CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj
Pagini: 1
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Am rugamintea sa postati aici cei ce aveti experienta cu aceste motoare. Ma intereseaza cum putem imbunatati, modifica aceste motoare. Vreau sa folosesc blocul motor original de fiat 600d, nu ma intereseaza folosirea altor motoare ci doar subansamble ale lor. Vreau sa am pe masina motorul din acte.
As avea o axa cu came de A112. Mai am inca 4 motoare complete de fiat 600d. Pot sa folosesc oare axa cu came de la A112 la motorul de 600d? Blocul motor arata identic; cursa si diametrul pistoanelor difera. Modificari pe care intentionez sa le aduc: - schimbarea axei cu came cu cea de A112 - conversia la dublucorp - supape evacuare marite - compresia usor marita - garnitura de chiuloasa din cupru integral - galerii de evacuare la modificate - pompa de apa electrica - ventilator electric cu termocuplu Urmaresc obtinerea a unui minim de 10 cai in plus. Mi-ar fi suficient. Vreau sa scot maximul posibil, cu minimum de investitie, din motorul original. Pana acum am: axa cu came, garnitura din cupru o fac (detin CNC ), ventilator electric. Apoi, pompa electrica este in negocieri, flansa adaptoare carburator o fac la comanda, galeriile la fel. Ce nu gasesc sunt segmentii pentru setul de 62,2. Oare se potrivesc cei de la motoarele de Panda de 764ccm? Ca au la Unix la 44 de lei setul. Vreau sa schimb si cuzinetii, dar nici pe aceia nu ii gasesc. Cred ca la comanda ramane solutia, doar ca nu stiu ce calitate au cuzinetii facuti la comanda. Poate are cineva experienta cu asa ceva!? Astept pareri, ajutor, etc! Eventual compatibilitati piese motor cu altele de la seat, fiat, autobianchi.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 12 ani
marcu1
Membru Senior
Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Daca lustruiesti bine si faci galeria de admisie "oglinda" castigi mult ! Poti pune filtru de aer sport KN si iarasi castigi. Desfiintezi carcasa filtrului de aer. Cu pompa de apa te complici. Greu de gasit una care sa faca fata si castigul este nesemnificativ. Mai bine schimbi alternatorul cu unul mai eficient (de Tico) , alternatoarele vechi consuma pana la 20% din puterea motorului Folosesti un tratament pentru motor + ulei de calitate si iarasi castigi . Nu umbla la supape ca risti sa distrugi. Eventual se maresc cele de admisie , dar nu e cazul aici.
_______________________________________ Pentru info/piese/detalii/comenzi 0723853555
-------------------------------------------------------- Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! ! Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.
pus acum 12 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Filtrul de aer sport nu ma prea incanta din cauza aspectului. Dar cine stie poate gasesc ceva care sa dea bine pe o clasica. Ideea cu alternatorul de tico e buna, caci nu este nevoie de mai mult. Daca nu pun pompa de apa electrica, atunci macar o adaptare pentru pompa de apa fara ventilator am sa fac. Am citit pe forumuri straine ca ii ia din putere pompa de apa mecanica, mai ales cea de 600 care are si ventilatorul, deci inca o sarcina in plus. Totusi exista pompe de apa electrice de foarte buna calitate cu randament mai mult decat suficient pentru motorul de 600, si se pot gasi chiar la dezmembrari pe anumite modele de Audi, BMW, Mercedes. Plusul de putere obtinut nu este de neglijat. Tratament la motor nu fac, il reconditionez total cu piese noi.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 12 ani
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Cuzineti gasesti pe la, catalog se gaseste aici: Magazinul e in Cluj ! Poti incerca lustruirea si marirea traseelor de admisie/evacuare, scurtarea ghidurilor daca ingusteaza sectiunea canalizatiei de admisie/evacuare, garnitura de chiulasa din cupru nu e necesara, doar daca se doreste marirea raportului de comprimare peste 9-10 ( garniturile compozite notate in cataloage cu "metal-piele" de la plastice rezista pana la un raport de comprimare de 11-12 fara nici o problema). Cu supapele e cel mai greu, recomand sa se lase la urma.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 12 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Multumesc mult, deja apar raspunsuri . Tocmai citeam pe scuderiatopolino.com cum ca axa cu came de A112 merge la fix pe motorul de 850. Motorul de 850 are diferente fata de cel e 767 de pe 600d? Daca nu inseamna ca axa merge si pe el. Cat despre garnitura de cupru, tocmai am citit pe acelasi site cum ca intradevar nu este necesara decat la rapoarte mari de compresie.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 12 ani
marcu1
Membru Senior
Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Vezi ca motorul de 850 e construit sa se invarta invers. Deci diagrama de distributie difera.
