CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: grecoaica
| Femeie 22 ani Dambovita cauta Barbat 22 - 45 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
Si iatá , am ajuns cu totii la sfársitul acestui proiect demult rávnit , asteptat , care ar fii putut iesi mult mai bine , insá din cauza lipsei de experientá in domeniul modelului prezentat, oarecum timid, dar totodatá cu multe invátáturi de minte in cap, incerc sá inchei acet topic lung. In primul ránd imi cer scuze pt váicárelile repetate dupá piese, sfaturi, pt lipsa de cunsotinte , etc cu care " am scos eventual peri albi unora " ! Nu din intámplare am folosit modul de exprimare in plural : La realizarea sa si-au dat cncursul foarte multi membri ai acestui forum, ptr care le MULTUMESC mult. Nu cred cá acest cuvánt exprimá in mod cert ceea ce as dori sá inteleagá TOTI cei care m-au ajutat ori de cáte ori am intrat in impas (teoretic si practic ). Piesele, cártile tehnice, sfaturile, pozele, experientele proprii, si multe multe altele si-au dat rodul . De multe ori am incercat sá scot maximul, insá nu a depins numai de mine.Anumite faze tehnoloice din pácate lasá de dorit, deci masina e departe de a fii perfectá. Totusi consider cá este un exemplu pozitiv pt toti cei care isi doresc ajutor la finalizarea unui proiect de restaurári. Mai multi colegi pe care i-am intrebat , doresc sá-si pástreze anonimitatea, mai ales din cauze de modestie, lucru plauzibil pe care-l respect intocmai. Fiindcá nu doresc sá omit pe niciunul dintre ceilalti colegi de breaslá, am considerat ca solutie oportuná de a nu nominaliza pe nimeni , cine citeste topicul acesta lung de tot, isi poate da seama perfect care sunt acei colegi cárora le MULTUMESC incá o datá pt ajutorul acordat . Produsul finit nu mai seamáná deloc cu ce a fost odinioará, telul meu a fost imbátránirea masinii páná pe la anul 72-73 .... MÁINE . DACIA FORUMULUI , va merge la atestare istoricá in Budapesta, motiv pt care azi am si urcat-o pe platformá, gata de plecare. Deci ULTIMELE poze inainte de plecare din clinica noastrá !!!!! |
In sfarsit te-ai eliberat si de poimaine te poti reapuca de R8, cu forte proaspete! Multa bafta la atestare!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Mersi mult Mishu, de asemenea ulte multumiri pt rábdare, sfaturi si material tehnic acordat !
|
|
pus acum 10 ani |
|
tm21zay
Membru Senior
Din: Lugoj
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 468
|
|
Felicitari pentru masina!
Sunt multi care si-ar dori o asemenea masina. Asa ca nu te mai stresa daca ti se pare ca nu e perfecta. In final e o masina unica ce poarta amprenta ta.
Succes la atestare! Am inteles ca la voi este mult mai greu procesul de atestare decat in Romania. Sa ne povestesti cum a decurs.
Sper sa fie ultimul drum pe care il face cu "roti ajutatoare" si de acum sa ii dai voie sa mearga pe rotile ei
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
tm21zay a scris:
Felicitari pentru masina!
Sunt multi care si-ar dori o asemenea masina. Asa ca nu te mai stresa daca ti se pare ca nu e perfecta. In final e o masina unica ce poarta amprenta ta.
Succes la atestare! Am inteles ca la voi este mult mai greu procesul de atestare decat in Romania. Sa ne povestesti cum a decurs.
Sper sa fie ultimul drum pe care il face cu "roti ajutatoare" si de acum sa ii dai voie sa mearga pe rotile ei |
Multumesc mult Iulian ! De-abia sosisem de la atestare...... Ca si concluizie generalá, totul a decurs bine, comisia nu a avut obiectiuni . Ca si fapt divers, era sá má aleg cu un dosar penal !!!!!De ce ? 1. Seria sasiului acestei masini , care este trecutá atát in cartea de identitate cát si in talon este cel decupat din mijlocul rombului de alamá de pe contraaripá. Insá nici numárul poansonat de pe clopot nici cel de pe placheta ovalá de pe contraaripá identic nu figureazá in nici un act. dat fiind faptul cá am schimbat culoarea masinii si am dat jos plácutele de pe contraaripá sá o pot vopsi peste tot, Domnii au vázut niplurile noi , care putin diferá de cele de fabricá si mi-au ataras atentia cá la ITP sunt pasibil de un dosar penal. M-au sfátuit : 1.Ori dau jos plácuta ovalá cu R 1170 ....... prinsá in 2 nipluri pe contraaripá, si totodatá fac dispárutá si poansonarea de pe clopot cu chituire sau altá metodá !!!!!pt cá aceste douá numere nu figureazá in nici un act al masinii din 1976 incoace ! Solutia 2 : Fac rost de un clopot cu poansonare, care contine cifrele identice cu cele din talon si Cartea de identitate, si a rombului de alamá ! Támpenii mai mari nici nu am auzit ! Intre timp am clarificat ce inseamná cifrele poansonat si cele din mijlocul rombului (decupate ) Problema este cá in 1976 cánd s-a eliberat primul act al masinii , s-a trecut gresit ca serie cadru cel din mijlocul rombului, care dupá cum am inteles este un numár de evidentá al firmei Renault Franta , iar Daciile au avut evidenta lor separatá in Romania, pe baza numerelor ponasonate in clopot si pe plácuta ovalá . Acum nu mai stiu ce sá fac, voi vedea cxe zic cunoscátorii legislatiei de aici. Oricum treaba e incurcatá.
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Aia care ti-au dat cele doua sfaturi, is niste BOI cretini, care nu-s capabili sa gandeasca! Nu cumva sa faci asa ceva! Nu-ti fa probleme, ca toate Daciile au doua serii. Ala de pe romb este ala dupa evidenta Renault, iar ala de pe placuta ovala cu UAP unde scrie si anul, este seria romaneasca. Iar pe caroserie este poansonata seria romaneasca. La Renault-uri este doar o singura serie, ala de pe romb care este si pe caroserie. Doar o incurcatura. In cel mai rau caz trebuie sa te duci la un notar in care sa dai o declaratie pe proprie raspundere ca asa a fost cand l-ai cumparat, apoi la registrul auto sa ceri s-o verifice, eventual poti cere sa ti-o repoansoneze si seria aia de pe romb, daca vor neaparat. Ambele serii sunt corecte si originale, doar ca sunt doua serii, una romaneasca si una frantuzeasca.
