CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil andreeadede
Femeie
24 ani
Ilfov
cauta Barbat
24 - 39 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Discutii libere / RAR la vanatoare de ''RABLE" Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
velum
Membru Senior

Din: BRAD Hunedoara YO2 MNL
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 667
Se pare ca RAR a pornit o vanatoare de vrajitoare in ultima vreme .La noi in judet pe toate arterele principale de 2 ori pe saptamana vin oamenii RAR la vanatoare ,dar nu 1 sau 2 inspectori ci 4 ?????? opresc masini la greu dar din pacate doar Dacia , ARO , TV sau marci straine care sunt cam trecute .SE pare ca este pornita o vanatoare nationala de vechituri din unele surse interne ale RAR . Stie cineva ceva ?? 

_______________________________________
: Ca sa distrugi un popor, ii distrugi cartile, cultura, religia, istoria si apoi, altcineva ii va scrie alte carti, îi va da alta religie, alta cultura, îi va inventa o alta istorie...

pus acum 13 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Am tras o plimbare pe traseu Dej-Gherla-Apahida-Cluj-Turda-Alba Iulia-Sebes-Sibiu si retur.
Stateau tot felu.....politie...mcv treburi dastea ,dar nu nea oprit nimeni....                                     
Trebuie ocolita zona unde stai si end...


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Fac filtre sa vaneze rable ca asa le este ordonat de sus.
Ei au locuri stabilite, ca nu oriunde au spatiu sa faca filtre.
Acele locuri trebuiesc evitate... eventual cumparat o statie sa asculti ce vorbesc soferii de camion, ca aia se anunta intre ei.
Deci important sa nu le cazi in plasa.
Si daca stii ca vin de doua ori pe saptamana si unde vin, atunci pur si simplu fenteaza-le pe alte rute ocolitoare.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
om_bland
Membru Senior

Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
Boala dracu au prins astia de la Rar pe daciile 1300 si  cele 1310  ,,ochelariste"

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

om_bland a scris:

Boala dracu au prins astia de la Rar pe daciile 1300 si  cele 1310  ,,ochelariste"

Si pe 1300 nu?
Interesant ca luna trecuta cand am fost cu 1100-a la ei pentru identificare, nu au comentat nimica, de si aveam  crapatura zdravana pe parbriz, dar nici nu l-au bagat in seama, ba chiar le-a placut masina.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Vanatoare de rable nu-i o noutate, ca se face deja de vreo 5-6 ani.
Mai intai cei cu Aro erau vanati, apoi s-o trecut si la Dacia.
Si inca va mai dura inca vreo 5-6 ani, pana isi dau tovarasii seama ca degeaba se strofoaca sa terorizeze pe toata lumea, tot nu vor creste semnificativ vanzarile de masini noi.
In plus peste 5-6 ani, primele Loganuri vor ajunge la faza sa se dezintegreze pe sosele, din cauza lipsei de intretinere, deci va fi alta tinta la vanatoare.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Un lucru e clar.
Eu unul nu o sa imi tin masinile in garaj ,doar sa ma feresc de cei de la Rar!
Ii ocoliti ,mai bine nu dai nas in ei si gata/doar masinile sunt facute pentru a merge !


pus acum 13 ani
   
Motreanu Sorin
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 707
Atat la radioul public cat si in comunicatele de pe site-ul RAR sunt mentionate controale elefectuate in trafic (RAR+Politia Rutiera) .Ei precizeaza pe site ca datele (procentele) de masini depistate cu probleme tehnice nu sunt specifice intregului parc auto si ca (atentie) echipele mixte Politie-RAR OPRESC NUMAI VEHICULELE SUSCEPTIBILE DE A PREZENTA PROBLEME TEHNICE. Deci automat orice Dacie veche si nu numai.Dar in special Dacia care fie ea 1300 sau 1310 este inca "painea romanului" pentru multi.

Desi eu sunt poseosr de dacie doar din pasiune (circul ocazional...),am inaintat si eu o petitie rar-ului in care am rugat ca inainte de a-i arde pe posesorii de masini vechi sau "mai vechi" ar fi bine sa-i amendeze drastic pe producatorii autohtoni de piese auto care pur si simplu isi bat joc in ultimul mod de calitatea acestor produse desi pe etichete se mentioneaza mare si vizibil ca sunt autorizate de catre RAR !
Nu mai are rost sa dau exemple de firme precum Conex,Asam,mai toate srl-urile si chiar (din pacate) cele care produc piese "de origine" sau "de uzina".
Nu toata lumea isi permite sa isi umple masina de piese luate de pe Ebay.Noroc ca unele piese din import merg si pe batrana dacie dar ce te faci cand n-ai de ales si montezi piese romanesti?!La primul control RAR vina nu va cadea asupra producatorului ci asupra posesorului care desi le-a schimbat la timp acestea s-au dovedit improprii cu mult inainte de termenul normal de inlocuire...
De exemplu,foarte proaste s-au dovedit in ultima vreme componentele din cauciuc (bucse,burdufe) care crapa in draci.

