CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil angel_jo
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 72 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Fara capac delco Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
La unele motociclete cu 2 cilindri (cu motor in 4 timpi) se foloseste o singura bobina de inductie care are secundarul separat de primar , deci secundarul este legat la 2 fise care ies afara . Bujiile devin legate in serie astfel prin chiulasa (bloc motor) . La fiecare ciclu un cilindru primeste scanteie la compresie iar celalalt la evacuare (scanteie "pierduta" . Am incercat cu o bobina Japoneza dar cred ca nu ii asigur ceva (nu imi dau seama ce) . Mai incerc . O bobina cu 2 fise gasiti foto la motociclism.ro , coltul comunistelor , sinteza nipru pag 129 . Daca cineva poate face rost de o bobina ruseasca , va rog sa-mi dati de stire .

_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Da de ce nu cauti una de Oltcit Special?

pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Mi-a trimis cineva o bobina (un bloc cu 2 bobine de inductie ) de LOGAN , partial defecta ( o bobina este defecta ) .
Am lipit fire .....

fara capac delco mi-a trimis cineva bobina (un bloc bobine inductie logan partial defecta bobina

33.9KB


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Am demontat capacul de delco , si am facut conexiunile (care practic se pot face aproape oricum) , si am pornit LASTUNUL fara probleme .
Am pus acest topic in primul rand pentru cei ce nu mai gasesc capac de delco dar si pentru avantajele pe care oricine le stie .
Acum caut doua fise lungi de OLTCIT ca sa pun definitiv bobina dubla pe LASTUN .
...poza de la proba :

fara capac delco demontat capacul delco facut (care practic pot face aproape oricum) pornit lastunul

62.6KB

Modificat de Liviu M (acum 12 ani)


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Ideal ar fi sa o pot prinde pe motor sau sa gasesc o bobina de NIPRU .

fara capac delco ideal pot prinde motor sau gasesc bobina nipru

25.3KB


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
bartro
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 152
Atentie la impedanta de circuitul primar la bobina de logan. Este facut pentru aprindere electronica si probabil are o impedanta foarte mica. S-ar putea sa te trezesti cu probleme la platine din cauza curentul foarte mare care trece prin bobina aia. Poti limita curent cu o rezistenta de aprox. 1 sau 2 Ohm in circuit de alimentare la bobina.

_______________________________________
Nu toate rable sunt masini vechi!
1961 Simson Sport / 1968 BMW 2002 / 1976 BMW 528 / 1987 Kawasaki GPz900r

pus acum 12 ani
   
draku
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
vezi ca bobina de nipru nu arata ca aia din poza
si nu cred ca e cazul sa te gandesti la ea, ca nu e prea fiabila
mai repede una de motocicleta japoneza, daca reusesti sa o conectezi sa mearga....
mai poti incerca sa pui una de citroen 2 cv, care este tot dubla


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 12 ani
   
fari
Membru Senior

Din: Odorhei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 576
Bobinele japoneze sunt facute pt aprindere CDI care functioneza cu tensiune mare pe infasurarea primare a bobinei 30-100 V.Daca incerci cu 12 V nu face scinteie,abia te curenteaza.

_______________________________________
SR 132 M Carpati 1967
M 461 C Zimbru   1969
Aro 240               1973
UAZ 469              1973

pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Am aprindere electronica ruseasca dotata cu convertizor (se vede in poza in dreapta , neagra) , care alimenteaza BI cu cateva sute de volti . Am observat si eu la probele de pe banc faptul ca BI de LOGAN absorbea cca. 5A .
Am incercat cu BI de pe moto japoneze si nu a mers .
Stiu si faptul ca BI ruseasca nu e reusita (si de LASTUN se zice ca nu merge , si totusi....)
Nu stiu cum sa gasesc BI de 2CV .
MULTUMESC tuturor !


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
bartro
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 152

fari a scris:

Bobinele japoneze sunt facute pt aprindere CDI care functioneza cu tensiune mare pe infasurarea primare a bobinei 30-100 V.Daca incerci cu 12 V nu face scinteie,abia te curenteaza.

Parca la GPZ900 tot pe 12V merg, nu are ridicator de tensiune sau ceva de gen in CDI din cate stiu eu. Cred ca pe bobina vine un fir de 12V, si din CDI un fir care da implus la pamantare ca sa se incarca si sa da scanteie.


_______________________________________
Nu toate rable sunt masini vechi!
1961 Simson Sport / 1968 BMW 2002 / 1976 BMW 528 / 1987 Kawasaki GPz900r

pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Nu vreau sa renunt la aprinderea electronica .
Folosesc bujii cu 3 electrozi de masa .


