CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Thedark15 Profile
Femeie
24 ani
Bacau
cauta Barbat
24 - 46 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Consum Dacia 1310 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928
DFaciana mi-a fácut azi prima surprizá putin cam ....negativá.
Am consumat un rezervor de benziná 98,si am constatat stupefiat cá a iesit la ), = litri la sutá de km.
Intreb colegii care detin Dacia de ani de zile dacá acest consum este normal ptr un break de 89 cu doar 70 mii kilometri in motor?
Mie mi se pare putin cam mult, avánd in vedere faptul cá Citroenul DS de 2200 cmc, consumá tot atát.
Este consum in exclusivitate in oras, si doar scurt timp dupá pornire a fost actionat socul.  


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
In nici un caz nu ar trebui sa trecaca de 8l/100 km cu motor de 1300!
Vezi membrana la pompa de benzina, vezi nivelul de ulei din baie si verifica nivelul de benzina in carburator, si vezi sa nu fie vreo conducta de  benzina fisurata sau mancata, in special, vezi conducta de retur si cele doua furtune mici de dedesubt care leaga rezervorul de conducta metalica.
De multe ori am vazut cotul ala mic de retur, sub rezervor imbatranit, iar in timpul mersului picura benzina pe drum, apoi proprietarul se mira ca a disparut benzina, fara explicatie in timpul mersului.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
om_bland
Membru Senior

Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 915
6,5% - 7% cu  termo-cupla in  loc de  paleta aia la pompa de apa ( la drum intins  mers constant)  7%- 7,5% cu  paleta la pompa de apa  la drum intins, mers constant vara) . Iarna in  oras consuma si 10 % benzina .

Referitor la consumul masinii cu termo-cupla  nu am vazut cu ochii mei , doar din spusele lu` taica-meu... acum nu stiu daca m-a pacalit sau nu el .

Cat despre consumul cu paleta aia de plastic pe pompa de apa , l-am  vazut eu

Pe  30 Km parcursi din fatza  blocului pana la  tara , cu  1 bidon de 2,5 L am ajuns la tara, ramanand pe  fundul  bidonului  benzina de 2 degete aproximativ .


pus acum 13 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1025
Cred ca trebuie sa verifici platinile avansul ...si astea conteaza mult , nici bujiile nu sint de neglijat...cu uzura motorului cum stai ...da multe gaze in baie ? am avut si eu un break din 89 si am avut  multe probleme cu el

Modificat de mihaai (acum 13 ani)


_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Mai exact, cat este consumul ? Ca nu se vede ( probabil din cauza tastaturii), decat ),   , cert e ca e un consum din doua cifre
Dat fiind faptul ca e iarna afara, vorbim despre un break, care are rapoarte scurte, gabaritul mai mare, probabil ca pana la valoarea de 12 l/100 e justificata treaba. In special daca vorbim de distante scurte, cu multe porniri/opriri, ca atunci motorul nu isi atinge temperatura optima de functionare la care frecarile sunt mici, uzura mica.
Daca consumul e mare din alte cauze,  eu as verifica traseul de alimentare, si carburatorul (nivelul de benzina din CNC, cuiul pontou, jicloarele, membrana de la sprit-pompa).


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1025
Vroia sa spuna 9 %, daca te uiti atent pe tasiera deasupra cifrei 9 este paranteza spre dreapta

Modificat de mihaai (acum 13 ani)


_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
Cu motor de 1300, nu are sa consume peste 8-8,5l /100 km.
La a mea cam 8 l consuma acuma iarna, iar vara cam 7,5 si umblu preponderent in oras.
Depinde si de jiglere. Ce marime au?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1025
Eu cu jigleoare micsorate cu aprinderea reglata cu testerul electronic platina si condensatorul schimbat filtrul curatat am ajuns la 6% la drum lung

