CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Elena01 din Braila
| Femeie 19 ani Braila cauta Barbat 19 - 31 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
ma iertati, mai pun doar inca una, pt ca a iesit misto, si apoi, nu mai pun decit dupa ce avansez cu treaba...
39.1KB
Modificat de Alex1300BV (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
Claudiu_16
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1174
|
|
Nu prea mi se pare reusita
|
|
pus acum 9 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Stiti cum si pe unde se baga ulei / vaselina pe la stālpii din fatza (intre usile fata si aripi fata) Am inteles ca sint niste orificii prevazute pentru asta. De asemenea, pe unde se baga ulei prin praguri? Ma gāndesc sa ma ocup de operatiunea asta, la a mea. Multumesc,
|
|
pus acum 9 ani |
|
motoring
Membru Activ
Din: Sighisoara
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 127
|
|
Nu se baga nici ulei nici vaselina, se baga ceara pentru cavitati
|
|
pus acum 9 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
a, ok... dar pe unde? (nu sint la masina, de aceea intreb) daca as fi, poate as vedea singur
Modificat de Alex1300BV (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
motoring a scris:
Nu se baga nici ulei nici vaselina, se baga ceara pentru cavitati |
Dar ceara aia mai stopeaza rugina deja existenta? Vorbim de o masina veche, probabil tabla pe interior are deja crusta de rugina. Trece ceara prin acea crusta si stopeaza rugina, ca in cazul uleiului, sau e metoda buna doar pentru masinile fara rugina?
Modificat de daniel93 (acum 9 ani)
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
daniel93 a scris:
motoring a scris:
Nu se baga nici ulei nici vaselina, se baga ceara pentru cavitati |
Dar ceara aia mai stopeaza rugina deja existenta? Vorbim de o masina veche, probabil tabla pe interior are deja crusta de rugina. Trece ceara prin acea crusta si stopeaza rugina, ca in cazul uleiului, sau e metoda buna doar pentru masinile fara rugina? |
Ceara si uleiul nu fac altceva decat izoleaza metalul de aer si de apa. Adica se interpune intre moleculele de oxigen si moleculele de fier ca sa nu interactioneze si sa faca FeO, adica rugina.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Misu de Cluj a scris:
daniel93 a scris:
motoring a scris:
Nu se baga nici ulei nici vaselina, se baga ceara pentru cavitati |
Dar ceara aia mai stopeaza rugina deja existenta? Vorbim de o masina veche, probabil tabla pe interior are deja crusta de rugina. Trece ceara prin acea crusta si stopeaza rugina, ca in cazul uleiului, sau e metoda buna doar pentru masinile fara rugina? |
Ceara si uleiul nu fac altceva decat izoleaza metalul de aer si de apa. Adica se interpune intre moleculele de oxigen si moleculele de fier ca sa nu interactioneze si sa faca FeO, adica rugina. |
Asta face si vopseaua. Dar, vopseaua peste rugina nu are nici un efect. Uleiul insa, da, pentru ca ramane lichid, si patrunde in tabla ruginita. Eu n-am folosit niciodata ceara, si de aia intreb: patrunde in rugina, sau formeaza o pelicula inutila, deasupra ei, ca antifonul?
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 9 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
Ce am observant la a mea dacie..Propietarul anterior a dat-o cu ulei peste atifonul original si cu un teroson de ala tip smoala care manjeste tot. Teoretic asta este de bine, peste el se pune praful si pare ok ....dar
in timp, de la ulei si petrolul ala din smoala aia straturile de antifon si vopsea originale s-au inmuiat si s-au desprins microscopic de pe tabla. Cand am inceput sa curat ,sareau imediat de pe table si am observant ca table era uleiuoasa deci cumva uleiul ala penetrase in timp straturile si a ajuns la tabla.
|
|
pus acum 9 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Exact.Daciile si orice alta masina de vreo 30 -40 de ani incoace,mai "exista" doar daca a avut ulei cu vaselina in punctele critice.Pe timpuri,se baga si pacura,ulei cu ceara de lumanari,samd.Altfel,ca o parere personala,rugina este ca un cancer,care le haleste incet incet,iar cand apare,este prea tarziu.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
nu am gasit nicaieri ceara. Am cumparat ulei 15w40, si il voi injecta prin praguri si stālpi.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Am mai montat cāte ceva. Stiti cumva unde se monteaza accesoriile din ultimele 3 poze? Nu eram prezent cānd au fost demotate... Multumesc. In rest, mai ramāne multa munca, cu partea tehnica: frānele, articulatii fata... etc etc etc O sa fie greu sa faca fatza pe soselele actuale ale Romāniei, plina de pasaturi si audi... Si cānd ma gāndesc ca masina parintilor mei, idem cu asta, prin anii 90, rupea tot... A trecut vremea...
