Heavy D.
Membru nou
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 14
|
|
Buna seara !
Ca sa mai lamurim din chestiile tehnice, mai adaug niste informatii.
- cifra 455 semnifică capacitatea cilindrică a motorului, exprimată in cubic inches (țoli cubi). Adică circa 7500 centimetri cubi, in limbaj mai comun. Non SD inseamna ca motorul nu este versiunea Super Duty (290CP pe hartie), ci doar HO (High Output) clasic. Ideea este ca americanii au fentat putin cifrele din motive de asigurari. Un SD pus pe dyno a scos 371CP in versiunea stock, iar un HO, cum are masina de care vorbim, 360CP. Ah, da, si circa 680Nm.
- carburator 4-barrel inseamnă că are patru camere, Holley este producătorul, 3310 este modelul.
- distribuitor Hall efect pointless inseamna distribuitor fara platini, efect Hall. Adica, in distribuitor exista un magnet permanent fix si in fata lui un semiconductor Hall. In rotație, pe axul distribuitorului se afla un tambur cu o succesiune de ferestre (creneluri). Opt, in cazul unui motor cu opt cilindri. De cate ori semiconductorul si magnetul fix se "vad" prin fereastra, de atatea ori se intamplă scanteia la cilindrul care trebuie. Ordinea de aprindere este 1-8-4-3-6-5-7-2, in caz ca se intreaba cineva. Si Mallory este un nume mare in electrica auto. Daca doriti mai multe amanunte pe partea de Hall, aveti aici link:
- bobina stock stie de circa 18000V. Cineva bine intentionat, inaintea mea, a pus o bobină de 54000V de la Accel (producător cu acelasi renume ca si Mallory). In mod normal, asa ceva isi are rostul la compresii mari si benzina de octan pervers, catre 100 sau ușor peste. Raportul de compresie al motorului stock este de 8.17:1. Nu stiu inca ce si cum s-a mai facut la motor, ca nici chiulasele nu par alea cu care a venit masina de la mama ei. Dar mai vedem, ca daca nu-s alea, ci altele, poate s-a lucrat si la volumul camerei de ardere, la compresie, etc... Si atunci nu vorbim de 250CP, ci de alte cifre.
- fisele de bujii au invelis siliconic, iar non-solid wire inseamna ca virgula conductorul din interior nu este solid/brut, ci lițat. Cele solide sunt de obicei cu grafit, si nu prea pot fi masurate cu Ohm-metrul... Si nu trebuie sa pui mana pe fise daca esti ud si/sau neizolat electric fata de masa, mai ales cu bobina de 54000V. Been there, done that...
- Punte spate GM 10 Bolt inseamna ca are 10 suruburi la capacul diferentialului. Este un stil american de a cataloga puntile produse de grupul GM. De asemenea, catalogarea se mai face uneori si dupa diametrul coroanei diferentialului. Powertrax Lockright este un diferential mai special. Elimina complet pinioanele planetare si satelite, se va folosi in continuare doar axul satelitilor plus ce vine in kit-ul Powertrax. Adica asta:
Si in stare montata, arata asa:
Practic, este un diferential auto-deblocant, daca nu are sarcina pe el. Adica mai niciodata nu deblocheaza...
- cutia automata Turbo Hydramatic TH400 are trei trepte inainte si una inapoi. Cutie clasica, cu convertor de cuplu. Stage II la kit-ul de refacere a insemnat un set de componente de calitate deosebita, ambreiajele, benzile de franare, etc. Cica ar duce 1200CP si 2000Nm, daca va fi cazul... De verificat in practica, mai greu, dar este cea mai reusita cutie automata americana. Si poate fi convertita la full-manual, daca se schimba blocul de supape. Binenteles, un nume mare in cutii este si Allison, dar asta e alta poveste...
- header inseamna acel "saxofon" sau galeria de evacuare, partea care vine in contact cu chiulasa. Unii mai numesc treaba asta "chestia aia cu șerpișori". No comment...
- transmission temperature gauge = ceas temperatura transmisie. Extrem de util cand ai cutie automata. Sonda se monteaza in baia de ulei a cutiei, si este de preferat ca temperatura in cauza sa nu treaca de 70 - 80ºC. Pentru asta s-au inventat radiatoarele de aluminiu si ventilatoarele electrice, cu termocupla sau la buton...
- kit-ul de conversie pe relee pentru faruri este necesar deoarece măgarii de americani au lucrat fără relee, tot curentul fiind trecut prin intrerupătorul de lumini. La fosila mea, instalatia electrica este pe sectiune de 4mm patrati, deci nu ar fi grav, dar la Jeep, care-i din 1989, e o catastrofa...
- switch low beam/high beam = comutator faza scurta/faza lunga. Se afla la piciorul stang, acolo unde primele modele de Dacii aveau sprițuitoarea de parbriz. In cazul meu, a trebuit unul nou, pentru ca cel vechi nu-și mai facea treaba bine.
- Holley 4150 Double Pumper 750 cfm este un carburator mai destept, tot patru camere, lucreaza cu doua pompe de alimentare. Cifra 750 reprezinta debitul maxim de aer pe care-l poate lăsa carburatorul să intre in motor, iar unitatea de măsură este cubic feet per minute, adica picioare cubice pe minut.
- pressure gauge la carburator = ceas presiune benzina, in imediata apropiere a carburatorului, chiar pe conducta care aduce benzina.
- set de gauges = set de ceasuri de bord (vitezometru/turometru, presiune/temperatura ulei, temperatura apa, ampermetru, tanc, EGT = ceas temperatura gaze evacuare, etc.). Pentru cei interesati, monitorizarea EGT (exhaust gas temperature) este foarte importanta, poate chiar mai important decat cea a temperaturii apei. Si asta pentru ca arata clar ce se intampla in capul pistonului, cat este de cald acolo, daca amestecul carburant este OK, etc. Exista si ceas pentru monitorizarea amestecului stoechiometric, daca se doreste asta.
- transmission shifter = levierul de comandă al cutiei de viteze. La automatele old-school, de la levier pana la cutie exista un cablu care trage de timoneria selectorului de viteze. Vreau alt levier, cu consola lui cu tot, ca sa am loc acolo de diverse switch-uri de comanda. Adica așa:
- MSD 6AL = aprindere electronica care știe sa dea mai multe scantei de mare energie per ciclu motor. MSD este producatorul, nume mare, ca si Mallory si Accel.
- MSD timing controller = dispozitiv electronic de variat avansul aprinderii, din potentiometru, in cabina. Permite +/- 12º fata de pozitia de referinta a distribuitorului, care nu va fi miscat de la locul lui. Astfel se poate compensa o benzina de rahat, poti ajuta pornirea, poti optimiza mersul motorului in functie de sarcina de moment, daca aceasta este de durata.
- MSD rev controller - limitator de turație, la potențiometru, din cabină, taie scanteia random la cilindri, astfel incat motorul nu va putea urca in turație mai mult de un prag stabilit. Că poate conduce si nevasta, si ți-e draga...
Timing controller-ul și rev controller-ul se infig in aprinderea electronica MSD 6AL, lucrează mană in mană cu aceasta.
Daca sunt intrebări, sunt pe aproape.
Stima,
Dragos
Modificat de Heavy D. (acum 12 ani)
|
|