CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
CosminaCSM Profile
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 39 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / File de istorie / Dacia 1300 diesel Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Imi cer scuze daca a mai fost postat...

Pe la inceputul anilor '80 s-a realizat un prototip de Dacia diesel, motorul fiind derivat din cel pe benzina. Prototipul a fost realizat la Brasov, deci nu era al uzinei.
Imi aduc aminte de un articol in revista Autoturism despre "Dacia 1300 diesel"
Ulterior cand eram in facultate (prin anii 2000-2002), sub un sopron am descoperit o Dacia 1300 uitata de lume. Intr-o zi curios am deschis capota si surpriza :"Dacia 1300 diesel" 
Am intrebat pe unul din profesori de masina respectiva si am aflat ca prototipul a fost si testat multe mii de km. Motorul era intradevar derivat din cel de 1300 insa cu alta chiulasa iar pistoanele, bielele, arborele cotit erau toate intarite
Din pacate masina nu mai este acolo (in curtea facultatii de mecanica din Brasov). Visez ca nu a fost tocata....poate mai stie cineva ceva ?

Modificat de jgr1001 (acum 12 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 12 ani
   
norbertke
Membru Senior

Din: Targu Secuiesc
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 230
Ai  facut   facultatea  le  Universitatea Transilvania ?

pus acum 12 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Da

_______________________________________
diverse cazane

pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Nu era Dacia 1300, ci 1310!
Era expusa la TIB 83 (Targul International Bucuresti 1983) ca si prototip.
Se numea Dacia 1310 TDE.
Am undeva o poza cu masina, era de culoare visinie.
O sa caut poza. Parca din "Almanah Auto 84" am scanat poza.
Este posibil, ca sa fi existat, mai multe exemplare!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Io asa imi aduc aminte de masina din curtea facultatii: 1300, portocalie...nu pot sa zic ca sunt 100% sigur. Incerc sa caut si eu niste poze
Poate ca au existat ambele variante

Modificat de jgr1001 (acum 12 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 12 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Eu in revista Autoturism am citit despre un 1300 diesel, rosu/portocaliu. Titul articolului era "Am condus dacia 1300 Diesel" sau ceva asemanator. A existat si D1310, dar acel prototip avea motor turbodiesel paremi-se. 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 12 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Da, ce am vazut eu era diesel aspirat 

_______________________________________
diverse cazane

pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
O sa pun pozele, numai sa le caut

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

knx a scris:

Eu in revista Autoturism am citit despre un 1300 diesel, rosu/portocaliu. Titul articolului era "Am condus dacia 1300 Diesel" sau ceva asemanator. A existat si D1310, dar acel prototip avea motor turbodiesel paremi-se. 

In ce an si in ce numar? Nu este intre revistele puse de colegul trabantist?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Una din revistele Autoturism intre '80-'82...nu pot sa fiu mai precis
Stiu ca o am acasa la Fagaras


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 12 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
   
Revista autoturism nr 7 din 1980


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 12 ani
   
norbertke
Membru Senior

Din: Targu Secuiesc
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 230

jgr1001 a scris:

Da

  eu  am  inceput  acolo   facultatea  acum  4  ani  si  nam   vazut  nici  o  dacie era 3  tractoare din  care  2 au  fost  taiat  pe   bucati  si  un  aro  acum  mai  e  un  tractor  vechi  la  curte si  un  prototip  roman  cu  motor  pe  benzina


pus acum 12 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
Au fost cateva, dar cea de la Brasov era intr-adevar, portocalie. Motorul era aspirat, de 1400 cmc. Din cate mi-aduc aminte, de documentatia de omologare s-a ocupat dl. prof. Bobescu. De la Domnia sa am avut multe de invatat, un tip remarcabil.

_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 12 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

knx a scris:

http://www.imagebam.com/image/9ee86e115992034     
Revista autoturism nr 7 din 1980


Asta e! Merci! 


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 12 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Articolul este in spiritul propagandei comuniste si contine ca de obicei mici exagerari.
Faza cu 65km/ora in a 2-a si vreo 80 in a 3-a      poate la Passat TDI cu chip      ... si asta din doar putin peste 38 de cai . Probabil vreo 50 maximum


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 12 ani
   
vwtyp3variant
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591

marcu1 a scris:


Faza cu 65km/ora in a 2-a si vreo 80 in a 3-a      poate la Passat TDI cu chip      ... si asta din doar putin peste 38 de cai . Probabil vreo 50 maximum

da nenea....ce ii asa mare filosofie, sa mergi cu 65 in a -2 sau cu 80 in a 3-a???
nu ai nevoie "passat cu chip(s)" pt asa ceva


_______________________________________
"M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi

pus acum 12 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881

marcu1 a scris:

Articolul este in spiritul propagandei comuniste si contine ca de obicei mici exagerari.
Faza cu 65km/ora in a 2-a si vreo 80 in a 3-a      poate la Passat TDI cu chip      ... si asta din doar putin peste 38 de cai . Probabil vreo 50 maximum

