CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: lutsen
| Femeie 24 ani Cluj cauta Barbat 24 - 48 ani |
|
Autor |
Mesaj |
Pagini: 1 2 3 4 5 6 |
|
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Total gresita afirmatia cu lampile lucas de semnalizare! In jargonul soferilor au fost in mod gresit denumite Lucas si lampile mici de semnalizare. Dar este un termen gresit! Lampi Lucas de semnalizare nu au existat NICIODATA! Si nici rotunde! Lucas sunt cele 4 pozitii laterale, doua portocalii pe fata si doua rosii pe spate, nu au nimic in comun cu semnalizarile, is doar pozitii! Initial aveau si ochi de pisica, apoi ulterior erau cele fara ochi de pisica. Ele au fost facute de cei de la Elba, atat rosii cat si portocalii dupa licenta Lucas England. Dar Lucasurile adevarate au fost montate pe Dacia Denem prin 1982-84 si au rama metalica cromata. Dezavantajul la astea originale, ca ramele sunt doar presate pe lampa si daca nu le asiguri cumva le pierzi usor. Iar coprpul lampii are niste suruburi de prindere cu filet imposibil, ceva englezesc, in nici un caz in sistem metric.
Lampi_Lucas
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
hufo a scris:
superba masina! |
Vielen zu Dank Herr !
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Da fain aratá asa cu ramele metalice cromate ....
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
De fapt la Lucasurile romanesti, denumirea oficiala era "Elba LPL-2", atat rosii cat si portocalii. LPL = Lampa pozitie laterala.
63.2KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Cele de semnalizare "piramidale" se numeau "Elba - LA 4p"
70.5KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Iar cele rotinde de tip Oltcit se numeau "Elba LA-5" Din astea exista si varianta cu rama cromata, tot Elba sau frantuzesti, ce s-o montat pe Citroen Axel.
68.2KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
M-ai uimit din nou cu cunostintele din domeniu ..... Si iaca ce am gásit ieri .....máine incepe dezechiparea masinii , si voi primi toate piesele de TLX aferente , inclusiv motor + cutie .....
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
cv2adi a scris:
M-ai uimit din nou cu cunostintele din domeniu ..... Si iaca ce am gásit ieri .....máine incepe dezechiparea masinii , si voi primi toate piesele de TLX aferente , inclusiv motor + cutie .....
|
De ce nu iei toata epava si s-o pui deoparte sa ai piese? Iesi mai ieftin daca iei toata caraciumba. |
Metalul s-a vándut deja din ea , pot scoate TOTUL in afará de caroserie ..... dar si asa cred cá am fácut o afacere buná la pretul ásta cu cutie, motor, radiator etc ....la 40 mii km este o masiná cu rodajul fácut .Pácat cá au tigánit fetele de usi cu difuzoarele alea , tapiteria este de asemnea destul de frumoasá, o curátire chimicá o sái facá bine ....
Modificat de cv2adi (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
Claudiu_16
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1174
|
|
Masina este la vopseaua originala?
|
|
pus acum 9 ani |
|
r16r1150
Moderator
Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
|
|
cv2adi a scris:
Misu de Cluj a scris:
cv2adi a scris:
Metalul s-a vándut deja din ea , pot scoate TOTUL in afará de caroserie ..... dar si asa cred cá am fácut o afacere buná la pretul ásta cu cutie, motor, radiator etc ....la 40 mii km este o masiná cu rodajul fácut .Pácat cá au tigánit fetele de usi cu difuzoarele alea , tapiteria este de asemnea destul de frumoasá, o curátire chimicá o sái facá bine .... |
Dacia Sport si Aro 10 cand iti cumperi? Lasa ca mai vii in vizita la Cluj si te pun eu la volanul la Aro 10, exact asa cum m-ai pus tu la volanul de la 2cv. |
Ráule ! Dacá-mi mai cumpár oarece, dorm cu cáinii afará ..... am si asa destule pe cap . |
De ce ne tot gandim ca dormim cu cainii daca ne mai luam o tabla-doua? Mai demult , tot cu titlu de gluma i-am zis la consoarta ca , tot imi iau piesa dorita,dar decat sa dorm cu cainele, mai bine dorm cu o blonda. La scurt timp a venit de la coafor , aranjata, cocheta si...blonda!
_______________________________________ Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc _____________________________________________ TV 51Rz / 1971 TV 51 F autolaborator / 1969 TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2 TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982 TV D12 Rz (autostație R4030)-1980
|
|
pus acum 9 ani |
|
vranceanu
Moderator
Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
|
|
r16r1150 a scris:
De ce ne tot gandim ca dormim cu cainii daca ne mai luam o tabla-doua? Mai demult , tot cu titlu de gluma i-am zis la consoarta ca , tot imi iau piesa dorita,dar decat sa dorm cu cainele, mai bine dorm cu o blonda. La scurt timp a venit de la coafor , aranjata, cocheta si...blonda! |
E o idee ! Si e chiar buna !
