CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
andreeadede Profile
Femeie
24 ani
Ilfov
cauta Barbat
24 - 39 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Modelism si machetute / Atelierul lui Prognosis Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1 ... 2 3 4 5 6 7
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Multumesc frumos!

_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
DAC 112 – începutul e greu

13 AUGUST 2014
Pe urma, e si mai greu. Si daca mi-am imaginat ca e usor sa faci un autobuz la scara 1/43, chiar si unul cu muchii drepte si aproape cubic, ei bine, m-am inselat amarnic. Ce e greu, nu e usor…! De aceea, cu atat mai mult respect munca celor doi pionieri in ale autobuzelor, domnii Nicu Birsan si Oleco! Daca la camioane, ce e inauntru nu e greu de stilizat si de facut, la autobuze totul este vizibil. Practic este de doua ori mai greu pentru ca trebuie sa proiectezi in asemenea fel incat sa nu se vada erorile, lipiturile, intariturile si adaptarile. Machete din hartie faceam de pe vremea cand purtam cravata rosie cu tricolor. Nu e mare bagatela, dar un autobuz cu geamuri transparente imense, nu te lasa a face erori si orori pe care sa le ascunzi la interior. De bine, de rau, am inceput. Sa vedem daca si termin… onorabil!

Mi-am dorit foarte tare sa fac aceasta macheta functionala, pentru sufletul meu. Problemele tehnice legate de spatiu restrans disponibil m-au facut sa las deocamdata automatizarea si sa trec la caroseria propriuzisa. Mare dandana. Materialul sensibil, scara redusa, nu lasa loc de tremuratul mainii si de erori!



Multumesc pentru like pe blog


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Machetele de Sibiu

11 AUGUST 2014
Inca doua machete sunt gata sa fie livrate la Sibiu. Un Oltena cu interiorul imbunatatit si o Dacia Solenza TAXI de Sibiu. Ceva mai dificil cu printurile caci imprimanta mea Lexmark pe cerneala nu are rezolutie buna si cerneala e pe sfarsite. Era superba o imprimanta laser color, dar astea sunt vise taica… E singura problema care duce la scaderea notei lucrarilor… decalurile.



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Machetele de Iasi

11 AUGUST 2014
Un bun prieten din Iasi este gata sa primeasca cele trei machete 1/43 pe care le-am lucrat pentru el prin tunarea unor piese DeAgostini conform comenzii.  ARO 244 Politia, Dacia 1300 ACR de Iasi si Dacia 1300i Taxi de Bucuresti.





Multumesc pentru like pe blog


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
DAC 112 – nici continuarea nu-i ușoară

14 AUGUST 2014
Tovarașul Prim și tovarășa Vice au înfaptuit o vizită de lucru la Atelierele Pan Arin pentru a vedea in ce stadiu se afla lucrarile la autobuzul comandat de Guvernatorul de Sloboxia, domnul Pere Stroica. Dânșii s-au arătat foarte încântați, dar au subliniat imperativitatea urgentării lucrărilor astfel încât începutul de an școlar să nu surprindă Intreprinderea de Transport Locala Sloboxia nepregatită pentru transportul public de dimineață. Tovarășul Prim, dl. Hriberca a dorit sa sublinieze harnicia cu care muncitorii lucreaza chiar si in regim de canicula si a  oferit 10 bidoane cu apa plata de Sloboxia din rezerva nationala de partid si de stat! Muncitorii emotionati au ovationat uraaa prelungit! Numai Gigi de la scularie nu striga nimic. Intrebat de un baiat cu ochii albastri de ce nu striga, el a explicat in soapta ca e ragusit de la meci, dar a asigurat ca are ura in suflet chiar daca nu o poate striga!



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Sunt incántat ori de cáte ori vád frumusetile miniaturale automobilistice care ies din atelierele Dvs.Textele postate la aproape fiecare machetá, de asemenea imi creeazá distensie si momente plácute, hazlii, in care se inválmásesc amintirile copiláriei si adolescentei tráite.
Vá doresc spor la cát mai multe modele Románesti, ptr a ne imbucura sufletele .
Cu stimá Adrian

Modificat de cv2adi (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537

cv2adi a scris:

Sunt incántat ori de cáte ori vád frumusetile miniaturale automobilistice care ies din atelierele Dvs.Textele postate la aproape fiecare machetá, de asemenea imi creeazá distensie si momente plácute, hazlii, in care se inválmásesc amintirile copiláriei si adolescentei tráite.
Vá doresc spor la cát mai multe modele Románesti, ptr a ne imbucura sufletele .
Cu stimá Adrian

Va multumesc! Ma bucur ca reusesc sa va sugerez bucurie!

---------------------------------------------------------

Solenza lui Dragos

16 AUGUST 2014
Chiar si pe canicula s-a continuat lucrul cu determinare pentru definitivarea comenzii lui Dragos! Macheta este gata spre a fi livrata!



Multumesc pentru like pe blog


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Traby Militar la Sloboxia

17 AUGUST 2014
Politia Militara a ajuns la țară.

Sosita cu ceva vreme in urma, macheta unui Trabant dezmembrata, fara faruri, fara stopuri si fara proiector si oglinda, mi-a inspirat inca de atunci ideea unui Militärpolizei DDR-ist. Ei bine, dupa ce sau confectionat toate reperele lipsa don forex, dupa ce am adaptat doua sticle de far de la un TV dezmembrat, trabanțelul voinic este gata sa faca fata expunerii in vitrina cu amintiri comuniste.



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Reconditionarea unei motociclete

17 AUGUST 2014
Gasesti ce nu cauti, cand cauti ce nu gasesti. Asa zice o vorba veche. Poi na, intelepciunea populara graieste. Asa am patit si eu. Cautand rotile unui ARO antic, am gasit prin cutiile cu maimute o motocicleta veche, de pe vremea cand fiul meu se mai juca inca cu masinute… De cum am gasit-o mi-am si imaginat in mintea mea cum ar trebui sa apara. Habar nu am ce marca este, nu scrie pe nicaieri. Imi amintesc ca am cumparat-o de la libraria de la etajul 1 a magazinului universal Tomis, undeva in anul 1991. Avea un dinam cu volanta si o puteai trimite in viraje prin casa accelerand roata din spate. La un moment dat rotitele zimtate au cedat si am scos din ea angrenajele. Au trecut ani si iata ca acum a capatat iar stralucirea de alta data!



Multumesc pentru like pe blog


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Prognosis a scris:

DAC 112 – începutul e greu

13 AUGUST 2014
Pe urma, e si mai greu. Si daca mi-am imaginat ca e usor sa faci un autobuz la scara 1/43, chiar si unul cu muchii drepte si aproape cubic, ei bine, m-am inselat amarnic. Ce e greu, nu e usor…! De aceea, cu atat mai mult respect munca celor doi pionieri in ale autobuzelor, domnii Nicu Birsan si Oleco! Daca la camioane, ce e inauntru nu e greu de stilizat si de facut, la autobuze totul este vizibil. Practic este de doua ori mai greu pentru ca trebuie sa proiectezi in asemenea fel incat sa nu se vada erorile, lipiturile, intariturile si adaptarile. Machete din hartie faceam de pe vremea cand purtam cravata rosie cu tricolor. Nu e mare bagatela, dar un autobuz cu geamuri transparente imense, nu te lasa a face erori si orori pe care sa le ascunzi la interior. De bine, de rau, am inceput. Sa vedem daca si termin… onorabil!

Mi-am dorit foarte tare sa fac aceasta macheta functionala, pentru sufletul meu. Problemele tehnice legate de spatiu restrans disponibil m-au facut sa las deocamdata automatizarea si sa trec la caroseria propriuzisa. Mare dandana. Materialul sensibil, scara redusa, nu lasa loc de tremuratul mainii si de erori!

http://arin.panait.net/wp-content/uploa ... 112_03.jpg

Multumesc pentru like pe blog


Dupa ce va fi gata DAC-ul, urmeaza si vreo Skoda RTO 706?     


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Roman R 19215 DFK – basculanta Irak

25 AUGUST 2014
Roman R 19215 DFK echipat cu un motor MAN D2156HMN8 (215CP), tractiune 6X4 si sarcina utila de 19000 kg. este macheta care lipsea din colectia de unicate realizate de Atelierele PanArin din Sloboxia. Pornita cu baza pe o cabina de gunoiera, un sasiu fata de la aceiasi masina si unul de spate de la alt model, macheta a fost realizata cu resurse proprii si proiectare personala a benei/sasiului dupa imagini de pe internet. La planuri nu am putut ajunge pentru ca fie nu mai exista, fie cei care le au cer bani multi pe ele. Nu-i bai, ne pricepem sa improvizam pe baza imaginilor, sa apreciem distantele si sa ne proiectam singuri reperele. S-au folosit forex (comatex), ABS, bolduri, sarme de cupru si diverse profile de plastic.

Masina a fost dotata cu basculanta functionala, actionata de piston hidraulic in trei trepte, cu oblon basculant rabatabil si sorturi mobile. Pe cabina s-au montat goarne pe aer compresat. Masina a fost inmatriculata conform normelor de functionare ale ICH Constanta si a fost predata autobazei de camioane nr. 1 Agigea. La inaugurare nu au participat oficialitati din Ialomixta, acestea fiind ofticate ca nu am inmatriculat masina pe judetul baraganean!



Mai multe poze


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537





Dupa ce va fi gata DAC-ul, urmeaza si vreo Skoda RTO 706?     