_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 13 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928
Multumesc muzlt de tot, acum am revenit, si am vázut ráspunsurile colegilor mai experimentati in Dacie !
Mersi ptr sfaturi, am sá verific pe-ndelete toate lucrurile.
Am luat de la maazin la Oradea aprinderea aceea de Tg.Mures, varianta cu platina, am s-o montez pe masiná conform indicatiilor din prospect.
Masina consumá 9, 5 litri la sutá, folositá in exclusivitate in comuná si drumurile adiacente in razá de 20 km de domiciliu, drum preponderent de pámánt (inghetat ca betonul ).
Am sá verific si returul,desi masina stá in garaj uscat (neiincálzit )si nu vád absolut nici o patá, nu simt miros de benziná nici in masiná nici in garaj.
Ceea ce cred cá dá de gándit este cá socul nu tre actionat mai mult de jumat de minut, chiar sub zero grade, apoi impins inapoi la sfert de cursá, iar dupá alte 2 minute, masina merge frumos la relanti, si demareazá bine doar cu acceleratie si socul impins inapoi la zero.S-ar putea sá am surprize cu nivelul din carburator.
Dupá reglarea aprinderii cu jucária electronicá, pun bujiile noi (le-am luat de o luná dar graba ... )si am sá verific si nivelul de benziná din carbuartor...
Vá voi tine la curent.Mersi incá o datá ptr ajutor TUTUROR COLEGILOR DACIOTI !
O seará plácutá   

Modificat de cv2adi (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
Verifica si tipul de carburator! Nu cumva sa ai pe ea carburator de 1400!

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928
Am sá fotografiez si nenorocitu ála de carburator si-l postez aci sá-l vedeti....sá vá dati cu párerea ce naiba tip o fii.
Cá nici motoru nu stiu dacá-i de 1400 sau 1300 ????cá nu mai scrie nimica pe plácuta aia de pe blocul motor, vopseaua s-a dus...  


pus acum 13 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928
Iatá carburatorul : Tip Carfil-Brasov-.32IRMA, seria 284896 .
Nu stiu dacá pe baza acestor date se poate concluziona dacá este de 1400 sau 1300 ?
Mi se pare dubios cantitatea de ulei depusá in jurul garniturii prezoanelor de prindere pe bloc, si in partea opusá , la garnitura capacului si corpul carburatorului ...????!!!!

consum dacia 1310 iatá tip seria 284896 .nu stiu dacá baza acestor date poate dacá este 1400 sau

32.5KB

Modificat de cv2adi (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928
tot

consum dacia 1310 tot

34.7KB


pus acum 13 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928
tot

consum dacia 1310 tot

30.5KB


pus acum 13 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928
si

consum dacia 1310

33.5KB


pus acum 13 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928
si

consum dacia 1310

46.5KB


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306

cv2adi a scris:

Iatá carburatorul : Tip Carfil-Brasov-.32IRMA, seria 284896 .
Nu stiu dacá pe baza acestor date se poate concluziona dacá este de 1400 sau 1300 ?
Mi se pare dubios cantitatea de ulei depusá in jurul garniturii prezoanelor de prindere pe bloc, si in partea opusá , la garnitura capacului si corpul carburatorului ...????!!!!

Este de 1300, dar i-ar prinde bine o baie de vreo 2 zile, intr-o galeata plina de diluant!
Si sa vezi dimensiunea jigloarelor.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928

Misu de Cluj a scris:


cv2adi a scris:

Iatá carburatorul : Tip Carfil-Brasov-.32IRMA, seria 284896 .
Nu stiu dacá pe baza acestor date se poate concluziona dacá este de 1400 sau 1300 ?
Mi se pare dubios cantitatea de ulei depusá in jurul garniturii prezoanelor de prindere pe bloc, si in partea opusá , la garnitura capacului si corpul carburatorului ...????!!!!

Este de 1300, dar i-ar prinde bine o baie de vreo 2 zile, intr-o galeata plina de diluant!
Si sa vezi dimensiunea jigloarelor.

      Mersi Mishu....o sá-i fac o baie in benziná, diluant, detartrant si apoi o curát cu spray de curátat fráne-WURTH.sá-i placá .  


pus acum 13 ani
   
doktor4carz
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 367
...

Modificat de doktor4carz (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928

doktor4carz a scris:

...şi poate îi refaci şi nivelul în camera de nivel constant, ca să meargă precum maşina...