_______________________________________ ,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
De ceva vreme incoace Daciana incepe sá dea semne de obosealá "cardiacá ".... Consumul s-a ridicat in mod apreciabil, au apárut semnne de incontinentá masivá de ulei la simerigul vibrochenului partea dinspre cutie, gaze de carter masive de má sufoc in masiná , compresie slabá, probleme la porinire rece, si zgomot de lant de distributie supárátor. Motorul are 226 mii , deci cred cá este "gata " Nu mai pot amána reparatia capitalá, insá din cauza timpului foarte scurt pe care-l am la dispozitie (fiind masiná de lucru de zi cu zi )am procedat la achizitionarea unei Dacii 1310 TLX cu motor de 1400 tot 1989 , cu doar 30 mii km rulati. Din cauzá cá masina a stat mai bine de 15 ani in garaj am hotárát sá desfac motorul, schimb garniturile, de etansare peste tot, curát interiorul, námolul uleiului etc .... Deci iatá , ca in vremurile "frumoase " am serbat ziua de 1 Mai prin muncá !!! dacá defilare tot nu se mai tine
40KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
sunt diferente intre carburatoarele de 1400 si 1300 ?La exterior par identice , oricum voi pune carburatorul sáu cu care a iesit din fabricá
27KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
bloc motor spálat, dezinfectat, degresat vopsit ....nu prea am nimerit codul culorii blocului, insá tot e mai bine decát sá fie rugnit....
49.4KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
máruntisuri pregátit de implant ....
44.1KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
cfelelalte componente curátate, retusate, pregátite ptt asamblare
32KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
tavi_dacia1100
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
|
|
Asta e motorul de pe TLX sau de pe Break? Poze cu TLX-ul?
_______________________________________ COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
sunt diferente intre carburatoarele de 1400 si 1300 ?La exterior par identice , oricum voi pune carburatorul sáu cu care a iesit din fabricá |
Carburatoarele difera!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
cv2adi a scris:
sunt diferente intre carburatoarele de 1400 si 1300 ?La exterior par identice , oricum voi pune carburatorul sáu cu care a iesit din fabricá |
Carburatoarele difera! |
Da are carburatoe IRM 32 AM si scris 1400 stantat in chiuloasá .....oare cáti cáluti poate avea in plus fatá de 1289 le ?
|
|
pus acum 9 ani |
|
om_bland
Membru Senior
Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
|
|
Motoarele 1300 au 54 Cp , motoarele 1400 au 62 Cp , iar cele de 1600 au 68 Cp
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
om_bland a scris:
Motoarele 1300 au 54 Cp , motoarele 1400 au 62 Cp , iar cele de 1600 au 68 Cp |
1600 pe carburator are 72 cp, alea de dupa 1999 pe injectie au 68 cp.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
iulica89
Membru Activ
Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 179
|
|
Dacia 1300: 50 CP Dacia 1310: 52 CP Dacia 1400: 58/62/65 CP in functie de codul motorului Dacia 1600: 72 CP Asta din cate stiu eu. Cat despre masina chiar sunt curios cum ai ajuns la kilometrii aia pentru ca stiu doua cazuri de motoare din '90 (al meu si inca unul) care la nici 60 000km dau cu fum la greu. Cand a luat taicamiu masina de la Pitesti avea ca optiune contra cost motor 1.4 si cv 5 trepte, dar a renuntat la sfaturile unui inginer de acolo. Mai erau ca optiuni bord CN, tapiterie plus si radio casetofon (masina era deja echipata cu antena si cablu).
PS:Suportul de alternator era negru ("tabla" pe care culiseaza)
Modificat de iulica89 (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Ala de 1300 poate fi 50 cp sau 54 cp in functie de axa cu came si de raportul de compresie.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Din proprie experienta,sau din tineretea mea cand imi bagam nasul in dacii ,cele de la sfarsitul anilor 90 si cele din 1991 au fost cele mai slabe masini calitativ din toate punctele de vedere.Motoarele aveau lipsa si cate un segment,din fabrica veneau asa,presiunea de ulei era groaznica,aproape de 0.3 la ralanti si aproape 1 la mers accelerat,arborii cotiti erau ovalizati si bateau,seturile motor erau conice,mai exact cilindrii,iar primele modele de cutii in 5 trepte se rupeau urechile de prindere pe traversa.Imi amintesc in liceu,intr-a 12 a,imi luasem permisul de conducere si am legat cutia de viteze de la un tlx cu sarma dintr-un gard ca se rupsese traversa cutiei de viteze. Eeeeeeeh,ce vremuri,parca mi-as dori sa fiu din nou licean,sa fac prostii,dar nu ca cei de acum,cu droguri si altele,sa ma mai dau cu mobra si sa ma alerge militia .Sau faceam emitatoare si le puneam in glastrele fetelor sa aud ce vorbesc in casa,stateam cu radioul pe untrascurte jos la parterul blocului.Ma iertati domnule Adi,m-au napadit amintirile
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
sk100it a scris:
Din proprie experienta,sau din tineretea mea cand imi bagam nasul in dacii ,cele de la sfarsitul anilor 90 si cele din 1991 au fost cele mai slabe masini calitativ din toate punctele de vedere.Motoarele aveau lipsa si cate un segment,din fabrica veneau asa,presiunea de ulei era groaznica,aproape de 0.3 la ralanti si aproape 1 la mers accelerat,arborii cotiti erau ovalizati si bateau,seturile motor erau conice,mai exact cilindrii,iar primele modele de cutii in 5 trepte se rupeau urechile de prindere pe traversa.Imi amintesc in liceu,intr-a 12 a,imi luasem permisul de conducere si am legat cutia de viteze de la un tlx cu sarma dintr-un gard ca se rupsese traversa cutiei de viteze. Eeeeeeeh,ce vremuri,parca mi-as dori sa fiu din nou licean,sa fac prostii,dar nu ca cei de acum,cu droguri si altele,sa ma mai dau cu mobra si sa ma alerge militia .Sau faceam emitatoare si le puneam in glastrele fetelor sa aud ce vorbesc in casa,stateam cu radioul pe untrascurte jos la parterul blocului.Ma iertati domnule Adi,m-au napadit amintirile |
Eheee ce amintiri aveti (avem ) vád cá suntem contemporani .....adevárul e cá si la cutia asta luatá de pe masina asta de 90 are o aripioará de rácitre ruptá (pur si simplu se sfárámá )carcasa cutiei deci trebuie feritá de lovituri pe cum se pare .... Misu mi-a fácut rost acu 3 ani de o cutie cu 5 trepte de pe o Dacie din Remat muuilt mai tánárá decát a mea (de prin 2006 ) si mutá greu treptele si aia ..... colegul meu care a condus Daciana de atnci má porecleste "artistu " fiindcá el desi a participat mai bine de 15 ani la Raliul Marocului, Tunisia, Coasta de fildes, etc ....si alte foste colonii franceze, si a condus multe sute dacá nu mii de km cu tot felul de masini de Rally, la dacia nui a gásit treptele de vitezá, iar dacá le-a gásit cumva nu a reusit sá schoimbe mai mult de jumat din ele ....asa cá l-am dat la o parte de la volan páná mai am viteze in ea !
