CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Ema_Gheorghe Profile
| Femeie 19 ani Bucuresti cauta Barbat 27 - 40 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
2 lucruri vreau sa-ti spun - parafrazind colegul de mai sus: 1 - Planetara ce ai desfacut s-ar putea sa fi fost un model mai rar de Glaentzer, cu tripoda rotunda, dar mai mare decit cele romanesti. Nu mai tin f bine minte daca aveau canelurile pe bat la partea inspre cutie la fel cu cea triunghiulara, sau cumva erau mai mari in diametru, si atunci, ai dreptate, era o tripoda romaneasca pusa pe ea. 2 - la bloc, e f important, datorita cantitatii mari de depuneri gasite(deh, uleiuri romanesti 30 de ani) sa curati rampa principala in care baga pompa - cea cepuita cu dopuri de aluminiu in cele 2 capete ale blocului. Metoda e simpla - un fier beton de 8 se bate intr-unul din dopuri pina intra in interior si se continua pina iese in partea cealalalta cu dop cu tot, dupa care se curate f bine canalul, dupa ce ai curatat in prealabil cu un spiral adecvat gaurile de ungere de la cuzinetii de palier pina in aceasta rampa. Acum niste ani buni, aproape am reusit sa maninc un arbore de Franta la palier din cauza asta, cind am scos dopurile de la rampa, intre ele se formase o ,,macaroana'' de jeg de vreo 10 cm...
Modificat de Oldman (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Stiu de ce model de planetara ziceti. Am acasa si acel model de Glaenzer cu tripoda rotunda, nou-nouta (modelul fara burduf de cauciuc peste tripoda), dar tripodele nu sunt interschimbabile (cea Glaenzer e mai mare in diametru cu cel putin 5mm decat cea romaneasca). Planetara Glaenzer cu tripoda rotunda are axul mai gros decat cea cu tripoda triunghiulara. 100% au fost schimbate tripodele la cele de pe masina ca am gasit urme pe ele (cand au indreptat urechile de tabla) ceea ce din fabrica nu exista... De treaba cu blocul motor mi-e cam teama. Ok, scot dopurile dar ce pun in loc? Din vagi aduceri aminte parca sa zic ca am un set de echipare bloc motor dar nu mai stiu daca are si acele 2 dopuri mici (ce imi aduc aminte e ca are stutul de la filtrul de ulei, un prezon care presupun ca e de la pompa de benzina si dopul cel mare dinspre cutia de viteze). O sa il caut sa vad ce contine. Oricum, multumesc de sfat. Clar este ceva in neregula la cilindrul 2 si 3 (cuzinetii palier si biela uzati mai mult ca ceilalti, tachetii atacati si ei, daca va uitati atent si la poza cu arborele cu came, are o portiune intre camele de la cilindrul 1 si 2 care e uscata... . Deocamdata nu am inceput sa curat canalele de ungere. Astept sa strang toate piesele de care mai am nevoie si atunci incep curatarea. Daca incep sa curat de acum pana il adun la loc ori rugineste ori se umple de praf...
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Am zgarmat putin pe net si am gasit ce contine acel set de echipare bloc motor: - 2 prezoane M 8 prindere pompa benzina; - dop marea stupare alezaj ax came inspre volant; - 2 dopuri aluminiu carter distributie; - 2 stifturi mici filetate M 6, aluminiu - astea chiar nu stiu unde vin... - tub joja ulei - racord insurubare filtru ulei.
36.8KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Cele 2 dopuri de aluminiu sint exact ce-ti trebuie acolo. In lipsa lor se fac pe strung fara probleme, nu-ti trebuie decit unul, celalalt se poate refolosi. Mai exista si solutia home made este din greutati de plumb de echilibrare roata. Daca ai uzuri inegale la cuzinetii de palier, pot sa pariez ca este exact ce ti-am spus - obturari partiale din cauza slamului depus, care se pot transforma f lesne, cind sint zgindarite, mai ales in urma unei spalaturi la o reparatie (asa cum mi s-a intimplat mie) in obturari totale. Nu-ti fie frica sa cureti blocul, nu ai ce sa strici, daca ar mai fi functionat IRA Craiova se putea aranja o spalatura in baia lor de soda, dar din pacate acu' se transforma in mall, avind Electroputere ca exemplu demn de urmat... . Ai dreptate cu planetarele, mi-am adus aminte, Glaentzerul triunghiular a fost f moale in caneluri la tripoda dinspre cutie, facind joc unghiular, avind ca consecinta pierderi de ulei pe la simeringuri si pe la stifturile elastice (inlocuite cu cuie indoite, ulterior cind se spargeau), de aceea se inlocuiau numai ele cu tripode romanesti, beneficiind de faptul ca batul se potrivea in caneluri la cruce, reparatie facuta astfel datorita faptului ca articulatia de la roata, proasta la planetarele romanesti, raminea Glaentzer.