_______________________________________ Pentru info/piese/detalii/comenzi 0723853555
-------------------------------------------------------- Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! ! Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.
pus acum 12 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Stiu ca se invarte invers. Dar axa cu came de A112 il face sa se invarta normal. Deci daca blocul motor de 850 este identic cu cel de 767 cu exceptia cilindreei marite, atunci ar trebui sa potriveasca axa de a112 si pe motorul de 767 nu?
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 12 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Pe youtube este un utilizator, fiatnutz isi spune. Si acolo el arata cum monteaza o axa cu came de 600d in bloc motor de 850 pentru a il face sa se invart cum trebuie. De acolo reiese ca axa cu came de autobianchi a112 care merge fara modificari pe 850, este diferita de cea de 600. Se poate monta doar cu lagare la comanda. Deci merita incercat. Sau ma mai gandeam la axa cu came de fiat panda cu motor de 750. Par a fi la fel motoarele. Doar ca cel de panda are 5 caluti in plus. Ce credeti?
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 12 ani
marcu1
Membru Senior
Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
In mod cert axa cu came nu schimba sensul de rotatie al motorului. Eu nu as incerca asa ceva. Poti rectifica putin din chiuloasa si obtii o compresie mai buna . Garnitura de chiuloasa folosesti una normala. Ii poti optimiza aprinderea prin montarea uneia electronice integrale cu senzor.Castigi si de aici ceva.
Modificat de marcu1 (acum 12 ani)
_______________________________________ Pentru info/piese/detalii/comenzi 0723853555
-------------------------------------------------------- Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! ! Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.
pus acum 12 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Din cate stiu eu motorul de Fiat 600 se invarte spre stanga, iar cele de 843, 903, 999 si 1025 spre dreapta. Mai bine pui un motor de 903 cmc sau de A112 si o pui pe o cutie si punte spate de Fiat 850. Iar motorul si puntea originala o lasi asa originala si le pui frumos in garaj de rezerva.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 12 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Doar motorul de 850 se invarte invers si asta datorita axei cu came. La aceste motoare axa este in blocul motor. Asa cum am spus in primul post, vreau sa ramana motorul original. Nu sunt interesat de schimb motor. Am primit un motor de panda gratis, are 34 de cai; mai am posibilitatea de a cumpara un motor de A112 la pret rezonabil. Dar nu asta vreau. Pe toate forumurile straine sau nu, cand se pune intrebarea cum putem imbunatati motorul, solutia este schimbarea. Vreau sa gasim solutii strict pentru imbunatatire. Daca acum 50 de ani reuseau de ce nu am putea si noi acum face asta. Abarth a scos 50+ de cai din motorul de 633 cmc, deci cred ca pot si eu sa scot 40 din cel de 750 cmc. Se poate ciupi de ici de colo cate putina putere, compresie marita, supape schimbate cu unele usor marite, axa cu came sport, carb dublu, admisie slefuita, aprindere electronica, evacuare sport, pompa apa electrica, pompa benzina electrica, alternator generatie mai noua, etc. Daca de la fiecare scot 1 cal putere, deja am cat imi trebuie. Eu urmaresc eficientizarea motorului original, adica un plus de putere la un consum decent. Si cred ca este foarte realizabil. Deocamdata adun informatii si piese. Am 4 motoare, deci am pe ce face teste
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 12 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
apropo de pompa de apa electrica:
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 12 ani
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
E motor micut! De ce vrei neaparat sa scoti performante sporite din ea? Parerea mea ca 10-15 CP se pot scoate relativ usor din motorul original, prin marirea rapotului de compresie, imbunatatirea carburatiei si a esapamentului. Daca vrei sa scoti mai mult, va scadea fiabilitatea si durata de viata a motorului.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
pus acum 12 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Pai exact asta am spus si eu. Vreau sa fac mici modificari. Nu toate pe care le-am enumerat mai sus le voi si aplica. Vreau sa vad care merita d.p.d.v. al costurilor si rezultatului. Nuvreau sa maresc compresia decat foarte putin. Imi place sunetul motorului cu compresie mica, plus ca este mult mai fiabil.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 12 ani
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Fals ! Fiabilitatea are foarte putin de a face cu raportul de comprimare din punct de vedere practic , in cazul motoarelor vechi pe benzina. La cat de supradimensionate sunt piesele, si la ce coeficient de siguranta s-a folosit, ele se pot comprima mult si bine (pana pe la un R.C. 9-10 ), fara riscuri (daca se umbla si la sistemul de aprindere, ca in cazul comprimarii mari sa nu se mearga cu un motor care functioneaza intr-un regim cu detonatii), degeaba cresc solicitarile mecanice, daca materialul si dimensionarea permite sa se situeze cu mult sub limita maxima admisa.
