CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
lovely_pink Profile
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 48 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Reconditionari si Restaurari / Operatiunea Portocala Mecanica Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4 5 6 7 ... 9
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
eu m-am invatat minte cu aerisitoarele, dupa ce am rupt pe spate vre-o 2 buc, si pe fata am scos filetul dintr-un piston (era din aluminiu) Am facut o scula tubulara cu care le scot,respectiv  aerisesc ! Problema e cu hexagonul aerisitorului, care se duce foarte usor (ori din cauza cheii, ori de la rugina, ori de la materialul prost )! Sa vedeti dupaceea chinuiala cu extractor !  Si nu recomand sa desfaceti racordurile intre conductele de frana (otel/cupru) si alea flexibile cu cheie fixa ! Riscati foarte mult ! Sunt chei inelare speciale care au o crapatura prin care se poate trece prin teava, sa poti pune cheia pe hexagon ! In termeni populari cheile respective se numesc chei sparte !

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
netrecut
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1156
Pentru piese, am vazut 2 masinuta la Remat (remat mica) pe str Romulus Vuia, saptama trecuta.

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

netrecut a scris:

Pentru piese, am vazut 2 masinuta la Remat (remat mica) pe str Romulus Vuia, saptama trecuta.


Una dintre ele, era s-o cumpar dar individul l-a dat la remat, de si i-am zis ca ma duc s-o cumpar 


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Niste poze proaspete

Frane Lastun



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
De azi, avem si frane 

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
surubache
Membru Senior

Din: BALS OLT
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 620
ai reusit.evrica    

pus acum 15 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1016
Nu inteleg de ce nu ma suni cand vrei sa afli ceva ... Nu am timp sa ma uit mereu pe net . Eu am demontat peste tot . A mea este in stare de functionare . As vrea sa vin in plimbare luna asta la Cluj . Am inteles ca in Cluj este un atelier de facut tobe , tevi esapament . Mai exista ? Vreau sa schimb ultima bucata de teava . SPOR LA TREABA !

_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Da, exista, se chiama Sturimex, fac tot feluri de tobe acolo Sunt un pic scumpi, dar merita

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

Liviu M a scris:

Nu inteleg de ce nu ma suni cand vrei sa afli ceva ... Nu am timp sa ma uit mereu pe net . Eu am demontat peste tot . A mea este in stare de functionare . As vrea sa vin in plimbare luna asta la Cluj . Am inteles ca in Cluj este un atelier de facut tobe , tevi esapament . Mai exista ? Vreau sa schimb ultima bucata de teava . SPOR LA TREABA !


Hai ca te asteptam si ai locul de campare asigurat
Vom rezolva si cu esapamentul


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3583
Ai cumparat cilindri noi de frana sau ai schimbat numai garniturile?Ce marca ai folosit?

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

deceneu32 a scris:

Ai cumparat cilindri noi de frana sau ai schimbat numai garniturile?Ce marca ai folosit?


Numai curatat... masina are doar 7000 km, garniturile erau practic nou-noute.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Asamblate suspensiile, franele, directia.

Lastun asamblare 001



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Montat rezervorul si spoilerul spate

Lastun asamblare 002



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Asamblare cutiei pe motor si pregatirea de montaj

Pregatire motor Lastun



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Stie careva unde vine piesa asta pe Lastun?
Ca era "la pachet" intr-o punga, si nu i-am gasit locul 
In orice caz pare sa fie ceva suport pt ceva ... dar pentru ce? Si unde vine montat?

portocala mecanica stie careva unde vine piesa asta lastun? era "la intr-o punga, i-am gasit Admin

38KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Ceva rol totusi ar trebui sa aiba

portocala mecanica ceva rol totusi trebui aiba Admin

33.6KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1016
Multumesc ptr. raspuns ! Piesa din foto nu o am pe modelul meu .

_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 15 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3583

Misi din Cluj a scris:


deceneu32 a scris:

Ai cumparat cilindri noi de frana sau ai schimbat numai garniturile?Ce marca ai folosit?


Numai curatat... masina are doar 7000 km, garniturile erau practic nou-noute.

Multumesc!Aveau rugina pe interior?Curatarea in ce a constat?Smirghel foarte fin?Granulatia de 1000?
Pun aceaste intrebari ca vreau si eu sa ma apuc sa-mi repar franele la Dacie.


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

Liviu M a scris:

Multumesc ptr. raspuns ! Piesa din foto nu o am pe modelul meu .


Atunci il pun in cutia cu "Piese in plus"


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

deceneu32 a scris:


Multumesc!Aveau rugina pe interior?Curatarea in ce a constat?Smirghel foarte fin?Granulatia de 1000?
Pun aceaste intrebari ca vreau si eu sa ma apuc sa-mi repar franele la Dacie.