Modificat de Oldman (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Am gasit si eu setul pentru echiparea blocului motor pe care l-am luat ca sa fie... Dupa cum bine imi aduceam aminte al meu are doar un prezon.
Set_echipare_bloc_motor
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Deja incep sa ma felicit singur ca am desfacut motorul. Inca nu imi vine sa cred ce am gasit in el si ce dezastru a putut face uleiul care se gasea candva...
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Demontare pompa ulei:
Demontare_pompa_ulei
Intr-o stare foarte buna, cu uzuri normale, minunata avand in vedere malul in care a lucrat...
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Rampa culbutorilor in starea initiala:
Rampa_culbutorilor_starea_initiala
Am mai gasit si un culbutor de la cilindrul 2 (tot zona aia cu probleme) care nu a lucrat cum trebuie. Cel mai probabil il voi schimba si pe el.
Modificat de ionut_doc (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Curatare si reasamblare rampa culbutori:
Rampa_culbutori_curatare_si_asamblare
Cu exceptia acelui culbutor nu am gasit alte probleme. Axul rampei arata nesperat de bine... Am pastrat cu sfintenie locul fiecarei piese. Inainte de asamblare finala am suflat toate piesele cu compresorul, in special axul rampei pe care anterior l-am lasat 2 zile la "imbalsamat" in benzina...
Modificat de ionut_doc (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Alta problema descoperita a fost tija impingatoare, de data asta la cilindrul 1...
Tija_impingatoare_indoita
Inca nu inteleg cum functiona motorasul asta. Inainte de demontarea masinii l-am pornit si mergea chiar ok...
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Curatare tije impingatoare:
Curatare_tije_impingatoare
Si de data asta am pastrat cu sfintenie locul fiecarei tije. Tija indoita deja am inlocuit-o si curatat-o.
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Pinionul mare de la distributie, pe care l-am verificat cu lantul nou pe care il voi monta si e foarte ok, prin urmare nu-l voi schimba cu cele "varsate" care se mai gasesc prin comert...
Pinion_distributie
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Cu ce m-am mai delectat, dupa o pauza de aproape 1 saptamana in care m-am ocupat de divrese prin casa. Curatare capace biele:
Curatare_capace_biele
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Daca tot am desfacut complet motorul am decis sa schimb set-ul motor. Cilindrii de pe masina deja nu mai au urmele de la honuire si su si un mic prag care se simte le unghie, deci multe zile nu mai avea. Depresare bolturi pistoane, curatare biele, imperechere pistoane cu biele pe cantar (o operatiune ignorata de multi, dar importanta in functionarea echilibrata a motorului. In final a iesit o diferenta de 1g intre pistoanele 1, 2, 3 care sunt identice si 4 care este cu 1g mai greu):
Imperechere_pistoane_cu_biele
Am pastrat si imperecherea din fabrica intre pistoane si camasi.
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Daca tot am prins un weekend cu vreme buna si cat de cat cald (probabil ultimul din acest an) am curatat si repus la locul lor izolatiile de pe podea (ajutate putin si cu pheonul sotiei sa isi reia forma) si "soriciul", asa cum ii zice Deceneu mochetei interioare, ca sa aiba timp sa se muleze pana ajung sa remontez interiorul (Scuzati ultimile poze. Telefonul meu e jalnic la pozele cu lumina redusa):
Remontare_izolatii_si_mochete_interioare
|
|
pus acum 8 ani |
|
cristi_lupsa
Membru Senior
Din: Buzău
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1174
|
|
O restaurare ca la carte. Felicitari sincere si spor la lucru. Sa te bucuri de ”Frantuzoaica”!
_______________________________________ "Regina" - Renault 16 1967 "Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare "Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare "Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta... ”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta.... ..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS
|
|
pus acum 8 ani |
|
mihai80
Membru Activ
Din: Susita
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 166
|
|
Dacia asta am vrut eu sa o cumpar, dar niciodata nu am gasit pe cineva sa intreb.