Cred ca atunci cand se fac astfel de campanii menite sa ii traga pe drepta pe cei cu masini vechi (in loc sa-i arda pe cei care isi bat joc de componentele necesare imbogatindu-se pe seama celor care le cad in plasa) fiecare dintre noi trebuie sa reactioneze si chiar fara sorti de izbanda sa isi faca cunoscuta parerea fata de ceea ce se intampla.In orice caz,decat sa stam si sa ne plangem,mai util este sa le scriem facandu-le cunoscuta nemultumirea.Decat deloc este oportuna chiar si o minima rezistenta altminteri vor ajunge la un inalt grad de nesimtire si nepasare astfel incat isi vor permite sa interzica (pe ocolite cai...desigur,invocand diverse) pana si dreptul la cea ce este in fapt proprietate personala)

Modificat de Motreanu Sorin (acum 13 ani)


_______________________________________
Dacia 1310-1980
Aro 10.4 - 1990
Dacia 1300 romaneasca cu elemente frantuzesti - 1973
Dacia 1300 cu imbunatatiri de 1310 - 1982
Mobra 50 S

pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Sincer sunt de acord cu aceste verificari din trafic, dar sa nu se faca discriminator si in mod ciobanesc ! Sunt "cazaturi" printre toate tipurile de masini, chiar si alea noi ! De ce sunt de acord ? Pentru ca tine de siguranta circulatiei ! Haideti sa recunoastem ca prin anumite zone, multi circula cu masini vechi, dar care sunt niste pericole publice adevarate !  Si nu cred ca v-ar placea sa aveti un accident din cauza unui inconstient d-asta care conduce o masina care are frane pe fata, si acolo doar pe o roata ( da, cunosc o persoana care conduce un break, motorul sta in 2 suruburi, circuitul de frana pe spate e anulat, bucsi nu mai are deloc, directie de genul merge masina unde vrei +/-  1 metru in stanga/dreapta, dar cu toate astea, circula fara jena, prin oras si pe afara).  Voi cum ati reactiona in cazul in care ati da peste un inconstient de genul ?
Asa ca e normal sa se faca filtre si sa se verifice. Foarte multi trebuie sa inteleaga ca, a avea o masina nu e doar un drept , ci e o obligatie, de a o intretine corespunzator. Si haideti sa recunoastem, ca itp-ul e o mare  vrajeala, poate fi "aranjat" foarte usor ori cu cunostinta ori cu plicul, asa ca nu reflecta starea adevarata al autoturismului.
Dar nu sunt de acord cu atitudinea "inspectorilor" de la RAR, care cand te opresc, verifica integritatea lonjeroanelor/pragurilor cu surubelnita, si au "bunul" obicei sa loveasca pana cumva o infig, alora care cauta acul in carul cu fan, si te "fredoneaza" voit.
Un vecin de-al meu a fost oprit de catre un filtru anul trecut, i-au bagat surubelnita intr-o scurgere, au zis ca sunt blana pragurile, i-au luat talonul. Omul, saracul a crezut ca nu are cum sa-si recupereze talonul, ca nu va trece de inspectia de la RAR, pentru ca e masina veche, a dat-o la remat, si si-a luat un plastic sh.
Asa ca haideti in loc sa ne plangem ca ne terorizeaza RAR-ul, sa uitam de "las ca merge si asa, oricum nu se intampla nimic ", sa punem mana si sa mergem sa schimbam bucsa aia care bate de jumatate de an, sa schimbam capatul ala de bara care e blana si din cauza careia trage dreapta masina de un an, sa ne facem franele calumea, fara furtunuri crapate/carpeli, sa reglam odata carburatorul ala din cauza caruia scoatem 1m de fum, sa schimbam setul ala motor/simeringurile sa nu mai consume 1l de ulei la suta de km . Si cand am facut toate astea si ne opreste un filtru, daca fac exces de zel, si recurg la abuzuri, sa nu stam culcati pe o ureche si sa luam atitudine !