Nu prea aveau rugina si l-am curaratat cu smirghel fin din ala cu care se slefuieste vopseaua. La Dacie e mai usor sa pui altele noi.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Azi am pus sus motorul ... eiii cat m-am chinuit 
Pun si poze, putin mai tarziu.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3583
L-ai pornit?

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Mai sunt o gramada de lucrat: esapamentul, partea electrica, radiatorul de ulei etc.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3583
Asteptam atunci!

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Pozele de azi...

Lastun_Montare motor_01



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Si inca cateva poze...

Lastun_montare_motor_02



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Si o intrebare pt Lastunarii mai experimentati:

Unde are locul cricul in Lastun?
a) Are vreun loc, unde sa-l pui? Eu nu am reusit sa identific locul respectiv
b) Sau se arunca in stil mioritic, doar asa in portbagaj sa-si gaseasca singur locul ?

De fapt care portbagaj? ... ca si ala lipseste


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
myronutz
Membru Senior

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 624
bravo misi.numa cat te vei da cu ea.

_______________________________________
ARO 243,an 1986
ARO 243,an 2000,motorizare peugeot 2,5tdi
ARO 324,an 1999,motorizare peugeot 2,5 td-in curs de BUGARO
BUGHI -constuit din piese de dacia

pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
BRAVO inca un pic si e gata

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
alexandru68
Membru Senior

Din: Simeria
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 495
Am discutat astazi cu un coleg lastunar vechi, cricul este bagat inpreuna cu restul sculelor intr-o husa (teaca) din piele.nu are o locatie anume l-a masina.

pus acum 15 ani
   
cristi1947
Membru Senior

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 474
misi la cat crezi ca pot gasi un lastun, cat de cat?

_______________________________________
Daca vrei poti!

pus acum 15 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Am ametit Misuleee!!!Lucru á la carte!!!Aratá minunat!!

pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
L-ai pornit ?    

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

knx a scris:

L-ai pornit ?    

Inca nu, ca trebuia sa gasesc locul potrivit si prinderea la radiatorul de ulei, apoi maine ma apuc sa incerc sa mai recuperez ceva din vechiul esapament, apoi vine partea electrica si sa nu uit sa bag ulei in motor si in cutie. Inca mai sunt cateva zile de lucru si nu ma pot ocupa toata ziua de caraciumba


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

alexandru68 a scris:

Am discutat astazi cu un coleg lastunar vechi, cricul este bagat inpreuna cu restul sculelor intr-o husa (teaca) din piele.nu are o locatie anume l-a masina.


Mersi! Ma gandeam eu! Astia de la Mecatim au facut un kit-car care trebuie terminata de asablat acasa in garaj De aia fiecare exemplar este unic in felul sau


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

cristi1947 a scris:

misi la cat crezi ca pot gasi un lastun, cat de cat?


Intre 100 si 200 Euro, in functie de stare.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Asamblare finala Lastun 01



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Asamblare finala Lastun



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
George
Membru Senior

Din: Brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 569
Felicitari pentru munca depusa in restaurarea acestui Lastun .Arata ca nou!

pus acum 15 ani
   
dragoos
Membru Senior

Din: Hunedoara
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 8824
Foarte frumos a iesit "portocala".Bafta in continuare!

_______________________________________
Fiat 1300         1966
Skoda 1000MB  1969
Dacia 1300       1971

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Mersi!
Sa speram ca va si functiona 


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Ce a mai ramas ? sa ii torni ulei, benzina, sa-i legi 4-5 fire, si sa-l pornesti Abia astept sa-l aud cantand

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Nu fiti asa de nerabdatori, ca eu lucrez incet si bine si asa ma mai pot si hodini in timp ce lucrez

Azi ma uitam peste acte si am descoperit ca am cumparat Lastunul pe 21 decembrie, adica cea mai surta si mai intunecata zi din an, cand ziua e cea mai scurta si noaptea cea mai lunga.

Asa ca am decis ca inaugurarea portocalei sa fie pe 21 iunie, in cea mai lunga si mai insorita zi din an, o sarbatoare a luminii si a renasterii portocalei mecanice.

Si sa nu uitam ca peste o saptamana este inca o foarte mare si extrem importanta sarbatoare, despre care veti fi informati la monmentul potrivit


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564
Ce deja se implineste anu'? Ce repede trece timpu'

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

classicfan a scris:

Ce deja se implineste anu'? Ce repede trece timpu'


Sssssttt! Nu desconspira surpriza


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564
Ok Misi n-am zis nimic

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Am curatat, pasivat  si vopsit esapamentul, maine il voi monta.
Intre timp m-am apucat si de partea electrica.
Deja am ajuns la ultimele finisaje.

