CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
lutsen la Simpatie.ro
Femeie
24 ani
Cluj
cauta Barbat
24 - 48 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Arhiva evenimente 2012 / Budapest-Bamako 2012 - Jurnal de bord echipaj 075 Moderat de amb13, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Traducere Blog:

Nulladik bejegyzés
2012. január 14. szombat, 07:01 | Írta: Kurkó Dénes

Jan. 12, reggel 9 óra. Majdnem készen vagyunk, csak éppen nem tudjuk, mit hova pakoljunk. Sebaj, amíg megérkezik a brassói csapat, kitaláljuk. Viliék (ők a brassói csapat, férj és feleség, Golf 3-assal) ígéretükhöz híven időben érkeznek, kiadjuk a jelszót: indulás!
Vigyorgás, fényképek, innen-onnan még hallom, hogy nem késő még visszalépni. :-)
Jól megy a Dákó, csak kicsit nagy a csomag, eléggé imbolyog az úton. A határnál izgulok, fognak kötekedni, vagy békén hagynak:
- Ce motor are?
- De 1300, nemodificat
- .......
- Cu ce îl conduceți?
- Hm? (gondolom, ez meghülyült. Mi van? )
- Cu ce ÎL conduceți?
- Jaaj, mondom, cu B-ul, că dacă nu-i modificată cu ce să-o conduc. (És nem „îl", mert „o", mert o mașină, vagy un autoturism? Lehet neki van igaza).
Következő megálló Albertirsa, Adrián barátunk vár egy kávéra, pizzára, csak azt nem tudja, hogy mini-konvojunk 3 autóból áll, 8 emberrel. Mindegy, gyorsan megnézzük a Citroen gyűjteményét, Adi kedves, le a kalappal, máskor is benézünk.
Megérkezünk Budapestre, 100-as tempót nem tudunk tartani, túl nagy a csomag, de kidobtunk még ezt-azt, bepakoltunk helyette kaját, eredmény: 0.1 kiloval könnyebb lett. Alma.
Reggel, 15-én végleg elrugaszkodunk, innentől lehet keveset írunk, 3 nap, 4000 km, ha a kocsi kibirja, mü es ki!
PS.: Ketten ülünk a kocsiban, de sokan utazunk, János, Zsuzsa, Feri, és sokan mások, köszi a bíztatást!

Traducere:

Dimineata 12 Ianuarie, ora 9, Suntem aproape gata, doar ca nu stim unde sa mai punem bagajele. Nu-i problema, pana cand vor sosi brasovenii, vom gasi loc. Vili si sotia (echipa din BV cu Golf3), dupa cum au promis au ajuns la timp, apoi dam comanda: la drum!
Zambete, poze, de ici-colo mai aud, ca inca nu-i tarziu sa renuntam :-)
Dacia merge bine, dar incarcatura este mare si asta afecteaza stabilitatea. Am emotii la granita, oare se vor lega de noi sau ne lasa in pace:
- Ce motor are?
- De 1300, nemodificat
- Cu ce îl conduceti?
- Hm? (ma gandesc, asta o luat razna. Ce este? )
- Cu ce ÎL conduceti?
-Iai, zic cu B-ul, ca daca nu-i modificata, cu ce sa o conduc. (Si nu „îl", ca este „o", masină, sau  un autoturism? Poate el are dreptate)
Urmatoarea oprire la Albertirsa, unde prietenul nostru Adrian, ne asteapta la o cafea, pizza, doar ca nu stie  ca miniconvoiul nostru este format din 3 masini si 8 persoane. Nu conteaza, rapid ne uitam la colectia sa de Citroenuri, Adi este amabil, jos palaria, o sa-l vizitam si altadata.
Ajungem la Budapesta, nu putem  tine 100-a la ora, incarcatura este prea mare, dar ne-am mai debarasat de unele lucruri, si am pus mancare in loc, rezultatul este mai usor cu 0,1 kg. Fix-pix.
Dimineata, pe 15 ian, plecam definitiv, de aici probabil vom scrie putin, in 3 zile 4000km, daca masina va rezista, si noi vom rezista!
PS.: In masina stam doi, dar ne calatorim multi, Janos, Zsuzsa, Feri si multi altii, multumiri pentru incurajari!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

1. nap, 2012 január 14
2012. január 21. szombat, 06:02 | Írta: Administrator

Rajt után sima út Szlovénián keresztül nagyjából Veronáig. M7-es felüljárókon Nagykanizsáig végig integető apukák kisgyerekekkel, nem mindennapi látvány mi sem és a több tízmilliós versenyterepjárók sem; szombat délutáni családi programnak megteszi.
Nem frusztráljuk magunkat: első benzinkútnál már egy 80-as Toyota Land Cruisert szervízelnek, hűtéskábelek rongyolódtak el, bámészkodó román autóbusz utasok saccolják az árát.
Sokszorosan meggyőződünk arról, hogy a államnemzet-polgári szolidaritás a határainkon túl tényleg nem kamu: szeretnek minket a román atyafiak, még akkor is, ha a hangsúlyból rögtön kiderül, hogy általában nem ugyanazt a nyelvet beszéljük. S az is virít, hogy a piros-fehér-zöld árnyalatok a szürke járgányunk oldalán nem a megcsusszant esztétikai ízlésünk miatt kerültek oda.
Sorban ledudálnak végig az úton, Szlovéniában egy marokkóba tartó román konvoj lát el hasznos tanácsokkal hogy hol kell kikerülni a drága autópályákat, hol olcsóbb az üzemenyag. Közben versenyt nosztalgiáznak a roncsprogramba váltott Dácsiájukról, és optimistábbak, mint mi az utunk sikerét illetően.
Közben a CB rádiót hangoljuk, furcsamód inkább hölgy navigátorok csevegnek egymás között, eldöntöttük: a mi rádiónk az oka, magasabb frekvencián őket halljuk élesebben. Egyébként a készülékkel csúnyán átvertek, pedig szaki ajánlotta és tuningolta fel: senki ne vegyen Midland márkájú CB rádiót. Junk, akárcsak a kocsink, de az legalább low-budget.
Szlovénia tehát sima ügy: autópálya, a helyi kultúrával csak annyit érintkezünk, mint egy átlag kamionos – csak a türelmetlen benzinkutassal kommunikálunk. Morfondírozunk, hogy nagyobb csomag vagy olcsóbb benzin: előbbi mellett döntünk – 100 fölött már embertelen nagy a terhelés egy 1300-asnak a három kaniszter ólommentes. Később Olaszországban tankolunk tehát 1.80-ért és felháborodunk, hogy ilyen árfolyam mellett még a vécézésért is pénzt kérnek. Agip – soha többet.
Itinerben Verona a mai célállomás, de nem érhetjük be ennyivel (átlag 1000 km-t kell teljesítenünk), tovább megyünk dél-nyugatra, Genova felé. Már rég besötétedett, a köd miatt hamarosan le kell állni: szállást keresünk egy Cremonához közeli kisvárosban.
Mantova a neve, szombat éjjel van: (józan) embert nem találni az utcákon, hamar rájövünk, hogy nem a mi olasztudásunkkal van a baj.
Kopott hotel a város piacterén, állítólag Huxley melankóliázott itt. Nem értjük...
Érdemes alkudozni: számla nélkül 75 helyett 60 Eur a kétágyas.


Ziua 1 - 2012 ianuarie 14 sambata

Dupa start, drum neted prin Slovenia pana la Verona. Pe urcarile pe autostrada M7, pana la Nagykanizsa, peste tot vedem tatici cu copii mici care ne saluta cu mana. Pare un program  de familie perfect,  pentru sambata dupamasa. Nu este o un lucru comun  sa vezi masini de teren scumpe de zeci de milioanw, dar nici noi nu suntem o priveliste comuna;
Nu ne simtim frustrati: la prima benzinarie vedem o Toyota Land Cruiser din anii 80, in service, furtunele de racire au cedat, inconjurat de o gremada de gura casca, proveniti de pe un autobuz  romanesc, care incearca sa ghiceasca, cat ar fi costul reparatiei.
Ne-am convins de nenumarate ori, ca in afara granitelor, conationalii sunt cu adevarat solidari cu noi: ne iubesc romanii, chiar daca din accentul nostru se poate deduce ca nu avea aceasi limba materna.
Ne claxoneaza lumea pe drum, in Slovenia, ne-am intalnit cu un convoi romanesc, care se indrepta spre Maroc, si ne-au impartasit sfaturi utile, despre unde este mai ieftina benzina sau pe unde sa evitam autostrazile scumpe. In aceasi timp vorbesc cu mare nostalgie, despre vechile lor Dacii, care au fost date la rabla, si sunt mai optimisti, decat noi, in privinta expeditiei noastre.
Intre timp ascultam pe statia CB, iar in mod ciudat, auzim doar discutii intre femei, apoi ne-am dat seama ca radioul nostru e de vina, ca pe frecventele mai inalte se prin discutiile soferitelor.
Pe de alta parte am fost fraieriti, cu privire la statia CB, de si meseriasul care ne-a vanduto si ne-a reglat-o ne-a propus s-o cumparam: sa nu cumpere nimeni statie CB, de marca Midland, ca este un Junk la fel de mare cat este si masina noastra, dar macar este low-budget.
Slovenia a fost o treaba simpla: autostrada, cu cultura locala am avut contact, doar atat, cat are contact un sofer de camion local – comunicam doar cu un operator nerabdator, la o benzinarie.
Ne gandim cum sa facem, incarcatura mai mare, sau benzina mai ieftina: ne decidem asupra variantei a doua – la peste 100 la ora, trei canistre de benzina fara plumb, este o solicitare prea mare pentru un motor de 1300. Mai tarziu, ne-am facut plinul in Italia, cu 1,80 euro/litrul, ce ne-a revoltat, ca la o astfel de tarif ne-au cerut sa platim, si pentru mersul la WC. Nu ne mai oprim niciodata la Agip.
Pe itinerat, telul de azi, este Verona, dar nu ne oprim, pana nu parcurgem 1000 km, mergem mai departe spre sud-vest, spre Genova. Deja s-o intunecat, iar din cauza cetii dense, suntem nevoiti sa ne oprim: cautam cazare, intr-un mic orasel, in apropiere de Cremona.
Se numeste Mantova, este sambata noaptea: nu vezi om treaz pe strazi, rapid ne dam seama, ca nu cunostintele noastre de italiana sunt de vina.
Hotel cam neglijat, in centrul orasului, se pare ca Huxley si-a petrecut timul aici. Nu intelegem...
Merita sa negociezi: daca nu se cere factura, camera cu 2 paturi, costa 60 de Euro in loc de 75 Euro.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

