CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
andrum94 la Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Galati
cauta Barbat
27 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / un pic de ajutor cu un motor in 2 timpi va rog. Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84


salutare oameni buni . deschid acest subiect pentru ca de curand am achizitionat un motor utos. (motor auxiliar de pornire pe benzina in 2 timpi , racire cu apa , e greu are vreo 50 kg cu tot cu suport) din cate am inteles de la proprietar este de 350 cm3 , undeva la 12 cp, 4000 rpm , racire pe apa, aprindere magnetou si platini... etc . (nu mai fusese pornit de vreo 7 ani) am facut proba la motor si functioneaza, porneste se tureaza adica merge . nu am avut la ce sa il pun in sarcina , rezervorul toba de esapament (nu o am dar vreau sa montez una de warsburg... o merge?) si radiatorul (este spart in vreo 3 locuri la bazin jos)nu sunt montate (acum este neked) l-am pornit asa pentru proba.  daca cineva ma poate ajuta cu carte tehnica pentru asa ceva pentru ca vreau sa curat carburator, jegloare si ce mai trebuie curatat si gresat (are baie de ulei dar se alimenteaza cu benzina in amestec ca la drujba deoarece este motor in 2 timpi)toba nu o am deloc ... cam ce as putea adapta... o toba de motocicleta sau una de masina ? din cate am inteles de la persoana are si regulator de turatie (atunci cind da de greu se accelereaza singur) o fi real nu stiu... deci cu alte cuvinte vreau sa aflu mai multe ca sa stiu la ce sa ma astept... mai am si 4 segmenti de schimb... el acum este segmentat si alezat cilindru... am inteles ca s-ar potrivi si piston de ij sau cam asa ceva... m-am mai lovit de o problema... eu am radiator spart si daca nu reusesc sa il repat imi trebuie un altul si ar trebui sa ii fac racire cu apa dar nu stiu cam cum ar trebui sa ii fac alimentarea , circuitul (nu a fost prevazut cu pompa de apa deoarece facea circuitul cu apa din radiatorul tractorului, o impingea pompa tractorului)... oare ar merge prin tipul termosifonare? adica apa rece sa o inlocuiasca pe cea fierbinte . dar in felul asta trebuie sa ii pun raditorul mai sus ca sa aiba cadere , dar la ce inaltime ca sa aiba cadere ?. la motor la chiuloasa are doua iesiri  la radiator la fel una sus si una jos. trebuie sa ii fac si racirea apei si ar trebui sa ii montez un ventilator si sa-i pun curea de antrenare... ar merge o elice de racire sau doua cum erau la racire la trabant sau ventilator de dacie ? ca sa ii pun elice cu motor electric ar trebui sa am baterie si implicit sa ii pun alternator de incarcare, releu de incarcare ... daca imi puteti da ceva idei si sfaturi v-as ramane profund indatorat... sa zicem ca bateria ar fi incarcata bine ar duce motorul de la elicea de racire toata ziua fara sa mai necesite incarcare? eu cu motorul as vrea sa fac ceva sa fie bun la toate adica un motocultor cu o axa si 2 roti (sa pot cara cu o remorcuta ,ara, semana, prasi etc. ungurul foloseste un motor in 2 timpi racire pe aer de 4cp si o cutie de skoda 120L . am sanse sa gasesc asa ceva in romania sau pot folosi o cutie de viteze de dacia 1300 sau o alta masina dar cutia sa fie asemanatoare cu a ungurului ? el are o fulie la motor de 45mm si una la cutia de viteze in locul ambreiajului de 260mm rapot de reducere de5,777 . eu am o fulie de 70mm pt motor si una de 340 mm pt cutia de vitezeraport reducere4,85 . ar trebui sa fac o fulie mai mica pentru motor? 50 sau 60 mm ca sa fie raportul asemanator ? care stiti dativa cu parerea si un sfat doua mi-ar prinde bine... va multumesc anticipat

pic ajutor motor timpi rog. salutare oameni buni deschid acest subiect pentru curand motor utos.