Ultimele finisaje



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Eu nu stiu cum poti avea atata rabdare  Eu deja o porneam deja demuult, asa de tare ma roade curiozitatea 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Stai, ca azi iarasi nu am facut nimica, pt ca m-am dus sa culeg cirese, iar dupamasa, cand m-am intors, aveam plinurile facute si  nu mai aveam taria sa ma bag sub masina sa-i pun esapamentul   

O sa ai ocazia s-o auzi, ca tre sa vii cu knx-senior sa-i facem actele si transcrierea.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
asta asa e ! dupa ce-ti faci plinul, nici iarba nu creste  ok ! o sa rezolvam si actele

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

knx a scris:

Eu nu stiu cum poti avea atata rabdare  Eu deja o porneam deja demuult, asa de tare ma roade curiozitatea 


Ha-ha! Cine vorbeste! Si cand ma gandesc, ca a stat in garajul tau peste 15 ani fara sa-ti pui mana pe ea s-o pornesti


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Mi-era frica sa nu-i distrug motorul de tot, ca eram mic pe vremea aia si nu stiam exact ce bai are  Da crede-ma ca am explorat-o cap coada cat timp statea in garaj 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Azi am montat esapamentul si m-am apucat de instalatia electrica

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
LuminiLastun



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Azi dupamasa, am reusit sa fac lumina.
Dupa doua zile de chinuiala, am reusit sa pun la punct instalatia electrica


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
felicitari ! dar l-ai pornit ?    

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3583
Frumos,frumos!Am o intrebare:Lastunul nu are lampa de ceata si de marsarier dispuse pe bara din spate?Asa am vazut la toate.Lampile astea combinate cu cele de iluminare a numarului,nu sunt de Dacie Breack?

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

deceneu32 a scris:

Frumos,frumos!Am o intrebare:Lastunul nu are lampa de ceata si de marsarier dispuse pe bara din spate?Asa am vazut la toate.Lampile astea combinate cu cele de iluminare a numarului,nu sunt de Dacie Breack?


Candva erau montate pe bara, dar erau tare urate si artizanal facute!
Astea de Break arata mai bine si se incadreaza mai bine in linia masini, disparand aspectul de provizorat.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

knx a scris:

felicitari ! dar l-ai pornit ?    


Cu ce s-o pornesc? S-o descarcat bateria
Oricum, in urmatoarele 2 zile va face Wrrrummmm! 

PS. Pompa de benzina e tare galagioasa! Tot face tzaca-paca, ca o mitraliera. E normala treaba?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Daa, absolut normala Asa facea tot timpul ! Eu am golit un rezervor folosindu-ma de ea, si asa a facut! Sa vezi cand ajunge lichid, si circula prin el, parca intra pe silent     Mai da ce rabdator esti Eu deja cred ca o iau razna vazind-o asamblata complet   ma omoara curiozitatea asta  