Nu iti place dieselu?te inteleg.
Te astept la Dej sa te dau cu un Oltean dopat care poate merge linistit in a 2a si cu 80km/h oricand la orice ora.


pus acum 12 ani
   
jpg1302
Membru Senior

Din: MS
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 884

Alex a scris:


marcu1 a scris:

Articolul este in spiritul propagandei comuniste si contine ca de obicei mici exagerari.
Faza cu 65km/ora in a 2-a si vreo 80 in a 3-a      poate la Passat TDI cu chip      ... si asta din doar putin peste 38 de cai . Probabil vreo 50 maximum

Nu iti place dieselu?te inteleg.
Te astept la Dej sa te dau cu un Oltean dopat care poate merge linistit in a 2a si cu 80km/h oricand la orice ora.

Ti ai luat permisul?

Modificat de jpg1302 (acum 12 ani)


_______________________________________
„What the individual can do is to give a fine example, and to have the courage to uphold ethical values ... in a society of cynics„
Albert Einstein.

pus acum 12 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442

vwtyp3variant a scris:


marcu1 a scris:


Faza cu 65km/ora in a 2-a si vreo 80 in a 3-a      poate la Passat TDI cu chip      ... si asta din doar putin peste 38 de cai . Probabil vreo 50 maximum

da nenea....ce ii asa mare filosofie, sa mergi cu 65 in a -2 sau cu 80 in a 3-a???
nu ai nevoie "passat cu chip(s)" pt asa ceva



..   cu diesel din anul 80-81 cu 65km/ora in a 2-a ??!


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 12 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Hai sa zicem ca motorul se duce in 4500 rpm. Cea ce e normal si pt un diesel din anii 80. Amandoua dieselurile mele din vremea ai ajung in turele alea! Si nici una nu are chip tuning! 

  65 km/h la 4500 rpm => 14.44 km/h la 1000 rpm in tr 2
  80 km/h la 4500 rpm => 17.77 km/h la 1000 rpm in tr 3
125 km/h la 4500 rpm => 27.77 km/h la 1000 rpm in tr 4

Acum sa posteze careva vitezele la 1000 rpm pt dacia 1300 sa vedem cum da   


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 12 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Cei mai batrinei (si fara multa minte-n tinerete, asa ca subsemnatul) care au apucat sa conduca Dacii din 74-75, masini pe sanatatea lor pot sa va confirme ca prindea 90 intr-a 2-a, accelerata pina cind ,,se amesteca,,, adica aprox 6500- 7000rpm.

Modificat de Oldman (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
om_bland
Membru Senior

Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
eu  stiam  ca  in treapta 3 prindea  100 km/h , eu  asa am  reusit

pus acum 12 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442
Eu nu am incredere in "reportajele" din epoca de aur 
Totul era deformat, Romania era cea mai infloritoare tara din lume, producea cele mai grozave masini ..etc, cele mai mari recolte,....multi stim ce si cum se realiza
Aproape tot ce incercam noi sa producem "pe genunchi" era copiat de afara si facut asa, "lasa ca merge si asa" .


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 12 ani
   
iulian'71
Membru Activ

Din: Tecuci/Bacau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 112
Ce te face sa crezi ca cele de acum sunt adevarate?
Revenind la cat de mult se turau Daciile vechi am si eu aceleasi pareri ca si Oldman. Din cate masini am avut parca niciuna nu mi-a oferit senzatia de decolare pe care am trait-o cu Oltcitul 12 TRS cu care ajungeam la 110-120km/h in a 3-a, 6000n/min si asta cand avea 90.000 km si carburatorul original reglat la Carfil BV. La 102.500 am vandut-o si din cate stiu prin 2008 mergea inca foarte bine la un pasionat prin Oltenia.


_______________________________________
Grabestete incet ca tot acolo ajungi.

pus acum 12 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455

marcu1 a scris:

Eu nu am incredere in "reportajele" din epoca de aur 
Totul era deformat, Romania era cea mai infloritoare tara din lume, producea cele mai grozave masini ..etc, cele mai mari recolte,....multi stim ce si cum se realiza
Aproape tot ce incercam noi sa producem "pe genunchi" era copiat de afara si facut asa, "lasa ca merge si asa" .

ce-mi plac mie oamenii care vorbesc vorbe,asa,sa ne aflam in treaba.in 1980  si 1986 s-au facut dacii cu motoare diesel.initial s-au facut cu motoare de 1600 facute la brasov,dar,pentru ca erau zgomotoase,s-a imprumutat,metaforic vorbind,motorul de la wolkswagen golf 1,care avea capacitate de cca 1700cc,pentru export olanda.motoarele diesel de golf aveau nu stiu ce limitare,pt ca rumanu lasase cutia de dacia,care nu rezista asa;tului motorului de golf.a fost productie limitata,ca si dacia sport cabrioleta si dacia 2000 cu cutie automata.pentru export intradevar se produceau masini calumea.pt p...me se vindeau ruginiturile care se coscoveau dupa 2 ani de folosinta si barbiereau cauciucurile ca nu aerau aliniate corect semilonjeroanele,iar atunci se "rezolva"prin pilirea basculelor superioare,in dreptul pivotului