Mai mult ma tenteaza o Karosa

atelierul lui prognosis dupa gata dac-ul, urmeaza vreo skoda rto 706?      mai mult

48.6KB


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Proiectul Bucegi revine in actualitate

27 AUGUST 2014
Cu ceva vreme in urma am pornit la lucru pentru a scoate sasiul de Bucegi, un camion indragit de multa lume. Venit parca din alta epoca, carpaticul SR 116… incepe sa capete contur evident!




Modificat de Prognosis (acum 10 ani)


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Inceputul



Modificat de Prognosis (acum 10 ani)


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Mai intai faci un model 3D, apoi cum transformi macheta in model real?
Cand eram la politenhica, acolo la un laborator era un utilaj de "rapid prototyping" care transforma modelul 3D in model real din ceara. Apoi dupa modelui de ceara se faceau mulajele pentru turnatorie.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Avansam. Incet dar greu! Din greseala in greseala, spre victoria finala!
Mai sunt destule de facut la el, dar foarte curand primul camion Bucegi scara 1/43 realizat integral acasa, va iesi pe portile Atelierelor PanArin.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Prognosis a scris:






Dupa ce va fi gata DAC-ul, urmeaza si vreo Skoda RTO 706?     

Mai mult ma tenteaza o Karosa


Ce faine au fost autobuzele astea Karosa SM11. Pe la sfarsitul anilor 70, cand eram la gradinita, deja circulau. Aici in Cluj au circulat pana tarziu, prin 1988-89 inca erau cateva exemplare mai jerpelite, dar se tineau inca bine. Ultima data prin 1991 am mers cu asa ceva.
Toate erau exact ca in poza, de culoare crem, cu dungi rosii.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Dacia Dropside 3D print


Inovatia la acest papuc este bena proiectata si printata in 3D. Iese mult mai fidel si mai frumos decat cea facuta din forex cu ceva vreme in urma.

Papucul se alatura colectiei Prognosis de la Sloboxia Mare!




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Fan Courier la Sloboxia

Curierul suna intotdeauna de doua ori. O data la telefon si apoi la usa… Uneori chiar de trei ori daca functioneaza interfonul de la scara blocului… Astazi Fan Courier a venit la Sloboxia in mod fizic, la scara 1/43. O poveste simpla despre cum se poate aduce la o noua viata o macheta de 3,5 lei din Cora. Problema era in Sloboxia destul de urata, avand in vedere frecventa cu care se manevreaza colete inspre si dinspre Atelierele PanArin. In consecinta s-a procedat la dotarea cu un vehicul adecvat. Masina este gata sa fie trimisa posesorului de drept. Prima livrare s-a facut deja catre primaria Sloboxia. Toata lumea a fost multumita de viteza luminii cu care se deplaseaza curierii din dotare!



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Aproape ca se simte motorul cum duduie!

SR 113-132 – un proiect care prinde viata

Return To Innocence…
Uzina de autocamioane Steagul Rosu Sloboxia, pregateste un nou lot de autocamioane destinate transportului utilitar, necesar muncitorilor si constructorilor, il folosul dezvoltarii multilateral subdezvoltate din patria noastra. Proiectele specialistilor incep sa prinda viata dincolo de planseta de proiectare. Echipa de dezvoltatori, pentru ca da, in spatele reproducerii acestor minuni ale tehnicii socialiste, se afla o serie de specialisti, proiectanti, desenatori 3D, softisti, muncitori calificati mai mult sau mai putin, ingineri si tehnicieni. Acesti tehnicieni, a caror identitate o vom dezvalui la lansarea colectiei, sunt dedicati cu toate fortele in infatuirea maretului proiect. Niste oameni simpli, dar cu inima mare, fara de care dosarul SR – Bucegi 1/43, ar fi ramas si azi numai un vis in mintea mea.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Uzina de autocamioane SRS – un nou inceput

Plini de avant revolutionar, muncitorii si specialistii din industria de autocamioane 1/43, s-au mobilizat exemplar pentru realizarea integrala a planului cincinal, conform directivelor trasate de PCR (Partidul Colectionarilor Români). Desi tovarasul inginer sef a fost imobilizat doua zile de o raceala cumplita, maistri si sefii de echipe au reusit sa realizeze cu maiestrie primele trei autocamioane conform cu cerintele industriei locale si nationale. Motivati de insufletirea cu care tovarasul le-a cuvantat prin telefon, acestia s-au unit sub flamura tricolora si inflacarati au pornit la treaba renuntand la SRL si la duminica in familie. Sub atenta indrumare a sefului de tura, in aceasta minunata zi de sambata, ei au reusit vopsirea a doua caroserii si a doua cabine.
Printre lucratorii implicati in activitate, a fost deconspirat si un ofiter care lucra sub acoperire pentru SRV! Acesta urmarea de fapt infractorii care sustrageau motorina in dauna avutului obstesc, tocmai din noua remorca de combustibil construita de muncitorii devotati.

Aici este poza ofiterului conspiratat




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Foarte frumoase! Mai ales cisterna cu remorca e foarte tare.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Si textul e fantastic, iar "muncitorii inflácárati " care lucreazá efectif la cisterná .... nu am cuvinte.
Bánuiesc cá seful de echipá este cel care ses pe scaun si se uitá la ceilalti .Felicitári ptr exemplarele minunate, si nu in ultimul ránd ptr modul de interpretare absolut adecvat perioadei si stilului din acei ani de glorie !
Má uimiti de fiecare datá Domnul Panait !
Multá sánátate si cát mai multe rezultate !
P.S : Má mir cum de nu v-a contactat vreo firmá de machete sá deveniti proiectantul lor !  


pus acum 10 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1174
Permiteti o corectura?.... "Sâmbăta", nu se scrie cu "â" din "i"?  Asa este regula gramaticala acceptata de Academia de stiinte a RSR. Traiasca!

Felicitari pentru parcul de camioane. Superb lucrate!


_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537

Misu de Cluj a scris:

Foarte frumoase! Mai ales cisterna cu remorca e foarte tare.

Multumesc! Nu ma contacteaza da'ma copiaza! 


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
APCT Roman 8135 FA scara 1/43


Inca o pompiera este gata de interventii pentru stingerea incendiilor la scara 1/43. Macheta este realizata folosind piese din componenta unei frigorifere, care a donat rotile, cabina si elementele de interior, oglinzi, faruri si alte maruntisuri. Corpul este realizat din comatex.



Multumesc pentru like pe blog


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Pregatiri de campanie… la remorca


Ziua recoltei a prilejuit etalarea cu mic cu mare a realizarilor agricole din tara noastra agriculturala. Nici in Sloboxia meseriasii nu au fost mai prejos si s-au prezentat cu o remorca de 7 tone, home made, cu care au impresionat producatorii aflati cu alte exponate la marea sarbatoare. Imbinand cu succes tehnologia 3D cu traforajul si comatexul, lucratorii au definitivat lucrarea in regim de urgenta, conform planului impus de la centru.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Remorca 6 tone


Este incredibil unde a ajuns tehnologia zilelor noastre. Daca pe vremea lui Ceausescu faceam machete din carton si din placajul sustras din spatele mobilei, (spre disperarea mamei mele care se trezea cu rufele pline de var….), acum am ajuns sa folosim tehnici la care nici prin vis nu ne gandeam in acele vremuri. Iata o remorca realizata prin imbinarea tehnologiei de printare 3D cu tehnica traforajului si a comatexului. Macheta este gandirea si planificarea mea, dar realizata cu sprijinul RoboFun prin printarea unor repere esentiale. Ea face parte din proiectul “Bucegi”, un vis mai vechi al meu la care am pregatit mai bine de un an de zile necesarul, documentarea si proiectele 2D. Proiectul “Bucegi” este in plina desfasurare si va continua cu realizarea unor machete din seria SR 113-132. Sanatate sa fie, ca restul se face!



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Foarte frumoase! 

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 242
Mi se par extraordinare.

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
SR 114 – un camion militar


Pasiunea pentru acest antic si robust camion m-a determinat ca in urma cu ceva timp sa iau decizia de a reproduce macheta la scara 1/43. Dupa indelungi si repetate incercari cu diverse materiale, am reusit sa gasesc o solutie pentru realizarea in regim casnic a machetei mult visate. Varianta este aceea de a combina tehnologia traforajului in comatex cu cea a printarii 3D. Cu ajutorul RoboFun, visul meu a devenit realitate si aceasta este prima macheta din seria SR Bucegi terminata integral. Macheta are sistem de directie functional. Cabina, rotile si alte repere mici sunt printate 3D si montate pe un sasiu din forex. Mobilierul interior (canapea, bord, volan, etc.) sunt de asemeni printate 3d si sunt realizate de mine si de colegii din echipa, pe calculator. La ora actuala macheta este unicat si pana la aparitia in vreo colectie, va ramane unicat realizat de Arin Panait la Slobozia in 2014! Intentionez sa reproduc cat mai multe din variantele acestui autocamion atat de raspandit in Romania anilor comunismului.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Bogdan28
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 509
Cu un astfel de camion am dat poligonul!!Amintiri....

_______________________________________
Dacia 1100-1300-1320 & Oltena 12 TRS

pus acum 10 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Nu inteleg bucuria de a avea o macheta dar admir rabdarea pentru documentare si realizare, precizia si atentia pentru cele mai mici amanunte, temacitatea de a realiza un lucru frumos, dedicarea pentru o munca migaloasa, curiozitatea de a gasi noi tehnologii de fabricatie. Adica admir calitatile producatorului maii mult decat produsul!
Spor si rabdare!

