CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Profil Mamae
 | Femeie 19 ani Constanta cauta Barbat 26 - 54 ani |
|
monolith
Membru Junior
 Din: Galati
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 84
|
|
Salutare Am o problema cu incarcarea la bateria de acumulatori pentru Dacia 1300. In momentul in care motorul functioneaza la relanti, cu toate becurile stinse, voltmetrul de bord imi arata incarcare la limita din stanga a sectiunii verzi de pe indicator. Cand pun in functiune ceva becuri, inclusiv daca apas pedala de frana, imi scade rapid indicatorul pe sectiunea rosie din stanga, adica nu mai incarca. Daca aprind si farurile la relanti, indicatorul scade aproape sau chiar pe zero. Ce verific? Am schimbat perii alternator, am verificat diode. Nu prea stiu ce sa-i mai fac. Nici garantia pentru un acumulator nou nu vrea sa o dea pentru ca incarcarea in sarcina este 13,1V. Ce valori de iesire din alternator ar trebui sa am, la masurare cu aparatul pe voltmetru? A mai patit cineva asemenea problema? 
Modificat de monolith (acum 13 ani)
|
|
pus acum 13 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
|
|
Schimba releul regulator si curata si legaturile de masa la alternator si releu! Pune un releu electronic nou din ala care are fir separat de comanda care se leaga la +-ul de la alternator! Curentul masori la baterie si nu la alternator! Cu motorul la relanti si cu faza lunga aprinsa ar trebui sa-ti dea intre 13,6 si 14,1 V.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 13 ani |
|
monolith
Membru Junior
 Din: Galati
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 84
|
|
Multumesc de informatie. Voi pune un alt releu, desi am schimbat doua pana acum: unul mecanic si unul electronic, dar de tip vechi (adica facut inainte de 89').
Misu de Cluj a scris:
Schimba releul regulator si curata si legaturile de masa la alternator si releu! Pune un releu electronic nou din ala care are fir separat de comanda care se leaga la +-ul de la alternator! Curentul masori la baterie si nu la alternator! Cu motorul la relanti si cu faza lunga aprinsa ar trebui sa-ti dea intre 13,6 si 14,1 V. |
|
|
pus acum 13 ani |
|
as
Membru Senior
 Din: Sannicolau Mare, Timis
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 445
|
|
Verifica diodele de la alternator. Daca ai tipul vechi cu bloc de diode demontabil, poti schimba doar diodele (diode mici). Daca ai tipul nou cu bloc nedemontabil (diode mari), mai bine schimbi blocul. Gasesti la Remat la masinile "RABLA". Diodele le incerci cu baterie, fire si bec intercaland dioda intre unul din fire si bec. O dioda buna conduce curent doar intrun sens, daca o intorci nu ar trebui sa se aprinda becul.
|
|
pus acum 13 ani |
|
marcu1
Membru Senior
 Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 6442
|
|
Indicatorul de la bordul Daciilor nu indica nivelul de incarcare al alternatorului ci starea aproximativa a bateriei. Si eu pateam asa, desi voltmetrul imi indica 14,2-14,4 V iar cand intra consumatorii acul scade la minim iar voltmetrul indica 13,6. Deci nu te lua dupa acel indicator de la bord. Asa cum a zis Misu, cele mai bune relee sunt cele cu fir separat legat la alternator sau , ideal ar fi, sa ai alternator cu releu incorporat (ca la Dacia pe injectie)
_______________________________________ Pentru info/piese/detalii/comenzi 0723853555
-------------------------------------------------------- Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! ! Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.
|
|
pus acum 13 ani |
|
monolith
Membru Junior
 Din: Galati
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 84
|
|
Multumes pentru informatii. Voi incerca sa verific indicatorul din bord. 
|
|
pus acum 13 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
|
|
marcu1 a scris:
ideal ar fi, sa ai alternator cu releu incorporat (ca la Dacia pe injectie) |
Nu se merita din alea cu releu incorporat, ca daca se duce te costa destul de mult, comparativ cu releele exterioare, pe care le cumperi cu 10-12 lei!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 13 ani |
|
marcu1
Membru Senior
 Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 6442
|
|
La Dacia, la majoritatea masinilor vechi, bateria trebuie pusa pe redresor macar de 2 ori pe an, pentru a se reincarca la capacitatea nominala. Astfel esti sigur pe baterie minim 3 ierni.
_______________________________________ Pentru info/piese/detalii/comenzi 0723853555
-------------------------------------------------------- Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! ! Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.
|
|
pus acum 13 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
|
|
marcu1 a scris:
La Dacia, la majoritatea masinilor vechi, bateria trebuie pusa pe redresor macar de 2 ori pe an, pentru a se reincarca la capacitatea nominala. Astfel esti sigur pe baterie minim 3 ierni. |
La orice masina indiferent daca este noua sau veche, trebuie pus la icarcare bateria daca circuli putin si pe distante scurte sau daca timp de mai multe luyni sta nepornita in garaj. Daca circuli zilnic, macar 10-15 km se incarca singura.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 13 ani |
|