52.9KB


pus acum 13 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 6442
Incalcit de tot fratele meu      tu cam amesteci termeni cu cote cu rapoarte cu cutie de Skoda 120l si cu warsburg   Pai ce te astepti sa iasa ?!
Cutia de "Warsburg" este buna la rapoarte insa este grea si mare  
Omori motorasul ala al tau. Retine ca cei 12 caluti sunt la turatie maxima 
Nu te poti baza asa mult pe ei. Mai bine te duci la un parc de vanzare de utilaje agricole, te inspiri de acolo , sunt si motocoase multifunctionale  cu motor de care ai tu, mai bine copiezi decat sa inventezi . Ca sa lipesti cutie de "Warsburg" cu motorasul tau trebuie si o flansa. Racirea este deficitara , "termosifonarea" nu-i o solutie prea sigura. Nu poti pune GMV daca nu ai si alternator .


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 13 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84

marcu1 a scris:

Incalcit de tot fratele meu      tu cam amesteci termeni cu cote cu rapoarte cu cutie de Skoda 120l si cu warsburg   Pai ce te astepti sa iasa ?!
Cutia de "Warsburg" este buna la rapoarte insa este grea si mare  
Omori motorasul ala al tau. Retine ca cei 12 caluti sunt la turatie maxima 
Nu te poti baza asa mult pe ei. Mai bine te duci la un parc de vanzare de utilaje agricole, te inspiri de acolo , sunt si motocoase multifunctionale  cu motor de care ai tu, mai bine copiezi decat sa inventezi . Ca sa lipesti cutie de "Warsburg" cu motorasul tau trebuie si o flansa. Racirea este deficitara , "termosifonarea" nu-i o solutie prea sigura. Nu poti pune GMV daca nu ai si alternator .

eu am spus ca am o toba de warsburg nu cutia de viteze. eu inca nu am cutie de viteze.... doar motorul si fuliile . pai nu vreau sa inventez ci sa copii pe un nene ungur care a facut asa ceva... am atasat un video cu ce a facut el ... mi-a spus dimensiunea fuliilor care le foloseste el...numai ca nu prea stiu limba si nu ne intelegem deloc. pot folosi de ex cutie de viteze de dacia 1300?


pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5320
Warsburg ? Ce -i aia ? Eventual Wartburg ...

pus acum 13 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84

gherghin nicolae a scris:

Warsburg ? Ce -i aia ? Eventual Wartburg ...

ma scuzati ... greseala mea.


pus acum 13 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1016
Nu contrazic pe nimeni si nici nu am vazut ce zici , totusi iti spun :
- racirea cu apa este net superioara fata de cea pe aer
- acceleratia variabila functie de turatie este pe baza se sistem centrifugal cu contragreutati  , dar am vazut si sisteme functie de debitul de aer al turbinei
- randamentul unui motor este dat si de configuratia galeriei de evacuare (inclusiv atenuator)
- si mai sunt multe care ......


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 13 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84

Liviu M a scris:

Nu contrazic pe nimeni si nici nu am vazut ce zici , totusi iti spun :
- racirea cu apa este net superioara fata de cea pe aer
- acceleratia variabila functie de turatie este pe baza se sistem centrifugal cu contragreutati  , dar am vazut si sisteme functie de debitul de aer al turbinei
- randamentul unui motor este dat si de configuratia galeriei de evacuare (inclusiv atenuator)
- si mai sunt multe care ......

ar fi cumva posibil sa ai adaptez o pompa de apa exterioara de recirculare a apei din radiator ca sa nu mai merg prin termosifon? s-ar potrivi de la ceva?  bineintele antrenata prin fulie cu curea....


pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5320
Poti sa pui si pompa de apa electrica , nu neaparat antrenata de curea .La Mercedes 124 , ai pe circuitul de apa de la incalzire mai multe motorase de genul cum spun eu .
Daca prezinta interes o sa fac o poza sa vezi despre ce e vorba.


pus acum 13 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
daca se poate va rog sa puneti foto pentru pompa... avand in vedere ca la mine la motor atat iesirea si intrarea abei in motor se face prin conducte mai grosute... o sa pun si o fotografie . am un radiator de climatizare dar are tevile de intrare si iesire inguste . nu as putea sa il montez avand in vedere ca este numai un cilindru de racit?

pic ajutor motor timpi rog. daca poate rog puneti foto pentru pompa... avand vedere mine motor atat

52.9KB


pus acum 13 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1067
Mai bine ia un motor de trabant si fa-ti cu el treaba. E simplu, racit cu aer, accesibil , gasesti piese din alte motoare.........