Modificat de vio16 (acum 10 ani)


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537

vio16 a scris:

Nu inteleg bucuria de a avea o macheta dar admir rabdarea pentru documentare si realizare, precizia si atentia pentru cele mai mici amanunte, temacitatea de a realiza un lucru frumos, dedicarea pentru o munca migaloasa, curiozitatea de a gasi noi tehnologii de fabricatie. Adica admir calitatile producatorului maii mult decat produsul!
Spor si rabdare!

Multumesc!


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
SR 115 cap tractor


Drumul spre colectia de Bucegi SR a inceput pentru mine. Calea este deschisa spre realizarea modelelor care mi-au marcat copilaria si adolescenta. Autotractorul SR 115 Bucegi a fost una din masinile cu care economia romaniei se sustinea puternic in anii 60-70. Bucegiul  a fost creat intr-o multime de variante utilitare. Se faceau actualizari aproape in fiecare luna. Masinile se modificau din mers dupa cum o cerea politica economica, dar mai ales dupa cum se dicta de sus. Mai ales pentru export. Unele dotari se faceau in uzina, se amplasau pe masini si abia apoi proiectul pleca la avizare, dupa ce productia era lansata. Autotractorul a trecut si el prin aceste proceduri. Documentatia este imposibil de gasit in format electronic, asa ca, am creat modelul orientandu-ma dupa imaginile gasite. Macheta nu este perfecta si nu am pretentia perfectiunii pentru ceva realizat acasa cu mijloace tehnice rudimentare. Cabina, dupa ce  a fost proiectata initial pentru MSTS, un simulator de trenuri, a trecut prin numeroase adaptari si modificari pentru a putea fi procesata pe un printer 3d la RoboFun. Sasiul este executat manual din comatex. Rotile, arcurile si alte maruntisuri sunt si ele proiectate pe calculator si apoi printate. Insa cine isi imagineaza ca din printer iese exact tocmai bun de pus pleasca pe un sasiu si apoi la sedinta foto, se inseala amarnic. Munca este imensa pentru a se obtine o macheta cat de cat de vitrina. Si eu sunt multumit de rezultat. Poate nu toate detaliile sunt perfecte si realizabile, dar in cea mai mare parte ele sunt prezente. Chiar in numar mai mare decat la multe machete de fabrica! Incerc pe cat posibil sa realizez machete cat mai bune si mai fidele. Fireste, nu pot multumi pe toata lumea, dupa cum spuneam au fost multe modele, multe variante. Numai bene am gasit vreo 20 de modele. Nu le pot face pe toate. Nimeni nu poate asa ceva, nici macar un producator de talie. De aceea, la ficare macheta pe care o fac, pun suflet in fiecare piesa si scopul final este sa imi placa mie. Cui nu-i place, sa isi faca singur o macheta perfecta cu toate detaliile pe care le doreste!



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Ţapinara de la Sloboxia


Exploatarea forestiera din Romania zilelor noastre a dus la decimarea padurilor cu care tara noastra se mandrea pe vremuri. Se vinde tot. Se taie tot. Se exporta tot lemnul brut ca sa se aduca mobila scumpa din comunitate. Revoltator si umilitor pentru patrioti. Din vremurile in care exploatarea lemnoasa se mai facea cu cap, vine in colectia Prognosis o remorca de busteni, o “ţapinară”, dupa cum o numeau tovarășii camionagii din acele vremuri. Macheta este realizata din comatex. Rotile si arcurile sunt printate 3D la RoboFun. Fireste, tot dupa un proiect realizat “in familie”.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Frazer Nash BMW 421


- 1952 British GP, Silverstone Masina lui Tony Crook manufacturata la scara 1/43 din plumb si rasina, o macheta foarte urat procesata, prina de erori si de orori, bavurata la greu, dar si mai greu de ansablat fara un ghid serios. Doar o imagine alb/negru de arhiva si un soi de meniu cu piesele, facut la copiator pe un petec de hartie, din care lipsesc cioburi de imagine… Cam acesta era dimineata la ora 5.00 startul zilei mele de munca. Macheta este a unui bun prieten, dar ma jur, mama sa fie, nu ma mai prind pentru montarea unui astfel de kitt. Numai ca pasiunea pentru modelism nu poate sa imi fie umbrita de astfel de greutati, si iata, dupa o zi de munca, plin de satisfactie mai am puterea sa fac o sedinta foto si sa scriu un material. Desi pozele sunt mai graitoare decat orice cuvinte, zvacul meu de ziarist pensionat nu ma lasa a posta numai poze fara sa mazgalesc imaginile cu cateva cuvinte. Kitt-ul precar si empiric comercializat nu avea nici macar cauciucuri pe dimensiunile jantelor, acestea fiind mai mari cu 1 mm la interior, decat jantele la exterior… asa ca am improvizat din ce cauciucuri am gasit prin cutiile mele. Pana la urma am potrivit unele de la Dacia 1300 de la raposatul DeAgostini, fie-i falimentul usor! Pe final, dupa mici adaptari cu bete de scobitori si alte improvizatii care sa acopere piesele din plumb turnate cu rupturi, iata ca macheta este gata...



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
IVECO-Poștalionul de după-amiază


Falimentara Poștă Română, va fi readusa pe linia de plutire, cel putin in colectia amicului meu Adrian Vasi, prin prezenta in garajele sale a unei dubite pregatite special ca sa intarzie livrarile de colete si scrisori, conform traditiei impamantenite!



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
SR 114 Cisterna PECO


Pentru campania agricola de toamna se va asigura necesarul de carburant din campurile Ialomixtei cu ajutorul noii cisterne SR 114 realizata special in Atelierele PanArin. Macheta este prototip, ceea ce inseamna ca mai sunt repere de imbunatatit. De asemeni se vor inlocui foarte curand inscrisurile printate pe INK Jet cu altele pe laser transparent. Si la matrita parbrizului se mai lucreaza. Macheta este 1/43 si a fost realizata prin implementarea tehnologiei de printare 3D furnizata de RoboFun!



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Remorca PECO


Directivele de partid si de stat sustin ideea de economie si de eficientizare a transportului. In acest sens, pentru transportul economic al carburantului in provincia Ialomixta, meseriasii de la Atelierele PanArin au fost solicitati de catre Guvernatorul Pere Stroica, sa realizeze o remorca de combustibil cu care sa se faca mai eficient alimentarea tractoarelor de pe campurile si ogoarele patriei. Macheta 1/43, menita sa fie tractata de camionul cisterna, a fost realizata in timp record prin imbinarea tehnologiei de printare 3d oferita de RoboFun, cu cea a traforajului in comatex.




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Camionul SR 114 02

Primul camion SR 114 Bucegi facut pentru export, este gata sa iasa pe poarta fabricii de camioane SRS Steagul Rosu Sloboxia. Macheta este realizata din combinarea tehnicii de traforare in forex cu cea de printare 3D, asigurata de RoboFun Romania.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Potrivit indicatiilor de partid si de stat, pentru omologarea masinii trebuiau executate cateva adaugiri. Fapt care s-a si implinit.
Astfel s-au adaugat:

teava de esapament frontala sub bara
stegulete negre cu litera P alba, pe tijele “distantoare”
evident tijele distantatoare
lampa triunghiulara de pe plafon, ca doar tracteaza remorca… pe departe cea mai migaloasa operatiune, mai ales ca triunghiul este mobil.
inscris “INFLAMABIL” pe bara si la remorca
Sper ca acum sa primeasca avizele de la pompieri!




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
CT 02 GKJ

Astazi am iesit din priza BUCEGI pentru o zi de amintiri… Nostalgia m-a cuprins aseara cand am desfacut coletul din Germania. Stiam ca aduce ceva ce imi doream de mult. Cea mai indragita dintre masinile pe care le-am avut. Un CITROËN C15 rosu ca focul.
Asadar am trecut la fapte pentru a transforma macheta de jucarie in ceea ce trezea amintiri in mintea mea. Am sters inscrisurile de pe ea si am analizat ce trebuia sa modific. Masinuta era practic o jucarie, mai putin o piesa de colectie. Avea oglinzile lipsa si un decupaj patrat in geamuri acolo unde trebuiau sa fie oglinzile. Fara discutii, prin metode specifice, am decupat geamurile ciudate si am montat alte geamuri intregi. Am montat de asemeni si un stergator de parbriz adecvat. La faruri am vopsit partea de semnalizare exact asa cum era la masina mea. Am facut chedere la toate geamurile si la duba am imitat separatorul de geamuri, pentru ca unul din ele culisa pentru aerisire.

