CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Lista de useri | Inregistrare | Login

CHAT GENERAL | CHAT CLASSICCAR | POZE CLASSICCAR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie.ro:
Gabitzaa
Femeie
25 ani
Constanta

cauta Barbat
25 - 40 ani

ATENTIE! FORUMUL ESTE GRATUIT! Noi cei care am infiinatat forumul nu am cerut si nici nu vom cere vreo taxa de inregistrare! Se pare ca cei de la server au autoimpus o anumita taxa. Noi membrii forumului nu avem nici o legatura cu aceasta taxa, nu am fost nici macar informati. Forumul a fost infiintat de la inceput ca si forum gratuit pe un server gratuit!
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Am vazut prin Romania / Autobuze si troleibuze vechi in Romania si Bulgaria Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant  
Autor
Mesaj Pagini: 1
nokia2010
Membru nou
Mesaj Privat

Din: Bucureşti
Inregistrat: 21-10-2011
Postari: 21
Autobuze vechi din Romania si Bulgaria (defapt in Bulgaria nu e decāt unul f. vechi).
Pozele nu sunt făcute de mine (nu am avut aşa de mulţi bani īncāt să umblu prin Romānia), dar poate mai zăreşte cineva autobuze asemănătoare sau ştie mai multe cineva despre unele prezentate pe acest topic (poate unii ajung pe acolo unde pasionaţii de transportul īn comun nu au mai ajuns de ceva timp).

Īncep cu aceste "F.B.W." S.V.B.71U. Au fost aduse īn 1990 din Berna (S.V.B. fiind sociateta de transport din Berna) şi au circulat la Miercuea Ciuc pānă prin 2009 (dacă nu stăteam prost cu finanţele ajungeam să merg cu ele, aşa cum īmi propusesem).
Despre ele e vorba:
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=894
Autobuzele sunt 99% īn stare originală, deci ar putea fi īnscrie ca şi vehicule de epocă.
De ruginit nu cred că au ruginit, ţinānd cont că au caroseria din aluminiu!!! Se poate observa clar lucrătura fină; nu degeaba se zicea "Swiss Made" (nu Made in Switzerland). Am poze de epocă  cu asemenea autobuze īn Berna, dar nu le pot face publice (pe motive de stāngi de autor).
Astea sunt unele din primele autobuze elveţiene la care văd majoritatea scaunelor aşezate normal, nu precum la metrou (aşa le aveau majoritatea autobuzelor urbane şi troleibuzelor elveţiene pānă īn anii '70). Nu vreau să ştiu cāt de dură era suspensia (deh, īn Elveţia drumurile sunt bune, nu este cum este la noi). Norocul acestor autobuze e că au circulat īntr-un oraş mic şi civilizat, nu īntr-un oraş mare (şi prin alte ţări taie scaune tapisate). Şi cum nu făceau multe curse pe zi, nici s-au uzat aşa de repede.
Mi-ar place să dau peste o tipă retro īntr-un autobuz de epocă (deşi mai romantic ar fi īntr-un tramvai "Rathgeber" M5.65 + m 5.65 sau īntr-un Be 4/4 + B4 elveţian).
Īmi place să admir de ce "prostii" se ţineau elveţienii pe vremea aia. Caroserie de aluminiu (aveau aşa ceva din anii '40!!!), cutie semiautomată (aveau aşa ceva chiar din anii '50), servodirecţie. La noi primele autobuze cu servodirecţie au apărut īn anii '60 ("Leyalnd"-urile israeliene, asta dacă nu cumva acele "Chausson" aduse pentru turiştii īn anii '50 aveau servodirecţie), iar primele cu cutie semiuatomată au fost "Leyland"-urile israeline. Cum funcţionau acele cutii automate electropneumatice? Apropos de vehicule fără servodirecţie, cred că blestemau şoferii de troleibuz traversarea Pieţei Victoriei din Bucureşti. Troleibuzele care veneau din centru şi mergeau spre Herăstrău (şi invers) nu traversau direct piaţa. Traseul era Bd. Ana Ipătescu (azi Lascăr Catargiu), Bd. Ilie Pintilie (azi Iancu de Hunedoara), Str. Arh. Louis Blanc, Str. Duiliu Zamfirescu, Str. Paris, Bd. Aviatorilor. Deci 5 curbe īn mai puţin de 500 m!!! 
Pe de altă parte la elveţieni fabricantul nu producea şi caroseria. De aia sunt unele vehicule care arată la fel, dar au producători diferiţi. Şi nu e singurul caz. Autobuzele "D.A.F." SB220 din Bucureşti nu erau carosate de "D.A.F." (nici motorizate de "D.A.F." defapt, căci motoarele sunt "M.A.N."; prin Spania circulau nişte autobuze "Volvo" care arătau aproape la fel (nu aveau uşă īn spate) cu autobuzele "D.A.F." din Bucureşti (cele carosate de "(Hispano) Castrosua".