_______________________________________ Dacia 1300 1970 Dacia 1300 1972
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Multumesc Cristi. Mihai, nici eu nu am cautat in mod special proprietarul, doar ca s-a nimerit sa iasa nepoata acestuia cand ma uitam eu la masina si de aici a fost usor. Chiar m-am mirat ca masina asta a stat atata timp parasita langa casa aia...
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
deceneu32
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3583
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Mare lucru nu am mai facut. Am curatat si montat conductele de frana, tur si retur benzina pe sub masina. Conducta de frana curatata si lacuita:
Curatare_conducta_frana
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Pe sub masina nu am facut inca poze conductelor. Trebuie sa iau camera foto ca nu am nici o sansa cu telefonul.
Am inceput sa curat si ornamentele interioare ale pragurilor. Am obtinut acordul sotiei sa le iau in casa, ca in garaj la -10 grade e cam nasol:
Ornamente_interioare_praguri_spate
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Si cam atat in mare.
|
|
pus acum 8 ani |
|
R12 TR
Membru Senior
Din: Rio de Bacau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 563
|
|
Buna Ionut. Cu ce ai curățat ornamentele de prag? Multumesc
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Salut, Ornamentele le-am curatat in mai multe etape, astfel: - prima data am scos zgarieturile mai adanci din partea superioara (zona unde atingi cu picioarele cand intri/iesi din masina) cu smirghel fin P400; - apoi am luat tot ornamentul la mana cu schothbrite verde (eu il iau din Dedeman, nu stiu sa zic ce granulatie are. E ceva in genul asta, dar verde:) pana dispar toate urmele de oxidare si ornamentul capata o culoare uniforma si mata. De aici incolo evitati sa mai atingeti ornamentul cu mana goala, pentru ca se va pata si trebuie luat de la cap cu scotchbrite; - apoi trec la scotchbrite fin de culoare gri (tot din Dedeman) pana ies zgarieturile fine de la scotchbrite-ul verde (ornamentul deja trebuie sa inceapa sa luceasca); - dupa asta am lustruit cu o carpa moale si uscata din bumbac (gen tricou sau maieu vechi sunt foarte bune). E un pas importan pentru ca se elimina zgarieturile foarte fine care mai raman de la scotchbrite-ul gri; - trec apoi la pasta de polisat (Autosol pentru metal, adica asta:). O recomand cu toata increderea, e ieftina si foarte, foarte eficienta. Continui cu pasta asta pana la luciu oglinda (in zona luata cu smirghel trebuie trecut de vre-o 4-5 ori, in zona luata cu schotchbrite la a doua, maxim a treia trecere luceste oglinda); - am mai lustruit o data ornamentul cu carpa uscata de bumbac; - ultima mana am mai "sters" (a se citi am trecut usor, fara sa apas) cu schotchbrit-ul gri tot ormanentul in lungul lui ca sa capete un aspect usor satinat, adica asa cum era acum 45 ani. Dureaza cam 3 ore la ornamentul din fata (cel lung) si 2-2.5 ore la cel scurt dar depinde si de starea initiala. Daca e foarte oxidat, cu siguranta dureaza mai mult. O sa fac poze cu camera foto sa se vada bine detaliile.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Tov
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 799
|
|
Problema e ca ornamentele alea erau din aluminiu eloxat (la fel ca si ornamentul de pe bord) si acum sunt facute oglinda. In timp o sa se eloxeze ("oxideze"/matuiasca) la loc, dar timpul ala in mod natural e destul de mare Eu am polishat un ornament de bord si dupa vreo 4 ani inca nu se matuise.
Eloxarea se foloseste ca sa ascunda zgarieturile fine care apar extrem de usor pe un ornament de aluminiu.
Modificat de Tov (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
deceneu32
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3583
|
|
O sa le lacuiasca,presupun....
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
O sa le dau un strat de lac, dar acum nu-mi permite vremea si in casa chiar ca ma executa sotia daca ma apuc... . Deocamdata le pastrez in casa infoliate si pana la primavara nu cred sa oxideze la loc. Si ornamentele de aluminiu de pe bord sunt protejate cu un strat de lac. Se vede foarte bine pe unele usor deteriorate.