_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 13 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 242
Eu am adaptat candva un cilindru de acest tip pe o motocicleta IJ. Potriveste perfect, fara nici o modificare. La mine nu a tinut smecheria deoarece se incalzea prea tare motorul si am constatat ca nu aveam loc sa-i pun un radiator pe masura (trebuia unul prea mare). Pe utilajele unde era pus ca motor auxiliar se folosea la racire apa din sistemul de racire al motorului principal, care avea temperatura constanta.
In plus acel motor nu era proiectat sa lucreze continuu in sarcina, asa cum ar fi pe un motocultor, racirea fiind doar in jumatatea superioara a cilindrului si chiuloasa.
Daca vrei sa faci ceva cu acel motor mai bine-i pui un cilindru de IJ (ca oricum nu are nevoie de modificari) si un ventlator ca iesi mai bine, desi nici atunci nu e chiar perfect.
Acest tip de cilindru s-a mai folosit si la unele motoare de barca rusesti, dar acolo racirea se facea cu apa pompata direct din lac, fara a fi necesar un radiator.

P.S. ciprian_ivlads, din respect pentru colegi, te rog, daca se poate, sa fi mai atent cu ortografia si punctuatia. Eu de exemplu ti-am citit primul post doar printre randuri.


pus acum 13 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
asta este o idee chiar foarte buna cu cilindru si chiuloasa de ij. dar nu sunt lamurit de la ce tip de ij as putea folosi cilindru si chiuloasa. in privinta racirii cilindrului ar merge adaptat o turbina de racire pentru motoarele de trabant? oare carburatorul pe care il am acum la motor s-ar mai potrivi sau imi trebuie unul de ij ca sa functioneze bine sau sa fie o eventuala economie de carburant ?

pus acum 13 ani
   
Maimuta.Galbena
Membru Senior

Din: Bacau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 223
Prea mult te chinui. Mai degraba faci cum zice colegul Autom si iei un motor mic de pe o masina si gasesti piese si auxiliare din belsug, exemplul trabant fiind foarte bun. Cunosc un fiat seicento, sau ce-a mai ramas din el, transformat intr-o motocoasa. Dar pana la urma, faci cum crezi ca ti-e mai bine. Salutare.

_______________________________________
Visul meu e sa-mi indeplinesc toate visele si sa-mi ramana destui ani sa ma pot bucura de ele.

pus acum 13 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84

Maimuta.Galbena a scris:

Prea mult te chinui. Mai degraba faci cum zice colegul Autom si iei un motor mic de pe o masina si gasesti piese si auxiliare din belsug, exemplul trabant fiind foarte bun. Cunosc un fiat seicento, sau ce-a mai ramas din el, transformat intr-o motocoasa. Dar pana la urma, faci cum crezi ca ti-e mai bine. Salutare.

bani sa iau alt motor nu am  si incerc sa fac ceva cu asta pentru ca este intr-un piston si mai usor de reglat  (nu sunt as in mecanica) poate si consumul o sa fie mai mic fata de trabant sau alt motor in 2 timpi cu 2 sau 3 cilindri


pus acum 13 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
astazi am facut o pornire de proba la minus cateva grade celsius. cine vrea sa il auda. 

.be


pus acum 13 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 242
Din film pare ca merge foarte bine acel motor. Pentru racire nu-ti trebuie turbina daca pui cilindru de IJ ci ar fi de ajuns si un ventilator sau doua mai mici deoarece la motoarele cu racire pe aer "natural" fara turbine aripiorele cilindrilor sunt mai mari decat la cele racite cu turbina (cum e cazul Mobra, Trabant, Manet, etc.).
Acel carburator din poza nu potriveste pe un cilindru de IJ fara un adaptor.