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Azi dimineata, neavand client la atelier m-am gandit ca e ziua ideala s-o pornesc portocala.
Zis si facut: pus bateria proaspat incarcata, verificat nivel ulei, pus benzina si i-am dat cheie.
Rezultatul... nimic, nici macar niste rateuri.
Verific aprinderea, scanteie este. Verific carburatorul, si benzina este.
Tot ma chinui asa vereo ora, tot nici un rezultat.
Dau jos carcasa de la cureaua de distributie sa verific calajul semnelor... totul pare ok.
Nici in ruptul capului nu vroia sa dea semne de viata.
Imi vine in minte ca sub sopron, am motorul ala, primit de la Rudi.
Verific si la ala, semnele par sa fie tot asa cum e la motorul de pe masina.
Dau jos capacele de culbutori la ambele motoare sa vad ordinea de deschidere a supapelor, aici ceva nu-i in regula. Ma uit la semnul de pe volanta si vad ca pe motorul de pe masina este decalat cu 180 grade si observ ca pe fulia arborelui cotit unde este roata de antrenare a curelei de distributie sunt doua semne diametral opuse, unul care arata punctul mort superior, celalalt, pentru semnul de pe cureaua de distributie. Se pare ca le-am incurcat intre ele, cele doua semne.
Ma bag dedesubt, dau jos rola si demontez cureaua de distributie.
Aranjez semnele, cum sunt pe celalalt motor, pun inapoi cureaua de distributie si strang rola.
Dupa care, rotesc arborele cotit, pana cilindrul 1 ( cel din partea dinspre distributie) ajunge in faza de compresie, cu ambele supape inchise, ceea ce coincide si cu semnul de pe volanta care se suprapune cu marcajul de pe cutia de viteze.
Pun becul de control , rotesc delcoul in sensul invers acelor de ceasornic, apoi inapoi in sensul acelor de ceasornic, pana se aprine becul. Strang delcoul, montez luleaua si pun capacul cu fisele.
Pun bujiile. Dupa care pun iarasi benzina intr-o sticla, de unde alimentez pompa de benzina.
Pompa de benzina se amorseaza si incepe sa bage benzina, dar cand se inchide cui-pontoul la carburator, incepe sa tasneasca  jeturi de benzina din pompa, pe langa racorduri si pe langa membrana.
Sub pompa de benzina se face o balta de benzina. Iau jos contacul si deconectez pompa de benzina, ca va trebu sa-i pun alta membrana, si eventual tot corpul de sus va trebui schimbat cu alta de Dacie, ca aparent este la fel (asta voi vedea maine, cand ma duc la magazin).
Totusi eram curios si ziceam ca-l pornesc fara pompa de benzina.
Dau jos capacul carburatorului, pun benzina in camera de nivel constant, pun la loc capacul carburatorului, apoi mai bag vreo 2-3 seringi de benzina, direct in galeria de admisie prin carburator.
Trag socul si dau cheie... la inceput doar niste smucituri... nu vroia sa porneasca. Apoi bag socul, dai vreo 4-5 spritzuri din pedala de acceleratie, apas pedala pana in fund si dau cheie asa cu pedala apasata...iarasi niste smucituri, dupa care a inceput sa dea semne de viata... inca 3-4 spritzuiri si porneste ca o rasnita (un sunet ca la Fiat 126p).... merge asa vreo 15-20 secunde, scotand un fum albastru groaznic pe esapament, apoi se opreste, ca s-a gatat benzina din carburator, neavand pompa de benzina. Dupa aia am mai incercat s-o pornesc, dar degeaba, nu mai da iarasi nici un semn de viata
Intre timp iarasi s-o descarcat bateria.
Pun bateria de la Aro 10, incerc iarasi... tot nimic, nu mai vrea, nici in ruptul capulul, sa porneasca
M-am enervat.... demontez iarasi carburatorul, aprinderea si dau jos iarasi cureaua de distributie, sa verific inca o data... dar distributia pare sa fie ok, (pun si niste poze la coltul tehnic, sa va arat pas cu pas cum am facut, poate nu fac ceva bine), reglez iarasi aprinderea, si ala pare ok.
Intre timp m-am obosit si s-o facut seara.
Maine urmeaza sa desfac si sa verific carburatorul si sa incerc sa salvez pompa de benzina.
Nu stiu ce sa mai fac... pur si simplu sunt disperat ... sper ca maine sa am mai mult noroc


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Deci s-o iau pas cu pas, poate descoperim hiba impreuna.

Pas 1.
Schema distributiei

portocala mecanica deci s-o iau pas pas, poate descoperim hiba 1.schema Admin

45KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Pas 2
Descrierea schemei de distributie

portocala mecanica pas schemei Admin

53.9KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Cama evacuare cilindru 1 in pozitia O2Y

portocala mecanica cama evacuare cilindru pozitia o2y Admin

51KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Semnul de sus in pozitia B

portocala mecanica semnul sus pozitia Admin

44.6KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Semnul de jos in pozitia A

portocala mecanica semnul jos pozitia Admin

42.4KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Intre A si B sunt 33 de dinti

portocala mecanica intre sunt dinti Admin

48.7KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
In aceasta pozitie, capatul celalalt al axei cu came arata astfel, cu tesitura pe orizontala si cu sectorul mai gros in sus

portocala mecanica aceasta pozitie, capatul celalalt axei came arata astfel, tesitura orizontala Admin

42.1KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Dupa care rotesc de la fulie, pana semnul de pe volanta ajunge la semnul de pe carcasa cutiei de viteze, astfel ca ambele supape de la cilindrul 1 sa fie inchise si cilindrul 1 sa se afle sus in PMS

portocala mecanica dupa care rotesc fulie, pana semnul volanta ajunge semnul carcasa cutiei viteze, Admin

42.2KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Cand cilindrul 1 este in PMS si semnul de volanta este la marcaj, atunci fulia axei cu came este in pozitia asta:

portocala mecanica cand cilindrul este pms semnul volanta este marcaj, atunci fulia axei came este Admin

40.6KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Iar pe partea dinspre delcou, se afla in aceasta pozitie:

portocala mecanica iar partea dinspre delcou, afla aceasta pozitie: Admin

42.6KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
In aceasta pozitie, daca pun delcoul, luleaua sta in aceasta pozitie:

portocala mecanica aceasta pozitie, daca pun delcoul, luleaua sta aceasta pozitie: Admin

42.6KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Dupa care reglez cu becul de control, rotind corpul delcoului in sens contrar acelor de ceasornic, dupa care invers in sensul acelor de ceasornic, pana se aprinde becul

portocala mecanica dupa care reglez becul control, rotind corpul delcoului sens contrar acelor Admin

52KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Cand se aprinde becul, corpul delcoului este in aceasta pozitie

portocala mecanica cand aprinde becul, corpul delcoului este aceasta pozitie Admin