Si e o problema: cānd motorul e pornit, emana un miros puternic de benzina si de ars, incāt e foarte greu de stat in habitacul (si in imprejurimile masinii...)
39.5KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
iulica89
Membru Activ
Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 179
|
|
Sarma din ultima poza se pune ca siguranta la tampoanele tobei finale (cele doua O de cauciuc)-se introduce prin arcuire intre cei doi suporti existenti. Cele doua pasle relativ mari se pun pe oalele rotilor din fata in interior-unul pe stanga, unul pe dreapta-jonglezi cu ele care unde sa fie. Cu vinilinul in sus. Bucata de pasla cred ca se lipeste in spatele cricului/rotii de rezerva, oricum pe aripa spate, ea avand rol de antifonare.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
@iulica. Multumesc! Cu izolatiile pentru oalele fatza, o sa fie destul de greu, nu stiu pe unde sa la vār... Intre mocheta si caroserie? Merci.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Dupa cum arata articulatiile, cam la ce kilometraj evaluati masina? (nu stiu cāti km are...) Merci
|
|
pus acum 9 ani |
|
Motreanu Sorin
Membru Senior
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 707
|
|
Alex1300BV a scris:
Stiti cum si pe unde se baga ulei / vaselina pe la stālpii din fatza (intre usile fata si aripi fata) Am inteles ca sint niste orificii prevazute pentru asta. De asemenea, pe unde se baga ulei prin praguri? Ma gāndesc sa ma ocup de operatiunea asta, la a mea. Multumesc, |
Referitor la ungere: Cel mai bun ulei recomandat prin prisma faptului ca ofera din start protectie anticoroziva este cel de transmisie.Poti cumpara ieftin T90 de la cei care vand ulei "varsat" pt tiristi sau din service-uri auto,recuperat din cutiile de viteze.
>> Introducerea uleiului in stalpii superiori din fata: Daca demontezi din suruburi parasolarele,ar trebui sa gasesti o gaura cam cat varful degetului mic (e "incercuita" de gaurile filetate pt fixarea parasolarului,poate fi acoperita de capitonajul plafonului dar o gasesti usor). Pe acolo se poate introduce ulei (preferabil T90 proaspat) in stalpii fata.Mai este o gaura "maricica" si in centrul grinzii parbrizului pe care o gasesti daca demontezi oglinda retrovizoare. Apoi,in partea de jos a stalpilor ( zona de fixare a portierelor) se poate introduce ulei prin gaurile generoase prevazute pentru demontarea balamalelor usilor.De obicei sunt acoperite cu obturatoare din carton. Se dau umpicut in jos acele obturatoare fara le deteriora si apoi se sprituie (preferabil cu ceva sub presiune intrucat zona e mai "vasta" si trebuie sa improaste bine tot interiorul prin jur)
>>Protejarea tablei portierelor: -Se demonteaza panourile interioare din carton ale usilor si nyloanele care astupa gaurile de acces in interior (daca le mai are) si se introduce vaselina moale sau vaselina topita bine in zonele care nu pot fi vizitate in special colturile susilor unde nu poti ajunge sa ungi ( mai ales colturile dinspre roata ale usilor spate) apoi,se unge tabla pe din interior cu un strat de vaselina. la urma se verifica daca scurgerile practicate de catre fabricant sunt desfundate pt ca apa care totusi va intra sa nu stea mult acolo. Cu aceasta ocazie se poate face si ungerea elementelor mecanice din usi care le va asigura o durata de functionare mare,fara uzuri si manevrare usoara ( macaraua,mecanismele de inchidere si blocare) Se vor lipi la loc acele folii de nylon cu care fabricantul a obturat acele decupaje tehnologice mari din partea interioara a portierelor ( ajuta la mentinerea unei temperaturi ok pe timp de iarna!). In lipsa foliilor de nylon se poate folosi cu succes banda adeziva de aluminiu.