In actele unguresti sunt multe prostii, ca de exemplu la Fuego scrie "Fuego GTX" ceea ce ar trebui sa fie cu motor de 1995 cmc, iar masina esre GTS de 1647 cmc, iar la seriile in acte scrie clar ca R1362, ceea ce este GTS, dar pristii au trecut GTX, care ar trebui sa fie R1363. Astea-s prostii, care se rezolva!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
Nu-ti fa probleme, ca toate Daciile au doua serii. Ala de pe romb este ala dupa evidenta Renault, iar ala de pe placuta ovala cu UAP unde scrie si anul, este seria romaneasca. Iar pe caroserie este poansonata seria romaneasca. La Renault-uri este doar o singura serie, ala de pe romb care este si pe caroserie. Doar o incurcatura. In cel mai rau caz trebuie sa te duci la un notar in care sa dai o declaratie pe proprie raspundere ca asa a fost cand l-ai cumparat, apoi la registrul auto sa ceri s-o verifice, eventual poti cere sa ti-o repoansoneze si seria aia de pe romb, daca vor neaparat. Ambele serii sunt corecte si originale, doar ca sunt doua serii, una romaneasca si una frantuzeasca. |
Multumesc mult ptr edificarea telefonicá si postatá, acum voi incerca sá accesez pe cineva care stie toate astea ! E foarte obositor sá te lovesti tot timpul de asemenea probleme pe care altii ar trebui s-o cunoascá, fiindcá e "specialitatea lor " nicidecum a mea.
Modificat de cv2adi (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
E obositor ca de obicei "specialistii" is cei mai prosti, si stiu cel mai bune, iar daca le contrazici sau vrei sa le corectezi, atunci se supara. Si eu cand m-am dus cu Lastunul la RAR, a venit inspectorul si a zis "Asta e in doi timpi, ca nu i se vad supapele" si a vrut sa treaca in acte ca e motor in doi timpi. Degeaba ai ziceam si-i aratam ca acolo este cureaua de distributie care antreneaza axa cu came, ca degeaba "daca nu se vad supapele, este in doi timpi". Apoi a doua zi am vorbit cu seful lui, care i-a zis ca-i prost, si atunci a corectat actele.
Tot inspectorul ala, la masina unui vecin (un Ford Mondeo) i-a trecut codul de reper al chiulasei, drept serie de motor. Iarasi a fost cu scandal.
Deci nu-ti fa probleme, ca au patit-o si altii!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
Liviu-Florin
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2253
|
|
Sa te folosesti sanatos de aceasta masina Adi si de fiecare data cand vei merge cu ea sa iti aduci aminte de anii tineretii si de perioada cand 85% din masinile de pe strazi erau DACIA!
|
|
pus acum 10 ani |
|
deceneu32
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3581
|
|
cv2adi a scris:
Problema este cá in 1976 cánd s-a eliberat primul act al masinii , s-a trecut gresit ca serie cadru cel din mijlocul rombului, care dupá cum am inteles este un numár de evidentá al firmei Renault Franta , iar Daciile au avut evidenta lor separatá in Romania, pe baza numerelor ponasonate in clopot si pe plácuta ovalá . |
Poftim?In primul document al masinii a fost trecuta ca serie de sasiu numarul din placuta de alama frantuzeasca rombica?In Ungaria? Aceasta se numeste ''numar in seria tipului''(numero dans la serie du type) si indica numarul de exemplare produse pe perioada unui an,intre 1 sept-31 aug. anul urmator.
Modificat de deceneu32 (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
deceneu32
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3581
|
|
cv2adi a scris:
ásta e seria sasiului sau nr de organizare, cá la mine-n talon e trecut ca serie sasiu numárul din Rombul de cupru.... |
Am luat topicul la rasfoit:gandesc ca trebuia sa rezolvi chestiunea asta inainte de a o restaura si inainte de a-i demonta placutele de identificare.
27.5KB
Modificat de deceneu32 (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Da, asa este, acum sunt putin implicat si eu in treaba asta, cá se vád niplrile noi, fatá de cele vechi ......deci problema mare este cá nicidecum nu vreau sá-mi fac necazuri ... Dacá seful mare de la ITP imi va spune s-o las baltá, atunci o las asa, sá nu fiu eu insumi inamicul nr 1 pt mine ! Da, au trecut numárul decupat din centrul rombului drept serie sasiu in 1976 in talon, si tot asa a circulat masina zeci de ani, si mergea la ITP tot la 2 ani si era bine mersi .... Acum cánd trece printr-un nou proces de verificári, atestári etc.... a iesit la ivealá treaba Numai cá deja niplurile astea le-am schimbat din cauza schimbului culorii .....altfel nu am puitut rezolva ca rosul sá dispará de sub placutele astea ...
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
Da, asa este, acum sunt putin implicat si eu in treaba asta, cá se vád niplrile noi, fatá de cele vechi ......deci problema mare este cá nicidecum nu vreau sá-mi fac necazuri ... Dacá seful mare de la ITP imi va spune s-o las baltá, atunci o las asa, sá nu fiu eu insumi inamicul nr 1 pt mine ! Da, au trecut numárul decupat din centrul rombului drept serie sasiu in 1976 in talon, si tot asa a circulat masina zeci de ani, si mergea la ITP tot la 2 ani si era bine mersi .... Acum cánd trece printr-un nou proces de verificári, atestári etc.... a iesit la ivealá treaba Numai cá deja niplurile astea le-am schimbat din cauza schimbului culorii .....altfel nu am puitut rezolva ca rosul sá dispará de sub placutele astea ... |
Eu acopar placutele cu banda adeziva. Niciodata nu umblu la vreo placuta de identificare, la nici o masina! Cat despre niplurile noi care ies in evidenta, ia putin acid clorhidric, si pune pe capul lor cate o picatura si lasa asa o zi, dupa care le stergi si arata de parca ar avea 40 de ani. Asta trebuia sa faci neaparat, ca atunci nimeni nu ar fi comentat ca s-a umblat si ca ar fi noi. Daca ai poze cu placutele inainte de demontare, atunci dai o declaratie notariala in care explici treaba si ceri o expertiza la registrul auto si eventual sa-ti repoansoneze seriile. Nu exista nici un risc de dosar penal, ca seriile is ale masinii, clopotul de telescop este original din fabrica, neumblat. Iar cu placutele dai declaratie notariala, ca le-ai dat jos, ca sa nu se deterioreze la sablare. Nu ai facut nimic ilegal! Dar placutele de obicei trebuie lasate asa cum a lasat fabrica, ca sa se vada culoarea originala pe dedesubt, ca ala atesta faptul ca nu a fost umblat la ele. Iar daca trebuie neaparat umblat la ele, atunci prin "metode specifice", o faci asa sa se para neumblate.
In nici un caz sa n-o lasi balta! In cel mai rau caz, faci un contract cu taicato, i-o vinzi, o aduci la Oradea, ceri atestare de la Retromobil, ca nu au cum sa te refuze si te duci la RAR Oradea pentru identificare, ca acolo nu vei avea probleme ca seriile romanesti corespund, ceri carte de identitate si-i bagi numere romanesti!
Crede-ma ca si eu de fiecare data, cand ajung la finalizarea si rezolvarea actelor, mi-se ridica parul in cap, din cauza birocratiei si umblaturii aiurea.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Mersi pt incurajare si idei ! Azi merg la RAR-ul autohton ( Közlekedés felügyelet ) si-l voi intreba pe sef ce párere are, ce anume sá fac ? :rolleyes Nu stii cumva unde as putea gási un desen original, sau fotografie care explicá denumirile celor 2 tipuri de serii ? Cá ástia au rás de mine cánd le-am explicat cá-s 2 serii pe aceeasi masiná ? Una francezá si cea de Pitesti !Nu má crede nimeni ...