pus acum 13 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
multumesc de raspunsuri. dr_krl de la ce model de IJ s-ar potrivi pistonul si chiloasa ca nu ati specificat si nu stiu de care ar trebui sa cumpar .  la mine chiuloasa este de aluminiu dar fara aripioare , nu ar merge folosita cu cilindru de IJ? as folosi aceeiasi chiuloasa pentru ca are decompresor montat si mi-ar fi fi de mare ajutor la pornire . ca sa ii fac racirea cu aer mai buna la chiuloasa pe care o am acum nu ar merge sa ii sudez niste aripioare de aluminiu la actuala chiuloasa? la IJ blocul motor ( unde este ambielaj, pinioane) cred ca este din aluminiu si la motorul meu este din fonta . ar afecta asta cu ceva racirea motorului sau ar trebui ventilat si corpul motorului unde o sa ramana din fonta? intreb toate astea ca sa stiu cum sa fac atunci cand ma apuc de treaba . va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Modificat de ciprian_vladis (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 242
Merge orice cilindru de IJ (incepind cu IJ 49 pana la IJ Planeta 4 cel putin. Cred ca merge si de la Planeta 5). Bineinteles ca ai nevoie si de chiuloasa pentru ca la IJ aceasta este prinsa in 6 suruburi, pe cand a ta e doar cu 4 suruburi. Pistonul ramane acelasi. Avand in vedere ca acesta este un motor auxiliar, sunt sigur ca nu are rulaj mare, deci as paria ca e la cota 0 (adica diametrul de 72 mm), asa ca nu ai avea probleme sa-i gasesti un cilindru, chiar si fiind putin uzat, pentru ca motoarele de IJ nu sunt sensibile deloc.
L aschimbarea cilindrului nu trebuie sa adaptezi nimc, acesta se potriveste perfect.

P.S. Eu ma straduiesc sa scriu corect d.p.v. ortografic si gramatical, asa ca din respect fata de toti colegii te rog incearca sa faci la fel. Daca nu poti ...asta e, nu cred ca e vreo problema, ca doar nu e forum de literatura. Cel putin incepe o propozitie noua cu litera mare.

Modificat de dr_krl (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 242
Pana la urma ce ai hotarat? Cum faci?

pus acum 13 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84

dr_krl a scris:

Pana la urma ce ai hotarat? Cum faci?

Salutare . Sarbatori fericite tuturor !!! In prima faza cred ca o sa merg pe varianta cu racire pe apa . Am gasit o pompa de apa pe okazii de lada1200 si as vrea sa vad cum merge si asa . Un radiator o sa imprumut de la cineva sa vad ce rezultate are , dar intre timp sper sa gasesc un cilindru cu chiuloasa de IJ , eventual si un carburator. Imi mai trebuie si o cutie de viteze (ideal ar fi de skoda 120 L). Dar deocamdata nu ma pot arunca la nimic pentru ca nu dispun de lichiditati. Momentan nu am un loc de munca si nici de somaj nu beneficiez (mai greu de lucru in zona Neamtului) . Daca o sa mai prind niste comenzi de masini de batut porumb , poate o sa finalizez proiectul mai repede. Oricum o sa va tin la curent cu stadiul lucrarilor. Urez tuturor forumistilor si nu numai lor un calduros " LA MULTI ANI !!!" , un an nou plin numai de bucurii si realizari !!!


pus acum 13 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84

dr_krl a scris:

Pana la urma ce ai hotarat? Cum faci?

Buna seara. Nu am mai scris de mult pe forum. Am reusit intre timp sa procur un cilindru de ij planeta 5 cu tot cu piston si chiuloasa. Se potriveste cilindrul fara nici o modificare dupa cum spuneati , dar pistonul nu pentru ca boltul de la ij este mai mic in diametru ca al meu si ar trebui modificari la piston ( alezat) . Pistonul meu joaca tare in cilindrul de ij si nu pusca deloc. Prin urmare imi trebuieste un alt cilindru de ij planeta 5. Pina in prezent nu am gasit. Am masurat la baza cilindrului in interior si are 62 mm .  nu stiu pentru ce cota corespunde  ca sa merga uns. Am mai procurat si un carburator de la o motocicleta japoneza cu adaptare pentru cilindrul de ij , care din spusele propietarului il avea montat pe motocicleta proprie si ai scadea consumul aproape la jumatate si puterea ramanea aceiasi. Ma poate ajuta cineva cu un sfat sau are cineva cilindru de ij cu dimensiunea de 62 la baza (la fusta). Daca este cazul demontez si chiuloasa si spun cat are acolo. Poate difera. Va multumesc anticipat.