>>Introducerea uleiului in stalpii centrali:
In stalpii centrali se poate baga ulei prin gaura centurii de siguranta.Surplusul va ajunge in prag intrucat stalpul central comunica umpicut cu pragul cu toate ca are o tabla la imbinarea prag-stalp facuta pt nu se pierde in prag suruburile de la usa din spate in caz de demontare. Oricum,in prag se va introduce ulei in alt mod,descris mai jos:
>>In praguri se procedeaza astfel:
-Se obtureaza cu mastic sau cu silicon (superficial,nu se va baga adanc) gaurile de scurgere ale apei din praguri situate la imbinarea de jos dintre prag si contraprag. -Se da linoleul acela de la locurile din spate la o parte si se vor vedea doua gauri tehnologice mari practicate cate una in fiecare contraprag. Se infunda si acelea cu niste bucatele de tabla sau plastic drept peste care se da cu silicon (altfel uleiul va curge in interior). -In partea din fata,paralel cu podeaua si locul unde stau picioarele ocupantilor se mai gaseste in interior, la fiecare contraprag cate o gaura tehnologica.Se introduce pe acolo ulei cu generozitate apoi se sterge in jurul gaurii cu diluant,se obtureaza cu doua bucatele de tabla sau plastic prinse cu silicon (gaurile interioare din contrapraguri fiind mai mari trebuie niste bucati de tabla sau plastic lipita peste. -Dupa toate astea se plimba masina pe o rampa de cateva ori. Se tine putin franata cu botul ridicat pt ca uleiul din praguri sa patrunda in zonele inaccesibile fizic (din semi-pasajul spate mai ales) -In fine,ultima etapa: cu masina pe plan orizontal se desface siliconul aplicat peste una din gaurile de scurgere din prag apoi se recupereaza uleiul si se defunda si celelalte gauri de scurger.
>>Protejarea structurii de rezistenta:
Lonjeroanele din fata sunt cele mai expuse corozounii alaturi de praguri dar per ansamblu toata structura de rezistenta a masinii,mai ales cea portanta trebuie protejata corespunzator. -Masina se va pune pe rampa si se vor astupa cu peticele de tabla lipita cu silicon toate gaurile tehnologice din longeroane si traversele de sub masina. -Se deschide capota si se va introduce cu generozitate ulei prin gaurile tehnologice din longeroane,aflate la loc vizibil in capota.Din pacate gaurile sunt cam mici deci trebuie multa rabadare si vreo 15-20 litrii de ulei). Se pot folosi seringi mari,de uz veterinar sau pompe gresoare. -Se va plimba masina pe rampa sus-jos,se va mentine in rampa in toate pozitiile (mai ales cu partea frontala in sus pt ca uleiul sa patrunda si in traversele care unesc longeroanele cu pragurile dar mai ales in zonele mai firave ale longeroanelor situate sub fundul ocupantilor fata) Uleiul se va recupera ulterior cu grija prin desfundarea gaurilor tehnologice de scurgere de sub masina. -Toate gaurile de sub masina se vor desfunda la loc ! -Se vor astupa insa permanent gaurile tehnologice din longeroane situate in capota,chiar sub zona scurgerilor compartiemntului radiatorului pt incalzire (un viciu de proiectare probabil intentionat pt a intra apa la greu pe acolo)
>>Protejarea aripilor spate:
Cu o tija subtire peste care se leaga foarte strans niste burete ( nu prea gros) sau niste tifoane,inmuiata bine in T90 se va introduce ulei in zona de imbinare INTERIOARA dintre cutia rotilor spate si aripa spate,zona caracteristica pt aparitia ruginii "tacute" ( rugina de interior). Sau,cu o seringa de uz veterinar la care se conecteaza un minifurtunas de guma subtire asemnea celui de la inst spalare parbriz se baga adanc in acea zona si se se pompeaza ulei.
>>Protejarea zonelor parbrizului si lunetei:
Cu toate ca sunt voci care sustin ca uleiul ar avea efecte nefaste asupra gumelor chederelor eu am bagat T90 cu seringa in interiorul chederelor si nu am avut probleme cu degradarea acestora cu toate ca fac treaba asta minim o data pe an.