2. nap, 2012 január 15
2012. január 21. szombat, 06:13 | Írta: Csata Zsombor

Kínai tinédzser a „fogadós", olaszul nehezen értekezünk, reggeli fényképezkedés után mutatja a fekete BMW-jét, amivel a tavaly hazajárt. Ajándékba fagyoldó sprayt kapunk és sok szerencsét az úthoz.
Reggeli olajszint-ellenőrzés, kocsi rendben, mi pihenten vágunk neki az Appeninieknek, Genova felé.
Vasárnap délelőtt van, Dénes riogatja a miséről békésen hazafelé tartó embereket a falvakban. Radargyanús helyen mögénk is szegődnek a Carrabinerek, tétován, de megállítanak. Végigolvassák a matricákat a kocsin, piros-fehér-zöld színek, román szöveg és Uniós embléma – egy család lennénk? Blazírt pofával, de büntetés nélkül elengednek.
A Piacenza-Genova útvonalon az Atlasz hegységre edzünk, anélkül, hogy terveztük volna. Kemény szerpentinek, pilótát próbáló tűkanyarok, dombra fel és le. A 138 kilómétert közel három óra alatt tesszük meg.
Genova és a tengerpart azonban mindenért kárpótol: itt már érik a narancs, verőfényes napsütés, tenger és 14 fok. Lespóroljuk a telet! Lenyűgöz a természet, a mediterrán építészet és a luxus, de ennek ára van: átlag 40-el vánszorgunk át a part menti városokon, San Remo előtt kénytelenek vagyunk felhajtani az autópályára, Cannes, Monte Carlo egyelőre kimarad.
Ezután következik az, ami miatt ezt a szakaszt Villám Géza szuper maratonnak nevezi. Először kiderül, hogy Sete mellett csődbe ment a kompvállalat, ne is próbálkozzunk átkelni a tengeren. Hajtunk Barcelona felé, de két órával lekéssük a kompot. Először úgy tűnik, hogy nem: ijedt chilei kapusokat riasztok fel az egyetlen parkoló komp lejáratánál, közlik, hogy Genova fele mennek. Mi onnan jövünk. Marokkóba legközelebb csak szerdán. Incidens a helyi hatóságokkal: miután előzékenyen beengedtek a mólóra, fenyegetőzéssel kergetnek el onnan. Nem nagyon értjük miért. Terrorfenyegetettség?
Nem állunk meg tehát Barcelonában és később sem, ezt az éjszakát felváltva vezetjük át.

Ziua a doua - 2012 január 15

Tanarul receptioner este chinez, vorbim cu greu cu el in italiana, dupa ce ne-am facut poze, ne arata BMW-ul sau negru, cu care anul trecut a fost acasa. Primim cadou de la el, un spray de dezghetat parbrizul, apoi ne ureaza mult noroc pentru drum.
Dimineata verificam nivelul de ulei, masina este in regula, iar noi odihniti, ne indreptam catre Appenini, spre Genova.
Este duminica amiaza, iar Denes ai sperie pe oamenii, pasnici, care se indreapta spre casa de la slujba de la biserica, prin sate.
Intr-un loc suspect de radar, ne trezim in spatele nostru cu o masina de Carabinieri, care vine dupa noi, apoi ne opreste.
Se uita la autocolantele de pe masina, matrite tricolore, reclame romanesti, emblema UE – ne apartinem de aceasi familie? Cu mecle blazate, dar fara amenda, ne lasa sa ne continuam drumul.
Pe ruta Piacenza-Genova, ne antrenam in muntii Atlas, fara sa fi vrut initial. Serpentine grele, si curbe ac de par, care pun la incercare pilotul, sus pe deal, apoi jos in vale. Parcurgem cele 138 km  in aproximativ trei ore.
Genova si litoralul, in schimb ne rasplatesc: aici deja se coace portocala, soarele straluceste superb, marea si 14 grade. Economisim din iarna! Ramanem masca, vazand natura minunata, stilul arhitectural mediteranean, si luxul, dar aceste lucruri au pretul lor: ne taram cu 40 la ora, prin oraselele de la tarmul marii, iar inainte de San-Remo suntem nevoiti sa ne urcam pe autostrada, deocamdata ocolim Monte-Carlo si Cannes.
Dupa aceasta urmeaza, sectiune supermaraton denumita de Villam Geza. Prima data, aflam, ca langa Sete, cimpania navala a dat faliment, si nici nu are rost sa incercam traversarea.
Dam bice catre Barcelona, dar si acolo, intarziem cu 2 ora la vapor. Prima data speram ca nu. Ai trezim pe paznicii chiliani speriati, la intrarea catre singurul ferryboat aflat in port, apoi ne zic, ca ei se indreapta catre Genova. Noi de acolo venim. Iar spre Maroc, urmatorul vapor ve fi miercuri. Incident cu autoritatile locale: Dupa ce ne-au lasat sa intram in debarcader, au inceput sa ne ameninte si ne-au alungat. Nu intelegem din ce motiv. Se tem de atacuri teroriste?
Nu ne oprim la Barcelona, si nici mai tarziu, conducem pe rand toata noaptea.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
3. nap, 2012 január 16
2012. január 21. szombat, 06:36 | Írta: Csata Zsombor

Reggel dombon felfelé 110-el repülünk Murcia felé! (Dénes csodálatára), a kocsink megtáltosodott, a délutáni almeriai kompra hajtunk.
Almeriai kompot végül nem érjük el, Valenciában rettenetesen eltévedtünk, az a két óra hiányzott a biztonságos kompoláshoz. Haladunk tovább Algeciras felé Gyönyürű, aranyesős naplemente végig a parton, dupla szivárványt is látunk a parton a sziklák és a tenger között.
Közben pesti Bamakos csapat szegődik mellénk, velük együtt érünk éjszaka 1-re Agecirasba. Part melletti fapados hotel, Jager kólával, kikötős hangulat a helyi kocsmában: úgy döntünk, hogy a mai vacsora is kimarad.


Ziua a treia - január 16

Dimineata zburam cu 110 la ora pe panta in sus catre Murcia! (Spre mirarea lui Denes). Masina si-a prins aripi, ne indreptam catre vaporul de dupamasa de la Almeria.
Pe la urma, nu am ajuns la vaporul de la Almeria, ca ne-am ratacit groaznic in Valencia, iar acele doua ore ne-au lipsit, ca sa ne putem imbarca in siguranta pe vapor. Mergem mai departe catre Algeciras, este un apus de soare minunat, de-a lungul coastei, am vazut su un curcubeu dublu format intre tarm si mare.
Intre timp apare inca un echipaj Bamako, si mergem impreuna mai departe. Impreuna cu ei, ajungem , noaptea la ora 1 in portul Algeciras. Hotel primitiv, langa tarmul marii, cu cola Jager, atmosfera marinareasca in carciuma locala: decidem, ca vom sari si peste cina de azi.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
4. nap, 2012 január 17
2012. január 21. szombat, 06:44 | Írta: Csata Zsombor