Modificat de cv2adi (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
AdyC
Membru Senior
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
|
|
deceneu32 a scris:
cv2adi a scris:
Problema este cá in 1976 cánd s-a eliberat primul act al masinii , s-a trecut gresit ca serie cadru cel din mijlocul rombului, care dupá cum am inteles este un numár de evidentá al firmei Renault Franta , iar Daciile au avut evidenta lor separatá in Romania, pe baza numerelor ponasonate in clopot si pe plácuta ovalá . |
Poftim?In primul document al masinii a fost trecuta ca serie de sasiu numarul din placuta de alama frantuzeasca rombica?In Ungaria? Aceasta se numeste ''numar in seria tipului''(numero dans la serie du type) si indica numarul de exemplare produse pe perioada unui an,intre 1 sept-31 aug. anul urmator. |
Nu stiu cum e la 1300 dar la 1100 toate masinile, pana sa se infiinteze RAR-ul, aveau trecuta in acte seria frantuzeasca de pe romb. In momentul in care a aparut RAR-ul si autovehiculele au primit carti de identitate s-a renuntat la seria franceza si s-a trecut cea romaneasca poansonata pe caroserie si pe placuta ovala, vorbesc despre masinile care nu au serie "VIN", seria din 17 caractere. Eu am factura originala cu care s-a cumparat masina mea de noua si pe factura era trecuta seria de pe romb, la fel si pe Certificatul de Inmatriculare (Talon), eliberat in anul '69 si pe care l-am preschimbat eu cand am facut CI masinii in 2009. La fel s-a intamplat si cu sutica lui tata, sutica avea in acte tot seria de pe romb si in momentul in care a ajuns la RAR in CI si pe noul talon s-a trecut seria romaneasca, poansonata pe placuta ovala si pe caroserie. Faza tare a fost la politie, nu au vrut sa-mi inmatriculeze masina pentru ca pe toate actele aparea seria de pe romb si RAR-ul a trecut pe CI seria poansonata pe caroserie, au motivat ca nu au cum sa inmatriculeze o masina care figura in toate actele anterioare identificarii la RAR cu o serie si dupa cu o alta serie. Am rezolvat problema dupa ce am mers la RAR si i-am rugat sa treaca la Observatii ca masina are pe o placuta si seria frantuzeasca, seria care aparea pe toate documentele anterioare identificarii.
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 10 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Tata a avut Dacie fabricatie '75 - cu serie franta pe placuta rombica, serie romaneasca pe cea ovala, nimic pe oala telescop si cu seria caroseriei in portbagaj, pe suportul rotii de rezerva, Atentie! aceasta nu era seria masinii, era numai seria caroseriei, serie care nu definea masina, seria sa de fabricatie fiind cea de pe placuta ovala, asa fiind trecuta si in carte cind a trebuit facuta..., am avut destule belele cu ITP - urile, intr-o vreme te trimitea la nu stiu care poarta a uzinei de unde iti dadeau o adeverinta ca la seria de fabricatie x s-a pus caroseria y (seria din portbagaj)...
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
EEEE, am sosit ! Am fost la RAR-ul autohton . Seful RAR-ului de aici ,un om foarte simpatic si plin de intentii de ajutor, a fost SINGURUL om de specialitate care a stiut despre cele 2 tipuri de plácute, (inclusiv si anul cánd s-a renuntat la placa romboidalá Renault )si a zámbit cánd vorbeam despre problema asta a mea, Am rámas uimit. Intre timp am gásit si cartea de reparatii si descriere Dacia 1300, unde sunt fotografiate plácutele cu explicatiile aferente despre fiecare numár in parte. Solutia propusá de Dánsul : Totul va rámáne asa cum a fost initial ! Adicá, se va folosi acelasi numár de serie din mijlocul rombului, care s-a foloit din 1976 si páná acum. Motivul : Baza de date actualá precum si modalitatea de a efectua schimbarile, sunt mult prea complicate si greoaie ca sá se reviná la forma corectá, dupá 30 de ani Si asta si pt a preveni unele complicatii nedorite pe viitor.
|
|
pus acum 10 ani |
|
BTL-gordini
Membru Senior
Din: Alba Iulia
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1790
|
|
Un final frumos dupa atata munca, bravo.Sa o folosesti cu placere.
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
BTL-gordini a scris:
Un final frumos dupa atata munca, bravo.Sa o folosesti cu placere. |
Mersi mult Dani si totodatá si pt piese !
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Cireasa de pe tort : A sosit deunázi, matrita inscrisului codului culorii de pe panoul spate fácutá de un OM devotat, meticulos, exigent fatá de sine insusi, a cárui masiná nu m-a lásat sá privesc in alte párti , desi zona Brasovului e pliná de frumuseti naturale Nu stiu momentan dacá imi permite sá-i dezválui numele, insá pot spune cá toatá capodopera pe care a realizat-o la masina lui, un Gri 83 minunat, este graiul viu a felului de a fii a proprietarului. Am sá postez poze de cum am aplicat-o. Nu doar realizarea meticuloasá, dar si caracterele specifice fabricii se recunosc cu usurintá pe inscris. Multumesc mult !
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Iará rahatul ásta de server ....scuze pt postarea dublá. IERI am avut PRIMA surprizá cu baba : S-a oprit motorul taman in mijlocul pádurii de salcám , la 4 km depártare de casá !N-am avut nici scule, nici mácar un patent.....asa cá dá-i perpedes páná la garaj, am luat cu mine scule, si m-am suit in Galoper, platforma dupá si haida inapoi. Noroc cu simplitatea la babele aste vechi : Ori benziná nu are ori scánteie .... La mine a fost prima variantá : Pompa de benziná NOUÁ - a zis ADIO , nu mai pompez benzina, m-am sáturat !Dánd-o jos, era intepenitá . Piciorusul care este lovit de axul cu came s-a gripat : Nici in jos, nici in sus ! Anchilozá articulará prefectá. A urmat alta la ránd care incá mai functioneazá.Pompa identicá, de sigurantá am mai luat 2 in portbagaj cu mine..... deci odatá cu Daciana, revin si amintirile cánd vedeam in dulápiorul din portbagaj, delcou de rezervá, fise de bujii, pompá de benziná sui renumitele Bobini de inductie de Sf.Gheorghe ...
