI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 367
|
|
Salutare domnule Bogdan Foarte interesant proiect Ce frumos incep sa se lege tablele intre ele si capata forma. Spor la treaba si multa rabdare! Daca se poate si nu e deranj, puneti mai multe poze.
_______________________________________ Renault 10 -1967
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
Nu sunt profesionist și nici nu am scule industriale, doar hobby..
68.9KB
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
Tablele au un "nou" inamic... Din 1973, făcut la IMIL RĂDĂUȚI
48.8KB
Modificat de george-bogdan (acum 4 ani)
|
|
pus acum 4 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1050
|
|
Marfa, masina din dreapta cea gris este un shrinker stretcher? Daca da, de unde se poate cumpara ca tot incerc sa fac rost de unul..Merci
Modificat de g-power (acum 4 ani)
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
g-power a scris:
Marfa, masina din dreapta cea gris este un shrinker stretcher? Daca da, de unde se poate cumpara ca tot incerc sa fac rost de unul..Merci |
Da, shrinker stretcher este. Este varianta manuala, la care i-am făcut transformarea cu acționare la picior. Era 2000 lei varianta la mana și 3300 lei varianta cu acționare la picior.
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
george-bogdan a scris:
g-power a scris:
Marfa, masina din dreapta cea gris este un shrinker stretcher? Daca da, de unde se poate cumpara ca tot incerc sa fac rost de unul..Merci |
Da, shrinker stretcher este. Este varianta manuala, la care i-am făcut transformarea cu acționare la picior. Era 2000 lei varianta la mana și 3300 lei varianta cu acționare la picior. |
Acum vad ca e mai convenabil sa o iei direct pe cea cu acționare la picior:
|
|
pus acum 4 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1050
|
|
Merci frumos.Toate cele Bune si Spor la Table
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
Încă una mai flăcăi...
57.9KB
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
|
pus acum 4 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
|
|
george-bogdan a scris:
Motor boxer |
Faina, dar va fi foarte greu si foarte costisitor de refacut motorul ala. Si nu numai motorul, ci toata masina. Stiu de mult masina, dar e ruginita si incompleta. Rugina se taie si tabla se face, dar partea meanica cu lipsuri e cea mai mare probleme. Piese nu gasesti nimica. Totul trebuie remanufacturat Chiar si la alea din anii '60-'70 ne chinuim, da la astea din anii '30..., potcoave pe cai morti. De si se zice ca s-au fabricat 13000 de bucati, dar probabil majoritatea au fost distruse in razboi. Daca am trai intr-o tara cu legislatie normala, atunci cel mai simpu ar fi de adaptat tehnica mai noua, doar caroseria o lasi. Solutia ar fi sa faci un "resto-mod" sa o reconstruiesti cu elemente moderne, cum fac americanii, dar apoi nu te lasa RAR-ul.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 4 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
|
|
Foarte putina documentatie exista.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 4 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
|
|
Este una in Slovacia de vanzare, cu 5000 euro, cica e comlet si functional si fara rugina. Si cu acte.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
Sasiul de la Pașcani a ajuns între frații lui. Mulțumesc lui Vrânceanu pentru sprijin!
75.4KB
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
Încă una ruginita se alătură hoarde...
52.4KB
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
Și încă un break romanesc...
48KB
|
|
pus acum 4 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
|
|
george-bogdan a scris:
Încă una ruginita se alătură hoarde... |
Asta era pe olx. Fiat 1100 kombi este foarte rar!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 4 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
După mulți ani, Topolino are roți. Mulțumesc lui Vrânceanu.
61KB
|
|
pus acum 1 an |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
|
|
Fain Topolino. Asta e Topolino A sau Topolino B?
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 1 an |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2631
|
|
Salutari în 2025 cu al treilea test de Fiat 804
84.4KB
|
|
pus acum 1 luna |
|
George
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 569
|
|
Sa ai spor! Interesant proiect!
|
|
pus acum 2 saptamani |
|
deceneu32
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3583
|
|
|
pus acum 2 saptamani |
|