A reggeli 5 órás ébredés emberpróbáló, az elmúlt 60 órából összesen 4-et aludtunk. Így is lekéssük a Cetane-ba tartó kompot, marad a 7.30-as Tanger Med irányába. Beszállás simán megy, belefutunk egy másik magyarországi csapatba (százhalombattaiak), harmadjára jönnek a Bamakon, idén, verseny kategóriában. Értékes információcsere, fényképezkedés a kompon.
A komp után a vámolás már nem olyan sima: egy forgalomirányító vállalja, hogy segít, joviális fiatalember, nyugodt, ízletes-dallamos francia akcentussal.
Éppen váltás van, négyszögölnek a határőrök.
Közben a százhalombattai Toyotának lemerült az akkuja, kábelünkkel adunk áramot. Vám után viszont úgy lelépnek, hogy azóta is bottal ütjük a nyomukat. Köszönjük, fiúk, igazi aszfaltbetyár gesztus volt. (Másnap ottragadunk a Szaharában éjszaka közepén, áram nélkül: jól fogott volna az a kábel).
Lényeg: átjutunk a határon (mivel átmegyünk fél Afrikán, az autók a szkenneren is).
Segéd szerint várhattunk volna négy órát, ha nem lép közbe. Mi elhisszük neki, 15 euróval honoráljuk (közben utolért egy Renault 4-essel a vajdasági csapat), a battaiak persze ehhez sem járultak hozzá.
Tanger után délre vesszük az irányt Rissani fele, Larache-ig autópályán, aztán nemzeti úton, hogy lássunk is valamit. Meknes fele megy az utunk, majd Azrouban várjuk be a Nadorban kompolt brassói barátainkat, akik Fez-ből jönnek, havas úton, nagyon lassan. Kényszerpihenő tehát, de nagyon tartalmas, először érzem, hogy megérte lenyomni idáig közel négyezer kilométert három és fél nap alatt.
Egy mecset előtt állunk meg, tilosban, de senkit nem zavar.
Emberek megállnak, megkérdezik merre tartunk. Középkorú férfi, berber öltözetben naranccsal kínál minket. Kozmopolita fiataloktól tudjuk meg (ezúttal angolul, kitűnően beszéltek!), hogy a rémhírek ellenére át lehet menni Rissani fele az Atlaszon: sokat sütött a nap a délután folyamán, valószínűleg olvad a jég is.
Közben felmászok a dombra a város közepén és sikerül lekapni az arzoui naplementét. Első igazi reward élmény az erőfeszítésekért.
Egy bermudai csapat ér utol minket, igen barátságos, idősödő emberek, kis morfondírozás után (és rossz kapcsolószekrénnyel) nekivágnak a hágónak. Mi bevárjuk a brassóiakat, elindulunk a hágó felé, de hamar megfordulunk: ésszerűtlen lenne hajnalig vezetni rissaniig és onnan vállalni egy igen kemény szakaszt. Marrakesh fele vesszük tehát az irányt, négy óra vezetés után egy kisebb városban szállunk meg, egy, az ezeregy éjszakát idéző hotelecskében. Itt:



Ziua 4. 2012 ianuarie 17

Trezirea de dimineata este groaznica, in ultimele 60 de ore, am dormot 4 ore. Si asa intarziem la vaporul  catre Cetane, ramane cea de la 7,30 catre Tanger Med. Imbarcare se face fara probleme, apare inca un echipaj unguresc (de la Szaszhalombatta), ei participa a treia oara la Bamako, anul asta la categoria competitie, facem poze pe vapor.
Dupa traversare, urmeaza vama, care nu mai este asa de simpla: un dispecer ne propune, ca ne ajuta, este un tanar jovial, caln cu un dialect francez colorat.
Este chiar ora schimbului, vamesii fac careul.
Intre timp, la cei de la Szaszhalombatta cu Toyota, au ramas cu bateria descarcata, iar noi cu cablul nostru decurent le-am dat curent. In schimb dupa vama au disparut, fara urma cu cablul nostru. Multumin baieti, pentru comportamentul de Betyar al soselelor. (A doua zi, noi am ramas fara curent in Sahara in mijlocul noptii: si ne-ar fi prins bine acel cablu).
Esentialul: trecem de frontiera (deoarece traversam jumatate din Afrika, masina trebuie trecuta prin scanner).
Ajutorul nostru, zice, ca fara ajutorul lui, ar fi trebuit sa asteptam, patru ore. Noi al credem si-i dam cei 15 euro, iar cei din Szszhalombatta nu au contribuit nici la asta (intre timp ne-a ajuns in urma un echipaj sloven din Voivodina cu un Renault 4). 
Dupa Tanger, ne indreptam catre sud, spre Rissani, pe autostrada Larache, apoi pe dun drum natioal, ca sa si vedem ceva din peisaj. Drumul nostru ne duce catre Meknes, apoi in Arzou, ne oprim, ca sa-i asteptam pe prietenii brasoveni, care au ajuns pe tarm la Nador, si care vin foarte incet dinspre Fez, pe drumul inzapezit. Deci avem parte de un popas fortat, dar cu mult continut, prima data simt, ca a meritat sa facem pana aici, cca 4000 km, in decurs de 3,5 zile.
Ne oprim in fata unei moschei, unde este interzisa oprirea, dar nu-i pasa nimanui.
Oamenii se opresc, ne intreaba, incotro mergem. Un barbat de varsta mijocie, imbracat in costum traditional de berberi, ne ofera portocale. Aflam de la tinerii cosmopoliti (de data asta in engleza, ca ei vorbesc engleza perfect!) ca in ciuda vestilor proaste, se poate trece peste muntii Atlas, catre Rissani: a fost vreme insorita dupamasa, cu siguranta se topeste si gheata.
Intre timp, ma urc pe dealul din centrul orasului, si reusesc sa fac o poza cu apusul de soare din Arzou. Prima impresie in care ma simt revansat, pentru eforturile depuse.
Ne ajunge in urma, un echipaj din Bermude, oameni pasnici, de varsta a doua, care dupa o scurta discutie se indreapta (cu cutia de viteze defecta) catre pasul montan. Noi ai asteptam pe brasoveni, si ne indreptam si noi catre pasul montan, dar ne intoarcem repede: nu ar avea logica sa conducem pana-n zori catre Rissani, si de acolo  sa pornim la o etapa foarte dificila.
Ne indreptam catre Marrakesh, iar dupa patru ore de condus, ne cazam intr-un orasel mai mic, intr un hotel, care ne aminteste  de 1001 de nopti. Aici:


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
5. nap, 2012 január 18
2012. január 23. hétfő, 06:42 | Írta: Csata Zsombor

11 helyi berberek mutatjak az iranyt
Reggel kiadós reggelivel kezdjük a brassóiakkal, majd nekivágunk Tata fele, beérni a terv szerint haladó konvojokat. Az Atlasz Ait Ourir fele is nagyon szép – itt megállunk pénzt váltani, közben szóba elegyedek a helyiekkel, akiktől megtudjuk, hogy mire büszkék a berberek és hogy hányféle nemzetségben élnek.
Nekivágunk az Atlasznak, 2400 méteren kelünk át, gyönyörű látvány, ebben a magasságban is élnek berberek, asszonyok aragán olajat préselnek – szövetkezeti rendszerben.
12 a magas atlasz nem a legmagasabbik resze        
13 atlasz berber
A következő város Ouarzazat, ez a marokkói hollywood (állítólag százával rekonstruálnak helyszíneket a világ minden részéről, a Csillagok háborúját, Scorsese filmeket stb. forgattak itt, helyszínek újraépítve. Van egy mozi-múzeum (telep?) is, ezt sajnos csak kívülről volt időnk megnézni. Igen éles a kontraszt a környező falvakkal.
14 ouerzazat mozivaros kornyeken
Vettem volna egy helyi napilapot, de itt nem volt, erre az egyik árus riasztotta az inasát: robogóval hozott 5 perc alatt egy L'Opiniont és felárat sem vett el. Ritka barátságos és ráérős emberek. A l'Opinion egyébként kormánypárti és rojalista, nagyjából csak pozitív hírek vannak benne, néha egyenesen propagandisztikus.
Ouarzazat-tól kitűnő út vezet az Anti-Atlaszon át Zagoráig, a Draa völgyén, oázisokon,
kisebb falvakon keresztül, lassan ránk sötétedik. Megállunk a szerelőműhelyeknél (ma is legalább 20 autót szereltek meg ott), Bamakósokkal találkozunk, brassóiak is javítanak.
15 zagora a szerelonel
Sötétben, nagy reményekkel vágunk neki a sivatagnak, vesztünkre egy földúton, ami 120 km-n át visz Foum Zgouid-ig. Az autó átlag 20 km-t bír óránként, folyamatosan az az érzésünk, hogy szét fog esni. Kb. Másfél óra után megszűnik a szélesebb földút, homokba rekedünk. A lassú tempó miatt elfogy az áramunk is, eldöntjük, hogy megvárjuk a reggelt: lámpák nélkül haladhatunk majd tovább.
A semmiből, a sivatag közepén, este 9 órakor egy robogós berber siet a segítségünkre, kikiált a sivatagba, majd elrobog és hoz még két embert, meglökjük a kocsit, árkon-bokron keresztül átvezetnek egy másik útra (előbbi állítólag addig tartott) és újra elindulunk. A töltés nem bírja sokáig, feladjuk, este 10-kor lefekszünk a kocsiban.