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
Iará rahatul ásta de server ....scuze pt postarea dublá. IERI am avut PRIMA surprizá cu baba : S-a oprit motorul taman in mijlocul pádurii de salcám , la 4 km depártare de casá !N-am avut nici scule, nici mácar un patent.....asa cá dá-i perpedes páná la garaj, am luat cu mine scule, si m-am suit in Galoper, platforma dupá si haida inapoi. Noroc cu simplitatea la babele aste vechi : Ori benziná nu are ori scánteie .... La mine a fost prima variantá : Pompa de benziná NOUÁ - a zis ADIO , nu mai pompez benzina, m-am sáturat !Dánd-o jos, era intepenitá . Piciorusul care este lovit de axul cu came s-a gripat : Nici in jos, nici in sus ! Anchilozá articulará prefectá. A urmat alta la ránd care incá mai functioneazá.Pompa identicá, de sigurantá am mai luat 2 in portbagaj cu mine..... deci odatá cu Daciana, revin si amintirile cánd vedeam in dulápiorul din portbagaj, delcou de rezervá, fise de bujii, pompá de benziná sui renumitele Bobini de inductie de Sf.Gheorghe ... |
Mergi si cumpara-ti o pompa de benzina de Fiat 125 P sau de Polonez, ca este identica cu cea de Dacie si aslea poloneze is foarte bune! Nu o sa mai ai probleme cu pompa de benzina! Si eu tot de alea poloneze imi pun pe masini!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
Claudiu_16
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1174
|
|
era o vorba a unui mos cand a trecut de la 1300 la logan "E tot dacie " ori ce i-ai face te va surprinde oricand...placut dar si neplacut
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
AHA ! Deci de aia a avut masina asta deja o pompá de benziná italiana pe ea, de la nu stiu ce marcá, si avea si o bobiná de inductie PAL.-Cehoslovacá de Skoda ! Eu am repus pe cele originale insá pe astea date jos le voi lua cu mine in portbagaj de rezervá si cu proxima ocazie necesará le voi inlocui inapoi.
|
|
pus acum 10 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Oldman a scris:
cv2adi a scris:
AHA ! Deci de aia a avut masina asta deja o pompá de benziná italiana pe ea, de la nu stiu ce marcá, si avea si o bobiná de inductie PAL.-Cehoslovacá de Skoda ! Eu am repus pe cele originale insá pe astea date jos le voi lua cu mine in portbagaj de rezervá si cu proxima ocazie necesará le voi inlocui inapoi. |
Iti recomand cu caldura maxima pompa de Skoda cu pahar decantor in acelasi corp, nu necesita decit inlocuirea cozii de actionare cu cea de Dacia sau 2 distantoare puse deodata(izolatoare termice). La mine a functionat 20 de ani si 250000km. Ca bobina, Ducellier - ul de origine, de prin anii '70, nu are moarte, mai erau f bune si Femsa cu rezistenta aditionala de ceramica, se gaseau pe Oltcit-urile de 1100, prin anii '80. |
Mai zi de Skoda,de piesele de Skoda,asa de mult imi place cand si altul apreciaza fiabilitatea pieselor de Skoda
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Mersi Oldman, de fapt nu stiu de ce nu m-.am gándit la asta, bobine Ducellier au toate Citroenurile, printre care DS-ul si am vreo cáteva bucáti de rezervá....dacá crapá si bobina de Sf.Gheorghe , am sá-i pun una Ducellier din stoc, sá fie mai asemánátoare cu originalul ! Mersi pt sfat.
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Daciana isi face de cap !!!! Dupá o probá de cca 10 km pe drumuri láturalnice, plus o probá pe bancul de fráná si cel pt amortizoare ( Marti avem randevú pt ITP ) a fácut ca si data trecutá : nu mai porneste ! Crezánd cá din nou rahatul ásta de pompá de benziná e de viná, am dat-o jos si la sugerárile colegilor i-am repus pompa de benziná Magneti Marelli cu care era echipatá la cumpárare ....si tot nu a mers. La relanti cát de cát mai merge insá motorul la accelerare se opreste.Am sá mai verific dacá nu cumva a pátruns in carburator iarási ceva mizerie si mi-a obturat jicliorul, dar incep sá-mi perd rábdarea ! Atáéte figuri nu mi-a fácut nici o masiná páná acum ! Nu-mi pot da seama de unde dracu poate sá pártundá mizerie dacá rezervorul e nou, conductele de asemenea, pompa de benziná tot asa, are filtru fin dupá pompá, si unul in carburator ????? Ca altá chestie interesantá suspensia pe fatá s-a rezolvat, masina a coborát cca 10 cm in ináltime si in fatá dar si in spate, insá pe puntea spate nu am suspensie desi totul s-a asezat la loc .....scuturá pe drum exact ca si o cárutá spatele, pe cánd fata e perfectá ! Sánt aproape de apoplexie cu nenorocita asta ....
Modificat de cv2adi (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
si spatele de asemenea.....totusi nu am suspensie
36KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
George
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 568
|
|
Iti trebuie rabdare la Dacie, ca nu e Citroen
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
George a scris:
Iti trebuie rabdare la Dacie, ca nu e Citroen |
Mersi George, cred cá ai dreptate .... am inceput deja sá adun paiele pt foc....
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Mersi Mishu, toate colierele sunt stránse bine, inchid etans tevile de cauciuc,totul este nou, nu inteleg ce naiba are ???? Benzina cáteodatá apare pe furtun, uneori mai putin ..... am scos busonul rezervorului nu cumva sá fie vid, insá nici asa nu vrea. Azi voi desface carburiciul sá vád dacá are jeg . Cred cá 2 CV-ul s-a speriat de Tine !