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
O intrebare: nu mai bine mergea adaptat un delcou+sistemul de aprindere (inafara de  bobina) de la Oltcit Club 12 TRS (care parca  e cu senzor, nu are platina ), si la sfarsit totul imperecheat cu bobina de Logan ? 
Edit: eu am folosit cam tot ce aveam la indemana legat de sisteme de aprindere pe Lada, sistemul clasic cu avans centrifugal si corector de cifra octanica, avans centrifugal+corector vacuumatic, avans centrifugal+corector vacuumatic+aprindere tranzistorizata pe bobina, si cea mai noua varianta care o am montata e sistemul cu senzor Hall+avans centrifugal+corector vacuumatic. Ultimul mi se pare cel mai cel, intr-adevar se simt imbunatatiri majore fata de celelalte, ca pana la urma pe langa intensitatea scanteii, conteaza fidelitatea reproducerii curbei de avans, precizia producerii scanteii (care la sistemul de aprindere cu platina, sufera ) unghiul Dwell, etc


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Asa cum scrie si in titlu , eu vreau sa scap de capacul de delco pentru cateva din dezavantajele de mai jos :
-uzura (arderea , fisurarea) capacului
-inlaturarea problemelor datorate condensului si atunci cand spal motorul
-disparitia pierderilor


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
draku
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
se gaseste pe ebay.de bobina noua de citroen 2cv, dar e cam scumpa
50 eur + transport
probabil ca poti gasi si mai ieftina, sau sh, dar trebuie cautata...


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 12 ani
   
bartro
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 152
Trebuie sa merge si o bobina de motocicleta, poate de o generatie mai veche.

_______________________________________
Nu toate rable sunt masini vechi!
1961 Simson Sport / 1968 BMW 2002 / 1976 BMW 528 / 1987 Kawasaki GPz900r

pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Important este sa scap de capacul de delco impreuna cu problemele enumerate mai sus .
Este si varianta de a inlocui aprinderea existenta cu una ruseasca ce pare sa aiba 3 variante de curbe de avans electronic (si este bineinteles fara platina) .
......totusi prea multa electronica ......
Ma gandesc ce senzatie a avut cel cu masina de la care am bobina de proba , cand s-a trezit ca masina merge doar in 2 cilindri ......


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Tu chiar i-ai declarat razboi, saracului si nevinovatului de capac de delco

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016

Misu de Cluj a scris:

Tu chiar i-ai declarat razboi, saracului si nevinovatului de capac de delco


Da , pentru ca aud cum sar scantei aiurea din cand in cand + ce am scris mai sus ! ! !
Stiinta merge inainte !
Problema este : unde o pun ?

Modificat de Liviu M (acum 12 ani)


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
draku
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
stiinta?

_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 12 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Legat de problemele cu capacul de delco - nu cumva sunt din cauza ca acele capace de Lastun sunt de fabricatie (proasta) romaneasca de sfarsit de ani '80, inceput de ani '90 ? ...
Tin minte prin '91, asa, cand si-a luat tatal meu o Dacie noua ca schimba capacele de delco odata la 3-4 luni, si aveam acasa o mini colectie de capace fisurate, atat de proaste erau ...

De cand am inceput si eu sa merg cu masini vechi (Volkswagen Broscuta si 1600) precum si din ce am vazut pe la amici cu masini similare, problemele cu capacul de delcou NU prea exista.   In sensul ca odata ce ai pus unul bun original nu mai ai probleme.   Lasand la o parte ca sunt unele masini care merg bine cu capace de delcou de acum 30-40 de ani.


Asa ca ma intreb ... nu cumva ar trebui sa cauti un capac de delco de fabricatie straina care sa se potriveasca la delcoul de lastun ?  ... probabil un capac de la ceva Citroen, nu?
Si eventual sa-i "incarci" cu poxipol cele doua borne de fishe pe care nu le foloseste.


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Komissar a scris:



Asa ca ma intreb ... nu cumva ar trebui sa cauti un capac de delco de fabricatie straina care sa se potriveasca la delcoul de lastun ?  ... probabil un capac de la ceva Citroen, nu?
Si eventual sa-i "incarci" cu poxipol cele doua borne de fishe pe care nu le foloseste.

Alea de Axel, Visa, GS, GSA se potrivesc, doar ca-s pentru 4 fise, si tu pui doar doua, celalalte doua le lasi liber.
Eu nu am astfel de probleme la Lastun, si deja am umblat doua sezoane de vara cu ea!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Din anumite considerente am taiat bobina (defecta) de LOGAN si am pasatrat jumatatea buna

fara capac delco din anumite taiat bobina (defecta) logan pasatrat jumatatea buna

48.7KB


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Am confectionat o placa filetata (M10) pe care ulterior am bagat-o pe dedesubt si am fixat-o cu surubul M5

fara capac delco placa filetata (m10) care ulterior bagat-o dedesubt fixat-o surubul

46KB


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Din platbanda 20x3 am facut suportul

fara capac delco din platbanda 20x3 facut suportul

46.6KB


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Am lipit firele , pus tub protector , papuci .....
Conexiunole sunt facute in asa fel incat se poate reveni la schema initiala imediat .

fara capac delco lipit firele pus tub protector papuci sunt facute asa fel incat poate reveni schema

59.1KB


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Am plecat la drum . Este OK .
Detaliu :

fara capac delco plecat drum este .detaliu

47.9KB


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la