pus acum 12 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 242
Se pare că motorul tău e de 249 cmc şi nu de 346 cmc ca IJ Planeta. S-a fabricat un număr mic de IJ-uri Sport cu motor de 249 cmc dar pe la noi nu cred că vei găsi modelul respectiv. Bolţul pistonului de la motocultor de câţi mm este în diametru? La un IJ obişnuit de 346 cmc de obicei e vreo 14-16 mm dacă bine ţin minte. Eventual schimbă bucşa de bronz grafitat din capul bielei cu una corespunzătoare. Dacă nu ai materialul necesar pentru fabricarea ei la strung, spune-mi şi poate rezolvăm problema. Mai urmează să faci rost de bolţ corespunzător ca lungime şi să potrivească în pistonul de Planeta 5. Nu trebuie astfel să modifici pistonul, operaţiune care dealtfel ar fi echivalentă cu distrugerea lui.
P.S. pentru cârcotaşi- pistoanele pot fi modificate dar de obicei nu e recomandat a fi modificate cele originale din fabrică şi nu de către strungari care nu prea au mai făcut aşa ceva. Cele turnate în curtea casei bineînţeles că se prepară la strung.

Modificat de dr_krl (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84

dr_krl a scris:

Se pare că motorul tău e de 249 cmc şi nu de 346 cmc ca IJ Planeta. S-a fabricat un număr mic de IJ-uri Sport cu motor de 249 cmc dar pe la noi nu cred că vei găsi modelul respectiv. Bolţul pistonului de la motocultor de câţi mm este în diametru? La un IJ obişnuit de 346 cmc de obicei e vreo 14-16 mm dacă bine ţin minte. Eventual schimbă bucşa de bronz grafitat din capul bielei cu una corespunzătoare. Dacă nu ai materialul necesar pentru fabricarea ei la strung, spune-mi şi poate rezolvăm problema. Mai urmează să faci rost de bolţ corespunzător ca lungime şi să potrivească în pistonul de Planeta 5. Nu trebuie astfel să modifici pistonul, operaţiune care dealtfel ar fi echivalentă cu distrugerea lui.
P.S. pentru cârcotaşi- pistoanele pot fi modificate dar de obicei nu e recomandat a fi modificate cele originale din fabrică şi nu de către strungari care nu prea au mai făcut aşa ceva. Cele turnate în curtea casei bineînţeles că se prepară la strung.

Buna seara domnule dr_krl. Eu am si pistonul (are bolt si doar o siguranta) de Ij Planeta care este set cu cilindrul si chiuloasa . Boltul de la ij il pot scoate cu mina . Mai greu dar iese. Cel de la pistonul de utos nu iese si nu prea stiu care ar fi metoda ortodoxa pe care sa o aplic ca sa scot boltul. O sa  incerc sa vad de unde as putea procura bronz grafitat . Nu stiu aici in Targu Neamt un strungar in care sa am asa baza in el ca sa execute o bucsa pentu motor cu ardere interna.Lla piston ai lipseste si bolturile mici (nu stiu denumirea tehnica) pentru oprirea rotirii segmentilor. Daca m-ati putea ajuta v-as ramane profund indatorat. Las un nr de tel si imi dati maine un bep si eu apoi va sun. 0752319663. Pistonul de Ij intra foarte putin in cilindrul de Utos. Sa fie asa mare diferenta de cilindree 97 cm3? Atasez si o imagine cu setul cumparat de mine.

pic ajutor motor timpi rog. dr_krl scris:se pare că motorul tău 249 cmc şi 346 cmc