Modificat de cv2adi (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
cv2adi a scris:
Daciana isi face de cap !!!! Dupá o probá de cca 10 km pe drumuri láturalnice, plus o probá pe bancul de fráná si cel pt amortizoare ( Marti avem randevú pt ITP ) a fácut ca si data trecutá : nu mai porneste ! Crezánd cá din nou rahatul ásta de pompá de benziná e de viná, am dat-o jos si la sugerárile colegilor i-am repus pompa de benziná Magneti Marelli cu care era echipatá la cumpárare ....si tot nu a mers. La relanti cát de cát mai merge insá motorul la accelerare se opreste.Am sá mai verific dacá nu cumva a pátruns in carburator iarási ceva mizerie si mi-a obturat jicliorul, dar incep sá-mi perd rábdarea ! Atáéte figuri nu mi-a fácut nici o masiná páná acum ! Nu-mi pot da seama de unde dracu poate sá pártundá mizerie dacá rezervorul e nou, conductele de asemenea, pompa de benziná tot asa, are filtru fin dupá pompá, si unul in carburator ????? Ca altá chestie interesantá suspensia pe fatá s-a rezolvat, masina a coborát cca 10 cm in ináltime si in fatá dar si in spate, insá pe puntea spate nu am suspensie desi totul s-a asezat la loc .....scuturá pe drum exact ca si o cárutá spatele, pe cánd fata e perfectá ! Sánt aproape de apoplexie cu nenorocita asta .... |
Inseamna ca amortizoarele din spate sunt blocate,din cauza de nefolosinta.In ceea ce priveste pompa de benzina,e posibil ca acel clopot din capul pompei sa nu etanseze corect,si atunci nu se face depresiune pentru tragerea benzinei din rezervor.Pompele vechi aveau si o garnitura pe acea sita de sub clopot.Daca motorul se opreste la accelerare ,inseamna ca este nivelul prea mic in carburator,posibil se blocheaza cuiul poantou.Pe aceste considerente ,si altele pe care nu mi le mai amintesc exact,am renuntat la Dacie,pentru ca este absolut anormal sa cumperi piese noi,care sa fie de o calitate execrabila,muncesti ca un ocnas si te trezesti ca trebuie sa ajungi remorcat sau adus pe platforma acasa.Noroc la ora actuala cu piesele de import pentru Dacie
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
sk100it a scris:
cv2adi a scris:
Daciana isi face de cap !!!! Dupá o probá de cca 10 km pe drumuri láturalnice, plus o probá pe bancul de fráná si cel pt amortizoare ( Marti avem randevú pt ITP ) a fácut ca si data trecutá : nu mai porneste ! Crezánd cá din nou rahatul ásta de pompá de benziná e de viná, am dat-o jos si la sugerárile colegilor i-am repus pompa de benziná Magneti Marelli cu care era echipatá la cumpárare ....si tot nu a mers. La relanti cát de cát mai merge insá motorul la accelerare se opreste.Am sá mai verific dacá nu cumva a pátruns in carburator iarási ceva mizerie si mi-a obturat jicliorul, dar incep sá-mi perd rábdarea ! Atáéte figuri nu mi-a fácut nici o masiná páná acum ! Nu-mi pot da seama de unde dracu poate sá pártundá mizerie dacá rezervorul e nou, conductele de asemenea, pompa de benziná tot asa, are filtru fin dupá pompá, si unul in carburator ????? Ca altá chestie interesantá suspensia pe fatá s-a rezolvat, masina a coborát cca 10 cm in ináltime si in fatá dar si in spate, insá pe puntea spate nu am suspensie desi totul s-a asezat la loc .....scuturá pe drum exact ca si o cárutá spatele, pe cánd fata e perfectá ! Sánt aproape de apoplexie cu nenorocita asta .... |
Inseamna ca amortizoarele din spate sunt blocate,din cauza de nefolosinta.In ceea ce priveste pompa de benzina,e posibil ca acel clopot din capul pompei sa nu etanseze corect,si atunci nu se face depresiune pentru tragerea benzinei din rezervor.Pompele vechi aveau si o garnitura pe acea sita de sub clopot.Daca motorul se opreste la accelerare ,inseamna ca este nivelul prea mic in carburator,posibil se blocheaza cuiul poantou.Pe aceste considerente ,si altele pe care nu mi le mai amintesc exact,am renuntat la Dacie,pentru ca este absolut anormal sa cumperi piese noi,care sa fie de o calitate execrabila,muncesti ca un ocnas si te trezesti ca trebuie sa ajungi remorcat sau adus pe platforma acasa.Noroc la ora actuala cu piesele de import pentru Dacie |
Da, din pácate din cauza calitátii , foarte multe produse Románesti lasá de dorit chit cá originalele lor sunt masini sau motociclete, (produse ) tehnice foarte bune. E deajuns ca o singurá piesá minusculá sá nu-si fac datoria (cuili pontou ) si e gata ! Nu mai ai chef sá Te ocupi de toatá drácia !Pácat.Incerc sá-mi regrupez cunostintele si nervii rámasi, si cu un nou elan sá má asmut asupra sist de alimentre a masinii, s-o reiau de la capát .... a nustiu cáta oará ! Adevárul e cá TOATE masinile fácute , restaurate sau reparate páná acum au fost refácute cu piesele lor roiginale noi sau reconditionate, dar niciodatá nu s-a intámplat in acesti ani ca o piesá NOUÁ originalá de fabricá sá nu functioneze sau sá-si dea duhul dupá cáteva ore de functiune .... Aste este ! P.S : Amortizoarele sunt noi noute luate din magazin auto cu garantie .....ceea ce binánteeles nu inseamná cá sunt si bune.SIC !
Modificat de cv2adi (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
vladut
Membru Senior
Din: Targoviste-Dambovita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 403
|
|
In ziua de azi nu ne mai mira nimic, nu sti ce sa mai cumperi mai scump sau mai ieftin? Vreau sa va felicit ptr masina a iesit super ,
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
vladut a scris:
In ziua de azi nu ne mai mira nimic, nu sti ce sa mai cumperi mai scump sau mai ieftin? Vreau sa va felicit ptr masina a iesit super , |
Multumesc Vládut ! Adevárul este cá am gásit buba : Nu vine benzina din rezervor la pompá !!!! Am tras ca un idiot dar nimic ! Cred cá voi pátrunde cu endoscopul meu in rezervorul nou-nout luat tot de la magazin si verificat inainte de "implantare pe masiná ...." Nu-mi pot da seama ce naibe poate fii acolo de obtureazá teava de alimentare....
|
|
pus acum 10 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
|
|
Felicitari pentru atestare! Sunt sigur ca nu vor fi probleme la ITP. Masina arata foarte bine, dar eu i-as scoate chestiile alea rosii de la usi, sau le-as inlocui cu unele de culoare neagra. Din punctul meu de vedere distrag atentia de la alte elemente mai importante.
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Mda .... depinde de optiuni si gusturi ...Din pácate proteczoare negre nu am si pe astea le-am gásit intr-un pachet de piese uitate in garajul cuiva de cca 20 de ani. Le-am pus doar sá protejeze canturile usilor la deschidere ....neavánd altceva la indemáná ! Multumesc !
Modificat de cv2adi (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Am fácut niste "scufundári " in adáncime cu endoscopul, dupá ce am scos sonda litrometricá prin portbagaj si am vázut cáteva ouá de pájanjeni , pe care le-am scos. Din pácate nu am posibilitatea de explorare a intregului fund de rezervor, fiindcá nu ajunge lungimea firului optic in toate colturile rezervorului, dar cred cá va trebui sá-l dau jos din nou si sá-l curát cumva ( REZERVOR NOU !!)
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Azi Daciana a luat ITP-ul cu brio, inclusiv noxele sunt sub limita minimá admisá.Ca un fapt interesant, azi , seful de la ITP, cánd a coborát sub masiná si-a chemat colegii sá viná si ei fiindcá nu au vázut Dacie cu elemente vopsite electrstatic , iar dupá ce auu iesit cu totii, nici nu s-au mai apucat sá vadá farurile, semnalele, stergátopr claxon etc ....deci toatá testare eletricá obligatorie a fost uitatá ! In sinea mea am zámbit pe sub mustatá, si am iesit din halá ...... In momentul in care voi intra in posesia numerelor noi, voi reveni cu poze . Din bunávointa unui coleg am deja suruburile cu cap reflectorizant originale de pe vremuri ...
