CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj
Pagini: 1
mishu
Membru Senior
Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 367
Daca poate cineva sa puna o schema,parti componente si/sau ceva explicatii si sugestii.
Merci !
pus acum 12 ani
draku
Membru Activ
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 137
eu as putea sa-ti detaliez modul de functionare a unui sirokko de barkas, trabant, etc in general, cele din gama IFA functioneaza cam la fel depinde acum ce tip de agregat te intereseaza
PS un site dedicat modelului 211 din gama IFA (pentru trabant adica) este asta
insa e in germana
Modificat de draku (acum 12 ani)
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
pus acum 12 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Sirocoul este un sistem independent de incalzire a cabinei in cazul camioanelor sau la microbuze. Se foloseste (la camioane de exemplu) cand motorul este oprit in cazul stationarilor lungi ( pauze de diagrama sau alte situati) fuctionare sa fiind independenta de cea a motorului iar incalzirea se face cu aer cald . Functioneaza cu motorina care este luata din rezervorul masinii prin intermediul pompitei de alimentare si refulata in camera de ardere printr-un injector , aprinderea motorinei se face de la o bujie sau doi electrozi care fac arc electric intre ei . Camera de ardere este prevazuta pe exterior cu aripioare pt disiparea caldurii. In partea din fata se gaseste gura de admisie care absoarbe aer din cabina , iar un ventilatar il trimite printre aripioarele camerei de ardere incalzindu-l si eliminandu-l prin gura de refulare in cabina. La gura de refulare se poate lega tubulatura care trimita caldura in anumite locuri ale cabinei. Aerul necesar arderii motorinei este aspirat printr-un tub din exteriorul cabinei iar gazele de ardere rezultate sunt eliminate tot printr-un tub metalic in exteriorul cabinei. Sirocoul este comandat printr-un modul electronic prin care se comanda pornirea/oprirea sa, temperatura sau intensitarea caldurii, timpul de functionare, se poate programa sa porneasca la anumite ore etc. In el care in fel de ''termostat'' (senzor de temperatura) care atunci cand temperatura dezvoltata de sirocou o depaseste pe cea setata intrerupe arderea motorinei ramand sa functioneze doar ventilatia iar cand temperatura scade sub pragul setat arderea reincepe. Sirocoul are o functionare destul de silentioasa si este foarte eficient in incalzirea incintelor mici cum sunt cabinele de camioane-tiruri, microbuze, autoutiliare si are un comsun foarte mic de motorina 0,2-0,4l/h. Ca o analogie la toata explicatia mea de mai sus sirocoul functioneaza ca un uscator de par doar ca merge cu motorina Postez un clip de pe YouTube cu functionare sorocoului.
Modificat de ymacandy (acum 12 ani)
pus acum 12 ani
mishu
Membru Senior
Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 367
ymacandy a scris:
Sirocoul este un sistem independent de incalzire a cabinei in cazul camioanelor sau la microbuze. Se foloseste (la camioane de exemplu) cand motorul este oprit in cazul stationarilor lungi ( pauze de diagrama sau alte situati) fuctionare sa fiind independenta de cea a motorului iar incalzirea se face cu aer cald . Functioneaza cu motorina care este luata din rezervorul masinii prin intermediul pompitei de alimentare si refulata in camera de ardere printr-un injector , aprinderea motorinei se face de la o bujie sau doi electrozi care fac arc electric intre ei . Camera de ardere este prevazuta pe exterior cu aripioare pt disiparea caldurii. In partea din fata se gaseste gura de admisie care absoarbe aer din cabina , iar un ventilatar il trimite printre aripioarele camerei de ardere incalzindu-l si eliminandu-l prin gura de refulare in cabina. La gura de refulare se poate lega tubulatura care trimita caldura in anumite locuri ale cabinei. Aerul necesar arderii motorinei este aspirat printr-un tub din exteriorul cabinei iar gazele de ardere rezultate sunt eliminate tot printr-un tub metalic in exteriorul cabinei. Sirocoul este comandat printr-un modul electronic prin care se comanda pornirea/oprirea sa, temperatura sau intensitarea caldurii, timpul de functionare, se poate programa sa porneasca la anumite ore etc. In el care in fel de ''termostat'' (senzor de temperatura) care atunci cand temperatura dezvoltata de sirocou o depaseste pe cea setata intrerupe arderea motorinei ramand sa functioneze doar ventilatia iar cand temperatura scade sub pragul setat arderea reincepe. Sirocoul are o functionare destul de silentioasa si este foarte eficient in incalzirea incintelor mici cum sunt cabinele de camioane-tiruri, microbuze, autoutiliare si are un comsun foarte mic de motorina 0,2-0,4l/h. Ca o analogie la toata explicatia mea de mai sus sirocoul functioneaza ca un uscator de par doar ca merge cu motorina Postez un clip de pe YouTube cu functionare sorocoului.
Explicatia e destul de ampla si clara.Merci ! Banuiesc ca poate functiona si fara modulul de comanda respectiv,sau acesta se poate suplini cu altceva.Sau trebuie luat musai cu modulul impreuna ? pentru un T3 diesel ce ar fi recomandat,pt a face caldura in cazul stationarii,peste noapte,sa zicem ? Ceva fiabil si usor de procurat / depanat ?
pus acum 12 ani
ymacandy
Membru Activ
Din: Tirgu-Jiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 191
Un electrician auto bun care a lucrat si cunoaste foarte bine sirocourile si wertasturile cred ca ar putea face o adaptare sau sinplificare / ''romanizare''. Ideea ar fi ca din manunchiul de fire care pleaca din sirocou sa caute firele care corespund treptelor de intensitate a caldurii si sa aleaga firele pt functionare la capacitatea de 75% de exemplu (care nu solicita nici sirocoul dar face si caldura suficienta), il leaga apoi pe un buton on/off, trasa alimantare de la instalatia electrica a masini si cam atat Eu am un sirocou care a fost pe un MAN si i-am facut cateva poze , asta ca sa continui topicul cu explicatia de mai sus
Aceasta ii mufa sirocoului si modulul de comanda . Dupa rotita gradata se comanda intensitatea caldurii, din ''P'' se programeaza timpul de functionare , ora etc, iar de pe "flacara'' se porneste si se opreste. Modul este montat fie in bod fie in spate unde ii patul .
Un sirocou nou ca acesta ''Airtronic" cu kit complet costa undeva la 500-550euro dar se pot gasi sh in dezmenbrarile pt camione sau la microbuze dar si acolo ii undeva la 800-1000lei.