In fine,aceste operatiuni trebuiesc repetate o data la doi-trei ani si masina se va pastra foarte bine,cu eforturi finainciare minime dar cu ceva munca (care daca este facuta din placere va fi usor de "digerat" )
Modificat de Motreanu Sorin (acum 9 ani)
_______________________________________ Dacia 1310-1980 Aro 10.4 - 1990 Dacia 1300 romaneasca cu elemente frantuzesti - 1973 Dacia 1300 cu imbunatatiri de 1310 - 1982 Mobra 50 S
|
|
pus acum 9 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
wow, ce conferinta! multumesc mult! sper sa foloseasca si altor posesori.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Alex1300BV a scris:
In rest, mai ramāne multa munca, cu partea tehnica: frānele, articulatii fata... etc etc etc O sa fie greu sa faca fatza pe soselele actuale ale Romāniei, plina de pasaturi si audi... Si cānd ma gāndesc ca masina parintilor mei, idem cu asta, prin anii 90, rupea tot... A trecut vremea...
|
Ce ai tu de munca la ea pe la suspensii, articulatii etc, etc. se poate reface de la cap la coada in 4-5 zile lejer! Iar cu facutul fata pe sosele, face fata si in prezent fara probleme, te duce oriunde te duce un Audi sau un passat, dar mergi mai incet si mai relaxat, iar cine se grabeste, sa te depaseasca.
Iar cu mirosul de benzina, verifica conductele de benzina pe dedesubt, ca probabil ai vreuna imbatranita si crapata. Fa-o cat mai rapid, pana nu iei foc!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
4 - 5 zile... dvs aveti unelte si cunostintze. Eu nu. Mirosul de benzina vine o parte prin esapament, si o parte direct din motor. Mirosul de ars cred ca vine pt ca motoru e murdar pe dedesupt, si imediat ce se incalzeste, incepe sa emane miros de ars.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
faruri ceatza, poate in realitate in vara 2016...
32.1KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
cam cāt ulei se baga pe la bujii, dupa un an de neutilizare a masinii? Multumesc.
|
|
pus acum 8 ani |
|
George
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 568
|
|
Nu bagi ulei de loc dupa un an. Ai doar grija sa nu ia din prima(sigur nu o ia dupa un an)
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
a, si mai bine ! Multumesc de raspuns.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Ma tot gāndesc: poate mirosul de benzina vine de la problema urmatoare: la relanti, nu coboara sub 1000 de ture si cam are trepidatii. Scotzānd fisa de la bujia nr 4 (cea dinspre sofer), constat ca asta nu are nici cel mai mic efect, tot asa rau merge... E adevarat ca bujia e afumata rau. Voi pune bujii noi, dar daca o sa faca tot asa, e semn rau.... Ce sa fie...? supapele?
Modificat de Alex1300BV (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Stiti va rog un magazin de piese auto, in BV sau Bucuresti, care are Aprindere Tranzistorizata AT011 cu senzor 011, pt Dacia 1410? si care este un pret orientativ Multumesc.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Se lucreaza la masina. Cutia de viteza merge excelent pentru treptele 1 la 4, in schimb, nu intra in a 5-a. Trebuie sa imping cāt pot in dreapta, si chiar asa, abia intra... Nu stiu de unde vine problema...
|
|
pus acum 8 ani |
|
om_bland
Membru Senior
Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
|
|
Uzura la schimbatorul de viteze.. ( trimoneria) parca se cheama... ( bucsa aceea uzata/ sparta), tamponul acela de langa schimbator ( dreptunghiular) rupt...
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Multumesc de sfat.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Cauta o bieleta de cv modelul nou, fara tampon de cauciuc, si vezi sa nu ai uzat prea mult ( joc radial - unghiular) axul schimbatorului pe care sta bieleta.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Merserul meu nu a avut timp sa vina sa vada care e problema. Am cumparat o bieleta noua, si un schimbator de viteze de la dezmembrari.
In schimb, am avut timp sa ies cu masina pe sosea: pe la 60 la ora, in a 4 a, huruie ceva teribil la rotile din fata. El mi-a zis ca s-ar putea sa frece discul de frāna de tabla aceea care e un jurul lui. Sau poate o planetara montata gresit, sau defectuoasa.
Modificat de Alex1300BV (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
daman
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 430
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Poze din campania de vara 2016: comentarii: cum am tot timpul probleme cu masina, am gasit solutia: tractorul pe care il am de mult timp
problema aparatori noroi: se pare ca cele de berlina nu sint compatibile la break. Sau poate oala a fost resudata...
a trebuit sa cumpar 3 ochelari faruri, pentru partea "pasager", pāna sa se potriveasca unul...
intre timp, am aliniat capota mai jos
Cum am precizat, mai ramān cāteva probleme tehnice: zgomot la rotile din fata schimbat maneta schimbator de viteza + Bieleta timonerie ca sa intre in a 5-a. etc
La cum se prezinta, sint curios daca va putea fi atestata, in 2021.
cu bujii noi, delcou curatat, carburator cu jiglere (bilutza noua), motorul nu vibreaza la relanti, merge rotund si raspunde promt la acceleratii
48.1KB
Modificat de Alex1300BV (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
un mic photoshop...