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
In momentul in care voi intra in posesia numerelor noi, voi reveni cu poze . Din bunávointa unui coleg am deja suruburile cu cap reflectorizant originale de pe vremuri ... |
Dar vezi ca nu prea e voie sa gauresti numerele noi!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
tavi_dacia1100
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
|
|
cv2adi a scris:
Azi Daciana a luat ITP-ul cu brio, inclusiv noxele sunt sub limita minimá admisá.Ca un fapt interesant, azi , seful de la ITP, cánd a coborát sub masiná si-a chemat colegii sá viná si ei fiindcá nu au vázut Dacie cu elemente vopsite electrstatic , iar dupá ce auu iesit cu totii, nici nu s-au mai apucat sá vadá farurile, semnalele, stergátopr claxon etc ....deci toatá testare eletricá obligatorie a fost uitatá ! In sinea mea am zámbit pe sub mustatá, si am iesit din halá ...... In momentul in care voi intra in posesia numerelor noi, voi reveni cu poze . Din bunávointa unui coleg am deja suruburile cu cap reflectorizant originale de pe vremuri ... |
Pai cand vad asa ceva si lor le e clar care n-are rost sa o mai frece atata, masina trebuie sa fie ok.
_______________________________________ COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi
|
|
pus acum 10 ani |
|
tavi_dacia1100
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
|
|
Misu de Cluj a scris:
cv2adi a scris:
In momentul in care voi intra in posesia numerelor noi, voi reveni cu poze . Din bunávointa unui coleg am deja suruburile cu cap reflectorizant originale de pe vremuri ... |
Dar vezi ca nu prea e voie sa gauresti numerele noi! |
Nu stiu care-i treaba in Ungaria, dar eu asa am pus numerele pe '69 si la RAR nu a comentat nimeni nimic.
_______________________________________ COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
tavi_dacia1100 a scris:
Misu de Cluj a scris:
cv2adi a scris:
In momentul in care voi intra in posesia numerelor noi, voi reveni cu poze . Din bunávointa unui coleg am deja suruburile cu cap reflectorizant originale de pe vremuri ... |
Dar vezi ca nu prea e voie sa gauresti numerele noi! |
Nu stiu care-i treaba in Ungaria, dar eu asa am pus numerele pe '69 si la RAR nu a comentat nimeni nimic. |
La broasca, cand am pus numarul patrat pe spate, nu aveam suport de numar, l-am pus direct cu suruburi, sa vezi ce gura faceau la RAR ca nu am suport de numar si ca am bagat gaura in numar.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Da, intr-adevár aveti perfectá dreptate, nu e voie nici aici sá gáuresti numerele noi, am sá mai i9ntreb ce si cum, eventual care sunt consecintele fiindcá doresc neaparat sá pun suruburile acelea noi , ele fiind in timp accesorii de epocá specifice masinilor Románesti .
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Andrei Christian a scris:
cv2adi a scris:
Da, intr-adevár aveti perfectá dreptate, nu e voie nici aici sá gáuresti numerele noi, am sá mai i9ntreb ce si cum, eventual care sunt consecintele fiindcá doresc neaparat sá pun suruburile acelea noi , ele fiind in timp accesorii de epocá specifice masinilor Románesti . |
Dar nu inteleg de ce se iau aia dela RAR de tine ca ai numerele noi prinse cu suruburi? Pentru sunt numerele tale , tu alegi cum sa le pui pe masina... |
Da, ai dreptate insá noua legislatie prevede interdictia distrugerii, sau violárii integritátii numerelor, ele fiind proprietatea autoritátilor emitátoare sau ceva de genul ..... Deci ruperea, indoirea, perforarea, etc plácutelor de inmatric este interzisá. E altá treabá cá nimeni nu se prea incumetá sá se uite la ele ....
|
|
pus acum 10 ani |
|
oldtimercraiova
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1455
|
|
cv2adi a scris:
Andrei Christian a scris:
cv2adi a scris:
Da, intr-adevár aveti perfectá dreptate, nu e voie nici aici sá gáuresti numerele noi, am sá mai i9ntreb ce si cum, eventual care sunt consecintele fiindcá doresc neaparat sá pun suruburile acelea noi , ele fiind in timp accesorii de epocá specifice masinilor Románesti . |
Dar nu inteleg de ce se iau aia dela RAR de tine ca ai numerele noi prinse cu suruburi? Pentru sunt numerele tale , tu alegi cum sa le pui pe masina... |
Da, ai dreptate insá noua legislatie prevede interdictia distrugerii, sau violárii integritátii numerelor, ele fiind proprietatea autoritátilor emitátoare sau ceva de genul ..... Deci ruperea, indoirea, perforarea, etc plácutelor de inmatric este interzisá. E altá treabá cá nimeni nu se prea incumetá sá se uite la ele .... |
Eu am numerele cu RO , care sunt foarte proaste pentru ca se sterg si vreau sa pun cu UE .
|
|
pus acum 10 ani |
|
cezarmad
Membru Senior
Din: Bucuresti & Pantelimon IF
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 857
|
|
Nu avem voie sa gaurim numerele si sa l-e prindem cu suruburi pentru simplul fapt ca nu ar putea garcea sa le retina ( demonteze) in vederea sanctionarii lipsei ITP, etc
Ce se face daca nu are patentul la el?
_______________________________________ Dacia 1310 TLX BLUE EMOTION 27.03.2013 is the day
|
|
pus acum 10 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
|
pus acum 10 ani |
|
cezarmad
Membru Senior
Din: Bucuresti & Pantelimon IF
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 857
|
|
Alex1300BV a scris:
pai le ia din suport. |
Si daca sunt prinse cu suruburi in bara sau panou?
_______________________________________ Dacia 1310 TLX BLUE EMOTION 27.03.2013 is the day
|
|
pus acum 10 ani |
|
oldtimercraiova
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1455
|
|
cezarmad a scris:
Alex1300BV a scris:
pai le ia din suport. |
Si daca sunt prinse cu suruburi in bara sau panou? |
Isi ia teapa .
|
|
pus acum 10 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
cezarmad a scris:
Nu avem voie sa gaurim numerele si sa l-e prindem cu suruburi pentru simplul fapt ca nu ar putea garcea sa le retina ( demonteze) in vederea sanctionarii lipsei ITP, etc
Ce se face daca nu are patentul la el? |
La mine trebuie flex.Sunt asa de ruginite suruburile incat nici cu mama cheii nu se pot desface
|
|
pus acum 10 ani |
|
geo11
Membru Senior
Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 225
|
|
cv2adi a scris:
Andrei Christian a scris:
cv2adi a scris:
Da, intr-adevár aveti perfectá dreptate, nu e voie nici aici sá gáuresti numerele noi, am sá mai i9ntreb ce si cum, eventual care sunt consecintele fiindcá doresc neaparat sá pun suruburile acelea noi , ele fiind in timp accesorii de epocá specifice masinilor Románesti . |
Dar nu inteleg de ce se iau aia dela RAR de tine ca ai numerele noi prinse cu suruburi? Pentru sunt numerele tale , tu alegi cum sa le pui pe masina... |
Da, ai dreptate insá noua legislatie prevede interdictia distrugerii, sau violárii integritátii numerelor, ele fiind proprietatea autoritátilor emitátoare sau ceva de genul ..... Deci ruperea, indoirea, perforarea, etc plácutelor de inmatric este interzisá. E altá treabá cá nimeni nu se prea incumetá sá se uite la ele .... |
Pai daca sunt proprietatea autoritatilor de ce ne mai ia bani pe ele?