Iar sa nu uitam, eficienta si randamentul al unui motor e direct proportionala cu raportul de comprimare.
Daca e sa comparam un motor de acelasi tip, constructie, cu o singura diferenta intre ele (raportul de comprimare), o sa observam ca, motorul cu raportul de comprimare mai mare are consumul specific masurat in g/kW mai mic, deci randament mai mare
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 12 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Am inteles, deci trebuie sa cresc raportul de compresie. Cam care ar fi raportul ideal, sau cat trebuie sa iau din chiuloasa? Aprinderea tranzistoriala integrala cu senzor care se vinde pt dacia 1300, este buna? Este ieftina si se monteaza usor fara a dauna aspectului. Care este castigul obtinut prin montarea unei astfel de aprinderi in afara platinii care iese din schema?
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 12 ani
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
Eu am o astfel de aprindere (Gotronic) cu senzor pe Dacia si de aproape 2 ani nu am mai umblat la delcou. Deci, in primul rand fiabilitate neavand piese de uzura. In al doilea rand motorul merge foarte rotund si chiar daca las la 600rot/min relantiul, tot merge rotund fara sa piarda o "bataie". Despre castig putere sau consum mai mic nu ma pot pronunta, nu am avut cum sa masor acesti factori. Dar tinand cont ca scanteia este mai puternica dupa declaratia producatorului, un aport la putere tot aduce avand o aprindere mai buna si mai fiabila.
pus acum 12 ani
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Aprinderea de la Gotronic ajuta un pic, cel mai mult reduce uzura platinii, pentru ca prin ea nu mai circula un curent de intensitate mare (ceea ce ducea la uzarea rapida = impuscarea ei). La montarea unei astfel de aprinderi se scoate obligatoriu din circuit condensatorul. Insa aprinderea aceasta e pistol cu apa pe langa cea cu senzor Hall, la care se gasesc moduluri prin care se poate programa 2d sau 3d harta avansului. Insa la o modificare asa minora, se merita oricum, castigurile sunt ok in raport cu pretul ei.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 12 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
din cate stiu aprinderea cu senzor hall a fost folosita pe majoritatea masinilor de dupa 1985. Eu aveam si pe peugeot 205 si pe citroen zx acest tip de aprindere. Dar cred ca este un pic complicat de adaptat asa ceva. Ideea este ca modificarile aduse sa fie cat mai putin vizibile si cat mai usor de realizat. Din discutiile cu voi m-am hotarat sa fac urmatoarele modificari motorului: - planare chiuloasa pt marirea compresiei (nu stiu inca cat sa iau din ea) - Carburator dublu-corp cu flansa adaptoare - aprindere electronica Cu asta incep, vad pe urma daca merita sa schimb axa cu came si sa inlocuiesc pompa de apa cu una electrica sau mecanica de panda plus ventilator electric. Garnitura de chiuloasa o sa pun ceas mai buna care o gasesc, daca nu tine in timp atunci pun una de cupru.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 12 ani
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
Uite ca nu stiu daca la FIAT-ul tau ai ventilator electric pentru racire (ELV) sau ai elicea antrenata de motor. Daca este antrenata de motor, atunci neaparat trebuie sa o treci pe ELV. Consuma din puterea motorului daca este antrenata mecanic permanent. Asta ar fi o imbunatatire care ti-ar aduce mai multa putere decat aprinderea electronica, de exemplu.