De acord cu Motreanu Sorin, ca ar trebui facut ceva cu piesele de autohtone de calitate inferioara, dar certificate RAR. Dar nu sunt de acord cu fraza ta, " Nu toata lumea isi permite sa isi umple masina de piese luate de pe Ebay".  Nimeni nu te obliga sa nu consulti un catalog de piese pt masini autohtone la un magazin de piese "import". Nimeni nu te obliga sa pui pivoti/bucsi/furtunuri fabricate de nu stiu ce cooperativa obscura, cand poti gasi la pret foarte asemanator sau un pic mai mare, piese de la marci consacrate, sau care sunt calitativ cu mult superioare decat cele care se gasesc . Cat despre  tablaraiele, de acord cu tine.
Dar in experienta mea, am constatat faptul cand ii spun la om, uite am ceva pivoti de calitate, marca x la 5x  lei bucata. Bine ma, ii dacie asta, baga tu aia romanesti la 2 lei gramada ca doara si aia sunt pivoti" , sau multi baga cele mai ieftine piese, crezand ca fac economii, dar  care's niste imitatii ieftine turcesti/chinezesti.


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
A detine un autoturism este un drept nu o obligatie !!!
RAR Romania este un junghi !
Sunt si oameni pregatiti la RAR dar sistemul lor ii schimba si in scurt timp ajung ca niste copoi spagari !
Nu recunosc aceasta institutie !!
Nu are nimic in comun cu DEKRA sau TUV !!!
O sleahta de hoti , un sistem ce inca functioneaza ca cel creat mai inainte prin vami !!
Am dovezi in acest sens si mai sunt useri cu dovezi certe !
RAR Romania practica preturi exorbitante pentru orice serviciu solicitat.
De ex : o banala identificare(autenticitate) care dureaza in medie 3-4 minute si consta in filmarea seriilor si confirmarea acestora in baza de date costa 105 lei !!!
Nu se folosesc consumabile sau altceva, ...!
         : o verificare tehnica , costa si aia tot 100 lei (minimum)
         : verificare tehnica + eliberare carte identitate + certificat autenticitate = 430 lei !!!!!! ... totul dureaza 10-15 minute (nu exista consumabile, se consuma doar putina hartie ....!)


   Pai in ce tara traim fratilor !!??
Inmultind cele cateva sute de masini pe zi cu aceste taxe veti vedea ca RAR Romania este .... closca cu puii de aur !!!
De aceea au tupeul lor nesimtit si li se acorda asa mare importanta (atentie si protectie) pentru ca produce "la alb" 5-600 milioane lei vechi/zi !!!  +++ alte sute de milioane "la negru" !!!

   Voi ce credeti !? tot se invarte in jurul banilor !!!
As fi curios pe ce criterii sunt pusi sefii de reprezentante RAR ???!!! ca de concursuri organizate n-am auzit !!  Nici concursuri pentru ocuparea posturilor de "ingineri" nu prea am auzit !!
Te izbeste multimea de puicute de la ghisee si birouri ce ..isi fac de lucru cu tigara si cafeaua !!!  Cei care au ajuns la RAR Ploiesti pot confirma, daca nu credeti faceti un drum !!

Asa ca subiectul RAR ar trebui desfasurat si curatat chiar la ei acasa !!
Nu au nici un drept sa-ti zgaraie si sa-ti batjocoresaca masina , niciodata !!
Au obligatia sa poarte manusi cand iti ating masina !!!
Este proprietate particulara si nu le mai dati voie sa va batjocoreasca cum vor ei !!!


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Acolo se invart bani grei indiferent ce functie ai......
Oricum de acord cu knx ca sunt destule epave  care sunt pe drum si putem muri dracului din cauza lor,dar cand  ii aud ca opresc la un control o masina la care se uita...aaa ai jante de aliaj si gume mari . poc .....ai  evacuare goala...poc....ai nustiu ce deci chestii ce intradevar iti opresc constientul din gandit.
Asfalt uscat baieti si blana blana.    


pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Intr-adevar au tarifuri cam mari, dar hai sa ne gandim un pic ! Un itp, in mod normal ar trebui sa dureze mult peste jumatate de ora ! Acum ca citesc seriile, verifica gazele, o baga pe standul de frane, verifica luminile, si eventual articulatiile, asta e alta poveste. Daca iti dau fisa postului cu obligatiile, si datoriile ce ii revin unui inspector acreditat, cu ce trebuie sa verifice, nu ti-ar venii sa crezi ! Si vorbesc de informatiile publice, disponibile pe net. Daca ar face verificarea ca la carte, ca si in tarile cu apa calda, cred ca nici macar jumatate din parcul auto nu ar pupa inspectia din prima ! Structura inspectiei e luata dupa TUV, DEKRA, MOT englezesc. Diferenta e ca la noi nu se admit nici un fel de modificare, care nu a fost facuta de producator, iar la ei se poate face orice modificare (gen broscuta prezentatat de Rudi alias rxrclan, cu motor de Subaru), atat timp cat modificarile corespund normelor .
Uite fisa postului !
Citeste de la pagina 38. tabelul cu elementele ce trebuiesc inspectate, si spune-mi cate criterii sunt bifate la noi ?
Ce zici  ? Daca ar face verificarile conform tabelului, ai obtine itp-ul ?
Iar tarifele sunt facute dupa timpii normati acelor operatiuni care apar in tabel !
Iar ce spui cu 15 min, nu e deloc adevarat ! Ce e drept nu eu am fost cu masina mea la RAR bucuresti, ci prietenii mei, au stat pt itp+eliberare carte mai mult de 2-3 ore, neluand in seama timpii morti in care au stat la coada. Eu am facut identificarea la Cluj, neluand in seama timpul in care am stat sa intru in hala, totul a durat cam o ora !


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
si mie mi se pare normal controlul rar pe sosele,insa totul pana la abuz.si ,sincer nu cred ca poate fi cineva atat de nebun incat sa se apuce sa bage surubelnita in praguri sau altceva,pt ca la un caz de reclamatie,sau amenintare cu procesul ,nu numai ca il castigi,dar poti cere si daune morale,pana te plictisesti.ori,sincer ,pe praful asta nu-ti prea poti permite sa ramai fara obiectul muncii,doar pt exces de zel.mai ales,ca trebuiesc concediati niste militieni d-ai nostri,asa fo 18000..si ca o concluzie finala,de ce sa te feresti de rar,daca masinuta este ok?scuze,insa o masina veche daca este intretinuta,bate la ochi,si chiar daca ar avea o defectiune minora,nu se leaga nimeni de ea.in schimb daca e un cadavru pe roti,sa avem pardon,insa mi se pare firesc sa se inatmple asta

pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Complet de acord cu sk100it ! 
Eu personal de cate ori am fost la itp, chiar si acum la RAR, mi-au admirat masinuta, iar itp-ul l-am trecut fara spaga, pe bune, iar in cazul in care au fost probleme minore, mi-au fost aduse la cunostinta, sa le remediez  !
Si nu apar deloc institutia RAR-ului ! Stiu cat sunt de spagari pe-acolo, si cat sunt de "cunoscatori" in ale autovehiculelor ! Dar cu conditia sa nu faca abuzuri, mi se pare corect sa faca filtre in trafic 


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Sunt de acord sa fie exicenti cat vor ei la verificarea tehnica !!
Dar nu sunt de acord cu controalele pe strazi. Imi aminteste de vremurile comuniste cand te controlau in masina daca ai vreun vitel taiat sau ai nevasta gravida si nu stiu ei !!!!
Deci sa faca verificari tehnice ca in Germania !!!!!!! ...dar apoi sa ne lase in pace.


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Controale si filtre exista peste tot in lume.
Daca masina e copapta, cu lonjeroane si praguri ruginite, daca are furtune de frane crapatem directie cu joc etc... adica chestii care pericliteaza siguranta circulatiei, atunci e normal sa se suspende talonul.
Dar daca te opreste cu intentia ca "hai sa-l f..em pe asta cu rabla", si indiferent daca masina este ok sau nu iti cauta hibe sa te pice, ala nu este in regula, ca la orice masina, indiferent cat de ingrijita si intretinuta ar fi, pot fi gasite sau inventate hibe si defectiuni, daca inspectorii vor neaparat sa-l pice la verificare.
Aici este problema, ca se fac controale pe baza de idei preconcepute ca vaneaza doar masini vechi, de o anumita marca. Asta este total gresit, ca pot exista si masini vechi intretinute, care respecta normele, si exista destule masini de generatie noua de fabricatie de dupa 2000, care aparent au aspect ok, dar pe dedesubt sunt probleme cu suspensia, franele, directia... dar pe alea nu sunt oprita ca alea sunt masini "conforme".
Am vazut cazuri la statie ITP cand o masina noua dupa ce a fost controlata si inginerul de la ITP i-a zis la proprietar ca trebuiesc schimbate bucsile si bieletele de directie... la care proprietarul i-a raspuns:  "ce sa se schimbe? Asta nu-i Dacie sa fie stricata!"... deci aici ar trebui facut ceva... adica controalele sa se faca in mod obiectiv, si nu pe baza unor idei preconcepute.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
De acord Misu !  Dar daca noi, in cazul in care ne opreste o patrula RAR, si mergem pe principiul capul plecat sabia nu-l taie, sau nu reclamam atunci cand se face exces de zel, nu se va rezolva nimic! Prin pasivitate nu rezolvam nimic ! Iar cand intindem plicul, facem si mai mult rau, noi ii invatam sa fie asa cum sunt, si dupa aia tot noi plangem ca toata lumea asteapta plicul, bacsisul, atentia .