|
|
pus acum 9 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Confirm ca Daciutzele din 1991 nu sint grozave... a mea, printre numeroasele probleme, nu iese din treapta a5-a nici cu slujbe... In timp ce taica-miu avea un break identic, dar din sfârsitul lui 1989 si mergea ca Mertzanu
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Desi atát breakul meu alb care si-a dat duhul este din 89 cát si donorul TLX, sunt putin sceptic in privinta calitátii ambelor Dacii desi nu sunt din 90-91 .... Sper sá pot pune la punct motorul ásta de 1400 si sá-l folosesc putin mai mult decát pe cel avut anterior
|
|
pus acum 9 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
cv2adi a scris:
sk100it a scris:
Din proprie experienta,sau din tineretea mea cand imi bagam nasul in dacii ,cele de la sfarsitul anilor 90 si cele din 1991 au fost cele mai slabe masini calitativ din toate punctele de vedere.Motoarele aveau lipsa si cate un segment,din fabrica veneau asa,presiunea de ulei era groaznica,aproape de 0.3 la ralanti si aproape 1 la mers accelerat,arborii cotiti erau ovalizati si bateau,seturile motor erau conice,mai exact cilindrii,iar primele modele de cutii in 5 trepte se rupeau urechile de prindere pe traversa.Imi amintesc in liceu,intr-a 12 a,imi luasem permisul de conducere si am legat cutia de viteze de la un tlx cu sarma dintr-un gard ca se rupsese traversa cutiei de viteze. Eeeeeeeh,ce vremuri,parca mi-as dori sa fiu din nou licean,sa fac prostii,dar nu ca cei de acum,cu droguri si altele,sa ma mai dau cu mobra si sa ma alerge militia .Sau faceam emitatoare si le puneam in glastrele fetelor sa aud ce vorbesc in casa,stateam cu radioul pe untrascurte jos la parterul blocului.Ma iertati domnule Adi,m-au napadit amintirile |
Eheee ce amintiri aveti (avem ) vád cá suntem contemporani .....adevárul e cá si la cutia asta luatá de pe masina asta de 90 are o aripioará de rácitre ruptá (pur si simplu se sfárámá )carcasa cutiei deci trebuie feritá de lovituri pe cum se pare .... Misu mi-a fácut rost acu 3 ani de o cutie cu 5 trepte de pe o Dacie din Remat muuilt mai tánárá decát a mea (de prin 2006 ) si mutá greu treptele si aia ..... colegul meu care a condus Daciana de atnci má porecleste "artistu " fiindcá el desi a participat mai bine de 15 ani la Raliul Marocului, Tunisia, Coasta de fildes, etc ....si alte foste colonii franceze, si a condus multe sute dacá nu mii de km cu tot felul de masini de Rally, la dacia nui a gásit treptele de vitezá, iar dacá le-a gásit cumva nu a reusit sá schoimbe mai mult de jumat din ele ....asa cá l-am dat la o parte de la volan páná mai am viteze in ea ! |
Pai,eu sunt nascut in decembrie1974.Si de prin clasa a noua am inceput sa-mi bag nasul bine de tot in dacii.Pana in clasa a noua,eram cu bicicletele si motoretele mobra si minimobra.Eram expert in schimbatul ambielajelor de mobra si reparam bicicletele copiilor sa mai strang un ban de un film sau o cofetarie.Imi amintesc ca mergeam la cinema,nu ratam nici un film nou.Daca stau sa ma gandesc,noi astia "pensionarii" cum zic eu ,chiar am avut o copilarie faina.Nu as da-o pe copilaria lui fi-miu care s-a nascut in era calculatorului si tabletei
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
E, asa este ! " Noi Pensioonarii " chiar am avut copilárie fainá cu multe aventuri, muuulte de povestit, generatia actualá (inclusiv fiu meu ) se holbeazá cánd aude ce fáceam noi atunci ( mi-am pus stop de fráná cu baterie patratá pe Ukraina, etc ) si reparam si eu bicicletele colpiilor din fata blocului care bágau 8 in rotile semicurselor rusesti zburánd peste borduri ....iar cinematograful era ceva special ? " Visul de argint al alergátorului " l-am vázut de 5 ori ....nu mai vorbesc de filmele cu Bud Spencer si Terence Hill..... si aveam subiecte de discutie permanent .....pe cánd acu ?????? se plictisesc intre atátea butoane, telefoane calculatoare tablete si mai stiu eu ce cácáturi (scuzati expresia ) electronice !!!! Iar noi, (eu cel putin ) am sárbátorit ziua de 1 Mai prin muncá : Am incercat sá pun la punct motorul ásta de 1400 ca in vremurile alea frumoase ...pe cánd tata si ceilalti fáceau "capitalá " la dacia in fata blocului cu niste beri si radioul in care se transmitea "etapa " de fotbal cu legturi prin tará ! Si acum am in urechi vocea crainicului ....."legátura la Satu-Mare, cum stá etapa ? Olimpia SM, A.S.Armata Tg Mures etc