Modificat de ionut_doc (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
R12 TR
Membru Senior
Din: Rio de Bacau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 563
|
|
Multumesc de raspuns. Eu am lustruit ornamentul de la plafoniera la pasla cu pasta verde si apoi cu pasta albastră și ă iesit ca la tine in poze. Cred ca la ornamentele de prag imi plac mai mult lucioase decât eloxate. La bord e altceva. Numai bine
|
|
pus acum 8 ani |
|
deceneu32
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3583
|
|
ionut_doc a scris:
O sa le dau un strat de lac, dar acum nu-mi permite vremea si in casa chiar ca ma executa sotia daca ma apuc... |
Vino cu ele la mine...
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Daa...sigur! Vrei sa te am pe constiinta . Le fac la primavara cand s-o incalzi. Pozele promise cu ornamentele de praguri (destul de greu si cu camera foto de surprins detaliile. Oricum, ca si textura, sunt foarte asemanatoare cu ornamentele de pe bord):
Ornamente_praguri
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Daca tot nu se poate lucra in garaj, am inceput sa curat diverse accesorii sa fie pregatite pentru montare.
Brate stergatoare:
Brate_stergatoare_parbriz
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Lamele stergatoare, evident cu plasticul ala alb rupt. Trebuie sa vad cum rezolv:
Lamele_stergatoare
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Ochelarul de far stanga, caruia i-am schimbat ambele ornamente deoarece aveau cateva ciupituri deranjante:
Ochelar_far_stanga
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Si proba pe masina cu noul ornament. Am avut ceva emotii ca nu se potriveste, aripa fiind asezata pentru ornamentul original, dar Renault e Renault. S-a potrivit perfect:
Proba_ochelar_far_stanga
Modificat de ionut_doc (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
deceneu32
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3583
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
"Cucul" a fost intr-o stare mai mult decat buna pentru cei 46 anisori ai sai... Nu a necestitat decat o curatare, cateva punctari unde era vopseaua neagra sarita si la final un strat de lac:
Emblema_UAP
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Am curatat ornamentele ,inclusiv in interior, clemele curatate si date la final cu un strat de lac si apoi reasamblata masca fata:
Masca_plastic_fata_final
Modificat de ionut_doc (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Si a venit randul si ochelarului de far din drapta, caruia i-am schimbat ornamentul mare care avea 2 indoituri:
Ochelar_far_dreapta
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Cablul de soc, inclusiv refacerea desenului original din care mai ramasese o urma mica:
Cablu_soc
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Buton comanda stergatoare parbriz, caruia a trebuit sa-i refac desenul care a iesit chiar binisor, numai ca nu am reusit sa-i fac o poza focalizata cum trebuie:
Buton_comanda_stergatorare_parbriz
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
codrutul
Membru Senior
Din: Medias
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 354
|
|
Jos palaria!Atata atentie la detalii ... P.S. Esti sigur ca nu ai ceva sange de chinez???
_______________________________________ Minim 850 de belele Dacia 1300 - galbin pasopt
|
|
pus acum 7 ani |
|
vranceanu
Moderator
Din: Pascani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 3983
|
|
codrutul a scris:
Jos palaria!Atata atentie la detalii ... P.S. Esti sigur ca nu ai ceva sange de chinez??? |
Cred ca are mai multi chinezi (sau chineji) implantati ! Acuma serios vorbind, omuletul vrea sa scoata o bijuterie . Si chiar va scoate ! Incredibila rabdarea pe care o are insa rezultatele is de domeniul SF. Chiar jos palaria cum zici si tu !
_______________________________________ ,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''
|
|
pus acum 7 ani |
|
Victor3001
Membru Senior
Din: Medias, jud Sibiu
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 222
|
|
Tot respectul si din partea mea...o intrebare: de unde ai luat rama cromata a ochelarilor?
|
|
pus acum 7 ani |
|
cabriolette
Membru Senior
Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1248
|
|
Si eu am luat la mana multe piesulici, dar nici nu prea se compara. Ce faci tu se numeste lectie de rabdare. Foarte frumos ies piesele, felicitari!
|
|
pus acum 7 ani |
|
classicfan
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564
|
|
Trebuie sa vad masina "live", ca nu am mai vazut una noua din ''71.
|
|
pus acum 7 ani |
|
Adrian Frigo
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 1161
|
|
Munca ca munca(care este impresionantă dealtfel)însă eu aș zice că și mașina(implicit și propietarul)a avut o mare contribuție!La multe ba e mocheta ciobănită,ba fețele de uși,scaune crăpate/cusute,repere lipsă/schimbate cu cele mioritice,neatenția la utilizare și aici pot da exemplu scrisul de la comanda de calorifer care se duce/zgârie și tot așa!