Peste tot in lume se fac verificari in trafic, pana si in Germania ! E un lucru firesc, si normal !
Iar cand crezi ca se vor face inspectii ca in Germania ? Foarte aproape de niciodata !
De ce ? Toate statiile itp sunt monitorizate prin sistemul informatic, in timpul duratei de functionare. In toate sediile RAR pe langa supraveghere, sunt montate camere video. Toate astea de cativa ani buni, dar din pacate demersurile sunt fara rezultate. La urma urmei, nu RAR-ul e de vina pt filtre, si pt faptul ca se dau itp-uri cu plicu' sau pe baza de pile, ci noi toti, care in loc sa punem mana si sa facem masinile sa corespunda dpdv tehnic al cerintelor, cautam intotdeauna calea mai scurta, mai usoara, astfel dam plicuri, recurgem la pile, cunostinte, relatii. Dar e mai usor sa dai vina pe altii, decat sa vezi lucrurile in ansamblu. Desigur, si sistemul e de vina, e foarte inflexibil, mega-birocrat, la noi "custom" nu exista in legislatie. Dar pana nu ne lepadam de aceste deprinderi "balcanice", eu zic ca ne meritam soarta !


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881

knx a scris:

De acord Misu !  Dar daca noi, in cazul in care ne opreste o patrula RAR, si mergem pe principiul capul plecat sabia nu-l taie, sau nu reclamam atunci cand se face exces de zel, nu se va rezolva nimic! Prin pasivitate nu rezolvam nimic ! Iar cand intindem plicul, facem si mai mult rau, noi ii invatam sa fie asa cum sunt, si dupa aia tot noi plangem ca toata lumea asteapta plicul, bacsisul, atentia .

Peste tot in lume se fac verificari in trafic, pana si in Germania ! E un lucru firesc, si normal !
Iar cand crezi ca se vor face inspectii ca in Germania ? Foarte aproape de niciodata !
De ce ? Toate statiile itp sunt monitorizate prin sistemul informatic, in timpul duratei de functionare. In toate sediile RAR pe langa supraveghere, sunt montate camere video. Toate astea de cativa ani buni, dar din pacate demersurile sunt fara rezultate. La urma urmei, nu RAR-ul e de vina pt filtre, si pt faptul ca se dau itp-uri cu plicu' sau pe baza de pile, ci noi toti, care in loc sa punem mana si sa facem masinile sa corespunda dpdv tehnic al cerintelor, cautam intotdeauna calea mai scurta, mai usoara, astfel dam plicuri, recurgem la pile, cunostinte, relatii. Dar e mai usor sa dai vina pe altii, decat sa vezi lucrurile in ansamblu. Desigur, si sistemul e de vina, e foarte inflexibil, mega-birocrat, la noi "custom" nu exista in legislatie. Dar pana nu ne lepadam de aceste deprinderi "balcanice", eu zic ca ne meritam soarta !


Si atunci ce propui sa distrug un carburator la oltean si sa fac sa consume 27/100km?
Omologarea la noi in tara pentru orice prostie sa fii legal te costa o avere!!
Uite exemplu un Oltean din Ploiesti are biturbo....racire tubina cu apa.....jante pe 15 si multe altele pe el......omologarea costa cat un Golf mk VI GTI nou nout din showroom..... si uite asa sa dus nenea la bulgari a inscris si omologat absolut tot cu 1000e...
Pana la urma in tara asta daca ai o masina custom garda te asteapta de ciuda sa te ardaaa........