39.2KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Nu stiu ce nu am facut bine, dar ceva nu-i ok 

PS. Acum imi dau seama ca daca motorul asta se invarte spre stanga, atunci si aprinderea ar trebui regla invers ? Acum sunt prea obosit... vad maine ce pot face.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Deci cand se aprinde becul, delcoul e la cursa lui maxima ? S-o luam pe rand, logic
Pornind de la premisa ca i-ai pus cureaua calumea. Delcoul ar trebui sa fie undeva mai aproape de mijloc! Vad ca l-ai pus folosind metoda cu becul, dar nu uita, cand se aprinde becul, da scanteie! Dar ca sa aiba si avansul reglat calumea, trebuie sa rasucesti delcoul un pic innapoi, pana becul nu arde cu putere totala, ci foarte putin, sa ai si avansul pus calumea cat de cat ! Dar mai este si varianta ca ai pus delcoul invers cu 180 grade Doi la mana, pt ca ai umblat cu carburatorul, si plus i-ai si turnat benzina exista posibilitatea sa fii mers innecat, din cauza dereglarii lui !


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Is prea obosit si necajit, ca sa ma gandesc acuma ... sper ca maine s-o dau de capat.
Dupa 6 luni de munca, ar fi prea trist sa nu functioneze


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Stai linistit, n-are de ce sa nu functioneze Oboseala ingreuneaza lucrurile ! Asa am patit si noi la subaru (fix aprinderea era sa ne vina de hac), dar pana la urma am insistat pana la 2 dimineata, cand a pornit, noi urlam ca nebunii, bucurosi ca merge Asa ca odihneste-te si o sa vezi maine intr-o jumatate de ora descoperi hiba

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Ma gandesc, la faza ce zici cu delcoul, ca si ala era demontata complet.
Maine voi incerca cu un alt delcou.
Si cu Brotacul verde m-am chinuit vreo doua zile inainte s-o pornesc, apoi am pus un alt delcou si a pornit din prima. Nici pana in ziua de azi nu stiu ce avea delcoul vechi, ca nu l-am mai pus pe masina.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3583
Incearca cu un alt delcou de Lastun,daca zici ca asta a fost solutia la VW.
Sa nu fie defazat delcoul.Eu am Oltcit si sistemul de prindere al delcoului este aceeasi,numai ca delcoul este in pozitia aprindre pe la jumatatea cursei,nu la capat,ca la tine.


pus acum 15 ani
   
surubache
Membru Senior

Din: BALS OLT
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 620
misi daca a pornit odata este ok
io am avut ceva probleme asemanatoare,pana repari pompa de benzina io zic sa te lasi pagubas pt.ca pompa asigura debit de 1.5 bari care ajuta dispersarea benzinei in galeria de admisie.
motorul fiind nou ii trebuie ceva timp pentru a se aseza supapele si este posibil si din cauza asta sa nu porneasca.
platina trebuie reglata nu dupa carte ci la ochi al meu lastun daca ii fac reglajele ca la carte nu porneste nici tras cu tiru.incearca sa ciupi putin acceleratia cand dai la demaror si ai sa vezi niste schimbari in cea ce priveste compresia.bafta


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Ok, mersi, atunci maine ma apuc prima data de pompa de benzina, iar apoi pregatesc un al delcou pt. proba.
Iar daca nu reusesc sa repar pompa, voi comanda de la BBT, o pompa electrica de Vw, direct facuta pt cei care tuneaza motorul de Broasca, ca alea-s pompe mult mai fiabile!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

surubache a scris:

incearca sa ciupi putin acceleratia cand dai la demaror si ai sa vezi niste schimbari in cea ce priveste compresia.bafta