Da, exact , am uitat sá specific in taxt, dar se subántelege, din moment ce desfac carburatorul ptr curátat, la asamblare voi verifica nivelul, bineánteles.
Multumesc Colega !


pus acum 13 ani
   
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 542
Nu este rau de verificat si returul pompei de benzina in cadrul verificarilor efectuate. Chiar daca furtunul nu este fisurat, asa dupa cum presupune Misu, este posibil ca orificiul de mici dimensiuni al tevii de retur benzina (ce pleaca din pompa) sa fie obturat total sau doar partial, in regim permanent sau nepermanent. Am avut situatia asta si desi datorita dimensiunii reduse a orificiului se poate crede ca nu reprezinta o descarcare importanta a coloanei de benzina, obturarea a determinat cresterea consumului. Spor la treaba.

pus acum 13 ani
   
doktor4carz
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 367
...

Modificat de doktor4carz (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
Maimuta.Galbena
Membru Senior

Din: Bacau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 223
Salut.Eu iti zic din prima ca nu sunt mecanic, si sincer habar nam cum sa numesc piesa ce sa cureti. Totusi, din experienta cu dacia proprie, fa cum ti-au sugerat alti colegi de forum, da jos carburatoru, desfa-l de tot, (ai grija sa tii minte sal faci si la loc) il cureti bine cu benzina si cand il faci la loc, schimba-i si garniturile de etansare, si poti schimba si suruburile cu care este prins de suport (a nu se intelege suruburile de aer, relanti sau mai stiu io cei peacolo). Daca nu se mai gasesc kituri de carburatoare, fa-ti singur garniturile din klingherit, si le montezi noi. Poate fi o problema, caci in mod normal nu ar avea voie sa fie asa afumat (maro-ul ala de pe el). Il pui inapoi, il reglezi ca la carte, si mai poti face unele verificari, cum ar fi sa incepi de la pompa cu cama (nu cunosc denumirea profesionala) sa o desfaci, caci si acolo se aduna impuritati din rezervor, in sitele ei (am gasit o jumate de albina/viespe sau ce era). Eu imi inveleam toate furtunele din compartimentul motor ce aveau circulatie de benzina cu burete, daca stii, deala de se pune pe cadru la bicicleta, sau manerele de ghidoane, sa nu mi se mai faca dopuri de gheata pe sistem. Ajuta mult la ajungerea temperaturii optime de functionare a motorului si un banal carton ceti acopera radiatorul in fata...acum iarna; poti verifica si termostatul, poate nu deblocheaza la timp...sunt multe. Oricum, cate bordeie atatea obiceie, si de aceea nui bine prea multe guri care-si dau cu parerea, acum, sper ca macar unele  dintre sfaturile noastre te vor ajuta. Nu cred ca ajuta mult varianta cu asteptatul sa se incalzeasca motorul, mai ales ca ai mentionat ca faci drumuri scurte... Acum trebuie sa fii pregatit ca pe vremea asta, atata sa consume el normal, nar fi ceva neobisnuit. Eu, spre exemplu, acum am un fiat punto mk1, din 97' , motor 1.2 8v, si imi consuma, doar urban, 9 litri la suta, cu drumuri ca ale tale, scurte si reci. Greu, dar asta avem, cu asta defilam.
   Sper doar sa nu ma criticati prea tare, unii dintre cunoscatori, asa cum am patit-o, si asa cum am mai zis, vorbesc din experienta, nu din reviste de mecanica. Numai bine, si tine-ne la curent. 


_______________________________________
Visul meu e sa-mi indeplinesc toate visele si sa-mi ramana destui ani sa ma pot bucura de ele.

pus acum 13 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 14928
Da, multumesc, cu cát mai multe sfaturi , cu atát mai bine, fiindcá experientele celorlalti te pune direct pe fir, nu mai trebuie sá-ti bati capul unde anume ar mai trebui gásite bube .... deci nicidecum nu te critic ci multumesc ptr sfaturi din experienta
Cu multumiri tuturor.  


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
Da, adevarat! Sa verifici si flansa aia de aliminiu, prin care se circula lichidul de racire, de sub carburator, ca se intampla sa fie infundata.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la