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Ne mutam in Africa


rar vanatoare ''rable

48.9KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
De fapt ... deja ne aflam in A-freek-a

rar vanatoare ''rable

33KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
nel34
Membru Senior

Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094
La noi problema e legata de tarifele aplicate de rar,in principiu se poate modifica si omologa orice ,pretul e problema    exemple simple ;la o masina adusa de afara cu euro 2 an intre 92-97 se plateste la rar cartea+identificare+nu stiu ce serie de omologare(inventata din ianuarie parca) 780 ron   sunt sute de masini zilnic va inchipuiti cati bani se fac,pentru o depreciere care dureaza 5 minute se ia 300 ron ,pentru o recarosare cam 2000 de ron,schimbare motor cu alt cod 700 ron,etc.
In germania se omologheaza tot ,tobe, carlig , roti,totul se trece in brief si daca la un control nu le ai trecute ai puso si la ei se mai ia spaga daca sti cui sa o dai


_______________________________________
Vremurile e grele.
oamenii e nervosi, are arme ,trage

pus acum 13 ani
   
velum
Membru Senior

Din: BRAD Hunedoara YO2 MNL
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 667
Eu sunt de acord ca pe drumuri circula niste epave de nu stii cum sa treci mai repede sa nu se desprinda ceva de pe ele .
Dar cum va explicati voi ca un amic a fost oprit in trafic de RAR.Toate bune dar gazele nu au iesit,omul nu a comentat si la interval de 5 zile s-a dus cu masina la RAR unde surpriza totul era OK .Mentionez ca omul nu a miscat nimic de pe masina .Cunosc un caz cand a fost retinut certificatul pt nefunctionarea unui far ,doamna resp nu a stiut sa remedieze problema si s-a trezit cu bucuria .Mentionez ca era cu DACIA 1310 .
Intradevar exista si printre ei oameni de omenie ,pasionati de fenomenul oldtimer, care merita toata stima dar astea sunt raritati .Cert este ca nu se va sfarsi cu aceasta campanie anti auto made in romania decat atunci cand nu vor mai exista pe drumuri ca sa incurce onor alesii nostri
Cu stima 


_______________________________________
: Ca sa distrugi un popor, ii distrugi cartile, cultura, religia, istoria si apoi, altcineva ii va scrie alte carti, îi va da alta religie, alta cultura, îi va inventa o alta istorie...

pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Eu stiu un caz (un amic) cand acum 1 an si-a adus de afara un Golf 4 TDI . La RAR Giurgiu a iesit noxele la motor Euro 2 iar dupa 2 zile la RAR Bucuresti au iesit noxele Euro 3  !!  Aceeasi motorina in rezervor , nu a umblat la nimic, absolut nimic . Astfel a platit o taxa de inmatriculare mai mica.

_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
fishy86
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2050
Eu daca fac noxele la a mele.. ma baga in puscarie    Urmeaza sa vedem vineri 

pus acum 13 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455

velum a scris:

Eu sunt de acord ca pe drumuri circula niste epave de nu stii cum sa treci mai repede sa nu se desprinda ceva de pe ele .
Dar cum va explicati voi ca un amic a fost oprit in trafic de RAR.Toate bune dar gazele nu au iesit,omul nu a comentat si la interval de 5 zile s-a dus cu masina la RAR unde surpriza totul era OK .Mentionez ca omul nu a miscat nimic de pe masina .Cunosc un caz cand a fost retinut certificatul pt nefunctionarea unui far ,doamna resp nu a stiut sa remedieze problema si s-a trezit cu bucuria .Mentionez ca era cu DACIA 1310 .
Intradevar exista si printre ei oameni de omenie ,pasionati de fenomenul oldtimer, care merita toata stima dar astea sunt raritati .Cert este ca nu se va sfarsi cu aceasta campanie anti auto made in romania decat atunci cand nu vor mai exista pe drumuri ca sa incurce onor alesii nostri
Cu stima 

faza cu farul,clar e abuz,mai ales ca dpdv tehnic,un bec se poate arde oricand,iar gazele sa nu iasa,idem,depinde unde se baga benzina.insa totusi incepem un pic sa exageram cu acestea.masina,ca e veche sau noua,trebuie sa corespunda tehnic,cu toate.de aceea la o masina trebuiesc facute lucrari de mentenanta,ma rog intretinere,tocmai pentru a o pastra in bune conditii.sincer,daca o data pe luna,noi astia mai cunoscatori am ridica caruta pe cric si am verifica macar vizual anumite piese ce au durata de viata mai mica,asta durand maxim o ora din viata noastra,sunt ferm convins ca Rar-ul si-ar cam pierde dintre"clienti"


pus acum 13 ani
   
om_bland
Membru Senior

Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
Ajungem naiba  la  balamuc daca ridicam  masina odata pe luna )

Sa  te vad eu  in 3 luni uneori chiar 4 de iarna cum  te  bagi sub masina ,,sa o inspectezi"  vizual macar 1  ora pe  ghetusul ala .
O masina  trebuie  verificata odata la  6 luni si nu ai treaba daca bagi piese bune


pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Nu mai tineti parte RAR-ului,...este una din cele mai corupte institutii din Romania !! si asta de ani buni !!!
   Drept dovada ca e asa , azi au fost arestati si cativa "ingineri RAR " -printre altii , ... asa ca subiectul RAR este manjit din cap si pana'n picioare !!!





  p.s.=probabil acei "inginerasi RAR " erau foarte sarguinciosi la filtrele nemernice organizate stradal,... mai bine ca acum se filtreaza ei ..    