27.4KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
incepe sa imi placa cu jantele "serie speciala", dar va trece pe Canada. Jantele speciale am promis ca le voi vinde unui participant de pe forum, si o sa ma tin de cuvānt.
26.9KB
Modificat de Alex1300BV (acum 7 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Am rugat pe cineva sa o porneasca (eu fiind plecat la munca, departe...) Pornire dupa 7 luni: mult fum, alb.
21.1KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
In continuare, din diferite motive de munca prin strainaturi, nu am ajuns la masina. L-am rugat pe tatal meu sa faca niste filme. Masina nu vrea decāt sa iasa la plimbare: are pompa benzina noua, delcou curatat, bujii noi, carburator reparat si filtru aer nou. Dar sta in sura. Mi-e teama sa nu rugineasca, pamāntul e umed cāteodata. Dar e curent de aer.
|
|
pus acum 7 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Dacia 73000 km reali primul proprietar 0-50000km intre 1991 si 1999 al doilea, 50000-73000, intre 1999 si 2010, putini pt ca proprietarul nu avea permis de conducere, si ii ruga pe diferiti cunoscuti sa conduca masina, atunci cānd avea de mers la tzara sau stiu eu unde.
40.6KB
Modificat de Alex1300BV (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
aveti va rog imagini cu remorcutza romāneasca din anii 80, o singura axa, dimensiuni cam 1m x 1m, cu roti mici, si pe post de suspensie avea o banda de cauciuc? Poate are cineva si de vanzare una? Multumesc,
|
|
pus acum 6 ani |
|
lica_lkw
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
|
|
|
pus acum 6 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Merci
86.5KB
|
|
pus acum 6 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Ma gāndesc sa montez asa ceva. Intāi trebuie sa le cumpar (daca gasesc la pret abordabil). Care ar fi pretul? Multumesc, Weekend placut!
17.8KB
|
|
pus acum 6 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Intreb si eu ca balalaul... un carburator de Renault 12 TS , pe motor de 1397cmc, e compatibil? ar da rezultate bune sau ar fi aiurea? multumesc.
23KB
|
|
pus acum 5 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Merge montat, dar iti trebuie si galerie de admisie si de evacuare de Renult 12 TS. Si parghiile de comanda.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 5 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Deci, e un fel de transplant Multumesc mult pentru informatie.
|
|
pus acum 5 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Am o mica problema. Am cumparat masina cu antifurturi. La o usa, nu reusesc nicicum sa il dau jos. Am cheitza: e hexagonala, dar gaura din antifurt s-a marit si se invārte in gol. Ma gāndesc ca la ITP o sa fiu refuzat. Aveti idei cum sa scap de butonasul asta? Putin imi pasa daca il stric. Am incercat cu WD40 ca sa se miste un pic, dar nu a dat rezultate. Multumesc.
23.2KB
|
|
pus acum 4 ani |
|
luciliuss
Membru Senior
Din: VASLUI
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 233
|
|
Alex1300BV a scris:
Am o mica problema. Am cumparat masina cu antifurturi. La o usa, nu reusesc nicicum sa il dau jos. Am cheitza: e hexagonala, dar gaura din antifurt s-a marit si se invārte in gol. Ma gāndesc ca la ITP o sa fiu refuzat. Aveti idei cum sa scap de butonasul asta? Putin imi pasa daca il stric. Am incercat cu WD40 ca sa se miste un pic, dar nu a dat rezultate. Multumesc. |
La ITP in nici un caz nu iti va face probleme antifurtul. Ei verifica nivelul noxelor, directia, sistemul de franare, luminile. Daca tii mortis sa dai jos antifurtul, foloseste un burghiu de metal pe masura surubului in care intra imbusul, sau mai nou sunt extractoarele de suruburi pe care le gasesti cu cel mult 10 lei set de 6, de la Yato. Am folosit si eu si sunt bune. Ai toate marimile uzuale. Spor la treaba!