Traducere:

Ziua 5., 2012 ianuarie 18

Incepem dimineata cu un mic dejun imbelsugat, impreuna cu brasovenii, apoi pornim spre Tata, ca avem in plan sa-i ajungem in urma pe ceilalti din convoi. Partea muntilor Atlas Ait Ourir este foarte frumoasa- aici ne oprim sa schimbam bani, si intre timp stam de vorba cu localnicii, de la care aflam ca sunt un popor mandru, si ca traiesc in cadrul nenumaratelor etnii.
Poza 1. Berberii locali ne arata drumul:
Pornim catre Atlas, trecem peste 2400 metrii, priveliste minunata, si la aceasta altitudina traiesc berberi, femeile preseaza ulei de argan – in catrul unor cooperative.
Poza 2. Popas in atlasi:
Poza 3. Un berber pe drum:
Urmatorul oras este Ouarzazat, care este Hollywoodul marocan (aici se reconstruiesc cu sutele locatii de filmare din toata lumea, Razboiul stelelor, filmele lui  Scorsese etc., au fost filmate in diverse locatii reconstruite. Exista aici si un muzeu al cinematografului, dar din pacate l-am vazut doar de pe dinafara.
Foarte mare contrastul, in comparatie, cu satele din jur.
Poza 4. In preajma orasului-cinematografiei Ouarzazat:
As fi cumparat un ziar local, dar aici nu am gasit, iar un vanzator i-a zis la ucenicul  lui, care a plecat cu scooterul si ne-a adus in 5 minute un L'Opinion si ne-a cerut mai putin jumatate din pret. Sunt oameni prietenosi care nu se grabesc niciodata. l’Opinionul este un ziar roialist al partidului de guvernamant, in care in mare parte sunt doar stiri pozitive si uneori chiar propagandistice.
De la Ouarzazat, este un drum excelent, care duce peste muntii Anti-Atlasi, pana la Zagora, pe valea Draa, trecad prin oaza si sate mici, incet incepe sa se intunece. La zagora ne oprim la atelierele mecanice ( si azi au fost reparate acolo, cel putin 20 de masini), brasovenii sunt deja acolo, se repara la masina lor.
Poza 5. La mecanicul din Zagora:
Cu multa speranta, pornim pe intuneric catre desert, spre ghinionul nostru, pe un drum de pamant, care ne duce pe o distanta de 120 km pana la Foum Zgouid. Ne deplasam in medie cu 20 km la ora, si continuu avem senzatia ca masina se va dezmembra in mers. Dupa circa o ora si jumatate de mers, drumul de pamant dispare brusc, iar noi ne afundam in nisip. Din cauza mersului incet, se descarca si bateria, decidem ca vom astepta pana dimineata ca sa putem deplasa mai departe fara lumini.
Seara pe la ora 9, din nimicul desertului, apare un berber pe un scooter, care vine la noi sa ne ajute, striga catre desert si apar inca doi berberi, cu care impingem impreuna masina, prin rape si tufisuri catre un alt drum (ca drumul precedent  se terminase acolo, unde ne impotmolisem), apoi pornim din nou la drum. Dar incarcarea nu rezista mult, asa ca renuntam si seara la ora 10, ne culcam in masina.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

6. nap, 2012 január 19
2012. január 24. kedd, 07:48 | Írta: Csata Zsombor

Kényelmetlen és hideg éjszaka pirkadatig, ami itt 7 órakor van. De legalább hosszan aludtunk. Egyetlen lélek sem járt az úton, kocsink második lökésre indul.
16 pirkadat a sivatagban
Haladunk tovább Foum Zgouid-ig, közben beérnek a Zagorában éjszakázott magyarországiak is (VÉGRE, NAGYOBB TÁRSASÁG). Barátkozás után jobb autókkal hajtanak tovább, Foum Zgouidban és Tatában is találkozunk, néha konvojban haladunk és rádión egyeztetünk. Közben igazi sivatagi táj, növényzet és állatok: tevecsordával többször találkozunk. Lenyűgöző, egyenesen spirituális élmény a CSEND és a nagy semmi.
Közben átveszem a kormányt és egy sima úton, kanyar után belerohanok egy kiásott gödörbe. A rögtönzött táblákat leborogatta a szél, kétesélyes volt, hogy az út melyik oldalán ásnak, jobbra volt szélesebb, arra mentem, arra volt az árok, már nem tudtam egészen befékezni. Két kerék a gödörben, de percek alatt kiemelnek a berberek, kocsi rendben, gond nélkül megyünk tovább.
Estére nyugisan beérjük a bamakós tábort (VÉGRE), korábbi berber közösség homokbuckái között, Planet Tatouinne-nak nevezték el a helyet a szervezők, nem véletlenül: a terep a Csillagok Háborúja sivatagos részeit idézi.
Kellemes esti pálinkázás, sátor, szundi reggelig. Meglepően hideg van. Nappal is: tűz a nap, de nincs meleg.

Traducere:

Ziua a sasea. 2012 ianuarie 19

Noaptea este neplacuta si rece, pana-n zori, adica aici pe la ora 7 dimineata. Dar macar am avut timp sa dormim indelung. Nimeni nu a umblat pe drum. Pornim masina prin impingere, iar la a doua incercare reusim s-o pornim.
Zorii zilei in desert:
Ne deplasam mai departe pana-n Foum Zgouid, iar intre timp ne ajung in urma si colegii din Ungaria, care au dormit la Zagora (in sfarsit gasca s-o marit). Ne imprietenim cu ei, iar cei cu masini mai bune pornesc rapid mai departe. Ne-am intalnit atat la Foum Zgouidban cat si la  Tata, cateodata ne deplasam in convoi si comunicam intre noi prin statiile CB.
Intre timp, peisajul este cu adevarat desertic, atat animalele, cat si vegetatia: intalnim des ciurde de camile. Te prinde peisajul, care iti da o traire de spiritualitate, LINISTE si marele nimic in jur.
Intre timp preiau volanul, iar pe un drum drept, urmat de o curba, picam intr-o groapa proaspat sapata.
Tablele de avertizare au fost doborate de vant, si nu era clar, in care parte a drumului era sapata groapa, am luat-o spre dreapta ca parea locul mai lat, dar acolo a fost si santul, nu am reusit sa franez destul, ca sa-l evit. Rotile din fata, ambele sunt in sant, dar repede apar berberii, care ne imping afara, masina nu a patin nimica, mergem mai departe.
Pana diseara in ritm linistit ai ajungem  in urma pe restul echipajelor bamako intre dunele populatiei berbere (IN SFARSIT).
Locul este denumit de organizatori Planet Tatouinne, nu degeaba, ca aici au fost filmate unele secvente din Razboiul Stelelor.
Seara ne simtim bine, bem palinca, facem cortul, si dormim pana dimineata. Este neasteptat de rece.
Si ziua este rece: este soare puternic, dar nu este cald.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

7. nap, 2012 január 20
2012. január 24. kedd, 08:26 | Írta: Csata Zsombor

17 vegre a taborban - planet tatouine
18 planet tatouine buckai
Mai útirány: vissza Tan-Tan felé, majd irány a Nyugat Szahara, végig az óceán partján, délirányban. Reméljük, hogy technikai gondjaink nem lesznek és tudjuk tartani a lépést a mezőnnyel. Minden dicséret az autónak: 6400 km-t jött, kitűnően viselkedett eddig, hozzá sem kellett nyúlni és túlélt egy rendes döccenést!
19 reggeli muszaki check a tatouine bolygon
20 autos technika csak kivulrol fapados
Tan-Tanból kifele megállít a rendőr, mert nem álltunk meg a stopnál. Mondja, hogy ez Marokkóban 700 dirhamba (kb 60 euró) és 4 büntetőpontba kerül, de nekünk ma ingyen van. (Nem az első alkalom egyébként, hogy elengednek kihágás miatt). Nem túl jó a viszony az afrikai szomszédokkal (Algéria és Mauritánia), de nagyon vigyáznak arra, hogy az európaiak ne távozzanak rossz szájízzel.
Az irány tehát Nyugat Szahara, ami gyakorlatilag (jogilag nem), legalábbis a nyugati, tengerparti része, marokkói fennhatóság alatt van. Ha az ittenieket kérdezed, az egész terület, az algériai határig, az övék, annak ellenére, hogy az ENSZ ezt a mai napig nem ismeri el. A függetlenségért harcoló szaharavánok az 1991-es tűzszünet után egyre keletebbre szorultak (katonai szervezetük a Polisario), ennek ellenére a marokkói királyi rendőrség végig fokozottan jelen van. Rendkívül udvariasak, de minden városnál megállítanak, elkérik az adatainkat és figyelmeztetnek, hogy filmeznünk sem szabad.
A keletre szakadt szaharavánokról (akiknek a tűzszünetkor népszavazást ígértek a függetlenedésről, de ebből a mai napig nem lett semmi) részletesebben itt: MICHAEL PALIN FILMJE
Itt jóval olcsóbb az üzemanyag, de általában minden, a rabati kormány adókedvezményekkel próbálja lecsalogatni a vállalkozóbb szellemű marokkóiakat és benépesíteni a vidéket. Minden esély megvan erre, Marokkó 30 százaléka 15 évnél fiatalabb, a demográfiai boom miatt várható a további földrajzi terjeszkedés is.
Végig tengerpart, egyre melegebb van és egyre több az út szélén a szemét is. Helyenként a parton a vízből vonják ki a sót.
Egyébként mellettünk halad az egykori Dakar útvonala is, most már érjük, hogy honnan lehetett ilyen eszement sebességgel, jó minőségben filmezni az eseményt (ezen az úton haladunk).
Most csak bátor bicikliseket látunk: tűző napon 30 fokban tekernek, kilométerről virít, hogy külföldiek.
Helyenként meg kell állnunk míg az országúton keresztben komótosan átcammog egy teve.
Ez komoly veszélyforrás egy kanyar után!
Így utazunk:
21 utban tarfaya fele
Layounne fele az útba eső egyetlen városka Tarfaya, ami egy végtelenül egyhangú halásztelepülés lenne, ha Exupéry nem itt szolgált volna jónéhány évet mint a helyi repülőpostás hivatal vezetője. A Párizsból Szenegálba tartó járatok itt álltak meg, gondolom tankolni. (Állítólag E. itt írta a Kis Herceget, múzeum és szobor is van róla, visszafele mindenképpen megnézzük!) Egyelőre csak átszáguldunk a városon, de nem találunk egy rendes kávézót sem, innen is látszik, hogy nem nagyon sikerült piacosítani ezt az attrakciót. Egyébként falak védik a várost a homokviharoktól.
Tarfaya után az első benzinkútnál találkozunk Szabó Andrással (a.k.a. Villám Géza), olajat cserélni állt meg. Ez nem is olyan egyszerű egy hetvenes Peugeot 504-esnél, ennyi ember kell hozzá:
22 olajcsere villam geza
Dénes szakértelme segített elkerülni, hogy ne a karburátorba kerüljön az olaj.
Közben a helyiek meg akarják venni a Daciát, alkudoznak de szóba sem jöhet. Népszerű, mert méltó utóda a Renault 12-esnek, amiből itt bőven van.
Laayounban ebédelünk meg, friss tengeri hal salátával. Szerény, de ízletes és kiadós.
23 ebed Laayounban
Egyébként a város szinte olyan, mint egy katonai támaszpont (ENSZ dzsippeket is láttunk!), látszik, hogy rengeteget költenek arra, hogy Nyugat Szahara méltó fővárosa legyen (rendes kikötő és repülőtér is van). A kormányzói, adminisztrációs épületeken, laktanyákon, tiszti lakásokon kívül kevés látnivaló van ebben a 200000-es városban. Nyoma sincs az őslakosságnak, spanyolul sem beszél már senki. A spanyolok által egykoron felügyelt foszforbánya viszont teljes gőzzel működik, több tíz kilométeres futószalag az országútra merőlegesen egy grandiózus látvány.
Első homokdűnék a parthoz közel
24 elso homokdunek
Így takarítják az aszfaltról a homokot
25 homok kotrogep
Unalmas és hosszú út vezet a következő városig (Boujdour) majd a szálláshelyig: olyan mintha a világ vége fele tartana az ember. Csak a magasfeszültségű oszlopok jelzik, hogy még lejjebb is van élet.
26 vilag vege fele


