CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Alexanndra1994
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 42 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Proiect Start-Stop Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Sunt interesat de un proiect Start-Stop aplicabil pentru Dacia, poate cineva care a terminat autovehicule rutiere .
Scheme , detalii si teste. 


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
?????????????in ce consta treaba asta?

_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 13 ani
   
cristi1100
Membru Activ

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 133


pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Nu e f greu de realizat. Poate avem colegi care au mai studiat aceasta problema.
"Creierul" trebuie sa fie un controler ce cupleaza/decupleaza starterul pt 1-2 secunde. Un senzor de turatie atasat cablului de kilometraj "taie contactul" la oprire/stationare peste 2-3 secunde.


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Mai, stii care-i problema ... e usor sa zici "sunt interesat de un sistem start-stop ... scheme detalii teste" , dar atata timp cat nu esti Ceausescu nu poti sa ceri asa si sa te astepti ca unii sa-ti dea de-a gata. 

E vorba de timp si de bani investiti intr-un astfel de sistem , timp, investit de un om care are ceva valente tehnice si cu siguranta are un job, proiecte de facut, etc, si se chinuie sa smulga juma de ora seara sa lucreze la o inventie persoanala.  Si bani, pt. ca releele, actuatoarele electromagnetice, diferite componente, timomeriile, se gasesc la magazin, dar ale draq, sunt pazite ! .
Si asta ti-o zice un om care a renuntat la iesiri in oras, la a isi cumpara haine sau pantofi si alte sacrificii personale pt. a cumpara piese de masina, compomente electrice, electro-mecanice, etc. 



Chestia asta e cu atat mai enervanta cu cat cererea vine de la un om ce nu e "de specialitate" - e o diferenta- daca intrii de exemplu pe elforum o sa vezi diferite proiecte initiate de unii oameni care primesc ajutor, dar vezi tu - oamenii aia sunt toti la acelasi nivel de cunostiinte, si are loc o discutie intre "profesionisti" , un colocviu, un brainstorming,  cum vrei sa-i zici.   Initiatorul topicurilor alea are deja BAZA de pornire, atat teoretica cat si fizica, a inceput sa faca un montaj, o constructie...ceva.


Dar mi se pare cam ... nu stiu cum sa zic...  las spatiu liber..................  -ca tu sa fi un habarnist si sa pui pe altii sa-ti ofere de-a gata o solutie tehnica "prototip" / in premiera, pe ideea ca lasa sa-si bata altii capul. Pt ca tu in final sa faci o economie de bani la plinul de benzin.



Ca sa-ti raspund la intrebarea din topic:
- principiile de functionare ale unui sistem start-stop pt. dacia pe carburatie le intuiesti deja.
- schema de principiu si detaliile de executie iseamna ca cineva sa fi facut prototipul pt ca socoteala de-acasa nu se potriveste cu cea din targ (teoretica).   
- tu in mod evident nu esti in stare sa-l faci, altfel nu mai punei intrebarea, asa ca te intreb:  esti dispus sa sponsorizezi cu cateva sute de ron pe cineva sa inceapa sa-l faca ?

Modificat de Komissar (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Off,.. ..inca un Mihai Eminescu ..

Sa trecem peste asta. Deci cine a realizat/testat  asa ceva ?


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
E simplu! Ai cheia ce contact, si cand te opresti la semafor, o rotesti spre stanga, sa se opreasca motorul, iar apoi cand vrei sa pornesti rotesti spre dreapta.
Sistem statr-stop eficient si simplu... doar sa nu-ti doara incheieturile de la mana dreapta    


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Pai deja asa fac de cateva luni bune. Se simte la consum, am scos o medie de 6% in oras. Se simte categoric dar am stricat la una din ele contactul . Contact nou, ce iei pe mere dai pe pere.

_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
E greu tare sa montezi un amarat de keyless start pe dacie... Costa destul de putin. Il cumperi, il montezi si aia a fost.

La start/stop insa iti trebuie un electromotor mai puternic (pt ca de la opriri/porniri dese nu va avea timp sa se raceasca) echipat cu un bendix heavy-duty, care sa fie in stare sa suporte un nr mare de anclansari (scrie in linkul postat de cineva mai sus). De asemenea, trebuie sa iti pui o baterie mai mare deoarece actuala se va epuiza rapid de la atata start/stop


pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
ma gandesc la un electromotor din acela mic, de tip nou, cu 4 carbuni

_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Sistemul start-stop se caracterizeaza printr-o automatizare ce porneste motorul la bagarea in viteza si/sau apasarea pedalei de acceleratie ... asa, intr-adevar, intorsul cheii exista de pe vremea bunicilor.   Pt. aceasta automatizare trebuie cateva relee, plus ce s-a amintit legat de demaror si de baterie.  - de asemenea, mai trebuie un releu care sa decupleze bobina atunci cand masina sta. 
As adauga ca trebuie un alternator mai mare sau un sistem care sa stinga farurile si sa lase doar pozitiile... asta daca vrei sa mai pleci de la stop.
De asemenea, pt. masinile pe carburatie mai trebuie si un sistem care sa anuleze start-stopul daca motorul nu s-a incalzit, altfel risti sa nu mai pleci de la intersectie.

D-aia zic ca nu e chiar atat de usor de facut, si necesita ceva experimentari.  Esti liber sa o faci si sa iti postezi concluziile...


pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Komissar  spune :
Mai, stii care-i problema ... e usor sa zici \"sunt interesat de un sistem start-stop ... scheme detalii teste\" , dar atata timp cat nu esti Ceausescu nu poti sa ceri asa si sa te astepti ca unii sa-ti dea de-a gata. 