Care-i procedura standard de pornire la rece, la Lastun?
Tragi socul complet, sau doar 1/2 pe timp de vara?
Cand dai la demaror, apesi acceleratia pana in fund, ca la Oltcit, sau apesi doar cand incepe sa dea semne de viata?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Am reverificat distributia si este ok.
Am verificat si reglajul aprinderii, prin rotirea motorului si verificarea aprinderii  becului, cand marcajul de pe volanta ajunge la semn. Si asta pare ok si coincide cu punctul mort superior.
Urmeaza sa demontez delcoul s-o verific si sa mai repar inca un delcou pentru proba, ca mai am 2 bucati.
Pompa de benzina este tare prost facuta si nu ma mira ca era punctul slab al Lastunului.
Pompa asta merge in continuu, cat timp contactul este pus, iar cand se umple camera de nivel constant in carburator si se inchide cuiul ponto, atunci pompa tot pompeaza in continuare creind o suprapresiune deasupra menbranei si in conducta dintre pompa si carburator.
Este absolut normal, sa se faca zob dupa o anumita perioada, mai ales ca suprapresiunea suprasolicita si electromagnetul pompei.
In plus este si periculos, ca din aceasta cauza se pot aparea incendii.
La unele pompe de benzina electrice, care alimenteaza carburatoare exista un mic presostat, care in momentul inchiderii cui-pontoului si cresterea presiunii in conducta, intrerupe alimentarea electrica a pompei, ca dupa ce scade presiunea, alimentarea electrica se restabileste automat, mentinand astfel o presiune constanta a benzinei, intre pompa de benzina si carburator.
La Lastunul colegului 2cvadi, exista intercalat intre pompa de benzina si carburator un mic vas de expansiune, care preia o parte din aceasta suprapresiune.
Insa solutia este montarea unui capac de pompa de benzina de Dacia 1300-1310, care sa aiba si o iesire pt retur, si montarea unei conducte de retur, prin care excesul de benzina va merge inapoi spre rezervor, eliminand astfel suprapresiunea dintre pompa si carburator. Astfel s-ar inbunatatii si fiabilitatea pompei de benzina, care va tine mult mai mult, ca va fi mai putin solicitat, se va reduce si presiunea pe cui ponto-ul carburatorului, care la randul sau va avea o durata de functionare mai mare, se va reduce si consumul de benzina, ca nu va mai fi alimentat la suprapresiune, fortat carburatorul.
Deci voi monta o conducta de retur, care va intra intr-un T montat pe teava de aerisire a rezervorului, nefiind necesara modificarea rezervorului.
Un alt aspect periculos, legat de alimentarea electrica a pompei de benzina este lipsa unui intrerupator inertial, care in caz de accident sa intrerupe alimentarea electrica a pompei.
La Lastun nu exista un astfel de intrerupator, si in caz de accident, daca nu ai timp sa intrerupi tu contactul de la bord, alimentarea electrica a pompei continua si prin conductele rupte din cauza accidentului, bezina tasneste pe motorul fierbinte, de unde exista un foarte mare pericol de incendiu, si ca cei accidentati sa arda in masina incendiata.
Nu stiu de ce nu s-a montat un astfel de intrerupator inertial mecanic, de si este un mecanism foare sumplu, format dintr-o bila metalica care face comtactul dintrtre doua contacte si un arc calibrat la o anumita forta inertiala, care in caz de impact arunca bila din locas, intrerupand astfel alimentarea pompei de benzina. Astfel de intrerupatoare inertiale au fost mintate pe multe masini din anii 80-90 care erau cu motoare pe carburator sau injectie de benzina monopunct (Renault Clio1, Renault Twingo, Fiat Punto1, Fiat Cinquecento, Fiat Seicento etc.)
La masinile mai noi la care aproape totul este controlat prin calculatoare, nu mai exista astfel de intrerupatoare inertiale, ca acolo deja calculatorul sesizeaza impactul pe baza sezorilor de airbag si pe baza acestor semnale se intrerupe automat alimentarea cu benzina.
Insa la Lastun solutia este un intrerupator inertial mecanic, care se monteaza de obicei, ori pe sub bord, ori pe podea sub scaune.
Oare de unde pot cumpara un astfel de intrerupator? O sa incerc pe la dezmembrari.

Dar pana atunci, gata cu pauza de masa si sa ma intorc la botul Lastunului... diseara voi veni cu noutati... sper ca bune


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Interesanta chestia cu intrerupatorul Astept cu sufletul la gura noutatiile  

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564

Misi din Cluj a scris:


surubache a scris:

incearca sa ciupi putin acceleratia cand dai la demaror si ai sa vezi niste schimbari in cea ce priveste compresia.bafta


Care-i procedura standard de pornire la rece, la Lastun?
Tragi socul complet, sau doar 1/2 pe timp de vara?
Cand dai la demaror, apesi acceleratia pana in fund, ca la Oltcit, sau apesi doar cand incepe sa dea semne de viata?


La rece  tragi socul la maxim si nu apesi pe acceleratie, dupa ce a pornit impingi socul la jumatate si fiindca e vara nu-l tii decat cateva secunde asa. Cand e motorul cald poti sa apesi acceleratia la maxim pana porneste, daca nu vrea cu acceleratia apasata putin. Nu-i dai sprituri ca se ineaca usor.


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Yuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

A pornit!            


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
ma bucur pt tine tare mult     deci care era cauza ? ceva video ceva sa ne delectam ochii si urechile?