Lampile din spate au fost si ele colorate corespunzator. Dintr-o toba de Dacia DeAgostini am facut esaparea. Am suflat jantele cu argintiu. La interior am adaugat podea unde lipsea si am facut cutia de mascare dintre scaune, pe care am montat schimbator de viteze si frana de mana. Am confectionat si canapeaua din spate si apoi am vopsit in doua nuante de gri interiorul, asa cum era in realitate. Am scos girofarul si dupa ce am acoperit gaura ramasa am revopsit plafonul. Din bolduri si oglinzi printate 3D la RoboFun, am facut oglinzile cu brate mari asa cum avea masina originala. La final am inscriptionat numerele de inmatriculare. Masina mai avea niste inscrisuri cu capacitatea de carat si alte informatii utilitare, dar pe care le voi printa cand va sosi noua imprimanta laser intrucat au litere foarte mici si trebuie rezolutie buna la printare, pe care LexMark-ul meu vechi nu o poseda.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Ne pregatim de curatenie in partid :P

atelierul lui prognosis pregatim curatenie partid

34.9KB

Modificat de Prognosis (acum 10 ani)


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Foarte faine Buceagurile astea!
Poate faci si o autovidanja din ala cu cisterna rotunda portocalie si cu tevile alea pe lateral.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537

Misu de Cluj a scris:

Foarte faine Buceagurile astea!
Poate faci si o autovidanja din ala cu cisterna rotunda portocalie si cu tevile alea pe lateral.

  e in lucru


Lola “plumbuita” de Soboxia!

Lola T100 BMW Jo Siffert Europeo 1967 pe numele ei complet de pe fituica ce tine loc de indicatii pretioase… Macheta facuta probabil acasa, din plumb total, este gata sa ia drumul vitrinei prietenului meu! Dificil de montat, dar eu iau toate aceste neajunsuri ca si provocari si pun tot sufletul in fiecare macheta montata.




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
SR 115 – gunoiera de dimineata


Firma Solaris N Tolding a preluat serviciul de Gospodarie Comunala la Sloboxia.

Cine nu isi mai aminteste de baranele si pufaicioasele bugeaguri care se opinteau la greu sa ridice pubelele de gunoi in vremurile epocii de aur? Iesem sa ne uitam mai ales cand se cabrau neputincioase la greutatea tomberoanelor. Aceste camioane modificate in gunoiere, pubelarele, cum li se mai spuneau, au fost realizate la foc automat pe sasiul lui SR 115 autotractor, masina cu un sasiu scurt, echilibrat pentru remorcare, nu si pentru ridicarea de obiecte cu centrul de greutate pe osia jumelata, fapt pentru care muncitorii se agatau de bara din fata pentru a ajuta la punerea pubelei pe platforma.

In amintirea acelor vremuri, am reprodus in regim home made, pubelara SR 115 prin tehnologia 3D oferita de RoboFun. Inca mai sunt probleme cu parbrizul, dar intr-o forma sau alta, cu timpul, o voi rezolva cumva. Pana la acea data, machetele for fi prezentate fara stergatoare de parbriz. Tot proiectul este facut de mine, dupa investigatii pe internet, dupa poze gasite si dupa masuratori ale pubelei facute de Viorel Spinu.

Iata brotacelul meu in incercarea de a schimba pubela antica de gunoi de la supermarchet. Dupa ce s-a opintit si s-a cabrat, a fost chemata o alta pubelara, mai noua, de tip Roman Diesel, care a reusit intr-un final sa ridice pubela cu pricina.




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
SR 132 Bucegi 1/43

Dupa cercetari amanuntite si foarte multa munca migaloasa, colectivul de muncitori, ingineri si specialisti proiectanti de la fabrica de camioane SRS (Steagul Rosu Sloboxia), au scos azi pe poarta fabricii camionul cu nr. 009, un model SR 132 cu tractiune 4 x 4, dedicat lui nea’ Nicu Stamate, zis si Ortodoxu’ , instructorul meu de la scoala de soferi din armata. Masina pe care am dat examen pentru permis a fost un civila, fara insemne militare, aproximativ ca modelul realizat in regim home made in totalitate din piese printate prin tehnologia 3D cu ajutorul RoboFun Romania. Camionul nu este perfect, mai sunt de rezolvat unele aspecte, din care cel mai deranjant este pe departe parbrizul, pentru care nu am gasit inca o solutie viabila, ieftina si eficienta in productia de tip Home Made. Macheta este dotata cu o cabina din prima serie proiectata. Lucrul la ea a inceput cu multe luni in urma, dar a intarziat din pricina proceselor de proiectare a reperelor specifice. Se pot observa diferentiale pe ambele punti de rulare, jante speciale, carlige de remorcare, rezervorul supradimensionat de tip militar, triunghiul de pe cabina pentru semnalizarea modului de remorcare, precum si alte detalii migaloase. Cu aceasta ocazie, anuntam crearea paginii de FB dedicata acestei colectii, la care am visat multi ani si cu care imi voi incheia cariera de modelist amator.

Multumim pentru like pe pagina




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Cred ca mai incolo, voi comanda si eu o Buceaga de la tine! 

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Sr 113 Bucegi 002

Cu cateva luni in urma, visul incepea sa devina realitate datorita implicarii RoboFun Romania prin dl. Viorel Spinu, caruia ii raman vesnic indatorat pentru sustinerea neconditionata. Incercam pe atunci sa obtinem primele cabine, primele repere transpuse in tehnologie 3D dupa proiectele mele in  MSTS. Multe s-au schimbat de atunci. Roti, cabine, sasie si multe alte repere aveau sa treaca de pe planseta de proiectare pe masa de printare pentru ca mai apoi sa se regaseasca in modelele realizate in Atelierele PanArin din Slobozia. Toate acestea si multumita colegilor din echipa de proiectare. Cu staruinta si migala am ajuns in prezent sa realizam toate repere printate 3D. Inclusiv anvelopele printate din cauciuc negru. Pentru viitor, cine stie ce ne mai rezerva evolutia tehnologica in domeniul printarii 3D.

Cel de-al doilea exemplar realizat atunci, un SR 113 facut dupa modelul Zil, cu cabina si rotile printate, cu bena imprumutata de la alta macheta, cu sasiul si alte repere realizate din forex la traforaj, a stat multa vreme pe raftul atelierului servind drept exemplu pentru schimbarile si reperele necesare imbunatatirii proiectului SR Bucegi Prognosis. Acest exemplar este departe de perfectiune, dar reprezinta o valoare sentimentala inestimabila pentru mine. Chiar daca are erori, este cu atat mai valoros fiind macheta nr. 2 realizata de mine in cadrul proiectului Bucegi SR 1/43. Acum si-a capatat locul de onoare pe raftul destinat camioanelor Bucegi. In curand voi adauga pe acest raft si exemplarul nr. 1, “pacientul zero” dupa cum l-am poreclit eu!




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
SR 115 autotren 1/43


Cresterea economica anuntata de guvernatorul de Sloboxia, dl. Pere Stroica cu prilejul alegerilor electrolitice preșudențiale, duce inexorabil catre marirea exporturilor de produse autohtone. Pentru a preintampina aglomeratia in rampele de livrare catre export, lucratorii Atelierelor PanArin au fost solicitate de ceva vreme sa realizeze un transportor de mare capacitate. Lucrarile au stagnat o vreme pentru ca s-a asteptat livrarea unei imprimante laser pentru inscriptionarea autotrenului in mod corespunzator. Cum acest deziderat nu s-a implinit, meseriasii au incropit inscriptiile tot pe inkjet dar pe negru si astfel au reusit sa livreze macheta 1/43 inainte de termenul stabilit. Macheta este realizata prin imbinarea tehnicii de printare 3D (cabina, roti, rezervor) cu forexul traforat. Astfel, calea exprtului este de acum deschisa producatorilor locali.





_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Cisterna de benzina


Cine nu isi mai aminteste cozile nesfarsite din benzinariile comuniste? Cine nu isi mai aminteste bucuria creata in multimea de soferi la aparitia cisternei gafaitoare plina cu zeama de motor mult ravnita? Ei bine, PECO Sloboxia are acum doua cisterne pregatite sa serveasca populatia cu carburantul ideal. Inca o macheta realizata integral 3D cu sprijinul RoboFun Romania. Proiectul realizat de mine este in seria de unicate Bucegi 1/43



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Seria SR 114 Bucegi continua cu exemplarul numarul 11, pregatit sa se alature colectiei de autocamioane SR Bucegi  scara 1/43 realizate in Atelierele PanArin din Sloboxia. Macheta este produsa integral prin procedeul de printare 3D oferit de RoboFun Romania dupa un proiect realizat in totalitate acasa de catre Arin Panait si este un unicat.




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
A doua salvare a lui Titi

Inca o data Salvarea lui Titi vine de la Sloboxia. Macheta este realizata pe baza unui model DeAgostini TV 12 F.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
SR 113 militar la Sloboxia


In vederea administratiei locale este deja parada militara de la 1 decembrie, scop pentru care la Atelierele PanArin a fost comandat un autocamion SR 113 cu care militarii sa fie transportati in zona de defilare. Mai ramane sa gasim si soldatii disponibili sa bata pas de parada prin giratoriul de la Sloboxia.

Macheta este realizata de mine prin tehnologie 3D combinata cu traforaj in comatex si reprezinta un unicat marca Prognosis. Multumesc pentru sprijin RoboFun Ro.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
tomita
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 954

Prognosis a scris:

SR 115 autotren 1/43


Cresterea economica anuntata de guvernatorul de Sloboxia, dl. Pere Stroica cu prilejul alegerilor electrolitice preșudențiale, duce inexorabil catre marirea exporturilor de produse autohtone. Pentru a preintampina aglomeratia in rampele de livrare catre export, lucratorii Atelierelor PanArin au fost solicitate de ceva vreme sa realizeze un transportor de mare capacitate. Lucrarile au stagnat o vreme pentru ca s-a asteptat livrarea unei imprimante laser pentru inscriptionarea autotrenului in mod corespunzator. Cum acest deziderat nu s-a implinit, meseriasii au incropit inscriptiile tot pe inkjet dar pe negru si astfel au reusit sa livreze macheta 1/43 inainte de termenul stabilit. Macheta este realizata prin imbinarea tehnicii de printare 3D (cabina, roti, rezervor) cu forexul traforat. Astfel, calea exprtului este de acum deschisa producatorilor locali.

http://arin.panait.net/wp-content/uploa ... ren-02.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploa ... ren-12.jpg
http://i1149.photobucket.com/albums/o59 ... e0b17f.jpg


Ultima poza este pur si simplu mortala!