Trei întrebări aș avea: -cu ce ai refăcut scrisul la butonul de șoc și cel de la ștergătoare? -ce soluții ai folosit la deratizarea/lustruirea bordului? -cu ce ai curățat contactele de cupru la comanda de climatizare?
Modificat de Adrian Frigo (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
Adrian Frigo
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 1161
|
|
Aici,din câte știu,trebuie să aibă o fâșie de burete negru!
Era să uit,îi pui și Solex?
41.4KB
Modificat de Adrian Frigo (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Victor3001 a scris:
Tot respectul si din partea mea...o intrebare: de unde ai luat rama cromata a ochelarilor? |
Ambele ornamente pentru ochelarii de faruri, triplele spate si geamurile semnalizarilor fata le-am luat din Olanda, adica de aici:
Spre deosebire de cei din Spania al caror link l-a pus TOV pe topicul meu cu cateva pagini mai in spate, acestia chiar au trimis ce zic ca vand. Seima a fost Seima, Cibie a fost Cibie, ornamentele ochelarilor de faruri in ambalaj Renault. In Spania am comandat triple Seima (cum scria pe site) si am primit Yorka, buton stergatoare Jaeger si am primit FAE si tot asa. In concluzie site-urile din Spania nu le recomand. Au piese de calitate, dar nu producatorii care s-au montat pe Renault 12/Dacia 1300 frantuzeasca.
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Multumesc tuturor pentru aprecieri. V-am mai zis ca incerc sa o readuc la starea de acum 46 ani cand era noua. Putina patina ii va mai ramane ca nu mai poti reface toate piesele 100% cum au fost. Totusi au trecut 46 ani peste ele...
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Adrian Frigo a scris:
Munca ca munca(care este impresionantă dealtfel)însă eu aș zice că și mașina(implicit și propietarul)a avut o mare contribuție!La multe ba e mocheta ciobănită,ba fețele de uși,scaune crăpate/cusute,repere lipsă/schimbate cu cele mioritice,neatenția la utilizare și aici pot da exemplu scrisul de la comanda de calorifer care se duce/zgârie și tot așa!
Trei întrebări aș avea: -cu ce ai refăcut scrisul la butonul de șoc și cel de la ștergătoare? -ce soluții ai folosit la deratizarea/lustruirea bordului? -cu ce ai curățat contactele de cupru la comanda de climatizare? |
Da, intr-adevar masina a fost intr-o stare buna, nemodificata, neantifonata, nevopsita, neciobanita si, cel mai important, nelovita si asta m-a motivat si mai mult sa o aduc cat mai aproape de starea originala. Nu vreau sa par lipsit de modestie, dar poate fi luata ca un exemplu de originalitate pentru cine vrea sa refaca alta Dacie. Nu degeaba mi-am notat, masurat si pozat fiecare surub, saiba, piulita in parte (inclusiv sensul de montare) pentru a le pune de unde le-am desfacut. Pot enumera usor unde s-a umblat: - radiatorul motorului a fost schimbat candva; - carburatorul si pompa de benzina inlocuite cu unele romanesti; - capacul palier al electromotorului care nu inteleg de ce a fost decupat (gasiti poze cu el pe pagina 1 sau 2 a topicului); - bobina de inductie inlocuita cu alta romaneasca dar nu modelul de ebonita; - robinetul caloriferului care a fost desfacut si nu l-a mai reasamblat la loc (voi pune poze cand ajung la el); - lampa de mers inapoi adaugata; - alte 2 gauri de 3 date sub tripla din dreapta (habar n-am de ce); - pe capitonajul interior al tunelului central de la cutia de viteze a fost pus ceva la un moment dat pentru ca are 2 gauri; - muchia portbagajului "aranjata" sa nu mai intre apa. Greu, greu de tot am refacut-o; - lampa de pozitie de pe aripa dreapta fata sparta si schimbata cu una portocalie, dar fostul proprietar a pastrat soclul si ramasitele vechii lampi si mi le-a dat o data cu masina; - sezutul scaunului soferului care are 2 crapaturi. Cu ajutorul lui Deceneu deja am procurat altul si va fi inlocuit cand ajung la scaune si banchete; - grundul cu care a "impodobit" masina, inclusiv pe plansa de bord au dost 2 urme, si care mi-a dat mult de furca sa-l indepartez. Eu zic ca nu e chiar rau pentru o masina de 46 ani, si cel mai important, toate sunt perfect reversibile.
