Denes
Moderator-corespondent transafrican
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 33
|
|
Na... Pentru inceput sa va spun ce este acest Raliu Budapest-Bamako. Pentru unii este o competitie dura, unde nu viteza in sine conteaza, ci pregatirea navigatorului, a soferului si a masinii bineinteles. Trebuie sa aduni puncte, deci este mai mult un concurs de navigare, ti se spune ca este un marcaj undeva in zona…ti se dau niste coordonate, si daca ai noroc, si ai prins logica organizatorilor, gasesti in zona respectiva un copac, pe care s-a vopsit o litera de exemplu. Salvezi coordonatele exacte in gps, faci o poza, te intorci pe drum, si alergi la urmatorul loc, specificat in fisa. In desert lucrurile decurg similar, dar ca sa ajungi la punctul specificat, trebuie sa mergi 10, 50 sau 100 km pe un drum, pe care iti rupi masina, ramai blocat in nisip, sau pur si simplu nu faci fata bolovanilor de pe traseu. Fisele zilnice trebuie predate cu dovezi pana la o anumita ora, daca nu ajungi acolo din timp, pe ziua respectiva n-ai adunat nimic. Apoi exista categoria touring, unde scopul este sa poti parcurge macar drumul de 8600 km, poti alege rute ocolitoare dar si asa te omoara stresul, drumul prost, sau plictiseala ( in Sahara de Vest de ex, unde intre doua orase sunt min. 300 km, si nu exista nimic, dar absolut nimic in afara de pietre, nisip, si drumul ala de asfalt al naibii de lung, si obositor) Macar asfalt. Ca exista zone, de ex, cand treci din Senegal in Guineea Bissau, unde exista doar drum forestier cum s-ar numi la noi, cu denivelari de jumatate de metru, (fara exagerari) si parf de 5 cm minim. O suspensie buna face diferenta intre calatoria acceptabila, sau “struggle” de ore-n sir. Si mai exista o categorie, spre consternarea mea: cea a bisnitarilor de masini. Mos de 60 de ani (prietenii nostrii mai in varsta de pe forum sa nu se supere pt exprimare ) conduce un autocar de cinzeci si ceva de locuri, care tracteaza o platforma, pe care se afla un alt microbuz, si inca o masina mica. Toate Mercedes, dar asta n-are relevanta. Si nu e singurul, sunt multi ca el, si acesti oameni se duc frumos pe drumul cel mai bun, se cazeaza in cele mai bune locuri, si sunt bine, mersi, au regim special la tercerea granitelor, ca doar au numarul de start lipit pe portiera. Sunt in cursa. De altfel am impresia, ca asta face parte din ideea geniala a lui Villam Geza ( Geza Fulgerul ) si va spun de ce: ma intalnesc cu un negru din Gambia, singurul care vorbeste fluent in engleza, si zice, ca el a venit in Bissau sa cumpere scule de calitate, ca e mecanic auto. Baiat foarte simpatic, si cult (relativ, la ce vezi acolo) si-mi spune, ca la radio s-a anuntat ca vine o gasca de europeni, si se va organiza un mare targ de masini, ca astia isi vand toti masinile. Nimic despre raliu. Si “astia” intr-adevar si-au vandut masinile, sau cel putin au incercat. De altfel au venit si din tarile vecine, a fost mare taraboi pe acolo, baiatul meu din Gambia a fost doar unul mic si fara importanta.
Cam atat despre raliu. Despre dacie in episodul urmator. 
|
|