_______________________________________
Dacia

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Opel Rekord A Cabrio – îmbunătățiri

Si pentru ca eleganța trebuia sa poarte un nume, i s-a spus simplu – Opel Rekord A Cabrio…. Fireste ca macheta a intrat imediat in Atelierele PanArin pentru imbunatatiri de imagine. Au fost colorate parasolarele, nichelate stropitorile de parbriz, esapamentul si clipsurile de fixare a prelatei. La interior s-a colorat mobilierul cu rosu aprins si capitonajul portierelor cu grena mat. Au fost nichelate manerele si alte ornamente. S-a intervenit cu nichel si la bord, volan, pedale, schimbator de viteze. La final s-a dotat macheta cu covorase de picioare pentru a proteja mocheta rosie nou-nouță. Putin galben la lampile spate si gata, masina este predata unui cunoscut om de afaceri din Sloboxia, dl. Petrolius Țițel, care a si plecat cu ea la vila sa de vacanta unde a facut poze cu amanta!





_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 10 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
ARO-ul lui Palaghiță

Desi in tara lui de bastina, acest magnific Zimbru Carpatin a fost asasinat cu premeditare, iata ca el supravietuieste pe meleaguri straine, chiar peste ocean, pe pamantul fagaduintei. Pentru amicul Eduard Palaghita, am reprodus un exemplar americanizat, care sper sa faca cinste colectiei sale. Macheta de baza este un ARO 244 1/43 DeAgostini Romania!




atelierul lui prognosis aro-ul lui tara lui bastina, acest magnific zimbru carpatin fost asasinat

12.2KB


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
ARO 10.9 – revista 82 DeAgostini Romania


Una singura era la taraba, una singura am luat, desi mi-as fi dorit cel putin 3 exemplare pentru proiecte diferite. De data aceasta DeAgostini a adus o macheta bine realizata. Cel putin a mea este curat lucrata, fara bavuri sau mizerii. Culoarea mi se pare foarte frumoasa. Pacat ca nu are bullbar, dar asta nu stirbeste din frumusete. Triplele colorate la fel si lampile fata dau o nota buna machetei. Ar mai fi de trasat rama geamului despartitor si de argintat oglinzile. Un interior colorat va schimba atitudinea machetei. De asemeni apreciez balamalele foarte fidel redate la parbrizul basculant. De remarcat jantele cu butuc diferit fata/spate si asta inseamna iar o nota buna pentru realizator.  Stim noi cine este si il felicit pentru aceasta realizare. Chiar imi place! Merita din plin banii!



atelierul lui prognosis aro 10.9 revista deagostini romaniauna singura era taraba, una singura luat,

38.1KB


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
ARO 10.9 DeAgostini – imbunatatiri


Sa dam Cezarului ce este al Cezarului

Ma obisnuisem sa am ce reprosa la machetele DeAgostini. De data asta chiar nu am ce sa critic. Este prima macheta DeAgostini Romania la care am intervenit numai din placere, nu din necesitate sau din obligatie. Si toate astea multumita unui tanar romăn, cu care ma mandresc acum ca sunt contemporan. Chiar daca lui nu-i place sa fie laudat, de data aceasta chiar nu am ce sa-i fac si trebuie sa-l laud din toata inima. Bravos Iulian Pintea pentru aceasta reusita.

Din placere, repet, nu din necesitate, am intervenit putintel la imaginea de ansamblu a machetei. Am capitonat scaunele in culori deschise pentru a evidentia frumusetea machetei. La roti am conturat cu negru butucurile si piulitele prezoanelor. Pe bara din spate am evidentiat cu rosu lampile suplimentare si reflectorizantele. Am argintat sticla oglinzilor si tija schimbatorului de viteze. Am aplicat sigla ARO pe husa rotii de rezerva, ocazie cu care am observat ca suportul este mult ma fidel si mai bine reprezentatat. O macheta jos palaria!



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Roman – de la gunoi la armata


O stire de ultima ora confirma pe surse ca vestita Roman SA a fost salvata de armata română. Un proiect nou, cu fonduri europene, vine sa transforme vechile utilitare de salubritate oraseneasca in vehicule militare necesare pe frontul de est. Armata va fi dotata cu masini noi realizate din altele vechi. In acest scop, guvernatorul de Sloboxia, dl. Stroica (Pere Stroica), a ordonat miscari masive de trupe in cadrul Atelierelor PanArin pentru realizarea dezideratelor impuse de uniune in scopul de aparare a frontierelor in fata unei posibile invazii. Primul prototip a fost terminat in timp record si este gata de livrare militarilor din centrele operationale. Armata e cu noi!




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Atelierele PanArin Slobozia – Retrospectiva 2014

Si uite asa, inca un an a trecut peste mine, cu zile bune, cu zile rele, cu prieteni, cu dusmani, cu laude si cu critici. Puse in balanta, carcotelile catorva rautaciosi nu fac cat o ceapa degerata. Bucuria de  oferi celor din jur realizarile mele, satisfactia de a lasa ceva in urma mea, altceva decat barfa si critica, implinirea lucrurilor originale si bine facute, marca PROGNOSIS in esenta, toate aceste realizari imi spun ca nu am trait degeaba. Mai cu seama proiectul Bucegi, visul meu de ani de zile, anul acesta a prins viata si multumesc lui Viorel Spinu pentru sustinere. Multumesc si echipei mele de proiectanti 3D fara de care nu as fi putut intr-un timp asa de scurt sa fac atat de multe. Anul 2014 aduna in palmaresul meu peste 150 de lucrari originale, multe unicate si multe vise implinite. Multe din lucrarile marca Prognosis au plecat peste hotare. Unele chiar au trecut oceanul si au ajuns in America. Doua sunt chiar in Japonia. Fapte cu care ma mandresc, caci la urma urmei, vorbele zboara, se uita, dar lucrarile mele raman! La multi ani dragii mei sustinatori! Multumesc ca sunteti alaturi de mine, multumesc celor care m-au ajutat si doresc tuturor ceea ce imi doresc mie! Sanatate, ca restul se face cu munca!



Peste 150 de lucrari in 250 de imagini si un film al activitatii pe 2014


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
TV 41 Litoreta

Se spune ca omul gospodar isi face vara sanie si iarna… Litoreta! Au fost vremuri in care pe litoralul romanesc era o placere sa te plimbi. Era curat, era civilizatie si erau mijloace de transport autohtone in statiuni si intre statiuni. Inca din vremea copilariei am fost fascinat de masinile de vara din statiunile sudului. Imi amintesc cum asteptam nerabdator aparitia Litoretei, un Tv 41 decupat foarte cautat de turisti. Nu era el silentios si te cam hurducanea, dar placerea plimbarii cu el era inegalabila si acoperea toate neajunsurile. Unele aveau chiar si o prelata pentru umbra, dar acelea erau model 12 L. TV 41 nu era acoperit iar scaunele din piele maro iti frigeau pulpele daca urcai in pantaloni scurti si te perpeleai ceva pana se raceau sub tine. In amintirea acelor vremuri am decis sa reproduc seria de masini turistice de transport local in comun de pe litoral si am inceput cu TV 41 Litoreta. Vor urma TV 12L si vestitul IMS trenuletul de vacanta din statiuni.




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Litoreta Tv 12F

Pregatirea pentru sezonul turistic estival 2015 este in toi in Atelierele PanArin. La ordinul guvernatorului va fi realizata o flotila de vehicule estivale necesare pentru transportul afluxului de turisti estimat la circasiceva in vara care vine. Sa speram ca vom reusi sa realizam si trenuletul de vacanta bazat pe autoturismul de teren ARO M 461, masinuta care ne-a incantat unor dintre noi copilaria!




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Sărbători Fericite – Crăciun 2014

24 DECEMBER 2014
Cu bune, cu rele, inca un an s-a scurs peste noi. Cel putin la mine se cunoaste si chiar daca nu sunt mai intelept, cel putin sunt mai batran si mai bogat. Aaa, nuuu! Nu sunt milionar! Dar sunt cel mai bogat om de pe planeta. Am prieteni valorosi, am o familie frumoasa si am tinerete in suflet! Sărbători fericite si multe bucurii!






_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
VW Passat B2 – revista 83 DeAgostini Romania

Macheta penultimei aparitii a fost supusa unor mici interventii pentru imbunatatirea imginii de ansamblu. Astfel, dupa indepartarea gemurilor, au fost vopsite chederele corespunzator. La ferestre de asemeni au fost vopsiti stalpii despartitori si chederele. Mobilierul interior a capatat nuante de gri si lampile de semnaliza din spate au fost si ele colorate. S-au argintat oglinzile si esapamentul si s-au corectat manerele portierelor.