Traducere:

Ziua 7. 2012 ianuarie 20

Poza 17 In sfarsit in tabara – planet tatouine
poza 18 Casuliile de la planet Taouine
Telul de azi: inapoi catre Tan-Tan, apoi sa ne indreptam catre Sahara de vest, de-a lungul coastei oceanului, spre sud. Speram sa nu avem probleme tehnice si sa putem tine pasul cu ceilalti.
Toata stima pentru masina: a venit 6400 km, a functionat excelent pana acuma, nici nu trebuia sa punem mana pe ea, a supravietuit si socului peste sant!
Poza 19 Verificarea tehnica de dimineata la Planet Tatouine
Poza 20 Tehnica masini pare primitiva, doar de dinafara.
Deci ne indreptam catre Sahara de Vest, care de fapt ( nu legal), partea vestica apartine de Maroc. Cei care locuiesc aici, sustin ca nu apartine de Maroc, de si ONU nu a recunoscut statul  Sahara de Vest in mod oficial. Saharienii, care lupta pentru independenta, dupa armistitiul din 1991, s-au retras catre estul tarii (au o organizatie militara  numita Polisario), dar politia regala marocana este prezenta peste tot. Sunt foarte amabili, dar ne opresc langa fiecare oras, ne noteaza datele din acte si ne atrag atentia, ca nu avem voie sa filmam.
Cat despre Saharienii  din estul tarii ( la care in cadrul armistitiului au promis alegeri libere in legatura cu independenta, dar pana in ziua de azi nu le-a fost oferit nimic) puteti afla mai multe  in filmul lui MICHAEL PALIN.
Aici combustibilul este mult mai ieftin, de obicei, totul este mai ieftin, deoarece guvernul din Rabat, ar dori sa repopuleze zona cu marocani mai inrtreprinzatori, care sa vina aici in sud, datorita fiscalitatii reduse. Au toat sansa de reusita, deoarece in Maroc, 30 la suta din populatie  este mai tanara de 15 ani, iar din cauza boomului demografic se poate astepta la o viitoare expansiune teritoriala.
Mergem dealungul tarmului, este din ce in ce mai cald, dar si gunoiul e tot mai mare pe marginea soselei. In unele locuri, pe tarm exista sarasrii, unde se produce sare din apa oceanului.
Pe langa noi, in paralel se afla fosta ruta al Dakarului, acuma stim deja, cum s-o putut filma competitia Paris-Dakar ( cei care filmau se deplasau paralel pe acest drum).
Acuma vedem doar biciclisti curajosi, care pedaleaza in caldura de 30 de grade, dar se vede de la un kilometru, ca sunt straini.
In unele locuri trebuie sa ne oprim, si sa asteptam, pana traverseaza lent cate o camila drumul din fata noastra.  Asta poate fi un risc major, daca apare dupa o curba!
Poza 21. Asa calatorim:
Spre Layounne, singurul orasel din drumul nostru este Tarfaya, care ar fi o mica localitate pescareasca , monotona, daca nu ar fi locuit aici Exupery  timp de cativa ani, ca si seful aviatiei utilitare locale. Avioanele care veneau din Paris, catre Senegal, aici faceau escala, pentru realimentare. ( Se spune ca Exuperry, aici a scris Micul Print, exista muzeu si o statuie cu el, la intoarcere vom vizita cu siguranta!). Acuma doar traversam orasul in fuga, dar nu gasim nici macar o cafenea decenta, de aici se vede ca atractia turistica nu are mult succes pe piata.
Orasul este inconjurat de ziduri, care pritejeaza impotriva furtunilor de nisip.
Dupa Tarfaya, ne oprim la prima benzinarie, unde ne intalnim cu Szabo Andras (zis Villam Geza), care s-o oprit sa schimbe uleiul in motor. Nu este un lucru usor la un Peugeot 504 din anii 70, atatia oameni sunt necesari, pentru aceasta operatiune:
Poza 22 Shimb de ulei.
Cunostintele tehnice de-ale lui Denes, au ajutat sa evite ca sa nu toarne uleiul in carburator.
Intre timp localnicii vin si incearca sa negocieze cu noi, vor sa cumpere Dacia, dar noi nici nu discutam, ca nu poate intra in discutie. Dacia este populara acolo, deoarece este urmasul R12-lui, din care sunt foarte multe aici.
Am luat masa in Laayoun, salata proaspata de peste maritim. Mancare simpla, dar gustos si copios.
Poza 23. Luam masa la Laayoun
Orasul este ca o unitate militara ( vedem si jeeputi cu inscriptia ONU!), se vede ca se cheltuieste mult ca sa transforme in capitala demna a Saharei de vest (au aeroport si port maritim).
In afara de cladirile administrative, cazarmi, si locuinte ale acadrelor militare, nu prea ai ce vedea in acest oras cu 200000 de locuitori. Nici urma de bastinasi, nu mai vorbeste nimeni, limba spaniola. Fosta mina aflata candva suc controlul spaniei, functioneaza din plin si in prezent, iar uriasa banda transportoare, de lungime de zeci de kilometrii, care este asezata perpendicular pe sosea, este o priveliste grandioasa.
Primele dune de nisip, in apropierea tarmului.
Poza 24. Primele dune de nisip.
Asa se curata nisipul, de pe asfalt.
Poza 25. Utilaj de curatat nisipul.
Urmeaza undrum lung si plictisitor, care ne duce spre urmatorul oras (Boujdour), apoi la locul de cazare: asa arata drumul, de parca ne-am indrepta catre capatul lumii. Doar stalpii de inalta tensiune, ne semnaleaza, ca si mai incolo exista viata.
Poza 26. In drum spre capatul lumii.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Mic rezumat asupra comportamentului masinii, pana in Mauritania



Autórajongó és autógyűlölő barátainknak egy kis kiegészítés
2012. január 24. kedd, 11:09 | Írta: Kurkó Dénes

Boujdourig kb. 7000 km-t gyúrtunk le a -4. naptól (azaz Domokostól), Váradnál elkövettük azt a hibát, hogy agyontankoltuk (viszonylag) olcsó benzinnel a kocsit, s azt cipeltük Olaszországig. Nem is ment rendesen, legalábbis nem úgy, ahogy mi szerettük volna.
Onnan kezdve csak a tankba tettünk benzint, így persze stressz volt (2x is) mikor nem találtunk időben kutat, főleg, hogy a mutató megviccelt már egyszer Kolozsváron.
A budapesti start reggelén nagyon hideg volt, de egyből melegem lett, mikor elfordítom a kulcsot ...s há nem indul. Nosza nekiugrok, kezdem szétszedni a karburátort, benzin van, szikra van, minden ok, s mégse megy. Már kezdett gyűlni a tömeg, mikor a Dákó (most nagyon rászolgált a nevére) végre bedurrant egy vastag füstcsíkkal mögötte.
Spanyolország déli csücskén olajutántöltés, a vákuumos előgyújtásszabályozó csövet levettem a jobb hozzáférhetőség érdekében, s elfelejtettem visszatenni. 40 km-el odébb jöttem rá, hogy a motor ettől táltosodott meg. Azóta is „előgyújtásszabályozza" a semmit, s köszöni, jól van.
Ma reggel kerékcsere, olajpótlás, megnézek ezt-azt, eredmény: a vadiúj elsőkerék csapágyak már kotyognak egy kicsit. Na mindegy, van tartalék.
Ja és a sivatagi éjszakázást a lemerült akkunak köszönhetjük, 2-es, 3-assal döcögni a corrugated piste-nek nevezett irgalmatlanul rázós, köves, homokos nyomon nem egy moziban levetített szafarival talál. A Dacia se bírta, mi se bírtuk, ott ragadtunk.
Lássuk mit tartogat Mauritánia, sanda gyanúnk szerint rövidesen vége lesz az aszfaltos száguldozásnak. (Ami másoknak nyilván döcögés, de ők is csodálkoznak, hogy még mindig velük vagyunk.)