Cu exceptia celor enumerate mai sus care o parte au fost remediate, altele vor urma, masina nu a fost umblata. Eu am pus cheia prima oara pe suruburi (cu parere de rau, recunosc, dar nu aveam alta varianta).
Desenele butonului de soc si al celui de la stergatoare l-am refacut cu vopseaua crom de la Rust Oleum (desi zic ca este crom, ea iese argintie de la mama ei) pulverizat in capac si apoi aplicat cu scobitoarea pe buton... Bordul l-am curatat cu servetele umede de la Nigrin, adica astea Curata foarte, foarte bine dar la praful adunat in atatia ani a fost nevoie sa il iau la mana de 6-7 ori pana s-a curatat complet. Contactele de cupru/alama le-am curatat cu Sano Multimetal, adica asta Curata foarte bine metalul, inoxul, nichelul, alama, cuprul. Pe aluminiu nu e ok. Curata dar il si inegreste in acelasi timp.
L.E. Am uitat de busonul de la rezervorul de benzina care a fost schimbat candva din motive necunoscute, o parte din fisele de bujii (le-am primit si pe cele originale o data cu masina), tripodele planetarelor, 1 pivot superior, cilindri frana spate.
Modificat de ionut_doc (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Adrian Frigo a scris:
Aici,din câte știu,trebuie să aibă o fâșie de burete negru!
Era să uit,îi pui și Solex? |
Acel burete este lipit pe carcasa superioara a volanului, nu pe plansa de bord. Urmele de pe bord au ramas de la cel burete care s-a inmuiat in timp si a devenit lipicios. Il voi inlocui. Carburatolrul Solex si pompa de benzina Sofabex originale le-am primit o data cu masina si evident, dupa curatare, vor fi repuse pe masina. L-am intrebat pe fostul proprietar de ce le-a dat jos si mi-a zis ca din cauza consumului mai mare si ca nu avea "coada" la pompa de benzina...
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
classicfan a scris:
Trebuie sa vad masina "live", ca nu am mai vazut una noua din ''71. |
Te astept.
|
|
pus acum 7 ani |
|
Adrian Frigo
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 1161
|
|
ionut_doc a scris:
Desenele butonului de soc si al celui de la stergatoare l-am refacut cu vopseaua crom de la Rust Oleum (desi zic ca este crom, ea iese argintie de la mama ei) pulverizat in capac si apoi aplicat cu scobitoarea pe buton... Bordul l-am curatat cu servetele umede de la Nigrin, adica astea Curata foarte, foarte bine dar la praful adunat in atatia ani a fost nevoie sa il iau la mana de 6-7 ori pana s-a curatat complet. Contactele de cupru/alama le-am curatat cu Sano Multimetal, adica asta Curata foarte bine metalul, inoxul, nichelul, alama, cuprul. Pe aluminiu nu e ok. Curata dar il si inegreste in acelasi timp. |
Mulțumesc de info dar link-urile nu merg...
ionut_doc a scris:
Carburatolrul Solex si pompa de benzina Sofabex originale le-am primit o data cu masina si evident, dupa curatare, vor fi repuse pe masina. L-am intrebat pe fostul proprietar de ce le-a dat jos si mi-a zis ca din cauza consumului mai mare si ca nu avea "coada" la pompa de benzina... |
Ești cazul fericit...majoritatea le aruncă!
De abia aștept să văd finalul!
Modificat de Adrian Frigo (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
Fan
Membru Senior
Din: Pitesti
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 788
|
|
Salut insonorizantul bituminos de unde il procuri?
_______________________________________ Ag 05 LuG
|
|
pus acum 7 ani |
|
daman
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 430
|
|
Un proiect pe care il urmaresc cu placere, facut cu atentie si rabdare. Felicitari.