Dupa aceasta perioada in care DeAgostini ne-a furnizat numeroase machete pentru corecturi, imbunatatiri precum si pentru modificari, mai avem un numar de revista si spunem adio colectiei de Romania DeAgostini. Bune sau mai putin bune, corecte sau mai putin corecte, machetele au fost binevenite printre colectionarii nepretentiosi. Fireste, sunt si carcotasii de serviciu care dispretuiesc poporul ce apreciaza machetele DeAgo, dar acestia …chiar nu conteaza… Multumim DeAgostini pentru momentele placute!





_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Sárbátori fericite, si un an nou cu multá sánátate, putere de a crea cát mai multe UNICATE , ptr generatiile prezente si vitoare.
Sá dea Domnul ! 


pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537

cv2adi a scris:

Sárbátori fericite, si un an nou cu multá sánátate, putere de a crea cát mai multe UNICATE , ptr generatiile prezente si vitoare.
Sá dea Domnul ! 

Multumesc. Sarbatori fericite si la multi ani!

------------------------------------------------------------

TV 41C pompierii de revelion

Comandamentul pentru situatii de revelion a hotarat dotarea grupului de pompieri locali cu o noua camioneta necesara transportului de echipament pe timp de petrecere. In acest sens, guvernatorul de Sloboxia a ordonat realizarea unei masini usoare de transport rapid a ustensilelor si echipamentelor de interventii la cazanele cu tuica. Modelul de inspiratie din dotarea muzeului pompierilor din Dresda (ca deh, nemtii au mai pastrat asa ceva…) a fost hotarator in atribuirea liniei de fabricatie din Atelierele Prognosis pe baza unei dubite TV 41F, transformata de meseriasii de la Sloboxia in camioneta TV 41C.



atelierul lui prognosis cv2adi fericite, nou multá sánátate, putere crea cát mai multe unicate ptr

45.9KB


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Loganul de jandarmerie – patrula de revelion

Necesitatea unui bun control al traficului cu tuica de cazan din judetul Ialomixta, a impus procrearea unui autoturism girofazat care sa insoteasca petrecaretii la urnele de petrecere din preajma sarbatatorilor de sfarsit de an si inceput firesc de alt an. In mod normal jandarmeria nu se implica, dar in acest caz ai vor avea inca un vehicul de patrulare cu care sa patruleze. Guvernatorul local a alocat din bugetul de stat si o cantitate de doua canistre de motorina si una de tuica de cazan necesare patrularii in conditii optime. Dupa sarbatori Loganul va pleca catre posesorul de drepturi de autor din judetul Bucuresti.




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Reanimarea unui Wartburg Police

Masinutele copilariei…. Nu numai ale mele, desigur. Iata un pacient sosit cu ceva vreme in urma pentru transplant si repunere pe picioare. Macheta a fost reconditionata cu materiale din dotare, forex, ABC, precum si alte maruntisuri aflate pe langa casa omului. S-a curatat colectorul motorului, s-au repus alti carbuni pe lamele colectoare, s-au lipit piesele rupte la faruri si la barele de protectie. S-au refacut tampoanele, sistemul electric precum si inscriptiile autocolante. La final, poza de reuniune de familie cu un tovaras mai vechi dar aflat in dotarea flotei Prognosis. Mai avem un pacient in asteptare pentru care ne straduim sa adunam piese.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Da, asa este. Astea erau niste jucarii foarte pretioase la inceputul anilo '80.
In afara de Wartburg 353, mai era si Fiat 124 Coupe, tot pe aceasi platforma.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Autotrenul SR Bucegi 1/43

Potrivit indicatiilor de partid si de stat, economia tarii trebuie pusa la treaba. Continua necesitate pentru cresterea exportului in vederea achitarii datoriei externe a Romanicii, a determinat guvernatorul de Sloboxia sa ordone inca de anul trecut, realizarea unui autotren care sa transporte vehiculele realizate de industria auto, de la fabrica SRS (Steagul Rosu Sloboxia), la terminalul portuar de la Consntaza pentru imbarcarea pe vapoarele flotei nationale multilateral subdezvoltate.

Pentru realizarea acestui deziderat au fost mobilizate forte majore din cadrul departamentului ingineresc de proiectare a camioanelor de la Sloboxia. Au fost realizate documentari ample dupa cele doua poze gasite pe net. Au fost consultate numeroase baze de date inexistente si s-au realizat planuri de constructie dupa documente istorice transmise din gura in gura. La final, utilizand proiectarea pe calculator (al nostru fireste, nu unul de prin China dupa cum am fost acuzati pe un forum monopolist), folosind materiale locale gen forex, ABS, cartele telefonice si bagheta de lemn, combinand unele repere realizate prin tehnologia de printare 3D (si aici iar simt nevoia sa subliniez imperativ faptul ca nimeni nu ne face pocnind din degete nici proiectele si nici printarile de-a gata, tocmai bune de luat din punga si montat pe masa…., ci ne realizam singuri de la desene, planuri, schite, slefuiri si adaptari si pana la montajul final), trailerul a ajuns in sfarsit la forma finala.

Suntem convinsi ca desi nu este o realizare perfecta, ea ramane perfectibila, desi volumul de munca este imens pe ansamblu si greu de anticipat daca va mai fi reluat, cel putin in Atelierele PanArin ale SRS. Imi ramane placerea de a fi realizat o macheta care prin unicitatea sa, să marcheze in memoria colectiva amintirea a ceea ce a fost Industria de Camioane romanesti.

Multumesc pentru like pe blog



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Vine, vine primavara!


Cu putin noroc, temperatura a crescut iar eu mi-am mai revenit cu sanatatea, asa ca punem muncitorii la treaba. Atelierele PanArin au reinceput lucrul la fabrica SRS (Steagul Rosu Sloboxia), pentru intregirea colectiei de camioane SR Bucegi/Carpati 1/43. Ne pregatim intens pentru vizita de lucru a unei televiziuni nationale  interesata sa faca un reportaj despre machetele unicat realizate la Sloboxia. Sper sa realizez cat mai multe pana la data planificata pentru filmare. Profit de zilele mai calde pentru a mai vopsi din machetele de pe raft, acestea fiind practic din plastic, se preteaza la o vopsire pe temperatura de 15 grade. Pentru machetele de metal asteptam cel putin 18 grade. Asta pentru ca asa trebuie ca sa fie bine si sa nu fie rau!



Multumesc pentru like pe blog


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
SR 131 Carpati 1/43


Ma pregatesc intens pentru refacerea parcului auto de camioane SR Carpati/Bucegi. Macheta de camion model SR 131 Carpati am realizat-o combinand repere printate 3D pe baza proiectelor facute de mine acasa si printate gratie RoboFun Romania.

Multumesc pentru like pe blog





_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
SR 115 autocisterna militara

Cresterea parcului auto militar din Baza Militara Prognosis, a impus de la sine realizarea unei autocisterne pentru transportul de combustibil.



Sub atenta indrumare a proiectantilor, meseriasii de la atelierele PanArin din Sloboxia, stimulati de iminenta vizita de lucru a unor tovarasi din presa nationala, au inceput constructia acestui utilitar bazat pe sasiul de SR 114 inca de anul trecut.

Timpul nefavorabil si problemele de sanatate si de buget, adus la intarzierea definitivarii lucrarilor.

Cu mare bucurie insa, anul acesta au fost reluate lucrarile si iata ca prima cisterna militara realizata la Sloboxia este gata de a intra in folosinta Bazei Militare Slobozia.

Speram si dorim sa adaugam cat mai curand inca o cisterna pentru aprovizinarea cu lapte a cetatenilor din localitatile limitrofe.



Multumesc pentru like pe blog


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
S-au mai adaugat esapamentul sub bara fata si stingatoarele de incendiu.





_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Nu-i de joaca cu “jucariile”

Usor si frumos este sa te joci cu “jucariile”!  Spun “jucarii” pentru ca asa apar unora si pentru ca asa m-au catalogat unii observatori de profesie commentaristi… Material scris pentru a fi CITIT!



Ca cica e simplu sa iei piesele printate, sa le dai o vopsea si apoi sa te mandresti cu ele. O fi simplu, daca asa cred ei. faptele sunt altele…

Munca de-a jucariile nu este insa o joaca. Presupune multe altele pana cand se ajunge la “mandrie”… Totul incepe cu documentarea. Intensa si profunda. Nu poti face o macheta fara sa stii date despre original, dimensiuni, utilitate si mai ales istoria masinii reproduse.

Apoi incepe nebunia. Masuratori, calcule, desene, comparatii cu imagini. Imagini care de cele mai multe ori nu sunt edificatoare 100%. Urmeaza proiectarea pe calculator pornind de simple schite. Pe ca;culatorul meu, nu undeva in China… Apoi testarea pe print (in cazul celor printate 3D), pentru ca nu intotdeauna socoteala de pe monitor se potriveste cu cea de pe masa de lucru si cu piesa rezultata in mana.

Trebuie probate, verificate, rectificate…. ehe,  modelismul asta nu e chiar asa de simplu. Sa iei o piesa, dai cu pensula pe ea si gata…

Multumesc pentru citirea materialului ( destul de amplu)




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Urgenta numarul unu in pragul primaverii, este aceea de a asigura baza materiala si de personal pentru lucrarile de intretinere a orasului minunata Sloboxia. Deoarece Autobaza SRS a capatat amploare, este necesara pregatirea soferilor profesionisti, pentru instruirea carora a fost fondata Scoala de Soferi Prognosis. Un prim camion inmatriculat sub aceasta sigla a fost distribuit azi instructorilor, care au inceput pregatirea unui prim lot de soferi la Sloboxia.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
SR 116 basculanta de primavara

Seria de utilitare bazate pe sasiu tip SR 116, continua la Sloboxia cu realizarea unei basculante menite sa aduca aportul sau la consolidarea digurilor de aparare ale Ialomixtei.