Şi tot din Elveţia, de astă dată de la Basel. Un "F.B.W." din 1969 care a circulat prin Romānia (2 poze cu el sunt şi īn al 2-lea link) şi unul cam din aceiaşi perioadă care a circulat (şi poate mai circulă la Ruse, īn Bulgaria:
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=3577
http://sacele.stfp.net/?ttx=A4&veh=HR436&all=Y
O să īncerc să sun la cei de la Săcele să văd dacă mai ştiu ceva de el.

Modificat de nokia2010 (22-10-2011 01:37:26)


_______________________________________
Lucrurile vechi şi bune dăunează grav gunoaiele moderne (cu cāteva excepţii!).
Un popor care nu īşi respectă istoria nu are dreptul să existe!

22-10-2011 01:35:36
   
nokia2010
Membru nou
Mesaj Privat

Din: Bucureşti
Inregistrat: 21-10-2011
Postari: 21
partea 2-a (văd că nu merg mesaje prea lungi sau īmi taie din mesaj dacă pun link către youtube)

Acum ceva timp era la Comăneşti (dacă o mai fi) un autobuz interurban care cred că e unicat īn Romānia: un "Škoda" 706 RTO Lux!
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=310

Mai ţineţi minte acel "Z.I.S./Z.I.L."-155 fost car de reportaj şi care zăcea īn curtea Muz. Tehnic "Prof. Dimitrie Leondia" din Bucureşti:
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=4076
Aşa arăta īn varianta de călători, b.t.w.
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=896
Reportaj despre aşa ceva (īn rusă din păcate):


Dar vreun "Ikarus-Zemun (Ikarbus)" IK4 a mai zărit cineva?
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=170
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=170
Am mai mers cu aşa ceva īn iulie 2006. Era al unui domn care īl cumpărase de la R.A.T.B. şi care transporta muncitori (autobuzul fusese modificat īn 2 uşi). Din păcate a ajuns stupină (dacă e cineva interesat, am să īntreb unde - autobuzul era al unei rude de-a unui forumist de pe forumul unde din cauza asocierii cu autobuzele - incidentul cu autobuzistul care a uitat s-o facă la dreapta mi se trage pasiunea legată de otobele). Mai am ceva poveşti legate de aceste autobuze.

Dar acest "Škoda" 706 RTO Lux mai există la Comăneşti, BC?
http://classiccar.3xforum.ro/redir.php? ... %3Ft%3D310
"Škoda"-"Karosa" S.L.-11 a mai văzut cineva?
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=861

Aici avem alte chestii ineteresante:
1) ultimul autobuz "T.V."-20 care se pare că a supraviţeuit (din păcate acum cică e tras pe dreapta). Nu mai avea motor benzinar, ci diesel.
2) 2 autobuze "Volvo" de prin anii '60 la Tārgu-Mureş. Oare o mai exista?
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=451
Aici sunt mai multe poze cu acel "T.V." 20-R:
http://forum.transira.ro/viewtopic.php? ... p;start=30

Modificat de nokia2010 (22-10-2011 03:08:01)


_______________________________________
Lucrurile vechi şi bune dăunează grav gunoaiele moderne (cu cāteva excepţii!).
Un popor care nu īşi respectă istoria nu are dreptul să existe!

22-10-2011 01:38:27
   
Motreanu Sorin
Membru Senior
Mesaj Privat

Inregistrat: 10-12-2008
Postari: 637
Vezi si topicul meu si daca ai ceva schite as fi bucuros de contributie.
http://classiccar.3xforum.ro/post/1112/ ... anesti_RD/


_______________________________________
Tico SL - 1999
Aro 10.4 - 1990
Dacia 1300 romaneasca cu elemente frantuzesti - 1973
Dacia 1300 cu imbunatatiri de 1310 - 1982
Mobra 50 S
Jawa 210

22-10-2011 03:32:05
   
Pagini: 1    
Mergi la
Gazduire Forumuri