Modificat de cv2adi (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
cv2adi a scris:
E, asa este ! " Noi Pensioonarii " chiar am avut copilárie fainá cu multe aventuri, muuulte de povestit, generatia actualá (inclusiv fiu meu ) se holbeazá cánd aude ce fáceam noi atunci ( mi-am pus stop de fráná cu baterie patratá pe Ukraina, etc ) si reparam si eu bicicletele colpiilor din fata blocului care bágau 8 in rotile semicurselor rusesti zburánd peste borduri ....iar cinematograful era ceva special ? " Visul de argint al alergátorului " l-am vázut de 5 ori ....nu mai vorbesc de filmele cu Bud Spencer si Terence Hill..... si aveam subiecte de discutie permanent .....pe cánd acu ?????? se plictisesc intre atátea butoane, telefoane calculatoare tablete si mai stiu eu ce cácáturi (scuzati expresia ) electronice !!!! Iar noi, (eu cel putin ) am sárbátorit ziua de 1 Mai prin muncá : Am incercat sá pun la punct motorul ásta de 1400 ca in vremurile alea frumoase ...pe cánd tata si ceilalti fáceau "capitalá " la dacia in fata blocului cu niste beri si radioul in care se transmitea "etapa " de fotbal cu legturi prin tará ! Si acum am in urechi vocea crainicului ....."legátura la Satu-Mare, cum stá etapa ? Olimpia SM, A.S.Armata Tg Mures etc |
A fost odata ca niciodata, ca daca n-ar fi, nu s-ar povesti, da' nici n-o sa mai fie (sigur) Ce vremuri frumoase am trait, din pacate e f greu si sa le explici unora care sint copii acum, in epoca informatiei si a tuturor gadgeturilor electronice hi-tech cumparate de-a gata, care era satisfactia cind faceai un montaj electronic simplu, cumparat la pliculet de IPRS Baneasa sau Electronica industriala, in momentul in care faceai proba si functiona...
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Oldman a scris:
cv2adi a scris:
E, asa este ! " Noi Pensioonarii " chiar am avut copilárie fainá cu multe aventuri, muuulte de povestit, generatia actualá (inclusiv fiu meu ) se holbeazá cánd aude ce fáceam noi atunci ( mi-am pus stop de fráná cu baterie patratá pe Ukraina, etc ) si reparam si eu bicicletele colpiilor din fata blocului care bágau 8 in rotile semicurselor rusesti zburánd peste borduri ....iar cinematograful era ceva special ? " Visul de argint al alergátorului " l-am vázut de 5 ori ....nu mai vorbesc de filmele cu Bud Spencer si Terence Hill..... si aveam subiecte de discutie permanent .....pe cánd acu ?????? se plictisesc intre atátea butoane, telefoane calculatoare tablete si mai stiu eu ce cácáturi (scuzati expresia ) electronice !!!! Iar noi, (eu cel putin ) am sárbátorit ziua de 1 Mai prin muncá : Am incercat sá pun la punct motorul ásta de 1400 ca in vremurile alea frumoase ...pe cánd tata si ceilalti fáceau "capitalá " la dacia in fata blocului cu niste beri si radioul in care se transmitea "etapa " de fotbal cu legturi prin tará ! Si acum am in urechi vocea crainicului ....."legátura la Satu-Mare, cum stá etapa ? Olimpia SM, A.S.Armata Tg Mures etc |
A fost odata ca niciodata, ca daca n-ar fi, nu s-ar povesti, da' nici n-o sa mai fie (sigur) Ce vremuri frumoase am trait, din pacate e f greu si sa le explici unora care sint copii acum, in epoca informatiei si a tuturor gadgeturilor electronice hi-tech cumparate de-a gata, care era satisfactia cind faceai un montaj electronic simplu, cumparat la pliculet de IPRS Baneasa sau Electronica industriala, in momentul in care faceai proba si functiona... |
Da asa este !
|
|
pus acum 9 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
cv2adi a scris:
... dacá defilare tot nu se mai tine |
Adi, cum nu se tin defilari???
Uite, la Budapesta a defilat Ferrari: Red Bull: si altii, mai indrazneti:
43.3KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
gojo_maci a scris:
cv2adi a scris:
... dacá defilare tot nu se mai tine |
Adi, cum nu se tin defilari???