Ploile din ultima vreme au determinat autoritatile sa ia masuri pentru protectia localitatii resedinta de provincie.  Guvernatorul Stroica, (Pere Stroica), a ordonat la inceputul iernii pregatirea pentru preintampinarea situatiilor de urgenta pricinuite de eventualele viituri care vor putea veni pe Ialomixta.

In acest sens, muncitorii de la uzinele SRS (Steagul Rosu Sloboxia), au preparat in aceasta iarna o basculata menita ajute la transportul eficient de nisip in zonele unde exista pericolul de inundatii sau de rupere a digurilor de aparare.

SR 113 Bucegi a intrat in productie incepand cu anul 1964, acesta avea o sarcina utila de 5 tone (4×2, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane), avand la baza aceeasi cabina proiectata de francezii de la Chausson Plant si motorul V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate (optional, cutia de viteze putea fii cuplata cu o cutie suplimentara – reductor, sau, axa spate putea fii echipata cu 2 trepte de reductie, comandate pneumatic), o vitexa maxima de 80 km/h si un consum de 29 l/100km. SR 113 Bucegi a avut si modele derivate: SR 115 (autotractor cu şa) si SR 116 (autobasculantă.” Dupa cum explica situl Automobile Romanesti.

Macheta 1/43 este realizata prin combinarea pieselor din forex si ABS, cu cele printate prin tehnologia 3D de catre RoboFun Romania pe baza proiectelor realizate in Atelierele PanArin din Slobozia si este un unicat marca Prognosis!
Multumesc pentru like pe blog




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
SR 113 militar de Sloboxia

Pregatirile de lupta continua la Sloboxia. Necesar pentru transportul trupelor de soldati in zonele calamitate de inundatii, camionul SR 113 realizat in Atelierele PanArin ale fabricii SRS (Steagul Rosu Sloboxia), este gata pentru a fi livrat Unitatii Militare Sloboxia.

Macheta 1/43 este realizata integral din piese printate prin tehnologia 3D de catre dl. Viorel Spinu de la RoboFun Romania. Printarile sunt realizate pe baza planurilor dezvoltate in Atelierele PanArin in regim de home made.

Camionul a fost dotat cu rame pentru coviltir, inscriptii, logo-uri si si insemne metalizate si triunghi de semnalizare remorca, conform normelor din acei ani.

Farurile au pleoape de protectie reperare antiaeriana. Macheta dispune de punte cu directie functionala in fata proiectata si realizata tot in regim home made.

La sedinta foto au participat figurine care reprezinta muncitorii fabricii deoarece nu avem inca la Sloboxia figurine de militari scara 1/43

Multumiri pentru like pe blog




atelierul lui prognosis 113 militar lupta continua sloboxia. necesar pentru trupelor soldati zonele

35.6KB


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Foarte frumoase! 

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Autocisterna SR Carpati C2

Un tip special de autocisterna SR Carpati realizat pe sasiu de 114, reprezinta macheta unei utilitare ce a fost folosita in regim special pe aeroporturile civile dar si militare (in varianta kaky), pentru alimentarea cu combustibil la rampa avioanelor mici si mijlocii.

Macheta a fost realizata dupa documentari pe baza unor desene si schite si dupa descrirea verbala facuta de un sofer pensionar care a lucrat efectiv la aeroportul Mihail Kogalniceanu din Constanta pe o astfel de masina.




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
SR 113 – “căcătoarea”

Tinuta minte mai mult dupa mirosul ce o insotea pe strazile din orase, autoutilitara SR 113 tip vidanjajor, a fost o masina frecvent utilizata mai ales in mediul urban pentru sifonarea haznalelor, a WC-urilor din fundul curtii de la acea vreme (si nu numai), dar si la desfundarea canalizarilor stradale.
Cine nu isi mai aminteste cum trecea ea pe strada lasad un “parfum” specific in urma si taraind furtunele din care se scurgea intotdeauna cate ceva pe asfalt?
Construita pe un sasiu de 113 la inceput si mai apoi dotata cu un motor diesel pe sasiu de 114, masina nu a suferit prea multe modificari in timp.
Botezata de cetateni “cacatoarea”, masina a facut parte din diverse divizii de curatenia orasului si gospodarire comunala.
Cine lucra pe asa ceva se bucura de un salariu mare la vremea aceea, sustinut de un “spor de rusine” aplicat salariului de baza.
Macheta am realizat-o din combinarea pieselor printate 3D si a celor taiate din comatex sau cartele de telefon si reprezinta un unicat marca Prognosis!




atelierul lui prognosis 113 tinuta minte mai mult dupa mirosul insotea strazile din orase, 113 tip

14.4KB


_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Am avut un coleg de scoala, la care taicaso lucra pe o "cacatoare" din asta. Dar colegul Simi zicea ca taicaso este sofer de autobuz, ca ai era rusine.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
g-power
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
Foarte faina,cand trecea pe strada fugem repede la gard si strigam cat puteam "masina cu cacat" ce ma mai certau ai mei...
La noi parca era in intregime portocalie.

Daca treceti si la productia de serie ma inscriu si eu la un exemplar.Merci


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

g-power a scris:

Foarte faina,cand trecea pe strada fugem repede la gard si strigam cat puteam "masina cu cacat" ce ma mai certau ai mei...
La noi parca era in intregime portocalie.

Daca treceti si la productia de serie ma inscriu si eu la un exemplar.Merci


Toate erau cu cisterna portocalie. Din cate tin minte aveau cabina albastra.

Erau si autogunoiere SR.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
mr_mishu
Membru Senior

Din: Cluj / Câmpulung Moldovenesc
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 773
La mine in oras inca mai este una la datorie. A avut cabina de SR verde dar a fost schimbata cu una de Roman (similara) albastra. Intr-adevar, cisterna portocalie. Soferul (intamplarea face sa fie de culoare ) face asta de zeci de ani. Era mandru chiar. Spunea ca ii a doua persoana ca importanta dupa primar. 

_______________________________________
arul...
BONDarul

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

mr_mishu a scris:

La mine in oras inca mai este una la datorie. A avut cabina de SR verde dar a fost schimbata cu una de Roman (similara) albastra. Intr-adevar, cisterna portocalie. Soferul (intamplarea face sa fie de culoare ) face asta de zeci de ani. Era mandru chiar. Spunea ca ii a doua persoana ca importanta dupa primar. 

Faza cu "your shit, is my bread"     


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Pregatim si laptareasa de serviciu


Productia la export va ridica nivelul de trai din Sloboxia. Asa spera autoritatile care au decis in sedinta de connsiliu sa adopte propunerea Guvernatorului Pere Stroica.

El a cerut in mod expres ca laptele realizat de fermierii din provincia Ialomixta sa fie trimis la export, iar din banii rezultati sa foreze alte puturi pentru a aduce apa potabila in Sloboxia.

In caz contrar, Guvernatorul Stroica (Pere Stroica), a promis ca va livra doar lapte si miere (in campania viitoare) ….

Lucratorii din cadrul Serviciului Special de Proiectare (SSP) a Atelierelor PanArin din Sloboxia, au inteles imperativitatea necesara si utila din cadrul sarcinilor de partid si de stat (organizatii locale cu care ma mai cunosc eu), si au demarat in forta lucrarile pentru realizarea celor doua cisterne tip SR Carpati si Bucegi necesare pentru transportul laptelui si a apei potabile catre populatia scarbita de mizeria de la robinet si de minciunile electorale ale guvernatorului.

Lucrarile sunt in curs de finalizare, dar paparatii uzi au surprins masina in timpul executiei.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Dacia 1307 jandarmeria de Vaslui


Dupa cum am mai scris pe un forum autorizat (si plin de experti) referitor la Colectia Masini de Legenda DeAgostini Romania, “Bine ca au facut, rau ca nu au facut bine…” o macheta muncita la greu. Mai ales la reparat prostiile chinezului...



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Masini de legenda nr. 84 ultima strigare pentru Romania

In plin avant revolutionar, editura DeAgostini Romania, dupa numeroase poticneli, cazaturi si ridicari, si-a dat obstescul sfarsit pentru pasionatii de masini romanesti.

Desi pe surse ni se confirma ca mai sunt modele de automobile romanesti in plan si chiar la care s-au facut matrite si prototipuri, ElGreco de Romania si-a facut auzit ultimul cantec cu ceva vreme in urma.

Sincer, dupa cum a mers la noi, nu era de neprevazut moartea subita a revistei. De nenumarate ori am semnalat oribilitatea lucrarilor. Unele au fost reusite in ultima vreme, dar marea majoritate, fie piese romanesti, fie machete de umplutura, erau execrabil executate. Montate parca de pionieri din clasele primare, proiectate parca in joaca, pline de adezivi si bavuri, multe din machete au acoperit frumusetea initiativei cu prostia si nepasarea executiei…

De bine de rau insa, colectionarii au avut astfel ocazia de a pune in vitrina machete de masini romanesti, ceea ce este un mare plus. Dar, dupa cum am mai zis, “bine ca a facut, rau ca nu au facut bine“…. putina atentie poate meritam si noi, colectionarii din Romania.