36.5KB


pus acum 12 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
Buna ziua. Am facut niste greseli la masurare cu sublerul si imi cer mii de scuze. Cand am masurat interiorul cilindrului , sublerul nu avea cioc pentru interior si am masurat cu cealalta parte dar de citit am citit ca si cum as fi masurat pe exterior asa ca am uitat sa adaug centimetrul care corespunde pt masurat interior. Asadar cilindrul are la fusta 72 si nu 62. Pistonul  de Utos l-am masurat cu un subler electronic in cap si are 71,6-71,8. Ca sa pun pistonul de Ij pe care al am ar trebui bucsat . Asta nu ar fi o problema . Dar alta este buba : la Ij biela circula inainte si inapoi pe cand la mine circula stanga dreapta. Prin urmare ar trebui facute cu cele doua degajari pe piston ca sa lase biela sa isi faca rotatia in voie. Deci este buba mare . Asa ca sunt nevoit sa las pistonul original si sa caut alt cilindru de Ij. Care are dau la schimb cilindru de ij cu tot cu piston, bolt, segmenti in schimbul unui cilindru care merge la mine si daca ar fi posibil si  cotul de esapament . deci cilindreea este ca la ij planeta. Pistonul de utos este mai gros in carne ca cel de Ij. Afecteaza cu ceva asta?

pus acum 12 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Da inaltimea de compresie e la fel ? Nu se poate schimba un piston cu altul numai asa pe auzite, pistoanele au mai multe caracteristici, gen grosimea canalelor de segmenti, distanta intre capul pistonului si primul canal de segment, diametrul boltului, mantaua daca are umeri sau nu, inaltimea de compresie, etc

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 12 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
Am facut niste fotografii. Distanta de la capul pistonului la primul segment este la fel, grosimea segmentilor este egala, inaltimea pistoanelor este egala, grosimea boltului difera- cel de ij are boltul mai subtire, prin urmare biela de Utos este mai groasa , grosimea pistoanelor difera- cel de ij este mai subtire in carne. Cel din stanga este de utos si celalalt de ij planeta. La cel de ij merge biela inainte si inapoi la celalalt stanga dreapta.

pic ajutor motor timpi rog. facut niste distanta capul pistonului primul segment este fel, grosimea

31.6KB

Modificat de ciprian_vladis (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
Alta poza

pic ajutor motor timpi rog. alta poza

20.5KB


pus acum 12 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
alta

pic ajutor motor timpi rog. alta

36KB


pus acum 12 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
Eu vreau sa schimb cilidrul. Sa il scot pe cel de Utos (racire pe apa) si sa pun unul de Ij Planeta.

pic ajutor motor timpi rog. vreau schimb cilidrul. scot cel utos (racire apa) pun unul planeta.

28.2KB


pus acum 12 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
Daca trebuie fac foto si in interiorul pistoanelor

pic ajutor motor timpi rog. daca trebuie fac foto interiorul

29.3KB


pus acum 12 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 242
Pân' la urmă funcţionează agregatul, că nu ne-ai mai ţinut la curent.

pus acum 12 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
Motorul l-am dat in schimbul unui generator. Nu am reusit sa al pornesc cu cilindrul de ij. Pentru motosapa mi-am cumparat un motor de 11,5 cp kawasaki de 305 cc in 4 timpi. Inca nu am avut timp sa il montez pe motosapa dar in viitorul apropiat o sa o fac. Deocamdat am adaptat cutia de volga pe motosapa ca sa am mai multe viteze inainte si una inapoi. Cam atat deocamdata deoarece am fost implicat in alte proiecte. mi-am construit un pantograf pe a copia sculpturi si mi-a mancat destul de mult timp deoarece lucrez. si l-am facut printre timpul care mai ramane. Am si gradina si ramane foarte putin timp pentru hoby.

pus acum 12 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
Salutare. Am reusit sa definitivez motosapa.   

    Motor Kawasaki Fe 350 , 11,5 hp, 352 cc , cutie de viteza de Volga, cadru de motosapa.

pic ajutor motor timpi rog. salutare. reusit   motor kawasaki 350 11,5 hp, 352 cutie viteza

38.4KB

Modificat de ciprian_vladis (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1025
Masinaria am vazut-o... dar functioneaza ?


_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 11 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1016
Ai incercat sa intri pe motociclism.ro la coltul comunistelor ?
Acolo sunt adrese ptr. piese .


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 11 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
nu am mai intrat sa mai caut. intre timp am dat motorul in 2 timpi. motosapa functioneaza dar nu mi-a mai ramas benzina pentru filmare. o sa fac si un filmulet cu ea pornita si mergand in toate treptele de viteza.

pus acum 11 ani
   
ciprian_vladis
Membru Junior

Din: targu neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 84
Motosapa cu motorul pornit. La scos cartofi merge foarte bine. 



pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la