ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Misu de Cluj a scris:
ionut_doc a scris:
iustin.nt a scris:
Eu intr-un an si ceva am facut peste 5500 de km cu masina din semnatura. Ce-i drept, paradele n-au fost in orasul de domiciliu, suntem 2 soferi pe ea si masina nu-i folosita numai pt. expozitii. Depinde de cat poate si vrea fiecare sa mearga cu ea. |
Cu siguranta masina de zi cu zi nu va fi. E riscant in traficul actual sa iesi cu Dacia 1300. De lasat prin parcari nu mai zic... |
Da de unde! O masina veche iti da satisfactie doar daca o si conduci! Dacia 1300 este perfecta pentru rolul de oldtimer daily-driver. Eu o folosesc ca masina de zi de zi si nu are nimica. Dacia 1300 chiar este ideala ca si masina de zi de zi ca se mai gasesc piese destul de usor. Si in plus nu imi este frica de trafic. Daca ma loveste careva, o repar si ma duc mai departe. Am aproape toate elementele exterioare de Dacia 1300 in stoc, in caz de mici incidente, o pot reface de cel putin 5 ori cu piesele pe care le am. Cu cele doua Renault 15 sau cu Renault Fuego chiar este riscant, ca daca iti trebuie o bara, un stop, un geam, sau o aripa, nu se mai gasesc, te dai cu capul de peretele de beton. La R15 am avut un geam lateral spart si mi-a luat aproape un an pana am facut rost de alt geam din Franta! Pe alea chiar le scot doar la evenimente. Dacia 1300, nu este model rar sau exotic, daca o spargi, o lovesti, o repari relativ usor si mergi mai departe, fara mari dureri de cap. |
Misule, de data asta nu sunt de acord cu tine, parerea mea este ca vorbim de lucruri total diferite. Dupa ce petreci mii de ore in garaj curatand jegul si rugina prin toate coltisoarele, apoi iei fiecare piesa, saiba, surub, clema, cablu, fir, papuc electric, etc. la mana, apoi sute de ore de documentare si cautare piese pe net, crede-ma ca nu prea iti vine sa te duci cu ea la Kaufland, in timp ce trece cisterna sa "curete" strazile cu apa, sa-ti iei o bere si sa o lasi in parcare sa-ti deschida toti ciobanii usile lor in ea! Cat despre piese, depinde ce urmaresti: din punct de vedere al functionalitatii sunt de acord cu tine, inca gasesti aproape orice. Dar daca vrei originalitate pana la ultima saiba, cum urmaresc eu, lucrurile sunt muuuult, muuuult mai complicate si mai scumpe. Numai eu stiu cat am cautat aripi de fata originale, fete de usi originale (tablele), stopuri Seima originale si muuulte altele. A trebuit sa cumpar piese din Germania, Franta, Spania, Italia, UK ca in Romania nu mai gasesti sau, daca totusi gasesti, sunt de 2-3 ori mai scumpe decat cele venite din afara tarii, cu transport cu tot. Cine crede ca se reconditioneaza usor o Dacie 1300 frantuzeasca, se insala amarnic! Iarasi, zici ca Dacia 1300 nu e exotica. De acord partial cu tine, nu se compara cu alte marci mult mai scumpe inca de la conceptia lor, dar iar vorbim de lucruri diferite. Daca compari cu Rolls, Jaguar, Karmann Ghia, Mercedes sau mai stiu eu ce alta marca, clar nu are nici o sansa. Dar, pentru ca exista un dar, o Dacia 1300 complet originala si care arata ca o masina de colectie, eu zic ca este exotica! Sunt putine, foarte putine care se pot lauda ca sunt complet originale. Se pot numara pe degetele de la maini, maxim, daca nu de la o mana! Si stiu bine ce vorbesc. Deceneu are o arhiva impresionanta cu toate Daciile cunoscute, din 69 pana in 83-84 pe care am studiat-o masina cu masina! Satisfactie ai si cand o conduci mai rar, poate chiar mai mare! Eu prefer sa am un plastic, cum ii ziceti voi, ca masina de zi cu zi si Dacia sa o tin pentru plimbari in adevaratul sens al cuvantului. Orice ati zice, este incomparabila din absolut toate punctele de vedere! Si nu in ultimul rand masina o voi atesta ca vehicul istoric. Scrie clar in regulamentul Retromobil ca este interzis ca o masina atestata istoric sa fie folosita zi de zi! Mie mi se pare o regula cat se poate de corecta si de bun simt!
|
|