Uite, la Budapesta a defilat Ferrari: Red Bull: si altii, mai indrazneti: |
26.9KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Pái eu má refeream la defilárile de 23 august si 1 mai cu steaguri si baloane .... astea de la Budapesta, nu-s chiar asa de interesante .... Eu unul nici nu am fost sá-i vád .....sá meargá cei care vor sá stea la ránd , sá se calce unii pe altii, si apoi sá stea ore la iesirea din oras cánd se terminá programul ....
|
|
pus acum 9 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Mda... Te referi la defilarile nostalgice. 😈
Modificat de gojo_maci (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
30-35km cu masina pana la Koki P+R, cu M3 la Deak Ferenc, SI il vezi PE Besenyei Peter, cum trece cu avionul sub podul Dunarii... Stiu ca pt tine e interesant numai Sa stai la gradina cu Berea in mana, Dar poate copiilor le-at placea...
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Dupá ce motorul original 1289 al bátránelei Dacii si-a dat duhul manifestánd simptome acute de slábiciune, cu pusee intermitente de revenire la functionalitate normalá, insá de scurtá duratá, sápt-trecutá am hotárát sá-i curm chinurile si am procedat la o extirpare totalá a motorului si cutiei , dupá ce in prealabil a fost pregátit motorul nou, de 1400 cmc provenitá de pőe un donor TLX tot din 89 , schimbánd toate garniturile, simeringurile, segmentii, pompa de apá, etc ....... Dupá reglarea carburatorului original aferent acestui motor (32 IRMA 2 AM )si un delcou absolut nou cu platiná nouá Bosch plus condensator si bujii noi, azi am fácut primii 300 km in rodaj ! Sincer vorbin nu am recunoscut masina : un timp de accelerare scurt, cu performante de nerecunoscut. Sunt total stupefiat , eu in Dacie n-am avut parte de asemenea senzatii tari, insá má bucur enorm de reusitá .... Sper cá va tine mult, am sá schimb uleiul tot la 5 mii km fiindcá am observat cá are efect benefic accentuat . Pe zi ce trece ( Vineri a fostz gata, azi ultimele reglári de aprindere cu stroboscopul, si carburator ) la sfert de pedalá de acceleratie se ridicá fata masinii la accelerare ! Acum incep sá inteleg cu ce stiau mai mult aceste motoare mai máricele si cát conteazá acei 10 cai in plus .....
39KB
Modificat de cv2adi (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Cu aceste ultime dotári tehnice a devenit un TLX aproape complet.Ma are unele lipsuri precum tapiteria usilor cu bandouri textile, tapiteria plafonului ( pe care niciodatá n-am sá rteusesc sá-l fac ), bandourile late de cauciuc de pe bárile fatá si spate negre care le am insá nu le montez deocamfdatá fiindcá aceste bári cromate imi plac mai mult ....etc.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Iti trebuie si un motor de 1600 cmc sa-l ai de rezerva.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
iulica89
Membru Activ
Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 179
|
|
Stai linistit ca nu pierzi nimic cu textilul pe fetele de usi sau bandourile fata. Intr-adevar motorul de 1400 e mult mai reusit fata de cel de 1300 fiind exact ce trebuie pentru greutatea daciei si imperecheat cu o cutie in 5 trepte cu "pinion de nova" pe treapta 5 e perfect pentru drumuri lungi, cat despre cel de 1600 de nova abia astept sa-l incerc-am luat unul la 58kkm de pe o nova din remat si sa vad ce e de capul lui.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
Dupá ce motorul original 1289 al bátránelei Dacii si-a dat duhul manifestánd simptome acute de slábiciune, cu pusee intermitente de revenire la functionalitate normalá, insá de scurtá duratá, sápt-trecutá am hotárát sá-i curm chinurile si am procedat la o extirpare totalá a motorului si cutiei , dupá ce in prealabil a fost pregátit motorul nou, de 1400 cmc provenitá de pőe un donor TLX tot din 89 , schimbánd toate garniturile, simeringurile, segmentii, pompa de apá, etc ....... Dupá reglarea carburatorului original aferent acestui motor (32 IRMA 2 AM )si un delcou absolut nou cu platiná nouá Bosch plus condensator si bujii noi, azi am fácut primii 300 km in rodaj ! Sincer vorbin nu am recunoscut masina : un timp de accelerare scurt, cu performante de nerecunoscut. Sunt total stupefiat , eu in Dacie n-am avut parte de asemenea senzatii tari, insá má bucur enorm de reusitá .... Sper cá va tine mult, am sá schimb uleiul tot la 5 mii km fiindcá am observat cá are efect benefic accentuat . Pe zi ce trece ( Vineri a fostz gata, azi ultimele reglári de aprindere cu stroboscopul, si carburator ) la sfert de pedalá de acceleratie se ridicá fata masinii la accelerare ! Acum incep sá inteleg cu ce stiau mai mult aceste motoare mai máricele si cát conteazá acei 10 cai in plus ..... |
Da, dar exista si reversul medaliei, cei 2 litri de benzina consumati in plus/100 km. Vei simti diferenta si la benzinarie, unde vei face vizite mai dese.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Is tare curios dacá intr-adevár consumul creste atát de mult ???? cá doar e vorba de 100 cmc in plus, n-ar fii voie sá creascá cu 2 litri, poate unul .....dar om videa cum zác Bihorenii ...Máine iau startul in Franta, si cu ajutorul Domnului, voi aduce in sfársit un donor de piese plus piese franceze, cá m-am sáturat de atáta srofolealá .....