_______________________________________
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Asta má intrebam si eu in sinea mea ??? ce legislatie támpitá ..... ca la grádinitá.Insá toti mai marii Europei si guvernantii stiu sá explice de ce e asa ? Cáteodatá stau si má gándesc cum le merg rotitele dintate din creier, de pot intelege si chiar explica anumite lucruri absolut ilogice ptr un om de ránd, care nici nu le intelege .... Se vede cá n-as fii un bun politician sau om al puterii fiindcá stau prost la capitolul acesta ...
|
|
pus acum 10 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
|
|
cv2adi a scris:
Da, ai dreptate insá noua legislatie prevede interdictia distrugerii, sau violárii integritátii numerelor, ele fiind proprietatea autoritátilor emitátoare sau ceva de genul ..... Deci ruperea, indoirea, perforarea, etc plácutelor de inmatric este interzisá. E altá treabá cá nimeni nu se prea incumetá sá se uite la ele .... |
Ce prostie! De parca le-ar refolosi, sau ceva. Nu mai zic de faptul ca le platesti.
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Ieri, Duminecá, am fost la oficiu si mi-am cápátat in sfársit numerele de inmatriculare mult asteptate. M-a surprins si pe mine orarul, sunt deschisi in toate zilele sáptámánii inclusiv Dumineca páná seara la opt. Mai demult nu era asa .....in sfársit, bine cá le am si ieri am fácut primul drum de rodaj cca 30 km, cu o singurá bujie care si-a dat duhul si a trebuit schimbatá .... In rest viteza de rodaj -70 - 80 km la orá fárá probleme .....
41.2KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Fiului meu i-am zis doar sá zámbeascá nu sá rádá in hohete......
34.8KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 10 ani |
|
cezarmad
Membru Senior
Din: Bucuresti & Pantelimon IF
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 857
|
|
Sincere felicitari, este o bijuterie, un vis implinit, ce bine ii sta cu numere de OT. Stickerul de pe luneta e maxim, o sa ii placa lui Misu
_______________________________________ Dacia 1310 TLX BLUE EMOTION 27.03.2013 is the day
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Na, acuma te poti apuca cu forte proaspete, in liniste de R8, ca esti odihnit.
Sigur nu vii la Cluj pe 23 august la expozitia "fabricat in Romania" ? Hai, ca o sa fie multe chestii interesante, inclusiv IMS-ul impreuna cu dl Nicolae Coman, participant la raidul Transafrican facut cu un ARO M461 C si 2 TV, autorul cartii "De la Atlantic la Oceanul Indian".
Daca te duci la BM, te vom considera tradator!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
Na, acuma te poti apuca cu forte proaspete, in liniste de R8, ca esti odihnit.
Sigur nu vii la Cluj pe 23 august la expozitia "fabricat in Romania" ? Hai, ca o sa fie multe chestii interesante, inclusiv IMS-ul impreuna cu dl Nicolae Coman, participant la raidul Transafrican facut cu un ARO M461 C si 2 TV, autorul cartii "De la Atlantic la Oceanul Indian".
Daca te duci la BM, te vom considera tradator! |
Na, am sfeclit-o acum, dar adevárul este cá deja la Cluj am fost anul ásta, si am promis prietenilor mei Maramureseni cá merg si la ei in acest an, deci vránd-nevránd voi intra in categoria Trádátor !!!! As fii foarte incántat sá-l cunosc pe D.nul Coman, din cartea cáruia am apucat sá citesc prin anii 85 cáte ceva la un fost coleg de-am Tatálui meu, care o avea. Oricum, distractie plácutá Tuturor, voi fii totusi prezent la eveniment, doar locatia diferá ....
|
|
pus acum 10 ani |
|
oldtimercraiova
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1455
|
|
Misu de Cluj a scris:
A mai existat si caramiziu 331, dar ala mai tarziu, pe Daciile cu tampoane mici. Aici paleta: |
Asta este paleta de culori , dupa punerea tampoanelor mici in 1977 ?
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Dupá ce am terminat de reansamblat cutia de viteze din cauza unei sigurante care s-a rupt pe axul oe care este fixatá furca comutatoare a pinioanelor treptelor 1 si 2 , azi am rámas fárá gram de lichid de fráná in paharul pompei centrale .... tot lichidul l-am regásit sub pres in interior ... A fost montatá o pompá nouá, luatá din magazin de la Oradea, simplu circuit ! Imi pare nespus de ráu pt lichid in special, el fiind unul destul de scump, pe care.l folosesc de 15 ani la instalatiile de fráná hidraulice lockhead, care nu atacá garniturile de cauciuc , el fiind pe bazá de ulei de silicon. Páná acum toate automobilele au functionat impecabil cu aceastá solutie, chiar si in Dacia break am pus, de 4 ani si am uitat ce insdeamná griparea pistoanelor de fráná. Insá baba asta afurisitá deja má calcá pe nervi ... Nu stiu ce mai urmeazá dar pot sá afirm cá nu am avut atátea "surprize " cu avbsolut nici o masiná dein cele peste 30 pe care le-am detinut in iultimii 20 de ani !!! Poate doreste sá-si ia rámas bun de la mine , Poate nu-i sunt pe plac ? Naiba stie ...
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Poze n-am fácut cá nu mai avea nici un rost sá fotografiez un vas gol ....
Modificat de cv2adi (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
Dupá ce am terminat de reansamblat cutia de viteze din cauza unei sigurante care s-a rupt pe axul oe care este fixatá furca comutatoare a pinioanelor treptelor 1 si 2 , azi am rámas fárá gram de lichid de fráná in paharul pompei centrale .... tot lichidul l-am regásit sub pres in interior ... A fost montatá o pompá nouá, luatá din magazin de la Oradea, simplu circuit ! Imi pare nespus de ráu pt lichid in special, el fiind unul destul de scump, pe care.l folosesc de 15 ani la instalatiile de fráná hidraulice lockhead, care nu atacá garniturile de cauciuc , el fiind pe bazá de ulei de silicon. Páná acum toate automobilele au functionat impecabil cu aceastá solutie, chiar si in Dacia break am pus, de 4 ani si am uitat ce insdeamná griparea pistoanelor de fráná. Insá baba asta afurisitá deja má calcá pe nervi ... Nu stiu ce mai urmeazá dar pot sá afirm cá nu am avut atátea "surprize " cu avbsolut nici o masiná dein cele peste 30 pe care le-am detinut in iultimii 20 de ani !!! Poate doreste sá-si ia rámas bun de la mine , Poate nu-i sunt pe plac ? Naiba stie ... |
Nu era voie sa folosesti lichid DOT5 siliconic! Distrugi toate garniturile de frana. Doar DOT3 sau DOT4 sunt compatibile cu garniturile de frana de Dacie. E doar vina ta, saraca masina nu are nici o vina. Eu folosesc doar DOT4 si nu am nici o problema. Bineinteles ca o data la 2-3 ani schimb lichidul de frana, asa cum se cere in cartea tehnica. Eventual incearca sa comanzi niste ganituri de R12, dar vezi intai cu ce lichid de frana sunt compatibile! De obicei trebuie respectat lichidul de frana ce a fost de fabrica, inovatiile nu-si prea au nici un rost, ca-ti creaza probleme inutile. Cand o vei desface, vei observa ca gariturile is ca branza. Acuma spala toata instalatie cu alcool sanitar si schimba toate garniturile preventiv, inclusiv la roti, apoi pune lichid nou proaspat DOT4. Sa speram ca repartizorul de frana nu a fost afectat, ca si ala va incepe sa curga in astfel de cazuri. Spala instalatia cat mai rapid si cat mai bine, sa dispara din ea orice urma de lichid DOT5!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Nu este adevárat, Dot 5 siliconic nu afecteazá sub nici o formá garniturile de fráná ptr celelalte , doar cu garniturile de lichid LHM verde citroen este incompatibil.Scrie si pe flaconul de 1 litru, si am si folosit acest tichid la mai multe masini avute, care toate functionau cu lichid DOT 3 si 4 : (trei buc Fiat 500, Douá Trabanturi in 2 timpi, douá Trabanturi in 4 timpi, Citroenurile : HY, Traction Avant, Ami 6, Diane cu tamburi pe fatá ( cele cu discuri sunt pt LHM ), un Peugeot 404, omotocicletá Yamaha xz 550 , etc ... TOATE au functionat ani in sir fárá probleme cu acest lichid, nu am avut absolut nici o problemá ! Sunt de párere totusi caliattea garniturilor este de viná, cred cá am sá cumpár o pompá centralá de fráná de Renault 12 Spaniolá sau Francezá.
