Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
iustin.nt a scris:
vranceanu a scris:
Ai un fix cu seriile ,modelele si anii de fabricatie si nu vrei sa intelegi ca de foarte multe ori masinile se ansamblau cu ce se gasea pe stocuri prin magazii sau in functie de anumite ,,dedicatii''.Despre asta m-am convins cam de multisor. Chiar eu am avut pana in 2008 un Break TLX (!!) care era TLX doar in sensul de aspect si dotari ca in rest , avea motor 1300 cmc si cutie in patru trepte . Sau TLX -ul pe care il am acuma si care nu are si nici nu a avut (sa fie clar) bare cu bandouri, jante canadiene, tapiterie mixta ,etc . Daca ar fi iarasi sa mergem dupa model ,an, serie , nici ultima dacie care o am nu ar trebui sa existe deoarece e 1300 cu patru faruri si cu bare de 1310 ,model care teoretic nu s-a facut . Si asa e din fabrica clar sa fie . Plus ca ce se vede in poza ta , cum poti dovedi ca ,,laba de urs ''nu a fost pusa de proprietar ? Vad ca are si capac culbutori cromat sau nichelat ca nu se intelege bine , plus alte ,,modernizari''. Asa ca nu mai baga mana in foc pentru niste chestii care nu s-au respectat . Plus ca la masina din topicul asta sunt sigur ca titularul s-a documentat in acelasi stil in care lucreaza . |
De unde si pana unde concluzia asta? Imi plac detaliile de genul asta si cred ca am studiat destule masini ca sa stiu si eu ca pt. orice "regula" o sa existe sigur una, sau mai multe exceptii. Am in minte bine conturate niste repere generale care ma ajuta sa-mi dau seama cum a stat treaba in majoritatea cazurilor si dupa asta ma ghidez. Exceptiile sunt exceptii si asa vor ramane.
Dacia dvs. 1300 e perfect reala. Am vazut destule masini in configuratia aia, deci n-am ce contesta.
Capacul de la culbutori e vopsit. Judecata mea a fost urmatoarea: Ce om care nu era pasionat si-ar fi batut capul sa schimbe racordul cu unul frantuzesc, model rar? Daca ti se strica o piesa te duceai la magazin si luai una noua, nu cautai pe la dezmembrari racorduri frantuzesti.
Dvs. cum puteti sa-mi dovediti ca e schimbat?
N-am bagat mana-n foc pt. nimic. Am pus o intrebare la care am primit raspuns si am venit cu o afirmatie si un exemplu care a ridicat o noua problematica, aceea ca e posibil sa mai fi fost cazuri si-n '71.
ionut_doc a scris:
Iustin, fara suarare, am tot respectul pentru tine, dar exemplul pe care mi l-ai dat este cel mai nepotrivit posibil, plecand de la laba de urs, furtune innadite, bobina inductie schimbata pana la bidonul spalatorului de parbriz, masina are muuulte modficari. Iti mai pot documenta cu inca 2 masini pe care le stiu personal (ambele mai vechi decat a mea), si daca intra si Deceneu pe fir, iti poate da zeci de alte exemple si cataloage. In 71 nu mai era laba de urs. Punct. Indiferent de ce ai mai vazut tu la oricare alta masina, indiferent a cui o fi, mai cunoscut sau nu, sunt toate schimbate! Din moment ce fostul proprietar a pastrat resturile lampii de pozitie de pe aripa dreapta fata cu tot cu surubele si cu cei 2-3 cm din fir cand l-a taiat, butoanele rupte ale grilei de ventilatie de deasupra bordului, butoanele oarbe din bord pe care le inlocuise cu butonul pentru lampa aia de mers inapoi adaugata ulterior, carburatorul, pompa de benzina, placuta de identificare a carburatorului (rupta si ea, dar infasurata pe un furtun), si toate colierele, chiar daca nu le-a mai pus el inapoi ca fabrica, eu chiar nu am absolut nici un motiv sa ma indoiesc de autenticitatea racordului carburatorului... |
Nu e nicio suparare. Am postat cu intentia de a genera o discutie constructiva, nu o controversa. Intr-adevar, masina are multe modificari, lucru inevitabil pt. ca a fost o masina folosita. In conditiile astea imi permit sa punctez ca fiind remarcabil faptul ca inca mai avea Solexul pe ea, alaturi de alte piese frantuzesti. Repet, eu nu am contestat faptul ca masina dvs. ar fi avut racordul schimbat. Am vrut doar o lamurire in privinta modelului montat, iar dupa ce-am primit raspuns am venit cu un exemplu pt. a vedea daca nu cumva au mai existat in '71 masini cu laba de urs.
Multumesc pt. poze. Nu pot contesta faptul ca aveti suficiente dovezi in sprijinul afirmatiei ca in '71 aveau gat de lebada. Probabil cazul prezentat de mine a fost o exceptie.
Misu de Cluj a scris:
Voi sunteti obsedati de seriile de caroserie si de labele de urs. De parca nu ar functiona toate la fel si nu ar avea acelasi rol. |
Mai degraba suntem interesati de chichitele astea si incercam, in nebunia noastra, sa facem putina ordine in haosul de la uzina, ordine generala pt. ca exceptii sunt destule. |
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|