Traducere:

2012. január 24
Supliment pentru iubitorii si pentru dusmanii masinilor:
Pana la Boujdour, am facut deja 7000 km, calculat de la ziua –4 ( cand am plecat de acasa de la Sandominicul Mare), la oradea am facut greseala ca am facut plinul cu benzina relativ proasta, inclusiv in canistre si cu ala ne-am dus, pana-n Italia. Nici nu a mers bine, cel putin nu asa cum ne-am fi asteptat.
Din Italia incolo, am pus benzina doar in rezervor, dar am avut emotii (de 2 ori), cand nu reuseam din timp sa gasim benzinarie, mai ales ca si indicatorul de nuvel, ne-o tras o data tzeapa, o data la Cluj.
In dimineata startului de la Budapesta, era foarte frig, dar brusc m-au trecut caldurile, cand dau la cheie si  nu are de gand sa porneasca. Ne-am apucat de ea, desfacem carburatoru, benzina este, scanteie este, totul pare ok, dar tot nu vrea sa porneasca. Deja incepuse sa se adune lumea cand Dacia , a inceput sa pufaie, scotand un nor gros de fum.
In sudul spaniei, am completat uleiul in motor, iar ca sa am un acces mai facil, am dat jos furtunasul de la avansul vacumatic si am uitat s-o pun inapoi. Dupa 40 de km mi-am dat seama ca de la aceasta, motorul si-a luat avant. De atunci avansul vacumatic este eliminat si finctioneaza foarte bine.
Azi dimineata am schimbat rotile, am completat uleiul, am  facut o mica  inspectie, iar rezultatul: rulmentii noi de la rotile din fata, au deja un mic joc. Dar nu-i problema, ca avem rezerve.
Noaptea in desert, am ramas fara curent din cauza bateriei descarcate, deoarece ne-am dus in viteza a doua sau a treia pe un drum foarte rau, acoperit cu pietris si cu macadam, ce ne amintea de filmele cu Safari. Nici dacia nu a rezistat si nici noi, acolo am ramas.
Sa vedem ce ne asteapta in Mauritania, ca avem presimtirea ca in curand se va termina asfaltul ( ce pentru altii este o chinuiala, dar si ei se mira ca inca ne aflam alaturi de ei) .


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

8. nap, 2012 január 21
2012. január 25. szerda, 14:38 | Írta: Csata Zsombor

Tegnapról egy sivatagi naplementét azért még megmutatunk:
27 sivatagi naplemente
Boujadourról, ahol az éjszaka megszálltunk, ordít, hogy egy csinált város, ha fentről ide pottyantottak volna, esküdtem volna rá, hogy diktatúra van és ez egy protokollváros. Széles, többsávos utak, nagy terek, impozáns esti világítás, ízlésesen tervezett, ám egyhangú téglaszínű kétszintes épületek. Az organikus építészetnek nyoma sincs. Amit furcsállok, az az, hogy ha már ilyen erőbedobással „gyarmatosítják" a helyet, a grandomán strucc és halszobrok helyett (melyeket a város bejáratánál és nagyobb tereken, körforgalmakban látni) miért nem marokkói hírességeket exponálnak.
28 a daci is itt parkol
Nem egy turistahely, de a fapados hotelekbe mind beférnek a Bamakósok (már aki ágyban akart aludni, a többi része a városon kívül táborozik). Az élet látványosan olcsóbb, de a Layounne-i kiadós halebéd után kihagyjuk az esti teveburgert. (Ami itt állítólag kivételesen jó. Majd visszafele, a sivatagon keresztül úgysem vezet más út).
Nem is egy kereskedőváros, de alkudni lehet, sőt, kell is, külföldieknek más árfolyamokon számolnak mindent: szálláson, vízen, péksüteményen spóroltunk egy harmadot az indulási árhoz (és kevésbé dörzsölt utastársainkhoz) képest. Általában működik, ha mosolyogva és a megfelelő introval csinálja az ember (ca va bien, comment ca va), ennél szofisztikáltabb rítusa nincs, de alapszabály, hogy a mogorvasággal nem sokra menni. TÜRELEM kell hozzá, mert minden lassan, nagyon lassan működik, mindenki ráér.
29 boujadour este
30 boujadour reggel
Reggel telepakoljuk a tankot olcsó benzinnel (itt úgy 60 eurócent, lejjebb minimum a duplája lesz. (Dízel még olcsóbb, ha valaki Afrikába készül autóval, ha teheti, dízellel jöjjön! Minimum negyedét meg lehet spórolni a költségeknek.)
Dél fele vesszük az irányt, elfelejtünk letérni az itinerben ajánlt cool hajóroncsok felé a tengerparton. Nem baj, majd visszafele. Dakhla lesz a következő város, ugyanaz a látvány, mint tegnap végig: sivatag, jobbra tőlünk az óceán. További 500 km-n keresztül. De mit nekünk az eddigi 7500 km után, lassan földrajzi fokokban számolunk. Közben tevékkel találkozunk az út közepén és társalgunk velük kicsit. Így:
31 tevekomm
A part pedig ilyen:
32 a part pedig ilyen menetiranyban
Úgy döntöttünk, hogy végül Dakhlába nem megyünk be, megállunk viszont a Ráktérítőnél, többen gyülekeztek, mi sem maradtunk le:
33 a rakteritonel
Végig a korábbi Dakar vonalán haladunk, be is megyünk kipróbálni, Villám Géza készít rólunk néhány marketinges fotót, immáron másodszor. A Daci ezt a próbát is állja. A táj egyre kopárabb ahogy haladunk a mauritán határ felé, néhány elkóborolt tevén kívül életnek nyoma nincs, „tiszta" homokdűnék csak el-elvétve akadnak (lejjebb lesz belőlük több). Ez az a táj, amit a helyiek hammadának neveznek. A nagy semmi, se elől, se hátul, semmilyen irányban. Tűz a nap, de nincs meleg, erős szélfúvás az óceán irányában. Magunkra haladunk további 250 kilométert Guerguarat felé, rádión üdvözöljük a mellettünk elhaladókat.
A kis Renault 4-essel is találkozunk, szimpatikus vajdaságiak vezetik:
34 renault 4
Az estét a terv szerint a határ marokkói részén töltjük, az út mellett sátrazunk. Amerikai négyes kerül elénk egy Land Roverrel, ez az egyik legvakmerőbb és legbulisabb társaság. A rangidős közülük most adta el jól menő vállalkozását egy nagyobb multicégnek, részvényei osztalékából kívánja a hátralevő éveit tengetni, négy fiát elindította a pályán, ettől kezdve utazgat a világban.


Traducere:


Ziua 8., 2012 ianuarie 21

O sa va aratam apusul de soare de ieri.
poza 27 Apus de soare in desert
Noaptea ne-am cazat la Boujadour, un oras despre care se vede ca a fost creat artificial. Daca as fi picat de sus aici, as fi jurat ca ma aflu intr-o dictatura si asta este un oras de protocol.
Drumuri late, cu mai multe benzi, piete mari, iluminat nocturn impozant, cladiri proiectate cu bun gust, dar monotone, de culiare caramizie. Nici urma de arhitectura organica.
Ce mi se pare ciudat, ca daca s-a facut o colonizare asa de fortata, atunci in locul statuilor grandomane simbolizand niste pesti si un strut (amplasate in sensurile giratorii, de la intrarea in oras)de ce nu au pus statui, ai personalitatilor marocane.
Poza 28. Si  Dacia aici parcheaza.
Nu-i un loc pentru turisti, dar in hotelurile primitive a incaput toata gasca Bamako (cel putin cei dornici sa doarme in pat, ca restul si-au facut tabara in afara orasului). Costurile de trai sunt vizibil mai ieftine aici, dar din cauza mesei imbelsugate de peste luata la Layounne, am sarit peste cina, care era burger de camila. (Se spune ca aici este chiar gustoasa. Oricum inapoi vom veni pe aceasi drum, ca alta nu exista prin desert).
Nu este un oras comercial, dar se poate negocia, chiar este indicat. Pentru straini, exista tarife separate: am economisit un sfert de pret cu cazarea, apa si cu prajiturile (in comparatie cu colegii care nu au abilitati dezvoltate de negociere). De obicei, trebuie sa zambesti, si sa bagi un text de introducere (ca va bien, comment ca va), mai sofisticat nu exista, dar regula de baza este  sa nu fii neprietenos, ca nu rezolvi numica. Trebuie sa ai RABDARE, deoarece aici totul este lent si functioneaza incet, nimeni nu se grabeste.
Poza 29 Boujadour seara.
Poza 30 Boujadour dimineata.
Dimineata umplem rezervorul cu benzina ieftina (in jur de 60 de eurocenti, mai spre sud va fi cel putin dublu). Motorina este si mai ieftina, daca  cineva planuieste sa vina in Africa, daca poate, sa vina ci masina diesel! Va economisi cel putin un sfert din cheltuieli.
Ne indreptam catre sud, dar uitam sa ne abatem catre epavele de vapoare de pe tarm, care ne-au fost semnalate in itinerar. Nu-i problema, ca le vizitam la intoarcere. Dakhla este urmatorul oras, aceasi peisaj ca si ieri, de –a lungul coastei, pe partea dreapta se afla oceanul. Asa este pe urmatoarele 500 km. Noi dupa cele 7500 km parcursi, in curand vom incepe sa calculam distanta in grade geografice, in loc de kilometrii. Intre timp ne intanim cu camilele de pe mijlocul drumului, si stam de vorba cu ele asa:
Poza 31. Camile
Tarmul arata asa:
Poza 32. Tarmul.
Decidem ca nu intram  in Dakhla, dar ne oprim la “Tropicul Racului”, acolo ne adunam mai multi, nici noi nu ne-am intarziat:
Poza 33. La Tropicul Racului.
Ne deplasam mai departe pe reaseul fostului raliu Paris-Dakar, intram pe traseu s-o probam si noi, iar colegul Villam Geza (cel cu Peugeot 504), ne face o sedinta foto de marketing, deja a doua oara. Dacia rezita si la aceasta proba. Peisajul este din ce in ce mai pustiu, cim ne apropiem de granita mauritana, in afara de cateva camile ratacite, nici urma desemne de viata, iar dune de nisip “curate” nu prea vezi ( dar vor fi destule, mai la sud). Acest pesisaj este denumit de localnici  “hammadá”. Un mare nimic, nici in fata, nici in spate, in nici o directie.
Este soare care arde intens, dar nu este cald, este un vant puternic catre ocean.
Parcurgem singuri, urmatoarele 250 km, catre Guerguarat, iar pe statie ai salutam, pe cei, care trec pe langa noi.
Ne-am intalnit si cu micul Renault 4, condusa de niste colegi simpatici din voivodina.
Poza 34. Renault 4
Seara o petrecem la granita, pe partea marocana, in cortul instalat pe marginea drumului. In fata noastra este un echipaj american format din 4 persoane, cu un Land Rover, un echipaj renumit despre soiritul de gasca si de aventura. Seful lor, acum si-a vandut afacerea profitabila, la un concern multinational, iar din dividende, vrea sa-si petreaca restul vietii, calatorand in jurul lumii, ca cei patru copii deja au plecat la casele lor.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Ziua 9

9. nap, 2012 január 22


9. nap, 2012 január 22
2012. január 25. szerda, 14:42 | Írta: Csata Zsombor

Így nézett ki a sor a reggeli átkelés előtt.
35 marokkoi hatar ebredeskor.
A határt minden este 6-kor lezárják és reggel 9-kor nyitják meg. Komótosan, egy nyugodt kávé után, nem sietik el. A szervezők spontán kineveznek önkéntesnek, mert beszélek franciául (az ő dolguk lett volna). Mire észbe kaptam, harmincöt útlevelet nyomtak a kezembe, hogy rendezzem a vámosokkal. Ezek meglepően joviálisak, viccelődnek az irodában, a fal tele van bűnözők robotképeivel: kérdik, nem-e ismerem valamelyiket. A jópofizásnak és a kivételezettségnek ára van: Dénesnek közben átkell mennie a kocsival a határon, engem pedig csak hosszabb rábeszélés után akarnak átengedni. Nincs baj, csak le kell futni a szokványos barátkozós tiszteletköröket. (ld. Előbb)
Ezután következik két kilométer senkiföldje, út nincs, csak autónyomok a homokon s a köveken keresztül, a felrobbant autóroncsok jelzik, hogy merre nem szabad menni. Mad Max típusú hely, a sokadik hatványon.
36 kep roncsokkal
Hogy merre kellene az aknamezőn át, azt csak intuícióval, mi nem vagyunk túl szerencsések, egy dombon felfele beragad a kocsi a homokba.
37 daci homokban a senkifoldjen
Dénes már kezdi leereszteni a gumikat, hogy valahogy átvergődjünk, mire szembejön velünk egy furgon, óvatosan bújnak elő belőle az emberek (első látásra illegális bevándorlóknak néztek ki, akik a marokkói zöldhatáron mennének át.) Hamar kiderült, hogy ők az ijedtebbek, haton vannak, két arab, négy fekete, végül segítenek, meglökjük a kocsit, átvergődik a homokos szakaszon, szaladok utána, nem nézek vissza... . Ötszáz méterre van a határ, már látjuk a többieket, megúsztuk.
38 a mauritan hatarnap
A mauritán határ meglepően békés, turisztikai reklámanyagot osztogatnak és szociológiai kérdőívet kell kitöltenünk (!). Az ügyintézés is gyorsan halad, a „petit cadeau"-k jól jönnek, de a leginspiráltabb ötlet az volt, hogy idomos hölgyutasokra bízták a társalgást a helyiekkel, így még simábban megy.
Határ után pihenő: a helyi kolbász és arab kenyér kitűnő társítás: még tart a hazai kajából, a domokosi szalonna is kemény valuta, tegnap komáromi almapálinkát adtak érte.
39 szekely kolbasz arab kenyer
40 utjelzo nouakchott
Közben utolérnek az amerikai barátaink: ők kijártak az aknamezőkre, leszedték a felrobbant kocsik rendszámait, így büszkélkedtek vele:
41 amerikai souvenir
Közben útunk az egyetlen mauritán vasúton halad át, vasércet szállítanak keletről a kikötőbe, szerencsések vagyunk, éppen átvonul egy szerelvény: azt mondják, hogy ez a leghosszabb a világon, több kilométer, most csak kb. ötszáz méter és két mozdony húzza.
Később portugál társaink mondják, hogy a vasút melletti úton azért veszélyes a ralizás, mert a vagonokból kihulló ércdarabok kivágják a kocsik kerekeit.
42 ercvonat
Mindenen túl, ha a mai naphoz szlogent kellene találni, akkor az az „R douze", Nouadibuo fele minden rendőr ezzel kezdi, ha megállít, közben elismerő bólogatással mustrálja a Dácsiánkat.
Tartunk a félszigetere befelé, Nouadibou tényleg egy kultúrsokk, csempész kikötőváros, véletlenül kikeveredünk a szélekre, improvizált focipálya mellett támadnak ránk a gyerekek, egy középkori figura fenyegetőzik, hogy itt nincs keresnivalónk, a fényképezőgépünket akarja lenyúlni. Gettó a javából, nagyobbrészt feketék, leírhatatlan a nyomor, még bádogra se futja, el sem tudom képzelni, hogy mi lehet itt nyáron, ötven fokban. Valahogy kiverekedjük magunkat a tengerpartra, keresünk egy másik visszautat, de nincs, várunk negyedórát, majd visszalopakodunk. Közben elmentek a gyerekek pályáról, viszonylag simán visszajutunk a főútra. Bamakós társainkkal megyünk tovább elhagyott hajóroncsot nézni. Nemcsak a roncs, hanem a tengerpart is látvány. A hajón úgy tűnik, hogy az utasításokat nem vették elég komolyan:
43 hajoroncs denessel
44. safety fiorst
Egy létrán mászunk fel a hajóra, kb a kétharmadáig, majd egy kötélhágcsón kell továbbmenni, amit azé a fekete figuráé, aki a másik végén pénzt kér a kalandért: három eurónyi összeget akar legombolni érte.
45 helyi kotelor ur
A hajó maga impozáns, benéztünk a motorházba, egy hengerfejet elcipelni is kellene két ember. Egyébként azért is jó felmászni a hajóra, mert jó a kilátás a partra.
46 a part meg en
Hajóroncs után sima országút (kemény ellenszéllel) egészen a mai bivouac-ig, ami dűnék árnyékéban van. Szoci autók mellé parkolunk, úgy tűnik mégis velük talál a szó a leginkább, lesátrazunk, vacsorára soha nem ettem ilyen jót zacskós levesből.
47 zacskos leves
Helyiek védik a tábort, két Toyotával járőröznek egész éjjel, a táborban a szokványos pálinkázás és nagyobbrészt hőbörgésbe átcsapó rudimentáris mecsergés folyik, mindenféle nyelveken, a zenét korábban letiltották a nagyobb feltűnés elkerülése végett. (Nem bánjuk: 80-as pop, ez a generáció van a leginkább itt) Egyébként a védelem 30 eurónkba került. Helyi árusok méregdrágán kínálnak kézműves portékákat.
Egy kis popfilozófia pesti fiúkkal a Star Wars apropóján, majd az esti tűznél a portugáloktól megtudjuk, hogy Mauritánia márpedig nem egy olyan veszélyes hely, ahogy hírlik, és hogy a Dakar sem a közbiztonság miatt kerüli el Afrikát, hanem mert a versenyt szponzoráló francia olajvállalattól (a Totaltól) megvonták a privilégiumokat a mauritán piacon.