pus acum 12 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
La mine este antrenata mecanic. Dar am cumparat deja un ventilator electric la diametrul corespunzator. Intentionez sa il montez oricum, dar nu stiu inca daca sa las pompa mecanica sau sa pun electrica?! Si eu am citit ca toate echipamentele auxiliare de pe motor consuma din putere, lucru care reiese si din manualul tehnic. Este data o putere pt motorul fara acareturi si o alta putere mult mai mica pt motorul cu toate accesoriile montate pe el. Cred ca am sa le iau in ordine, incetul cu incetul. Vedem ce iese.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 12 ani
marcu1
Membru Senior
Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Aprindere Gotronic=distanta la platina mai mica=scanteie mai puternica la bujie=distanta mai mare la bujie=ardere mai buna Ideea montari unei pompe electrice de benzina poate fi baguboasa.Avantaj 0. Pompa electrica e utila la motoarele cu injectie. Poti merge cu raportul de compresie pana la 1:11, dar vei folosi doar benzina foarte buna , minim CO 95-97
_______________________________________ Pentru info/piese/detalii/comenzi 0723853555
-------------------------------------------------------- Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! ! Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.
pus acum 12 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Pompa electrica de benzina sunt nevoit sa o montez daca pun axa cu came abarth de pe a112. Acea axa nu are cama pt pompa de benzina. Altfel voi lasa evident pompa mecanica.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 12 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Salutari, revin cu noutati dupa mai bine de un an. Lucrul la vespa si la T3 m-au tinut departe de masinuta pana acum. Dar cum le-am vandut, am revenit la prima dragoste. Intre timp am mai cumparat piese, in special ornamente in stare cat mai buna, dar si ceva piese de motor. Am totusi cateva intrebari la cei care cunosc: 1. Printre piesele achizitionate se numara si un set de pistoane pe care scrie Fiat SR 2/10 si nu stiu ce cota de reparatie este asta pentru a putea sa imi comand segmentii aferenti. 2. Am desfacut motorul original si in interior am gasit ceea ce vedeti si in poza. Oare chiar sa am norocul si motorul sa fie la cota 0? Totusi pistoanele au mult spatiu intre ele si cilindru si nu stiu daca asta este normal sau nu! In poza nu se vede caci cand urca cam dispare acel spatiu. 3. Este posibil sa se fi facut in trecut rectificare la cilindrii si sa se fi schimbat doar segmentii fara a se schimba si pistoanele? Sau e improbabil? 4. Sageata de pe piston ce indica si de ce la setul nou desi sunt produse OEM de Fiat nu apare aceea sageata?
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 11 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
si poza cu motorul original desfacut unde se vede ce scrie pe piston, adica "CANNA 62"
52.3KB
Modificat de vespafun (acum 11 ani)
_______________________________________ Fiat 600D - 1965
pus acum 11 ani
lica_lkw
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
1.Daca pistoanele sunt noi,masoara diametrul la fusta pistonului in partea cea mai de jos posibil(nu capul pistonului),linia ce uneste cele doua puncte de masura perpendiculara pe bolt. Sau mai simplu spus diametrul maxim in partea de jos a pistonului. Dimensiunea rezultata o compari cu cota nominala sau cotele de reparatie si vezi cu care bate (pot fi diferente de cateva sutimi). 2.Pistoanele sunt pentru cilindri de 62mm. Intre capul pistonului si cilindrul trebuie sa existe spatiu de dilatare care creste odata cu uzura si este mai mic cand pistonul este sus,cilindrul in partea de sus nefiind atins de segmenti nu are uzura. 3.IMPOSIBIL 4.Sageata indica de obicei un sens de montaj. In lipsa compari cu un piston vechi alte repere,diferente.
pus acum 11 ani
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
am eu ceas comparator cu tripoda pentru masurat alezaje, daca vrei te pot ajuta cand am timp liber sa masuram cilindrii, ma gasesti luand legatura cu Romeo ps:cilindrul sus are urma ?(unde se opreste primul segment?) daca e adanca sau se simte, trebuie rectificat
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 11 ani
vespafun
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 437
Mersi Emil, sa ma anunti cand ai vreme si vin sa te iau sa vedem ce si cum! Are urma sus dar nu se simte nu stiu ce. Am pipait cu degetul pe interiorul cilindrilor si nu se simt zgarieturi. E oglinda suprafata. As vrea sa reconditionez putin motorul caci urmeaza sa il pun sus si nu vreau sa mai am treaba cu el o vreme. Dar trebuie sa imi comand segmentii si nu stiu ce cota sa cer, de aceea ma stresez cu aflarea dimensiunilor.
_______________________________________ Fiat 600D - 1965