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Intr-adevar la motoarele romanesti la 1300 era 54 cp, la 1400 era 62 sau 65 cp si la 1600 era 72 cp. Dar in comparatie cu suratele Renault sunt slabe. Ca la Renault la motorul de 1300 simplu era 54 cp La motorul 1300 cu axa cu came de TS si carburator dublu corp era deja 60 CP, iar la R5 TS era deja 64 CP cat este 1400-le ramanesc. Iar 1400-le frantuzesc de pe Supe5 TSE, R9/11 TSE tot cu axa cu came de TS si carburator dublu corp avea 74 CP, deci cat 1600-le romanesc. Iar motoarele Renault de 1565 si 1647 aveau de la 73 CP pana la 98 CP, iar pe R17 Gordini era 108 CP sau chiar 125 CP. Deci motoarele frantuzesti din generatia anilor 70-80 erau cu mult mai performante decat suratele romanesti.
Poti sa iti aduci un R12 pentru piese, dar atunci sa fie neaparat TS, sa aibe axa cu came sport si carburator dublu corp Weber. Plus ca la TS difera radical si cutia de viteze cu grup conic de fuga si cu treapta a 4-a lunga. Arata la fel ca o cutie de viteze normala cu 4 trepte, dar in realitare este astfel etajate incat ai da in basca la cutia romaneasca cu 5 trepte! Ca daca nu este 12TS, atunci tot acolo esti, ai cazut din lac in put, ca nu imbunatatesti performantele masinii.
Sfatul meu e sa cauti un R9/11 TSE (dar neaparat TS sau TSE, nu altceva) de 1397 cmc de 74 CP (ca sunt destule prin Ungaria, inclusiv dezmembrate este absolut inutil sa mergi pana in Franta) si pune motorul de pe ala. Sau macar ia de pe ala axa cu came si carburatorul dublu corp Weber. Galeria de admisie pui de pe Dacia 1600, doar ca modifici prezoanele sa poti monta carburatorul Weber in loc de Solex. Mai duci chiulasa la barbierit sa-ti ia vreo 0,4-0,5 mm din ea si atunci vei avea un motor de 1400 cmc de 80 CP. Iar daca pui si doua carburatoare Dellorto orizontale, atunci treci de 100 CP.
Atunci nu iti mai trebuie motor de 1600 cmc. La motoarele romanesti de 1600 cmc totul a fost calculat pentru cuplu, este un motor care trage bine, dar nu fuge bine. Are o axa cu came cu diagrama de distributie ca la tractor. Este un motor groaznic de “downgradat” sa ma exprim romaneste. Ca sa iti dai seama de acest lucru, pe R5 TS motorul de 1300 inca din 1976 avea 64 CP, iar ultimele motoare de Dacie de 1600 pe injectie de dupa 2000, aveau doar 68 CP! Daca la inceputul anilor 70 pe R17 gordini de 1565 cmc era in serie motor de 108 cp, romanii au resusit marea performanta ca intre 2000-2004 sa faca un motor tot de 1565 cmc de 68 CP, respectiv 72 CP pentru alea de Nova GT pe carburator. …
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Daca aduci R12, nu te complica daca nu este TS. Sau solutia mai simpla este R9/11 TS/GTS/TSE Neaparat sa fii atent la initiale sa aibe literele TS sau GT in denumire!
"TS" - Tourisme Sport "GTS" - Grand Tourisme Sport "TSE" - Tourisme Sport Economique
Restul care au alte initiale L, TL etc., alea sunt din alea domestice cu motorizare slaba pentru dusi copii la gradinita sau de mers la piata la cumparaturi.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Cauta una din asta si scoate-i motorul!
28.4KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
gojo_maci a scris:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/r_11/renault_r_11_1.4_tse-8916622
R11 TSE 1,4L? |
Da exact! In Ungaria le gasesti foarte ieftin, la 200-300 euro. Lumea nu le cunoaste ce se ascunde sub capota. Adevarul este ca R9/11 sunt niste masini absolut lipsite de personalitate.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/r_11/renault_r_11_1.4_tse-8916622
R11 TSE 1,4L? |
Pái eu in cázátura asta nu m-as sui, eventual i-as extirpa motorul si cutia sá le pun pe dacie dacá ar avea motor longitudinal dar cred cá e transversal ..... si nu se poate pune pe Dacie ...... Din Renaulturi mi-am fácut planul, ba am mai multe decát ar trebui , masina asta o aduc sá fie donoatoare de piese ptr Daciana, la care am lucrat destul de mult si niciodatá nu stiu cát timp má va servi si care va fii urméátoarea actiune de intervenire la ea .....deci m-am sáturat !
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
gojo_maci a scris:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/r_11/renault_r_11_1.4_tse-8916622
R11 TSE 1,4L? |
Pái eu in cázátura asta nu m-as sui, eventual i-as extirpa motorul si cutia sá le pun pe dacie dacá ar avea motor longitudinal dar cred cá e transversal ..... si nu se poate pune pe Dacie ......
|
Nu conteaza daca e pus longitudinal sau transversal. E aceasi motor ca la Dacie, schimbi tampoanele motor si gareria de admisie si evacuare. Se potriveste perfect. Cutia nu se potriveste, dar motorul este mult mai performant decat cel de Dacie!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
cv2adi a scris:
gojo_maci a scris:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/r_11/renault_r_11_1.4_tse-8916622
R11 TSE 1,4L? |
Pái eu in cázátura asta nu m-as sui, eventual i-as extirpa motorul si cutia sá le pun pe dacie dacá ar avea motor longitudinal dar cred cá e transversal ..... si nu se poate pune pe Dacie ......