E vorba de timp si de bani investiti intr-un astfel de sistem , timp, investit de un om care are ceva valente tehnice si cu siguranta are un job, proiecte de facut, etc, si se chinuie sa smulga juma de ora seara sa lucreze la o inventie persoanala.  Si bani, pt. ca releele, actuatoarele electromagnetice, diferite componente, timomeriile, se gasesc la magazin, dar ale draq, sunt pazite ! .
Si asta ti-o zice un om care a renuntat la iesiri in oras, la a isi cumpara haine sau pantofi si alte sacrificii personale pt. a cumpara piese de masina, compomente electrice, electro-mecanice, etc. 



Chestia asta e cu atat mai enervanta cu cat cererea vine de la un om ce nu e \"de specialitate\" - e o diferenta- daca intrii de exemplu pe elforum o sa vezi diferite proiecte initiate de unii oameni care primesc ajutor, dar vezi tu - oamenii aia sunt toti la acelasi nivel de cunostiinte, si are loc o discutie intre \"profesionisti\" , un colocviu, un brainstorming,  cum vrei sa-i zici.   Initiatorul topicurilor alea are deja BAZA de pornire, atat teoretica cat si fizica, a inceput sa faca un montaj, o constructie...ceva.


Dar mi se pare cam ... nu stiu cum sa zic...  las spatiu liber..................  -ca tu sa fi un habarnist si sa pui pe altii sa-ti ofere de-a gata o solutie tehnica \"prototip\" / in premiera, pe ideea ca lasa sa-si bata altii capul. Pt ca tu in final sa faci o economie de bani la plinul de benzin.



Ca sa-ti raspund la intrebarea din topic:
- principiile de functionare ale unui sistem start-stop pt. dacia pe carburatie le intuiesti deja.
- schema de principiu si detaliile de executie iseamna ca cineva sa fi facut prototipul pt ca socoteala de-acasa nu se potriveste cu cea din targ (teoretica).   
- tu in mod evident nu esti in stare sa-l faci, altfel nu mai punei intrebarea, asa ca te intreb:  esti dispus sa sponsorizezi cu cateva sute de ron pe cineva sa inceapa sa-l faca ?


Cit de mult adevar poate sa contina aceasta postare !!!


pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Un alternator de 80A este suficient

_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
Cred ca daca montezi pe linea care duce curentul la aprindere un releu si-l comanzi din masina cu un simplu buton si pornirea electromotorului comandata de un alt releu care sa-i dea impulsul la bobina de cuplare e electromotorului ,ar fi gata instalatia ...daca nu ai pretentii la temporizare.Daca pui senzor pe turometru ai putea sa ai surprize la schimbat vitezele atunci cind oricum motorul ajunge la minim in prima faza de aprindere a motorului cind masina este la relanti pentru citeva secunde.Oricum in timp cistigi niste benzina dar omori electromotorul scurtindu-i perioada de functionare trebuie sa vezi daca reportul dintr-e benzina economisita si costurile de realizare si cele ale electromotorului (eventualele reparatii sau regenerare a lui ) sint favorabile investitorului...adida buzunarului tau. Sint curios ce are sa iasa ...numai bine! 

Modificat de mihaai (acum 13 ani)


_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 13 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Asa cum ti-ai dat seama , in primul rand demarorul este unul f. fiabil (si probabil si coroana) , alternatorul si bateria sunt si ele pe masura , restul sunt automatizari care se adapteaza (asa cum e scris si mai sus) functie de utilizator .

_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Deocamdata solutia data de Mihaai este cea mai ieftina, simpla si usor de probat.
Intradevar prea multe automatizari la Dacia nu merg.
Electromotoare si alte piese angrenate in proiect sunt la preturi neglijabile.
50-80 lei electromotor de tip nou (sh),


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
Din cele cunoscute de mine nu este deloc vorba despre o pornire a motorului in stilul "clasic", cu electromotor al carui pinion sa cupleze pe coroana volantei. Sistemul despre care vorbesc este foarte complex si scump si are urmatoarea arhitectura :
Volanta motorului are rol multiplu de electromotor de pornire si generator de curent.
Aceste functii sunt realizate de bobine solidare cu volanta care permit rotatia in regimul de pornire, respectiv generarea de curent ulterior acesteia, Totodata ansamblul volanta / bobile include si ambreiajul.
Un sistem asemanator de pornire si generare de curent a fost utilizat si de producatorii scuterului "Manet" din anii '60.
Comanda opririi motorului se realizeaza dupa o stationare a masinii mai mult de aprox. 10 sec fara a fi angajata nici o viteza sau fara sa fie apasate celelalte pedale (sau frana de stationare), iar repornirea automata se realizeaza in momentul in care se apasa pedala de ambreiaj, in vederea angajarii intr-o treapta de viteza.
Este posibil ca expunerea mea sa nu fie suficient de clara, dar cred ca reuseste sa creeze o imagine asupra modului in care altii (firme consacrate - BMW) au rezolvat sistemul "Start - Stop".


pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Totusi trebuie sa existe si un buton de decuplare a sistemului atunci cand soferul doreste.De exemplu in aglomeratii , atunci cand sunt opriri succesive de 1-4 secunde sau de exemplu cand asteptam in rampa (urcare) abrupta.

_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
Cum decurge cu instalatia Start Stop ?

_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la