Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
|
|
Azi dimineata, neavand client la atelier m-am gandit ca e ziua ideala s-o pornesc portocala. Zis si facut: pus bateria proaspat incarcata, verificat nivel ulei, pus benzina si i-am dat cheie. Rezultatul... nimic, nici macar niste rateuri. Verific aprinderea, scanteie este. Verific carburatorul, si benzina este. Tot ma chinui asa vereo ora, tot nici un rezultat. Dau jos carcasa de la cureaua de distributie sa verific calajul semnelor... totul pare ok. Nici in ruptul capului nu vroia sa dea semne de viata. Imi vine in minte ca sub sopron, am motorul ala, primit de la Rudi. Verific si la ala, semnele par sa fie tot asa cum e la motorul de pe masina. Dau jos capacele de culbutori la ambele motoare sa vad ordinea de deschidere a supapelor, aici ceva nu-i in regula. Ma uit la semnul de pe volanta si vad ca pe motorul de pe masina este decalat cu 180 grade si observ ca pe fulia arborelui cotit unde este roata de antrenare a curelei de distributie sunt doua semne diametral opuse, unul care arata punctul mort superior, celalalt, pentru semnul de pe cureaua de distributie. Se pare ca le-am incurcat intre ele, cele doua semne. Ma bag dedesubt, dau jos rola si demontez cureaua de distributie. Aranjez semnele, cum sunt pe celalalt motor, pun inapoi cureaua de distributie si strang rola. Dupa care, rotesc arborele cotit, pana cilindrul 1 ( cel din partea dinspre distributie) ajunge in faza de compresie, cu ambele supape inchise, ceea ce coincide si cu semnul de pe volanta care se suprapune cu marcajul de pe cutia de viteze. Pun becul de control , rotesc delcoul in sensul invers acelor de ceasornic, apoi inapoi in sensul acelor de ceasornic, pana se aprine becul. Strang delcoul, montez luleaua si pun capacul cu fisele. Pun bujiile. Dupa care pun iarasi benzina intr-o sticla, de unde alimentez pompa de benzina. Pompa de benzina se amorseaza si incepe sa bage benzina, dar cand se inchide cui-pontoul la carburator, incepe sa tasneasca jeturi de benzina din pompa, pe langa racorduri si pe langa membrana. Sub pompa de benzina se face o balta de benzina. Iau jos contacul si deconectez pompa de benzina, ca va trebu sa-i pun alta membrana, si eventual tot corpul de sus va trebui schimbat cu alta de Dacie, ca aparent este la fel (asta voi vedea maine, cand ma duc la magazin). Totusi eram curios si ziceam ca-l pornesc fara pompa de benzina. Dau jos capacul carburatorului, pun benzina in camera de nivel constant, pun la loc capacul carburatorului, apoi mai bag vreo 2-3 seringi de benzina, direct in galeria de admisie prin carburator. Trag socul si dau cheie... la inceput doar niste smucituri... nu vroia sa porneasca. Apoi bag socul, dai vreo 4-5 spritzuri din pedala de acceleratie, apas pedala pana in fund si dau cheie asa cu pedala apasata...iarasi niste smucituri, dupa care a inceput sa dea semne de viata... inca 3-4 spritzuiri si porneste ca o rasnita (un sunet ca la Fiat 126p).... merge asa vreo 15-20 secunde, scotand un fum albastru groaznic pe esapament, apoi se opreste, ca s-a gatat benzina din carburator, neavand pompa de benzina. Dupa aia am mai incercat s-o pornesc, dar degeaba, nu mai da iarasi nici un semn de viata Intre timp iarasi s-o descarcat bateria. Pun bateria de la Aro 10, incerc iarasi... tot nimic, nu mai vrea, nici in ruptul capulul, sa porneasca M-am enervat.... demontez iarasi carburatorul, aprinderea si dau jos iarasi cureaua de distributie, sa verific inca o data... dar distributia pare sa fie ok, (pun si niste poze la coltul tehnic, sa va arat pas cu pas cum am facut, poate nu fac ceva bine), reglez iarasi aprinderea, si ala pare ok. Intre timp m-am obosit si s-o facut seara. Maine urmeaza sa desfac si sa verific carburatorul si sa incerc sa salvez pompa de benzina. Nu stiu ce sa mai fac... pur si simplu sunt disperat ... sper ca maine sa am mai mult noroc
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|