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
marian_6963
Membru Senior

Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157
Daca ar opri masininile noi, ''ar sari in sus'' cealalta categorie de conducatori auto, si ar spune : ''m-au oprit pe mine care am 5000km, si de un an masina, si pa ala care mergea dea latul pe sosea si avea capetele de bara legate cu sarma sa nu cada pe asfalt, s-au facut ca nu-l vede si l-au lasat sa treaca, iar mie mi-au luat datele ca sa arate sefilor cat de harnici au fost si cat de multe masini au verificat.''
Scopul lor e sa retraga temporar din circulatie, autovehiculele ce NU sunt apte din punct de vedere tehnic sa circule pe sosele. Ca masina nu mai prezinta interes pt. a fi reparata pt. detinator si o da la RABLA e alegerea si e raspunzator detinatorul.
Vecinul de mai sus daca schimba lonjeronul, pragul si nu avea alte defectiuni putea sa o mai tina ani de zile, nu?
Un inginer de la cotrol trafic spunea, pe buna dreptate:'' ce sa-i fac lu ala cu ........(masina de 1 an) sa-i miros after shave-ul?''


_______________________________________
Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

om_bland a scris:

Ajungem naiba  la  balamuc daca ridicam  masina odata pe luna )

Sa  te vad eu  in 3 luni uneori chiar 4 de iarna cum  te  bagi sub masina ,,sa o inspectezi"  vizual macar 1  ora pe  ghetusul ala .
O masina  trebuie  verificata odata la  6 luni si nu ai treaba daca bagi piese bune


Eu asa fac! O revizie primavara si o revizie toama, si nu prea am probleme.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455

om_bland a scris:

Ajungem naiba  la  balamuc daca ridicam  masina odata pe luna )

Sa  te vad eu  in 3 luni uneori chiar 4 de iarna cum  te  bagi sub masina ,,sa o inspectezi"  vizual macar 1  ora pe  ghetusul ala .
O masina  trebuie  verificata odata la  6 luni si nu ai treaba daca bagi piese bune

am garajul incalzit.am un godin foarte sexy si bag fo doo lemnisoare si se face ca in baie.am dardait io multi ani pe afara iarna


pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Observ ca de cel putin 2 ori pe saptamana este control RAR intre restaurantul 2 Cocosi si aeroportul Baneasa.
La fel am vazut si langa Kodak.


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
g-power
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
Da, azi erau nitel dupa KODAK, intre Bcr si Fabrica Zarea.Politia oprea si rar-ul lua noxele...erau oprite o dacie destul de jerpelita si o duba fiat model mai vechi...

pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Mai, parca de la o vreme RAR-ul /Politia Rutiera , nu mai preste masinile vechi !!
Or fi citit si ei forumul nostru ??  
Observ ca sunt axati pe RADAR si patrulare . Panda mai deloc.
Ceva s-a schimbat de la o vreme


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 12 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Da, asa e, statia fixa de verificari in trafic (ciudatenia aia care era pusa in localitatea Valcele intre Cluj si Turda) a fost demontata si a disparut de-acolo.

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
E frig si de aia nu ies la vanatoare. Cum vine primavara, in martie, imediat ies la vanatoare. Au piciorele sensibile la frig, nu pot sa stea acolo in frig la margine de sosea!

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Iata si o mica statistica de anu trecut :

Rezultatele controalelor in trafic (1 ianuarie 2010 - 15 septembrie 2010)

Inspectorii Registrului Auto Roman au verificat tehnic in trafic, de la inceputul acestui an si pana la data de 15 septembrie, 50.763 de vehicule, la nivelul intregii tari. Dintre acestea, 67% (33.808 vehicule) au avut diferite probleme tehnice sau legate de documente.

Jumatate dintre vehiculele cu probleme au fost considerate ca fiind neconforme din punct de vedere al securitatii rutiere, prezentand defectiuni ca: proasta functionare a dispozitivelor de iluminare si semnalizare, starea necorespunzatoare a sasiului, caroseriei sau pneurilor, jocuri anormale in mecanismul de directie sau in articulatiile puntilor fata si spate, defectiuni ale sistemului de franare etc. Dintre vehiculele neconforme din punct de vedere al securitatii rutiere, 2.235 (13,3%) au fost considerate de inspectorii R.A.R. ca prezentand pericol iminent de accident. Acestia au constatat ca vehiculele aveau sisteme de franare ineficace, elemente componente ale sistemelor de franare deteriorate sau mecanismul de directie intr-o stare necorespunzatoare.