|
Nu conteaza daca e pus longitudinal sau transversal. E aceasi motor ca la Dacie, schimbi tampoanele motor si gareria de admisie si evacuare. Se potriveste perfect. Cutia nu se potriveste, dar motorul este mult mai performant decat cel de Dacie! |
Aha .... mersi ptr edificare !
|
|
pus acum 9 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
cv2adi a scris:
... si niciodatá nu stiu cát timp má va servi si care va fii urméátoarea actiune de intervenire la ea .....deci m-am sáturat ! |
Hai Adi, ca lucrezi cu frantuzoaice de cand te stii! Noi suntem convinsi ca nu te dai batut.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
cv2adi a scris:
Misu de Cluj a scris:
cv2adi a scris:
Pái eu in cázátura asta nu m-as sui, eventual i-as extirpa motorul si cutia sá le pun pe dacie dacá ar avea motor longitudinal dar cred cá e transversal ..... si nu se poate pune pe Dacie ......
|
Nu conteaza daca e pus longitudinal sau transversal. E aceasi motor ca la Dacie, schimbi tampoanele motor si gareria de admisie si evacuare. Se potriveste perfect. Cutia nu se potriveste, dar motorul este mult mai performant decat cel de Dacie! |
Aha .... mersi ptr edificare ! |
Se schimba si baia de ulei si sorbul la pompa, la montajul transversal baia are fundul inclinat. Totodata atentie la gaurile din chiulasa pt galeriile de admisie si evacuare, sint unele chiulase, mai ales de 1,4 cu ele in linie, nu merg galeriile de Dacie, trebuie o mica adaptare la cea de evacuare si se poate renunta la saxofonul original. Mai puteti avea surpriza - tot la chiulasele cu gaurile in linie, sa aiba bujii cu filet lung, are relantiul mult mai linistit, poti sa-l reglezi linistit la 600rot/min Nota: nu se potriveste prea bine Weberul dublu-corp pe gaura flansei de Solex de 1600, oricum prezoanele de prindere trebuie mutate, mult mai buna ar fi o galerie de TS cu saxofon cu tot Misi are dreptate, un motor de 1,4 de Renault(mai ales cele cu cocoasa la bloc, in spatele pinionului de axa came - adica cu cuzineti la axa si cu pompa de benzina in trei suruburi), mai ales daca a fost echipat original cu dublu corp, trage incomparabil cu unul de Dacie...
Modificat de Oldman (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Multumesc mult ptr edifivar5e, deocamdatá rámáne motorasul ásta al ei original, si-apoi om mai vedea ce se intámplá .... Oricum multumesc mult ptr ajutor
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Un alt neajuns al Dacianei, este lipsa iluminatului interior din portbagajul masinii ....asa cá dupá mai multi ani de chinuri cu lanterne, cotrobáieli in intuneric, etc, m-.am decis sá nu mai amán "solutionarea " problemei . Daciana ieri ....
23KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Un alt neajuns al Dacianei, este lipsa iluminatului interior din portbagajul masinii ....asa cá dupá mai multi ani de chinuri cu lanterne, cotrobáieli in intuneric, etc, m-.am decis sá nu mai amán "solutionarea " problemei . Daciana ieri ....
23KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
deci de ieri seara nu mai caut "ca orbu " prin portbagaj .....se fácu lumnina-n sat
26.1KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Alex1300BV a scris:
Foarte dragut break ul! |
Mersi Alex , si al táu e f. fain .E o mare usurare lumina asta, acum deja e si functional portbagajul pe timp de noapte .... Má tot gándeam de ce oare doar la berline existá iluminare in portbagaj ? Cánd colo brakurile au si portbagajul mai mare , ........
|
|
pus acum 9 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
al meu este... o catastrofa... Stiti cum si pe unde se baga ulei / vaselina pe la stâlpii din fatza (intre usile fata si aripi fata) Am inteles ca sint niste orificii prevazute pentru asta. De asemenea, pe unde se baga ulei prin praguri? Ma gândesc sa ma ocup de operatiunea asta, la a mea. Multumesc,
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Scuze de-abia acum am vázut mesajul.Deci ceara sau uleiul se bagá prin orificii artificial fácute in praguri, stálpi, mai putin usi, unde e de ajuns sá dati jos fetekle de usi si aveti acces peste tot. Se mai bagá in contraariple spate , la seceri, in fusta spate, prag ext, interior si comp.radiatorului de incálzire, intre contraaripa fatá si caroserie.Cel mai recomandat este sá consultati un desen tehnic al caroseriei in privinta cavitátilor existente.Dacá nu gásiti ptr Dacia, este ptr renault 12 . Spor la treabá
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Azi Daciana a fost echipatá ptr iarná : schimbat cremaliera románeascá cu una aproape nouá de Renault 12, montat cauciucuri de iarná, schimbat 2 pivoti inferiori, capetele de bará de Renault impreuná cu cremailera, reglat repartitorul de fráná, schimbat ulei + filtru, pus aditiv Metabond, aplicat un start de ceará pe caroserie , complectat nivel de ulei in cutie .
42.2KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
foarte frumoasa
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Alex1300BV a scris:
foarte frumoasa |
Mersi colegu
|
|
pus acum 9 ani |
|
tpv
Membru Senior
Din: Oradea
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 260
|
|
Superb brekul!
_______________________________________ colectionar de fier
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Frumos si foarte bine intretinut. Si sa nu uitam ca este masina, care circula zilnic, indiferent de vreme si de anotimp!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Multumesc , da este "calul de bátaie din pácate, insá fac tot ce pot sá-i asigur functionalitatea si longevitatea sármanei....si cum unui doftor dá marhe cum se zice-n Bihor, nu-i pre tráiesc masinile foarte mult timp ... nu stiu ce perspective are Daciana... Oricum má stráduiesc s-o conserv cát mai bine.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
In Ungaia va face senzatie.