Traducere:


Ziua 9, 2012 ianuarie 22
2012. január 25. szerda, 14:42 | Írta: Csata Zsombor

Asa arata coada dimineata inainte de trecerea granitei
Poza 35. Granita marocana, cand ne-am trezit
Granita este inchisa in fiecare seara, la ora 6 si a doua zi dimineatala ora 9 se redeschide, dupa ce vamesi  beau incet cafeaua, nu se grabesc. Organizatorii m-au ales ca voluntar, deoarece vorbesc franceza (ar fi fost datoria lor). Pana m-am desteptat, m-am trezit cu 35 de pasapoarte in mana, pe care trebuia sa le rezolv la vama. In birou, vamesii sunt foarte joviali, si glumeti, peretii sunt plini ci pozele infractorilor: ma intreaba daca nu-i cunosc pe careva. Jovialitatea are pretul ei: Denes trece intre timp cu masina peste granita, iar pe mine ma lasa cu greu sa plec. Nu este problema, doar trebuie parcursa ritualul obisnuit de imprietenire (vezi ziua precedenta)
Dupa asta, urmeaza 2 km de teritoriu neutru, drum nu este, doar urme de masini in nisip si pe pietre, iar epabele de masini explodate ne arata, pe unde nu avem voie sa mergem. Este o locatie de gen Mad Max la patrat.
Poza 36. Epave explodate.
trebuie sa ai intuitie, ca sa te orientezi pe terenul minat, noi avem ghinion, si pe o panta in sus, ramanem impotmoliti in nisip.
Poza 37. Dacia in nisip, pe teritoriul neutru.
Denes deja incepuse sa lase din presiunea cauciucurilor, ca sa ne scoatem din belea, cand din sens opus vine o furgoneta, oameii se dau jos din ea cu multa precautie ( la prima vedere pareau niste imigranti ilegali, care vroiau sa treaca in maroc). Sunt speriati, sunt sase, doi arabi si 4 negrii, pe la urma ne ajuta si impingem masina, care trece peste portiunea cu nisip, eu fug dupa ea, nu ma uit inapoi... la 500 m este granita, deja ai vedem pe cailalti, am scapat.
Poza 38. Granita mauritana
Granita mauritana este surprinzator de pasnica, primim prospecte turistice, si trebuie sa completam un sondaj sociologic (!).
Rezolvarea actelor decurge usor, darurile “petit cadeau" sunt binevenite, dar ideea buna era ca au fost trimise colegele sa rezolve treburile, asa ca merge treaba si mai usor. 
Dupa granita odihna: carnatii de acasa este o combinatie cu painea araba: Inca avem din mancarea de acasa, iar slanina de la Domokos, este valuta forte, ieri am facut schimb cu palinca de pere de la komarom.
Poza. 39. Carnatul secuiesc si painea araba.
Poza. 40. Marcaj rutier spre Nouakchott.
Intre timp, ne ajung in urma prietenii americani: ei s-au plimbat pe terenul minat, si au cules numerele de inmatriculare, de pe masinile explodate, iar acima se mandresc cu captura lor:
Poza.  41. Suvenir american.
Apoi ne intersectam cu singura linie de cale ferata, din Mauritania, pe care se transporta minereu de fier, dinspre minele din est, catre port.
Avem noroc, chiar trece un tren: se spune ca aceste sunt cele mai lungi trenuri dun lume, lungi de mai multi km, acuma are doar in jur de 500m si este tractat de doua locumotive.
Ulterior, colegii portugali, ne avertizeaza, ca pe drumul de langa calea ferata este riscant sa faci raliu, ca bucatile de minereu, cazute din vagoane, pot taia cauciucurile masinilor.
Poza 42. trenul cu minereu.
Trecand peste toate, daca ar trebui sa alegem un slogan pentru ziua de azi, acea ar fi “R douze” (R12), iar catre Nouadibuo, orice politist care ne opreste, incepe cu aceasta fraza, in timp ce da din cap cu admiratie, in timp ce se uita la Dacia noastra.
Ne indreptam catre interiorul peninsulei. Nouadibuo este un socc cultural, este un oras port ai contrabandistilor, din greseala nimerim la periferie, iar langa un teren de fotbal improvizat, ne invadeaza copii, in timp ce apare un personaj dun evul mediu, care ne ameninta, ca nu avem ce cauta acolo, si vrea sa ne confiste aparatul foto. Este un adevarat ghetou, in mare parte locuita de negrii, saracie crunta, de nedescris, nu au nici macar bani de table, (pt acoperit baracile), este inimaginabil, ce se petrece aici vara, cand sunt 50 de grade. Cumva reusim sa scapam si ajungem la malul marii, apoi incercam sa cautam un alt drum inapoi, dar nu este, asteptam o jumatate de ora, apoi ne incumetam inapoi. Intre timp, copii au plecat de la terenul de fotbal, si reusim sa ajungem, relativ usor inapoi pe drumul principal. Impreuna cu ceilalti colegi de raliu mergem mai departe sa vedem o epava de vapor parasita. Nu numai epava este pitoreasca, ci si tarmul.
Se pare ca pe vapor, nu au fost respectate instructiunile:
Poza 43. Epava de vas si Denes.
Poza 44. Safety First
Ne urcam pe vapor, pe o scara, pana in jur la 2/3 din inaltime, apoi pe o scara din franghie mai sus, care este a unui tip negru, care ne cere bani pentru aceasta aventura: Vrea o suma echivalenta cu 3 euro.
Poza 45. Paznicul local, al scarii.
Vaporul este impozant, ne-am uitat in compartimentul motor, ar trebui doua persoane, care sa ridice o chiulasa. Merita urcat pe vapor, ca ofera o priveliste frumoasa catre tarm.
Poza 46. Tarmul si eu.
Dupa epava, mergem pe un drum asfaltat, neted (cu vant puternic din fata), pana la Bivouac, care se afla in umbra dunelor de nisip. Ne parcam in jurul masinilor socialiste, ca se para ca cel mai bine ne intelegem cu ei, instalam cortul, niciodata nu am mancat o supa din plic, asa de gustoasa.
Poza 47. Supa din plic.
Localnicii pazesc tabara, cu doua Toyote patruleaza toata noaptea. In tabara se bea palinca, ca de obicei si se discuta in toate limbile posibile, muzica este interzisa, ca sa nu atragem si mai mult atentia. (Nu regretam:in mare parte este prezenta generatoa pop, ai anilor ‘80).
Paza a costat 30 de euro. Comerciantii locali ne ofera suveniruri manufactuate, la preturi foarte piperate.
Apoi urmeaza un pic de filozofie pop, cu baietii din Budapesta, pe tema Star Wars, apoi langa focul de tabara, aflam de la colegii portugali, ca de fapt Mauritania nici nu este un loc asa de periculos, pe cat se crede, si de fapt cei cu Dakarul nu din cauza periculozitatii evita aceasta zona a africii, ci din cauza firma Total, care sponsoriza competitia, nu mai are vechile privilegii, pe piata mauritana.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

10. nap, 2012 január 22

2012. január 25. szerda, 14:43 | Írta: Csata Zsombor
Reggel kiszélesedett szoci csapattal indulunk neki a fővárosnak (Daci, Skoda, Lada, Renault 4-es, gyomaendrődi mikorbuszok és egy lelkes szlovén). Útközben megállunk egy erőpróbára a sivatag közepén, gyorsulásverseny kb. 200 méteren, a Dacink jött ki nyertesen!
48 daci versenykep
Ezután konvojban haladunk a főváros felé, a ma éjszakai táborozásra kijelölt partot kénytelenek vagyunk kihagyni: a homokon nem tud átmenni a kétkerekűnk. Pedig a tengerparti autózásnál állítólag nincs maradandóbb élmény a futamon. Majd jövőre...




Ziua 10. 2012 ianuarie 22

Dimineata, am pornit catre capitala cu gasca mare socialista (Dacia, Skoda, Lada, Renault4, microbuzele de la gyomaendrod, si un sloven). Pe drum ne-am oprit pentru o proba de forta in mijlocul  desertului, proba de acceleratie pe distanta de 200 m, unde Dacia a reiesit castigatoare!
Poza 48. Aliniati pentru cursa
Dupa asta ne-am ondreptat cu tot convoiul, catre capitala suntem nevoiti  ca sasarim peste tabara de azi, de pe plaja (b2 beach), pentru ca nu se poate intra acolo cu masini cu tractiune pe o singura punte.
De si unii afirma ca rea mai mare satisfactie este condusul de pe plaja. Anul viitor...


Completari:


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Ziua 11:

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Ziua 12:

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Ziua 13:

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Ziua 14:

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Ziua 15:

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Ziua 16: Sosirea:

(O sa incerc sa le traduc zilele astea, cand voi avea timp)


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Intoarcerea catre casa:

Ziua 17:


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Ziua 18:

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Denes, a fost avansat azi in functia onorifica de "Moderator-corespondent-transafrican"!
El va continua acest topic in care ne-a promis ca ne va povesti peripetiile africane!     


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la