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Deci sa recapitulam ziua de azi:
Am schimbat partea de sus al pompei de benzina cu una de Dacie, care are si o conducta de retur si am improvizat un mic rezervor dintr-un bidon de ulei care sa aiba turul si returul.
Am schimbar pompa de spritz la carburator si am incercat sa-l reglez asa “la rece”
Am pregatit un nou delcou, (delcoul de pe Lastunul verde) care spre uimirea mea altfel se comporta, dand scanteie pe la mijlocul sectorului de reglaj, nu mai trebuia sa-l rotesc pana in capat, cum era cu celalalt delcou.
Dupa care pus bateria si “dat cheie”.
La inceput nu vroia sa porneasca, apoi am mai miscat din delcou da-i dau avans mai mare si atunci a dat cateva rateuri.
Apoi am tras socul si “i-am dat cheie” iarasi si a pornit, scotind un fun albastru, cum facea si ieri, dar de data asta mergea mai rotund si mai stabil.
Cu socul tras, am sarit din masina, si cu o surubelnita deja pregatita, am reusit sa-i stabilizez relantiul, astfel ca sa funtioneze fara soc.
Dupa vreo 2-3 minute a inceput sa mearga si mai bine, disparand si fumul albastru.
Intre timp l-am tot reglat sa-l stabilizez.
Apoi l-am oprit si repornit de cateva ori, fara probleme.
Dupa care l-am lasat mergand vreo 20-25 minute la relanti accelerat de cca. 1000-1200 rot/min.
A funtionat fara probleme, fara semne de gripare sau supraincalzire.
Apoi l-am oprit si m-am dus in casa sa beau un suc, ca-mi era sete.
Dupa vreo 15 minute iarsi vroiam s-o pornesc, dar asa s-a intepenit ambielajul, incat nu-l mai invarte demarorul.
Treaba e ca s-a supraincalzit dupa oprire.
Sa speram ca-si revine pana dimineata 


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Faza asta am patit-o si la Brotacul verde dupa ce i-am facut RK la motor, dar cu Broasca, am pornit direct in ridaj la o tura de Cluj-Gherla, ca-i drum drept incolo. Asta era intr-o zi de iulie... era cald de se topea asfaltul (era vara lui 2003). Deci mergeam fara probleme, am trecut de Someseni, am trecut de aeroport, dupa care iesind din Cluj, i-am dat constant 70-80 la ora. Trec de Sinnicoara, trec de Apahida, si anung undeva intre Rscruci si Fundatura, la vreo 35 km de Cluj.
Acolo vad o parcare si zic ca trag un pic pe dreapta sa verific motorul, apoi ma intorc spre Cluj.
M-am oprit, cu motorul in functiune, totul parea sa fie ok, deci am zis ca fac o mica pauza, am oprit motorul si m-am dus la bodega alaturata sa beau un suc, ca era cald si-mi era sete.
Tot asa dupa vreo 10-15 minute, m-am intors la masina, sa ma intorc si sa vin acasa la Cluj.
Cand am vrut s-o pornesc, nici macar nu se putea clinti arborele cotit, asa s-o strans.
Pe atunci nu aveam telefon mobil, deci nu puteam sa cer ajutoare. Deci singura solutie era sa astept sa se raceasca si sa-si dea drumul. Ce sa zic, asta a fost pe la ora 3 dupamasa... am stat acolo in parcarea aia pana seara pe la 7, cand am reusit s-o repornesc iarasi, si am venit direct acasa, dar la drumul de intoarcere nu s-a mai incalzit asa de tare, dar e adevarat ca era si seara si am venit cu capota intredeschisa sa traga mai mult aer rece. De atunci nu s-a mai supraincalzit niciodata si nu am mai avut probleme cu motorul de la broasca, care functioneaza bine de atunci.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
surubache
Membru Senior

Din: BALS OLT
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 620
a pornit dracia..bravo misi  

pus acum 15 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3583
Si eu ma bucur!

pus acum 15 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564
Exact asa patesc si eu cu Passatul. Pe vremea asta si in traficul asta se supraincalzeste  si nu mai porneste. Daca il las ceva timp sa se raceasca o ia din loc imediat. Nu prea stiu ce sa-i fac. Voi ce-mi sugerati?