|
|
pus acum 4 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Alex1300BV a scris:
Am o mica problema. Am cumparat masina cu antifurturi. La o usa, nu reusesc nicicum sa il dau jos. Am cheitza: e hexagonala, dar gaura din antifurt s-a marit si se invārte in gol. Ma gāndesc ca la ITP o sa fiu refuzat. Aveti idei cum sa scap de butonasul asta? Putin imi pasa daca il stric. Am incercat cu WD40 ca sa se miste un pic, dar nu a dat rezultate. Multumesc. |
Nu au treaba cei de la ITP cu usile. Poti sa le si sudez, ca nu le pasa. Incearca sa bati in gaura de la surub un hexagon mai mare. Asa poti sa o scoti. Eu zic sa nu faci probleme, ca oricum se poate deschide din interior usa.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 4 ani |
|
andi500
Membru Senior
Din: Otopeni
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 417
|
|
Misule īți spun eu că ușile sunt esențiale. Anul trecut am fost respins la RAR cu un VW Caddy din 2012 euro 5 pt că nu se deschidea ușa din dreapta. Am schimbat yala cu totul (250 Ron + geamul 65 Ron), geamul lateral s-a spart la demontare. Ușile trebuie să funcționeze, sunt elemente de siguranță pasivă, ia foc mașina..pe unde ieși ??
|
|
pus acum 4 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Rectific. Cheitza nu e hexagonala
12.3KB
|
|
pus acum 4 ani |
|
YoKoMy
Reporter de teren
Din: Resita
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5289
|
|
Stiu ca am avut si eu asa ceva la o Dacie, aveam respectiva "cheie" la cheile masinii. Chestii facute prin uzina in alte vremuri.
_______________________________________ Schimb/Cumpar embleme sau scrisuri auto.
|
|
pus acum 4 ani |
|
Alex_VW
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1405
|
|
andi500 a scris:
Misule īți spun eu că ușile sunt esențiale. Anul trecut am fost respins la RAR cu un VW Caddy din 2012 euro 5 pt că nu se deschidea ușa din dreapta. Am schimbat yala cu totul (250 Ron + geamul 65 Ron), geamul lateral s-a spart la demontare. Ușile trebuie să funcționeze, sunt elemente de siguranță pasivă, ia foc mașina..pe unde ieși ?? |
Niciodată nu a verificat nimeni usile nici la stațiile ITP si nici la RAR Voluntari , si cel puțin la RAR ajung destul de des mai ales cu mașinile firmei , nici macar nu ii intereseaza, chiar am fost de curānd cu un Opel Zafira care nu se deschidea din exterior decat usa șoferului si portbagajul, usa dreapta fata si spate se deschidea doar din interior iar stanga spate nu se deschide nici macar interior si asta nu merge de cel putin 3 ani. @Andi500 sigur nu a găsit nimic sa te respingă si a căutat atat īncāt sa te poata respingă, eu chiar ii explicam sa-ti arate si tie unde scrie ca usile trebuie sa functioneze , conform normelor lor metodologice !!!
Asa ca.... @Alex1300Bv dute linistit si fa ITP
_______________________________________ VW Golf I 1.3 GF 60cp '80 - sold
VW Golf I 1.5 JB 70cp '78 - in curs de restaurare - sold
|
|
pus acum 4 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
@ Alex_vw
28.9KB
Modificat de Alex1300BV (acum 4 ani)
|
|
pus acum 4 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Salutare! As vrea sa stiu cum functioneaza, la break, sistemul de stergator/ stropitor de luneta. In afara de butonul din bord, de motorasul pe care e stergatorul si de bidon (cu motoras), mai sint si relee? Ma gāndesc ca daca ajung (pe la dezmembrari) sa cumpar ceva, macar sa fie sistemul complet. Imi amintesc ca in mod "stergator + APA", mergea atāta timp cāt tineai degetul pe buton, in timp ce in mod "stergator fara apa", apasai doar un implus pe buton, facea un "dus-intors" si se oprea. Va multumesc.
30.1KB
Modificat de Alex1300BV (acum 4 ani)
|
|
pus acum 4 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
mi-am cumparat o remorcutza cam din aceeasi perioada cu masina
65KB
|
|
pus acum 3 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
intaritura cu scānduri este opera mea, pt ca capacul din rasina era fisurat pe la incheieturi. Am reusit sa negociez 10 euro din acest motiv deci a costat 190e.