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
Nu este adevárat, Dot 5 siliconic nu afecteazá sub nici o formá garniturile de fráná ptr celelalte , doar cu garniturile de lichid LHM verde citroen este incompatibil.Scrie si pe flaconul de 1 litru, si am si folosit acest tichid la mai multe masini avute, care toate functionau cu lichid DOT 3 si 4 : (trei buc Fiat 500, Douá Trabanturi in 2 timpi, douá Trabanturi in 4 timpi, Citroenurile : HY, Traction Avant, Ami 6, Diane cu tamburi pe fatá ( cele cu discuri sunt pt LHM ), un Peugeot 404, omotocicletá Yamaha xz 550 , etc ... TOATE au functionat ani in sir fárá probleme cu acest lichid, nu am avut absolut nici o problemá ! Sunt de párere totusi caliattea garniturilor este de viná, cred cá am sá cumpár o pompá centralá de fráná de Renault 12 Spaniolá sau Francezá. |
Si ti-am zis sa cumperi toate elementele de frana de la UNIX. Eu cumpar garnuturi si pompe de frana Samko de la Unix, care sunt aduse din Budapesta, iar tu care stai acolo la doi pasi, vii in Oradea sa cumperi rahaturi mioritice. Iar cu lichidul de frana, eu is de parere in continuare, ca trebuie pus din ala, care a fost pus si din fabrica, adica DFOT4. Eu respect ce este cerut in notita tehnica, nu fac inventii si imbunatatiri. Si de peste 20 de ani umblu cu Dacia mea si nu am avut niciodata probleme. La fel si cu uleiurile de motor, trebuie respectate uleiurile 20W40 sau 15W40, si nu este indicata folosirea uleiurilor sintetice moderne la motoarele vechi. Lasa, nu te enerva, ca dupa ce se "aseaza" toate piesele, va functiona si masina ta bine!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Azi am desfácut pompa de fráná, care nu prezintá "imbránzirea garniturilor "cum le-ai denumit, insá are ultimul inel crápat in douá !!!! Ce naiba sá fii pátit ? Sá fii fost rupt aievea ? Peretiele cilindrului este absolut neted, nu prezintá niciunde span sau vreo denivelare care sá fii putut produce táierea lui. Cred cá nu-l mai pun inapoi, ci voi recurge la achizitionarea unei pompe SAMKO cum zice Mishu ! Deci incá o dovadá cá din Mai de cánd am treminat de montat masina, acest lichid siliconic nu a atacat nimic, ceea ce nici nu poate , fiindcá siliconul este universal recomandat ptr protectia elementelor de cauciuc in fiarte multe forme . Dealtfel, asa cum am mai scris, niciodatá nu am avut probleme la absolut nici o masiná cu acest fantastic si foarte bun produs ba chiar la unele masini cum este dubita HY, Tractionul avant si Ami 6 care sunt foarte des afectate de gripári ale cilindrilor de fráná, de cánd nu am mai utilizat DOT 3 si DOT 4 , nu am mai avut probleme ani in sir, uleiul siliconic avánd printre altele si prorietáti hidrofuge, nu higroscope ca DOT 3 si 4 , deci resping apa sau condensul
Modificat de cv2adi (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Cred ca a fost vorba de defect de material. Ia-ti de la Unix un set nou de garnituri si monteaza-l la loc. Dar vezi ca la Unix nu vei gasi garnituri de Dacie, ci trebuie sa o cauti pentru R12TL, pentru pompa tip DBA.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
Cred ca a fost vorba de defect de material. Ia-ti de la Unix un set nou de garnituri si monteaza-l la loc. Dar vezi ca la Unix nu vei gasi garnituri de Dacie, ci trebuie sa o cauti pentru R12TL, pentru pompa tip DBA. |
Mersi ptr codul piesei, nu mai am de gánd sá cumpár de Dacie, cred cá voi fii nevoit de acum inainte sá apelez la cunostintele din domeniul pieselor si al locului de procurare ale tale ...... Deja am fácut comanda telefonicá ptr o poimpá de fráná SAMKO, o au in listá, máine e aici .... nu mai schimb eu garnituri, fac si desfac .... pun o pompá ntreagá nouá cá nu e chiat atát de scumpá ..... Mersi de ajutor. P.S : Am avut si putin noroc : Lichidul ásta nu mi-a atacat nici presurile de cauciuc ILBO nici vopseaua podelei spre fericire in contrast cu ce ar fii fácut DOT urile 3 si 4
|
|
pus acum 10 ani |
|
autom
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
|
|
NU DOT 5!!!! Doar DOT 5.1!!!!!!!!!!! Este o mare diferenta intre ele!
_______________________________________ "...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
autom a scris:
NU DOT 5!!!! Doar DOT 5.1!!!!!!!!!!! Este o mare diferenta intre ele! |
Da, asa este , multumesc -autom ! Si-ti multumesc si ptr radio, peste 2 sáptámáni o voi avea deja in máná ( vine Tata in vizitá la mine )
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Un instantaneu cu hala ticsitá de bátránele dornice de odihná ...
45.8KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 10 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 10 ani |
|
cristi_lupsa
Membru Senior
Din: Buzău
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1174
|
|
Uaaau! Ce cuib ..... As putea hiberna toata iarna acolo, mesterind cate ceva, cu un gratar si ceva vinisor fiert! Foarte faina hala. Felicitari sincere pentru colectie!
_______________________________________ "Regina" - Renault 16 1967 "Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare "Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare "Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta... ”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta.... ..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS
|
|
pus acum 10 ani |
|