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Motorul e gripat si ambielajul intepenit de parca ar fi din beton.
Nu inteleg cum s-a putut intampla asa ceva, ca nu dadea nici un semn de gripare, cat functiona!
Pur si simplu s-a gripat static, dupa ce l-am oprit!
Inainte de pornire, abielajul se invartea, relativ usor fara sa stranga, iar la asamblare toate suruburile le-am strans cu cheia dinamometrica.
Ungere avea, racire avea...  e adevarat ca ceasurile pt presiune si temp. ulei inca nu erau legate, dar becurile rosii de pe bord funtionau, si nici martorul de temperatura, nici cel de presiune nu s-a aprins.
Oare sa fie din cauza radiatorului de ulei? Nu prea  as crede, ca ala ar trebui sa ajute la racire.
Sau sa fie ceva defectiune de fabrica ascunsa (canal de ungere neprelucrat corespunzator), ca totusi este suspect, ca la 9000 km acest motor se face zob, deja a treia oara.
Exista vreo deficienta de ungere din fabrica la aceste motoare?
Si totusi, sunt multi care au facut peste 100.000 km cu Lastunul. Un exemplu e Lastunul meu verde, cu care s-a mers 98.000 km fara reparatie capitala.
Nu stiu ce sa mai zic, imi pare rau de ambielajul nou-nout pe care l-am pus in motor ... doar dupa 20 minute s-a gripat. Unde voi mai gasi inca un ambielaj nou? Sansele sunt minime
Ce sa zic, sunt tare suparat si necajit, dar dupa 6 luni de munca si multi bani bagati in acest proiect nu pot renunta, aceasta masina va trebui sa functioneze!
Probabil voi avea nevoie de cateva zile sa-mi revina forta de munca, apoi demontez motorul si voi incerca sa descopar defectiunea.
In mod clar, ceva nu este in regula, in sistemul de ungere.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
off off ( Sincer imi pare rau de ce s-a intamplat am o intrebare, esti sigur ca nu s-ar putea debloca prin aplicare de soc ? Stiu ca in mod normal dupa o gripare cuzinetii sunt ca si dusi, ambielajul e vanat de la socul termic suferit, dar poate ca nu e asa de grava treaba  Eu zic ca merita incercat, poate s-a produs o dilatare si trebuie sa se aseze lucrurile ! Dar oare ce s-a blocat in el ? Pistoanele ? E posibil totusi, ca dupa ce l-ai oprit sa se fii produs griparea, in timpul mersului s-o fii incalzit, iar la oprire temperatura urcand din cauza lipsei de racire, astfel materialul contractandu-se

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

knx a scris:

off off ( Sincer imi pare rau de ce s-a intamplat am o intrebare, esti sigur ca nu s-ar putea debloca prin aplicare de soc ? Stiu ca in mod normal dupa o gripare cuzinetii sunt ca si dusi, ambielajul e vanat de la socul termic suferit, dar poate ca nu e asa de grava treaba  Eu zic ca merita incercat, poate s-a produs o dilatare si trebuie sa se aseze lucrurile ! Dar oare ce s-a blocat in el ? Pistoanele ? E posibil totusi, ca dupa ce l-ai oprit sa se fii produs griparea, in timpul mersului s-o fii incalzit, iar la oprire temperatura urcand din cauza lipsei de racire, astfel materialul contractandu-se


Cred ca s-a lipit vreun cuzinet. oricum trebuie desfacut sa vad ce s-a intamplat.
Treaba e ca s-a gripat static, dupa oprire, deci s-ar putea ca ambielajul sa fie inca salvabil.
Daca nu va trebui sa vad cum o fi ambielajul la motorul primil de la Rudi, ca oricum, acel motor are blocul motor crapat si lipit cu poxipol... asa ceva nu bag pe masina, dar poate ca voi reusi sa fac din doua motoare una.
Maine ma duc la cineva, care mai are o gramada de piese de Lastun... sa vad ce voi gasi pe la omu' ala


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299

classicfan a scris:

Exact asa patesc si eu cu Passatul. Pe vremea asta si in traficul asta se supraincalzeste  si nu mai porneste. Daca il las ceva timp sa se raceasca o ia din loc imediat. Nu prea stiu ce sa-i fac. Voi ce-mi sugerati?


Daca dupa ce se raceste, isi da drumul, atunci sunt sanse, sa se rodeze si sa-si dea drumul.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
amb13
Moderator

Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 5004
Misule, in primul rind imi pare bine ca te apropii de final cu "jucaria" ta.In al doilea rind imi pare rau de necazul tau.Nici nu stiu cum sa-ti spun, dar si eu am am avut un motor pe broscuta care mi-a facut par alb, cu aceleasi simptome ca si al brotacului tau.  Pina nu umblam la avans sa ii iau putin din el nu mai pornea nici cu slujbe cind se incalzea, dupa care il puneam la locul lui si mergeam mai departe.Si eu cred ca ii vorba de ceva deficienta la sistemul de ungere, asa ca mai verifica odat traseul uleiului. Sper sa nu fi suferit avarii mari, sa poti sa-l pui pe roti cit de curind. 

_______________________________________
Decit sa moara trei, mai bine unul!

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
Ma tot framanta, ca oare din cauza montarii radiatorului de ulei sa fi intamplat griparea?
Ma duc s-o demontez, ca nu am liniste, pana nu aflu cauza.
Azi noapte nu am dormit decat vreo 2 ore, pe la ora 4 in zorii zilei eram in atelier sa vad  daca nu si-a revenit... 
Am facut RK, deja, la peste 20-25 de motoare si fiecare a functionat... tocmai gunoiul asta comunist trebuia sa se gripeze 


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
deci care e diagnosticul ?

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
Pagini:  1 2 3 4 5 6 7 ... 9  

Mergi la