55.3KB
Modificat de Alex1300BV (acum 3 ani)
|
|
pus acum 3 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
|
pus acum 3 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
intaritura cu skotch este opera primului proprietar
53.6KB
Modificat de Alex1300BV (acum 3 ani)
|
|
pus acum 3 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Alex1300BV a scris:
Salutare! As vrea sa stiu cum functioneaza, la break, sistemul de stergator/ stropitor de luneta. In afara de butonul din bord, de motorasul pe care e stergatorul si de bidon (cu motoras), mai sint si relee? Ma gāndesc ca daca ajung (pe la dezmembrari) sa cumpar ceva, macar sa fie sistemul complet. Imi amintesc ca in mod "stergator + APA", mergea atāta timp cāt tineai degetul pe buton, in timp ce in mod "stergator fara apa", apasai doar un implus pe buton, facea un "dus-intors" si se oprea. Va multumesc. |
Motorasul este in spatele lampii spate din stanga. Tot acolo este si un releu.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 3 ani |
|
mirel vicaru
Membru Senior
Din: Timisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1128
|
|
Am vrut sa cumpar si eu o remorcuta din asta, dar nu eram sigur ca se poate inmatricula, in Franta eu stiu ca aceste remorci circula cu numarul masinii.
|
|
pus acum 3 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
@Misu de Cluj: multumesc de informatie @mirel vicaru: remorca nu este inmatriculata, pt ca are doar 200 de kg. Nu am nici un act. Se circula cu ea cu nr masinii. Pentru poze, am pus provisoriu un numar de epoca, negru, pe care l-am gasit acum multi ani intr-un beci.
|
|
pus acum 3 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2630
|
|
Salut, am băgat Dacia break fără rugina cumpărată īn iarna la dezmembrat. Dacă īți trebuie ceva dă-mi un semn.
49.1KB
|
|
pus acum 3 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Salut. Daca masina e fara rugina, e pacat ca nu va fi pastrata (daca are potential) Eu sint plecat din tara, nu stiu cum si cānd voi putea veni, deci nu ma pot ocupa de cumparat piese. Multumesc de propunere!
41.1KB
|
|
pus acum 3 ani |
|
Tpe3 66' Mark
Membru Senior
Din: Simleu-Silvaniei Salaj
Inregistrat: acum 4 ani
Postari: 705
|
|
Alex1300BV a scris:
mi-am cumparat o remorcutza cam din aceeasi perioada cu masina |
Ce remorca e asta ??? , are un vecin una de genul si misto spron unde sta Dacia la naftalina
|
|
pus acum 3 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Este vorba despre o remorca TDI 110 (glumesc ) , cāt despre sopron, defapt e naspa, pt ca atunci cānd ploua, apa se scurge in interior, si solul e umid ... masina nu e multumita. Cu prima ocazie, o sa o aduc intr-un garaj normal.
Modificat de Alex1300BV (acum 3 ani)
|
|
pus acum 3 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Tot despre remorca, chiar ma gāndeam ca in pozitia asta, cu un pic de imaginatie, s-ar apropia de o rulota de camping... cu conditia sa nu fie prea mari pretentii
57.5KB
|
|
pus acum 3 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
poze din vara 2021, cānd masina a facut 2 metrii, in sura
28.6KB
|
|
pus acum 3 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
|
pus acum 3 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
|
pus acum 3 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
a fost pornita, si dupa cum se vede, au fost montate Canada, jantele mele preferate.
42.9KB
|
|
pus acum 3 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Nu am mai postat de mult. Vara asta 20-23, a mai fost facuta o revizie tehnica Mai sint mici probleme cu aprinderea Si apoi probleme cu transmisia. Hurducaie ceva pe la cutia de viteze sau pe la planetare. In poze, e cam starea finala a proiectului
61.6KB
|
|
pus acum 1 an |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
|
pus acum 1 an |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
|
pus acum 10 luni |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Ce rasa de pisici e aia? Printre altele... Banuiesc ca te-am vazut intr-un vlog, cu tot cu masina
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 10 luni |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Pisica normala Da, la fiare de plastic
Ar fi putut iesii poze mai faine cu pisina. Defapt, dupa ce a coborat din portbgaj, a vrut sa urce pe placa ce ascunde bagajele. Doar ca a sarit prea tare, placa a cazut, pisica a cazut, si dupaia i-a cazut si placa peste el, ca defapt e motan. In rest, imi huruie cutia de viteze, si un burduf exterior la planetara are o gaura si a iesit vaselina
68.2KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Salutare ! Tocmai am observat ca lipseste un surub la galerie ! E grav? Trage are fals pe acolo? Sau e normal? Multumesc!