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Adrian Frigo a scris:
ionut_doc a scris:
Desenele butonului de soc si al celui de la stergatoare l-am refacut cu vopseaua crom de la Rust Oleum (desi zic ca este crom, ea iese argintie de la mama ei) pulverizat in capac si apoi aplicat cu scobitoarea pe buton... Bordul l-am curatat cu servetele umede de la Nigrin, adica astea Curata foarte, foarte bine dar la praful adunat in atatia ani a fost nevoie sa il iau la mana de 6-7 ori pana s-a curatat complet. Contactele de cupru/alama le-am curatat cu Sano Multimetal, adica asta Curata foarte bine metalul, inoxul, nichelul, alama, cuprul. Pe aluminiu nu e ok. Curata dar il si inegreste in acelasi timp. |
Mulțumesc de info dar link-urile nu merg...
ionut_doc a scris:
Carburatolrul Solex si pompa de benzina Sofabex originale le-am primit o data cu masina si evident, dupa curatare, vor fi repuse pe masina. L-am intrebat pe fostul proprietar de ce le-a dat jos si mi-a zis ca din cauza consumului mai mare si ca nu avea "coada" la pompa de benzina... |
Ești cazul fericit...majoritatea le aruncă!
De abia aștept să văd finalul! |
Atasez poze cu ele, nu-mi dau seama de ce nu merg link-urile. Cu servetelele nu am gasit o poza mai buna, dar e un pachet cu 15 buc. si scrie ca sunt cu efect mat (sunt si cu efect lucios). Mie personal nu-mi place sa-mi luceasca bordul ca farul de la Constanta...imi lasa impresia de innecat in silicon pe care nu-l suport. Sano Multimetal il gasesti in toate supermarket-urile. Servetele Nigrin gasesti in Praktiker (cel putin in Craiova)
Solutii_curatare
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Fan a scris:
Salut insonorizantul bituminos de unde il procuri? |
Insonorizantul l-am luat de aici:
Le gasesti in josul paginii si au urmatoarele denumiri: Audio Alchemy Fiber, Audio Alchemy Flex si Audio Alchemy Smooth. Astea sunt cele 3 tipuri pe care le-am folosit eu.
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Busonul de la rezervorul de benzina a fost schimbat candva. Desi am cautat mult timp, nu am reusit sa gasesc unul dedicat si original Paris Journee pentru Renault 12/Dacia 1300, dar am luat altul identic ca forma si diametru exterior si care cu o modificare banala s-a potrivit perfect.
Buson_rezervor
|
|
pus acum 7 ani |
|
AdyC
Membru Senior
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1926
|
|
Adrian Frigo a scris:
ionut_doc a scris:
Desenele butonului de soc si al celui de la stergatoare l-am refacut cu vopseaua crom de la Rust Oleum (desi zic ca este crom, ea iese argintie de la mama ei) pulverizat in capac si apoi aplicat cu scobitoarea pe buton... Bordul l-am curatat cu servetele umede de la Nigrin, adica astea Curata foarte, foarte bine dar la praful adunat in atatia ani a fost nevoie sa il iau la mana de 6-7 ori pana s-a curatat complet. Contactele de cupru/alama le-am curatat cu Sano Multimetal, adica asta Curata foarte bine metalul, inoxul, nichelul, alama, cuprul. Pe aluminiu nu e ok. Curata dar il si inegreste in acelasi timp. |
Mulțumesc de info dar link-urile nu merg...
ionut_doc a scris:
Carburatolrul Solex si pompa de benzina Sofabex originale le-am primit o data cu masina si evident, dupa curatare, vor fi repuse pe masina. L-am intrebat pe fostul proprietar de ce le-a dat jos si mi-a zis ca din cauza consumului mai mare si ca nu avea "coada" la pompa de benzina... |
Ești cazul fericit...majoritatea le aruncă!
De abia aștept să văd finalul! |
Link-urile :
Nu funtionau pentru ca aveau un punct dupa html.
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Da, asa e! Abia acum l-am vazut! Multumesc ca m-ai luminat!
|
|
pus acum 7 ani |
|
AdyC
Membru Senior
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1926
|
|
ionut_doc a scris:
Da, asa e! Abia acum l-am vazut! Multumesc ca m-ai luminat! |
Cu placere. Spor in continuare..
