CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
sexyindianca 24 ani
Femeie
24 ani
Ilfov
cauta Barbat
24 - 53 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Am vazut prin Romania / Autobuze si troleibuze vechi in Romania si Bulgaria Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
nokia2010
Membru nou

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 21
Autobuze vechi din Romania si Bulgaria (defapt in Bulgaria nu e decât unul f. vechi).
Pozele nu sunt făcute de mine (nu am avut aşa de mulţi bani încât să umblu prin România), dar poate mai zăreşte cineva autobuze asemănătoare sau ştie mai multe cineva despre unele prezentate pe acest topic (poate unii ajung pe acolo unde pasionaţii de transportul în comun nu au mai ajuns de ceva timp).

Încep cu aceste "F.B.W." S.V.B.71U. Au fost aduse în 1990 din Berna (S.V.B. fiind sociateta de transport din Berna) şi au circulat la Miercuea Ciuc până prin 2009 (dacă nu stăteam prost cu finanţele ajungeam să merg cu ele, aşa cum îmi propusesem).
Despre ele e vorba:
Autobuzele sunt 99% în stare originală, deci ar putea fi înscrie ca şi vehicule de epocă.
De ruginit nu cred că au ruginit, ţinând cont că au caroseria din aluminiu!!! Se poate observa clar lucrătura fină; nu degeaba se zicea "Swiss Made" (nu Made in Switzerland). Am poze de epocă  cu asemenea autobuze în Berna, dar nu le pot face publice (pe motive de stângi de autor).
Astea sunt unele din primele autobuze elveţiene la care văd majoritatea scaunelor aşezate normal, nu precum la metrou (aşa le aveau majoritatea autobuzelor urbane şi troleibuzelor elveţiene până în anii '70). Nu vreau să ştiu cât de dură era suspensia (deh, în Elveţia drumurile sunt bune, nu este cum este la noi). Norocul acestor autobuze e că au circulat într-un oraş mic şi civilizat, nu într-un oraş mare (şi prin alte ţări taie scaune tapisate). Şi cum nu făceau multe curse pe zi, nici s-au uzat aşa de repede.
Mi-ar place să dau peste o tipă retro într-un autobuz de epocă (deşi mai romantic ar fi într-un tramvai "Rathgeber" M5.65 + m 5.65 sau într-un Be 4/4 + B4 elveţian).
Îmi place să admir de ce "prostii" se ţineau elveţienii pe vremea aia. Caroserie de aluminiu (aveau aşa ceva din anii '40!!!), cutie semiautomată (aveau aşa ceva chiar din anii '50), servodirecţie. La noi primele autobuze cu servodirecţie au apărut în anii '60 ("Leyalnd"-urile israeliene, asta dacă nu cumva acele "Chausson" aduse pentru turiştii în anii '50 aveau servodirecţie), iar primele cu cutie semiuatomată au fost "Leyland"-urile israeline. Cum funcţionau acele cutii automate electropneumatice? Apropos de vehicule fără servodirecţie, cred că blestemau şoferii de troleibuz traversarea Pieţei Victoriei din Bucureşti. Troleibuzele care veneau din centru şi mergeau spre Herăstrău (şi invers) nu traversau direct piaţa. Traseul era Bd. Ana Ipătescu (azi Lascăr Catargiu), Bd. Ilie Pintilie (azi Iancu de Hunedoara), Str. Arh. Louis Blanc, Str. Duiliu Zamfirescu, Str. Paris, Bd. Aviatorilor. Deci 5 curbe în mai puţin de 500 m!!! 
Pe de altă parte la elveţieni fabricantul nu producea şi caroseria. De aia sunt unele vehicule care arată la fel, dar au producători diferiţi. Şi nu e singurul caz. Autobuzele "D.A.F." SB220 din Bucureşti nu erau carosate de "D.A.F." (nici motorizate de "D.A.F." defapt, căci motoarele sunt "M.A.N."; prin Spania circulau nişte autobuze "Volvo" care arătau aproape la fel (nu aveau uşă în spate) cu autobuzele "D.A.F." din Bucureşti (cele carosate de "(Hispano) Castrosua".

Şi tot din Elveţia, de astă dată de la Basel. Un "F.B.W." din 1969 care a circulat prin România (2 poze cu el sunt şi în al 2-lea link) şi unul cam din aceiaşi perioadă care a circulat (şi poate mai circulă la Ruse, în Bulgaria:
O să încerc să sun la cei de la Săcele să văd dacă mai ştiu ceva de el.

Modificat de nokia2010 (acum 12 ani)


_______________________________________
Lucrurile vechi şi bune dăunează grav gunoaiele moderne (cu câteva excepţii!).
Un popor care nu îşi respectă istoria nu are dreptul să existe!

pus acum 12 ani
   
nokia2010
Membru nou

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 21
partea 2-a (văd că nu merg mesaje prea lungi sau îmi taie din mesaj dacă pun link către youtube)

Acum ceva timp era la Comăneşti (dacă o mai fi) un autobuz interurban care cred că e unicat în România: un "Škoda" 706 RTO Lux!

Mai ţineţi minte acel "Z.I.S./Z.I.L."-155 fost car de reportaj şi care zăcea în curtea Muz. Tehnic "Prof. Dimitrie Leondia" din Bucureşti:
Aşa arăta în varianta de călători, b.t.w.
Reportaj despre aşa ceva (în rusă din păcate):


Dar vreun "Ikarus-Zemun (Ikarbus)" IK4 a mai zărit cineva?
Am mai mers cu aşa ceva în iulie 2006. Era al unui domn care îl cumpărase de la R.A.T.B. şi care transporta muncitori (autobuzul fusese modificat în 2 uşi). Din păcate a ajuns stupină (dacă e cineva interesat, am să întreb unde - autobuzul era al unei rude de-a unui forumist de pe forumul unde din cauza asocierii cu autobuzele - incidentul cu autobuzistul care a uitat s-o facă la dreapta mi se trage pasiunea legată de otobele). Mai am ceva poveşti legate de aceste autobuze.

Dar acest "Škoda" 706 RTO Lux mai există la Comăneşti, BC?
"Škoda"-"Karosa" S.L.-11 a mai văzut cineva?

Aici avem alte chestii ineteresante:
1) ultimul autobuz "T.V."-20 care se pare că a supraviţeuit (din păcate acum cică e tras pe dreapta). Nu mai avea motor benzinar, ci diesel.
2) 2 autobuze "Volvo" de prin anii '60 la Târgu-Mureş. Oare o mai exista?
Aici sunt mai multe poze cu acel "T.V." 20-R:

Modificat de nokia2010 (acum 12 ani)


_______________________________________
Lucrurile vechi şi bune dăunează grav gunoaiele moderne (cu câteva excepţii!).
Un popor care nu îşi respectă istoria nu are dreptul să existe!

pus acum 12 ani
   
Motreanu Sorin
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 707
Vezi si topicul meu si daca ai ceva schite as fi bucuros de contributie.

_______________________________________
Dacia 1310-1980
Aro 10.4 - 1990
Dacia 1300 romaneasca cu elemente frantuzesti - 1973
Dacia 1300 cu imbunatatiri de 1310 - 1982
Mobra 50 S

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la