Si ca sa nu se dezminta, iata ultimul numar…. pe care l-am cam lasat in cutie o vreme, pentru ca nu ma pasioneaza aceasta marca de masina (Fiat 132). Dupa parerea mea ar fi putut incheia colectia tot cu o macheta de masina romaneasca, asa dupa cum au inceput-o! Dar, ma rog, era de asteptat sa bage o umplutura. Practic am luat-o numai pentru breloc. Si la un breloc Dacia, nu merge deloc un Fiat. Fie el si 132…

continuare articol



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Update 25 februarie

Cu putin noroc am gasit niste scaune potrivite pentru aceasta ultima suflare a companiei celebre DeAgostini Romania…. Cu ocazia vopsirii portierelor, am descoperit si si acestea sunt pe interior mai scurte decat ar trebui cu vrea 3-4 mm, ceea ce da o nota oribila machetei la interior… Asadar am refacut interiorul, am pozitionat corect volanul si am conturat chederele si garniturile la geamuri dar fara sa scot sticla… Putin argintiu sub sasiul la motor si la esapare si gata ultima macheta.




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Gunoiera de dimineata


Cine nu isi mai aminteste de vestita masina de gunoi pe sasiu de Bucegi?

Ca ieri revad cum treceea ea maiestuoasa printre blocuri, cu gunoierii agatati pe talpicile din spate.

Prin orasul Constanta, unde am copilarit marea majoritate a timpului, ele erau colorate in verde cabina si portocaliu bena.

La Bucuresti imi amintesc faptul ca erau albe, iar la Tulcea stiu sigur ca erau cu cabina albastra si bena alb-gri.

Ramane sa ma hotarasc ce culori sa adopt.

Pana atunci insa, e de lucru la greu cu migaleala. Incerc pe cat posibil, unde am cum sa fac, realizarea unor detalii cat mai reusite. Nu e usor, nu este nici greu. Imi place ceea ce fac, dar nu imi place sa multiplic. Mai ales ca am multe planuri si repetitia ma distrage si ma oboseste. Drept urmare, aceasta ultima gunoiera va avea si ea statutul de unicat. Mai ales ca detaliile sun migaloase si nimicitoare…

Pana una alta, mai pigulim la partea din spate a benei. Corpul acesteia l-am proiectat pe calculator si apoi l-am reprodus prin tehnologia de printare 3D prestata de RoboFun Romania. Restul detaliilor se fac la mana din forex, abs si alte materiale cu care ma mai cunosc eu! Voi reveni cu detalii!





_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Armata e cu noi (cea Germana)


Azi m-am destrabalat pe teme militare. Stiu ca pacea mondiala este un deziderat international, dar pentru moment am preferat sa ma intretin cu majordomul Zeului Ares.

Bunul meu prieten din Slobozia, dl. Paul, disperat ca nu mai apar in mediul public de ceva vreme, m-a sunat azi sa ne intalnim la o berica in oras. Eu am zis da, insa corpul meu a spus un NU hotarat. Imoblizat de groaznice dureri de coloana, am preferat sa primesc vizita amicului meu la domiciliu.

El nu a venit doar cu berea, ci mi-a facut o mare surpriza si mi-a adus doua reviste cu machete militare care au aparut de curand. Nu sunt un razboinic si nu ma aventurez prea usor pe acest taram, desi sunt un mare luptator, eu prefer sa fug cu pusca-n mana cum se spune, spre arii mai pasnice.

Jucariile mi-au placut si drept urmare m-am dedat la operatiuni militare imediat ce amicul a plecat in treaba lui.... >>




_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Prognosis a scris:

Gunoiera de dimineata


Cine nu isi mai aminteste de vestita masina de gunoi pe sasiu de Bucegi?

Ca ieri revad cum treceea ea maiestuoasa printre blocuri, cu gunoierii agatati pe talpicile din spate.

Prin orasul Constanta, unde am copilarit marea majoritate a timpului, ele erau colorate in verde cabina si portocaliu bena.

La Bucuresti imi amintesc faptul ca erau albe, iar la Tulcea stiu sigur ca erau cu cabina albastra si bena alb-gri.

Ramane sa ma hotarasc ce culori sa adopt.

Pana atunci insa, e de lucru la greu cu migaleala. Incerc pe cat posibil, unde am cum sa fac, realizarea unor detalii cat mai reusite. Nu e usor, nu este nici greu. Imi place ceea ce fac, dar nu imi place sa multiplic. Mai ales ca am multe planuri si repetitia ma distrage si ma oboseste. Drept urmare, aceasta ultima gunoiera va avea si ea statutul de unicat. Mai ales ca detaliile sun migaloase si nimicitoare…

Pana una alta, mai pigulim la partea din spate a benei. Corpul acesteia l-am proiectat pe calculator si apoi l-am reprodus prin tehnologia de printare 3D prestata de RoboFun Romania. Restul detaliilor se fac la mana din forex, abs si alte materiale cu care ma mai cunosc eu! Voi reveni cu detalii!

http://arin.panait.net/wp-content/uploa ... 091215.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploa ... 091222.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploa ... 105143.jpg

Aici la Cluj erau portocalii.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
Albă ca laptele si cele șapte bidoane


Șapte pe-o parte! Adicatelea vreo paisperezece bidoane vor dota noua macheta unicat marca Prognosis realizata in atelierele PanArin din Sloboxia al carei inceput a fost prezentat in articolul Laptareasa de serviciu http://arin.panait.net/laptareasa-de-serviciu/

Camionul de tip SR 131 Carpati, a fost produs din anul 1960 cu o sarcina utila de 3 tone (4×2, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 6 prezoane). Cabina acestor modele a fost proiectata de francezii de la Chausson Plant, motorul fiind un V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 4 trepte, treptele 2, 3 si 4 fiind sincronizate, o vitexa maxima de 90 km/h si un consum de 25 l/100km. (sursa: Automobile Romanesti)

Macheta este realizata prin combinatia tehnologiei de printare 3D asigurata de RoboFun Romania si a pieselor facute din Forex (comatex), ABS sau cartele telefonice si diverse alte materiale casnice, dupa un proiect home made marca Prognosis 2014.



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Prognosis a scris:



Cabina acestor modele a fost proiectata de francezii de la Chausson Plant, motorul fiind un V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 4 trepte, treptele 2, 3 si 4 fiind sincronizate, o vitexa maxima de 90 km/h si un consum de 25 l/100km. (sursa: Automobile Romanesti)



Asa este. Cabina de la SR a fost proiectata la Chausson de la Maubeuge.
Fabrica a intrat in faliment si a fost preluat de Renault.
Acolo s-au fabricat toate variantele Coupe (R15, R17, Fuego).
Mai recent acolo se fabrica toate variantele de Renaut Kangoo.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1174

Misu de Cluj a scris:


Prognosis a scris:



Cabina acestor modele a fost proiectata de francezii de la Chausson Plant, motorul fiind un V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 4 trepte, treptele 2, 3 si 4 fiind sincronizate, o vitexa maxima de 90 km/h si un consum de 25 l/100km. (sursa: Automobile Romanesti)



Asa este. Cabina de la SR a fost proiectata la Chausson de la Maubeuge.
Fabrica a intrat in faliment si a fost preluat de Renault.
Acolo s-au fabricat toate variantele Coupe (R15, R17, Fuego).
Mai recent acolo se fabrica toate variantele de Renaut Kangoo.


Ca sa intregesti colectia de R15, R17, trebuie musai sa-ti iei un SeReu', Misu! Nu mai pierde vremea si cauta. )

Modificat de cristi_lupsa (acum 9 ani)


_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cristi_lupsa a scris:


Misu de Cluj a scris:


Prognosis a scris:



Cabina acestor modele a fost proiectata de francezii de la Chausson Plant, motorul fiind un V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 4 trepte, treptele 2, 3 si 4 fiind sincronizate, o vitexa maxima de 90 km/h si un consum de 25 l/100km. (sursa: Automobile Romanesti)



Asa este. Cabina de la SR a fost proiectata la Chausson de la Maubeuge.
Fabrica a intrat in faliment si a fost preluat de Renault.
Acolo s-au fabricat toate variantele Coupe (R15, R17, Fuego).
Mai recent acolo se fabrica toate variantele de Renaut Kangoo.


Ca sa intregesti colectia de R15, R17, trebuie musai sa-ti iei un SeReu', Misu! Nu mai pierde vremea si cauta. )

Imi cumpar o cabina de SeReu'


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Prognosis
Membru Senior

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 537
SR 113 – un camion special pentru un prieten special

O lucrare cu dedicatie pentru bunul amic Viorel Spinu de la RoboFun Romania este gata de livrare. Macheta realizata din componente printate 3D si piese din forex, abs, metal, etc.

SR 113 Bucegi a intrat in productie incepand cu anul 1964, acesta avea o sarcina utila de 5 tone (4×2, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane), avand la baza aceeasi cabina proiectata de francezii de la Chausson Plant si motorul V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate (optional, cutia de viteze putea fii cuplata cu o cutie suplimentara – reductor, sau, axa spate putea fii echipata cu 2 trepte de reductie, comandate pneumatic), o vitexa maxima de 80 km/h si un consum de 29 l/100km. SR 113 Bucegi a avut si modele derivate: SR 115 (autotractor cu şa) si SR 116 (autobasculantă. (sursa: Automobile romanesti)



_______________________________________
Freedom is not free!

pus acum 9 ani
   
Pagini: 1 ... 2 3 4 5 6 7  

Mergi la