47.8KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
deceneu32
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3581
|
|
Nu-i normal. Ar fi bine sa cautati un prezon si sa-l infiletati in chiulasa.
|
|
pus acum 9 luni |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
multumesc de sfat. O sa ma uit. Problema e ca este un spatiu liber intre galerie si ciuloasa...
|
|
pus acum 9 luni |
|
deceneu32
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3581
|
|
Spatiu liber? Hmm... Nu e bine!
|
|
pus acum 9 luni |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Spatiu liber, dar nu pe toata suprafata de contact. Doar un vid in blocul motor. 2) am bagat un surub in gaura. Intra cam 5 cm.
87.6KB
|
|
pus acum 9 luni |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Am inmatriculat masina in Franta, tara in care locuiesc. A fost f usor: cu atestare de la retromobilul de aici, obtinuta pe baza pozelor trimise prin net E mult mai greu sa o pun la punct: am probleme cu planetarele care zdrangane, cu etrierii care freaca, cu culbutorii, plus altele pe care nici nu le-am gasit inca
62.4KB
|
|
pus acum 7 luni |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
|
pus acum 7 luni |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Salutare! Am o problema la break: nu functioneaza stergatorul de luneta (nici stropitoarea pe spate, dar asta nu e asa de grav) Deci, tocmai am demontat butonul, sa vad daca ii vine curent. Ii vine: sint 12V pe borna cu pansament. Dar, pe celealte doua mufe, cānd apas pe vreun buton, nu e nimic. E normal? Nu stiu daca functioneaza prin impulsie, sau, trimite curent tot atāta timp cānd functioneaza motorul stergatorului... Deci, as vrea sa inteleg daca butonasul e ok sau e stricat. Va multumesc si o saptamāna buna!
44.4KB
|
|
pus acum 6 luni |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Am facut o tāmpenie de mare nivel Am strāns piulitzele la capacul de culbutori mult mai mult decāt trebuia. Nu am judecat. Intr-un loc, se vedea filetul cu vreo 3-4mm mai mult decāt inainte sa umblu. (filetul spre baterie) Se invārtea foarte usor. Am zis ca mai merge. Si apoi, am si pornit motorul. Bineinteles, a traznit! Am demontat sa vad si o tija se balangane in partea catre supapa. As vrea sa stiu ce solutii de reparatie exista. Demontat chiuloasa si reparata. Pusa alta? E motor de 1.4. Chiuloasa e diferita de la 1.4 la 1.3? Cum masina se afla in Franta, poate gasesc o chiuloasa de Renault 12 motor 1.3. Nu stiu cum o sa o scot la capat. Era un domn care se pricepe la Renault si a zis ca ma ajuta,a dar nu mai da nici un semn... O filmare cu situatia actuala. Cānd am demontat capacul, s-a auzit ca un arc sub presiune, care se elibereaza. Multumesc!
Modificat de Alex1300BV (acum 4 luni)
|
|
pus acum 4 luni |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Nu te stresa! NU TREBUIE SCHIMBATA NICI O CHIULASA! Nu are treaba chiulasa cu capacul de culbutori! Doar a fost stransa rampa de culbutori mai tare si a pleznit o tija. Se intampla, daca nu ai reglat la timp jocul la supape! Cand ai reglat jocul la supape ultima data? O data la 2-3 ani trebuie reglate jocurile la supape! Dai jos capacul de culbutori. Slabesti rampa de culbutori, scoti tija indoita, il indrepti, sau pui alta. Apoi strangi la loc rampa de culbuori si reglezi jocul la toate supapele dupa metoda (supapa de evacuare atacata, vezi in manualul de reparatie cum se face, dar mai bine lasa la cineva care se pricepe, sa nu faci prostii). Jocul la supapele de admisie este de 0,15 mm, la evacuare 0,20. Nu e de lucru mai mult de 30 de minute, maxim 40 de minute. Nimic grav, cauta pe cineva care se pricepe la reglat motoare vechi (la orice masina veche, nu numai la Renault) si iti rezolva in maxim jumatate de ora!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 4 luni |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Multumesc mult pt sfaturi! Reglajele la supape au fost facute in 2016, dar de atunci, masina a mers vreo 200 km in total.
|
|
pus acum 4 luni |
|