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Poza cu Dacia 1310 TDE
Almanah Auto 1984, pagina 15.

dacia 1300 diesel poza dacia 1310 tdealmanah auto 1984, pagina 15. Admin

51.7KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
marcu1
Membru Senior

Din: provita / Prahova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 6442

sk100it a scris:


marcu1 a scris:

Eu nu am incredere in "reportajele" din epoca de aur 
Totul era deformat, Romania era cea mai infloritoare tara din lume, producea cele mai grozave masini ..etc, cele mai mari recolte,....multi stim ce si cum se realiza
Aproape tot ce incercam noi sa producem "pe genunchi" era copiat de afara si facut asa, "lasa ca merge si asa" .

ce-mi plac mie oamenii care vorbesc vorbe,asa,sa ne aflam in treaba.in 1980  si 1986 s-au facut dacii cu motoare diesel.initial s-au facut cu motoare de 1600 facute la brasov,dar,pentru ca erau zgomotoase,s-a imprumutat,metaforic vorbind,motorul de la wolkswagen golf 1,care avea capacitate de cca 1700cc,pentru export olanda.motoarele diesel de golf aveau nu stiu ce limitare,pt ca rumanu lasase cutia de dacia,care nu rezista asa;tului motorului de golf.a fost productie limitata,ca si dacia sport cabrioleta si dacia 2000 cu cutie automata.pentru export intradevar se produceau masini calumea.pt p...me se vindeau ruginiturile care se coscoveau dupa 2 ani de folosinta si barbiereau cauciucurile ca nu aerau aliniate corect semilonjeroanele,iar atunci se "rezolva"prin pilirea basculelor superioare,in dreptul pivotului



Parca ai trimis un Telex pe vremuri. Greu descifrez ce vrei sa spui.
Repeta te rog


_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

pus acum 12 ani
   
Peugeot 404
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 111
Conform acestei surse, Dacia TD are 1597 cmc: .

Modificat de Peugeot 404 (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
velum
Membru Senior

Din: BRAD Hunedoara YO2 MNL
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 667
Totusi sa nu uitam ,noi cei nascuti mai demult , ca nu tot ce se fabrica atunci era un mare rebut.Sa nu uitam  ca SR-ul ,Raba , si Saviemul au construit (asa cum erau ele facute ,,pe genunchi" tot ce inseamana infrastructura in Romania, drumuri pe care se ''plimba ; acum marci de renume .Deocamdata multi dintre noi putem sa fim recunoscatori ambulantelor Dacia si TV ca mai suntem in viata, si cred ca in viitorul apropiat vom circula tot pe aceleasi drumuri, vom consuma energia produsa in termocentralele , hidrocentralele construite tot de SR si Raba .
Asa cum erau erau ale noastre , si erau construite si proiectate de oameni pasionati , pasiune care in zilele noastre nu mai exista . In ziua de azi exista doar goana dupa BANI     
Scuze pt off topic
Cu stima: Un Taran din Apuseni


_______________________________________
: Ca sa distrugi un popor, ii distrugi cartile, cultura, religia, istoria si apoi, altcineva ii va scrie alte carti, îi va da alta religie, alta cultura, îi va inventa o alta istorie...

pus acum 11 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

velum a scris:

Totusi sa nu uitam ,noi cei nascuti mai demult , ca nu tot ce se fabrica atunci era un mare rebut.Sa nu uitam  ca SR-ul ,Raba , si Saviemul au construit (asa cum erau ele facute ,,pe genunchi" tot ce inseamana infrastructura in Romania, drumuri pe care se ''plimba ; acum marci de renume .Deocamdata multi dintre noi putem sa fim recunoscatori ambulantelor Dacia si TV ca mai suntem in viata, si cred ca in viitorul apropiat vom circula tot pe aceleasi drumuri, vom consuma energia produsa in termocentralele , hidrocentralele construite tot de SR si Raba .
Asa cum erau erau ale noastre , si erau construite si proiectate de oameni pasionati , pasiune care in zilele noastre nu mai exista . In ziua de azi exista doar goana dupa BANI     
Scuze pt off topic
Cu stima: Un Taran din Apuseni


   


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 11 ani
   
Peugeot 404
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 111
Sint 100% de acord. Daciile, de exemplu, erau foarte bune. Fratele meu are o 1300 din '74, care merge foarte bine. Nu numai Daciile 1300 erau bune, ci si Daciile 1100, IMS-urile, ARO-urile, camioanele, tractoarele, autobuzele, TV-urile... Sa nu uitam ca, de multe ori, e vorba de masini occidentale fabricate sub licenta, adica de masini bune.

pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la