27.8KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
Interesant,o linie noua de esapament sigur ii va trebuii!!
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 9 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
|
|
Felicitari si mult spor la treaba, domnu' Adi!
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 9 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
ohoooo,imi aduc aminte de modelul asta de Dacie.Erau foarte frumoase,aveau ceva din Renault 16,dar,,,,nu vreau sa se supere nimeni pe mine,dar cred ca au fost cele mai slabe masini din toata gama Dacia.Imi amintesc,eram la liceu prin clasa a zecea,cand mi-am bagat copitele in asa ceva.De la sistemul de prindere a cutiei de viteze,care se rupea la urechile de prindere la fixarea pe traversa,sistemul de deschidere a usilor,care era pe cat de frumos,pe cat de slab calitativ,ca se rupeau sistemele de deschidere a usilor daca trageai mai tare de ele si nelipsita balta imensa de ulei care a facea motorul in tandem cu cutia de viteze,mai ales pe la axele planetare.Masina asta e ideala sa o faci bijuterie,sa arate impecabil,dar sa nu te plimbi cu ea
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Multumesc Domnilor Colegi ptr informatii si urári, deocamdat sunt fránt de obosealá fiindcá masina are fránele intepenite si apropae o orá m-am chinuit s-o dau jos de pe platformá, trei din patru cauciucuri suflá, asa cá voi schimba prima oará rotile, apoi voi degripa fránele, ca sá fie lesne de impins, dupá care va urma bucátirea masinii ..... Sper s-o pot face asa cum mi-am propus
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
E un proiect interesant si rar. Poate ca totusi ar merita sa o vopsesti alba, albastru inchis sau bej. Culoarea asta Bleu 616, poreclita "auma" nu este nici albastru, nici gri. Era culoarea preferata de militisti. Cand vedeai o Dacie de culoarea asta pe marginea drumului, exista sanse mari sa aibe radar in ea.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
manciur
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 464
|
|
culoarea asta nu este bleu mamaia?!
_______________________________________ Life is about passion Thank you for sharing mine
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
manciur a scris:
culoarea asta nu este bleu mamaia?! |
Ba da, Bleu Mamaia 616.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Misu de Cluj a scris:
manciur a scris:
culoarea asta nu este bleu mamaia?! |
Ba da, Bleu Mamaia 616. |
Ba nu este, ca asta este doar Bleu gri 616, iar Bleu Mamaia are codul 617
34.1KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
motoring
Membru Activ
Din: Sighisoara
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 127
|
|
Eu astept primul sa vad masina in forma finala, succes si spor la munca !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
motoring a scris:
Eu astept primul sa vad masina in forma finala, succes si spor la munca !!! |
Da !!!! Imi cer scuze fatá de colegul Motoring , un OM si coleg de exceptie cáruia ii datorez masina ! Nu am fost in clar dacá este sau nu de acord sá-i dezválui persoana, si de aiurit si grábit ce am fost am si uitat sá-l intreb ! Deci masina se datoreazá perseverentei, si ajutorulzui dezinteresat dat de colegul motoring din Sighisoara, cáruia ii multumesc si pe aceastá cale ptr gest ! In altá ordine de idei, azi am scos absolut toatá tapiteria, de peusi, scaune, covoare, chedere , etc, deci am atacat masina cum s-ar zice páná nu vine frigul s-o pot da la tinichigiu sá inceapá lucrul. Din pácate caroseria deja a fost "lucratá "se vád urme de petice pe contraaripi, fundul portbagajului, baza usilor, etc ........ sincer, nu credeam sá fie atát de atacatá masina de ruginá, insá a stat trasá pe iarbá (grádiná )timp de cáziva ani, apoi a ajuns la sediul pompierilor pe "asfalt ".... Oricum, nu e de asteptat, reperele caracteristice acestui tip (mánere usi, fete de usi, sunt intr-o stare foarte proastá, rupte, lipite , peticite cu bucátii de tabblá pe interior etc....deci partea proastá si foarte grea e sá gásesc douá fete de usi fatá (stg si dreapta ), o mascá radiator , douá rame de far cu 2 mustáti subtiri, si un motor de 1400 cmc, in locul ásteia .Cutie cu 5 btrepte am deja ....
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Grila fata si cele de far is la fel cu TLX-ul tau, doar ca is taiate ca sa icape farurile de CN.
Uite aici niste tablaraie de CN1 cum ai nevoie:
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
Grila fata si cele de far is la fel cu TLX-ul tau, doar ca is taiate ca sa icape farurile de CN.
Uite aici niste tablaraie de CN1 cum ai nevoie:
|
Doar grila radiatorului si masca fatá o vád cá este, insá de ele nu am nevoie , nici usa nu este ce-mi trebuie cá nu e cu máner patrat ....din pácate- Am nevoie de un rezervor de benziná SPECIAL cu gátul de umplere pe partea dreaptá , jos in coltul rezervorului .....dacá asa ceva s-ar gási ...... Mai am nevoie de 2 dispersoare de plastic cu becuri sofita de 5 W ptr iluminarea nr de inmatriculare situate in usa portbagajului , poate s-o fii pus si la alte utilaje románesti ....
Modificat de cv2adi (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|