Din totalul vehiculelor oprite in trafic, in 6.288 de cazuri s-a constatat depasirea normelor maxime de poluare, 1.081 de vehicule au avut probleme legate de identificare (neconcordante intre seria poansonata pe sasiu / caroserie si cea din documente, schimbarea culorii autovehiculului sau a categoriei de utilizare) si 2.434 de vehicule au fost neconforme din punct de vedere al efectuarii inspectiei tehnice periodice (ITP fals, ITP expirat, lipsa acte).

Important de retinut este faptul ca rezultatele controalelor desfasurate in trafic nu reflecta starea generala a parcului auto din Romania, deoarece echipajele mixte R.A.R. - Politie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defectiuni.


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 12 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Asa e !! Pe cele Bulgaresti cu gealati la volan nu prea le opreau !!
De cand si-au dat seama ca sunt pericole pe sosele s-a inceput vanatoarea lor.


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 12 ani
   
marian_6963
Membru Senior

Din: Tarnaveni/MS
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1157
Rezultatele controalelor desfasurate in trafic nu reflecta starea generala a parcului auto din Romania, deoarece uitati ce scrie in RNTR 11:

Art. 6. - (1) Lucratorul Politiei Rutiere asigura oprirea vehiculelor in vederea efectuarii de catre inspectorul RAR a verificarilor prevazute prin prezentele reglementari.
(2) Modul de selectare a vehiculelor ce urmeaza a fi supuse CTT trebuie sa urmareasca in special identificarea si oprirea acelor vehicule in cazul carora exista indicii privind o stare tehnica necorespunzatoare.

Citeste mai mult:

Evident unul din criterii, si cel mai la indemana multor politisti este vechimea modelului de autovehicul.


_______________________________________
Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!

pus acum 12 ani
   
motanualb
Membru Senior

Din: Cluj
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 491
Pai da, ca gandesc si aia cu capu care nu trebuie , Oare ce masina ii mai neconforma  o Dacie 1300 condusa (in general) de un pensionar care o cauta in dinti si daca nu ii cazu  sau o troaca din 2005 ( sa nu zic capcana) de Sprinter sau Transporter pe care se trage 20 ore/zi si care inca mai are directia "originala" 

_______________________________________
I don't mind dust , I do mind rust!

pus acum 12 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Ca o paranteza la ultimul post de mai sus... am mers cu un Maxi-Taxi pe distanta Bucuresti-Brasov si avea pe tahograf si pe bord (diferenta era mica) 880 000 km, un Sprinter model dupa 2004 !!!!!!!!
La trecerea peste mici denivelari...se scutura bine de tot, daca aveai norocul meu sa stai pe rotile din spate,..parca luam cate 30 de suturi in fund odata !!
Binenteles, parbiz crapat, butoane lipsa, banii bagati prin fantele de aerisiri, manele

Politia nu prea are de-aface cu ei ca doar patronii sunt de-ai casei.
Doar ARR-ul ii mai numara pasagerii uneori


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 12 ani
   
norbertke
Membru Senior

Din: Targu Secuiesc
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 230
Anul   trecut   venea  talal  meu  din  brasov     catre   targu  secuiesc  la  intersectia cu  covasna  era   rarul  si  politia  ne  oprea  venea  inginerul    si  politistul au  cerut  actele  zicea   militistul  ca  iau    certificatul  de  inmatriculare   zicea   fara  motiv  dupa  care   zicea  inginerul  de  la  rar  ca  asta  eu  decid  au  verificat  tot  la  masina tot  lampile  semnalizatoarele  directia  absolut  tot    na  gasit  nimic  zi  zicea sa  incercam  frana  de  mana  am  incercat  si   au  tinut  bine  dupa   care   zicea  ca  el  asa  ceva  na  vazut  ca   totul  sa  fie   bun  dupa   care zice  tatal  meu  asta  este  asistenta  tehnica  trebuie   sa   fie  la  ordini  totul  duoa   care  ne  a  dat  actele  inapoi  si  ne  a  zis  drum  bun  dupa   care  am  mers  mai  departe  dupa  cateva   zile a  mers   cu  masina  in  padure  si  a  cazut  jos cap  de  bara  pe  partea  dreapta

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la