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Au urmat capitonajele stalpilor din fata care mi-au mancat sufletu'. Initial, musamaua aia e foarte "scortoasa" dar cand da de prenadez se inmoaie si face mii si milioane de basicute care evident nu se mai lipesc si raman asa. A trebuit sa le refac de 3-4 ori pe fiecare pana am gasit momentul optim in care prenadezul nu era nici uscat dar nici umed. In mod normal, cand prenadezul nu mai "lipeste" la mana trebuie aplicata musamaua. Dar aici nu a mers asa pentru ca nu se mai lipea. Capitonaj stalp dreapta fata:
Capitonaj_stalp_dreapta_fata_initial
Modificat de ionut_doc (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
A urmat apoi volanul care nu a avut nevoie decat de o curatare si de schimbarea banutului:
Volan_initial
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Schimbatorul de viteze curatat dar caruia trebuie sa-i schimb burduful inferior pe care inca nu il am:
Schimbator_viteze_final
|
|
pus acum 7 ani |
|
Adrian Frigo
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 1161
|
|
Nu prea am văzut modelul ăsta de capac....ciudat...
ionut_doc a scris:
....dar caruia trebuie sa-i schimb burduful inferior pe care inca nu il am: |
Pentru burduf,ia legătura cu userul din link(îl cheamă Marius),are noi de Rolast!
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Da, e destul de rar acel capac de volan. La cat de originala a fost masina inclin sa cred ca este al ei. Personal mai stiu 3 masini care au acel model de capac, 2 din 71 si una care nu stiu ce an de fabricatie are, oricum inainte de mijlocul lui 72 ca are o aripa fara vipusca. Da, o sa-l contactez pe Marius pentru acel burduf. Al meu nu mai are "motul" ala in sus, in rest ar fi bun.
|
|
pus acum 7 ani |
|
classicfan
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564
|
|
ionut_doc a scris:
Si volanul curatat si cu banutul inlocuit:
|
Imi place ca ai lasat volanul cu ornamentele originale, deoarece am vazut multe cu ornamente de la Dacia 1100.
Modificat de classicfan (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Da, asa e. Am ornamente si de Dacia 1100 in stare aproapiata de nou, dar am mers pe originalitate. As fi renuntat si la bricheta din bord dar au ramas zgarieturi pe plansa de bord si nu le acopera dopul de aluminiu asa ca am lasat-o la locul ei. Bine macar ca e originala si se incadreaza foarte bine in peisaj...
|
|
pus acum 7 ani |
|
Bogdan28
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 509
|
|
ionut_doc a scris:
Da, asa e. Am ornamente si de Dacia 1100 in stare aproapiata de nou, dar am mers pe originalitate. As fi renuntat si la bricheta din bord dar au ramas zgarieturi pe plansa de bord si nu le acopera dopul de aluminiu asa ca am lasat-o la locul ei. Bine macar ca e originala si se incadreaza foarte bine in peisaj... |
Daca vrei sa nu te abati de la principiile dupa care lucrezi la masina,parerea mea este ca bricheta nu are ce sa caute la o frantuzoaica din 71!!
_______________________________________ Dacia 1100-1300-1320 & Oltena 12 TRS
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Doar ce am zis de ce am lasat-o. Stii bine ca am dop nou, dar nu-l pun si sa las zgarieturile in jurul lui vizibile. Una peste alta este un accesoriu original, din epoca respectiva si s-a montat, pe langa Dacia 1100, si pe Dacia 1300 din fabrica.
|
|
pus acum 7 ani |
|
classicfan
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564
|
|
Bogdan, alea pentru ștabi aveau și brichetă.
|
|
pus acum 7 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Sanse sa gasesc ornament de bord intr-o stare la fel de buna ca al meu sau chiar mai buna sunt apropiate de zero. Din gura e simplu de rezolvat, stiu. O sa incerc sa-i fac un retus la zgarieturile alea si daca imi iese pun dopul de aluminiu, daca nu las bricheta si asta e. Macar e un accesoriu cat se poate de original, montat chiar din fabrica pe anumite echipari (Dacia 1300 Lux Super), fabricat in acelasi timp cu masina si nu aparut ulterior. Altii isi pun console centrale cu radio Predeal 1 sau, si mai rau, Predeal 2 pe Daciile frantuzesti (din cunostintele mele astea au aparut ceva mai tarziu, prin 74-75 si s-au montat din fabrica doar pe 1301)...
|
|
pus acum 7 ani |
|
classicfan
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564
|
|
E chiar mai originala, daca pot spune asa, decat oricare alta si cu bricheta in loc de dop si cu alte fise in locul celor Bougicord cu care a venit echipata in 1971.
|
|
pus acum 7 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
Am eu niste fise Bougicord si ti le dau pe gratis. Au mers ,le-am schimbat cu unele Rofep. Le caut si ti le trimit cu postalionul!
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 7 ani |
|